Timo Tuhkanen: Pia Talaskareen murha - Oulu 1992, Arvo Honkikankaan murha - Oulunsalo 1993

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Huru
Nikke Knakkertton
Viestit: 158
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 1:10 am

Re: Oululainen psykopaatti vapaana

Viesti Kirjoittaja Huru »

No voi lellanlettas sentään. Mitenkähän olis, jos "uhri" opettelis elämään ihan ihmisten elämää? Samassa maailmassa jotenkin pitäisi mahtua olemaan.
lost
Olivia Benson
Viestit: 714
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2007 5:11 pm

Re: Pia Talaskareen surma

Viesti Kirjoittaja lost »

Lainasin eilen tuon Timosen kirjan ja olen nyt puolessa välissä. Siinä hän väittää että tämä Pia olisi itse kaatanut koko pullon nukutusainetta lasiinsa ja kuollut siihen. Mistään kuristamisesta ei mainita mitään. Ärsyttää niin paljon, etten tiedä luenko kirjaa ollenkaan loppuun.
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
Kotipeikko
Remington Steele
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Heinä 07, 2008 2:06 am

Re: Pia Talaskareen surma

Viesti Kirjoittaja Kotipeikko »

No kertooko tämä Timonen sitten, mikä oli syynä siihen, ettei kutsunut ambulanssia paikalle, vaan päätyi piilottamaan ruumiin? Ei mielestäni aivan loogisinta toimintaa, jos tyttöystävä myrkyttää itsensä.
Anteeksi että elän. En tee sitä toista kertaa.
lost
Olivia Benson
Viestit: 714
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2007 5:11 pm

Re: Pia Talaskareen surma

Viesti Kirjoittaja lost »

Tässä lainaus kirjan kohdasta, jossa Mia (eli siis Pia) on juuri kuollut.
Päällimmäisenä oli hätä. Sitä potki syyllisyys ja häpeä. Mitä nyt? Mennäkö naapuriin soittamaan ambulanssi? Miksi? Mia oli jo kuollut. Poliisi? Ei helvetissä! Nehän pistää putkaan. Ei ne uskois kuitenkaan ja sitä paitsi tunsin itseni syylliseksi. Minähän sen pullon olin jemmannut, kun otin sen yhdeltä narkkarilta. Minähän se yllytin, kun puhuin luottamuksesta ja provosoin. Mitä nyt?
Seinät tuntuivat kaatuvan päälle. Piti päästä pois. Eihän Miaa tuohon voinut jättää, joten otimme hänet mukaan. Kun olimme ajaneet noin tunnin, käänsin keulan kohti metsäautotietä ja jatkoimme, kunnes tie päättyi. Kannoimme Mian metsään ja peittelimme hätäisesti oksilla.
Ainiin ja aikaisemmin hän kertoo takavarikoineensa tuon nukutusaineen joltain narkkarilta, kun oli toiminut portsarina.
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
Kotipeikko
Remington Steele
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Heinä 07, 2008 2:06 am

Re: Pia Talaskareen surma

Viesti Kirjoittaja Kotipeikko »

No joo, uskoo ken tahtoo. :roll:
Löytyyköhän mistään virallista tietoa kuolinsyystä, eli oliko kuristettu, vai kuoliko Pia oikeasti pelkkään nukutusaineeseen?
Anteeksi että elän. En tee sitä toista kertaa.
jjal
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja jjal »

