Mies heitti koiran kerrostalon parvekkeelta ja uhkasi räjäyttää itsensä Rovaniemellä

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
TiiliaTaalia
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Heinä 22, 2020 11:04 pm

Mies heitti koiran kerrostalon parvekkeelta ja uhkasi räjäyttää itsensä Rovaniemellä

Viesti Kirjoittaja TiiliaTaalia »

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ad81 ... 41de679cba

Mies heitti koiran kerrostalon parvekkeelta ja uhkasi räjäyttää itsensä Rovaniemellä

Kiinniotettua tullaan todennäköisesti epäilemään törkeästä eläinsuojelurikoksesta, räjähderikoksesta sekä vaaranaiheuttamisesta.

Poliisi sai Rovaniemen Ounasrinteen kaupunginosasta ilmoituksen hätäkeskukseen maanantaina kello 18.20.

Ilmoituksen mukaan kerrostalon ylimmän kerroksen asuinhuoneiston parvekkeelta oli heitetty koira maahan mieshenkilön toimesta.

Paikalle saapunut poliisipartio totesi koiran saaneen vakavia vammoja, ja poliisi joutui lopettamaan koiran.

Lapin poliisi tiedotti poliisitehtävästä maanantain ja tiistain välisenä yönä.

Tiedotteen mukaan poliisille muodostui käsitys, että koiran parvekkeelta heittänyt mies istui kerrostalon parkkipaikalla olleessa autossa. Miehen kerrotaan uhanneen räjäyttää itsensä kädessä pitämällä räjähteellä.

Poliisi onnistui neuvottelemaan miehen luopumaan epäillystä räjähteestä ja otti hänet kiinni.

Poliisin tekemän uhka-arvion perusteella muodostettiin tilanneorganisaatio, jonka vuoksi paikalla oli useita poliisipartioita, sairaanhoidon - ja pelastuslaitoksen yksiköitä, jotta tehtävä voitiin suorittaa loppuun turvallisesti.

Poliisi kertoo, että kiinniotettua miestä on syytä epäillä törkeästä eläinsuojelurikoksesta, räjähderikoksesta sekä vaaranaiheuttamisesta.
Ryder
Olivia Benson
Viestit: 727
Liittynyt: To Marras 23, 2017 1:59 pm

Re: Mies heitti koiran kerrostalon parvekkeelta ja uhkasi räjäyttää itsensä Rovaniemellä

Viesti Kirjoittaja Ryder »

Suomi24Rovaniemi palstalla tilanne olisi ollut päällä vielä 22:30.Operaatio olisi loppunut 23:15.ja koira olisi ollut jonkinlainen Saksanpaimenkoira. Mistähän se räjähde on tälle oman elämänsä sankarille tullut? En puolustele tuon hepun toimintaa,mutta kyllähän se koiranruokakin maksaa,samaten lopettaminen,oliko pikavipit tapissa,vuokrat rästissä tsm, ja halusiko tuo heppu päättää myös oman elämänsä? Tulee mieleen se yks mainos jossa mies syö liikuttuneena puuroa ja toinen kysyy:"Mikä sulla nyt taas on"Eikö ihmiset osaa enää avautua ongelmistaan ja hakea apua ajoissa,vai onko vika itse siinä avussa,sitten kun sitä sitten joskus saa. Nyt tuo heppu saa sitä apua,sääli koiraa.Viaton eläin joutu kärsimään täysin turhaan.
Avatar
Tarkastaja Levisi
Angus MacGyver
Viestit: 6669
Liittynyt: La Heinä 18, 2020 4:44 pm

Re: Mies heitti koiran kerrostalon parvekkeelta ja uhkasi räjäyttää itsensä Rovaniemellä

Viesti Kirjoittaja Tarkastaja Levisi »

Kukaan kukkakeppi tuskin ollut asialla. Saksanpaimenkoiran ulos heittäminen parvekkeelta vaatii voimaa, joten varmaan joku steroideista pimahtanut paikallisten kuntosalien sankari, mopopoika tai wannabe-oodini. Tuli uutisen nähdessäni heti mieleen Eppu Normaalin kappale Ei säästä perheen koiraakaan.
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.
VastarannanKiiski
Axel Foley
Viestit: 2438
Liittynyt: La Helmi 08, 2020 6:24 pm

Re: Mies heitti koiran kerrostalon parvekkeelta ja uhkasi räjäyttää itsensä Rovaniemellä

Viesti Kirjoittaja VastarannanKiiski »

Koiran elämä on voinut olla helvettiä jo pitkään. Jätkä on takuulla sitä raivopäisään hakannutkin.
Koirasta pääsee eroon soittamalla eläinsuojeluyhdistyksen tyypit hakemaan sen pois. He myös vievät sen tarvittaessa eläinlääkäriin. He etsivät sille uuden kodin. Kaipa sen olisi voinut myös myydä. Siihen olisi vaiva ja ruokakulut loppuneet ja koira olisi saanut paremman elämän.

