Kuolonkolari Espoo Kehä III 17.10.2020 - hovioikeus tuomitsi kahdesta taposta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
URSA
James Bond (David Niven)
Viestit: 11302
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: Kuolonkolari - Espoo Kehä III 17.10.2020

Viesti Kirjoittaja URSA »

Pitää näköjään muotoilla ajatus uudestaan. Onko tehtävälle määrätty vain yksi partio ja ajateltu sen riittävän. Vai onko muualla pääkaupunkiseudulla ollut niin paljon hässäkkää ja muilla partioilla kiire.

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Kuolonkolari - Espoo Kehä III 17.10.2020

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Tilanne ei ole varmaankaan kestänyt kovinkaan kauaa, ei Tammistosta tuohon onnettomuuspaikalle kovin montaa minuuttia ole, matkaa n. 10 km.

Ideaalitilanne tosiaan olisi varmaan ollut, että liikenne olisi saatu katkaistua välittömästi esim. Bembölen liittymän kohdalta ja rattijuopolle piikkimatto matkan varrelle. Tai siis, toisiksi paras vaihtoehto. Paras olisi ollut, että rattijuoppo olisi jättänyt nousematta autoonsa.

Avatar
Rescuer
Perry Mason
Viestit: 3643
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2008 8:15 pm

Re: Kuolonkolari - Espoo Kehä III 17.10.2020

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

URSA kirjoitti:
Ma Loka 19, 2020 7:25 pm
Missähän muut poliisipartiot ovat olleet? Vai onko tuossa tilanteessa vielä nykyään poliiseilla vain se oletus, että joku dementoitunut vanhus on vahingossa lähtenyt ajamaan väärää kaistaa ja siirtyy pois heti seuraavasta liittymästä, kun huomaa poliisiauton viereisellä tiellä?
Laaja alue, nopea tilanne ja vähän partioita. Hyvää tuuria että edes yhden partion ehtivät mukaan saada.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Kuolonkolari - Espoo Kehä III 17.10.2020

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Rescuer kirjoitti:
Ma Loka 19, 2020 8:43 pm
URSA kirjoitti:
Ma Loka 19, 2020 7:25 pm
Missähän muut poliisipartiot ovat olleet? Vai onko tuossa tilanteessa vielä nykyään poliiseilla vain se oletus, että joku dementoitunut vanhus on vahingossa lähtenyt ajamaan väärää kaistaa ja siirtyy pois heti seuraavasta liittymästä, kun huomaa poliisiauton viereisellä tiellä?
Laaja alue, nopea tilanne ja vähän partioita. Hyvää tuuria että edes yhden partion ehtivät mukaan saada.
Totta, tilanne on nimenomaan ollut nopea. Ollut varmaan tuurista kiinni että Koskelossa nyt vaan sattui olemaan partio, harmillisesti vaan se ei vielä riittänyt estämään onnettomuutta.

Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Kuolonkolari - Espoo Kehä III 17.10.2020

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Itsekin vähän ihmettelen miksi häke ei sädettänyt partiota jo ennen kuin koko ääliö lähti liikkeelle, silloin olisi pärjätty yhdellä partiolla saattamatta ketään vaaraan? Tahallaan varmaan päästävät tilanteen näin pahaksi.

Lohjan kaaharitapauksesta tuttuja jäljitysvälineitäkin oltaisiin voitu käyttää pysäyttämisessä, jos häke olisi sädettänyt sopivat jäljitysvälineet USAsta Helsinkin?
Sinikka kirjoitti:
Ti Syys 08, 2020 11:16 am
Onkohan Suomen poliisilla tällaisia jäljitysvälineitä? USA:ssa on myös monenlaisia muita tapoja ottaa auto kiinni, esim. ampua takaa-ajettavan auton takarenkaaseen verkkomainen laite, joka estää auton kulkemisen, mutta poliisiauto ei tärmää siihen.

https://www.youtube.com/watch?v=An2tGqOJefw
Tuo on erityisen näppärä suurissa nopeuksissa ja voidaan toki Suomen syksyssä sädettää paikalle missä sitä tarvitaankin. On nämä Trumpin vihaajat metkaa sakkia, etenkin mitä liikenteeseen tulee.
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.

