Olga Piscuginan surma 2000, surmaaja poliisin poika

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
annaanna

Re: Olga Piscuginan surma 2000, surmaaja poliisin poika

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Edellä koitin hahmotella mahdollisia ammatillisia rajoitteita henkirikoksiin syyllistyneille, että mikä sopii ja mikä ei. Itselleni ei mikään noista esimerkeistä aiheuttaisia ongelmia. Niinkauan kun ei puhuta pedofiileistä. Siinä menee minun rajani. Henkirikos on tapahtunut, se on aina ajallisesti ohi. Niin paljon on toitotettu pedofiilisten taipumusten ja tekojen jatkumisesta, että olen asian uskonut todeksi. Oletan paatuneen pedofiilin lakkaamatta jatkavan rikollista toimintaansa, joten omana kampaajanani, esikuvallisena urheilijana tai vapaapalokuntalaisena palokuntanuoria ohjaamassa en haluaisi pedofiilien olevan.

Netistä löytyy tiedot surmaajan laulu-urasta jo ennen tekoa ja tietoja musikaalisesta perheestä. Vaihtoehtoja on joko laulaa tai olla laulamatta. Mielellään ihmiset tekevät asioita joissa ovat hyviä. On halunnut kuulla mitä mieltä laulustansa ovat Paula Koivuniemi, Lauri Tähkä ja ketä-noi-muut-on. Sääntöihin on voinut kuulua ilmoittaa mahdollista tuomioista, en tiedä käytännöistä, en tiedä onko kysytty.

En oikein ymmärrä tätä intoanne kieltää ihmiseltä julkisuudessa esiintyminen laulamalla, paheksutteko siis karaokebaareissa esiintymistään. Vai mihin se raja vedetään. Saako henkirikoksesta tuomittu näyttelijä esiintyä kesäteatterissa muttei elokuvaroolissa. Saako ylipäänsä näytellä. Estääkö uhrin omaisten suru näyttelemisen tai laulamisen. Vai vaan minfopalstalaisten moralisointi.

Otus on useaan kertaan selvittänyt miten omaisten surutyön takia meidän pitäisi käyttäytyä niin ja näin tai olla sitä tai tätä mieltä. Alati ajatella omaisia. Tunteekohan Otus Olgan läheisiä, olikohan Olgalla omaisia. (Ja kerrottakoon, että olen ollut henkirikosten uhrien hautajaisissa, tarkemmin en erittele).
Jos tätä omais-asiaakin pohtisi esimerkin kautta, kun emme edes tiedä noitten Olgan omaisten olemassa olosta tai tunteista. Emmekä siitä paheksuvatko karaoke -esiintymisiä tai television koelaulua.
Ajatellaan Arskan puukottaneen Peran kännipäissään kuoliaaksi. Peralla ei ole ystäviä, sukuakin elossa vain sisaren poika. Aikuistuneella pojalla ei muuta muistikuvaa enosta kuin yksi käteen kännipäissä lykätty kymppi örinän säestyksellä. Lisää rikoksia Arska ei enää saa tehdä, mitä muuta me häneltä kiellämme?

Powiew
Susikoski
Viestit: 49
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2010 4:57 pm

Re: Olga Piscuginan surma 2000, surmaaja poliisin poika

Viesti Kirjoittaja Powiew »

Itse en ainakaan ole missään vaiheessa väittänyt, etteikö tällä surmaajalla olisi oikeutta edetä laulajan urallaan vrt. pariin ylempänä olevaan kommenttiin. Minä ihmettelen sitä, että itse haluaa kovalla kiihkolla julkisuuteen (osallistuu suurta julkisuutta saaneeseen ohjelmaformaattiin, omalla vaatimattomasti muutetulla nimellään) tuolla taustalla.

