Kirkko ja sen toiminta mm. turvapaikanhakijajupakassa

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.

Valvoja: Moderaattorit

Gurney
Adrian Monk
Viestit: 2505
Liittynyt: Ti Huhti 02, 2013 9:37 am

Re: Rikos: Piispat aikovat piilotella laittomia siirtolaisia

Viesti Kirjoittaja Gurney »

Gurney kirjoitti:
janita kirjoitti:Päättäjät on aikaansaaneet uuden ongelman kiristäessään turvapaikanmyöntämisen kriteerejä.

Suomella ei nimittäin ole Irakin kanssa luovutussopimusta ja täten kotimaahansa saadaan palaamaan kielteisen päätöksen (tässä välissä liki kaikki
valittavat hallinto-oikeuteen ja sekin vie varoja) vain ne, jotka suostuvat siihen.

Näin enempää asiaa selittämättä (vähän kiirus) henk.koht. mielipiteeni tällä hetkellä on se, että olisi kannattanut tässä kohtaa myöntää jonkinsortin määräaikainen oleskelulupa niille, joiden kohdalla päätökset ovat "siinä "rajoilla". Näin saataisiin lisäaikaa miettiä, miten kannattaa toimia, ettei olla aina vaan syvemmällä. Suomen ei saisi näyttää toki muita maita houkuttelevammalta, mutta tässä on nyt kyllä hätiköitykin. Esim. Ruotsilla on palautussopimus Irakin kanssa.
Käsittäkseni VOK:ssa työskentelevä on jäävi kommentoimaan. Hei me ansaitaan laittomilla siirtolaisilla.

Miksi meidän pitäisi elättää laittomia siirtolaisia, jotka tulevat tänne vain ja ainoastaan ilmaisen rahan takia. Suvakin ajatusmaailma on aika kapea, pääasia että saa mustaa munaa.

Ja että laittomille loisille määräaikainen oleskelulupa? Miksi? Eivät ansaitse turvapaikkaa, koska heillä ei ole mitään hätää. Käsittämätön aivopieru taas kerran.
Tajuatko, että sinun äitisi tai isäsi jätetään hoitamatta sen takia, että laittomat siirtolaiset vievät kaikki rahat. Näin se menee suomessa. Vanhusten rahat menee "maahanmuuttajille"

Äitisi jätetään mätänemään vanhainkotiin vaipoissa, jotta 30 vuotias sotilaskarkuri saisi 5 ruokaa päivässä ja ilmaisen asunnon, vaikka mutiaisella ei ole edes oikeutta turvapaikkaan. Mieti nyt ihan oikeasti. Aivoilla, ei alapäällä.
Jos tosiasiat näyttävät olevan keskenään ristiriidassa, se tarkoittaa sitä, että joku niistä ei ole tosiasia
janita
Jane Marple
Viestit: 1009
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 5:58 pm

Re: Rikos: Piispat aikovat piilotella laittomia siirtolaisia

Viesti Kirjoittaja janita »

Kuka työskentelee VOK:issa tai kenen äiti ja isä jätetään hoitamatta? Muistattekohan hengittää välillä.

Omalta kohdaltani voin todeta, etten työskentele turvapaikanhakijoiden parissa, mutta konkreettisesti olen yli 10 vuoden ajan vaihtanut suomalaisten ikäihmisten vaippoja.

Mitäs te teette vanhempienne eteen? Minun vanhempani veivät minut Afrikkaan, kun olin vuoden vanha. Tyhmyyttään, kehitysyhteistyötä.

Minä olen joutunut kasvamaan kyseenalaistaen koko oman lapsuuteni ja siksi olen myös lukenut näistä asioista keskivertosuomalaista enemmän ja koen näin olevani pätevä komentoimaan.

Minä haluan ymmärtää niin lapsensa pois antanutta, sotaa paennutta, uusnatsia, henkirikoksen tehnyttä jne. Minä haluan ymmärtää, koska siten voin oppia ja mahdollisesti vaikuttaa siihen, ettei näin tapahdu.

