7-vuotiaan Sami Laakson murha, Mikkeli 1989

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Sami

Viesti Kirjoittaja Sami »

Saakohan tälläinen tyyppi paljon arvostusta vankilassa?
tietäjä
Alibin satunnaislukija
Viestit: 62
Liittynyt: La Touko 26, 2007 5:10 am

Viesti Kirjoittaja tietäjä »

Olihan tuo äklö juttu kyllä.

Toisaalta "poliisi kertoo" ei kertonut tekijän taustoista
mielestäni juuri mitään, joten ei voi tietää mitä miehen
päässä liikkui - jos se oli edes kenellekkään selvinnyt,
eipä välttämättä tekijälle itsellekkään.

Toisaalta, kun todistajia ei ollut, ei voi tietää
mitä tarkalleen edes tapahtui ja miksi.

Muistelen että jotain lääkettä oli napannut ja
muutamia (useita) tuoppeja olutta ryystänyt.
Leffaan oli pitänyt mennä, mutta fillari hajosi.
Tästä se sitten murhe alkoi.
Ja tuttu poika vielä.

Ikävää, kovin ikävää.
Matkailu avartaa, koppihoito kaventaa...
koettelemus
Alibin satunnaislukija
Viestit: 51
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 11:10 am

Viesti Kirjoittaja koettelemus »

Surullinen tapaus. Hieman ihmetyttää, että vanhemmat istuu kapakassa ja pieni poika on ulkona myöhään yksin.
promille
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2009 10:46 pm

Viesti Kirjoittaja promille »

Muistaako kukaan missäpäin Mikkeliä tappo tehtiin?
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Tuukkalassa (?), Kyyhkyläntie 14
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Piti kaivaa ko.Alibi tuon osoitetiedon tarkistamiseksi, joten näpyttelin samalla pienen referaatin.

__________________

Hannu Voutilainen aikoi polkaista fillarillaan, perjantaina elokuun 4. päivä 1989, Tuukkalan kaupunginosasta Mikkelin keskustaan katsomaan uusinta Bond-elokuvaa. Valitettavasti, ja varsinkin Samin epäonneksi, polkupyörä hajosi ja sekös Voutilaista vitutti.

Voutilainen palasi takaisin Tuulihaukka -nimiseen baariin, kirosi hieman pyöräänsä, mutta muuten oli käyttäytynyt normaalisti.

Baarista lähtiessään mies näki pyörää taluttaessaan Kyyhkyläntie 14:n pihassa leikkivän tutun pikkupojan.

Voutilainen pyysi poikaa mukaansa pyörää korjaamaan ja Sami lähti. Olihan kyseessä tuttu, naapuritalossa asuva setä.

Naapurit sanoivat nähneensä pojan viimeksi kello 22 (!), jolloin Sami oli katsellut vieressä Voutilaisen pyörän korjausta.

Äiti lähti etsimään Samia, kun tätä ei kuulunut kotiin alaovien sulkeuduttua. Samia ei löytynyt.

Rikosylikonstaapeli Matti Saksa hälytettiin töihin hieman ennen kello yhtä yöllä.
Ensimmäiseksi Saksa puhutteli Voutilaista, sillä tämä oli viimeinen kenen seurassa Sami oli nähty.

Poliisi etsi, naarasi lammet, haravoi metsät. Samia ei vaan löytynyt.
Hannu Voutilainen oli kokoajan etsinnöissä mukana, "auttamassa".

Ilmeisesti Voutilaisen selitykset ja "muistamattomuus" kello 22 jälkeisistä tapahtumista sai poliisit epäilemään ja Voutilainen korjattiin talteen.
Lauantaina aamupäivällä, 5.8.1989, Hannu Voutilainen luovutti ja kertoi poliisille, mistä Samin pieni, pahoinpidelty ruumis löytyisi.

Noin sadan metrin päässä Samin kotoa sijaitsee päiväkoti. Päiväkodin pihan reunalla, aivan tontin rajalla sijaitsee pieniä vajoja, joiden väleissä kasvaa pensaita. Näiden pensaiden juurelta löytyi Samin ruumis, pensaisiin piilotettuna.

Ruumiinavaus paljasti, että Samia oli kuristettu, potkittu, hakattu kepillä ja hänen sukupuolielimiään oli viillelty.

Voutilainen oli omien sanojensa mukaan halunnut ojentaa Samia ja kostaa tälle pienempien kiusaamiset, tämä ei liene kuitenkaan pidä paikkaansa.

Kuristaessa, potkiessa ja hakatessa Samin pientä ruumista olivat lähimmät ihmiset vain noin 200metrin päässä tapahtumapaikalta.

Tapettuaan lapsen, pakeni Voutilainen välillä metsään, josta palasi takaisin viiltelemään lasta.