Sestoelemento
Sabrina Duncan
Viestit: 373
Liittynyt: Ti Joulu 11, 2018 1:29 am

Re: Kuolonkolari - Espoo Kehä III 17.10.2020

Viesti Kirjoittaja Sestoelemento »

Hermione kirjoitti:
Ma Loka 19, 2020 8:29 pm
Tilanne ei ole varmaankaan kestänyt kovinkaan kauaa, ei Tammistosta tuohon onnettomuuspaikalle kovin montaa minuuttia ole, matkaa n. 10 km.

Ideaalitilanne tosiaan olisi varmaan ollut, että liikenne olisi saatu katkaistua välittömästi esim. Bembölen liittymän kohdalta ja rattijuopolle piikkimatto matkan varrelle. Tai siis, toisiksi paras vaihtoehto. Paras olisi ollut, että rattijuoppo olisi jättänyt nousematta autoonsa.
Jälkiviisaus on helppoa ja juurikin varmaan näin, tietämättä mihin takaa-ajettava auto on matkalla vaikea piikkimatotella kymmeniä vaihtoehtoja joita Tammiston ja Järvenperän välillä riittää.

Sellainen kävi kuitenkin mielessä, että jos poliisiauto ajaa vilkut päällä vastapuolen kaistalla, aivan varmasti kaikkien autojen päähuomio on siellä ainakin hetkellisesti. Riippuen paikasta, valosta yms. voinut olla juuri ratkaiseva hetki. Mutta ei se poliisin vika silti ole, paljon muutakaan tuossa ei voi kai tehdä kuin seurata ja toivoa parasta, ja saada auto lopulta ajettua mattoon.

Edit: tai voisihan motareille ja kehäteille asennella tasaisin väliajoin niitä piikkejä, jotka nappaa kiinni vain yhteen suuntaan jos esim. parkkipaikalta yrittää ajaa maksamatta ulos. Kauko-ohajus vaan kehiin ja avot. Tulisi vaan aika kalliiksi ja jäässähän ne olisi puolet vuodesta kuitenkin. Toisaalta yksikin estetty tällainen tapaus maksaisi jo aika pitkälle tuollaista settiä. Toki tämä menee jo vähän sci-fi -osastolle...

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Kuolonkolari - Espoo Kehä III 17.10.2020

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Sestoelemento kirjoitti:
Ma Loka 19, 2020 9:23 pm
Jälkiviisaus on helppoa ja juurikin varmaan näin, tietämättä mihin takaa-ajettava auto on matkalla vaikea piikkimatotella kymmeniä vaihtoehtoja joita Tammiston ja Järvenperän välillä riittää.
Ei liittymiä siinä välissä montaa ole. Matkakin on vain muutamia kilometrejä. Mutta nimenomaan, se jälkiviisaus... on aina helppoa.
Sellainen kävi kuitenkin mielessä, että jos poliisiauto ajaa vilkut päällä vastapuolen kaistalla, aivan varmasti kaikkien autojen päähuomio on siellä ainakin hetkellisesti. Riippuen paikasta, valosta yms. voinut olla juuri ratkaiseva hetki. Mutta ei se poliisin vika silti ole, paljon muutakaan tuossa ei voi kai tehdä kuin seurata ja toivoa parasta, ja saada auto lopulta ajettua mattoon.
Olen samaa mieltä. Kerroin tuossa aiemmin omakohtaisen kokemuksen tilanteesta, jossa lähestyvä vastaantuleva sininen valomeri vei huomion edessä olevasta täysin pimeästä autonromusta. Romua ei todellakaan nähnyt kuin vasta lähivalojen osuessa siihen. Hilkulla oli, ettei kasassa olisi ollut yksi romu lisää. Ehdottomasti vakavin läheltäpiti-tilanne johon olen itse joutunut, parin hirvenväistön lisäksi.