Äitini lienee Keskustan (maanviljelijäperheestä) kannattaja ja isä Kokoomuksen (isän isällä oli vekkuli lempinimi pommittaessaan Neuvostoliittoa, mutta uransa hän teki ilmavoimilla lennonopettajana - jäi aikaisin eläkkeelle ja ryhtyi vielä pankinjohrajaksikin).

Minä en ole vihervassarikommari, mutten kannata vanhempienikaan poliittisia suuntauksia varauksetta. Olen henk. koht. enimmäkseen äänestänyt kokoomusta, mutta vain siksi että pääsääntöisesti korkeasti koulutetulla ihmisellä on paremmatvalmiudet tehdä fiksuja päätöksiä. Olen pyrkinyt lähinnä äänelläni ehkäisemään vitutuksen siitä, etten olisi äänestänyt.
Viimeksi muokannut janita, Ke Syys 28, 2016 6:14 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ärrkele
Adrian Monk
Viestit: 2593
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 6:12 am

Re: Rikos: Piispat aikovat piilotella laittomia siirtolaisia

Viesti Kirjoittaja Ärrkele »

Ulrikehan se siellä...
janita kirjoitti:Minun vanhempani veivät minut Afrikkaan, kun olin vuoden vanha.
Sen kyllä huomaa. On varmasti jäänyt painajaisia ja post-traumaa ajalta. Vai oliko se niin, että "kaikki me ollaan Afrikasta" ja menitte vain kotomaahan!
PaxCow kirjoitti:Vaikka miten yritän, en kuule allahu akbaria.
Chefile kirjoitti:Minulla on kuule munaa lyödä pelkästään sillä munalla sinut taju kankaalle, sinä mielisairas hinaaja.
Seppo Räty: ”Suomalainen keihäänheitto on mennyt polvien nosteluksi”
janita
Jane Marple
Viestit: 1009
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 5:58 pm

Re: Rikos: Piispat aikovat piilotella laittomia siirtolaisia

Viesti Kirjoittaja janita »

Varmasti huomaakin :) mutta pitkälti sen ansiosta mm. puhun sujuvasti seitsemää kieltä. Monikos rouvalta taittuu?

Täytyy kyllä nyt sanoa, että oot vähän huono etsivä. Tunnistan Ulriken kyllä nimimerkiltä, mutta mulla ei ikävä kyllä oo kuin 1 nimimerkki tänne. Ulrike Meinhofin kanssa en oo juurikaan mistään asioista samaa mieltä. Mielsin joskus kys. nimimerkin naiseksi, mutta hän on luullakseni mies.

Oon hengaillut täällä siitä Nora Bhatian tapauksesta, mutta kun tää rikosfoorumi on alkanut mennä joksikin rotusortofoorumiksi, niin alkaa tavan käyttäjää vähän ottaa päähän. Harmittaa, kun täällä saa jo kahlata löytääkseen asiaan kaikelta "maahanmuuttokritiikiltä".

Ps. Oon joo nainen, enkä ihan hirveen vanha. Painoindeksi on 18 enkä pane maahanmuuttajan tai turvapaikanhakijan kanssa, mutta vihoviimeksi panisin semmosen miehen kanssa joka ammentais yleissivistyksensä MV-lehdestä. Enkä oo varmaan ainut. Ilmankos jotku sedät on vähän äkäsiä.
janita
Jane Marple
Viestit: 1009
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 5:58 pm

Re: Rikos: Piispat aikovat piilotella laittomia siirtolaisia

Viesti Kirjoittaja janita »

*tupla vaan *
Viimeksi muokannut janita, Ke Syys 28, 2016 7:10 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
janita
Jane Marple
Viestit: 1009
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 5:58 pm

Re: Rikos: Piispat aikovat piilotella laittomia siirtolaisia

Viesti Kirjoittaja janita »

Hävettää provoon lähteminen, mutta haluaisin oikeasti vaikka sitten täällä avata omia tau/istojanikin, jos sen kautta olis edes pieni mahdollisuus saada ihmiset ymmärtämään toistaan paremmin.

