Pori 2007: Kaksi naista murhattiin jalkajousella

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Samarina
Martin Beck
Viestit: 802
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 6:19 pm
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Samarina »

Siihenhän itse syytettykään ei osannut antaa vastausta. Miksi oli tilannut jousen netistä, koska ei ilmeisesti ollut tarkoitustakaan käyttää sitä harrastusmielessä. Mielenkiintoista on myös, että metsästysaseet yleensä on luvanvaraista tavaraa, mutta jalkajousi, jota muuten myös voi käyttää metsästyksessä, ei sitä ole.
CrissAngel
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 9:12 am
Paikkakunta: Tajukankaalla, Pannuhuoneessa, Iisakin Kirkossa!

Viesti Kirjoittaja CrissAngel »

Tekijä totesi:EN KADU!!!
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007102 ... 1_uu.shtml
Taitaa olla aika psykopaatti. :evil:
Edit:Pistetään nyt tekstinäkin kun sitä joku pyysi.
Nuo linkit kun ei tosiaan toimi kauan.
(Olen vieläkin liian orientoitunut HUUTONETin kesk.palstaan,että sorry. :D)
Sääliksi käy näitä tyttöparkoja.
Toiselta jäi vielä 3 v. lapsi. :=((
"EN KADU"

Nuorten naisten surmat paljastuivat hätkähdyttävän raaoiksi.
19-vuotias esiintyi oikeudessa pääosin ilmeettömänä. Hänet passitettiin eilen mielentilatutkimukseen.

Jalkajousisurman käräjät Porissa

Ovatko väkivaltarikosten tuomiot oikeudenmukaisia?

"Synttärikakku oli jo hankittu"

3-vuotias tyttö menetti äitinsä

- Ei mitään aavistustakaan, tuumi 19-vuotias jalkajousisurmista syytetty mies eilen Porin käräjäoikeudessa.

Siinä oli kaikki, mitä hänestä irtosi 22- ja 26-vuotiaiden naisten surmien selitykseksi. Hän ei myöskään ilmaissut mielenliikkeitä muuten kuin naputtelemalla jalallaan hermostuneesti, kun oikeus kuuli uhrien omaisia.

Tosin vastaaja mainitsi nauttineensa ennen tekoa 80 mielialalääkettä sekä korillisen olutta.

- Lääkkeet vaikuttivat pitkän aikaa. Tuntui, että voin tehdä mitä huvittaa. Ei ollut mitään estoja.

Hän myönsi tappaneensa itselleen entuudestaan tuntemattomat naiset ampumalla näitä vuorotellen jalkajousella päähän noin metrin etäisyydeltä. Toista hän ampui seitsemän ja toista kuusi kertaa.

- Irrotin välillä nuolia, koska ne loppuivat kesken, mielentilatutkimukseen passitettu 19-vuotias kertoi.
IL uutisoi Porin jalkajousisurmista kesäkuussa.

Naiset vailla yösijaa

Nuorukainen tapasi naiset lauantain ja sunnuntain välisenä yönä 3. kesäkuuta porilaisella huoltoasemalla. Nämä olivat vailla yösijaa, jonka 19-vuotias lupasi järjestää.

Kolmikko jutteli huoltoasemalla vain kuutisen minuuttia, ennen kuin suuntasi nuorukaisen asunnolle.

- Siellä joimme kaljaa, katselimme televisiota ja tutustuimme toisiimme. Sitten tytöt menivät kahdestaan nukkumaan laverille.

Noin tunnin kuluttua mies otti netistä tilaamansa jalkajousen esille.

- En kadu. Mitä se enää auttais, hymähti nuorukainen esitutkinnassa.

Syyttäjä vaatii nuorukaiselle elinkautista vankeusrangaistusta kahdesta murhasta.

Rehvasteli seksillä

Teot tehtyään mies jatkoi oluen nauttimista ja television katselua. Riisutut ruumiit jäivät laverille.

Esitutkinnassa mies kiisti raiskanneensa naisia, eikä heistä kyseisiä dna-tunnisteita löytynytkään. Silti seksuaalisen kanssakäymisen mahdollisuutta ei voida täysin sulkea pois.

