Psykoterapiakeskus Vastaamon tietomurto - nyt oikeuskäsittelyssä

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Psykoterapiakeskus Vastaamo tietomurron kohteena - kiristäjät vaativat 450 000 euroa!

Viesti Kirjoittaja poikani »

Harmaasusi kirjoitti: Su Loka 25, 2020 7:21 pm
poikani kirjoitti: Su Loka 25, 2020 3:51 pm Nimimerkit guilty, Harmaasusi ja Ruben Auer-Vaara: Miettikää nyt vähän! Teidän viesteissänne esiintyy mahdollisen uhrin nimi, joka jo sinällään riittää tässä tapauksessa tuomaan ko. henkilölle harmia, vaikka yksityiskohtia ei tiedetäkään. Kun rikollisia arvuutellaan täällä eri keissien yhteydessä, silloin yleensä viljellään niitä nimikirjaimia: "Tiedän tekijän, hän on E. L. Tämä on sataprosenttinen fakta." Uhreista ei näköjään niin väliä.

Nimiä poistettu. Jos ilmaantuu, vasikoikaa viesti.
-NILS-
Hei hei hei - minä en ole maininnut yhtäkään nimeä, vaikka itsekin olen uhri ja paniikissa. Kerroin yleisluontoisesti minkä tasoista tietoa näin, kun hädissäni latasin torin ja menin etsimään onko siellä tietoa minusta tai läheisestäni. Toistan - EN OLE MAININNUT NIMIÄ enkä edes vastauksessani vahvistanut, että alkuperäisessä viestissä mainittu nimi olisi ollut siellä. Oikeutta minfossakin! Eli torut tuli väärään osoitteeseen.
Sinä olet lainannut viestiä, johon jätit näkyviin uhrin nimen. Se on aivan yhtä paha kuin olisit omin sormin sen naputellut. Turha selitellä. Esikatselu-napista näkee viestin lainauksineen ennen sen lähtemistä ja viestiä voi senkin jälkeen editoida hyvän aikaa.
????? ?? ??????.
Harmaasusi
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 108
Liittynyt: Pe Marras 17, 2017 11:50 pm

Re: Psykoterapiakeskus Vastaamo tietomurron kohteena - kiristäjät vaativat 450 000 euroa!

Viesti Kirjoittaja Harmaasusi »

poikani kirjoitti: Su Loka 25, 2020 7:23 pm
Harmaasusi kirjoitti: Su Loka 25, 2020 7:21 pm
poikani kirjoitti: Su Loka 25, 2020 3:51 pm Nimimerkit guilty, Harmaasusi ja Ruben Auer-Vaara: Miettikää nyt vähän! Teidän viesteissänne esiintyy mahdollisen uhrin nimi, joka jo sinällään riittää tässä tapauksessa tuomaan ko. henkilölle harmia, vaikka yksityiskohtia ei tiedetäkään. Kun rikollisia arvuutellaan täällä eri keissien yhteydessä, silloin yleensä viljellään niitä nimikirjaimia: "Tiedän tekijän, hän on E. L. Tämä on sataprosenttinen fakta." Uhreista ei näköjään niin väliä.

Nimiä poistettu. Jos ilmaantuu, vasikoikaa viesti.
-NILS-
Hei hei hei - minä en ole maininnut yhtäkään nimeä, vaikka itsekin olen uhri ja paniikissa. Kerroin yleisluontoisesti minkä tasoista tietoa näin, kun hädissäni latasin torin ja menin etsimään onko siellä tietoa minusta tai läheisestäni. Toistan - EN OLE MAININNUT NIMIÄ enkä edes vastauksessani vahvistanut, että alkuperäisessä viestissä mainittu nimi olisi ollut siellä. Oikeutta minfossakin! Eli torut tuli väärään osoitteeseen.
Sinä olet lainannut viestiä, johon jätit näkyviin uhrin nimen. Se on aivan yhtä paha kuin olisit omin sormin sen naputellut. Turha selitellä. Esikatselu-napista näkee viestin lainauksineen ennen sen lähtemistä ja viestiä voi senkin jälkeen editoida hyvän aikaa.
Ei ole turha selitellä, se oli vahinko enkä ymmärtänyt että mun olisi pitänyt editoida alkuperäistä viestiä. Saman viestin oli ehtinyt lukea jo miljoona ennen kuin guilty itse pyysi apua viestinsä poistamiseen kun itse tajusi että oli maininnut siinä nimen. Älä nyt saatana käy kimppuun tässä on jo tarpeeksi pihalla ilmankin.
Tässä mun viesti uudelleen:

