Jämsä: PS:n vaalipäällikkö Pekka Kataja pahoinpideltiin - hovioikeudesta 6 vuotta, KKO vapautti

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
taavetti
Perry Mason
Viestit: 3586
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 9:17 pm

Re: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja yritettiin tappaa

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Tooking tu mii? Olen keskustellut suomalaismiesten ja aika monen muualta tullenkin kanssa. Olen jopa käynyt ihan ulkomailla keskustelemassa miesten kanssa. Oliko kysymykselläsi joku pointti vai mutenko vain heittelet?
Hän ei myöskään puhunut suomea ulkomaalaisittain murtaen vaan ainoastaan toisenlaisella murteella kuin mitä paikkakunnalla yleensä käytetään, Kataja toteaa.
https://yle.fi/uutiset/3-11456417
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5187
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja yritettiin tappaa

Viesti Kirjoittaja meitzi »

taavetti kirjoitti: Pe Heinä 24, 2020 6:33 pmNo, jos on saanut kuolettavat iskut päähänsä,niin voihan sitä muistaa väärin. Noin yleisesti ottaen tarinan muuntelu kertoo valehtelusta tai peittelystä.
On aika epätavallista että muistaa mitään, mutta se olisi jo melko ainutlaatuista jos muistaisi juuri mitään oikein. Siinä mielessä tekijä voisi olla vaikka vihreä mies ulkoavaruudesta joka on iskenyt kerran per raaja, ja jäljet olisi sorkkamaisen raaajan kavion kaltainen kärki, että se ei jättäisi yhtään todennäköisemmin paikkansa pitävää muistikuvaa. Lähes poikkeuksetta edes hypnoosissa ei saada mitään luotettavaa esiin, koska muistikuvat on korvattu. Eikä edes vain kerran.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
Radiopuhelin
Theo Kojak
Viestit: 1182
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2012 12:06 am

Re: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja yritettiin tappaa

Viesti Kirjoittaja Radiopuhelin »

occopution kirjoitti: Pe Heinä 24, 2020 6:33 pm
En provosoidu mistään, joten sitä on turha yrittää.Minulla on omat mielipiteet asioista, jotka ovat kehittyneet oman elämäni ja elämänkokemukseni mukaan. Ymmärrän, että on ihmisiä, jotka haluavat haastaa riitaa, mutta sori, minusta ei saa tappelukaveria. Edelleenkin sanon, että katsotaanko lopputulemaa, tärkeintähän tässä on se, että tekijät saadaan kiinni, ettei vanhuksen tarvitse piilotella loppuikäänsä :) Ja se, mihin minä uskon, ja mikä on mun mielipide on se, että tekijät puhuvat Suomea hyvin heikosti.
Ei mun ole tarkoitus haastaa riitaa, samoin voin kirjoittaa arvailujen perään sen mitä Pekka oikeasti on todennut :) Pekan mukaan suomalaiset tekijät puhuivat suomea eri murteella kuin hän :)
Avatar
occopution
Neuvoja-Jack
Viestit: 529
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2018 8:17 pm
Paikkakunta: NaurisMaa

Re: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja yritettiin tappaa

Viesti Kirjoittaja occopution »

Radiopuhelin kirjoitti: Pe Heinä 24, 2020 7:15 pm
occopution kirjoitti: Pe Heinä 24, 2020 6:33 pm
En provosoidu mistään, joten sitä on turha yrittää.Minulla on omat mielipiteet asioista, jotka ovat kehittyneet oman elämäni ja elämänkokemukseni mukaan. Ymmärrän, että on ihmisiä, jotka haluavat haastaa riitaa, mutta sori, minusta ei saa tappelukaveria. Edelleenkin sanon, että katsotaanko lopputulemaa, tärkeintähän tässä on se, että tekijät saadaan kiinni, ettei vanhuksen tarvitse piilotella loppuikäänsä :) Ja se, mihin minä uskon, ja mikä on mun mielipide on se, että tekijät puhuvat Suomea hyvin heikosti.
Ei mun ole tarkoitus haastaa riitaa, samoin voin kirjoittaa arvailujen perään sen mitä Pekka oikeasti on todennut :) Pekan mukaan suomalaiset tekijät puhuivat suomea eri murteella kuin hän :)
Pekka puhuu: Työ muualta tulleet, hyö muualle menneet, ja tokko jäähään jälelle vaan myö jämpsäläiset :o Niin tuota, joo...
For Ever Young! 17-vuotiaita jo vuodesta 2015!
Haarahaukka
Javier Pena
Viestit: 1824
Liittynyt: Ma Elo 25, 2008 11:53 pm

