Ylitornion murhenäytelmä 2008; 85-vuotias mies ampui kaksi tytärtään, vaimonsa ja itsensä

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
BK
Armas Tammelin
Viestit: 76
Liittynyt: La Huhti 05, 2008 4:45 am

Viesti Kirjoittaja BK »

Tyttäret käyttivät mm. kypäriä päässään aina koska kaatuilivat sitä tahtia että onnettomuuksia sattui kokoajan. Tuo jäi kyllä ihmetyttämään, sillä en ole moiseen ennen törmännyt. Kypärä päässä 24h?
No eihän tuohon nyt yleensä varsinaisesti törmää, koska noin vaikeasti vammaiset ovat yleensä laitoksessa, eivätkä kotihoidossa (varsinkaan vanhusten hoidettavana)

Noissa kehitysvammaisten laitoksissa kypärät ovat melko yleisiä -- useimmiten sellaisia pehmeitä malleja (vähän niin kuin rugbyn pelaajilla nähtävät)
bluerein

Viesti Kirjoittaja bluerein »

Kehitysvammaisia tytäriä vanhemmat ei ilmeisestikkään hoitaneet, koska yksi lehti kertoi että tyttäret oli vierailulla käymässä kotonaan.
Surullinen tapaus kuitenjkin.Suomessa on tapahtunut muutamia noita epätoivoisia tekoja, jotkut sanoo että kun Suomalaiset on melankoliaan eli synkkyyteen vaipuvia ihmisiä, niin silloin ei osata hakea apua, mutta voi olla että apua haettaessa, pyydetäänkin tulemaan vasta 2 viikon päästä, mutta jos osaisi hakea ajoissa apua, välttyisikö ihminen hirvittäviltä teoilta?
bluerein

Viesti Kirjoittaja bluerein »

Natural...kun sanoit että teko oli oikeutettua, niin oletko myös samaa mieltä jos joku sanoisi sinulle että on oikeutettua tappaa sinut. Mikään tappo tai murha EI OLE oikeutettua, elämä on Jumalan lahja, eikä sitä tule riistää kukaan keneltäkään eikä itseltäkään.
mipa74
Hetty Wainthropp
Viestit: 484
Liittynyt: Ke Loka 03, 2007 4:32 am

Viesti Kirjoittaja mipa74 »

bluerein kirjoitti:Natural...kun sanoit että teko oli oikeutettua, niin oletko myös samaa mieltä jos joku sanoisi sinulle että on oikeutettua tappaa sinut. Mikään tappo tai murha EI OLE oikeutettua, elämä on Jumalan lahja, eikä sitä tule riistää kukaan keneltäkään eikä itseltäkään.
Juridisesti tuo ei ole oikeutettua. Moraalisesti - päättäköön jokainen itse. Itse olen eutanasian kannattaja, mutta tämä menee jo yli eutanasiasta.

Ja mitä elämään tulee, niin siitä on olemassa useampiakin luonnehdintoja tuon sinun määritelmäsi lisäksi:

- Yhdynnässä tarttuva ja kuolemaan johtava tauti (trad.)
- Elämä, se hauska pikku juttu joka sattui matkalla kalmistoon (RAID)
When I die I don't want no part of heaven
I would not do heaven's work well
I pray the devil comes and takes me
To stand in the fiery furnaces of hell
(B.Springsteen - Youngstown)
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Olen samaa mieltä bluereinin kanssa: mikään ei oikeuta ottamaan henkeä toiselta. Kukaan ei ole yläpuolella muiden ihmisten eikä saa ottaa jumalan osaa omiin käsiinsä.

Tästä kyllä liikkuu tulkintoja. Joidenkin mielestä esim. kehitysvammaiset pitäisi eliminoida "kärsimästä", mutta näissä tulkinnoissa mennään niihin asioihin, joissa kukaan ihminen, vaikka olisi kuinka oppinut millä alalla tahansa, ei ole pätevä antamaan ohjetta toiselle ihmiselle.
Nothing is quite what it seems
Jaakko Terävä
Harjunpää
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2007 1:16 am
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jaakko Terävä »

Monsta eri lähteistä poimittua ja yhdistettyä: Ylitornion neloissurmaaja on nimeltään Lauri Haajanen, alkujaan Karjalan poikia. Hän on säveltänyt ( ja sanoittanut) useita levytettyjä kappaleita, muun muassa Tarja Ylitalolle. Säpsähdytti kyllä vähän Lauri Haajaselta vuonna 1998 levytetty kappale - se oli nimeltään Yksinäinen vanhus. Haajanen oli tuon mainitun kappaleen sekä säveltänyt että sanoittanut.