Olisi voinut mennä läpi vielä parikymmentä vuotta sitten, tai ainakin totuuden paljastuminen olisi kestänyt kauemmin, mutta nykypäivänä et tosiaan juuri esikarsintoja pidemmälle ehdi kun kaikki luurangot on kaapista kaivettu. Ja kun ne luurangot on tuota luokkaa... :roll:

Vaikka en missään vaiheessa väittänyt ettei tämä OskuJarmoJarnoWhatEver olisi ansainnut asemaa viihdetaivaan tähtenä, niin itse kuitenkin koen, että kun on ottanut omiin käsiinsä oikeuden lopullisesti päättää toisen henkilön koko elämä ja siinä sivussa vaikuttaa monien muiden ihmisten koko loppuelämään, tulisi sen henkilön myös kantaa se taakka koko oman loppuelämänsä. Vaikka sitten leimana otsassa. Se valinta on itsellä, ja jokaista valintaa seuraa yleensä seuraus. Ja se on kestettävä.

Ja kuten itse aiemmin toin esiin kantani siitä, ettei tuollaista koskaan tämän tiedon jälkeen kukaan enää ottaisi kovin vakavasti otettavana artistina vaan friikkinä muiden esiintyvien kummajaisten joukossa, niin sitäkö tämä mies sitten olisi halunnut? Olisi suosiolla vain jatkanut laulamista siellä riksun paikallisessa (vai missä se nyt oli), olisi ainakin saanut suosionosoituksensa ihan aidosti siitä laulamisesta ja sen verran päässyt nauttimaan suuresta haaveestaan. Ei se enää onnistu, ei ikinä, eikä edes siellä riksussa (ja tällä en nyt tarkoita rio de rixua, vaan sitä paikallista karaokebaaria... 8) )

otus
Axel Foley
Viestit: 2329
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 7:00 pm
Paikkakunta: Youranus

Re: Olga Piscuginan surma 2000, surmaaja poliisin poika

Viesti Kirjoittaja otus »

Toivottavasti tämä "julkisuusvirhe" teki nyt ainakin sitten sen, että JarnoOskuSamuliBlom muistaa nyt vihdoin tekonsa ja uhrinsa Olgan loppuelämänsä jokaikisen päivän.. Mielestäni julkisuuteen pyrkiminen/härskeys vain osoitti sen, että ilmeisesti oli jätkältä päässyt teon vakavuus ja uhrin avuttomuus täysin jo unohtumaan, minun mielestä moisen veriteon langetama varjo ei saisi enää ikinä poistua tekijän päältä..
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..

Powiew
Susikoski
Viestit: 49
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2010 4:57 pm

Re: Olga Piscuginan surma 2000, surmaaja poliisin poika

Viesti Kirjoittaja Powiew »

Toisaalta pitäisi tietysti pyrkiä ajattelemaan niinkin, että kun teoille on asetettu rangaistukset, ja ne on kärsitty, niin tekijä voi sen jälkeen olla todella vapaa. Eli että ei tarvitsisi kantaa tekojensa taakkaa pitempään, ainakaan ellei itse niin halua.

Pyrin siis ajattelemaa näin, ja tavallaan olenkin tämän tekijänkin puolesta ihan onnellinen että ilmeisesti on saanut elämänsä ihan hyvälle mallille, perheet ja sellaiset.

Kuitenkin, jos ajattelen asiaa vaikkapa omalle kohdalleni: Minä olen kerran ollut tilanteessa jossa tein nanosekunnissa valinnan leipäveitsen ja soppakauhan välillä - alitajuisesti. Valitsin sen soppakauhan ja löin pakenemaani henkilöä tällä soppakauhalla rintaan. Jälkeenpäin olen monesti miettinyt mikä olisi oma tilanteeni nyt jos olisinkin valinnut sen leipäveitsen... Tilanne ei edes ollut tätä tapausta vastaava millään tavoin, toimin pelkästään itseäni puolustaakseni ja siinäkin tilanteessa päädyin itse sairaalaan. Toinen osapuoli sai soppakauhasta rintaansa mustelman. JOS olisin valinnut sen leipäveitsen, olisin nyt tappaja. Olisin aiheuttanut tämän toisen henkilön kuoleman - uskoakseni, voimakas isku suoraan rintaan. Vaikka olisin jokatapauksessa jo vapaa nainen "lain silmissä" niin en ikinä, koskaan pääsisi asiasta niin yli, että toisin naamaani minkään median tietoisuuteen. En ainakaan suurta julkisuushehkutusta nauttivaan realityohjelmaan, jota markkinoitaisiin myös minun naamallani. Eläisin luultavasti hissuksiin omaa elämääni onnellisena siitä että minulla vielä sellainen on, ja kantaisin ristini niin kuin kuuluu.

