Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolema oli mm. törkeä kuolemantuottamus - 7 v 9 kk ja 3 v 7 kk vankeutta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Sun40
Susikoski
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Kesä 19, 2023 5:02 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Sun40 »

Saisko joku siirrettyä tähän linkin ladattavaan esitutkintapöytäkirjaan? Haluisin sen koneelle kun on vaan puhelimessa.
Avatar
K9Wifey
Olivia Benson
Viestit: 739
Liittynyt: Pe Loka 02, 2020 11:20 am

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja K9Wifey »

^^^
Nii minäkin.
Mitä lähemmäs tuomion julistaminen tulee niin sitä sakeemmiksi käy jutut täällä ja valkopesu pyörii 95 asteessa.

No, huomenna sit tiedetään, luultavasti heti ap - miksi odotuttaa kansaa, kun tuomio ON JO. Huom! Kansaa.

EDIT: Mulle tuli sellainen infoikkuna, et tuo latauspolku on voimassa 7 vrk. Eik se ala olla jo täynnä?
It's mind over matter. I don't mind and you don't matter!
Mariangel
Neuvoja-Jack
Viestit: 597
Liittynyt: Ma Marras 03, 2008 2:00 am

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Mariangel »

Oliko missään puhetta, tutkittiinko asunnon keittiökaappeja/jääkaappia? Entä pyykinpesukonetta?

Moppi seisoi eteiskäytävällä, eikö sitä tosiaan otettu heti tutkintaan? Kun asunto on muuten noin sekainen, niin luulisi kiinnittävän nimenomaan huomion, jos höyrymoppi on esillä. Toki pojan kunto on ollut se ykkösasia. Joku tässä ei vaan täsmää.
AnnV
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 102
Liittynyt: Su Syys 19, 2021 8:53 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja AnnV »

Tiiviisti olen tätä tapausta seurannut, vaikken tänne foorumille ole juurikaan rohjennut ajatuksistani kirjoitella. Huomenna nähdään millaiset tuomiot tulee…
Jostain syystä valmistelen jo itseäni pettymykseen ja siihen hirvittävään vihan ja epäoikeudenmukaisuuden tunteeseen, kun nämä pienen pojan kuolemaan syylliset pääsevät kuin koira veräjästä.
lukutoukka
Christopher Lorenzo
Viestit: 1568
Liittynyt: Ma Huhti 06, 2009 3:02 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja lukutoukka »

Tältä äidiltä pitäisi kieltää puhelimen käyttö, kunnes hän oppii soittamaan hätänumeroon, kun joku on vammautunut tai vaikeasti sairas. Jos kyseessä ei edes olisi oma lapsi, ihmisillä on kuitenkin velvollisuus soittaa apua, jos joku on vaikeasti sairas tai vammautunut. Vaikka kyseessä olisi päihtynyt tai huumeissa oleva henkilö, meillä on velvollisuus kutsua apua.

Aikuiset ihmiset käyttävät puhelinta leluna tai pelivälineenä. Ei siinä mitään, kunhan käyttää puhelinta myös silloin, kun se on välttämätöntä jonkun terveyden turvaamiseksi.
Jokukukavaan
Martin Riggs
Viestit: 626
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2021 1:49 am

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Jokukukavaan »

Mistä te olette keksineet että päiväkoti olisi kertonut mitä Milo sanoi isistä päiväkodissa?

Mitään tälläistä ei päiväkodin tt kuulusteluissa lukenut että he olisivat kertoneet Milon " isi kiusaa" " miksi isi kiusaa koko ajan lauseet Muusalle". Tämä olisi lukenut kuulusteluissa jos näin olisi.

Vaikuttaa että aletaan totena väittämään tällaista asiaa nyt ketjussa eli koitettaisko pysyä siinä mitä etp sanoo ennen kuin kuullaan lisää KRP tutkinnasta?

