George Floyd: Minneapoliksen rodullinen henkirikos

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
Rubiskreebeli
Jack Bauer
Viestit: 969
Liittynyt: Ti Marras 25, 2014 5:53 pm

Re: George Floyd: Minneapoliksen rodullinen kuolemantuottamus

Viesti Kirjoittaja Rubiskreebeli »

Likeavirgin kirjoitti: Ti Kesä 23, 2020 1:14 pm rakenteellisen rasismin
Voisiko joku viimein antaa jotain konkreettisia esimerkkejä tästä trendikkäästä termistä jota niin kiihkeästi viljellään? Sinä vaikka?
Avatar
nipsunapsu
Axel Foley
Viestit: 2054
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 3:29 pm

Re: George Floyd: Minneapoliksen rodullinen kuolemantuottamus

Viesti Kirjoittaja nipsunapsu »

Rubiskreebeli kirjoitti: Ti Kesä 23, 2020 9:30 pm
Likeavirgin kirjoitti: Ti Kesä 23, 2020 1:14 pm rakenteellisen rasismin
Voisiko joku viimein antaa jotain konkreettisia esimerkkejä tästä trendikkäästä termistä jota niin kiihkeästi viljellään? Sinä vaikka?
Kyse on siis harhakuvitelma. Musta väestö omalla provosoinnilla saa aikaan sen, että ollaan hetken päästä nipussa ja sitten uhriudutaan miten systemaattisesti vähemmistön edustajia poljetaan. Eroa tuossa on vain se että sitä kuorossa laulavat jättävät sen faktan pois, että tilanne on saanut alkunsa nimenomaan kitisijän itsensä provosoinnista.

Valkoisessa väestössä tämä sama usein miten näkyy baarien sisääntulo aukoilla. Sisäänpääsy estetään portsarin toimesta ja sitten huudetaan ilmoille sanat "etkö sinä tiedä kuka minä olen?" loppu menee kuten yllä kirjoitin.
Unfit for the Future: The Need for Moral Enhancement
https://academic.oup.com/book/12206
🧐
putsari
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4716
Liittynyt: Su Loka 22, 2017 8:04 pm

Re: George Floyd: Minneapoliksen rodullinen kuolemantuottamus

Viesti Kirjoittaja putsari »

Rubiskreebeli kirjoitti: Ti Kesä 23, 2020 9:30 pm
Voisiko joku viimein antaa jotain konkreettisia esimerkkejä tästä trendikkäästä termistä jota niin kiihkeästi viljellään? Sinä vaikka?
Koska neekerin ei anneta olla neekeri, eli älyltään lapsen tasolla oleva villi-ihminen. Aina kun neekeri yrittää toteuttaa luontaisia halujaan, niin kierot kytät pistää neekerin häkkiin.

Noin muuten, ei kannata ruokkia tuon palstalta poispotkitun MuhammedMuhammedin uutta trollitiliä. Hänet tunnistaa avuttomasta tekstintuotannosta ja ala-asteella esiintyvistä kirjoitusvirheistä.
Karvasvarvas kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 3:55 pm
Mc Mafia kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 8:43 am Ei, 4 000 000 000 x 0,022 = 88 000 000
Lasket 2,2 % todennäköisyydellä.
Schumi
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1309
Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 4:21 am

Re: George Floyd: Minneapoliksen rodullinen kuolemantuottamus

Viesti Kirjoittaja Schumi »

Mulle on jäänyt vähä auki että millä perusteella tämä keissi laitettiin "rodulliseksi kuolemantuottamukseksi". Onko ilmennyt heti alkuun jotain sellaista, että kaverin ihon värillä oli vaikutusta? Vai onko tää nykyään tätä, että musta = automaattisesti liittyy rotuun ja rasismiin?
Tiedemiehillä on aina silmälasit ja huumekauppias panee aina kun se ratsataan
TucoRamirez
Hetty Wainthropp
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Elo 01, 2018 12:10 am

Re: George Floyd: Minneapoliksen rodullinen kuolemantuottamus

Viesti Kirjoittaja TucoRamirez »

En pitäis poissuljettuna etteikö nämä mellakat olisi osa demokraattien vaalikamppanjaa USA:ssa.

Varsinkin kun viime viikonloppuna pelkästään Chicagossa 104 ammunttiin joista tuli 14 kuollutta. Uhrien sekä ampujien voi olettaa kuuluvan BLM vähemmistöön, koska mitään mellakoita ei asiasta ole syntynyt. Ampumiset ovat vähintään 90% black on black tapauksia ja ehkä muutama poliisin perusteltua voimankäyttöä.

