Joka olisi pitänyt ottaa huomioon kiertotietä laatiessa. Työmaille on saatavilla monenlaisia siirrettäväviä liikennemerkkejä, jopa suojatien merkkejä.damfin kirjoitti: Jolloin olisi peitetty se paikalla ollut suojatie
Jyväskylän turmassa kuoli nuori äiti 9.10.2018
Re: Jyväskylän turmassa kuoli nuori äiti 9.10.2018
-
- Armas Tammelin
- Viestit: 79
- Liittynyt: Pe Loka 05, 2018 5:31 pm
Re: Jyväskylän turmassa kuoli nuori äiti 9.10.2018
Eipä noita nytkään olisi temppu eikä mikään varustaa parilla kameralla, tai muutamalla sensorilla. Torvet voisivat soida esim. 120dB hytin sisällä, että se tyhmempikin kuski ymmärtää, ettei nyt saa mennä.
Mitäpä arvelet montako euroa maksaa kytkin, jolla sen voi sammuttaa työmailla ja antaa olla päällä liikkuessa? Oletusarvoisesti järjestelmä voisi mennä päälle työkoneen käynnistyessä. Peilistä on laiha lohtu, jos kuski räplää muniaan ja puhelintaan. Toki tunnollisella kuskilla ehkäisee ihmisten tappamisen.Rocket kirjoitti: Mitäpä arvelet, kauanko saisi tuollaisessa olla piuhat paikallaan, joka rääkyy jokaisessa vähän tiukemmassa välissä. Helpoin, halvin ja varmatoimisin konsti on ikkunan yläreunassa oleva peili. Niitäkään ei likikään kaikissa autoissa ole. Turhempiakin pakollisia varusteita on.
Re: Jyväskylän turmassa kuoli nuori äiti 9.10.2018
Mistä se kytkin tietää milloin ollaan työmaalla? Ja työmaallahan tuo auto nyt olikin, eli olisi ollut pois päältä.
-
- Armas Tammelin
- Viestit: 79
- Liittynyt: Pe Loka 05, 2018 5:31 pm
Re: Jyväskylän turmassa kuoli nuori äiti 9.10.2018
Kytkin voisi oletusarvoisesti olla päällä aina, kun auto käynnistetään. Ja kuskilla kytkin, jolla sen saa pois päältä tarvittaessa. Kuski tietänee milloin on työmaalla ja osannee painaa yhtä kytkintä, kun osaa ajaakin. Mutta sinä vaikutat ihan idiootilta, elä hyppää auton rattiin.Rocket kirjoitti:Mistä se kytkin tietää milloin ollaan työmaalla? Ja työmaallahan tuo auto nyt olikin, eli olisi ollut pois päältä.
-
- Jack Bauer
- Viestit: 969
- Liittynyt: Ti Marras 25, 2014 5:53 pm
Re: Jyväskylän turmassa kuoli nuori äiti 9.10.2018
Sinähän voit kehitellä tuollaisen innovaation ja alkaa markkinoimaan sitä Suomessa. Katsotaan kuinka moni kiinnostuu.MarokonLokka kirjoitti:Kytkin voisi oletusarvoisesti olla päällä aina, kun auto käynnistetään. Ja kuskilla kytkin, jolla sen saa pois päältä tarvittaessa. Kuski tietänee milloin on työmaalla ja osannee painaa yhtä kytkintä, kun osaa ajaakin. Mutta sinä vaikutat ihan idiootilta, elä hyppää auton rattiin.Rocket kirjoitti:Mistä se kytkin tietää milloin ollaan työmaalla? Ja työmaallahan tuo auto nyt olikin, eli olisi ollut pois päältä.