Minua niin vituttaa näiden sekopäitten ja päihdeongelmaisten eläinten pitäminen. Hoito ulkoilusta ruokintaan laiminlyödään, sitä ei viedä sairaanakaan eläinlääkäriin, eläin kärsii jatkuvasta stressistä viettäessään aikaa ryyppyremmin kierrätettävänä, eikä sille muisteta antaa edes vettä. Sille rähjätään, sitä hakataan ja jos se puolustautuu puremalla, sitä hakataan lisää. Hulluimman olen kuullut nussineen omaa koiraansa, ennenkuin se pelastettiin eläinsuojeluilmoituksen johdosta.

Olisi tämäkin kusipää hypännyt itse alas. Tuntisin häntä kohtaan jotain myötätuntoa, jos ymmärryksensä olisi riittänyt ilmoittaa viranomaisille, ettei pysty koirasta enää huolehtimaan.
TiiliaTaalia
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Heinä 22, 2020 11:04 pm

Re: Mies heitti koiran kerrostalon parvekkeelta ja uhkasi räjäyttää itsensä Rovaniemellä

Viesti Kirjoittaja TiiliaTaalia »

Rotua en missään huomannut. Mutta samaa mieltä edellisten kanssa. Olisi itse loikannut.
Voi kyseessä olla myös esim kosto puolisolle. Heittänyt puolison lemmikin. Eikä joskus joku vastaava ollut... muistaakseni vantaalla. Mies heitti muijakaverin koiran partsilta.
Docroc
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Tammi 19, 2018 6:48 pm

Re: Mies heitti koiran kerrostalon parvekkeelta ja uhkasi räjäyttää itsensä Rovaniemellä

Viesti Kirjoittaja Docroc »

Ounasrinne on kaupungin vähemmän hyvää aluetta. Eiköhän jollain aineilla ole osuutta tapahtumaan. Tiedotteen sanamuoto on "...epäillystä räjähteestä" eli lieneekö räjähdettä edes ollut.
URSA
James Bond (David Niven)
Viestit: 11376
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: Mies heitti koiran kerrostalon parvekkeelta ja uhkasi räjäyttää itsensä Rovaniemellä

Viesti Kirjoittaja URSA »

Mtv:n uutisen mukaan koira olisi ollut saksanpaimenkoira. Miehen käytös vaikuttaa olleen itsetuhoista. Kenties mies kuvitteli koiran menehtyvän välittömästi pudotuksessa.
Gurney
Adrian Monk
Viestit: 2504
Liittynyt: Ti Huhti 02, 2013 9:37 am

Re: Mies heitti koiran kerrostalon parvekkeelta ja uhkasi räjäyttää itsensä Rovaniemellä

Viesti Kirjoittaja Gurney »

VastarannanKiiski kirjoitti: Ti Elo 11, 2020 8:56 am Koiran elämä on voinut olla helvettiä jo pitkään. Jätkä on takuulla sitä raivopäisään hakannutkin.
Koirasta pääsee eroon soittamalla eläinsuojeluyhdistyksen tyypit hakemaan sen pois. He myös vievät sen tarvittaessa eläinlääkäriin. He etsivät sille uuden kodin. Kaipa sen olisi voinut myös myydä. Siihen olisi vaiva ja ruokakulut loppuneet ja koira olisi saanut paremman elämän.

Minua niin vituttaa näiden sekopäitten ja päihdeongelmaisten eläinten pitäminen. Hoito ulkoilusta ruokintaan laiminlyödään, sitä ei viedä sairaanakaan eläinlääkäriin, eläin kärsii jatkuvasta stressistä viettäessään aikaa ryyppyremmin kierrätettävänä, eikä sille muisteta antaa edes vettä. Sille rähjätään, sitä hakataan ja jos se puolustautuu puremalla, sitä hakataan lisää. Hulluimman olen kuullut nussineen omaa koiraansa, ennenkuin se pelastettiin eläinsuojeluilmoituksen johdosta.