Minun mielestäni sivullisten tulee antaa anteeksi ja unohtaa, mutta asioanosaisten ei. Uhrin omaiset eivät valitettavasti voi antaa anteeksi ja unohtaa, ja oma näkemykseni on, että syyllinen voi itselleen antaa anteeksi muttei koskaan saisi unohtaa.

Jos tekijä tietoisesti haki julkisuutta, on se mielestäni joko osoitus siitä että hän todella on sinut itsensä, historiansa ja tekonsa kanssa, tai sitten osoitus siitä että hän on jollain tavalla sairas ja kykenemätön käsittämään sitä mitä tuollainen historia ihmiselle tekee toisten ihmisten silmissä. Kuitenkaan en usko että hän koskaan olisi tuosta kilpailusta voittanut sitä statusta mitä lähti hakemaan, vaan korkeintaan sen aseman kansan lööppifriikkinä: laulava murhaaja. Sitä ihmiset haluaisivat varmasti nähdä, mutten usko että se on se, mistä tuo mies olisi halunnut olla tunnettu. Sitä saa, mitä tilaa ja niin pois päin, jokainen tekomme seisoo meitä itseämme vastassa ennemmin tai myöhemmin. Ihmiset ovat julmia, enkä itse ainakaan haluaisi seurata seuraavaa kolmea vuotta seiskan lööpeistä miten laulava murhaaja alkaa seurustella Johanna Tukiaisen kanssa, alkaa dokata, vetää jotain pataan baarissa, esiintyy humalassa, asettuu ehdolle kirkollisvaaleissa ja päätyy vankilaan. Ei enää, onhan näitä jo nähty.

Uskon, että onnellisempi olisi tuo mies nyt, jos ei koskaan olisi tuohon formaattiin hakeutunut. Se, saiko hän nyt ansionsa mukaan, oliko tämä menneitten julkinen kaiveleminen oikeutettua vai ei ja onko hän oikeutettu tähän onneen jota laulajanura hänelle mahdollisesti merkitsi, onkin sitten mielipideasia. Ja ne mielipiteet, jokaisellahan tosiaan on omansa, ja siihen oikeus. Minun omani taisikin tulla jo selväksi.

otus
Axel Foley
Viestit: 2329
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 7:00 pm
Paikkakunta: Youranus

Re: Olga Piscuginan surma 2000, surmaaja poliisin poika

Viesti Kirjoittaja otus »

Miksiköhän ihmeessä Jarnon coverbändin sivut on ajettu facebookista alas??? eilen niille vielä pääsi (olivat julkiset), mutta nyt ei enää löydy ollenkaan??

Onkohan siellä seinä tänään täyttynyt kiivaasta fanipostista??? :mrgreen: :lol:, tyyliin "Osku on ihqu!!"
Muahahaaa....

Edit: iltasanomatkin oli uutisoinut jutun verkkoversiossaan, sinne joku oli kommentoinut näin ("kommentti peukku johdossa" )
"Eipä yllätä tuo kykyjen puuttuminen moiselta kaverilta.