-
- Armas Tammelin
- Viestit: 79
- Liittynyt: Pe Loka 05, 2018 5:31 pm
Re: Jyväskylän turmassa kuoli nuori äiti 9.10.2018
Olet myöhässä noin 20-vuotta. Noita on ihan yleisesti ollut jo 2000-luvun alusta paremman tason autoissa parkkitutkina. Kytkimenä toimii tosin sulake napin sijasta. Tässä tapauksessahan kuljettaja ei ole ollenkaan seurannut ympäristöään ja mitä siellä tapahtuu. Painanut vaan kaasua, kun on saanut lastinsa kipattua, ollut kaiken lisäksi väärällä kaistalla ja tämän tapahtumaketjun seurauksena nuori nainen menetti henkensä. Ei autolla saisi lähteä ajamaan, jos ei ole varma, että kulku on vapaa. Mutta ilmeisesti normaalit tieliikennelait ja -säännöt eivät koske näitä sepelikuninkaita.Rubiskreebeli kirjoitti:Sinähän voit kehitellä tuollaisen innovaation ja alkaa markkinoimaan sitä Suomessa. Katsotaan kuinka moni kiinnostuu.MarokonLokka kirjoitti:Kytkin voisi oletusarvoisesti olla päällä aina, kun auto käynnistetään. Ja kuskilla kytkin, jolla sen saa pois päältä tarvittaessa. Kuski tietänee milloin on työmaalla ja osannee painaa yhtä kytkintä, kun osaa ajaakin. Mutta sinä vaikutat ihan idiootilta, elä hyppää auton rattiin.Rocket kirjoitti:Mistä se kytkin tietää milloin ollaan työmaalla? Ja työmaallahan tuo auto nyt olikin, eli olisi ollut pois päältä.
Re: Jyväskylän turmassa kuoli nuori äiti 9.10.2018
Näkeehän noita. Ja minäpä olen jalkakäytävien älypuhelinkävelijöiden lisäksi nähnyt useamman (raskaankin) ajoneuvon kuljettajan käyttävän älypuhelinta ajon aikana. Yksikin ajautui isolla rekalla vilkkaalla tiellä pientareelle niin että hiekka vain pöllyi. Kännykkä korvalla. Toinen koukkasi, hupsansaa, vastaantulevien kaistalle ja tappoi vastaantulijat.URSA kirjoitti: Tämä ei välttämättä liity millään tavalla tähän tapaukseen, vaan yleiseen ajattelutavan muutokseen, mutta viimeksi eilen näin jalkakäytävällä kävelevän nuorehkon naisen, joka käytti älypuhelinta samalla kuin työnsi lastenvaunuja. Välillä vaunut oli vähällä mennä ojaan ja välillä päin pylvästä, kun nainen seilasi jalkakäytävän reunasta toiseen puhelinta tuijottaen.
Ei liity kylläkään tapaukseen yhtään sen enempää kuin alle jääneen äidinkään kännykän näpräämiset, joista ei ole minkään sortin todisteita. Palataan asiaan, jos niitä ilmaantuu.
Re: Jyväskylän turmassa kuoli nuori äiti 9.10.2018
Eipä riitä molempien käsien sormet laskemaan niitä tapauksia, joissa autolla jonkun yli ajanut selittää myöhemmin että ei nähnyt. Ei, vaikka olisi jyrätty ihminen suojatiellä keskellä kirkasta päivää.MarokonLokka kirjoitti:Tässä tapauksessahan kuljettaja ei ole ollenkaan seurannut ympäristöään ja mitä siellä tapahtuu. Painanut vaan kaasua, kun on saanut lastinsa kipattua, ollut kaiken lisäksi väärällä kaistalla ja tämän tapahtumaketjun seurauksena nuori nainen menetti henkensä. Ei autolla saisi lähteä ajamaan, jos ei ole varma, että kulku on vapaa. Mutta ilmeisesti normaalit tieliikennelait ja -säännöt eivät koske näitä sepelikuninkaita.
-
- Jack Bauer
- Viestit: 969
- Liittynyt: Ti Marras 25, 2014 5:53 pm
Re: Jyväskylän turmassa kuoli nuori äiti 9.10.2018
En minä ole myöhässä kun en ole mitään kehittelemässäMarokonLokka kirjoitti:Olet myöhässä noin 20-vuotta. Noita on ihan yleisesti ollut jo 2000-luvun alusta paremman tason autoissa parkkitutkina. Kytkimenä toimii tosin sulake napin sijasta. Tässä tapauksessahan kuljettaja ei ole ollenkaan seurannut ympäristöään ja mitä siellä tapahtuu. Painanut vaan kaasua, kun on saanut lastinsa kipattua, ollut kaiken lisäksi väärällä kaistalla ja tämän tapahtumaketjun seurauksena nuori nainen menetti henkensä. Ei autolla saisi lähteä ajamaan, jos ei ole varma, että kulku on vapaa. Mutta ilmeisesti normaalit tieliikennelait ja -säännöt eivät koske näitä sepelikuninkaita.