(Itselle tuo Muusan huoli siitä että Milo kertoo isin mahdollisesti päiväkodissa kertovan kiusaavan häntä voisi liittyä ehkä siihen että Milo on muusalle näin sanonut. Ja kenties Muusa kotona sanonut Sebulle Milon kuullen "Älä kiusaa sitä, lopeta".)
Jokukukavaan
Martin Riggs
Viestit: 626
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2021 1:49 am

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Jokukukavaan »

Mariangel kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 10:09 pm Oliko missään puhetta, tutkittiinko asunnon keittiökaappeja/jääkaappia? Entä pyykinpesukonetta?

Moppi seisoi eteiskäytävällä, eikö sitä tosiaan otettu heti tutkintaan? Kun asunto on muuten noin sekainen, niin luulisi kiinnittävän nimenomaan huomion, jos höyrymoppi on esillä. Toki pojan kunto on ollut se ykkösasia. Joku tässä ei vaan täsmää.
Rikospaikalla etenkin henkirikos tutkitaan koko rikospaikka ja enemmänkin. Jokainen asunnon tavara käydään läpi.
sivusta_seuraaja
Martin Beck
Viestit: 777
Liittynyt: Ti Kesä 19, 2012 11:20 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja sivusta_seuraaja »

Mariangel kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 10:09 pm Oliko missään puhetta, tutkittiinko asunnon keittiökaappeja/jääkaappia? Entä pyykinpesukonetta?

Moppi seisoi eteiskäytävällä, eikö sitä tosiaan otettu heti tutkintaan? Kun asunto on muuten noin sekainen, niin luulisi kiinnittävän nimenomaan huomion, jos höyrymoppi on esillä. Toki pojan kunto on ollut se ykkösasia. Joku tässä ei vaan täsmää.
Minun mielestä kaappeja on jotenkin tutkittu, muistelen että on puhuttu jostakin Kodin putkimiehestä?
Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2418
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

sivusta_seuraaja kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 9:57 pm
Täpäkkä kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 9:43 pm
Sfo kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 11:23 am

Ai joo, ja tuo Muusan mutsi. Hyi vittu. Akka, joka ostaa viisitoistavuotiaalle röökiä, leikkii olevansa nuori ja cool. Harva asia on niin vastenmienen kuin tuollainen niin sanottu oman perseensä hyväilijä. "Mä oon nuori, mä oon cool, mä oon mega, mun hiusväri on kiva.".
Muusan äiti on aivokuollut ja ansaitsee tulla tuomituksi saatana vankilaan itsekin.
Just näin. Olen täysin samaa mieltä👍👍👍
Ihan pakko tulla kysymään, että _mistä_tämä? Mistä näkee, että se leikkii nuorta ja coolia? ja on mega, ja hiusvärikin kiva?
En tiedä miksi/ mistä hänelle tuli tuollainen kuva, mutta voin kertoa mitä itse ajattelen ja minkä vaikutelman sain Soilen facen kuvista.

Keski- ikäinen naisihminen, nuoruutta ja raikkautta kuviin filttereillä/ ilmehtimällä, ja silti on ns. "perusritsan" ja keski- ikäisen näköinen, eikä sitä itse tajua. Eikä siinä vielä kaikki: etp:n todistajakertomuksesta tulee kuva jonkinlaisesta tyrkystä, joka on mielestään joka alan ammattilainen. Turhantärkeä.

Nämä nyt on vain minun saamiani vaikutelmia.
sivusta_seuraaja
Martin Beck
Viestit: 777
Liittynyt: Ti Kesä 19, 2012 11:20 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja sivusta_seuraaja »

Juliet Jones kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 10:21 pm
sivusta_seuraaja kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 9:57 pm Ihan pakko tulla kysymään, että _mistä_tämä? Mistä näkee, että se leikkii nuorta ja coolia? ja on mega, ja hiusvärikin kiva?
En tiedä miksi/ mistä hänelle tuli tuollainen kuva, mutta voin kertoa mitä itse ajattelen ja minkä vaikutelman sain Soilen facen kuvista.

