Hyvinkää 21.12.2022: 91-vuotias mies surmasi vaimonsa - kuoli itse huhtikuussa 2023

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
biddonkey
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Su Touko 29, 2022 4:07 pm

Re: Hyvinkää 21.12.2022: 91-vuotias mies surmasi vaimonsa - kuoli itse huhtikuussa 2023

Viesti Kirjoittaja biddonkey »

Tampereen Tyttö kirjoitti: Pe Huhti 14, 2023 11:51 am Ehkä ja toivottavasti aika tekee tehtävänsä ja papastakin aika jättää kohta.
Niinhän se lopulta sitten jätti.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009822650.html
Hyvinkään vanhussurmaaja on kuollut

Mies kuoli kesken oikeuskäsittelyn. Asiaa jää sillensä.

HYVINKÄÄLLÄ viime joulukuussa 86-vuotiaan vaimonsa surmannut mies on menehtynyt kesken oikeusprosessin, oikeus tiedottaa.

Näin ollen oikeus jättää miehen rangaistukseen tuomitsematta, ja asia jää sillensä.

Oikeus katsoi jo viime huhtikuussa että mies löi nojatuolissa istunutta vaimoa vasaralla useita kertoja pään alueelle. Uhrille aiheutui vaikeat pään alueen vammat, joiden seurauksena nainen kuoli.

OIKEUS passitti miehen tuolloin huhtikuussa mielentilatutkimukseen. Oikeuden oli määrä jatkaa käsittelyä mielentilatutkimuksen valmistumisen jälkeen.

Syyttäjä oli vaatinut miehelle rangaistusta murhasta. 91-vuotiaan miehen puolustuksen mukaan kyse oli korkeintaan taposta.

Mies ja nainen olivat tapahtumien aikaan kahdestaan kotona, syy miehen tekoon ei selvinnyt.

– Teko on ilmeisesti yllättänyt uhrin hänen istuessaan eikä uhrin vartalossa ole havaittu puolustautumisesta johtuvia vammoja, käräjäoikeus kirjoitti.

He olivat tapahtumien aikaan kahdestaan kotona, syy miehen tekoon ei selvinnyt.

Kotihoito löysi vaimon surmattuna pariskunnan yhteisestä kodista vain pari päivää ennen joulua, 21. joulukuuta. Mies oli asunnossa paikalla, kun kotihoitaja saapui.

Mies on vaikuttanut paikallisen yhdistyksen toiminnassa ja työskennellyt aikanaan Hyvinkään kaupungilla. Myös uhri oli mukana samaisessa liikunta-alan yhdistyksessä.

Miehellä ei ole rikostaustaa ainakaan vuoden 2000 jälkeen. IS:n saamien tietojen mukaan ulkopuolisille oli viimeisinä aikoina syntynyt käsitys, että pariskunta viihtyi omissa oloissaan.
maxi
Rico Tubbs
Viestit: 1277
Liittynyt: La Loka 14, 2017 8:52 am
Paikkakunta: Joulupukin maa

Re: Hyvinkää 21.12.2022: 91-vuotias mies surmasi vaimonsa - kuoli itse huhtikuussa 2023

Viesti Kirjoittaja maxi »

Tämä viestiketju myös osoittaa sen kuinka kuutamolla kirjoittajat asioista ovat.
Ammuttu päähän jne…
Jo juttua alussa luettuani tuli koko tapahtuma varsin selväksi vaikka julkisuuteen ei oikeita tietoja tihkunutkaan. Nämä vanhusten tekemät surmat ovat hyvin pitkälle sairauksiin ja tulevaisuudessa selviämisen pelkoihin liittyviä tekoja joilla hakevat ratkaisua omalla tavallaan. Lisäksi kun kyse on muistinmenetyksistä ja välillä järjissään olemisesta näiden yhdistelmä ajatuksista siirrytään tekojen toteutukseen.

Näiden saman tyyppisten seikkojen uskon liittyvän myös talvella joulun tienoilla tapahtuneeseen Rautjärven kirkon ja epäillyn tekijän oman kotitalonsa tuhopoltoon. Taustalla lienee jonkinasteista henkistä epätasapainoa ja huolta omasta tulevaisuudesta.
Elämä on laiffii
Riippakivi
Nikke Knakkertton
Viestit: 151
Liittynyt: To Helmi 25, 2021 8:52 pm

Re: Hyvinkää 21.12.2022: 91-vuotias mies surmasi vaimonsa - kuoli itse huhtikuussa 2023

Viesti Kirjoittaja Riippakivi »

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1299 ... 143abc164b

"Iltalehden tietojen mukaan vanhus kuoli jo huhtikuun lopulla eli hyvin pian välituomion antamisen jälkeen.

Itä-Uudenmaan käräjäoikeus totesi keskiviikkona antamassaan tuomiossa, että mies on menehtynyt ja näin ollen häneen kohdistuvan rikosasian käsittely jätetään sillensä."

