Juha Laitinen, 37, Leppävirta 27.8.2006, ruumis löytyi 2021

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Avatar
Yggdrasil
Jane Marple
Viestit: 1005
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 10:31 pm

Re: Juha Laitinen, 37, Leppävirta 27.8.2006, ruumis löytyi 2021 - henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja Yggdrasil »

Hurjimus kirjoitti:
Ma Tammi 17, 2022 10:04 pm
Kyllähän sitä naposteltavaa on voinut olla autossa ilman Suonenjoki reissuakin.
Näin sen alan ammattilaiset asian yleensä tuppaa hoitaa jos maistuu enemminkin. Tässä vaan on se ristiriita että taksarin mukaan Juha oli siinä taksissa selvinpäin ja normaalin oloinen.
---

aavikkoralli
Harjunpää
Viestit: 307
Liittynyt: Su Maalis 14, 2021 2:07 pm

Re: Juha Laitinen, 37, Leppävirta 27.8.2006, ruumis löytyi 2021 - henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja aavikkoralli »

Dope Boy kirjoitti:
To Tammi 13, 2022 9:17 am
mun veikkaus että juha ajoi itse autonsa sinne järveen, olihan se sanonut että jos hän katoaa niin häntä ei ikinä löydetä. mutta löytyipä kumminkin...
En usko tähän pätkääkään näillä tiedoilla. Ei joenpohja melko vilkkaalla paikalla ole mikään "täältä minua ei koskaan löydetä" ja jo pelkästään tapana murhata itsensä, auton ajaminen jokeen, on kömpelöimmästä päästä ja en tiedä yhtäkään itsemurhaa joka olisi tapahtunut noin. Kyllä tämä henkirikokselta vaikuttaa. En tiedä tarkemmin, milloin ja miksi on noin sanonut, mutta saattanut viitata myös olleensa jossain pahemmissa piireissä mukana.

Hurjimus
Vic Mackey
Viestit: 1961
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 10:41 pm

Re: Juha Laitinen, 37, Leppävirta 27.8.2006, ruumis löytyi 2021 - henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

Yggdrasil kirjoitti:
Ma Tammi 17, 2022 11:18 pm
Hurjimus kirjoitti:
Ma Tammi 17, 2022 10:04 pm
Kyllähän sitä naposteltavaa on voinut olla autossa ilman Suonenjoki reissuakin.
Näin sen alan ammattilaiset asian yleensä tuppaa hoitaa jos maistuu enemminkin. Tässä vaan on se ristiriita että taksarin mukaan Juha oli siinä taksissa selvinpäin ja normaalin oloinen.
Kyllä kokenut napostelija pystyy selvää esittämään, eihän hän ole välttämättä paljon maistellut.

Avatar
Yggdrasil
Jane Marple
Viestit: 1005
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 10:31 pm

Re: Juha Laitinen, 37, Leppävirta 27.8.2006, ruumis löytyi 2021 - henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja Yggdrasil »

Hurjimus kirjoitti:
Ti Tammi 18, 2022 9:52 am
Kyllä kokenut napostelija pystyy selvää esittämään, eihän hän ole välttämättä paljon maistellut.
Juu ja työtkin luistaa samallalailla, tuttuni oli vastaava ja hänkin kuoli oman käden kautta. Ehkei taksarikaan halunnut asiakkaasta kertoa pahaa..
---

Hurjimus
Vic Mackey
Viestit: 1961
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 10:41 pm

Re: Juha Laitinen, 37, Leppävirta 27.8.2006, ruumis löytyi 2021 - henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

aavikkoralli kirjoitti:
Ti Tammi 18, 2022 7:22 am
Dope Boy kirjoitti:
To Tammi 13, 2022 9:17 am
mun veikkaus että juha ajoi itse autonsa sinne järveen, olihan se sanonut että jos hän katoaa niin häntä ei ikinä löydetä. mutta löytyipä kumminkin...
En usko tähän pätkääkään näillä tiedoilla. Ei joenpohja melko vilkkaalla paikalla ole mikään "täältä minua ei koskaan löydetä" ja jo pelkästään tapana murhata itsensä, auton ajaminen jokeen, on kömpelöimmästä päästä ja en tiedä yhtäkään itsemurhaa joka olisi tapahtunut noin. Kyllä tämä henkirikokselta vaikuttaa. En tiedä tarkemmin, milloin ja miksi on noin sanonut, mutta saattanut viitata myös olleensa jossain pahemmissa piireissä mukana.
Viime heinäkuussa viimeksi Rautjärvellä vastaava "ajautuminen" pieneen lampeen.
Valloissahan tämä on hyvin yleinen tapa.

erämaaetsivä
Rico Tubbs
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke Huhti 21, 2010 5:55 pm