Turvapaikanhakijatulva on ongelma, mutta olis kiinnostavaa kuulla välillä jotain ratkaisukeskeistäkin -sellaisia asioita jotka olis edes lain puitteisssa likimainkaan mahdollisia. Vielä hienompaa olis kuulla jotain viisasta, joka ratkasis ongelman.

Kun täällä päättäis asioista 200 tyhjäpäätä ja pahaa haluavaa ihmistä, mä ainakin tappaisin itteni. Tuolla on 200 tyyppii joihin me taviksetkin voidaan vaikuttaa, jos asia on tärkee. Minkä helkutin takia fiksutkin ihmiset luo keskustelufoorimeilla politiikkaa, jota ei kokonaisuudessaan kaikkine yksityiskohtineen kannata.

Vitun tossukat ja rakkaat ihmiset. Suunnatkaa ny jumalauta toi tarmo asioiden oikeeseen parantamiseen. Kuka haluu lapsilleen paskan maaiilman? Tuntuu että moni. Se ihmisen itsekkyys. ..
janita
Jane Marple
Viestit: 1009
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 5:58 pm

Re: Rikos: Piispat aikovat piilotella laittomia siirtolaisia

Viesti Kirjoittaja janita »

Meitä on tääl maailmas muutama miljardia muutakin, joiden elämä on YHTÄ tärkee. Jokainen kellä on lapsia kattokoon peiliin ja jokainen jolla ei oo, kattokoon peiliin.

Halutaanko me tästä maailmasta parempi meidän lapsille (mulla ei vielä oo, mutta mietin että kun ihmiset on näin paskoja toisilleen, niin vittuakos tässä lisääntyä ja siinä menee omanki elämän päämäärä)? Erovanhemmat huutaa miten rankkaa niillä on, mut ei nekään mieti miten paskalta niistä pennuista tuntuu. Nekin selviää. Eikä tästä muuten kukaan selvii hengissä.
Gurney
Adrian Monk
Viestit: 2505
Liittynyt: Ti Huhti 02, 2013 9:37 am

Re: Rikos: Piispat aikovat piilotella laittomia siirtolaisia

Viesti Kirjoittaja Gurney »

janita kirjoitti:Kuka työskentelee VOK:issa tai kenen äiti ja isä jätetään hoitamatta? Muistattekohan hengittää välillä.

Omalta kohdaltani voin todeta, etten työskentele turvapaikanhakijoiden parissa, mutta konkreettisesti olen yli 10 vuoden ajan vaihtanut suomalaisten ikäihmisten vaippoja.

Mitäs te teette vanhempienne eteen? Minun vanhempani veivät minut Afrikkaan, kun olin vuoden vanha. Tyhmyyttään, kehitysyhteistyötä.

Minä olen joutunut kasvamaan kyseenalaistaen koko oman lapsuuteni ja siksi olen myös lukenut näistä asioista keskivertosuomalaista enemmän ja koen näin olevani pätevä komentoimaan.

Minä haluan ymmärtää niin lapsensa pois antanutta, sotaa paennutta, uusnatsia, henkirikoksen tehnyttä jne. Minä haluan ymmärtää, koska siten voin oppia ja mahdollisesti vaikuttaa siihen, ettei näin tapahdu.

Äitini lienee Keskustan (maanviljelijäperheestä) kannattaja ja isä Kokoomuksen (isän isällä oli vekkuli lempinimi pommittaessaan Neuvostoliittoa, mutta uransa hän teki ilmavoimilla lennonopettajana - jäi aikaisin eläkkeelle ja ryhtyi vielä pankinjohrajaksikin).

Minä en ole vihervassarikommari, mutten kannata vanhempienikaan poliittisia suuntauksia varauksetta. Olen henk. koht. enimmäkseen äänestänyt kokoomusta, mutta vain siksi että pääsääntöisesti korkeasti koulutetulla ihmisellä on paremmatvalmiudet tehdä fiksuja päätöksiä. Olen pyrkinyt lähinnä äänelläni ehkäisemään vitutuksen siitä, etten olisi äänestänyt.
Korkeasti koulutettu seitsemää kieltä puhuva vaihtaa vanhusten vaippoja? Lähäri? Korkastikoulutettu on käynyt yliopiston

Kait silti tajuat, että kaikki laittomiin siirtolaisiin tuhlatut rahat ovat pois suomalaisilta lapsilta ja vanhuksilta ja kohta terveydenhoidosta jne. Meillä ei ole velvollisuutta elättää elintasosurffateita ja ilmaisesta ruuasta valittavia sotilaskarkureita. Tajuatko ollenkaan, että oikeat pakolaiset ovat pakolaisleirillä? Eivät kymmenen turvallisen maan läpi matkustaneita iPhonemiehiä.

