Oppilas löi toista ruokailuveitsellä päähän Kuopiossa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
JosefMengele

Oppilas löi toista ruokailuveitsellä päähän Kuopiossa

Viesti Kirjoittaja JosefMengele »

Oppilaan päähän tuli haava. Haava ei vaatinut sairaalahoitoa.


Rajalan koulussa Kuopiossa sattui torstaina kahden oppilaan välinen välikohtaus. Rehtori Outi Karikoski kertoo, mistä oli kyse.

– Tilanteessa oppilas on lyönyt toista oppilasta ruokailuveitsellä päähän, ja sen seurauksena päähän on tullut pieni haava. Oppilaan haava ei ole vaatinut sairaalahoitoa, hän sanoo.

Hän kertoo, että Rajalan koulun oppilaiden huoltajat ovat saaneet asiasta tiedon.

Rajalan koulussa opetetaan 1.–6. luokkia.

Koulu puuttui asiaan nopeasti
– Koulu on käsitellyt asiaa normaalien toimintatapojen mukaisesti ja sitä on käsitelty myös molempien oppilaiden sekä heidän huoltajiensa kanssa, Karikoski kertoo.

Rajalan koulussa kasvatetaan ja opetetaan kunnioittamaan toisia sekä arvostamaan omaa ja toisen työtä. Siksi asiaan puututtiin nopeasti.

– Rajalan koulu suhtautuu kaikkiin oppilaiden välisiin konflikteihin vakavasti, eikä minkäänlainen väkivalta ole missään tapauksessa hyväksyttävää. Asiaa käsitellään luokissa tarpeen mukaan.

Hän ei kommentoi sitä, onko asiasta tehty rikosilmoitus.

– Kyse on alaikäisten suojelemisesta.

Koulussa on lukuvuonna 2019–2020 oppilaita yhteensä noin 385, joista noin 90 musiikkiluokilla ja noin 120 kaksikielisessä eli suomenkielisessä ja englanninkielissä opetuksessa.

– Tilanteesta ei aiheutunut tehtävää poliisille, mutta asiasta on tehty sähköinen ilmoitus, jonka poliisi kirjaa rikosilmoitukseksi, komisario Sami Joutjärvi Itä-Suomen poliisista kertoo Ilta-Sanomille.

Aiheesta kertoi aiemmin Savon Sanomat.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006261513.html

kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8172
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Oppilas löi toista ruokailuveitsellä päähän Kuopiossa

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Minä kun luulen että tämä on ihan normi koulu rehtori Karikosken vakuutteluista huolimatta. Siellä on ihan sama toisten kunnioitus kuin missä tahansa koulussa. Eli sitä ei paljonkaan ole.
Ilmeisesti uhrin vanhemmat on tehneet sähköisen rikosilmoituksen Karikosken mielipahaksi.

Mistähän nuo reksin tuon kaltaiset höpinät johtuu? Ihan kuin olisi kiire lakaista juttu maton alle, miksiköhän.
Minkähän tyyppiset henkilöt oli kyseessä tässä lievässä veitsihyökkäyksessä?
Piilohomot on in.

Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6416
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Oppilas löi toista ruokailuveitsellä päähän Kuopiossa

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Jopas alkaa tapahtua, onko tässä tulos niin sanotun koulun, sekä opettajien, rehtorin maine tärkeämpi, mikä menee kiusaamisen estämisen edelle, kun ei edes puututa asiaan. Sitä samaa oli havaittavissa Seinäjoen teinisurmassa, koulun ongelmat lakaistiin maineen ja tärkeilyn alle. Seinäjoella asiasta vaiettiin erittäin lahjakkaasti.

Avatar
incendio
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 94
Liittynyt: La Loka 18, 2014 2:22 pm

Re: Oppilas löi toista ruokailuveitsellä päähän Kuopiossa

Viesti Kirjoittaja incendio »

Harmillista, mutta outoa, että tämä ylitti uutiskynnyksen. Itse olen töissä eräässä hieman ongelmallisessa koulussa, jossa olen nähnyt kuristamista ja mahaan potkimista. Juuri viikko sitten yhtä pientä tönäistiin, kaatui ja löi pänsä kiveen. Ja jos näkisin ruokaveitsi-tilanteen niin ajattelisin "jaa normipäivä". Tällaista meno on nykyään. Lapsia kasvatetaan nyt sen "positiivisuuden kautta" ja jälki-istuntokin on kielletty aikoja sitten, ja oppilailta ei myöskään saa takavarikoida mitään pois. Ei yllätä mikään. Silitellään päätä, ymmärretään ja torutaan vähän. Siinä kaikki mitä koulu voi.

TucoRamirez
Hetty Wainthropp
Viestit: 485
Liittynyt: Ke Elo 01, 2018 12:10 am

Re: Oppilas löi toista ruokailuveitsellä päähän Kuopiossa

Viesti Kirjoittaja TucoRamirez »

Onko puukottajalla suomalainen nimi vai viittaako öljymaihin?

supa66
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2018 1:45 am

Re: Oppilas löi toista ruokailuveitsellä päähän Kuopiossa

Viesti Kirjoittaja supa66 »

incendio kirjoitti:
Pe Loka 04, 2019 6:52 pm
Harmillista, mutta outoa, että tämä ylitti uutiskynnyksen. Itse olen töissä eräässä hieman ongelmallisessa koulussa, jossa olen nähnyt kuristamista ja mahaan potkimista. Juuri viikko sitten yhtä pientä tönäistiin, kaatui ja löi pänsä kiveen. Ja jos näkisin ruokaveitsi-tilanteen niin ajattelisin "jaa normipäivä". Tällaista meno on nykyään. Lapsia kasvatetaan nyt sen "positiivisuuden kautta" ja jälki-istuntokin on kielletty aikoja sitten, ja oppilailta ei myöskään saa takavarikoida mitään pois. Ei yllätä mikään. Silitellään päätä, ymmärretään ja torutaan vähän. Siinä kaikki mitä koulu voi.
Juu, meno on turhan kovaa näinä päivinä. Toki teräaseen käyttö, oli sitten lapsi tai teini, kuuluu aina poliisille.

Vastaa Viestiin