Re: Juha Laitinen, 37, Leppävirta 27.8.2006, ruumis löytyi 2021 - henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja erämaaetsivä »

Yggdrasil kirjoitti:
Ma Tammi 17, 2022 9:56 pm
Hurjimus kirjoitti:
Ma Tammi 17, 2022 9:54 pm
Eikös Suonenjoella käynyt Alkossa ?
Jospa taksiajolle on niin yksinkertainen selitys, että oli vähän napostellut pullosta ?
Niin tästä ei ota nyt selvää kun kadonneet jaksossakin on kaksi eri versiota, linkki ja versiot tuossa vähän ylempänä.
Tästä on ollut aijemmin ketjuissa ja Juvela vahvistanut tuon Suonenjoella käynnin ja myöhemmin taksilla Leppävirralla.
Tämä on aivan selvää holistin toimintaa, kaikki joilla on vähänkään kosketuspintaa sairauteen tämän ymmärtää.
Holisti pettää itseään ja hakee pullon Suonenjoelta, (ettei tutut näe) ajatuksena mennä aamulla sovitusti töihin kun tuli luvattua. Autossa paluumatkalla pieniä leuallisia pullosta otettuaan, ajatukset aamun kohmelossa tulee mieleen, että kyllähän sitä helpommin selviää aamun töistä kun on mistä ottaa korjausta oloon ja ihan jo pienessä nousussa ei enää väliä jos joku satuukin tunnistamaan. Useita ratteja takana, jättää autonsa tuttuun parkkiin kuivaamon pihaan ja matkalla tilattu taksi on kohta paikalla...
Tässä mitään ihmeitä ole, kyllä nuissa kadonneet jaksoissa on ollut ennenkin virheitä, kuten kaikessa mediassa ja siksi niitä pitää osata lukea oikein.

Avatar
poliisikoiran pentu
Sabrina Duncan
Viestit: 362
Liittynyt: Pe Elo 03, 2018 9:03 pm

Re: Juha Laitinen, 37, Leppävirta 27.8.2006, ruumis löytyi 2021 - henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja poliisikoiran pentu »

erämaaetsivä kirjoitti:
Ti Tammi 18, 2022 2:26 pm
Yggdrasil kirjoitti:
Ma Tammi 17, 2022 9:56 pm
Hurjimus kirjoitti:
Ma Tammi 17, 2022 9:54 pm
Eikös Suonenjoella käynyt Alkossa ?
Jospa taksiajolle on niin yksinkertainen selitys, että oli vähän napostellut pullosta ?
Niin tästä ei ota nyt selvää kun kadonneet jaksossakin on kaksi eri versiota, linkki ja versiot tuossa vähän ylempänä.
Tästä on ollut aijemmin ketjuissa ja Juvela vahvistanut tuon Suonenjoella käynnin ja myöhemmin taksilla Leppävirralla.
Tämä on aivan selvää holistin toimintaa, kaikki joilla on vähänkään kosketuspintaa sairauteen tämän ymmärtää.
Holisti pettää itseään ja hakee pullon Suonenjoelta, (ettei tutut näe) ajatuksena mennä aamulla sovitusti töihin kun tuli luvattua.
Tämä selitys Suonenjoelle käynnille kuulostaa kyllä uskottavalta. Mutta veikkaan, että Leppävirralla hän kävi etupäässä ruuan takia, koska oli päättänyt mennä yksin mökille. Siellä olisi kurjaa nälkäisenä. Oli siis pakko lähteä liikkeelle toisen kerran ja maksaa taksista, koska hän oli jo ehtinyt maistella pullosta ja unohtanut käydä ruokakaupassa Suonenjoella. Leppävirralla hän kävi samalla hakemassa täydennystä Alkosta ja pankkiautomaatilla klo 18.57. Palattuaan kuivaamolle "päivä oli pulkassa" ja hän aikoi lähteä heti mökille. Ruuatkaan eivät saisi jäähtyä.

Mutta tekijä(t) odottivat joko kuivaamolla piileskellen (koska olivat nähneet Juhan auton) tai sitten löysivät hänet mökiltä (koska tiesivät paikan ja arvasivat, että Juha olisi siellä).

Alun perin mietin itse tuota pakoiluteoriaa. Sen isoin kysymysmerkki on vaan se, että jos Juha olisi pakoillut ulkopuolisia, uhkaavia tekijöitä niin miksi hän ei olisi varoittanut myös avokkiaan. Nyt hän "pakoili" yksin.