Suomen perverssi oikeusjärjestelmä sallinut tuollekkin toisen mahdollisuuden. On vaan olemassa asioita, joiden tehneitä ei tarvitse uudella mahdollisuudella palkita."
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..

seireeni
Lauri Hanhivaara
Viestit: 126
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 12:47 pm

Re: Olga Piscuginan surma 2000, surmaaja poliisin poika

Viesti Kirjoittaja seireeni »

On täysin eri asia tappaa itsepuolustukseksi (soppakauha vs. leipäveitsi) tai harmittomaksi tarkoitetulla lyönnillä, jossa uhri kuolee kaatumisen takia (annaannan palomies esimerkki), kuin pahoinpidellä raa'asti kuoliaaksi mm. potkimalla uhria kasvoihin. Tai minusta ainakin kyseessä ovat aivan eri kategorian rikokset. En siis ole sanonut, ettei kenenkään tappoon syyllistyneen pitäisi milloinkaan saada tekoaan sovitettua. Tässä tapauksessa vaan kun tappaja ei ole mikään olosuhteiden uhri, eikä vahingossa kukaan tee tuollaista tekoa, jossa veri lentää kattoon asti. Hienoa tietysti, jos on elämänsä ja päänuppinsa saanut raiteilleen, mutta juuri siksi julkisuuteen tuleminen hämmästyttääkin. Laulajan uraahan en ole häneltä kieltämässä, mutta törkeän henkirikoksen tekijänä julkisuus ei tulisi olemaan kovin myönteistä. Taas kerran eniten kärsii todennäköisesti sivulliset, eli uusi perheensä.
"I think it was sick and weird."

otus
Axel Foley
Viestit: 2329
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 7:00 pm
Paikkakunta: Youranus

Re: Olga Piscuginan surma 2000, surmaaja poliisin poika

Viesti Kirjoittaja otus »

annaanna kirjoitti:Edellä koitin hahmotella mahdollisia ammatillisia rajoitteita henkirikoksiin syyllistyneille, että mikä sopii ja mikä ei. Itselleni ei mikään noista esimerkeistä aiheuttaisia ongelmia. Niinkauan kun ei puhuta pedofiileistä. Siinä menee minun rajani.


Ok, ajatellaan näin, siis täysin fiktiifinen stoori,

"Olitte yrittäneet jo monta vuotta miehesi kanssa saada lasta, vihdoin noin 5vuoden yrityksen jälkeen onnistuitte saada ihanan terveen tyttölapsen, vuodet kuluu ja rakas tyttönne kasvaa terveluonteiseksi teini-ikäiseksi elämän iloikseksi murkuksi, mutta sitten juuri tyttösi aikuisiän porteilla tapahtuukin perheellesi jotain aivan hirveää, nimittäin sinun miehesi, tyttäresi isä ja perheen ainoa leivän pöytääntuoja kuolee yllättäen auto-onnettomuudessa, juuri herkimmässä iässä olevan tyttäresi mieli järkyttyy tästä niin pahasti, että hänen elämänsä putoaa täysin raiteiltaan ja vaikka kuinka yrität tukea häntä, niin rakkaan isän kuolema vaikuttaa tyttäreesi, niin lujasti, että hän pian jo sekaantuu huumeisiin ja alkaa tietämättäsi myymään itseään, alkaa jyrkkä alamäki, monena tulevana iltana ja yönä huolestuneena valvot ja odotat tytärtäsi kotiin, mutta tyttöä ei kuuluu kotiin moneen viikkoon, rahaa on tytön saatava, ja kun seuraavaksi oveesi koputetaan, oven takana onkin yllätykseksesi poliisi, joka ilmoittaa, että tyttäresi on ryöstetty, raiskattu ja tapettu erittäin raa´asti..

Kuluu vuosia, henkiset haavat alkavat olla pikkuhiljaa arpeutuneet, tuskaa tihkuu haavoista enää siedettävä määrä, olet jo vanha nainen, käyt tyttäresi haudalla päivittäin, yhtenä tavallisena päivänä kuitenkin huomaat, että tyttäresi surmaaja onkin yht.äkkiä televisiossa, lehtien etusivuilla, hän pyrkii julkisuuteen, ihmiset kehuvat häntä, ne ovat kasvot joita, et ikinä unohda, ne ovat nyt joka puolella, et pääse niitä enää ikinä karkuun, ikä ei riitä, arpeutuneet haavasi on revitty auki loppu elämäksesi, et saanutkaan kuolleen tyttäresi kanssa rauhaa jota niin toivoit ja jonka eteen rukoilit.."