Edit: tai voisihan motareille ja kehäteille asennella tasaisin väliajoin niitä piikkejä, jotka nappaa kiinni vain yhteen suuntaan jos esim. parkkipaikalta yrittää ajaa maksamatta ulos. Kauko-ohajus vaan kehiin ja avot. Tulisi vaan aika kalliiksi ja jäässähän ne olisi puolet vuodesta kuitenkin. Toisaalta yksikin estetty tällainen tapaus maksaisi jo aika pitkälle tuollaista settiä. Toki tämä menee jo vähän sci-fi -osastolle...
Ei sinänsä ole hassumpi idea, Palsternakalle vaan ideaa viemään. Parempi ja enemmän henkiä säästävä vaihtoehto olisi varmasti, kuin ne uudet Sauronin silmät tuolla nelostiellä Hartolan kohdalla.

Gagarin
Agentti Scully
Viestit: 695
Liittynyt: To Tammi 07, 2016 2:56 pm

Re: Kuolonkolari - Espoo Kehä III 17.10.2020

Viesti Kirjoittaja Gagarin »

poikani kirjoitti:
Ma Loka 19, 2020 3:07 pm
--- snip ---
Liikenteessä pitää aina varautua odottamattomiin tilanteisiin. Syyllistämisestä voi tulla paha mieli, mutta niin tulee niiden onnettomien kuskien uhreillekin - tai uhrien omaisille.
En tietenkään voi tietää, mitä nimimerkki "poikani" ajatteli. Mutta jos yritän arvailla, niin hänellä on selkeä logiikka tuossa takana.

Juridisesti kolarin syyllinen on itsestään selvä, siitä ei ole kahta sanaa, joten siitä on turha vääntää kättä.

Mutta jos emme leikikään käräjäoikeutta, vaan leikimmekin onnettomuustutkintakeskusta, niin mitä siitä seuraisi? Nimittäin OTKES ei tutkimuksissan etsi juridista syyllistä. Se etsii tekijöitä, joilla tällainen onnettomuus olisi voitu välttää. Yksi tapa olisi ollut väistää vastaantulevaa rattijuoppoa. Olisiko vieressä ollut tilaa, olisiko reagointiaikaa ollut riittävästi, jne. Nämä ovat niitä kysymyksiä, joita pohdittaisiin.

hutkivajournalisti
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 11:22 am

Re: Kuolonkolari - Espoo Kehä III 17.10.2020

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

Gagarin kirjoitti:
Ma Loka 19, 2020 11:25 pm
Se etsii tekijöitä, joilla tällainen onnettomuus olisi voitu välttää. Yksi tapa olisi ollut väistää vastaantulevaa rattijuoppoa. Olisiko vieressä ollut tilaa, olisiko reagointiaikaa ollut riittävästi, jne. Nämä ovat niitä kysymyksiä, joita pohdittaisiin.
Luuletko, että tahallaan ajoivat päin, koska tunsivat, että he ovat oikeassa ja eivät väistä?
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Kuolonkolari - Espoo Kehä III 17.10.2020

Viesti Kirjoittaja Hermione »

hutkivajournalisti kirjoitti:
Ma Loka 19, 2020 11:30 pm
Gagarin kirjoitti:
Ma Loka 19, 2020 11:25 pm
Se etsii tekijöitä, joilla tällainen onnettomuus olisi voitu välttää. Yksi tapa olisi ollut väistää vastaantulevaa rattijuoppoa. Olisiko vieressä ollut tilaa, olisiko reagointiaikaa ollut riittävästi, jne. Nämä ovat niitä kysymyksiä, joita pohdittaisiin.
Luuletko, että tahallaan ajoivat päin, koska tunsivat, että he ovat oikeassa ja eivät väistä?
Sama juttuhan oli aikoinaan Konginkankaan turmassakin. Otkes tutki onnettomuuden ja analysoi eri asiat, jotka aiheuttivat onnettomuuden. Paljon meni pieleen ennen kuin rysähti. Itsekin surmansa saanut linja-autonkuljettaja olisi voinut väistää, mutta ei jostain yystä tehnyt niin. Ja oli paljon muitakin tekijöitä onnettomuudessa jotka eivät olleet rekkakuskin syytä. Silti kuski tuomittiin.

