Kaksoismurha Kotkan Turvalassa 2008

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
KotkaMan
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Ma Huhti 14, 2008 4:23 pm

Viesti Kirjoittaja KotkaMan »

Tästähän alkaa muodostuu aikamoinen dekkari jos kaupunkihuhut pitävät paikkansa. Huhun mukaan kyseessä ei olisi mikään huume velkoihin, tai vastaaviin juttuihin liittyvä murha, vaan erästä tiettyä ammattiryhmää edustavan ihmisen väsyminen kiristykseen yms. ja sen seurauksena tapahtunut teko. Mitää todisteita kyseiselle väittämälle ei ole.
jamppa
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1328
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 4:05 pm
Paikkakunta: Korpi pohjoisessa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Kerroppas pikkasen tarkemmin huhuista, niin voidaan sitten spekuloida täällä niitä huhuja. Eikös joku ole otettu kiinnikkin tämän asian tiimoilta?
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
NeitiEtsivä
Poliisikoira Rex
Viestit: 280
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 10:25 pm
Paikkakunta: Eagle

Viesti Kirjoittaja NeitiEtsivä »

Mielenkiintoista... lisää tietoa! 8)
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6659
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Iltalehti kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008041 ... 4_uu.shtml

Nuorenparin murha ratkeamassa?
16.4.2008 14:43

Kotkalaisen pariskunnan raa'an murhan yksityiskohdat saattavat paljastua jo lähipäivinä.

Ratkaiseva avain saattaa löytyä surmapaikalta kerätyistä näytteistä, joiden laboratoriotutkimukset valmistuvat pian.

- Odottelemme nyt, mitä näytteistä paljastuu. Niitä kerättiin rikospaikalta hyvin paljon, rikoskomisario Arto Tuomela keskusrikospoliisista selittää.

Epäilty kiistää yhä jyrkästi

Pari viikkoa sitten surmattuna löytyneen kotkalaisen nuorenparin tapaus on monilta osin yhä täysi mysteeri.

Vaikka poliisi vangitsi perjantaina pariskunnan murhasta epäiltynä nuorehkon miehen, hänen kuulustelunsa eivät ole valaisseet tapausta.

- Hän kiistää yhä jyrkästi teon, Tuomela selittää.

Myös murhan motiivi on täysin hämärän peitossa.

Tuomelan mukaan epäilty tappaja ja uhrit olivat kuitenkin entuudestaan tuttuja.

Suunnitelmallinen ja raaka veriteko


Raaka kaksoismurha paljastui huhtikuun ensimmäisen päivän iltana, kun poliisi sai yleisövihjeen, jossa kehotettiin tarkastamaan Turvalan kaupunginosassa sijaitseva kerrostaloasunto.

Kun poliisi pääsi asuntoon, nuori pariskunta löytyi raa'asti surmattuna.

Poliisi ei tutkinnallisista syistä vieläkään kerro, miten pariskunta oli surmattu.

Tapausta tutkitaan kuitenkin murhana sekä raa'an tekotavan että teon suunnitelmallisuuden vuoksi.

Pidetty pariskunta ehti olla naimisissa vain kaksi kuukautta.

Naapurit luonnehtivat 26-vuotiasta urheiljanaista ja tämän 28-vuotiasta puolisoa sosiaalisiksi ja avoimiksi ihmisiksi.

MIIA HONKANEN
[email protected]
Yleisvalvoja
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Huhti 02, 2008 4:59 pm
Paikkakunta: Lintukylä

Viesti Kirjoittaja Yleisvalvoja »

Nyt murhapaikan lähellä on sukelleltu ilmeisesti murhaä-asetta, poliisi ei taaskaan kerro juuri mitään mutta jotain on saattanut löytyä. Siis keskiviikkona joen pohjaa naarasivat.
syytön mä siihen oon...
sera&aatu
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Ti Huhti 22, 2008 7:52 pm

Viesti Kirjoittaja sera&aatu »

asun kyseisellä paikkakunnalla ja täällä kiertää huhu että tekijä olisi lääkäri.. en tiedä onko faktaa, mutta näin täällä puhutaan..
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^Ahaa, jos näin on niin onkohan kyseessä samanlainen outo lääkäri-potilassuhde kuin Tiia Piilin äidin tapauksessa?
Paitsi että tässä tapauksessa tapon tekikin kiristettävä/uhri?
Mielenkiintoista... :shock:
NeitiEtsivä
Poliisikoira Rex
Viestit: 280
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 10:25 pm
Paikkakunta: Eagle

Viesti Kirjoittaja NeitiEtsivä »

Tuon lääkärihuhun kuulin minäkin... paitsi että lehdissä luki silloin et pidätettynä on 26-vuotias mies. Eli ei oikein täsmää lääkäriin tuo ikä.
Antsa
Poliisikoira Rex
Viestit: 287
Liittynyt: To Huhti 24, 2008 2:34 pm

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Mitä itse olen kuullut kadulla tutuilta ja tämä siis on todellakin vain kaduilta kuultua puhetta, niin kyseinen "lääkäri" olisi kirjoitellut reseptejä murhatulle pariskunnalle erinäisiä "palveluksia" vastaan ja sitten he olisivat kiristäneet tätä reseptien kirjoittelijaa. Ilmeisesti on joitakin puheluja nauhoitettu ja sitten niillä kiristetty. Tarina myös kertoo, että olisivat tunteneet murhaajan jollakin tavalla ja päästäneet tämän sisään ilman epäilyksiä. Heillä väitetään olleen ladattu haulikko eteisessä velkojia yms. varalta.