(Yllä pankkiautomaatin kellonaika on Ilta-Sanomista: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008383252.html )

erämaaetsivä
Rico Tubbs
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke Huhti 21, 2010 5:55 pm

Re: Juha Laitinen, 37, Leppävirta 27.8.2006, ruumis löytyi 2021 - henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja erämaaetsivä »

Et ehkä ymmärtänyt postaustani ja jätit lainauksesta oleellista pois.
Lyhyesti. Alkoholisti alkaa hamstraamaan viinaksia jo ennen kuin entiset on juotu. Paluumatkalla Suonenjoelta jo katui kun tuli ostettua niin vähän, kävihän hän myös Leppävirralla hakemassa juotavaa en pidä syötävien ostoa muuten oleellisena, kuin arvailtaessa onko kyse itsarista vaiko ei. Itse olen jättänyt ratkaisun poliisille tuosta edellisestä, heillä varmasti paremmat tiedot kaikkiaan. Odotellaan.

Avatar
poliisikoiran pentu
Sabrina Duncan
Viestit: 362
Liittynyt: Pe Elo 03, 2018 9:03 pm

Re: Juha Laitinen, 37, Leppävirta 27.8.2006, ruumis löytyi 2021 - henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja poliisikoiran pentu »

Juhalla oli varmaan tapana juoda ongelmiin ja ahdistukseen, mutta ryyppäämisen ylikorostaminen on voinut sotkea poliisitutkintaakin. ..sanoohan poliisi Kadonneet-ohjelmassakin, että aluksi Laitisen katoamista ei tämän oletuksen takia otettu edes vakavasti.

Se kannattaa muistaa, ettei todistajien (taksikuski, ystävä puhelimessa) mukaan Juha ollut perjantai-iltana näkyvästi humalassa ( jos ollenkaan). Katoamispäivän osalta kenelläkään ei ole siis havaintoa ryyppäämisestä, ja Juha on ollut selvän oloinen. Ehkä Juhalla oli aikomus mennä lauantaina töihin ja siksikin pitää juominen kohtuudessa.

Avatar
poliisikoiran pentu
Sabrina Duncan
Viestit: 362
Liittynyt: Pe Elo 03, 2018 9:03 pm

Re: Juha Laitinen, 37, Leppävirta 27.8.2006, ruumis löytyi 2021 - henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja poliisikoiran pentu »

erämaaetsivä kirjoitti:
Ti Tammi 18, 2022 5:26 pm
-- Itse olen jättänyt ratkaisun poliisille tuosta edellisestä, heillä varmasti paremmat tiedot kaikkiaan. Odotellaan.
Samaa mieltä siitä, että ratkaisu on poliisilla. Olen ajatellut niin, ettei täällä netissä voi ketään ruveta syyttelemään, vaikka jokin teoria voikin vihjata johonkin suuntaan. Mutta syyttely olisi tyhmää. Syyttömän kohdalla se olisi lisäksi vielä julmaa. Sillä voihan olla niin, että puutteellisten tietojen takia totuus ja todellinen kuvio onkin yllättäen aivan toisenlainen, kuin mitä itse on miettinyt. Itse olen nyt päättänyt pitää vähintäänkin taukoa, jonkinlaista aivojumppaa tämä on mulle ollut. Mutta jään odottelemaan uusia uutisia ja uutta tietoa.

Murheli
Vic Mackey
Viestit: 1989
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2016 12:34 pm

Re: Juha Laitinen, 37, Leppävirta 27.8.2006, ruumis löytyi 2021 - henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja Murheli »

poliisikoiran pentu kirjoitti:
Ti Tammi 18, 2022 5:35 pm
Juhalla oli varmaan tapana juoda ongelmiin ja ahdistukseen, mutta ryyppäämisen ylikorostaminen on voinut sotkea poliisitutkintaakin. ..sanoohan poliisi Kadonneet-ohjelmassakin, että aluksi Laitisen katoamista ei tämän oletuksen takia otettu edes vakavasti.

Se kannattaa muistaa, ettei todistajien (taksikuski, ystävä puhelimessa) mukaan Juha ollut perjantai-iltana näkyvästi humalassa ( jos ollenkaan). Katoamispäivän osalta kenelläkään ei ole siis havaintoa ryyppäämisestä, ja Juha on ollut selvän oloinen. Ehkä Juhalla oli aikomus mennä lauantaina töihin ja siksikin pitää juominen kohtuudessa.
Jos Juhalla oli alkoholiongelma, niin tuskin ajatteli seuraavaa päivää enää siinä vaiheessa kun taksilla haki viinaa.
Voi voi, kun päättyi elämän koi

Avatar
poliisikoiran pentu
Sabrina Duncan
Viestit: 362
Liittynyt: Pe Elo 03, 2018 9:03 pm

Re: Juha Laitinen, 37, Leppävirta 27.8.2006, ruumis löytyi 2021 - henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja poliisikoiran pentu »

Se täytyy vielä lisätä, että rekkojen huolto on varmasti aika vastuullista hommaa. Jos rekka kolaroi, se tietää helposti kuolemaa tai vakavaa vammautumista muille osapuolille. Lastin arvosta puhumattakaan. Toivotaan, että tämä Laitinen oli työssään tunnollinen ja tarkka tyyppi. Olen myös ymmärtänyt, että lauantai olisi ollut hänelle työpäivä (ehkä hänellä oli sitten vapaapäivä viikolla). Jos hän aikoi jäädä töistä juopottelun takia niin työ olisi saattanut päättyä. Tosin hän ei todennäk. ollut enää edes hengissä lauantaina.