Oisko annaanna Eetwartti tunne?, oletko muuten kuullut sellaisesta ikinä, kuin vainajan muiston kunnioittaminen, minun mielestäni suuri osa sitä on lähiomaisten kunnioittaminen.
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..

Zara
Sabrina Duncan
Viestit: 354
Liittynyt: Ma Elo 08, 2011 11:15 pm

Re: Olga Piscuginan surma 2000, surmaaja poliisin poika

Viesti Kirjoittaja Zara »

seireeni kirjoitti:On täysin eri asia tappaa itsepuolustukseksi (soppakauha vs. leipäveitsi) tai harmittomaksi tarkoitetulla lyönnillä, jossa uhri kuolee kaatumisen takia (annaannan palomies esimerkki), kuin pahoinpidellä raa'asti kuoliaaksi mm. potkimalla uhria kasvoihin. Tai minusta ainakin kyseessä ovat aivan eri kategorian rikokset. En siis ole sanonut, ettei kenenkään tappoon syyllistyneen pitäisi milloinkaan saada tekoaan sovitettua. Tässä tapauksessa vaan kun tappaja ei ole mikään olosuhteiden uhri, eikä vahingossa kukaan tee tuollaista tekoa, jossa veri lentää kattoon asti. Hienoa tietysti, jos on elämänsä ja päänuppinsa saanut raiteilleen, mutta juuri siksi julkisuuteen tuleminen hämmästyttääkin. Laulajan uraahan en ole häneltä kieltämässä, mutta törkeän henkirikoksen tekijänä julkisuus ei tulisi olemaan kovin myönteistä. Taas kerran eniten kärsii todennäköisesti sivulliset, eli uusi perheensä.
Peesi sanasta sanaan.
" Toto, I've got a feeling, we're not in Kansas anymore.."

Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4942
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Re: Olga Piscuginan surma 2000, surmaaja poliisin poika

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

otus kirjoitti:
Oisko annaanna Eetwartti tunne?, oletko muuten kuullut sellaisesta ikinä, kuin vainajan muiston kunnioittaminen, minun mielestäni suuri osa sitä on lähiomaisten kunnioittaminen.

Ei millään pahalla, otus, mutta voisitko jo itsekin pikkuhiljaa lopettaa tään jauhamisen ja osoittaa siten vähän kunnioitusta Olga P:n omaisille? Olet vouhottanut koko illan kahdessakin eri ketjussa, varmaan jo parinkymmenen viestin verran... :roll:
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-

annaanna

Re: Olga Piscuginan surma 2000, surmaaja poliisin poika

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Näinkö se meneekin.

Eli todellinen rangaistus määräytyykin syylliselle rangaistuksen kärsimisen jälkeen sen mukaan miten henkirikoksen uhri on elämänsä järjestänyt tai niiden korttien mukaan mitä on elämässään saanut.

Tämä selventääkin minulle todella monta asiaa. Monasti olen kummastellut kirjavalta vaikuttavaa rangaistuskäytäntöä. Tämän ketjun syyllinen sai teostaan 9 vuotta ja kymmenen kuukautta.