Keski- ikäinen naisihminen, nuoruutta ja raikkautta kuviin filttereillä/ ilmehtimällä, ja silti on ns. "perusritsan" ja keski- ikäisen näköinen, eikä sitä itse tajua. Eikä siinä vielä kaikki: etp:n todistajakertomuksesta tulee kuva jonkinlaisesta tyrkystä, joka on mielestään joka alan ammattilainen. Turhantärkeä.

Nämä nyt on vain minun saamiani vaikutelmia.
Filttereitä taitaa nykysin käyttää kaikki.
Jokukukavaan
Martin Riggs
Viestit: 626
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2021 1:49 am

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Jokukukavaan »

Täällä mietitty aiemmin eikö Milon vastuusossu tavannut lasta ollenkaan eli asiakastaan. Ei tavannut. Se on yksi iso virhe mitä hän teki. Ja asiakaslasta kuuluu tavata nimenomaan yksin ilman vanhempaa rauhallisessa hetkessä. 4v ikäinen osaa jo kertoa paljon kodin asioista eri työvälineiden avulla. Tunnepeli on tähän hyvä keino esimerkiksi. "mikä saa sut iloiseksi, mikä surulliseksi, milloin sinua pelottaa, milloin sinua naurattaa, mikä saa sinut vihaiseksi".

Tiedän sossuja ketä tapaa yksin 4v asiakaslasta ja vuosittain tekee vähintään tapaamisen lapsen Kaa yksin.
Kylmäkkö
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: La Elo 13, 2022 11:45 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Kylmäkkö »

Tyttö Bodomilta kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 4:22 pm
Kylmäkkö kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 4:06 pm
Juliet Jones kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 3:40 pm
Siis kuka selvinpäin oleva aikuinen, jonka oma pikkulapsi makaa kipeänä ja kuumeessa narkkikämpässä ei yhtään tiedostaisi mitä ympärillä tapahtuu??
No tämä varsinkin. Muusahan vietiin myös verille ja seuloissa ei löytynyt mitään, eli ei ole nukkunut minkään lääkkeenkään voimin. Lapsi 39 kuumeessa, iho kuoriutuu päältä ja äidillä jumalaton kiire päästä nukkumaan joten värvää yötä päivää valvoneen täysin kujalla olevan äijän vahdiksi. Kyllähän tuo juttu haisee niin pahasti paskapuheelle ettei mitään järkeä.

Veikkaisin että illan ja yön aikana on se pahin tapahtunut ja kaikki nää kaljanostot ja Piitun luokse tehdyt visiitit on vain Muusan pyrkimys hankkia alibi itselleen.

Olisiko Sebu herännyt niillä valvomisilla ja sillä lääkemäärällä siihen että että Muusa pariloi lastaan höyrymopilla? Tuskin.

Olisiko Muusa edelliyön normaalisti nukkuneena ja täysin selvinpäin herännyt siihen että Sebu paistaa poikaa Viledalla? Ihanvitunvarmasti.
Edelleenkin ne palovammat on tulleet 7.6 päivällä.
Onko tästä olemassa varma tieto? Molemmat ovat kuulusteluissa kertoneet että lapsi ei todellakaan näyttänyt 7.6 illalla sellaiselta minkälainen näky odotti 8.6 aamulla. Tätä tukee myös Muusan 7.6 ottamat kuvat Milosta.

Tuo Muusan ahkera erilaisten vammojen kuvaaminen pisti muuten miettimään, turvasiko siinä omaa selustaansa ja keräsi tietynlaista todistusaineistoa jonka pystyy tarvittaessa kääntämään Sebua vastaan.