Tämä tapaus on kutitenkin aivan eri lähtökohdiltaan. Rattijuoppo tulossa vastaan muuta liikennettä. Auto isompi ja raskaampi kuin keskivertoavensis, ja väriltään tumma. En missään tapauksessa pysty itse näkemään syytä surmansa saaneissa. He nyt vain olivat ne, jotka rattijuopon eteen osuivat. Ja rattijuoppo on aiheuttanut kahden ihmisen kuoleman, koska hän teki valinnan nousta kännissä rattiin ja lähteä ajamaan vastavirtaan eikä pysähtynyt poliisin käskytyksestä huolimatta.

Ei konginkankaan bussikuskiakaan kukaan tainnut syyllistää siitä, ettei onnistunut väistämään pois kohti tulevan perävaunun edestä.

putsari
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4718
Liittynyt: Su Loka 22, 2017 8:04 pm

Re: Kuolonkolari - Espoo Kehä III 17.10.2020

Viesti Kirjoittaja putsari »

Jos hän oli työssä oleva matu, niin tämä on vain hinta mikä suomalaisten pitää maksaa siitä, että suomalaiset nuoret haluavat mennä amiksen jälkeen kortistoon, eikä töihin. Näin nimimerkki. Gagarin (Juri?) kertoi.

Olikos tämä juttu jo täällä?
Espoon kuolonkolarin aiheuttanutta miestä ei ole pystytty kuulustelemaan – poliisi kertoo dramaattisesta takaa-ajosta kehätiellä: "Kuljettaja käänsi päänsä pois ja lisäsi vauhtia"

Kehä III:lla Espoossa tapahtui lauantai-iltana tuhoisa liikenneonnettomuus, kun virolaismies törmäsi vastaantulijoiden kaistalla henkilöautoon, jossa ollut pariskunta sai surmansa.

Nokkakolarissa menehtyivät 52-vuotias mies ja 46-vuotias nainen, jotka ovat kotoisin pääkaupunkiseudulta. Poliisin tietojen mukaan kyseessä on aviopari, jolla on myös lapsia.

Länsi-Uudenmaan poliisilaitoksen komisario Ilkka Kantolan mukaan kolarin aiheuttanutta miestä ei ole pystytty kuulustelemaan. Vuonna 1973 syntynyttä virolaismiestä epäillään törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, törkeästä rattijuopumuksesta ja kahdesta törkeästä kuolemantuottamuksesta.

– Lääkärin mukaan hän on siinä kunnossa, että häntä ei pystytä kuulustelemaan. Huumeista ei ole tässä vaiheessa mitään tietoa, mutta hänestä on tietysti pyydetty verikokeet. Jonkinnäköisen puhalluksen hän oli saanut aikaan, ja se näytti reilusti yli törkeän rattijuopumuksen rajaa, Kantola kertoo.

Mustaa BMW-merkkistä maasturia ajaneesta virolaismiehestä ei tiedetä paljon. Poliisilla ei ainakaan ole tiedossa, että henkilöllä olisi aikaisempaa rikostaustaa.

Poliisi yritti pysäyttää
Poliisi sai tiedon lauantai-iltana puoli yhdentoista jälkeen, että kauppakeskus Jumbon kohdalla Vantaalla BMW-merkkinen auto ajoi vastaantulijoiden kaistalla Espoon suuntaan. Poliisi tavoitti auton Vihdintien jälkeen ja pääsi ajamaan sen rinnalla, kuitenkin oikeanpuoleisella kaistalla.

– Partiomme yritti antaa pysähdysmerkkejä, mutta BMW:n kuljettaja käänsi päänsä pois ja jatkoi matkaa lisäten vauhtia. Tällaisessa tilanteessa piikkimatto olisi ensisijainen pysäytyskeino, mutta se olisi edellyttänyt, että olisi saanut toisen partion auton eteen, Kantola sanoo.