"Torissa on muutaman poliisin ja jonkun poliitikon kertomuksia. En nähnyt ns. "tavallisten ihmisten" kertomuksia.
Kesti ylipäätään hetken, että ymmärsin todella lukevani ihmisten potilaskertomuksia, sillä niitä lukeakseen ei tarvinnut klikata mitään linkkiä. Sisällöltään ne materiaalit mitä luin (en pystynyt ahdistukseltani lukemaan läheskään kaikkea) olivat samanlaisia kuin kenen tahansa ihmisen terapeutilleen kertomat asiat. Melko yleisluontoisia mainintoja parisuhdeongelmista, huolta työpaikan asioista, huolta omasta pärjäämisestä kuormittavassa elämäntilanteessa, lääkityksiä (mikä viittaa että käynti on ollut psykiatrilla, en ruvennut katsomaan tarkemmin), fyysisiä oireita. Ihan normaalia yritystä siis selvitä elämästä käsittelemällä niitä turvallisesti terapiassa, luottaen että puhua voi hankalista tunteista ilman huolta siitä, että pohdinnat päätyvät eteenpäin.
Ihmisellä – myös poliitikolla ja poliisilla - piti olla oikeus hakea apua. Nyt se oikeus on tuhottu, poljettu, liattu.
En myöskään itse jaksa enää mennä tor-verkkoon roikkumaan. Eilisen jälkeen oma stressitasoni asiasta on noussut sen verran että pakko suojautua."
petteri poloinen
Martin Riggs
Viestit: 620
Liittynyt: La Elo 22, 2020 2:44 pm

Re: Psykoterapiakeskus Vastaamo tietomurron kohteena - kiristäjät vaativat 450 000 euroa!

Viesti Kirjoittaja petteri poloinen »

En näistä tiedä, mutta:

- olisiko se 10 gigan paketti kokonainen käyttöjärjestelmä ja tietokantaohjelma mukana koska valkohattuhakkerit ovat analysoineet tietojen säilytykseen käytettyä ohjelmointokieltä ja käyttäjärjestlmää vanhentuneeksi, eli levykuva koko kiintolevyn sisällöstä
Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Psykoterapiakeskus Vastaamo tietomurron kohteena - kiristäjät vaativat 450 000 euroa!

Viesti Kirjoittaja poikani »

Harmaasusi kirjoitti: Su Loka 25, 2020 7:25 pm
poikani kirjoitti: Su Loka 25, 2020 7:23 pm
Harmaasusi kirjoitti: Su Loka 25, 2020 7:21 pmHei hei hei - minä en ole maininnut yhtäkään nimeä, vaikka itsekin olen uhri ja paniikissa. Kerroin yleisluontoisesti minkä tasoista tietoa näin, kun hädissäni latasin torin ja menin etsimään onko siellä tietoa minusta tai läheisestäni. Toistan - EN OLE MAININNUT NIMIÄ enkä edes vastauksessani vahvistanut, että alkuperäisessä viestissä mainittu nimi olisi ollut siellä. Oikeutta minfossakin! Eli torut tuli väärään osoitteeseen.
Sinä olet lainannut viestiä, johon jätit näkyviin uhrin nimen. Se on aivan yhtä paha kuin olisit omin sormin sen naputellut. Turha selitellä. Esikatselu-napista näkee viestin lainauksineen ennen sen lähtemistä ja viestiä voi senkin jälkeen editoida hyvän aikaa.
Ei ole turha selitellä, se oli vahinko enkä ymmärtänyt että mun olisi pitänyt editoida alkuperäistä viestiä. Saman viestin oli ehtinyt lukea jo miljoona ennen kuin guilty itse pyysi apua viestinsä poistamiseen kun itse tajusi että oli maininnut siinä nimen.
Et ole muka maininnut nimiä, vaikka sitten selität mainitsemisen olleen vahinko, etkä ymmärtänyt editoida viestiäsi. Right. Pientä ristiriitaa.