Porukankin keskellä voi olla yksin!?
Elämässä on mielenkiintoisia asioita enemmän kuin mitä on aikaa niihin perehtymiseen
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Maybrick kirjoitti: Joidenkin mielestä esim. kehitysvammaiset pitäisi eliminoida "kärsimästä", mutta näissä tulkinnoissa mennään niihin asioihin, joissa kukaan ihminen, vaikka olisi kuinka oppinut millä alalla tahansa, ei ole pätevä antamaan ohjetta toiselle ihmiselle.
Minä olen tuon tulkinnan kannattajia. Ylipäätään mikä tahansa, joka vaikeuttaa omaa elämää, on minusta turhaa. Kukaan, jolla ei ole kehitysvammaista lasta, ei toivo sellaista kontilleen, eikä varmasti kukaan sellainenkaan, jolla jo semmoinen on. Eiköhän jokainen toivo että se jälkikasvu olisi sitä tervettä porukkaa, joka pystyy huolehtimaan itse itsestään sitten joskus. Itse en ole lapsia hankkimassa, joten tästä on sitten turha yrittää kettuilla minulle millään lailla - ei kosketa minua.

Mutta tosiaan. Jos lähdetään ihan siltä kannalta ajattelemaan tuota asiaa, että millainen elämä on mielekästä ei-kehitysvammaiselle ihmiselle jolla on kehitysvammainen huollettavanaan. Jos otetaan tämä ns. normaali tapaus, eli ihminen joka ensin opiskelee mitä opiskelee ja menee sen jälkeen töihin paikkaan minne haluaa mennä (nyt puhutaan semmoisesta utopistisesta maailmasta missä ihminen tosiaan pääsee töihin sinne minne on kouluttautunut ja jonne haluaakin mennä). Töiden lomassa ihminen haluaa lomailla ja olla rauhassa, nauttia elämästään. Heitetään kuvioon yksi jatkuvaa huoltamista vaativa kehitysvammainen lapsi. Jos ihmisellä ei alunperinkään ole kokemusta tälläisen hoidosta, joutuu hän ensin opiskelemaan kantapään kautta tuon kaiken ja sen jälkeen vielä hoitamaan pahimmassa tapauksessa loppuelämänsä tätä mukulaa, jonka jälkeen kun kuolema on itsensä korjannut, jatkaa jälkikasvu elämäänsä laitoksessa, jossa kuolee sitten aikanaan. Mitä siitä jää? Eipä oikein mitään. Ihminen a ei ole parhaassa tapauksessa kerennyt käymään töissä, ehkä jopa opiskelemaankaan koko ikänään kun on ollut lapsi hoidettavana. Minimituilla siinä sitten eletään, joka päivä yhtä ihmistä hoitaen, satoi tai paistoi, olit väsynyt tai et. Samalla voi muuten myös heittää heipat työkaveriajatuksille, kenties jopa kaveriajatuksille ihan muuten vainkin. Jos ei satu omaamaan mahdollisuutta tavata ihmisiä eri tilanteissa niin, ettei tämä kehitysvammainen ole mukanasi (kyllähän sen näkee että ihmiset lähestyy kitsaammin semmoista ihmistä jolla on kehitysvammainen ihminen mukanaan kuin sellaista, jolla ei ole), niin melko vaikea niitä suhteita on varmasti sieltä kotoa luoda sitten.

Vammaisuuden tilasta riippuen tietenkin, en lähtisi ihan lähes-normaaleja teilaamaan, mutta eikö nykyään nähdä jo kohdusta melko hyvin, onko lapsella kenties jokin sairaus? Ihan vanhempien itsensä vuoksi olisi minusta mielekästä päätyä siihen aborttiin jos siellä tuntuu sitä vikaa olevan liialti, sillä myöhemmin, kun se lapsi siellä sitten on, siitä ei pääsekään eroon läheskään niin helposti kuin olisi aikanaan vielä päässyt.

