Kuolonkolari Espoo Kehä III 17.10.2020 - hovioikeus tuomitsi kahdesta taposta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Sinikka
Olivia Benson
Viestit: 726
Liittynyt: Su Elo 02, 2020 12:23 pm

Re: Kuolonkolari - Espoo Kehä III 17.10.2020

Viesti Kirjoittaja Sinikka »

Lihamaila kirjoitti:
Ma Loka 19, 2020 11:45 am
Voi Sinikkaa. Ei ymmärrä tai ei osaa lukea? Poliisi ajoi omalla kaistallaan ja oikeaan ajosuuntaan.Kehällä kaistojen välissä kaide tai maavalli. Ei siis voi "töniä" takakulmaan. Hys takaisin sinne neekerien Amerikkaan.
Olen kai tyhmä, kun käsitin näin kuten damfin.
damfin kirjoitti:
Su Loka 18, 2020 2:39 pm
Nyt sitten tullut poliisilta lisätietoa jossa kertovat että partioauto ajoi bemarin rinnalla silloin kun nokkakolari tapahtui... herää vaan kysymys että mille kaistalle se vastaantulija olisi voinut väistää jos toisella kaistalla tulee vastaan bemari ja toisella kaistalla poliisiauto.

Ehkä tuo selittää hieman poliisin haluttomuutta kommentoida kun on tajuttu että taisi partioauton kuljettajalla hieman tilannetaju pettää siinä takaa-ajon kiihkossa kun veteli kehäkolmosta väärään suuntaan takaa-ajettavan rinnalla niin että molemmat kaistat oli täynnä.

Emmett Young
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 104
Liittynyt: Ti Marras 24, 2009 10:56 pm

Re: Kuolonkolari - Espoo Kehä III 17.10.2020

Viesti Kirjoittaja Emmett Young »

Lihamaila kirjoitti:
Ma Loka 19, 2020 12:37 pm
Sinikka. Mennään nyt hitaasti että pysyt sinäkin mukana. Ihan ensimmäisellä suvulla, Turun sanomien uutisessa: partio ajoi omalla kaistallaan kuljettan rinnalla ja yritti saada häntä pysähtymään kekipientareen yli.
Ehkäpä väärinymmärrystä edesauttaa sanomalehtimiestenkin sekoittamat käsitteet 'ajokaista', 'ajorata' ja 'tie'. Ajorata on yhden tai useamman ajokaistan käsittävä tien osa. Kehä III on kaksiajoratainen tie ja kehällä on vähintään kaksi kaistaa/ajorata. Bemari eteni siis itään johtavalla ajoradalla lännen suuntaan, ja poliisipartio myös lännen suuntaan pysyen kuitenkin omalla ajoradallaan.
– Asiassa ei ole tässä vaiheessa enempää tiedotettavaa. Poliisi tiedottaa asiasta seuraavan kerran, kun tiedotettavaa ilmenee, tiedotteessa kerrotaan.

Avatar
Rescuer
Perry Mason
Viestit: 3642
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2008 8:15 pm

Re: Kuolonkolari - Espoo Kehä III 17.10.2020

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

Sahkotuoli kirjoitti:
Ma Loka 19, 2020 11:54 am
Glock lippaallinen tarkkoja laukauksia bemarin pyöränkeskiöihin ja renkaisiin niin pysähtyy aika hyvin. Ja olisi 2 veronmaksajaa/joidenkin lasten vanhempia enemmän hengissä. Ei se karkurin seuraaminen auta mitään.
Vaikeaa sieltä apparin puolelta on roikkua kuskin yli ja yrittää ampua ikkunasta renkaisiin...
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Kuolonkolari - Espoo Kehä III 17.10.2020

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Hieman tuosta onnettomuuspaikasta eteenpäin KehäIII muuttuu kaksikaistaiseksi, eli siis, yksi kaista kumpaankin suuntaan. Tämä onnettomuus noinkin vilkkaalla tieosuudella oli varmaan aika mahdoton estää kenenkään sivullisen toimesta.