Re: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja yritettiin tappaa

Viesti Kirjoittaja Haarahaukka »

meitzi kirjoitti: Pe Heinä 24, 2020 7:10 pm
taavetti kirjoitti: Pe Heinä 24, 2020 6:33 pmNo, jos on saanut kuolettavat iskut päähänsä,niin voihan sitä muistaa väärin. Noin yleisesti ottaen tarinan muuntelu kertoo valehtelusta tai peittelystä.
On aika epätavallista että muistaa mitään, mutta se olisi jo melko ainutlaatuista jos muistaisi juuri mitään oikein. Siinä mielessä tekijä voisi olla vaikka vihreä mies ulkoavaruudesta joka on iskenyt kerran per raaja, ja jäljet olisi sorkkamaisen raaajan kavion kaltainen kärki, että se ei jättäisi yhtään todennäköisemmin paikkansa pitävää muistikuvaa. Lähes poikkeuksetta edes hypnoosissa ei saada mitään luotettavaa esiin, koska muistikuvat on korvattu. Eikä edes vain kerran.
Vai onko siinä päätä taotessa sovittu myös kertomus tapahtumista uhrin kanssa ja siitä sopimuksesta on niin vaikea luopua, että on kuultu jo useampi versio vaihtoehtoisia tapahtumakulkuja, jotka eivät suoraan viittaa tekijöihin? Kataja pystyi jo ambulanssissa antaman lausuntoja tiedotusvälineille.

Se 1400 käteistä tuli jostain syystä heti Katajan tarinan ensimmäisen version alkuun. Jotenkin tuntuu, että sillä on joku merkitys.
Buy the ticket, take the ride!
taavetti
Perry Mason
Viestit: 3586
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 9:17 pm

Re: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja yritettiin tappaa

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Juu, kaiken kaikkiaan hämärä tapaus. Ja mielenkiintoinen. Nyt täytyy pitkästä aikaa oikein seurata keskustelua. Tai ainakin uutisointia.
Pahat vammat Katajan päässä on, ihan tappamistarkoitus on mielestäni ollut. Ja niin luonnollisesti poliisinkin.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5187
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Jämsä: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja pahoinpideltiin - tutkitaan murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Haarahaukka kirjoitti: Pe Heinä 24, 2020 7:38 pm Vai onko siinä päätä taotessa sovittu myös kertomus tapahtumista uhrin kanssa
Sitten ei pidä lyödä ihan noin lujaa, mikään sovittu ei pysy minuuttejakaan, kun harhaillaan tajunnan rajamailla aivojen kompensoidessa vaurioita.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
eloq
Sabrina Duncan
Viestit: 351
Liittynyt: Ma Marras 05, 2007 9:16 pm

Re: Jämsä: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja pahoinpideltiin - tutkitaan murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja eloq »

taavetti kirjoitti: Pe Heinä 24, 2020 6:33 pm Periaatteen mies. Kertoi ensin tuntomerkeiksi arabinnäköiset ja oudosti puhuvat. Tarkensi myöhemmin, että eivät ne nyt arabinnäköisiä siinää mielessä olleetkaan ja outo kielikin oli vain erilaista murretta. Olivat ehkä äärioikeiston arabinnäköisiä slangia tai savoa vääntäviä. No, jos on saanut kuolettavat iskut päähänsä,niin voihan sitä muistaa väärin. Noin yleisesti ottaen tarinan muuntelu kertoo valehtelusta tai peittelystä.
Tätä olen ihmetellyt kans, ei kovin uskottava ole tää asioiden muuttuminen lennossa.
Avatar
SYLWAR
Adrian Monk
Viestit: 2850
Liittynyt: La Elo 20, 2011 1:24 am
Paikkakunta: Västernorrland SWE

Re: Jämsä: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja pahoinpideltiin - tutkitaan murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

No jos jätetään ulkomaalaiset pois, niin esimerkiksi Turun murre käy kyllä aika äkkiä korvaan samoin vaikka Rauman murre..tai Pohjanmaan jokellus. Savonmurre myöskin, mutta kyllä suomalainen sen toisen suomalaisen murteen yleensä tunnistaa. Virolaiset, jotka eivät ole olleet suomessa pitkään puhuu suomea hiukan oudosti, mutta sanavarasto on silti yleensä oikein. Samoin monet Inkeriläiset. Vaan tuskin Virolaisila on ollut mitään asiaa Pekalle, saati Inkeriläisilläkään.

Edit: Sitten tuo asioiden ja juttujen muuttuminen.
Päävammoissa on varmaan aika tavallista, että se "kovalevy" nupissa buggaa ja sitä saattaa kokea ja uskoa nähneensä ja kuulleensa ties mitä. Omalta kohdalta muistan, paljon kaikenlaista sekä muka muistan tai sitten luulen muistavani.

Muistan esimerkiksi sen miten auton ABS hakkasi poljinta vaikka sillä jarrutushetkellä oli kyllä apukuskin mukaan taju totaaisesti kankaalla ja siis valot sulki...todellisuudessa käänsin pientareellepäin ja aloitin paniikkijarrutuksen kun tajusin, että nyt pimenee...Ja sillion myös pimeni.
Sekä muistan selkeästi osan ambulanssimatkaa ja tutkimuksia ennen toiseen sairaalaan siirtoa, mutta en sitä, että olen kopterissa sitten pulputtanut pitkät tovit ensihoitajan kanssa kyselen kopterista jotain juttuja, itse en edes muista olleeni kopterissa, jollei tätä olisi hoitohenkilökunta silloin kertonut kun aloin toipumaan.