vasikka kirjoitti:Ihan fiksusti ja nöyrästi TT siinä ohjelmassa käyttäytyi. Ei mitenkään retostellut tekemisillään, enempikin puhui katumuksesta. Toinen oli ääni kellossa eräällä toisella piakkoin vapautuvalla länsinaapurissa operoineella elinkautisvangilla.
No totta kai sellainen psykopaatti siellä televisiossa mahdollisimman hyvin käyttäytyy, jotta vaikuttaisi "parannuksen tehneeltä". Se hullu todellisuudessa mitään katunut. Pari viikkoa sitten on Tuhkanen jälleen suomi24:ssa uhonnut:
itse olette tienne valinneet ja pitkällisen suunsoittonne jälkeen saaneet minut kiinnostumaan siitä ,,ketkä kuvittelee pystyvänsä pysymään loputtomiin piilossa.
nyt kun tiedän ketä te reppanat olette ,odotan innolla kohtaamistamme.
Ehkäpä voitte vihdoin kertoa minulle kuinka paljon minua vihaatte.
Jos kaikki se mitä minusta täällä levitätte pitää paikkansa..voi voi..
Oikeasti.. joskus kannattaa antaa jo olla.
Tottakai olen vihainen tuollaisesta suunsoitosta . Minä tiedän mihin pystyn..
Kysymys onkin vain siitä mitä minä haluan.
Mielummin ottaisin rauhallisesti.. siis PYYDÄN ANTEEKSI KAIKILTA NIILTÄ JOITA VASTAAN OLEN RIKKONUT!
Rangaistukseni olen jo kärsinyt, sen saman lain mukaan joka teitäkin suojelee.. joten eiköhän kunnioiteta sitä..me kaikki.
TT on sama hullu psykopaatti tappaja kuin 90-luvullakin. Itseään kyllä vaimonsa kanssa suomi24:ssa on ahkerasti puolustellut. Neuvoo muita kunnioittamaan lakia, vaikkei itse ole sitä kunnioittanut. Tuhkanen joutaisi saamaan rangaistuksen, kun oikeuslaitos ei kunnolla rankaise !!
Toecutter
Armas Tammelin
Viestit: 78
Liittynyt: Pe Marras 28, 2008 2:22 pm

Re: Pia Talaskareen surma

Viesti Kirjoittaja Toecutter »

Hämärästi muistelisin, että Alibissa oli 90-luvun alkupuolella juttua tästä Tuhkasesta, siinä ainakin puhuttiin, että mies kävi salilla ja alkoi nappailla hormoneita, siis nappeja ja ampulleja, että siitä kuulemma alkoi sekoilu, en muista tarkkaan, mutta jos muutenkin psykopaattinen tapaus, kyllähän testo ja napit voi sekoittaa päätä lisää, agressiivuutta lisää etc. Mutta yksilöllistä miten ne vaikuttaaa, mutta huume ja hormonkoktail muuten epävakaalle kaverille ei tehnyt hyvää.
Ja jotain huumetaustaahan oli kanssa.

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta tuskin kahta Timo Tuhkasta on murhista tuomittu.
hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2207
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Pia Talaskareen surma

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Katsoin Elävästä arkistosta uudelleen tämän Tuhkasta eli nykyistä Timosta koskevan jakson. Kylmäverinen ja häikäilemätön mies. Asuin Oulussa murhien aikaan ja tuo taksimurha oli paljon julkisuudessa senkin vuoksi, että juttu oli aluksi pitkään pimeä.

Tuhkanen-Timonen tunnettiin jo ennen kiinnijäämistään erikoisena kaverina. Hän oli kotoisin Oulun läheltä maaseutupaikkakunnalta ja kuulin, että hänet oli nähty synnyinseudullaan metsässä ratsastamassa winchester kädessään ja länkkärihattu päässä. Oisko ollut yliannostus Tex Willeriä?
taavetti
Perry Mason
Viestit: 3586
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 9:17 pm

Re: Pia Talaskareen surma

Viesti Kirjoittaja taavetti »

En löydä sitä ohjelmaa millään...oisko hannulla linkkiä laittaa?
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2207
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Pia Talaskareen surma

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

taavetti kirjoitti:En löydä sitä ohjelmaa millään...oisko hannulla linkkiä laittaa?
Var så god:

http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=1 ... 753&a=8369
Avatar
Scarlett
Sofia Karppi
Viestit: 420
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 10:42 pm

Re: Pia Talaskareen surma

Viesti Kirjoittaja Scarlett »

Mielenkiintoinen yksityiskohta tuli tästä TT:stä: Hän on joutunut 6-vuotiaana auto-onnettomuuteen ja menettänyt muistinsa. Siis saanut todella rajun iskun päähän. Eikös yksi sarjamurhaajiakin yhdistävä tekijä ole lapsena päähän osunut, poikkeuksellisen voimakas isku?
Kaija
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: Su Huhti 10, 2011 6:01 pm

Re: Pia Talaskareen surma

Viesti Kirjoittaja Kaija »

Tuosta auto-onnettomuudesta ei kukaan muu muista mitään paitsi Timppa itse... (en usko että onnettomuutta tapahtui :wink: )
Ma tiedän kyllä: tulee kuolema ja elonlangan armaan poikki leikkaa,
voi olla kylmä, valju huomenna se mies, mi tänään veresväisnä veikkaa.
- Eino Leino-
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Pia Talaskareen surma