Muuten, koko ketjua on lukenut vain muutama tuhat ihmistä, koska samat tyypit ovat klikanneet lukuisia kertoja. Tämän näkee Ajankohtaista-sivulta, jossa klikkausten määrä on aiheen huomioiden mitättömät 41 000.
Harmaasusi kirjoitti: Su Loka 25, 2020 7:25 pmÄlä nyt saatana käy kimppuun tässä on jo tarpeeksi pihalla ilmankin.
En ole saatana, eikä uhrien puolustaminen ole mitään kimppuun käymistä. Tämä on erittäin vakava asia. Kyse ei ole vain sinusta.
????? ?? ??????.
KnitKnatt
Lauri Hanhivaara
Viestit: 138
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2020 3:06 pm

Re: Psykoterapiakeskus Vastaamo tietomurron kohteena - kiristäjät vaativat 450 000 euroa!

Viesti Kirjoittaja KnitKnatt »

poikani kirjoitti: Su Loka 25, 2020 7:20 pm
Nimimerkki Saaris kirjoitti: "saattaa johtua". Se ei ole sama asia kuin "eivät voisi olla". Tervetuloa suomen kieleen.
Saattaa johtua _nimenomaan_ siitä..

Äläpäs yritä oikoa Poikani
Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6473
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Psykoterapiakeskus Vastaamo tietomurron kohteena - kiristäjät vaativat 450 000 euroa!

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Kas, täälläpäs on psykoosit huipussaan.
Murron takana on kuuleemma suomalainen henkilö tai sitten apurina murrossa.
Mutta aika paha kun ei edes peittänyt kaikki jälkiään, niin varmana löytyy, joku jonne kenties, uho oli ainakin jonnemaista? :mrgreen: :mrgreen:
Harmaasusi
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 108
Liittynyt: Pe Marras 17, 2017 11:50 pm

Re: Psykoterapiakeskus Vastaamo tietomurron kohteena - kiristäjät vaativat 450 000 euroa!

Viesti Kirjoittaja Harmaasusi »

poikani kirjoitti: Su Loka 25, 2020 7:36 pm
Harmaasusi kirjoitti: Su Loka 25, 2020 7:25 pm
poikani kirjoitti: Su Loka 25, 2020 7:23 pm

Sinä olet lainannut viestiä, johon jätit näkyviin uhrin nimen. Se on aivan yhtä paha kuin olisit omin sormin sen naputellut. Turha selitellä. Esikatselu-napista näkee viestin lainauksineen ennen sen lähtemistä ja viestiä voi senkin jälkeen editoida hyvän aikaa.
Ei ole turha selitellä, se oli vahinko enkä ymmärtänyt että mun olisi pitänyt editoida alkuperäistä viestiä. Saman viestin oli ehtinyt lukea jo miljoona ennen kuin guilty itse pyysi apua viestinsä poistamiseen kun itse tajusi että oli maininnut siinä nimen.
Et ole muka maininnut nimiä, vaikka sitten selität mainitsemisen olleen vahinko, etkä ymmärtänyt editoida viestiäsi. Right. Pientä ristiriitaa.

Muuten, koko ketjua on lukenut vain muutama tuhat ihmistä, koska samat tyypit ovat klikanneet lukuisia kertoja. Tämän näkee Ajankohtaista-sivulta, jossa klikkausten määrä on aiheen huomioiden mitättömät 41 000.
Harmaasusi kirjoitti: Su Loka 25, 2020 7:25 pmÄlä nyt saatana käy kimppuun tässä on jo tarpeeksi pihalla ilmankin.
En ole saatana, eikä uhrien puolustaminen ole mitään kimppuun käymistä. Tämä on erittäin vakava asia. Kyse ei ole vain sinusta.
Vaikutat reilulta ja mukavalta kaverilta.
Ajatella, että yksi panikoiva nyypiö kuten minä, onnistui tuosta vain katkaisemaan minfon moraalisen selkärangan vastaamalla viestiin, jossa oli nimi.
Avatar
Lassie
Jessica Fletcher
Viestit: 3045
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 10:10 pm

Re: Psykoterapiakeskus Vastaamo tietomurron kohteena - kiristäjät vaativat 450 000 euroa!