Venäjällä on kai ihan yleistä (ja miksei muuallakin) että kehitysvammainen lapsi suljetaan laitokseen, hylätään sinne ihan sananmukaisesti ja leikitään, ettei tuota koskaan ollutkaan. Venäläisten asenne on sikäli oikeutettu ja ymmärrettävä minusta, että kuten sanoin, monikaan ei sitä kehitysvammaista lasta haluaisi ottaa riippakivekseen. Juridisesti se on kai taas väärin (juridisessa mielessä ihan mikä tahansa on väärin, jos aletaan saivartelemaan), mutta moraalisessa mielessä minusta oikeutettua.

Tiedän että monilla vammaisten lasten vanhemmilla on hyvät ja hienotkin hetket lastensa kanssa, mutta kukaan heistä(kään) ei varmasti kiellä, että toivoisi lapsensa olevan ns. normaali lapsi.

Vielä jos uskonnolliselta kantilta, niin kaikin puolin melkein jokaisen oikean uskonnon mukaan kai se elämä on parempaa kuoleman jälkeen jos itse olet elänyt nuhteettomasti ja muuta. Kristinuskon mukaan pääset taivaaseen, jossa voit olla onnellinen, eivätkä huolet enää paina. Tämä ajattelutapa kai toimii useimmissa muissakin samankaltaisissa uskonnoissa. Toisten uskontojen mukaan synnyt uudelleen - sen mukaan millaista elämää olet viettänyt - joksikin hahmoksi; eläimeksi, ihmiseksi, kenties kasviksikin? Joten. Jos asiaa miettii näin, niin kehitysvammaisena olo ei liene se kaikkein nautittavin tila. Jos pääset taivaaseen, niin kaikki on ok. Jos synnyt uudelleen, niin kaikki on ehkä taas ok, luultavasti et ole jälleen kehitysvammainen (voisiko kohtalo olla niin ironinen?) ja koska yleisen ajattelumallin mukaan kehitysvammaiset eivät voi olla aidosti ilkeitä (miksi ei?!), niin silloinhan karman tai minkä tahansa mukaan olet elänyt hyvän elämän, synnyt ihmiseksi, hurraa ja jippii. Tai, parhaassa tapauksessa päädyt nirvanaan. (Kurt Cobainista ei nyt sitten puhuta mitään tämän aiheen yhteydessä sitten. 8) )

Oli miten oli. En ole hirveän perehtynyt uskonnollisiin puoliin, joten siellä voi olla virheitä siinä kohtaa reilustikin. Noin olen itse asiat ymmärtänyt ja päässäni luonut ja niin niissä on minusta eniten järkeä aina ollut.

Kuitenkin, kuten sanottua, luokoon jokainen sen moraalisen päätöksensä itse ja puolustakoon mitä ikinä tykkää. Tämä oli ja on oma mielipiteeni asiaan.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

voihell1234
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Maalis 28, 2008 11:29 am

Viesti Kirjoittaja voihell1234 »

iltalehti kirjoitti:"Isä ei halunnut jättää ketään kärsimään"

- Hän vei mukanaan rakkaimmat, joista hän koki kantavansa vastuun, sanoo 88-vuotiaan surmaajan poika Ilta-Sanomille.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008061 ... 4_uu.shtml

"Isä ei halunnut jättää ketään kärsimään"
Keskiviikko 18.6.2008 klo 08.25
- Hän vei mukanaan rakkaimmat, joista hän koki kantavansa vastuun, sanoo 88-vuotiaan surmaajan poika.

Viisikymmentävuotiaat kehitysvammaiset kaksostyttäret olivat viikonloppuisin iäkkäiden vanhempiensa vastuulla. (MARKKU RUOTTINEN)
Viisikymmentävuotiaat kehitysvammaiset kaksostyttäret olivat viikonloppuisin iäkkäiden vanhempiensa vastuulla. (MARKKU RUOTTINEN)
Ylitornio_talo.jpg (170.77 KiB) Katsottu 4032 kertaa
Vaimonsa, kaksi kehitysvammaista tytärtään ja itsensä sunnuntaina surmanneen ylitorniolaismiehen poika kertoo Ilta-Sanomissa yrittävänsä ymmärtää isänsä teon.