Ajoi väärällä kaistalla toistakymmentä kilometriä
Virolaismies ehti ajaa Kehä III:sta vastaantulijoiden kaistalla vähintään toistakymmentä kilometriä, ja matkan varrella oli useita vaaratilanteita.

–Yksi seurue oli läheltä piti -tilanteessa, kun he olivat ohittamassa jotakuta ja huomasivat viime tipassa, että vastaantuleva auto tuleekin heitä kohti samaa kaistaa. Kolari olisi siis voinut tapahtua moneen kertaan aikaisemminkin, Kantola selventää.

Tällä hetkellä sairaalassa olevan kuskin motiiveista ei ole tietoa, mutta Kantolan mukaan ei ollut sellaisia eleitä näkyvissä, että mies olisi yrittänyt ajaa kolaria tahallaan.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/esp ... ia/7958648
Karvasvarvas kirjoitti:
Ke Joulu 28, 2022 3:55 pm
Mc Mafia kirjoitti:
Ke Joulu 28, 2022 8:43 am
Ei, 4 000 000 000 x 0,022 = 88 000 000
Lasket 2,2 % todennäköisyydellä.

Wickeddy
Frank Drebin
Viestit: 393
Liittynyt: Ti Touko 05, 2015 2:20 pm

Re: Kuolonkolari - Espoo Kehä III 17.10.2020

Viesti Kirjoittaja Wickeddy »

Kaahailu väärällä kaistalla vaati kaksi henkeä - poliisi ei usko tahalliseen törmäykseen: Tämä tilanteesta tiedetään nyt

Tänään 15:54

Poliisi ei usko, että väärään suuntaan ajaneen kuljettajan tarkoituksena oli törmätä muihin autoihin.

Poliisi on jatkanut Espoossa Kehä III:lla lauantaina tapahtuneen kuolonkolarin tutkintaa muun muassa silminnäkijöiltä saatujen havaintojen ja muun materiaalin keräämisellä.
Tutkinnanjohtaja, komisario Ilkka Kantola kertoo, että poliisille on tullut kymmeniä yhteydenottoja tapauksesta. Silminnäkijöiltä on saatu myös runsaasti videomateriaalia.
Kaksi ihmistä kuoli myöhään lauantai-iltana sattuneessa liikenneonnettomuudessa Espoossa.
Onnettomuus tapahtui Kehä III:lla Bembölen ja Järvenperän välillä idän suuntaan menevillä kaistoilla, kun virolaiskuljettaja ajoi vastaantulevien kaistalla väärään suuntaan.
Kantolan mukaan epäiltyä ei ole vielä päästy kuulemaan, koska hän on vakavasti loukkaantunut. Lääkäri on luvannut ilmoittaa poliisille, kun epäilty on valmis kuulusteltavaksi.
Poliisi odottaa edelleen myös verikokeiden tuloksia. Niistä selviää, oliko kuljettaja käyttänyt esimerkiksi huumausaineita. Toistaiseksi tiedetään, että kuljettaja oli nauttinut ainakin alkoholia.
Tapauksen taustoja ja motiiveja ei siis kunnolla saada selville ainakaan ennen kuin epäilty on kuultu.
Kantola ei kuitenkaan pidä todennäköisenä, että kuljettajan tarkoituksena on ollut törmätä muihin autoihin.

*– Hän on kuitenkin kymmenkunta kilometriä ajanut vastakarvaan. On ollut lukuisia autoja, joiden kanssa hän olisi voinut ajaa yhteen, jos olisi tarkoituksella yrittänyt. Hän on kuitenkin ajanut vain tiiviisti sitä samaa kaistaa, ja useat autoilijat ovat häntä väistäneet.*

Kantola arvioi, että alun perin väärällä kaistalle lähteminen on saattanut olla vahinko, mutta kuljettajan on täytynyt tajuta asia viimeistään silloin, kun poliisit yrittivät pysäyttää hänet.