Viesti Kirjoittaja Lassie »

Reaktiot puolin ja toisin ovat ymmärrettäviä, kun kaikki ollaan kuitenkin kriisiä vastaan. Koetan vaan sanoa, että virhe joka viesteistä lähti, on onneksi saatu hoitumaan ja sitä myös nimen jakaneet halusivat eivätkä pahaa ajattelemattomuuksissa minnekään. Järkytyksessä ei aina ajattele tai edes näe pitkälle. Olkaa itsellenne armollisia, korjaaminen on korjaamista, enempää hätää ei haluta kenellekään, tämä on kriisi ja vyyhtiä pysäyttämään on takuulla valjastettu top-keinot Suomessa, koska on kansallisen tason asia.
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.
Avatar
MissMallard
Axel Foley
Viestit: 2469
Liittynyt: Ke Syys 16, 2015 4:24 pm

Re: Psykoterapiakeskus Vastaamo tietomurron kohteena - kiristäjät vaativat 450 000 euroa!

Viesti Kirjoittaja MissMallard »

Voisiko tämä johtaa Viroon? Virossa on paljon tietoteknistä osaamista. Suomi sujuu monelta virolaiselta mutta kuitenkin voi olla että lauserakenne on hieman heidän kielestään eroava. Vastaamosta on voinut kuulla joltakin esim. suomalaiselta kaveriltaan tai voisiko olla että on asunut Suomessa tai muista yhteyksistä.
En halua osoitella mitään maata mutta tätä tuli pohtineeksi kun joku tuolla toisella palstalla analysoi aika hyvin tuota henkilökohtaisen kiristysviestin lauserakennetta ja totesi lauseet hieman toisenlaisiksi kuin natiivi suomalainen ehkä käyttäisi?
Harmaasusi
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 108
Liittynyt: Pe Marras 17, 2017 11:50 pm

Re: Psykoterapiakeskus Vastaamo tietomurron kohteena - kiristäjät vaativat 450 000 euroa!

Viesti Kirjoittaja Harmaasusi »

Lassie kirjoitti: Su Loka 25, 2020 7:56 pm Reaktiot puolin ja toisin ovat ymmärrettäviä, kun kaikki ollaan kuitenkin kriisiä vastaan. Koetan vaan sanoa, että virhe joka viesteistä lähti, on onneksi saatu hoitumaan ja sitä myös nimen jakaneet halusivat eivätkä pahaa ajattelemattomuuksissa minnekään. Järkytyksessä ei aina ajattele tai edes näe pitkälle. Olkaa itsellenne armollisia, korjaaminen on korjaamista, enempää hätää ei haluta kenellekään, tämä on kriisi ja vyyhtiä pysäyttämään on takuulla valjastettu top-keinot Suomessa, koska on kansallisen tason asia.
Kiitos.
Ruben Auer-Vaara
Lauri Hanhivaara
Viestit: 148
Liittynyt: To Huhti 23, 2020 6:04 pm

Re: Psykoterapiakeskus Vastaamo tietomurron kohteena - kiristäjät vaativat 450 000 euroa!

Viesti Kirjoittaja Ruben Auer-Vaara »

Harmaasusi kirjoitti: Su Loka 25, 2020 7:25 pm
poikani kirjoitti: Su Loka 25, 2020 7:23 pm
Harmaasusi kirjoitti: Su Loka 25, 2020 7:21 pm

Hei hei hei - minä en ole maininnut yhtäkään nimeä, vaikka itsekin olen uhri ja paniikissa. Kerroin yleisluontoisesti minkä tasoista tietoa näin, kun hädissäni latasin torin ja menin etsimään onko siellä tietoa minusta tai läheisestäni. Toistan - EN OLE MAININNUT NIMIÄ enkä edes vastauksessani vahvistanut, että alkuperäisessä viestissä mainittu nimi olisi ollut siellä. Oikeutta minfossakin! Eli torut tuli väärään osoitteeseen.
Sinä olet lainannut viestiä, johon jätit näkyviin uhrin nimen. Se on aivan yhtä paha kuin olisit omin sormin sen naputellut. Turha selitellä. Esikatselu-napista näkee viestin lainauksineen ennen sen lähtemistä ja viestiä voi senkin jälkeen editoida hyvän aikaa.
Ei ole turha selitellä, se oli vahinko enkä ymmärtänyt että mun olisi pitänyt editoida alkuperäistä viestiä. Saman viestin oli ehtinyt lukea jo miljoona ennen kuin guilty itse pyysi apua viestinsä poistamiseen kun itse tajusi että oli maininnut siinä nimen. Älä nyt saatana käy kimppuun tässä on jo tarpeeksi pihalla ilmankin.
Tässä mun viesti uudelleen:

"Torissa on muutaman poliisin ja jonkun poliitikon kertomuksia. En nähnyt ns. "tavallisten ihmisten" kertomuksia.
Kesti ylipäätään hetken, että ymmärsin todella lukevani ihmisten potilaskertomuksia, sillä niitä lukeakseen ei tarvinnut klikata mitään linkkiä. Sisällöltään ne materiaalit mitä luin (en pystynyt ahdistukseltani lukemaan läheskään kaikkea) olivat samanlaisia kuin kenen tahansa ihmisen terapeutilleen kertomat asiat. Melko yleisluontoisia mainintoja parisuhdeongelmista, huolta työpaikan asioista, huolta omasta pärjäämisestä kuormittavassa elämäntilanteessa, lääkityksiä (mikä viittaa että käynti on ollut psykiatrilla, en ruvennut katsomaan tarkemmin), fyysisiä oireita. Ihan normaalia yritystä siis selvitä elämästä käsittelemällä niitä turvallisesti terapiassa, luottaen että puhua voi hankalista tunteista ilman huolta siitä, että pohdinnat päätyvät eteenpäin.
Ihmisellä – myös poliitikolla ja poliisilla - piti olla oikeus hakea apua. Nyt se oikeus on tuhottu, poljettu, liattu.
En myöskään itse jaksa enää mennä tor-verkkoon roikkumaan. Eilisen jälkeen oma stressitasoni asiasta on noussut sen verran että pakko suojautua."
Minä en edes huomannut sitä nimeä. Se asia ei minulle kuulu enkä edes halua tietää sitä. Kommentoin vain sinun viestiisi. Ymmärrän tuskasi, en itsekään osannut editoida jonkun toisen henkilön kirjoittamaa viestiä. Jatkossa olen huomattavasti tarkempi. Erittäin hyvä, että se nimi on poistettu.
petteri poloinen
Martin Riggs
Viestit: 620
Liittynyt: La Elo 22, 2020 2:44 pm

Re: Psykoterapiakeskus Vastaamo tietomurron kohteena - kiristäjät vaativat 450 000 euroa!

Viesti Kirjoittaja petteri poloinen »

Tekijänoikeuskirjeissä "Hedman Partners kiristyskirje" eli lakitoimistot ja yksittäiset lakimiehet ovat lähetelleet kirjeitä elokuvayhtiöiden puolesta ihmisille että maksakaa summa x tekijänoikeusloukkauksen hyvittämiseksi tai asia voi edetä oikeudelliseen käsittelyyn asti.

Niidenkin kirjeiden ulkoasua ja kirjoitustyyliä on aika ivallisestikin analysoitu, että lakimiehillä ei ole suomen kieli täysin hallussa ja on typoja ja numerovirheitä, eli on ajateltu että lakimies on peruskoulun keskeyttäneen tasolla kielellisesti jne.

Sen perusteella arvelisin että voihan asia olla niinnii tai sitten näinnii, mutta tuskin selviää pohtimalla kirjeen ulkoasia.

Ikävä tosiasia on että kirjotustyyli on sormenjälki eli jos poliisilla tai NSA:lla on kirjeitä hallussaan ja ne syöttää tietokantaan ja analysoi niin voi löytyä että tekijä on ollut nimimerkki x murhainfossa uuonna 2010.

Edellämainittua kirjoitusten analysointia olivet kuulemma eräät "autistit" harrasteneet keskustelupalstoilla, olivat keränneet kirjoituksia Exceliin ja tehneet sanavertailuja ja ilmoituksia moderaatorille, jos olivat havainneet että nimimerkillä on tuplia tai banni palstalle.

Periaatteessa tekijä tieteää varmaan kaikki perusjutut ja myös että hänene kirjoittamansa teksti voidaan verrata vaikka 20 vuotta vanhoihin kirjoituksiin, eli ei olisi ikinä saanut netissä kirjoitella omalla nimellään tai lähellä sähköposteja omalla nimellään niin että nyt tekstit ovat yhdistettävissä kirjoituskirjeen kirjoittajaksi.

En tiedä kuinka lyhyellä tekstillä sormenjälki on tunnistettavissa mutta itsestäni tiedän että tällä hetkellä pelkästään typoja on tunnistettava määrä :D
Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6473
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Psykoterapiakeskus Vastaamo tietomurron kohteena - kiristäjät vaativat 450 000 euroa!