- Ei isä tehnyt sitä pahuuttaan vaan rakkaudesta.

Poika kertoo, että isä ei halunnut jättää ketään kärsimään, vaikka perheen muut lapset olivatkin luvanneet huolehtia kaksostytöistä.

Hän sanoo haluavansa yrittää ymmärtää isäänsä. Hyväksyä hän ei tekoa kuitenkaan voi.

- Isä vei meiltä itsensä, äitimme ja sisaruksemme. Me jäimme tuskamme kanssa.

Raskas arki vei voimat

Ylitorniolaisperheen arki oli jo pitkään hyvin raskasta. Viisikymmentävuotiaat kaksostyttäret olivat viikonloppuisin iäkkäiden vanhempiensa vastuulla.

Tilanne paheni vielä entisestään, kun äiti joutui hoitoon terveyskeskuksen vuodeosastolle. Isä huolehti tämän jälkeen tytöistä usein yksin.

- Olen varma, että hän vain väsyi siihen täysin. Hän ei jaksanut raataa enää enempää, 40 vuotta ylitorniolaisperheen tuntenut lähinaapuri pohti Iltalehdelle.

- Uupuuhan ihminen vähemmästäkin.

Naapuri kertoi Iltalehdelle perheen äidin valittaneen monta kertaa kehitysvammaisten tyttärien hoidon raskautta. Isokokoiset tytöt kaatuilivat koko ajan eikä heitä voinut jättää minuutiksikaan yksin.

88-vuotiaan miehen väsymys ja ahdinko paisui kävi ylitsepääsemättömäksi sunnuntaina. Isä ampui kuoliaaksi kaksi tytärtään, vaimonsa ja lopuksi itsensä
X-tine
Jack Bauer
Viestit: 951
Liittynyt: Pe Syys 28, 2007 2:30 pm
Paikkakunta: Länsi-S

Natsiasenteita

Viesti Kirjoittaja X-tine »

VoDKa kirjoitti:
Maybrick kirjoitti: Joidenkin mielestä esim. kehitysvammaiset pitäisi eliminoida "kärsimästä", mutta näissä tulkinnoissa mennään niihin asioihin, joissa kukaan ihminen, vaikka olisi kuinka oppinut millä alalla tahansa, ei ole pätevä antamaan ohjetta toiselle ihmiselle.
Minä olen tuon tulkinnan kannattajia. Ylipäätään mikä tahansa, joka vaikeuttaa omaa elämää, on minusta turhaa. >
< Töiden lomassa ihminen haluaa lomailla ja olla rauhassa, nauttia elämästään. Heitetään kuvioon yksi jatkuvaa huoltamista vaativa kehitysvammainen lapsi. >>joutuu hän ensin opiskelemaan kantapään kautta tuon kaiken ja sen jälkeen vielä hoitamaan pahimmassa tapauksessa loppuelämänsä tätä mukulaa,
Jos kaikki pitää hävittää, mikä vaikeuttaa omaa elämää, niin vika taitaa olla omien korviesi välissä, ja aika paha vika.
Minkähän takia ihmiset hankkivat lemmikkieläimiä? Eiväthän nekään opi puhumaan eivätkä lukemaan eikä useimmista ole yhtään mitään hyötyä! Ja niistä on huolehdittava koko elämä! Esimerkiksi - tämä tutkimus julkaistiin äskettäin - rotukoira tulee maksamaan ajan mittaan yhtä paljon kuin omistusasunto. Moni ei pääse ikinä matkustamaan, jos ei onnistu järjestämään lemmikilleen hoitoa. Kuinka paljon se sitookaan! :lol:
No, lemmikin hankkiminen on vapaaehtoista, mutta kehitysvammaisen lapsen saaminen ei. Monet haaveet ja unelmat sortuvat, mutta kehitysvammaista lasta voi rakastaa. Nykypäivänä kehitysvammaiset (riippuen vammastaan) pääsevät myös koulutukseen ja monet ovat myös työelämässä.
Monet kehitysvammaiset ovat aivan ihania ihmisiä! Ja he ovat ihmisiä, myös silloin kun he eivät ole ihania.
Silloin kun omaishoitajan taakka on liian raskas, yhteiskunnan velvollisuus on tarjota apua. Tarvitaan hoitokoteja - ja riittävästi hoitajia, että sekä omaiset että kehitysvammaiset itse voivat elää ihmisarvoista elämää. :!:
Joka haluaa likvidoida kehitysvammaiset, haluaa kohta hävittää myös muut vammaiset: cp-vammaiset, näkövammaiset, invalidit, vanhukset. Ja sitten myös "värivammaiset" eli toiseen "rotuun" kuuluvat, tai poliittiset toisinajattelijat. Vaikeuttavathan hekin jonkun elämää!