Tämä nyt on taas tätä ei saisi ei saisi. Ja se on juuri se syy miksi näitä onnettomuuksia tapahtuu jos minulta kysytään. Kun ei saisi tulla=ei voi tulla ja ihmiset jotka ei ymmärrä turvallisuutensa päälle ottaa osumaa kun inhimillinen virhe sattuu.
Aina teitä riittää jotka vaaditte ihmisiltä täydellisyyttä. Minä ainakin tiedostan, että kaikki tapahtumat liikenteessä eivät ole ihmisten hallussa täysin vaikka tahto olisi kuinka kova. Niitä virheitä sattuu myös minulle ja sinulle. On täysin typerää julistaa täällä, että "kuljettaja ei ole ollenkaan seurannut ympäristöään" kun et tapauksesta sen enempää tiedä kuin muutkaan. Päin vastoin tapahtumaketju tuo esiin nimenomaan sen, että vahinkoja sattuu eikä sitä jeesustelut muuta.
-
- Jack Bauer
- Viestit: 969
- Liittynyt: Ti Marras 25, 2014 5:53 pm
Re: Jyväskylän turmassa kuoli nuori äiti 9.10.2018
Sinultakin kysyisin pidätkö mahdottomana sitä ettei jotain näe? Jos nimittäin pidät niin silloinhan väität, että noissa kaikissa tapauksissa kuski on tehnyt päätöksen ajaa ihmisen päälle tahallaan. Ja se nyt on ihan absurdia.Silene kirjoitti:Eipä riitä molempien käsien sormet laskemaan niitä tapauksia, joissa autolla jonkun yli ajanut selittää myöhemmin että ei nähnyt. Ei, vaikka olisi jyrätty ihminen suojatiellä keskellä kirkasta päivää.
-
- Javier Pena
- Viestit: 1865
- Liittynyt: La Helmi 03, 2018 3:38 pm
Re: Jyväskylän turmassa kuoli nuori äiti 9.10.2018
Veikkaan, että jos parkkipaikalta lähtiessäni peruuttaisin Transiitillani töihin lähtiessä naapurin kersan päälle niin oikeudessa ei menisi läpi lausuma: "No emmä sitä huomannut." Vaan sieltä tulisi takaisinpäin lausumaa, että ennen autolla liikkeellelähtöä täytyy lain mukaan varmistaa, että kulku on esteetön ja saisin syytteen kuolemantuottamuksesta.Rubiskreebeli kirjoitti: Aina teitä riittää jotka vaaditte ihmisiltä täydellisyyttä. Minä ainakin tiedostan, että kaikki tapahtumat liikenteessä eivät ole ihmisten hallussa täysin vaikka tahto olisi kuinka kova. Niitä virheitä sattuu myös minulle ja sinulle. On täysin typerää julistaa täällä, että "kuljettaja ei ole ollenkaan seurannut ympäristöään" kun et tapauksesta sen enempää tiedä kuin muutkaan. Päin vastoin tapahtumaketju tuo esiin nimenomaan sen, että vahinkoja sattuu eikä sitä jeesustelut muuta.
Ei se ole mitenkään typerää julistaa täällä, ettei kuljettaja ole ollenkaan seurannut ympäristöään. Kuorma-auton keulaanhan jäi kiinni nuori äityli lastenvaunujensa kanssa. Eikä se nuori äityli tyhjästä ilmestynyt. Jos kuljettaja olisi seurannut ympäristöään peileistä olisi hän huomannut jalankulkijan vaunuineen eikä onnettomuutta olisi päässyt tapahtumaan. Nyt on räplätty munia, tinderiä, tai jotain muuta eikä seurattu liikennettä.
