Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tallinnan laivoilla noita ei pahemmin tapahdu, kun eivät oikein vissiin tykkää Viron ilmapiiristä ja virolaisista, siellähän ihan avoimesti viskellään banaaneita ja huudellaan apina tullut kaupunkiin
Muitakin syitä toki on: Matkan kesto lyhyempi, ongelmia aiheuttavilla matkustajilla on tyypillisesti ns. asiaa Ruotsiin jne.
Matkaa pohtivien kannattaa kuitenkin ottaa napalangon vinkistä vaari ja lähteä Ruotsin sijasta Viron risteilylle, mikäli ette halua kokea edellisissä viesteissä kuvatun kaltaisia ongelmia. Jos tekee mieli nimenomaan Ruotsiin, niin Vaasasta Uumajaan tai Torniosta Haaparantaan. Jos kaipaa ruotsinkielistä ympäristöä, niin Ahvenanmaa on ok. Sinne pääsee muutenkin kuin "ruotsinlaivoilla".
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.
Kyllä nyt kannattaisi Suomen-Ruotsin välisestä laivaliikenteestä ottaa vaikka yksi laiva ja tehdä siitä sellainen "VIP-laiva. Mihinkä pääsisi vaan määrätyt kriteerit täyttänyt ja hinta olisi korkeampi ja muitakin sääntöjä sovellettaisiin.. esim. ikä , vip-kortti ymm.
Eli meinaat, että lainkuuliaisille tavallisille ihmisille pitäisi lätkäistä ylimääräinen laivamatkustusvero kehitysmaa matujen ja mannejen väkivaltaisuuden ja riehumisen takia?
Täähän on maan tapa ollut jo kauan. Verotetaan lainkuuliaisia työtätekeviä suomalaisia jotta saadaan ahmedille kustannettua kolmio ydinkeskustasta. Pitäähän sitä nyt olla asunto lähellä diskoja kun kerta diskorahaakin saa.
IL:"Kyseessä oli Siljan risteily Turusta Tukholmaan. Nöjd sanoo, että hänellä ei ole tietoa siitä, olivatko tapauksen osalliset Suomen kansalaisia tai olivatko he tulleet risteilylle samassa seurueessa."
Mikä ihmeen seurue?
En löydä enää tuota kohtaa Iltalehden uutisesta. Ensin Nöjd ei tiennyt, oliko kyse" Suomen kansalaisista". Myöhemmin olikin jo puhe suomalaisista mutta ei kantasuomalaisista. Miksi ihmeessä hän on ensin puhunut "Suomen kansalaisista"? Miksi ei heti "suomalaisista"?
URSA, Marika Nöjd ja rehellisyys eivät kulje käsi kädessä. Ainakin 20v ollut sama sävel. Ihmettelen, että tuota siellä viellä katsotaan, koska on yhtiölle rasite. Ehkä matkustajat eivät välitä? Hyvä ettei karilleajoa selitä, että kari hyppäsi eteen.
Ei käy kateeksi yhtiön tiedottajaa. Yhtenään joutuu kertomaan tappeluista, raiskauksista ja nyt väkivaltainen kuolemantapaus.
Ei val... ole koskaan ollut Nöjdille ongelma! Joskus Serenaden komentosilta visiitillä joku kysyi mereen pudonneista. (Oli Nöjdin alainen vastaamassa), ei ollut kuulemma koskaan tapahtunut.
Piti ihan tätä varten tehdä tunnukset, kun satuin olemaan paikalla. Ensinnäkin, päivämäärät on väärin, kyseinen välikohtaus tapahtui torstain lähdöllä eikä perjantain.
Mersutakkisia oli reissussa noin kuuden hengen joukko, yhdeltä kaverilta takavarikoitiin puukko jo alkuristeilystä.
Kyseinen kuolemaan johtanut välikohtaus tapahtui kantasuomalaisen, noin 40-50 vuotiaan miehen ja mersu takkia käyttävän välillä. Lopulta tämä kantasuomalainen mies kuoli vammoihinsa, elvytys kesti yli tunnin.
Tax freen käytävä oltiin suljettu, mutta viereiseltä kannelta/tupakkapaikalta näki suoraan tilanteeseen isojen ikkunoiden takia. Järkkäreitä/vartijoita oli neljä elvytystilanteessa. Laiva pysähtyi kolmen jälkeen ja pieni paatti kävi hakemassa iskua saaneen miehen pois.
Eli mersutakkinen teki kunniallisen teon. Jos mersutakkisella ei ole lusittua takana, on hän luuseri kaltaistensa seurassa. Sama kuin vatsaton mersumies on luuseri. Mersusta ei pahoitella, että joku sattui kuolemaan, päinvastoin.
Missä on laivan kapteeni, onko samat puuhat kuin Costa Concordia ja kapteeni Francesco Schettino? Onko laivanvarustajalla kapteenit hiljennetty? Siltä ainakin näyttää. Mannet ottaneet vallan? Sellasta oli havaittavissa jo viisi vuotta sitten.
Mitäs se kapteeni siellä olisi tehnyt? Heristänyt sormea ja sanonut soosoo?