Avatar
poliisikoiran pentu
Sabrina Duncan
Viestit: 362
Liittynyt: Pe Elo 03, 2018 9:03 pm

Re: Juha Laitinen, 37, Leppävirta 27.8.2006, ruumis löytyi 2021 - henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja poliisikoiran pentu »

Voisiko henkirikos liittyä rekkoihin? Jos Juha huomasi vahingossa vaikkapa arvokkaan huumekätkön ja rekkamies lupasi ensin rahaa, jotta Juha pysyisi hiljaa. Siksi Juha kävi toistamiseen automaatilla. Mutta pian kuljettaja päätti, että parempi ottaa Juha kokonaan päiviltä. Ehkä kuljettaja oli osa jotain isompaa organisaatiota ja käsky tuli sieltä. Silloin rikos olisi luultavasti tapahtunut kuivaamolla. Tosin avokki kävi siellä perjantaina kahdeksan maissa eikä huomannut mitään. Oliko kuivaamo sellainen paikka, jonne olisi voinut hetkeksi piiloutua ja kätkeä myös Juhan auton. En tiedä millainen paikka se on eli olisiko se ylipäätään mahdollista.

Avatar
Yggdrasil
Jane Marple
Viestit: 1005
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 10:31 pm

Re: Juha Laitinen, 37, Leppävirta 27.8.2006, ruumis löytyi 2021 - henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja Yggdrasil »

poliisikoiran pentu kirjoitti:
Ti Tammi 18, 2022 9:30 pm
Voisiko henkirikos liittyä rekkoihin? Jos Juha huomasi vahingossa vaikkapa arvokkaan huumekätkön ja rekkamies lupasi ensin rahaa, jotta Juha pysyisi hiljaa. Siksi Juha kävi toistamiseen automaatilla. Mutta pian kuljettaja päätti, että parempi ottaa Juha kokonaan päiviltä. Ehkä kuljettaja oli osa jotain isompaa organisaatiota ja käsky tuli sieltä. Silloin rikos olisi luultavasti tapahtunut kuivaamolla. Tosin avokki kävi siellä perjantaina kahdeksan maissa eikä huomannut mitään. Oliko kuivaamo sellainen paikka, jonne olisi voinut hetkeksi piiloutua ja kätkeä myös Juhan auton. En tiedä millainen paikka se on eli olisiko se ylipäätään mahdollista.
Elokuvissa ehkä.
---

DrumDrum
Nikke Knakkertton
Viestit: 184
Liittynyt: Ti Elo 04, 2020 7:54 am

Re: Juha Laitinen, 37, Leppävirta 27.8.2006, ruumis löytyi 2021 - henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja DrumDrum »

aavikkoralli kirjoitti:
Ti Tammi 18, 2022 7:22 am
Dope Boy kirjoitti:
To Tammi 13, 2022 9:17 am
mun veikkaus että juha ajoi itse autonsa sinne järveen, olihan se sanonut että jos hän katoaa niin häntä ei ikinä löydetä. mutta löytyipä kumminkin...
En usko tähän pätkääkään näillä tiedoilla. Ei joenpohja melko vilkkaalla paikalla ole mikään "täältä minua ei koskaan löydetä" ja jo pelkästään tapana murhata itsensä, auton ajaminen jokeen, on kömpelöimmästä päästä ja en tiedä yhtäkään itsemurhaa joka olisi tapahtunut noin. Kyllä tämä henkirikokselta vaikuttaa. En tiedä tarkemmin, milloin ja miksi on noin sanonut, mutta saattanut viitata myös olleensa jossain pahemmissa piireissä mukana.
Moni epätoivoinen suomalainen hukuttaa itsensä veteen, milloin auton kanssa, milloin ilman. Olen kohdannut useamman tarkoituksella upoksiin ajelleen.

Juhan ei löydetä koskaan -kommentille en paljoakaan laittaisi painoa. Voi viitata mihin vain ja kommentti oli vanha, ei hetkeä ennen katoamista heitetty. Oliko peräti niin että tämä oli ex-vaimolle lausuttua.

Vähän entten tentten, mutten vielä täysin kykene irrottautumaan tuosta henkirikosteoriastakaan. Motiivi ei vain aukene.

Vastaa Viestiin