Olisi tämäkin kusipää hypännyt itse alas. Tuntisin häntä kohtaan jotain myötätuntoa, jos ymmärryksensä olisi riittänyt ilmoittaa viranomaisille, ettei pysty koirasta enää huolehtimaan.
Oikeassa elämässä ei todellakaan eläinuojeluyhdistys voi hakea kaltoinkohdeltua koiraa pois.

Sen takia kaiken maailman piripäillä on näitä pittimixejä.
Jos tosiasiat näyttävät olevan keskenään ristiriidassa, se tarkoittaa sitä, että joku niistä ei ole tosiasia
VastarannanKiiski
Axel Foley
Viestit: 2438
Liittynyt: La Helmi 08, 2020 6:24 pm

Re: Mies heitti koiran kerrostalon parvekkeelta ja uhkasi räjäyttää itsensä Rovaniemellä

Viesti Kirjoittaja VastarannanKiiski »

Gurney kirjoitti: Ti Elo 11, 2020 10:59 am
VastarannanKiiski kirjoitti: Ti Elo 11, 2020 8:56 am Koiran elämä on voinut olla helvettiä jo pitkään. Jätkä on takuulla sitä raivopäisään hakannutkin.
Koirasta pääsee eroon soittamalla eläinsuojeluyhdistyksen tyypit hakemaan sen pois. He myös vievät sen tarvittaessa eläinlääkäriin. He etsivät sille uuden kodin. Kaipa sen olisi voinut myös myydä. Siihen olisi vaiva ja ruokakulut loppuneet ja koira olisi saanut paremman elämän.

Minua niin vituttaa näiden sekopäitten ja päihdeongelmaisten eläinten pitäminen. Hoito ulkoilusta ruokintaan laiminlyödään, sitä ei viedä sairaanakaan eläinlääkäriin, eläin kärsii jatkuvasta stressistä viettäessään aikaa ryyppyremmin kierrätettävänä, eikä sille muisteta antaa edes vettä. Sille rähjätään, sitä hakataan ja jos se puolustautuu puremalla, sitä hakataan lisää. Hulluimman olen kuullut nussineen omaa koiraansa, ennenkuin se pelastettiin eläinsuojeluilmoituksen johdosta.

Olisi tämäkin kusipää hypännyt itse alas. Tuntisin häntä kohtaan jotain myötätuntoa, jos ymmärryksensä olisi riittänyt ilmoittaa viranomaisille, ettei pysty koirasta enää huolehtimaan.
Oikeassa elämässä ei todellakaan eläinuojeluyhdistys voi hakea kaltoinkohdeltua koiraa pois.

Sen takia kaiken maailman piripäillä on näitä pittimixejä.
Tarkoitin sitä, että JOS ihminen itse ymmärtää, ettei pysty eläintä kunnolla hoitamaan, siitä pääsee kyllä eroon, kun antaa sen eläinsuojeluyhdistykselle. Siis ihan oikeassa elämässä. Osa ihmisistä ymmärtää näin tehdäkin, jos joku sairaus, vanheneminen tai elämäntilanne alkaa vaikuttaa kykyyn hoitaa eläintä kunnolla.
Tämänkään jätkän ei olisi tarvinnut heittää koiraa parvekkeelta, jos koira vitutti tai sen hoitaminen vei liikaa voimia tai rahaa.

Jos omistaja ei eläintä halua antaa, niin kyllä se tietyn pisteen jälkeen voidaan väkisinkin ottaa pois, jos kysymyksessä on eläinsuojelulain vastainen toiminta. Tämä tie on hidas ja vaikea ja vaatii poliisin mukanaolon. Ja ylipäätään, että jollakin on tieto eläimen tilanteesta ja on tehty vaikka en eläinsuojeluilmoituksen, jonka pohjalta asiaa aletaan selvittää.
Svimba
Neuvoja-Jack
Viestit: 568
Liittynyt: Pe Maalis 30, 2018 4:54 pm

Re: Mies heitti koiran kerrostalon parvekkeelta ja uhkasi räjäyttää itsensä Rovaniemellä

Viesti Kirjoittaja Svimba »

Ja olen nähnyt ku kytät on vieneet Alepan eteen jätetyn koiran.
Eli voit itse ihan milloin vaan soittaa häkeen ja sanot et tulkaa hakemaan mun koira pois, ni kyllä ne tulee.
jee, MV-LEHTI on taas hengissä!!
Alex Smith
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1434
Liittynyt: Su Helmi 18, 2018 12:05 pm

Re: Mies heitti koiran kerrostalon parvekkeelta ja uhkasi räjäyttää itsensä Rovaniemellä

Viesti Kirjoittaja Alex Smith »

Siellä taas vihervasisti toteuttaa itseään. Huumeet ovat loppuneet ja iski raivo päälle.