104 shot, 14 fatally, over Father’s Day weekend in Chicago

https://chicago.suntimes.com/crime/2020 ... 2-104-shot
seeker7
Nikke Knakkertton
Viestit: 161
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2020 11:20 am

Re: George Floyd: Minneapoliksen rodullinen kuolemantuottamus

Viesti Kirjoittaja seeker7 »

Schumi kirjoitti: Ti Kesä 23, 2020 10:45 pm Mulle on jäänyt vähä auki että millä perusteella tämä keissi laitettiin "rodulliseksi kuolemantuottamukseksi". Onko ilmennyt heti alkuun jotain sellaista, että kaverin ihon värillä oli vaikutusta? Vai onko tää nykyään tätä, että musta = automaattisesti liittyy rotuun ja rasismiin?
Floydin tapauksessa ei ollut mitään tekemistä "rodullinen kuolemantuottamuksen" kanssa, vaan pelkästään narkkikriminaalin omasta sekoilusta joka päättyi tavallista huonommin, koska vastapuolena oli poliisi, joka itsekään osanut hillitä kierroksiaan. Muuta rodullista tapauksessa ei ollut, kuin että tapahtumaan osallistui useita eri rotuja, joista vain yksi oli täysin valkoinen.
aivoriihi
Axel Foley
Viestit: 2227
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:16 am

Re: George Floyd: Minneapoliksen rodullinen kuolemantuottamus

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

Maigreeni kirjoitti: Ti Kesä 23, 2020 7:53 am "Neekeri" ei oikeasti edes vastaa "niggeriä" vaan sanaa "negro", joka ei edelleenkään ole haukkumasana. Haukkumasanan "neekeristä" taas tekivät vitunneekerin-huutelijat paljon olennaisemmin kuin suvakit.
Nainhan se on.

Negro=neekeri, poliittisesti korrekti termi.
Nigger= nekru, poliittisesti ei niin korrekti termi.
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
seeker7
Nikke Knakkertton
Viestit: 161
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2020 11:20 am

Re: George Floyd: Minneapoliksen rodullinen kuolemantuottamus

Viesti Kirjoittaja seeker7 »

aivoriihi kirjoitti: Ke Kesä 24, 2020 10:40 am
Maigreeni kirjoitti: Ti Kesä 23, 2020 7:53 am "Neekeri" ei oikeasti edes vastaa "niggeriä" vaan sanaa "negro", joka ei edelleenkään ole haukkumasana. Haukkumasanan "neekeristä" taas tekivät vitunneekerin-huutelijat paljon olennaisemmin kuin suvakit.
Nainhan se on.

Negro=neekeri, poliittisesti korrekti termi.
Nigger= nekru, poliittisesti ei niin korrekti termi.

Joskus kauan sitten, eräs tuttava oli Uuden Suomen (?) kirjeenvaihtajana Jenkeissä. Vieläkin löytyy vanhat lehtileikkeet. Tekstissä mainittiin usein "neekeri" tai "nekru". Näihin sanoihin ei liittynyt mitään halventavaa mekitystä, vaan olivat ihan normaalia kielenkäyttöä kaikkialla maailmassa. Myös tieteen parissa. Kunnes joku sitten kesksi jotakin älyvapaata...Nythän neekeritkin ovaavat jo loukkaantua kuulleessaan sanan "neekeri". Mielestäni vanhassa vara parempi. Neekeri on neekeri. Ja sillä siisti.
Liito Narkki
Armas Tammelin
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Huhti 28, 2020 5:53 pm

Re: George Floyd: Minneapoliksen rodullinen kuolemantuottamus

Viesti Kirjoittaja Liito Narkki »

aivoriihi kirjoitti: Ke Kesä 24, 2020 10:40 am
Maigreeni kirjoitti: Ti Kesä 23, 2020 7:53 am "Neekeri" ei oikeasti edes vastaa "niggeriä" vaan sanaa "negro", joka ei edelleenkään ole haukkumasana. Haukkumasanan "neekeristä" taas tekivät vitunneekerin-huutelijat paljon olennaisemmin kuin suvakit.
Nainhan se on.