Tilanteen mennessä pahaksi, on kapteenilla (päälliköllä) oikeus määrätä kaikki henkilökuntaan kuuluvat toimiin. Tätä pitää noudattaa, paitsi jos oma henki on siinä vaarassa. Aika paljon enemmän kuin vain sormien heristelyä.
Missä on laivan kapteeni, onko samat puuhat kuin Costa Concordia ja kapteeni Francesco Schettino? Onko laivanvarustajalla kapteenit hiljennetty? Siltä ainakin näyttää. Mannet ottaneet vallan? Sellasta oli havaittavissa jo viisi vuotta sitten.
Mitäs se kapteeni siellä olisi tehnyt? Heristänyt sormea ja sanonut soosoo?
Tilanteen mennessä pahaksi, on kapteenilla (päälliköllä) oikeus määrätä kaikki henkilökuntaan kuuluvat toimiin. Tätä pitää noudattaa, paitsi jos oma henki on siinä vaarassa. Aika paljon enemmän kuin vain sormien heristelyä.
Eipä ne tappelut kieltämättä oikein kapteenille kuulu, mutta myös kynnys määrätä kenkilökunta heille suoranaisesti kuulomattomiin toimiin lienee helvetin korkea. Ainakaan sitä ei ole tiettävästi ylitetty joukkotappeluiden kohdalla. Eikä kokki taikinapuikulan kanssa järjestystä ylläpitämässä kovin hyvältä näyttäisikään.
Mutta jos sosiaalihaasteiset ottavat jonkin paikan omakseen, jonkinlainen ratkaisu on lisätä järjestyksenvalvojia. Sitä voi sitten miettiä, viitsiikö siitä maksaa, että pääsee sosiaalitapausten kanssa laivalle.
Kyllä nyt kannattaisi Suomen-Ruotsin välisestä laivaliikenteestä ottaa vaikka yksi laiva ja tehdä siitä sellainen "VIP-laiva. Mihinkä pääsisi vaan määrätyt kriteerit täyttänyt ja hinta olisi korkeampi ja muitakin sääntöjä sovellettaisiin.. esim. ikä , vip-kortti ymm.
Eli meinaat, että lainkuuliaisille tavallisille ihmisille pitäisi lätkäistä ylimääräinen laivamatkustusvero kehitysmaa matujen ja mannejen väkivaltaisuuden ja riehumisen takia?
Kyllä niin meinaan! Tai voi olla mikä laiva vaan, mutta olisi joku päivä viikossa tai kuukaudessa tällainen "VIP-risteily", vaaaan kunnon kansalaisille.
Sääntöjä voi laatia, niin että on joskus mummolla ja papalla on mahdollista mennä risteilylle ilman pelkoa.
Kyllä se on varustamon halusta ja vastuusta kiinni, miten siellä ollaan ihmiseksi. Laivoihin voi selliosastoa suurentaa ja laittaa riehujat sinne, ei se pitäisi olla laitonta.
Kyllä nyt kannattaisi Suomen-Ruotsin välisestä laivaliikenteestä ottaa vaikka yksi laiva ja tehdä siitä sellainen "VIP-laiva. Mihinkä pääsisi vaan määrätyt kriteerit täyttänyt ja hinta olisi korkeampi ja muitakin sääntöjä sovellettaisiin.. esim. ikä , vip-kortti ymm.
Eli meinaat, että lainkuuliaisille tavallisille ihmisille pitäisi lätkäistä ylimääräinen laivamatkustusvero kehitysmaa matujen ja mannejen väkivaltaisuuden ja riehumisen takia?
Kyllä niin meinaan! Tai voi olla mikä laiva vaan, mutta olisi joku päivä viikossa tai kuukaudessa tällainen "VIP-risteily", vaaaan kunnon kansalaisille.
Sääntöjä voi laatia, niin että on joskus mummolla ja papalla on mahdollista mennä risteilylle ilman pelkoa.
Kyllä se on varustamon halusta ja vastuusta kiinni, miten siellä ollaan ihmiseksi. Laivoihin voi selliosastoa suurentaa ja laittaa riehujat sinne, ei se pitäisi olla laitonta.
Lisäys edelliseen. Valintoja pitää olla, meinaan että laatu maksaa.
Eli meinaat, että lainkuuliaisille tavallisille ihmisille pitäisi lätkäistä ylimääräinen laivamatkustusvero kehitysmaa matujen ja mannejen väkivaltaisuuden ja riehumisen takia?
Kyllä niin meinaan! Tai voi olla mikä laiva vaan, mutta olisi joku päivä viikossa tai kuukaudessa tällainen "VIP-risteily", vaaaan kunnon kansalaisille.
Sääntöjä voi laatia, niin että on joskus mummolla ja papalla on mahdollista mennä risteilylle ilman pelkoa.
Kyllä se on varustamon halusta ja vastuusta kiinni, miten siellä ollaan ihmiseksi. Laivoihin voi selliosastoa suurentaa ja laittaa riehujat sinne, ei se pitäisi olla laitonta.
Lisäys edelliseen. Valintoja pitää olla, meinaan että laatu maksaa.
Laivan tappelut kuuluu kapteenille, vastaa laivan turvallisuudesta, kaikin puolin että hommat toimii ja niin että rahti kulkee. Rahtiliikenne on yhteikunnalle elintärkeä.