Oliko siis rangaistuksensa kovempi kuin jäljempänä olevalla syyllisellä (hyvin samankaltainen teko, tuomio 3 vuotta ja 9 kuukautta), koska oletettiin mahdollisten ulkomaalaisten omaisten "kehnosti" hoitavan tuon jälkirangaistuksen. No, nytpä onkin julkisuus Iltalehden muodossa jakanut oikeutta.
Ja siis linkin takana http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 2&start=15 tarkemmin tietoa tapauksesta, tässä tiivistetysti;
- Marjamäki on jättänyt uhrin verissään ja liikkumattomana lattialle makaamaan, sulkenut ikkunaverhot sekä asunnon ulkooven, vienyt mennessään uhrin matkapuhelimen sekä kannettavan tietokoneen ja vielä työntänyt uhrin kulkuvälineenä olleen skootterin varastorakennukseen pois näkyviltä. Näin menetellen Marjamäki on huolehtinut siitä, että uhrilla ei ole ollut mitään mahdollisuuksia saada vammoihinsa hoitoa ajoissa. Kihlakunnansyyttäjä Raitoharju perusteli kovaa syytettä.
Marjamäelle luettiin myös vaihtoehtoinen syyte pahoinpitelysta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta. Tekovälineenä oli omat nyrkit. Tommi Tapani Marjamäki tuomittiin pahoinpitelystä ja törkeästä kuolemantuottamuksesta 3 vuodeksi ja 9 kuukaudeksi vankeuteen. Marjamäki oli myös aiemmin tuomittu neljästä pahoinpitelystä ja heitteillepanosta vuoden ja kahden kuuukauden vankeuteen. Samankaltaisen teon jatkuessa oikeus käytti koventamisperustetta antaessaan tuomion 40 - vuotiaan naisen surmasta.

- pitkäkestoista tappamista tämäkin. Kukahan tämän jälkirangaistuksesta vastaa, ne viisi ystävääkö).
Aiemmin tuolla jo kerroinkin miten mielessäni itse kategorisoin näitä henkirikosuutisia. Tämä kuuluu siihen kakkoskategoriaan eli pahoinpitelyiden kautta uran huipennukseen.


______________________________________________________________________________________
Ja vielä noihin "laulajan uraa en ole kieltämässä tai etenemistä laulajauralla" -kommentteihin. Millä muulla tavalla kuin esiintymällä ihmisille laulaja voi uraansa edistää. Ottamalla laulutunteja loppuelämänsä, harjoittlemalla äänenmuodostusta ja hengitystekniikkaa?
______________________________________________________________________________________
Jaaha, oli vielä tullut otukselta joku fiktiivinen juttu.
Olitpa ruusuisen tarinan maalaillut. Minun tyttäreni olisi kyllä vähän eri tavalla tuolle alalle ryhtynyt, silleen rakel liekkimäisesti , seksuaalisuuttaan juhlistaen tai jotain, mutta tullut surmatuksi siis kuitenkin. Oloa olisi tuolloin varmaan huojentanut tieto tekijän kiinnisaamisesta ja tuomiosta (suomalaisesta sellaisesta, puolituksine päivineen). En rukoilisi, en kävisi joka päivä haudalla, se ei mielestäni ole vainajien muiston kunnioittamiseksi välttämätöntä, se mitä on sydämessäni ei vaatisi hautakiven palvontaa.

Kymmenessä vuodessa olisin jo saavuttanut mielenrauhan, niin ainakin toivon. Etten enää olisi elämälle katkera mieheni ja tyttäreni menettämisestä, etten syyllistäisi itseäni tarpeettomasti, olisin armollinen itselleni ja tekijällekin vaiheittain, käsittäisin elämän epäoikeudenmukaisuuden tai siis onnellisten loppujen paradoksin.
Etten eläisi menneisyydessä ja pitäisi kiinni menneisyydessä kokemistani tunteista vaan antaisin itseni luopua ylenpalttisesta vihasta ja surusta, kaipaisin ja ikävöisin oman tahtoni mukaan eteenpäin katsoen. Eläisin elämääni kyeten rakastamaan, kiintymään ja iloitsemaan. Ja sallisin saman tekijällekin.