Ottaen huomioon että onnettomuuden aiheuttanut auto oli x-sarjan BMW, eli keskimääräistä henkilöautoa raskaampi ajoneuvo, niin olisi toivottavaa että syytteeksi aikanaan tulee tappo tästä. Eihän tuollainen väärään ajosuuntaan liikkuminen voi kuin päätyä tosi huonosti ja kyseisellä ajoneuvolla aiheutuu todennäköisemmin sivullisen kuolema, oman sijaan, ellei toiseksi osapuoleksi olisi sattunut kuorma-auto vai vastaava.

Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Kuolonkolari - Espoo Kehä III 17.10.2020

Viesti Kirjoittaja poikani »

Jotakin voisi edellyttää vastaantulijaltakin. Jos ei näe isokokoista autoa, ei ole mitään asiaa auton rattiin. Nyt kuoli täysin syytön mies.
????? ?? ??????.

Avatar
Rescuer
Perry Mason
Viestit: 3642
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2008 8:15 pm

Re: Kuolonkolari - Espoo Kehä III 17.10.2020

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

Hermione kirjoitti:
Ma Loka 19, 2020 1:15 pm
Hieman tuosta onnettomuuspaikasta eteenpäin KehäIII muuttuu kaksikaistaiseksi, eli siis, yksi kaista kumpaankin suuntaan. Tämä onnettomuus noinkin vilkkaalla tieosuudella oli varmaan aika mahdoton estää kenenkään sivullisen toimesta.
Tapahtui itään päin menevillä kaistoilla, eli oli noin 5,5 km aikaisemmin ollut kaksikaistainen. Eteenpäin mennessä seuraavan kerran olisi ollut kaksikaistainen Vuosaaren sataman lähellä, vajaan 35 km päässä...
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Kuolonkolari - Espoo Kehä III 17.10.2020

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Rescuer kirjoitti:
Ma Loka 19, 2020 1:50 pm
Hermione kirjoitti:
Ma Loka 19, 2020 1:15 pm
Hieman tuosta onnettomuuspaikasta eteenpäin KehäIII muuttuu kaksikaistaiseksi, eli siis, yksi kaista kumpaankin suuntaan. Tämä onnettomuus noinkin vilkkaalla tieosuudella oli varmaan aika mahdoton estää kenenkään sivullisen toimesta.
Tapahtui itään päin menevillä kaistoilla, eli oli noin 5,5 km aikaisemmin ollut kaksikaistainen. Eteenpäin mennessä seuraavan kerran olisi ollut kaksikaistainen Vuosaaren sataman lähellä, vajaan 35 km päässä...
Toisin päin kuitenkin.

http://www.tilannehuone.fi/tehtava.php? ... 40ef482a68
Tilannehuoneen tiedotteesta:

Tie 50, eli Kehä III.
Paikka: Espoo. Tarkempi paikka: Paikasta Bembölen liittymä 1,8 km, suuntaan Järvenperä.
Tilanne ohi.
Ajankohta: 17.10.2020 klo 22:50 - 18.10.2020 klo 01:05
Päivitetty: 18.10.2020 1:05

Virolainen kuski ajoi itään päin menevää väylää länteen. Tammiston kohdalla oli kuskista ensimmäinen havainto, Koskelon kohdalla poliisi tavoitti. Järvenperän jälkeen kolahti, ennen Bemböleä. Tuosta ei ole enää kovin pitkä matka siihen, että kehä muuttuu yksikaistaiseksi kumpaankin suuntaan Espoon keskuksen liittymän jälkeen. Google mapsista sihtailin, että n. 4-5 km. Sitä ennen väärään suuntaan ajoa oli ollut ensimmäisestä havainnosta jo sellainen 10 km.

Eli:

Ensimmäinen havainto Tammiston kohdalla (Vantaa)
Poliisi liittyi mukaan Koskelon kohdalla (Espoo)
Järvenperän ja Bembölen liittymien välissä kolahti.

hutkivajournalisti
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 11:22 am

Re: Kuolonkolari - Espoo Kehä III 17.10.2020

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

Lihamaila kirjoitti:
Ma Loka 19, 2020 12:37 pm
Sinikka. Mennään nyt hitaasti että pysyt sinäkin mukana. Ihan ensimmäisellä suvulla, Turun sanomien uutisessa: partio ajoi omalla kaistallaan kuljettan rinnalla ja yritti saada häntä pysähtymään kekipientareen yli.
En ole Sinikka, mutta totean, että aika mahdoton tehtävä, jos autot ovat liikkuneet eri suuntiin. Jos taas ollaan ajettu auton perässä vastaantulevien kaistalla, niin olisi muotoiltu "ajoi omalla kaistallaan auton perässä.." tms. Sekin olisi ollut mahdotonta, jos ajettiin auton rinnalla. Eli ainoa vaihtoehto on, että ajettiin väärään suuntaan auton rinnalla ja vastaantulevalla autolla ei ollut mahdollisuutta väistää toiselle kaistalle.
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.