Sebun suihkutuokio tapahtui kyllä 7.6 päivällä. Sillä ei kuitenkaan todistetusti (EPK) ole mitään tekoa lapsen menehtymisen kanssa. Lasta on kuvattu 7.6 iltapäivän ja muistelen että myös alkuillan aikana ja nähtävillä on ollut punoitus poskipäissä sekä huulien turvotus.

Niillä vammoilla mitä Milolla avauksessa todettiin, yksikään äiti ei jäisi kotiin odottamaan ihmettä Panadolin ja kortisonin avulla, ellei äidillä itsellään ole näppejään pelissä.

Tiukasti asetun sen ajatuksen taakse, että kuolemaan johtaneet vammat on aiheutettu illan ja yön aikana. Siinä vaiheessa kun on todettu, että lapsella on sielu paennut ruumiista, aamuyön tunnit ovat menneet paniikin ja pakokauhun vallassa.

Epäilen että Muusan äitillä on lusikkansa tässä sopassa, varsinkin kun kuulusteluissa näyttäytyy vahvasti hänen tapansa suojella tytärtään kaikin keinoin vaikka faktat olisivat aivan silmien alla.

Edelleenkin nämä ovat ihan omaa spekulointia. Mulle kokonaisuus vain hahmottuu juuri tällaisena. Pohdin tätä paljon käyttäytymispsykologian ja ihmisen alkukantaisten vaistojen kautta.
Kansi kiinni ja kirves poikki.
Hoplaa
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 102
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2014 10:01 am

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Hoplaa »

vipeltäjä kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 9:03 pm
Panssariharri kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 7:54 pm Niin kamalan paljon ajatuksia ja spekulaatioita mielessä, että pakko jo vähän purkaa osaa tänne, vaikka en ole vielä koko ketjua enkä etp:tä lukenut läpi.

Ensimmäisenä ajatuksia epäillyistä:
Kodin kuvien perusteella tuli samantien ajatus hoitamattomista ADHD:ista joilla päihdeongelmia. Edes lapsen huoltajana/huoltajina ei ole onnistunut pitää kotia lapselle sopivana kasvuympäristönä.

Maininta Muusan puhtaista seuloista voisi myös selvitä tässä: Muusalle on määrätty lääkitykseksi ADHD:m hoitoon Concerta, jota ei välttämättä syö, vaan kauppaa Sebun kautta. Concerta antaisi todennäköisesti positiivisen tuloksen huumeseuloissa, mutta jos on osoittaa resepti kys. valmisteeseen, seulat katsotaan silloin negatiivisiksi. Eli onko Muusalta katsottu seuloissa tarkemmin mitään tiettyjä huumausaineita?

Mitä olen ehtinyt lukemaan etp:tä, niin Muusa kertoo aika kattavasti ja pitkästi tapahtumista. Mielestäni peittelee paljon asioiden todellisia laitoja, eli hämää puhumalla paljon, mutta ei kuitenkaan paljasta juuri mitään. Miksi yrittää suojella Sebua, vaikka on itse osoittanut mielipahaansa värikkäästikin tätä kohtaan, erityisesti kun Milo oli vielä elossa?

Sebu puolestaan vastailee enimmäkseen samaa kaavaa noudattaen, ikäänkuin varoen ettei pääsisi puhumaan itseään pussiin, niin silläkin uhalla heittäytyy tomppeliksi olemalla autuaan tietämätön. Vastailee paljon "ettei tiedä", yrittää painottaa asiaankuulumattomissa kohdissa mitä suihkussa on tapahtunut tai ettei ole varma onko ollut sekaisin. Välillä puheissaan muistaa olleensa sekaisin, välillä ei. Todennäköisemmin muistaa tapahtumia, jotka on itselleen eduksi muistaa. Uskon, että tietoisesti valehtelee.