Negro=neekeri, poliittisesti korrekti termi.
Nigger= nekru, poliittisesti ei niin korrekti termi.
Näin siis joskus aikanaan. Negro ei ole pc termi nykyään.
palokirves
Axel Foley
Viestit: 2033
Liittynyt: Pe Elo 02, 2019 11:01 pm

Re: George Floyd: Minneapoliksen rodullinen kuolemantuottamus

Viesti Kirjoittaja palokirves »

Ovatko kaikki henkirikokset missä on valkoihoinen on uhri ja mustaihoinen tekijä rasistisia? Jos ei, niin miksi sitten kuitenkin toisinpäin? Minä en ole tässä havainnut mitään rasistista. Rikollinen vastusti poliisia ja rikollinen menehtyi poliisin toimien johdosta. Aivan saman kohtelun olisi saanut valkoihoinen poliisia vastustanut henkilö, jolla on väkivalta-ja huumetausta.
Even Steven kirjoitti: Ke Maalis 01, 2023 10:54 pm Olen ollut pakkohoidossa viimeiset 10 vuotta.
seeker7
Nikke Knakkertton
Viestit: 161
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2020 11:20 am

Re: George Floyd: Minneapoliksen rodullinen kuolemantuottamus

Viesti Kirjoittaja seeker7 »

palokirves kirjoitti: Ke Kesä 24, 2020 11:47 am Ovatko kaikki henkirikokset missä on valkoihoinen on uhri ja mustaihoinen tekijä rasistisia? Jos ei, niin miksi sitten kuitenkin toisinpäin? Minä en ole tässä havainnut mitään rasistista. Rikollinen vastusti poliisia ja rikollinen menehtyi poliisin toimien johdosta. Aivan saman kohtelun olisi saanut valkoihoinen poliisia vastustanut henkilö, jolla on väkivalta-ja huumetausta.
Samaa voisi kysyä, että miksi Black lives matter ei ole rasismia, kun taas White lives matterin väitetään olevan?

Jokainen voi toki antaa noille termeille haluamansa merkityksen, mutta itse luen ne sanatarkasti, jolloin tarkoitetaan vain sitä mitä lauseessa sanotaan ilman päälle liimattuja mielleyhtymiä. Mutta käytännössä näyttää kuitenkin menevän niin, että ihmisoikeuksia ja tasa-arvoa julistava BLM -liike ja mustat itse toimivat hyvin ylemmyydentuntoisesti ja rasistisesti samalla kun BLM -liikettä kannattavat valkoiset vahvistavat mustien ylemmyydentunnon oikeutuksen historiallisesti ja symbolisesti hyvin vahvalla alistumiseleellään polvistumalla voittajansa edessä. Itse pidän tätä äärimmäisenä mateluna ja valkoisen väestön itsehäpäisynä.
Likeavirgin
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4632
Liittynyt: Su Huhti 19, 2020 8:18 pm

Re: George Floyd: Minneapoliksen rodullinen kuolemantuottamus

Viesti Kirjoittaja Likeavirgin »

nipsunapsu kirjoitti: Ti Kesä 23, 2020 9:41 pm
Rubiskreebeli kirjoitti: Ti Kesä 23, 2020 9:30 pm
Likeavirgin kirjoitti: Ti Kesä 23, 2020 1:14 pm rakenteellisen rasismin
Voisiko joku viimein antaa jotain konkreettisia esimerkkejä tästä trendikkäästä termistä jota niin kiihkeästi viljellään? Sinä vaikka?
Kyse on siis harhakuvitelma. Musta väestö omalla provosoinnilla saa aikaan sen, että ollaan hetken päästä nipussa ja sitten uhriudutaan miten systemaattisesti vähemmistön edustajia poljetaan. Eroa tuossa on vain se että sitä kuorossa laulavat jättävät sen faktan pois, että tilanne on saanut alkunsa nimenomaan kitisijän itsensä provosoinnista.

Valkoisessa väestössä tämä sama usein miten näkyy baarien sisääntulo aukoilla. Sisäänpääsy estetään portsarin toimesta ja sitten huudetaan ilmoille sanat "etkö sinä tiedä kuka minä olen?" loppu menee kuten yllä kirjoitin.
Esim. mustia auton ratissa pysäytellään 3 kertaa valkoisia enemmän määräänsä nähden. Myös mustien autoihin suoritetaan useammin kollauksia kuin valkoisten määräänsä nähden pysäytystilanteissa. Ei rasismia minnekkään, persujen aika on ohi. Yhdenvertaisuutta haluavat normaalit ihmiset. Siitä rauhallisissa mielenosoituksissakin on kyse.
Avatar
nipsunapsu
Axel Foley
Viestit: 2054
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 3:29 pm

Re: George Floyd: Minneapoliksen rodullinen kuolemantuottamus

Viesti Kirjoittaja nipsunapsu »

Likeavirgin kirjoitti: Ke Kesä 24, 2020 3:55 pm
nipsunapsu kirjoitti: Ti Kesä 23, 2020 9:41 pm
Rubiskreebeli kirjoitti: Ti Kesä 23, 2020 9:30 pm

Voisiko joku viimein antaa jotain konkreettisia esimerkkejä tästä trendikkäästä termistä jota niin kiihkeästi viljellään? Sinä vaikka?
Kyse on siis harhakuvitelma. Musta väestö omalla provosoinnilla saa aikaan sen, että ollaan hetken päästä nipussa ja sitten uhriudutaan miten systemaattisesti vähemmistön edustajia poljetaan. Eroa tuossa on vain se että sitä kuorossa laulavat jättävät sen faktan pois, että tilanne on saanut alkunsa nimenomaan kitisijän itsensä provosoinnista.