Pidätetty ei ole tämä lääkäri, mutta puhutaan, että liittyy jollakin tavalla tuohon kiristykseen tämä murhatyö. Kuka sitten onkaan pidätetty, niin sitä ei kerrottu.

Älkää siis tätä foorumia lukevat poliisisedät tulko minua pidättämään, koska kerron vain kuultuja huhuja. Ja kuten tiedetään, niin huhut ovat yleisesti ottaen vähintäänkin epäluotettavia. Minua voi korkeintaan syyttä juoruämmänä toimimisesta :cry:
kakojootti
Olivia Benson
Viestit: 707
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2008 5:07 pm
Paikkakunta: karu pohjola

Viesti Kirjoittaja kakojootti »

Kotkalaispariskunnan surmista vangittu kiistää yhä

30.6.2008 14:30

- Tutkimukset ovat pikkutarkennuksia vaille valmiit, rikoskomisario kertoo.

Keskusrikospoliisin tutkimukset Kotkan kaksoissurmaan liittyen ovat loppusuoralla. Kerrostalossa asunut pariskunta, 26-vuotias nainen ja 28-vuotias mies, löydettiin huhtikuun alussa surmattuina.

Teoista epäilty mies vangittiin 11. huhtikuuta. Tutkintaa johtava rikoskomisario Arto Tuomela kertoi maanantaina STT:lle, että mies kiistää edelleenkin syyllistyneensä surmiin.

- Tutkimukset ovat pikkutarkennuksia vaille valmiit. Myös laboratoriotutkimusten tulokset ovat suurin piirtein tulleet, Tuomela kertoi. Poliisi pyrkii kokoamaan heinäkuun kuluessa mahdollisimman vankan näytön osoittaakseen epäillyn syyllisyyden.

Syyte jutussa on nostettava elokuun 11. päivään mennessä Kotkan käräjäoikeudessa.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008063 ... 8_uu.shtml
Kyllä skitskofrenia aina yksin olemisen voittaa.
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6659
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Iltalehti kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008071 ... 9_uu.shtml

Kotkan kaksoisurma syyteharkintaan
16.7.2008 14:06

Nuoren pariskunnan kuolemista epäilty mies ei ole tunnustanut

Kotkassa viime huhtikuun 1. päivä paljastuneen kaksoismurhan tutkinta etenee syyteharkintaan tässä kuussa. Poliisi vangitsi 11. huhtikuuta todennäköisin syin epäiltynä nuorehkon miehen, joka on ollut vangittuna siitä asti.

- Mies edelleen kiistää syyllisyytensä, sanoo Arto Tuomela keskusrikospoliisista.

Poliisi ei halua kertoa julkisuudessa murhatapaa tai teon motiivia.

Raaka kaksoismurha paljastui, kun poliisi sai vihjeen, jossa kehotettiin tarkastamaan Turvalan kaupunginosassa sijaitseva yksityisasunto. Kun poliisi pääsi paikalle, nuori pariskunta löytyi raa'asti surmattuna.

26-vuotias urheilijanainen ja tämän 28-vuotias aviomies ehtivät olla naimisissa vain kaksi kuukautta. Miespuolinen uhri ja epäilty olivat tunteneet toisensa noin vuoden.

Miehet olivat lainanneet rahaa toisiltaan puolin ja toisin. Uhrilta löytyy myös huumausaineisiin liittyvä menneisyys.

IL
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Olisipa kiva saada lisätietoja tähän juttuun, sillä itsekin olen tuon lääkäri-huhun kuulluut ja ko. lääkärille ei aikoja ole saanut vähään aikaan.
On tietysti mahdollista, että ko. lääkäri on ihan normaalilla vuosilomalla.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Tipu
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: Ma Marras 26, 2007 6:03 pm
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Tipu »

Ainakin tuo lääkäri liikkuu ihan normaalisti Kotkassa, kaupassa oon törmänny useamman kerran ja autolla on ajellut ohi.

Jotenkin en jaksa uskoa tuohon lääkärihuhuun.. Ja tää lääkäri on ollu ihan ihme huhujen kohteena jo 80-luvulta alkaen, eli sinällään "helppo kohde" juoruämmille. (Joka tietysti itsekin olen :lol: )
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

^No, suurin osa niistä jutuista ei liene huhuja. Asuin aikanaan suht lähellä tätä tapausta, jotta valitettavasti ihan omin silmin nähty jos jonkinlaisia tapahtumia :lol:

Harmittaa, kun tänne suomenlahden eteläpuolelle nuo huhutkin kulkevat nykyisin niin hitaasti 8)
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17112
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Surmien esitutkinta on nyt valmistunut. Asia on nyt syyteharkinnassa. Takaraja syytteen nostamiselle 11. elokuuta.

Epäiltynä oleva ja jo yli kolme kuukautta sitten vangittu kotkalaismies kiistää yhä osallistuneensa surmiin
Vastaa Viestiin