Sitä paitsi Somalia on turvallinen maa ja ei ruotsikaan ota enää sieltä ketään....miksi tänne otetaan. Varsinkaan kun nuo Afrikan mustalaiset eivät työllisty koskaan, työllistysmisprosentti huimat 15%
Jos tosiasiat näyttävät olevan keskenään ristiriidassa, se tarkoittaa sitä, että joku niistä ei ole tosiasia
Paa
Jane Marple
Viestit: 1009
Liittynyt: Ti Huhti 09, 2013 8:19 pm

Re: Rikos: Piispat aikovat piilotella laittomia siirtolaisia

Viesti Kirjoittaja Paa »

Ärrkele kirjoitti:
Paa kirjoitti:Mutta kuten täälläkin mainittiin, kirkossa on hyvääkin kuten lapsi/nuoriso/diakoniatyö, vaikkei tämä enää suoranaisesti aiheeseen liitykään.
Itse asiassa liittyy kuitenkin. Se oli nimenomaan ODL (Oulun Diakonissalaitos) jonka mahdollisti "alaikäiselle" turvapaikanhakijaraiskaajalle alaikäisen uhrin Kempeleessä. Tämän jälkeen syntyneen (täysin ymmärrettävän) kohun seurauksena ODL päätti "suojella" raiskaajaa ja vertaisryhmäänsä siirtämällä heidät pois Kempeleestä sen sijaan, että uhrille olisi tarjottu apua tai ajatustakaan.
Hyi hemmetti, tällaista en muistanutkaan. Otan sanani takaisin :(
Niin kuin kasvot kuvastuvat vedessä, niin ihmisen sydän toisessa ihmisessä. (Snl.27:19)
Paa
Jane Marple
Viestit: 1009
Liittynyt: Ti Huhti 09, 2013 8:19 pm

Re: Rikos: Piispat aikovat piilotella laittomia siirtolaisia

Viesti Kirjoittaja Paa »

Vaikka joku puhuisi seitsemäätoista kieltä ja olisi korkein mahdollinen koulutus, niin mikä kumma siinä on, että tällainen henkilö kuvittelee olevansa parempi kuin kouluttamaton yhtä kieltä mongertava juntti? Jokaisella on oikeus olla mitä mieltä haluaa ja ammentaa yleissivistyksensä vaikka vessapaperista, aivan samalla viivalla ovat kaikkien mielipiteet. Se on sitten eri juttu kuka osaa omansa parhaiten perustella.
Niin kuin kasvot kuvastuvat vedessä, niin ihmisen sydän toisessa ihmisessä. (Snl.27:19)
Juhani Saari
Harjunpää
Viestit: 341
Liittynyt: Ma Syys 21, 2015 5:34 pm

Re: Rikos: Piispat aikovat piilotella laittomia siirtolaisia

Viesti Kirjoittaja Juhani Saari »

janita kirjoitti:Hävettää provoon lähteminen, mutta haluaisin oikeasti vaikka sitten täällä avata omia tau/istojanikin, jos sen kautta olis edes pieni mahdollisuus saada ihmiset ymmärtämään toistaan paremmin.

Turvapaikanhakijatulva on ongelma, mutta olis kiinnostavaa kuulla välillä jotain ratkaisukeskeistäkin -sellaisia asioita jotka olis edes lain puitteisssa likimainkaan mahdollisia. Vielä hienompaa olis kuulla jotain viisasta, joka ratkasis ongelman.