Milon vammat puolestaan on mysteeri. Palovammoja on kasvojen, kaulan ja rintakehän alueella, mutta olinko lukevinani, että olisi ollut myös ikäänkuin roiskeiden aiheuttamia palovammoja jaloissa? Heräsi ajatus, että ehkä höyrymopilla ei olekaan painettu lattiaa vasten, vaan entäpä seinää vasten? Voiko höyrymopista roiskua tai vuotaa höyrystä tiivistynyttä vettä, että sitä olisi roiskunut jaloille? Entä voiko olla mahdollista, että Milon päälle olisikin heitetty kuumaa vettä? Se on selvää, että suihkusta niitä palovammoja ei ole voinut syntyä edes lapselle. Jopa Sebun luulisi tajuavan kertomuksensa epäuskottavuuden, jos lapsi on seisonut suihkun alla selkä hanaan päin, mutta palovammat ovat etupuolella

Siinä tuli tehtyä virhe, että Sebu ja Muusa pääsivät siviiliin odottamaan tuomiota, nimittäin erityisesti Sebun kohdalla pidän mahdollisena hänen mt- ja päihdetaustoillaan, että saattaakin päätyä sellaisiin tekoihin, ettei ehdi näkemään tuomionsa täytäntöönpanoa.
Oma näkemykseni Sebun kuulusteluista menee just niin et kun alkaa valehtelemaan, niin heti alkaa esittää tietämätöntä / tyhmää. Vaikka oikeesti kyllä tietää täysin mitä on tullut tehtyä. Välillä vastaa oikein järkevästikin ja jopa kritisoi kuulustelijaa tyhmillä kysymyksillä. Kun aihe menee suihkukohtaukseen tai mustelmiin, niin alkaa järkyttävä sönkötys.
Mulla tuli tämä täysin sama vaikutelma molemmista. Mietin johtuiko se kuulustelijasta vai mistä, mutta kun puhuttiin kaikesta muusta, nää puhui aivan normaalia puhekieltä, mutta kun puhuttiin 5.–8.6 tapahtumista tai näistä viesteistä mitä oli lähetelty koskien Miloa ja Milon kaltoinkohtelua ja pahoinpitelyä puhetyyli muuttui täysin ööö emmämuistaemmääosaaemmäätarkottanuemmäätienny -tasolle eikä tullut yhtään kokonaista järkevää lausetta.
Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2418
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

sivusta_seuraaja kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 10:22 pm
Juliet Jones kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 10:21 pm
sivusta_seuraaja kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 9:57 pm

Ihan pakko tulla kysymään, että _mistä_tämä? Mistä näkee, että se leikkii nuorta ja coolia? ja on mega, ja hiusvärikin kiva?
En tiedä miksi/ mistä hänelle tuli tuollainen kuva, mutta voin kertoa mitä itse ajattelen ja minkä vaikutelman sain Soilen facen kuvista.

Keski- ikäinen naisihminen, nuoruutta ja raikkautta kuviin filttereillä/ ilmehtimällä, ja silti on ns. "perusritsan" ja keski- ikäisen näköinen, eikä sitä itse tajua. Eikä siinä vielä kaikki: etp:n todistajakertomuksesta tulee kuva jonkinlaisesta tyrkystä, joka on mielestään joka alan ammattilainen. Turhantärkeä.

Nämä nyt on vain minun saamiani vaikutelmia.
Filttereitä taitaa nykysin käyttää kaikki.
Joo, monen puhelimen kamerassa on jo oletusfiltterit. Ja joo, moni muukin keski- ikäinen suodattaa itsensä täysin rypyttömäksi vahanaamaksi, ja osa osaa jopa muokata kasvonpiirteitäänkin 🙂
Avatar
K9Wifey
Olivia Benson
Viestit: 739
Liittynyt: Pe Loka 02, 2020 11:20 am

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja K9Wifey »

^^^
Oikeassa olet. Peruspohjoiskarjalanritsa.

Huoh. Vielä muutama tunti. Ehkä pauttiarallaa 12?
It's mind over matter. I don't mind and you don't matter!
Vastaa Viestiin