19-vuotias soitti seuraavana päivänä mieskaverilleen ja kertoi, että hänen luonaan oli yöpynyt kaksi naista.

- Hän sanoi harrastaneensa seksiä heidän kanssaan. Hän kuulosti iloiselta, enkä olisi mistään voinut päätellä, että jokin olisi hullusti, ystävä kertoi.

Nuorukainen eleli asunnossaan aina keskiviikkopäivään saakka, jolloin hän soitti itse poliisille, koska ruumiit olivat alkaneet haista.

- Ne oli koko ajan siinä sängyllä, mutta sitten meinasin siirtää ne muualle. En kuitenkaan jaksanut nostaa ruumiita, mies kertoi."
Child Of Scythe
debbie

Viesti Kirjoittaja debbie »

Tyypillä ei selvästi ole mitään empatian kykyä. Olisiko psykopaatti.
CrissAngel
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 9:12 am
Paikkakunta: Tajukankaalla, Pannuhuoneessa, Iisakin Kirkossa!

Viesti Kirjoittaja CrissAngel »

debbie kirjoitti:Tyypillä ei selvästi ole mitään empatian kykyä. Olisiko psykopaatti.
Mitäs minä tuossa aiemassa viestissä vihjailin. :D
Child Of Scythe
Spider
Olivia Benson
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 5:31 pm

Viesti Kirjoittaja Spider »

Ohhoh, tämänaamuisessa Aamulehdessä kyllä luki että puolustus sanoo tekijän olevan pahoillaan. (Vaikka käyttäytyikin kuulusteluissa täysin tunteettoman oloisesti.) Melkoista bullshittiä kyllä, helppohan se on oman edun nimissä sanoa että juu kyllä mä pahoillaan olen... Käytös kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

edit* En huomannut oliko täällä jo mainittu, mutta lopuksi Siekkinen täydensi tekonsa vielä kuristamalla.
Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)
CrissAngel
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 9:12 am
Paikkakunta: Tajukankaalla, Pannuhuoneessa, Iisakin Kirkossa!

Viesti Kirjoittaja CrissAngel »

Spider kirjoitti:Ohhoh, tämänaamuisessa Aamulehdessä kyllä luki että puolustus sanoo tekijän olevan pahoillaan. (Vaikka käyttäytyikin kuulusteluissa täysin tunteettoman oloisesti.) Melkoista bullshittiä kyllä, helppohan se on oman edun nimissä sanoa että juu kyllä mä pahoillaan olen... Käytös kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

edit* En huomannut oliko täällä jo mainittu, mutta lopuksi Siekkinen täydensi tekonsa vielä kuristamalla.
Tästä olen kirjottanut jo useaan otteeseen että miten näillä lehdillä on ihan eri versioita asioista??
Mitä tulee tuohon edittiisi,niin muistelen(en nyt jaksa ruveta pläräämään kaikkia viestejä),että on mainittu tuo kuristaminen.
Korjatkaa jos olen väärässä-kuten yleensä olen. :D
Child Of Scythe
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6659
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Siekkisen puolustusasianajaja sanoi oikeudessa, että Siekkinen on pahoillaan. Esitutkinnassa Siekkinen oli itse sanonut: "en kadu, mitä se enää auttais"

Jos Siekkinen on täydessä ymmärryksessä ja saa elinkautisen, ei armahdusta hevillä irtoa. "En kadu, mitä se enää auttais" ei taatusti asiaa paranna.
Spider
Olivia Benson
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 5:31 pm

Viesti Kirjoittaja Spider »

Luulen että tällaista yhteiskunnasta pahoin syrjäytynyttä ei pahemmin kiinnosta millainen kakku tulee. Puolustus vielä koittaa pelastaa sen mitä pelastettavissa on.
Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)
Arthur Nebe
Nikke Knakkertton
Viestit: 197
Liittynyt: La Loka 13, 2007 9:05 pm

Viesti Kirjoittaja Arthur Nebe »

Juuri tällaisten tapausten kohdalla mielestäni rangaistuksen ensisijaisen tehtävän ei kuuluisi olla tekijän ojentaminen ja yhteiskuntakelpoiseksi kuntouttaminen, vaan eristäminen toistaiseksi yhteiskunnasta.