Avatar
Rescuer
Perry Mason
Viestit: 3642
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2008 8:15 pm

Re: Kuolonkolari - Espoo Kehä III 17.10.2020

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

hutkivajournalisti kirjoitti:
Ma Loka 19, 2020 2:21 pm
Lihamaila kirjoitti:
Ma Loka 19, 2020 12:37 pm
Sinikka. Mennään nyt hitaasti että pysyt sinäkin mukana. Ihan ensimmäisellä suvulla, Turun sanomien uutisessa: partio ajoi omalla kaistallaan kuljettan rinnalla ja yritti saada häntä pysähtymään kekipientareen yli.
En ole Sinikka, mutta totean, että aika mahdoton tehtävä, jos autot ovat liikkuneet eri suuntiin. Jos taas ollaan ajettu auton perässä vastaantulevien kaistalla, niin olisi muotoiltu "ajoi omalla kaistallaan auton perässä.." tms. Sekin olisi ollut mahdotonta, jos ajettiin auton rinnalla. Eli ainoa vaihtoehto on, että ajettiin väärään suuntaan auton rinnalla ja vastaantulevalla autolla ei ollut mahdollisuutta väistää toiselle kaistalle.
Lue tuo tummennettu osuus. Poliisi auto ajoi oikeaan suuntaan, keskikaiteen toisella puolella...
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Kuolonkolari - Espoo Kehä III 17.10.2020

Viesti Kirjoittaja Hermione »

poikani kirjoitti:
Ma Loka 19, 2020 1:46 pm
Jotakin voisi edellyttää vastaantulijaltakin. Jos ei näe isokokoista autoa, ei ole mitään asiaa auton rattiin. Nyt kuoli täysin syytön mies.
Nainenko ajoi? Ja ajoi kumpi hyvänsä, onko sillä mitään merkitystä kun eivät olleet syyllisiä tapahtuneeseen?

Oletusarvona on, että omaa ajokaistaa ei kukaan tule vastaan, ei etenkään silloin kun rinnakkain on kaksi kaistaa samaan suuntaan ja vastaantuleva liikenne on erotettu fyysisesti toisistaan keskikaiteella. Tilanne voi tulla kenelle tahansa yllätyksenä, myös kokeneelle kuskille. Tapahtuma-aikaan oli pimeää, ajankohta myöhäinen ilta, katuvalaistus alueella toki on mutta auto oli väriltään tumma ja sen rinnalla ajoi hätävilkullinen auto. Lisäksi tie näyttää kaartuvan tuossa kohtaa vasemmalle (siis kun ajetaan itään päin). En kyllä lähtisi syyllistämään uhriksi joutuneita vainajia. Väärään ajosuuntaan ajaminen on jo itsessään törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen ja tässä tuli peruuttamattomia seuraamuksia.

Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Kuolonkolari - Espoo Kehä III 17.10.2020

Viesti Kirjoittaja poikani »

Hermione kirjoitti:
Ma Loka 19, 2020 2:29 pm
poikani kirjoitti:
Ma Loka 19, 2020 1:46 pm
Jotakin voisi edellyttää vastaantulijaltakin. Jos ei näe isokokoista autoa, ei ole mitään asiaa auton rattiin. Nyt kuoli täysin syytön mies.
Nainenko ajoi?
Hyvin suurella todennäköisyydellä.
Hermione kirjoitti:
Ma Loka 19, 2020 2:29 pm
Ja ajoi kumpi hyvänsä, onko sillä mitään merkitystä kun eivät olleet syyllisiä tapahtuneeseen?
Kyllä menehtynyt kuljettajakin oli osasyyllinen, koska lähti liikenteeseen, vaikka ei ominaisuuksiltaan sopeutunut ajamaan autoa. Oli vain sattumasta kiinni, ettei hän esimerkiksi jyrännyt suojatietä ylittävää lasta. Tai ehkä on jyrännytkin joskus.
????? ?? ??????.