Voutilainen kielsi käyttäneensä lasta seksuaalisesti hyväkseen, mutta todisteet puhuivat puolestaan.



Voutilaisen tuomio ja muut löytyvät jo tuolta alusta joten en niitä ala tähän enää kirjoittamaan.

Lähde:Alibi 10/89



[edit]Korjattu jostain tullut Tuulihaukantie oikeaksi osoitteeksi Kyyhkyläntie[/edit]
Viimeksi muokannut Blues, To Tammi 22, 2009 11:53 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
karramurmur
Nikke Knakkertton
Viestit: 178
Liittynyt: Ma Joulu 29, 2008 12:50 am

Viesti Kirjoittaja karramurmur »

aika törkee tapaus.mut miks vanhemmat jätti 7-vuotiaan pojan yksin.no se on se viinan himo niin valtava.sääli pikkupoikaa,vanhempia en yhtään. tappaja varmaan sai "häirintää" vankilas ja sai siitä tarpeekseen,päätyen oikeaan ratkaisuun.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

karramurmur kirjoitti:aika törkee tapaus.mut miks vanhemmat jätti 7-vuotiaan pojan yksin.no se on se viinan himo niin valtava.sääli pikkupoikaa,vanhempia en yhtään. tappaja varmaan sai "häirintää" vankilas ja sai siitä tarpeekseen,päätyen oikeaan ratkaisuun.
Tuotah...
Mistähän on nyt tullut sellainen yleinen käsitys, että vanhemmat olisivat olleet humalassa?

Samassa Alibissa on myös vanhempien haastattelu ja kyllä siinä ainakin mainitaan, että Samilla oli tapana kesäisin olla ulkona siihen kun kerrostalon alaovet menevät lukkoon, eli kello 22:een asti.
Jos vanhemmat olisivat olleet humalassa olisi siitä varmaan ollut maininta myös poliisiraportissa?
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5188
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Ja, ikävä kyllä, vaikka vanhemmat olisivat olleet täysin raivoraittiita, niin Sami olisi surmattu ehkä sittenkin.
Samassa PP-kirjassa oli samoihin aikoihin sattunut Jammu-sedän tapaus, jonka johdosta kaksi pientä tyttöä sai surmansa.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

^

Näinpä.
Oikeastaan ainoana vanhempia kritisoivana asiana voisi mainita tuon myöhäisen ulkonaolo ajankohdan, mutta sitten taas kun mietin noin yleisesti niin noihin aikoihin taisi olla kovinkin yleistä että lapset olivat aamusta yömyöhään ulkona.
Yleensäkin lapset liikkuivat paljon vapaammin. Tai ainakin omat ystävät ja minä itse.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
karramurmur
Nikke Knakkertton
Viestit: 178
Liittynyt: Ma Joulu 29, 2008 12:50 am

Viesti Kirjoittaja karramurmur »

eiks ne kapakasa ollu.tuskin olivat kaffetta siel juomas.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

^

Mistä olet moisen tiedon lukenut?
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Jeltsin
Alibin satunnaislukija
Viestit: 66
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 3:13 pm

Re: Samin tappo Mikkelissä

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

Itse olen nykyään useammin baarissa selvänä ja juon kahvia kun että dokaisin. Olen joko kuskina tai muuten vaan seurana tai tsekkaamassa jotain hyvää livebändiä ilman että tekee mieli juoda. Eli iha hyvin ne on VOINU olla selvinpäin. Kellokaan ei ollut juuri mitään.

e: shit, huomasin vasta nyt että oli aika vanha ketju... sori jos jotai häiritti tää nosto :oops:
se että on napa, tarkoittaa että on syntynyt
karramurmur
Nikke Knakkertton
Viestit: 178
Liittynyt: Ma Joulu 29, 2008 12:50 am

Re: Samin tappo Mikkelissä

Viesti Kirjoittaja karramurmur »

Blues,Jesse72 kirjoitti tuol ensimmäisellä sivulla,et istuvat lähibaaris.Jeltsinille bointsit nostosta.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Samin tappo Mikkelissä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Jesse72 kirjoitti:Jep. Istuivat paikallisessa lähiöbaarissa iltaa, mutta Sami leikki lähistöllä pihalla ja oli koko ajan näkyvissä. Pienessä kaupungissa paskanheitto kuuluu kuvaan ja väritettynä tietty, mutta joku raja kuitenkin.
No mutta, karramurmur, kun Jesse on kerran tallaisen tiedon meille kertonut, niin toki uskomme siihen.
Onhan se tietysti niin, etta jos joku paikallinen asiasta kirjoittaa, mainiten myos, etta pienessa kaupungissa paskanheitto kuuluu kuvaan, niin tuudittaudumme siihen tietoon, etta nain on tapahtunut.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Vastaa Viestiin