Jos kaikki pitää hävittää, mikä vaikeuttaa omaa elämää, niin vika taitaa olla omien korviesi välissä.
Kun puhuu totta, ei tarvitse muistaa niin paljon.
Bambinos
Agentti Scully
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 28, 2008 11:36 am

Viesti Kirjoittaja Bambinos »

VoDKa kirjoitti: Tiedän että monilla vammaisten lasten vanhemmilla on hyvät ja hienotkin hetket lastensa kanssa, mutta kukaan heistä(kään) ei varmasti kiellä, että toivoisi lapsensa olevan ns. normaali lapsi.
Mitä nyt olen asiasta lukenut, kuten kehitysvammaisten vanhempien haastatteluja, niin homma menee yleensä niin, ettei lapsen vammaisuutta juuri edes ajattele. Ei sitä mieti päivästä toiseen "että hohhoi mikä taakka mulle tuli", vaan lapsen hyväksyy omana itsenään.. Jos oma lapsesi ei opi soittamamaan viulua, niin ajattelisitko että hitto kun olis musiikillisesti lahjakkaampi mukula? Et, vaan mietit hänelle jonkun toisen mielekkään harrasteen. Siis näin toimisi järkevä vanhempi, vähemmän järkevät on sitten asia erikseen.. :) Mutta siis yleensä ottaen lastaan ei pysty eikä halua kuvitella keneksikään toiseksi.

Vammaisten "eliminoinnilla" on tosiaan kaksi puolta, ja on ehkä vaikeimpia moraalisia kysymyksiä.. en osaa sanoa yhtä kantaa asiaan. Toisaalta vammaisten abortointi olisi järkevää ja taloudellista, mutta sitten vastapainona on taas kaikki se, mitä he voivat kuitenkin perheilleen ja ympäristölleen antaa. Niistä asioista ei vammaisista täysin erossa olleet tiedä mitään.
rokka
Remington Steele
Viestit: 218
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 5:50 pm

Re: Natsiasenteita

Viesti Kirjoittaja rokka »

Totesit x- et, jos kaikki pitää hävittää, mikä vaikeuttaa omaa elämää, niin vika taitaa olla omien korviesi välissä.[/quote]

Mitenkäs se oli sen suvaitsevaisuuden kanssa? Jos ei saa sanoa pakolaisista mitään, eikait saa myöskään epäillä toisen (suomalaisen) mielenterveyden tilaa.
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2647
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Vaimon surmassa (ja tyttärien? En muista onko heidän kuolinsyytä paljastettu) käytetty sotamuistorevolveri oli suurella todennäköisyydellä Nagant 1895-malli.
http://www.a-human-right.com/nagant-32acp-2.jpg
Sitä käyttivät partisaanit, neuvostoarmeijan upseerit vänrikki-luutnanttitasolta ylemmäs ensisijaisena henkilökohtaisena aseena ja kaikki lentäjät. Isosetäni joka oli myös lentäjä jatkosodassa (talvisodan aikana jo lentäjäkoulutus oli, mutta ei ollut tarjota konetta köyhällä isänmaalla ja koska lentokoulussa oli opeteltu konekiväärin käyttö, pääsi Onni Summaan konekiväärimieheksi kevään -40 taistelujen pahimpaan myrskyyn.) Jatkosadan aikana Onni operoi Kainuun korkeuksilla tiedustelulentolaivueessa ja takavarikoi alasammutun venäläishävittäjän menehtyneeltä lentäjältä kyseisenlaisen Nagant-revolverin.[/url]