Eli se mikä mulla on tässä se pointti on se, että Pekka voi luulla muistavansa, mutta todellisuudessa ei muista yhtikäs mitään tai muistaa väärin ja jos on vielä heilunut pää pieksettynä shokissa ensilausumaa kertoessaan paikanpäällä, niin joo, ne sekoilevat lausunnot voi johtua ihan siitä.
Viimeksi muokannut SYLWAR, Pe Heinä 24, 2020 11:44 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Parsan imeskely on portti kohti kovempien huumeiden käyttöä.
Parsakaalia kannabiksena myyneelle kaksikolle ja sitä ostaneelle miehelle tuomiot huumausainerikoksesta Jyväskylässä
Iivis
Perry Mason
Viestit: 3946
Liittynyt: Ti Kesä 23, 2015 11:50 am

Re: Jämsä: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja pahoinpideltiin - tutkitaan murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja Iivis »

Viime kesänä ei tunnistettu porilaisia lihakauppiaita suomalaisiksi eräässä Etelä-Savolaisessa kylässä.
Avatar
nipsunapsu
Axel Foley
Viestit: 2054
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 3:29 pm

Re: Jämsä: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja pahoinpideltiin - tutkitaan murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja nipsunapsu »

Muistetaan nyt suvaitsevaisuus kumminkin, Suomalaisia ne ovat maahanmuuttajatkin jos vain kansalaisuus on saatu. Se on viekas asia tuo retoriikka. Kyllä heilläkin murre on :D
Unfit for the Future: The Need for Moral Enhancement
https://academic.oup.com/book/12206
🧐
Avatar
Skloddi
Michael Knight
Viestit: 4312
Liittynyt: Ma Elo 26, 2019 12:20 pm

Re: Jämsä: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja pahoinpideltiin - tutkitaan murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja Skloddi »

"Se 1400 käteistä tuli jostain syystä heti Katajan tarinan ensimmäisen version alkuun. Jotenkin tuntuu, että sillä on joku merkitys."

Veikkaisin ihan vain, että mainitsi lompakossa olleista rahoista sille sattumalta juuri sopivasti ambulanssiin tai sairaalaan soittaneelle toimittajalle, ja tämä toimittaja päätti, että sehän on se kiinnostavin pointti ja korosti sitä sitten siinä uutisessa... Kaikkinensa kyllä outo homma, että vakavasti loukkaantunut ukko pitää edes puhelintaan päällä, mutta se lie sivuseikka.

Lompakkohan löytyi poliisin toimesta tutkittaessa sitten hetimiten eteisen lattialta tai jostain siitä läheltä, joten sillä tai rahoilla ei tainnut olla yhtään sitä mitään tekemistä itse teon kanssa.

Ja mitä tuolla aiemmin joku maalaili, että "lähetys perussuomalaisten toimistolta" olisi joku tarkoituksellinen "poliittinen viesti" laajemminkin, niin tuskinpa vain. Eiköhän se ollut, syystä tai toisesta, vain asia, joka oli näiden iskijöiden tiedossa. Siis se, että ko uhrille toimitetaan lähetyksiä toimistolta varsin usein, kuten itse on kertonut. Se oli siis todennäköisesti vain keino saada mies avaamaan ovensa sen enempiä epäilemättä.

Aika näyttää, mutta ainakaan "epyktiläisiä" tuskin kiinni tullaan ottamaan.
Radiopuhelin
Theo Kojak
Viestit: 1182
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2012 12:06 am

Re: Jämsä: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja pahoinpideltiin - tutkitaan murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja Radiopuhelin »

nipsunapsu kirjoitti: Pe Heinä 24, 2020 11:42 pm Muistetaan nyt suvaitsevaisuus kumminkin, Suomalaisia ne ovat maahanmuuttajatkin jos vain kansalaisuus on saatu. Se on viekas asia tuo retoriikka. Kyllä heilläkin murre on :D
Ymmärrät varmaan että tuossa tilanteessa Pekka ei ole tehnyt havaintoa tekijöiden suomalaisuudesta passin perusteella, joten kommenttisi ei liity ketjun aiheeseen juurikaan.
Avatar
nipsunapsu
Axel Foley
Viestit: 2054
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 3:29 pm

Re: Jämsä: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja pahoinpideltiin - tutkitaan murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja nipsunapsu »

^Ymmärrät varmaan että viittasin tuohon RETORIIKKAAN mitä on julkisuuteen lausuttu
Unfit for the Future: The Need for Moral Enhancement
https://academic.oup.com/book/12206
🧐
Radiopuhelin
Theo Kojak
Viestit: 1182
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2012 12:06 am

Re: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja yritettiin tappaa

Viesti Kirjoittaja Radiopuhelin »

nipsunapsu kirjoitti: La Heinä 25, 2020 11:34 am ^Ymmärrät varmaan että viittasin tuohon RETORIIKKAAN mitä on julkisuuteen lausuttu
Kukas tällaista RETORIIKKAA tämän tapauksen tiimoilta julkisuuteen on lausunut ja missä yhteydessä, olisiko linkkiä?
Vastaa Viestiin