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Kuolonkolari - Espoo Kehä III 17.10.2020

Viesti Kirjoittaja Hermione »

poikani kirjoitti:
Ma Loka 19, 2020 2:34 pm
Kyllä menehtynyt kuljettajakin oli osasyyllinen, koska lähti liikenteeseen, vaikka ei ominaisuuksiltaan sopeutunut ajamaan autoa. Oli vain sattumasta kiinni, ettei hän esimerkiksi jyrännyt suojatietä ylittävää lasta. Tai ehkä on jyrännytkin joskus.
Oletko nyt ihan tosissasi? Itselleni ei tulisi mieleenkään syyllistää noin uhriosapuolta.

Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Kuolonkolari - Espoo Kehä III 17.10.2020

Viesti Kirjoittaja poikani »

Hermione kirjoitti:
Ma Loka 19, 2020 2:38 pm
Oletko nyt ihan tosissasi?
Totta vitussa olen. Asiahan on aivan päivänselvä.
Hermione kirjoitti:
Ma Loka 19, 2020 2:38 pm
Itselleni ei tulisi mieleenkään syyllistää noin uhriosapuolta.
Älä ole niin kapeakatseinen.
????? ?? ??????.

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10563
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Kuolonkolari - Espoo Kehä III 17.10.2020

Viesti Kirjoittaja damfin »

Sinikka kirjoitti:
Ma Loka 19, 2020 12:30 pm
Lihamaila kirjoitti: Voi Sinikkaa. Ei ymmärrä tai ei osaa lukea? Poliisi ajoi omalla kaistallaan ja oikeaan ajosuuntaan.Kehällä kaistojen välissä kaide tai maavalli. Ei siis voi "töniä" takakulmaan. Hys takaisin sinne neekerien Amerikkaan.
Olen kai tyhmä, kun käsitin näin kuten damfin.
damfin kirjoitti:Nyt sitten tullut poliisilta lisätietoa jossa kertovat että partioauto ajoi bemarin rinnalla silloin kun nokkakolari tapahtui... herää vaan kysymys että mille kaistalle se vastaantulija olisi voinut väistää jos toisella kaistalla tulee vastaan bemari ja toisella kaistalla poliisiauto.

Ehkä tuo selittää hieman poliisin haluttomuutta kommentoida kun on tajuttu että taisi partioauton kuljettajalla hieman tilannetaju pettää siinä takaa-ajon kiihkossa kun veteli kehäkolmosta väärään suuntaan takaa-ajettavan rinnalla niin että molemmat kaistat oli täynnä.
Korjasin jo aiemmin tuota omaa käsitystäni, ilmeisesti poliisiauto siis tosiaan ajoi omalla kaistallaan, oma alkuperäinen käsitykseni tuli iltasanomien uutisesta jossa tilannetta kuvailtiin näin:
Poliisin mukaan väärään suuntaan ajaneella autolla ajettiin vaihtelevasti 40–100 kilometrin tuntinopeutta, ja kuljettaja aiheutti matkan aikana useita vaaratilanteita. Poliisi tavoitti auton ja kuljettajan Koskelon kohdalla. Partio ajoi auton vierellä ja yritti saada kuljettajaa pysäyttämään ajoneuvon.

Lopulta henkilöauto kulki partioauton rinnalla, kunnes kuljettaja poliisin mukaan aiheutti nokkakolarin vastaan ajaneen auton kanssa. Nokkakolarissa menehtyivät toisessa autossa matkanneet 52-vuotias mies ja 46-vuotias nainen.
Tuosta tosiaan saa helposti sen käsityksen että poliisiauto olisi ajanut ihan fyysisesti sen bemarin rinnalla, mutta ilmeisesti näin typerästi poliisi ei sitten kuitenkaan toiminut.

hutkivajournalisti
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 11:22 am

Re: Kuolonkolari - Espoo Kehä III 17.10.2020

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

Ryssä on ryssä vaikka voissa paistettais.Kaikki puoliryssät virolaiset paattiin ja takaisin kehitysmaahansa.
Viimeksi muokannut hutkivajournalisti, Ma Loka 19, 2020 2:49 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.

Vastaa Viestiin