Minä saatan tuon museoluvilla olevan aseen joskus periä. On kyllä semmonen historia raudanpalalla että en myis pois halvalla... :)

P.S. 500 viestiä täynnä ja perästä tullaan...
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

En valitettavasti oikein ymmärrä tuota tyyliä, että pitää sitten murhata perheenjäseniäkin. Jos itsellä on voimat ehtyneet, niin eikö itsemurha sitten olisi riittävä vaihtoehto, jos ylpeys tai voimat eivät enää kestä hakea apua.

Surmaajan poika on lehdissä kertonut, että kehitysvammaisten tyttärien kanssa on autettu, eivätkä vanhemmat ole jääneet heidän kanssaan yksin.

Pitikö vanhus itseään niin arvokkaana, että tyttäret eivät saisi riittävää apua hoitolaitoksessa, muulta perheeltä, suvulta yms. että heidän elämänsä ei enää ole elämisen arvoista ilman isää. Mielestäni teko oli itsekäs ja tuntuu minusta pahalta, vaikka en tuntenut kyseisiä uhreja. Minua ei niinkään säälitä tämä murhaaja, vaan murhatut tyttäret ja äiti.
Paavo Arhinmäki on äijä!
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Bambinos kirjoitti:Vammaisten "eliminoinnilla" on tosiaan kaksi puolta, ja on ehkä vaikeimpia moraalisia kysymyksiä.. en osaa sanoa yhtä kantaa asiaan. Toisaalta vammaisten abortointi olisi järkevää ja taloudellista, mutta sitten vastapainona on taas kaikki se, mitä he voivat kuitenkin perheilleen ja ympäristölleen antaa. Niistä asioista ei vammaisista täysin erossa olleet tiedä mitään.
Kuten sanottua, minun puolestani ihmiset saa pitää oman mielipiteensä, en ala väkisellä sitä muuttamaan. Itse en vain koe ajatusta vammaisen lapsen huoltajana mielekkäänä millään tasolla. Jos vammainen tähän maailmaan on jo saatettu, niin minkäs teet - siinä se sitten kökkii kunnes kuolo korjaa. Mutta mikäli on mahdollista päättää aikaisessa vaiheessa abortin tai synnytyksen välillä, niin minä ainakin suosittelisin äidille vahvasti aborttia. Itsehän tuo sen päätöksen loppupeleissä tekee, mutta jos saa valita terveen ja vammaisen lapsen väliltä, niin eiköhän se suurin osa sen terveen kuitenkin ota.

Olen jo toisaalla sanonutkin, että olen jonkin verran rasisti, ehkä paljonkin, kuka tietää. Tämä siis vastauksena siihen, että kohta pitäisi likvidoida muutakin porukkaa, jos tälle linjalle lähdetään. En pidä vammaisista henkilöistä, en osaa suhtautua heihin millään tasolla ja tunnen oloni vaivautuneeksi mikäli joudun tekemisiin tälläisen tapauksen kanssa.

Nyt moni sanoo, etten ole koskaan ollut tekemisissä tälläisten ihmisten kanssa. Tämä ei täysin pidä paikkaansa, sillä olen jopa ollut töissä lyhyen pätkän paikassa, jossa oli pakko tulla toimeen kehitysvammaisten ihmisten kanssa. En kokenut sitä mitenkään silmiä avaavana kokemuksena, lähinnä vain syvensi tuntemuksia sitä kohtaan, etten halua joutua heidän kanssaan tekemisiin.

Mutta jatkakaahan aiheesta, ettei lähdetä sivupoluille.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

ShipWreck
Martin Beck
Viestit: 789
Liittynyt: Ma Elo 06, 2007 11:58 pm

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

Olen erittäin paljon samaa mieltä kuin VoDKa, oli se sitten julmaa tai ei. En vaan suostu sen takia tuntemaan itseäni huonommaksi ihmiseksi.
Vastaa Viestiin