Valkoisessa väestössä tämä sama usein miten näkyy baarien sisääntulo aukoilla. Sisäänpääsy estetään portsarin toimesta ja sitten huudetaan ilmoille sanat "etkö sinä tiedä kuka minä olen?" loppu menee kuten yllä kirjoitin.
Esim. mustia auton ratissa pysäytellään 3 kertaa valkoisia enemmän määräänsä nähden. Myös mustien autoihin suoritetaan useammin kollauksia kuin valkoisten määräänsä nähden pysäytystilanteissa. Ei rasismia minnekkään, persujen aika on ohi. Yhdenvertaisuutta haluavat normaalit ihmiset. Siitä rauhallisissa mielenosoituksissakin on kyse.
Johtuisiko tuo nyt kumminkin vain siitä, että mustat niggeröi sen verta enempi.
niggeröintivauhdissa.jpg
niggeröintivauhdissa.jpg (43.41 KiB) Katsottu 1335 kertaa
Unfit for the Future: The Need for Moral Enhancement
https://academic.oup.com/book/12206
🧐
Liito Narkki
Armas Tammelin
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Huhti 28, 2020 5:53 pm

Re: George Floyd: Minneapoliksen rodullinen kuolemantuottamus

Viesti Kirjoittaja Liito Narkki »

Likeavirgin kirjoitti: Ke Kesä 24, 2020 3:55 pm

Esim. mustia auton ratissa pysäytellään 3 kertaa valkoisia enemmän määräänsä nähden. Myös mustien autoihin suoritetaan useammin kollauksia kuin valkoisten määräänsä nähden pysäytystilanteissa. Ei rasismia minnekkään, persujen aika on ohi. Yhdenvertaisuutta haluavat normaalit ihmiset. Siitä rauhallisissa mielenosoituksissakin on kyse.
Onko ihan mahdotona ajatus, että törttöilevät liikenteessä myös enemmän kuin valkoiset? Jos väkivaltarikoksissa (kuten rikoksissa ylipäänsä) yliedustus on vielä tuotakin suurempi, niin hankala nähdä miksi asia ei tässäkin tapauksessa voisi olla niin.
JohanPomppas
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1375
Liittynyt: Su Loka 20, 2019 12:44 am

Re: George Floyd: Minneapoliksen rodullinen kuolemantuottamus

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

palokirves kirjoitti: Ke Kesä 24, 2020 11:47 am Ovatko kaikki henkirikokset missä on valkoihoinen on uhri ja mustaihoinen tekijä rasistisia?
Mun mielestä lähes aina on rasismista kyse, kun musta tappaa valkoisen. Harvemmin se uhrin valkoisuus ei ole syynä taustalla... Käsittääkseni amerikassa myös vähemmistön edustajat saa kovemman tuomion, jos kyseessä on ns. viharikos joka perustuu vaikkapa toisen osapuolen ihon väriin... Näin siinäkin tapauksessa, että uhri on valkoinen ja tekijä musta. Siksihän tää onkin jotenkin hassua, että Suomessa, jossa näitä afrikkalaisia, arabeja ja lähi-itäläisiä ei ole ollut vielä kovinkaan pitkään - eikä heitä todellakaan olla sorrettu ja orjuutettu koskaan - ollaan paljon jyrkempiä kuin amerikassa, jossa osaa ihmisistä oikeasti on kohdeltu epäoikeudenmukaisesti ihon värin perusteella. Ja lähi-itäläiset ja arabit voisivat ihan pitää turpansa kiinni. He ovat itse valloittaneet, sortaneet, tuhonneet ja orjuuttaneet kansoja jos johonkin malliin - ja edelleen orjuuttavat esim. filippiinoja ja afrikkalaisia. He myös kuuluvat itse ns. kaukasialaiseen rotuun, jos nyt ymmärrämme, että rodut on määritelty pääkallon, eikä ihon värin yms. perusteella. Itse asiassa somalitkin kuuluvat tuon oikean määritelmän mukaan kaukasialaiseen rotuun ja suomalaiset välttämättä ei - koska meidänhän on katsottu olevan aasialaiseen rotuun kuuluvia. :mrgreen:
Vastaa Viestiin