Tyypillinen varis.
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5144
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Mies heitti koiran kerrostalon parvekkeelta ja uhkasi räjäyttää itsensä Rovaniemellä

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ti Elo 11, 2020 8:39 amKukaan kukkakeppi tuskin ollut asialla. Saksanpaimenkoiran ulos heittäminen parvekkeelta vaatii voimaa, joten varmaan joku steroideista pimahtanut paikallisten kuntosalien sankari, mopopoika tai wannabe-oodini
No eipä kovinkaan kaksista voimaa. 15-vuotias tyttö usein kantaa saman kokoisen koiran sadan metrin päästä pihaan, kun se päätääi ettei ota enää askeltakaan (protestoi liian lyhyttä lenkkiä). Ei ehkä tyypillinen taakka tyypilliselle 15 vuotiaalle tytölle, muttei kovinkaan kaksinen ponnistelu tyypilliselle aikuiselle miehelle.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
VastarannanKiiski
Axel Foley
Viestit: 2438
Liittynyt: La Helmi 08, 2020 6:24 pm

Re: Mies heitti koiran kerrostalon parvekkeelta ja uhkasi räjäyttää itsensä Rovaniemellä

Viesti Kirjoittaja VastarannanKiiski »

Svimba kirjoitti: Ti Elo 11, 2020 12:19 pm Ja olen nähnyt ku kytät on vieneet Alepan eteen jätetyn koiran.
Eli voit itse ihan milloin vaan soittaa häkeen ja sanot et tulkaa hakemaan mun koira pois, ni kyllä ne tulee.
Kunnat on velvollisia järjestämään jonkun paikan löytöeläimille. Joskus se on eläinsuojeluyhdistuksen ylläpitämä, joskus jonkun yksityisen yritys. Jos koira on jätetty tunneiksi vaikka siihen kaupan eteen, siitä voi soittaa häkeen ja poliisit vievät sen eläinhoitolaan, josta omistaja voi sen lunastaa takaisin hoitomaksuja vastaan. Sellaiseen viedään tietysti myös jostain löydetty, karannut koira, ainakin jollei pannassa ole omistajan tietoja.

Eläinsuojelulaki on usein aika hampaaton vaikkapa pentutehtailun tai muuten huonoissa oloissa olevien eläinten auttamisessa. Kehotetaan korjaamaan epäkohdat ja odotellaan ja tehdään tarkastuksia. Jos ja kun huonosti kohdeltu eläin saadaan huostaanotettua, se monesti sijoitetaan mielellään ihan toiselle paikkakunnalle, eikä entinen omistaja saa siitä tietoja,. Onneksi.

Uskon minäkin, että häkeen soittamallakin saa apua. Jos tämäkin jätkä olisi sanonut, että hakekaa koira tai heitän sen parvekkeelta, kyllä se olisi haettu. Jos mielentila on yhtään järkevämpi ja aikaa asialle, niin paikallisen eläinsuojeluyhdistykseen yhteyttä ottamalla, voi sen sinne luovuttaa.

Tulee kyllä surullinen olo, kun miettii tuonkin koiraparan elämää. Omistajansa tilanne ei ole päivässä tuollaiseksi kehittynyt, vaan koira on varmaan kärsinyt kauan ja monin tavoin. En tajua miksi se on pitänyt hommata, koira ei ole mitenkään pakollinen ja elävän olennon hoitamisessa on aina työtä, vastuuta ja rahanmenoa. Kouluttaminenkin vie aikaa ja vaatii kärsivällisyyttä.
MissJustice
Alibin satunnaislukija
Viestit: 62
Liittynyt: To Touko 16, 2019 6:33 am

Re: Mies heitti koiran kerrostalon parvekkeelta ja uhkasi räjäyttää itsensä Rovaniemellä

Viesti Kirjoittaja MissJustice »

Eikö kellään ole tietoa kuka tämä koiran viskoja on?
äMMä
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Loka 03, 2017 4:01 pm

Re: Mies heitti koiran kerrostalon parvekkeelta ja uhkasi räjäyttää itsensä Rovaniemellä

Viesti Kirjoittaja äMMä »

Onhan se kylillä tiedossa. Kuuleman mukaan kiinteistönhoidon ammattilainen :D
Vastaa Viestiin