Suomen laki tuntee pakkolaitos-käsitteen, mutta käytännössä sitä ei juuri milloinkaan käytetä. Periaatteessa pakkolaitoksen kriteerinä on rikoksenuusijan vaarallisuus, mutta tämänkaltaiset tapaukset ensikertalaisinakin mielestäni olisivat ansainneet eristyksen + ankaramman kohtelun.

Toisaalta Alexander tulee meille pirun kalliiksi vankilassa, miltei tekisi mieli pohtia kustannustehokkaampia ratkaisuja yhteiskunnan kannalta.
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

Porin kaltaisessa kaupungissa näitä nuorena syrjäytyneitä on vuosi vuodelta enemmän. Kaupungilla ei ole juurikaan tärjota mahdollisuuksia nuorilleen. Paikalliseen tapaan ongelmista ei puhuta, ei yksityisesti, eikä isommalla mittakaavalla. Moni ottaa sen asenteen jo 16v kun peruskoulu loppuu että ikinä ei tule töitä tekemäänkään. Samanhenkisiä on helppo löytää ja päivät menee ensin ehkä bisseä litkien mutta jossain vaiheessa olon turruttamiseen tarvitaan muutakin. Masennuslääkkeitä määrätään helposti nuorille ja ne saadaan vielä ilmaiseksi kun ollaan muutenkin sossun asiakkaita. Mikään ei kiinnosta eikä mikään säväytä.

ei sitten ihme, että näitä tyyppejä löytyy joille mikään ei ole mitään, vankila taitaa olla ihan yhtä hyvä paikka kuin kotikin. siellä saa ainakin lämmintä ruokaa eikä kukaan hätyyttele menemään työkkäriin tekemään uutta työhakemusta...

Mun mielestä näiden juttujen pitäisi herätellä päättäviä ihmisiä, voisivat vaikka sijotella näitä ongelmanuoria siinä vaiheessa kun koulu ei näytä kiinnostuvan niin eri puolille maata työkursseille, eivät ainakaan jäisi kotinurkkiin luuhaamaan...joku voi jopa innostua kun pääsee vanhoilta kulmilta freesiin ympäristöön...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
tempura
Nikke Knakkertton
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 4:36 pm

Viesti Kirjoittaja tempura »

Juuri tällaisten tapausten kohdalla mielestäni rangaistuksen ensisijaisen tehtävän ei kuuluisi olla tekijän ojentaminen ja yhteiskuntakelpoiseksi kuntouttaminen, vaan eristäminen toistaiseksi yhteiskunnasta.

Suomen laki tuntee pakkolaitos-käsitteen, mutta käytännössä sitä ei juuri milloinkaan käytetä. Periaatteessa pakkolaitoksen kriteerinä on rikoksenuusijan vaarallisuus, mutta tämänkaltaiset tapaukset ensikertalaisinakin mielestäni olisivat ansainneet eristyksen + ankaramman kohtelun.

Toisaalta Alexander tulee meille pirun kalliiksi vankilassa, miltei tekisi mieli pohtia kustannustehokkaampia ratkaisuja yhteiskunnan kannalta.
Psykopaattia ei voi kuntouttaa.
Tässä tapauksessa oikea menettely olisi vaihtoehtoisesti hirttäminen tai kiväärinluodilla tehtävä päänläpäisy.
Lizzie B.
Martin Riggs
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Heinä 30, 2007 12:41 am

Viesti Kirjoittaja Lizzie B. »

Jalkajousisurmaajan uhrin isä murtui oikeudessa
Ilta-Sanomat 24.10.2007 09:12

Porin jalkajousisurmaajan uhrien omaiset joutuivat katsomaan 19-vuotiasta eilen oikeudessa lähietäisyydeltä. Se oli heille kova paikka.