-
- Jack Bauer
- Viestit: 969
- Liittynyt: Ti Marras 25, 2014 5:53 pm
Re: Jyväskylän turmassa kuoli nuori äiti 9.10.2018
Totta kai. Mutta ei siitä kukaan yhtään viisastuisi, eikä kersa heräisi henkiin. Se ei muuttaisi yhtään sitä faktaa, että olit varma, ettei takana ole ketään sillä hetkellä kun teit päätöksen lähteä peruuttamaan. Sellaista sattuu. Ihminen ei voi koskaan nähdä joka suuntaan samaan aikaan. Kun katsot oikealle niin et sillä hetkellä näe vasemmalle. Lakihan vaatii, että näet kaiken joka suunnasta koko ajan etkä tee koko elämäsi aikana yhtään virhettä ratissa. Jokainen tietää, ettei se kuitenkaan ole mahdollista.Marokonsoturi kirjoitti:Veikkaan, että jos parkkipaikalta lähtiessäni peruuttaisin Transiitillani töihin lähtiessä naapurin kersan päälle niin oikeudessa ei menisi läpi lausuma: "No emmä sitä huomannut." Vaan sieltä tulisi takaisinpäin lausumaa, että ennen autolla liikkeellelähtöä täytyy lain mukaan varmistaa, että kulku on esteetön ja saisin syytteen kuolemantuottamuksesta
Sinulla on hämmästyttävä määrä tietoa tapahtuneesta. Minä jätän tämän nyt kuitenkin tähän ettei ketju mene ihan pilalle. Sovitaan että sinä olet oikeassa.Marokonsoturi kirjoitti:Ei se ole mitenkään typerää julistaa täällä, ettei kuljettaja ole ollenkaan seurannut ympäristöään. Kuorma-auton keulaanhan jäi kiinni nuori äityli lastenvaunujensa kanssa. Eikä se nuori äityli tyhjästä ilmestynyt. Jos kuljettaja olisi seurannut ympäristöään peileistä olisi hän huomannut jalankulkijan vaunuineen eikä onnettomuutta olisi päässyt tapahtumaan. Nyt on räplätty munia, tinderiä, tai jotain muuta eikä seurattu liikennettä.
Re: Jyväskylän turmassa kuoli nuori äiti 9.10.2018
En. Minähän nimenomaan pidän mahdollisena, että ei nähnyt. Ei havainnut. Ja siihen on pääsääntöisesti jokin muu syy kuin tahallisuus. Mutta mikäli valitsee ajaa vaikka ei näe on huolimattomuutta nimenomaan kuljettajan puolelta, ei jalankulkijan, vaikka jälkimmäinen tässä kohtaamisessa häviääkin.Rubiskreebeli kirjoitti: Sinultakin kysyisin pidätkö mahdottomana sitä ettei jotain näe? Jos nimittäin pidät niin silloinhan väität, että noissa kaikissa tapauksissa kuski on tehnyt päätöksen ajaa ihmisen päälle tahallaan. Ja se nyt on ihan absurdia.
En siis suoraan usko väitettä, että nykyisiä, kohtalaisen kookkaita lastenvaunuja työntävä ja koko ajan liikkuva äiti olisi löytänyt niin suuren katvealueen ohjaamosta katsoen, että hänen näkemisensä olisi ollut kertakaikkiaan mahdotonta. Ja rikoksesta - joka voi siis olla vain huolimattomuutta liikenteessä - epäiltyjen lausunnot, kuinka on toiminut just eikä melkein oikein, eivät myöskään ole kovin vakuuttava todiste suuntaan tai toiseen. Kas kun monien henkiin jääneiden töytäisijöiden alle on näiden tarinoiden mukaan vain jostain varomatta ilmestynyt tai syöksynyt tosi kovaa vauhtia lähes näkömätöntä porukkaa. Se porukka vaan ei pääse itseään näiltä väitteiltä puolustamaan, se tässä harmittaa.
-
- Scooby-Doo
- Viestit: 29
- Liittynyt: La Tammi 30, 2016 9:38 am
Re: Jyväskylän turmassa kuoli nuori äiti 9.10.2018
Oletko koskaan istunut kuorma-autossa kuljettajan paikalla?Silene kirjoitti:
En siis suoraan usko väitettä, että nykyisiä, kohtalaisen kookkaita lastenvaunuja työntävä ja koko ajan liikkuva äiti olisi löytänyt niin suuren katvealueen ohjaamosta katsoen
Auton ympärillä on kohtia johon mahtuu vaivattomasti henkilöauto siten, ettei sitä voi ohjaamosta nähdä.
Re: Jyväskylän turmassa kuoli nuori äiti 9.10.2018
Tässä erittäin hyvä kuva kuorma-auton kuolleista kulmista. Niihin häviää helposti useampikin äiti vaunuineen. Jokaisen olisi syytä tiedostaa se, ettei isoa autoa kierretä ihan keulan tai perrän vierestä, vaan jätetään väliä. Edestä mennessä ei ole pahitteeksi ottaa katsekontaktia kuskiin, jotta varmasti tietää hänen sinut huomanneen.