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Tuhkasen tyttöystävä oli siis mukana molemmissa murhissa. Hän oli riidellyt Talaskankareen kanssa ja oli ilmeisesti ollut mustasukkainen Tuhkasesta. Tyttöystävä kertoi, että he valehtelivat uhrille, että he joivat itse samaa juomaa ja selvisivät siitä. Eli tyttöystävä tiesi valehtelevansa uhrille. Poliisille hän kuitenkin väitti luulleensa että juomassa oli tavallisia tyrmäystippoja eikä tiennyt mitään siitä, että siinä olikin tappavaa ainetta. Teon jälkeen hän osallistui ruumiin kätkemiseen ja lähti Tuhkasen kanssa pakomatkalle kohti Afrikkaa, mikä rahan puutteen takia päättyikin Malagaan.

Sitten hän väitti, että taksikuskin murhan aikana hänen oli vain pakko totella Tuhkasta, koska pelkäsi tätä. Nainen, joka oli lähtenyt Tuhkasen kanssa Afrikkaan pakoon, väitti pelkäävänsä häntä ja siksi totelleensa. Naisen omaiset tiesivät molemmista surmista mutteivat ilmoittaneet poliisille. He väittivät sen johtuvan pelosta. Ettei tosiasiallinen syy vain olisi ollut halu suojella naista, joka oli mukana teoissa?

Poliisi ei ole kyseenalaistanut naisen kertomusta, vaan vaatinut naiselle vapautusta, koska poliisin mielestä naisella ei ole ollut muuta mahdollisuutta käyttytyä, koska pelkäsi Tuhkasta. Poliisi on siis heti päättänyt, että nainen on syytön, vaikkei kai ole mitään teknisiä tai muita todisteita siitä, mikä oli kummankin osuus Talaskankareen surmassa.

Väitän naisen kertoneen tapahtumista omaksi edukseen ja ettei hän ole lainkaan niin viaton kuin on antanut ymmärtää. Hän on tasan tarkkaan tiennyt, mitä ainetta siellä kupissa oli ja ettei Talaskankare selviäisi juomisesta hengissä. Hän on tietoisesti osallistunut kahteen murhaan ja selvinnyt niistä kuin koira veräjästä, koska on nainen. Sepittämällä kertomus siitä, kuinka pelkäsi miestä eikä voinut mitään muutakaan eikä lainkaan tiennyt, että uhrille ollaan juottamassa tappavaa ainetta hän vältti syytteet ja vankeustuomion, jotka hänen olisi kuulunut saada.
Tikkewtz
Lauri Hanhivaara
Viestit: 148
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2008 11:21 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Pia Talaskareen surma

Viesti Kirjoittaja Tikkewtz »

Tuhkanen esiintyi televisiossa karismaattisena, fiksuna ja hyvin artikuloivana tyyppinä. Ei ollut ihme, että naisia riitti. Kylmäverinen psykopaatti, joka ei tehnyt murhia nurkkaan ahdistettuna tai epätoivoisena. Tuossa klipissä käy hyvin selväksi se kuka suhteessa määräsi kaapin paikan.

On huolestuttavaa, että tällaisia kavereita kävelee nytkin meidän keskuudessamme, joille toisen ihmisen hengen riistämiseen ei tarvita sen kummempaa motiivia ja syy voidaan sälyttää sopivasti kenelle tahansa. Vaarallisia, pitkävihaisia ihmisiä, joiden kanssa ei soisi joutua huonoihin väleihin.

http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/elink ... si/621046/

Tässä puhuttaneen samasta henkilöstä??

Onko tuo hänen saamansa luottovangin asema pelkkää kusetusta. Viranomaiset "sokaistuneet" Tuhkasen hurmaavaan karismaan??
Fuck off, I am Clive Owen. That's mental
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Pia Talaskareen surma

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Ei se tee tuosta naisesta viatonta, vaikka Tuhkanen olisi millainen. Hän oli mukana molemmissa henkirikoksissa ja yritti paeta ulkomaille Tuhkasen kanssa. Silti häntä ei tuomittu mistään. Nainen on se, kenellä oli motiivi surmata Talaskare. Poliisikin myöntää, ettei se ole löytänyt surmalle mitään varsinaista motiivia, mutta mustasukkaisuutta saattoi olla ilmassa.

Ja ei kai hän pelkäämänsä miehen kanssa olisi Afrikkaan asti uskaltanut lähteä saati asua tämän yli vuoden ensimmäisen murhan jälkeen?
Vastaa Viestiin