Perheen mukaan uhrilla oli lämpimät välit kaikkiin läheisiinsä ja yhteydenpito oli tiivistä.

- Surmaa edeltäneenä päivänä hän sanoi olevansa todella ylpeä saavutuksistani ja pyysi jatkamaan samalla tiellä. Tuntuu aika kauhealta, että viimeisinä hetkinä hän osasi sanoa tuollaista, sisko kyynelehti oikeudessa.

Äiti ja isä kertoivat joutuneensa turvautumaan ammattiapuun selviytyäkseen tapahtuman aiheuttamasta tuskasta.

- Hän oli esikoistyttöni, yksi osa minua. Osa, jota kukaan ei koskaan tule täyttämään. Hän on edelleen aamusta iltaan mielessä, ja pysyy varmasti elämäni loppuun asti. Hänen läheisyytensä elää muistoissa ja kuvissa, isä totesi.

- Jouduin kantamaan tyttöni hautaan kasvot peitettynä, en nähnyt häntä enää koskaan. Se oli isälle kova pala, hän lisäsi.

22-vuotias uhri oli naimisissa ja häneltä jäi kolmevuotias tytär. Puoliso ei ollut eilen oikeudessa.

Jalkajousimies sanoi poliisikuulusteluissa, että teko ei ole häntä kaduttanut.

- Mitä katumist siin enää o? hän vastasi poliisille.

- Mä en hallitse mun tekojani täs maailmas, hän lisäsi.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000078994.html

Linkki päivitetty
-NILS-
I´m the weirdo in your bedroom
and I can see you in the dark
Patricia C. Itämaa
Javier Pena
Viestit: 1864
Liittynyt: To Elo 02, 2007 10:53 am

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

Karmeita jutussa on mielestäni se,että mies kertoo irroittaneensa nuolia välillä(ampunut 6-7 nuolta per pää),koskapa ne eivät riittäneet,ilmeisesti nautintoa piti saada lisään. Sitten hän asusteli ruumiiden kanssa,yritti nostaa sängyltä vasta kun alkoivat haisemaan :shock:

Hyi hitto.

Jos jotain tästä taas opimme,ei pidä koskaan lähteä kenenkään n.6 min tuntemansa luokse yöksi.
Totuus on tarua ihmeellisempää
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Aizerbaidzan kirjoitti:Siekkisen puolustusasianajaja sanoi oikeudessa, että Siekkinen on pahoillaan. Esitutkinnassa Siekkinen oli itse sanonut: "en kadu, mitä se enää auttais"

Jos Siekkinen on täydessä ymmärryksessä ja saa elinkautisen, ei armahdusta hevillä irtoa. "En kadu, mitä se enää auttais" ei taatusti asiaa paranna.
Luulenpa, että Siekkisellä on aika suppea sanavarasto. Ja jos ei ole sanoja, on vaikea ajatella tai ilmaista ajatuksiaan :?:
Muista lähdekritiikki!
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17112
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Arthur Nebe kirjoitti:Toisaalta Alexander tulee meille pirun kalliiksi vankilassa, miltei tekisi mieli pohtia kustannustehokkaampia ratkaisuja yhteiskunnan kannalta.
Alexander Siekkinen on presidentti Koiviston lahja Suomen kansalle. Paluumuuttajan statuksella Suomeen tullut mitään osaamaton nahjus. Jos hänellä ei vielä ole Suomen kansalaisuutta, niin palautus ihannevaltakuntaan itärajan taakse olisi ehken paras (ja halvin) ratkaisu.

Mikäli Suomen kansalaisuus on erehdytty myöntämään, niin eipä taida olla muuta laillista vaihtoehtoa kuin vankila tai vankimielisairaala.

Toivottavasti päättää itse päivänsä, niin hänen elättämiseen ei mene veroeuroja. Saakohan AS vankilassa ns. kovan miehen maineen kun on tappanut kaksi ihmistä?
Viimeksi muokannut Doctor Lecter, Ke Loka 24, 2007 10:23 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Vastaa Viestiin