Tilannetta helpottaisi varmasti paljon tieto tekijän kyvystä olla hyvä isä lapsilleen ja aviopuoliso vaimolleen. Naamataulun vilahtaminen laulukilpailuissa ei toivottavasti maailmaani hetkeuttaisi puoleen jos toiseenkaan, jotain rankempaa uutista toivoisin mielenrauhani järkkymisen vaativan.

onnetar
Harjunpää
Viestit: 338
Liittynyt: Su Maalis 07, 2010 4:32 pm

Re: Olga Piscuginan surma 2000, surmaaja poliisin poika

Viesti Kirjoittaja onnetar »

"Ja vielä noihin "laulajan uraa en ole kieltämässä tai etenemistä laulajauralla" -kommentteihin. Millä muulla tavalla kuin esiintymällä ihmisille laulaja voi uraansa edistää. Ottamalla laulutunteja loppuelämänsä, harjoittlemalla äänenmuodostusta ja hengitystekniikkaa?"

No,tämän miehen Chris Cornell -tulkinta oli muutoinkin niin huono, että uran vaihto olisi paikallaan. Ei siitä menestyvää laulaja tule. Ehkä olisi pitänyt ottaa enemmän niitä laulutunteja yms. mutta toisaalta, mikään laulutunti ei tuo ihmiseen sitä karismaa, joka tarvitaan, jotta laulajana menestyy.
Tämä maa on pullollaan näitä wannabemukalaulajia, eikä kaikkia tämä pieni kansa voi elättää. En minä ainakaan halua kuulla enempää tuon miehen laulua.

Toisaalta jos henkirikoksista ja laulajista puhutaan, niin Kari Bonden (Metu), on myös syyllistynyt henkirikokseen.
"Bonden on lahjakas muusikko, ainakin omasta mielestäni. Olen ollut livekeikallakin. Karismaattinen."
Näin sanoo nimim. Ailar, Metu-ketjussa
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=2&t=2396

Niin, se karisma. Sitä en kyllä tästä Oskusta löytänyt,eikä tainnut löytää kilpailun tuomaristokaan. Ja ne laulajanlahjat..keskiverto karaokelaulanta ei riitä. Siksi mies putosi kilpailusta,ei siksi että on tuomittu tappaja. Vai haluaisiko joku teistä ostaa tämän Oskun levyn?

observer
Nikke Knakkertton
Viestit: 179
Liittynyt: Ke Syys 23, 2009 12:49 am

Re: Olga Piscuginan surma 2000, surmaaja poliisin poika

Viesti Kirjoittaja observer »

Olen samaa mieltä Onnettaren kanssa siitä, että pelkästään noilla laulutaidoilla ei kyllä mitään suurta solistin uraa luotaisi. Toisaalta onhan täällä kaikentasoisia laulajia pinnallakin, mutta tässä tapauksessa karismakaan ei tosiaan riitä niitä vajaavaisia laulutaitoja korvaamaan. Jos tuota laulusuoritusta pitäisi arvioida (ja saahan sitä, kun on kerran julkiseen kisaan lähdetty), niin suoritus oli mielestäni erittäin epätasainen, paikoin epäpuhdas ja persoonaton. En olisi vastaavassa tilanteessa kyllä ottanut tuollaista riskiä, jos nyt nämä seuraamukset ovat käyneet mielessäkään, mutta meitä on moneksi.. :roll:

Joku toinen
Harjunpää
Viestit: 348
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 11:22 pm

Re: Olga Piscuginan surma 2000, surmaaja poliisin poika

Viesti Kirjoittaja Joku toinen »

Täytyy vähän alustaa kun oli ainakin jossakin kohdin epäselvää onko kyseinen Osku Blom sama Jarno Samuli Blom.
On.
Jarno perheineen muutti Helsingin Vesalaan kesällä 1991 Sallasta. Vanhemmat veljet eivät Helsinkiin muuttaneet.
Jarnon isä oli ammatiltaan poliisisoittaja. Eli Jarno oli poliisisoittajan poika.
Jarnolla on kaksi vanhempaa veljeä joista toinen vissiin Kimmo Blom joka on esiintynyt mm. Queen-musikaalissa. Ainakin ulkonäkö ja ääni on tutuhko.
Toisesta veljestä en enempiä tiedä mutta oma bändi molemmilla oli pohjoisessa asuessaan.
Nuorempi sisko oli/on myös musikaalinen.
Jarno itse soitti trumpettia ja bassoa.
Ihan normaali mukava nuori ylä-asteaikana.