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Avustaja hakkeri on joku joka tiesi ennestään Vastaamon tietosuoja toiminnan? Väärällä puolella olevia, yhteiskuntaan katkeroituneita tietotruva kommari-nörttejä on meillä ihan omasta takaakin ihan riittävästi.
Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5042
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Psykoterapiakeskus Vastaamo tietomurron kohteena - kiristäjät vaativat 450 000 euroa!

Viesti Kirjoittaja Hermione »

guilty kirjoitti: Su Loka 25, 2020 5:43 pm Miten näitä viestejä deletoidaan tai editoidaan? Menin typeryyttäni puhumaan uhrista nimeltä, vaikka itse olen paniikissa. Nyt en osaa poistaa viestiä, ja editointimahdollisuus on kadonnut. Äkkiä nyt apua!
Guilty, ilmiannan oma viestisi ! -merkistä ja pyydä sieltä viestin poistoa.
Gunvald83
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: La Heinä 16, 2016 10:01 pm

Re: Psykoterapiakeskus Vastaamo tietomurron kohteena - kiristäjät vaativat 450 000 euroa!

Viesti Kirjoittaja Gunvald83 »

En voi sanoa että tuli yllätyksenä. Oon vaan oottanu koska meillä suomessa rysähtää. Jotenkin naiivisti ajateltu että eihän meillä suomessa nyt tällaista koskaan tapahdu.

Ite kuulun nyt uhreihin. Kiitän Vastaamoa tästä kaikesta>:/.
Ei niinkään haittaa se vaikka Erkki Jäämereltä lukisi tiedot, mutta kaikki sotut ym. on joutunu joidenkin muiden käsiin. Ite sain tänään 2 kiristysviestiä. Kaikki se ahdistus mitä tästä tuli. Päätäkin särkee kun on joka helvatin paikkaan joutunut ottamaan yhteyttä ja tunnetusti viikonloppuisin kaikkea ei voi tehdä netissä. Eikä voi soittaa kun moni paikka kiinni. Jos tänä aikana menee tiedot jonnekin nii kukahan siitä on vastuussa. Vastaamo!
Puhumattakaan siitä että monilla ei ole voimia edes tehdä sitä rikosilmoitusta.

Ja se että mitä seurauksia tekijöille tulee. Muahahah....ehkä sakkoa tai ehdollista. Ja jos tekijä on ulkomailla niin lämmintä kättä olisi tarjolla.
Eipä tää eroa muuten suomen laista kauheasti. Uhri on aina se joka maksaa seuraukset. Ei tekijä. Ei ikinä.
Eli kun tekee jotain tällaista niin pääsee kuin koira veräjästä.
Korvauksiakin voi olla ihan turha odottaa. Se nimittäin on sata varma että Vastaamo tulee taistelemaan jopa kymmeniä vuosia siitä ettei sen tarvitse maksaa kenellekään penniäkään.
Tekijältä turha odottaa mitään korvauksia. Vaikka tekijät tuomittaisiin jotain maksamaan niin empä oo vielä kuullu rikostapauksia jossa tekijät olisi joskus jotain oikeasti joutunut maksamaan. Never gonna happen.
Täällähän useimmissa raiskauksissakin tekijä pääsee ehdollisella tai sakoilla ja murhaaja n.14 vuodella niin miksi tietomurrosta ymv.muka saisi jonkin näköisen oikeudenmukaisen tuomion....

Tervetuloa suomeen. Maahan jossa rikollinen kannattaa olla. Seurauksia ei ole kuin uhrille.

Helppo tapa olisi jos valtio maksaisi korvaukset yhdestä paikasta ja hakisi itse sitten oikeuden kautta Vastaamolta rahat.
Rikosilmoituksen oon tehny. Luottotietoja ei onneks olekaan. Osoitteenmuutoskielto ja rekisteröintikielto tehty...
Entäs sitten mistä yrittää hakea korvauksia??Ja millon.

Naurattaa myös se että häkeä lukuunottamatta(en ottanut häkeen siis yhteyttä) poliisilaitokset on viikonloppuisin kiinni:D:D. Naurettavaa. Sillonhan niitä rikoksia vasta tehdäänkin.

Meen nyt jatkamaan ja hakkaamaan päätä seinään. Oli pakko purkaa tää kaikki tänne.
Minnekään muualle kun ei pääse läpi. Jonottanu kaikkialle sen 20 min ennen kun luovuttanu.
Vastaa Viestiin