Kun täällä päättäis asioista 200 tyhjäpäätä ja pahaa haluavaa ihmistä, mä ainakin tappaisin itteni. Tuolla on 200 tyyppii joihin me taviksetkin voidaan vaikuttaa, jos asia on tärkee. Minkä helkutin takia fiksutkin ihmiset luo keskustelufoorimeilla politiikkaa, jota ei kokonaisuudessaan kaikkine yksityiskohtineen kannata.

Vitun tossukat ja rakkaat ihmiset. Suunnatkaa ny jumalauta toi tarmo asioiden oikeeseen parantamiseen. Kuka haluu lapsilleen paskan maaiilman? Tuntuu että moni. Se ihmisen itsekkyys. ..
Mehän voitais toimia kuten Unkari. Sekin EU-maa. Eikä vituiks ole mennyt kaikki, tai tullut maailmanloppua, vaikka eivät innokkaasti mamutusideologiaa ajakkaan ja aitoja on noussut rajoille.
Ärrkele
Adrian Monk
Viestit: 2593
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 6:12 am

Re: Rikos: Piispat aikovat piilotella laittomia siirtolaisia

Viesti Kirjoittaja Ärrkele »

Tai sitten voitaisiin toimia kuten kaikkien vasureiden esikuvamaa ja esikuvakansa: Israel ja juutalaiset. Aidataan suuri alue 8 metriä korkealla betoniaidalla ja sinne sisälle muslimit ja mulhallahit. Muurille raskaasti aseistautuneet sotilasvartijat herkällä liipasinsormella.

Toimisiko?
PaxCow kirjoitti:Vaikka miten yritän, en kuule allahu akbaria.
Chefile kirjoitti:Minulla on kuule munaa lyödä pelkästään sillä munalla sinut taju kankaalle, sinä mielisairas hinaaja.
Seppo Räty: ”Suomalainen keihäänheitto on mennyt polvien nosteluksi”
Ihraponnari
Frank Drebin
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 8:09 pm

Kirkko ja sen toiminta mm. turvapaikanhakijajupakassa

Viesti Kirjoittaja Ihraponnari »

Hellapoliisi
Olivia Benson
Viestit: 704
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2010 6:24 pm

Re: Kirkko

Viesti Kirjoittaja Hellapoliisi »

Onneksi myös Suomessa voi vaihtaa ortodoksiseen tai katoliseen kirkkoon jos evankelisluterilaisuuden opetus alkaa vaikuttamaan harhaan menneeltä. Tietenkin evluteilla on tuo naispappeus valttikorttina kilpailijoihinsa verrattuna mutta toisaalta muutama viime aikojen naispappisvaikuttaja voi tuoda itse kullekin mieleen ettei homman pitäisi näin mennä. Monilta suomalaisilta naispapeilta puuttuu tyystin johtajuus. Kuinka sitten seurakuntalainen voi kokea saavansa heiltä turvaa ja lohdutusta?

Itselläni meni kuppi nurin siinä vaiheessa kun evlut-kirkko alkoi piilottelemaan kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneita. Muutenkin diakonialla riittää rahkeita paijata nuoria muslimimiehiä mutta pienituloista yksinhuoltajaäitiä ei voida autta kuin vasta pitemmän neuvottelun jälkeen.
Hys hys!
Avatar
PiikkiSika
Adrian Monk
Viestit: 2808
Liittynyt: To Tammi 14, 2016 11:52 pm

Re: Kirkko

Viesti Kirjoittaja PiikkiSika »

Järkevintä jättää moiset hömppäliikkeet omaan arvoonsa. Moderni ihminen ei hömppäliikkeitä tarvitse. Miten se muuten meni se ihmisen evoluutio ja eliö- ja eläinlajien kehittyminen noin niinku kristinuskon mukaan... Ja miten on siellä paratiisissa - jos vaikka sattuu kuolemaan jo pienenä vauvana... niin joutuuko viettämään siellä paratiisissa loputtoman ajan mitään ymmärtämättömänä vaippaan paskojana vai miten se meni sen kehittymättömän sielun kanssa ku aivoissa ei vielä ole sitä minää tai mitään muutakaan -gaa gaa - guu guu :D
! ! ! Eläköön EU-direktiivit ja kansan syväkyykky ! ! !
Vastaa Viestiin