Itselleni teko paljastui kun luin 2001 vahingossa lehdestä jutun ja tuttu nimi osui kohdalle ja ikä täsmäsi (teko aikana 22v ja kiinni saatuna 23v) myöhäiseen syntymäpäivään nähden vuonna 2000.

Sen mitä Jarnoa tunsin niin ei kaveri turhia tapellut vaan pikemminkin vältteli niitä. Tosin kerran keskenämmekin painittiin ihan hölmöstä asiasta ja asia sovittiin.

Aikahan on tietenkin kulkenut ja ihmiset muuttuu ja elämä muutenkin heittelee mihin sattuu (näköjään).
Mitä tulee näihin julkisuuskuvioihin niin luulen Jarnon olleen vähän sinisilmäinen näin nettiaikana julkisuuden suhteen. Kaikki kaivellaan auki jos jotain löytyy/löytyisi. Varsinkin jos töllöön eksyt.
Itse olen seuraillut silloin tällöin netin kautta josko Jarnosta ( ja monesta muusta tuntemastani henkilöstä) jotain löytyisi.

Aikamoista pohdintaa nykypäivästä ja miten Jarno mahdollisissa tilanteissa toimii. Kuitenkin aikaa on kulunut tuomion päättymisestä yli 5 vuotta eikä näytä takaisin joutuneen päässeen. Eli kerran hairahtaneen on mahdoton pysyä pinnalla?
En puolustele tekoa mitenkään (ja miksi puolustelisinkaan kun teko on järjetön) mutta hieman rotia noihin paskan kirjoittamisiin.

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Olga Piscuginan surma 2000, surmaaja poliisin poika

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^Aivan. Ja jos positiivisia asioita tästä yrittää hakea, niin onhan se ainakin se, että jamppa tuli laulukilpailun myötä julkisuuteen kuin esim. taas uuden rikoksen tehneenä. Eikö se nyt ole parempi, että yrittää elellä kuin muutkin ihmiset, eikä ole joku uusi Nakari tai Pentholm, joka uusii tekonsa tasaisen ja tappavan varmasti.
Tietysti, jos olisin uhrin lähiomainen, niin pahoittaisin mieleni, mutta jotenkin tuntuu, että Olgan lähimmäiset eivät tästä tule edes kuulemaan. Ja jos hänellä ollut esim. sisaruksia samoissa hommissa Suomessa, niin olisipa viimeistään tossa vaiheessa luullut vaihtavan kadulta vaikka siivoushommiin. (joo, saa kivittää... :P )
Horon ammatti ei liene niitä riskittömämpiä...

LAWoman
Christopher Lorenzo
Viestit: 1604
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 5:36 pm
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: Olga Piscuginan surma 2000, surmaaja poliisin poika

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Tiinalla hyvä pointti tuossa. Itsekin ajattelin, että jos jotain positiivista niin saatiin keskusteltavaa ilman, että kukaan menetti henkeään sen seurauksena - rikos kun on jo aikoinaan valitettavasti tapahtunut. Voihan tosiaan olla, että kaveri itse tajunnut asian tulevan esiin. Mielenkiintoista sinänsä, että asia nostatti itsellänikin niskakarvat pystyyn, mutta kuitenkin esim. Late Johanssonille olen valmis antamaan uuden mahdollisuuden tässä maailmassa kun hän jonain päivänä vapautuu. Late, niin symppiksen oloinen kaveri :P Erona tässä kuitenkin ehkä se, että Late tietää olevansa vapauduttuaan silmätikku ja esillä haluammaattaankin kun taas Blom hakeutui itse julkisuuteen... Hmmmm, monimutkaisia asioita.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.

Vastaa Viestiin