Tämä. Tekijä kuollut jo huhtikuussa, eikä asiasta ole tiedotettu heti. Herää kysymys, mitä hän oikeasti sairasti. Oliko vasaraan teipattu "syöpälääke", kuten eräässä toisessa puolison murhatapauksessa joitakin vuosia sitten?
Yxkaksvaan
Martin Riggs
Viestit: 630
Liittynyt: Su Maalis 06, 2022 10:47 am

Re: Hyvinkää 21.12.2022: 91-vuotias mies surmasi vaimonsa - kuoli itse huhtikuussa 2023

Viesti Kirjoittaja Yxkaksvaan »

Tajusiko tekonsa ja tapatti itsensä?
Tuskin...
Paikalla
Matti Ja Maija
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1301
Liittynyt: Pe Helmi 25, 2022 11:32 am

Re: Hyvinkää 21.12.2022: 91-vuotias mies surmasi vaimonsa - kuoli itse huhtikuussa 2023

Viesti Kirjoittaja Matti Ja Maija »

papparaista jännitti liikaa, niin pumppu pamahti?
Slava Ukraini! <3
viivahattu
Christopher Lorenzo
Viestit: 1592
Liittynyt: Ti Touko 02, 2023 10:10 am

Re: Hyvinkää 21.12.2022: 91-vuotias mies surmasi vaimonsa - kuoli itse huhtikuussa 2023

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

Yxkaksvaan kirjoitti: To Elo 31, 2023 1:55 pm Tajusiko tekonsa ja tapatti itsensä?
Tuskin...
Ikää oli tosiaan se 91 vuotta. Ei siinä iässä enää kovin pitkään eletä muutenkaan, ja kun vielä joutuu vankilaan ja varmasti tulee teosta stressiä ja muuta mielenkuohua, niin odotettavissa olevien elinpäivien määrä vähenee entisestään.
satamanteppo
Alibin satunnaislukija
Viestit: 54
Liittynyt: Ke Marras 09, 2022 11:53 pm

Re: Hyvinkää 21.12.2022: 91-vuotias mies surmasi vaimonsa - kuoli itse huhtikuussa 2023

Viesti Kirjoittaja satamanteppo »

Virallinen tiedote

Itä-Uudenmaan käräjäoikeus on 24.3.2023 käsitellyt rikosasiaa, jossa syyttäjä on vaatinut hyvinkääläiselle 91-vuotiaalle miehelle rangaistusta murhasta.
6.4.2023 annetussa välituomiossa Itä-Uudenmaan käräjäoikeus on todennut, että vastaaja on menetellyt syytteessä kuvatulla rangaistavaksi säädetyllä tavalla. Käräjäoikeus määräsi vastaajan edelleen pidettäväksi vangittuna ja toimitettavaksi mielentilatutkimukseen. Pääkäsittelyä oli tarkoitus jatkaa mielentilatutkimuksen valmistuttua.
Tänään 30.8.2023 antamassaan tuomiossa Itä-Uudenmaan käräjäoikeus toteaa, että vastaajana ollut mies on menehtynyt asian käsittelyn aikana. Näin ollen häneen kohdistuvan rikosasian käsittely jätetään sillensä.
Yxkaksvaan
Martin Riggs
Viestit: 630
Liittynyt: Su Maalis 06, 2022 10:47 am

Re: Hyvinkää 21.12.2022: 91-vuotias mies surmasi vaimonsa - kuoli itse huhtikuussa 2023

Viesti Kirjoittaja Yxkaksvaan »

^ehtikö syytetty aloittaa mielentilatutkimuksia ?
saliukko
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: To Elo 31, 2023 6:44 pm

Re: Hyvinkää 21.12.2022: 91-vuotias mies surmasi vaimonsa - kuoli itse huhtikuussa 2023

Viesti Kirjoittaja saliukko »

Yxkaksvaan kirjoitti: To Elo 31, 2023 7:16 pm ^ehtikö syytetty aloittaa mielentilatutkimuksia ?
Noihin mielentilatutkimuksiinhan on pitkät jonot, niin varsin todennäköisesti ei ehtinyt, jos on huhtikuussa määrätty mielentilaan ja myöhemmin samassa kuussa jo kuollut?
Riippakivi
Nikke Knakkertton
Viestit: 151
Liittynyt: To Helmi 25, 2021 8:52 pm

Re: Hyvinkää 21.12.2022: 91-vuotias mies surmasi vaimonsa - kuoli itse huhtikuussa 2023

Viesti Kirjoittaja Riippakivi »

https://www.aamuposti.fi/paakirjoitus-mielipide/6192680

Kuolleet | Hyvinkääläinen liikunnanohjaaja Reino Mäkinen oli soihdunkantaja ja uranuurtaja

"Isämme, soihdunkantaja, teki Hyvinkäällä monessa uraauurtavaa työtä. Hänen päiväkirjojaan selatessa on kuitenkin käynyt selväksi, että kaikkein lähinnä hänen sydäntään ovat kuitenkin olleet lapset ja lastenlapset. Päiväkirjan sivuilta paljastuu myös hänen uskonsa ja luottamuksensa Jumalaan. Hän kirjoittaa:

”Vahvasti tuntuu, että ihmisjuuret ovat kiinni maallisessa, kun kehitystä ei nimeksikään näy. Mutta kaikesta huolimatta pyrin eteenpäin ja ylöspäin. Kaatuessani toivon, että jälleen korkeimman johdatuksella nousen jatkamaan matkaani.”

Viettäessämme viimeisiä hetkiä isän vierellä, lauloimme hänelle vielä kerran ”Kuunnelkaa, kun kajahtaen leirimarssi soi…” Se nostatti vielä hennon hymyn hänen huulilleen.

Isä menehtyi vaikean sairauden murtamana 27.4.2023."

Ihmemies, hengenmies ja partiopoika. Mutta muistokirjoituksen mukaan ei murhamies! Kirjoittajaksi mainitun tyttären kiiltokuva, jossa ei sanaakaan äidistä. Sanon tämän harvoin, mutta WTF.
ira
Alibin satunnaislukija
Viestit: 58
Liittynyt: Pe Heinä 09, 2021 5:45 pm

Re: Hyvinkää 21.12.2022: 91-vuotias mies surmasi vaimonsa - kuoli itse huhtikuussa 2023

Viesti Kirjoittaja ira »

Tämä tapaus kyllä suretti ja säälitti. Miten karmea loppu molempien vanhusten elämälle.
Facing the truth I can no longer deny: alone, as ever.
Vastaa Viestiin