Näin tapahtumat etenivät
Väärään suuntaan ajanut auto liikkui vaihtelevalla nopeudella. Välillä nopeus oli 40 kilometriä tunnissa ja välillä 100 kilometriä tunnissa.
Poliisi tavoitti vaarallisesti ajaneen henkilön Koskelon kohdalla. Partio ajoi omalla kaistallaan kuljettajan rinnalla ja yritti saada häntä pysähtymään keskipientareen yli.
Henkilöauto eteni partioauto rinnallaan aina Järvenperän ja Bembölen risteysten väliselle osuudelle, jossa kuljettaja törmäsi ohituskaistalla vastaan tulleeseen henkilöautoon.
Nokkakolarissa kuolivat 52-vuotias mies ja 46-vuotias nainen.
Kuljettaja on virolainen vuonna 1973 syntynyt mies. Häntä epäillään tässä vaiheessa tutkintaa törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, törkeästä rattijuopumuksesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c86e ... 729fbb2e8a

Tässä vielä Iltalehdestä juttua.
Tähdellä* merkkasin kohdan ”mitä ihmettä mä just luin”.
kunnia meni ,mutta maine jäi.

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Kuolonkolari - Espoo Kehä III 17.10.2020

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Yritetäänkö tässä nyt siirtää overtonin ikkunaa sellaiseen suuntaan että moinen touhu olisi jollain tavalla hyväksyttävissä, kun ajoi vain yhtä kaistaa vastakarvaan? Kännissä? Ja jättämällä tottelematta poliisin käskytystä?

Rattijuoppo kuitenkin tappoi perheenisän ja -äidin.

Keskitien Kulkija

Re: Kuolonkolari - Espoo Kehä III 17.10.2020

Viesti Kirjoittaja Keskitien Kulkija »

Aika selkeästi tuossa todetaan, että törmäys olisi luultavasti tapahtunut jo aiemmin, jos ajelun tarkoitus olisi ollut ajaa jotain päin. Ei puolusteltu, ei jeesusteltu. Todettiin vain fakta, että vaikuttaisi siltä, että tarkoituksena ei ollut törmääminen, vaikka sen suhteen selvästi olikin kuski välinpitämätön. Tällä tiedolla voitaisiin sulkea pois esim. terroristiset tai itsetuhoiset motiivit. Mutta siinä todetaan myös, että taustoja ja motiiveja ei vielä tarkkaan tiedetä. Eli ihan tilannekatsaus, jossa kerrotaan, mitä poliisi on asiasta saanut selville ja mikä tilanteen kulku täällä tietoa vaikuttaisi olevan.

Poliisin tehtävä on tutkia tapahtunutta, ei herrasiunailla tai moittia, eikä kehua, joten em. asioiden puute ei tarkoita, että asia olisi jollain lailla virkavallan silmissä hyväksyttävä.

Avatar
John Kimble
Michael Knight
Viestit: 4124
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 5:19 pm

Re: Kuolonkolari - Espoo Kehä III 17.10.2020

Viesti Kirjoittaja John Kimble »

Tuon viimeisen uutisen mukaan törmäys on tapahtunut nelikaistaisella osuudella tai risteysalueen läheisyydessä jossa keskellä on keskipiennar/liikenteenjakaja. Yleensähän ne on korotettuja tai esim. metallisella tai botonisella aidalla varustettuja.
IL kirjoitti:Partio ajoi omalla kaistallaan kuljettajan rinnalla ja yritti saada häntä pysähtymään keskipientareen yli.
Henkilöauto eteni partioauto rinnallaan aina Järvenperän ja Bembölen risteysten väliselle osuudelle, jossa kuljettaja törmäsi ohituskaistalla vastaan tulleeseen henkilöautoon.
Radiopuhelin kirjoitti:
Ma Heinä 30, 2012 2:01 pm
Ulkomaalaisia ei tuomita heppoisimmilla perusteilla kuin suomalaisia. Korostuminen raiskaustilastoissa johtuu vain siitä että maahanmuuttajat yksinkertaisesti raiskaavat enemmän.

Vastaa Viestiin