Rovaniemi: Bussikuski ajoi suojatietä ylittänyttä päin - keski-ikäinen mies kuoli

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
delirium12
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: Ti Tammi 10, 2012 6:33 pm

Re: Rovaniemi: Bussikuski ajoi suojatietä ylittänyttä päin - keski-ikäinen mies kuoli

Viesti Kirjoittaja delirium12 »

hutkivajournalisti kirjoitti: To Loka 29, 2020 11:26 pm
delirium12 kirjoitti: To Loka 29, 2020 9:53 pm Suojatie nimitys on liian vahva ja se antaa väärän signaalin jalankulkijalle. Suojatien nimi tulisi poistaa käytöstä ja nimeksi muuttaa jalankulkijan ylityskohta tai joku muu sopivampi nimitys. Tämä voisi poistaa liian vahvana esiintyvän minä ensin asenteen jalankulkijoiden kohdalla ja kun kyseessä olisi vain jalankulkijan ylityskohta eikä suojatie niin se toisi enemmän tarkkaavaisuutta siihen itse ylitystilanteeseen ja ennakointiin ja osaltaan ehkäisisi vastaavien onnettomuuksien syntymisen.

Suojatiellä on sen merkitystä hyvin kuvaava nimi. Tietenkin jos lakien ja liikennesääntöjen noudattaminen on shaibaa, niin sen merkitys voi olla hukassa. On autoilijan velvollisuus lähestyä suojatietä niin, ettei aja suojatiellä kenenkään päälle, näin myös laki edellyttää. Ehkä kannattaa muuttaa sinne mistä shaiba sana on tullut, jos ei Suomen lakien noudattaminen kiinnosta.
Tottakai lakia täytyy kunnioittaa ja noudattaa, mutta joskus vaan oman turvallisuuden vuoksi on hyvä joustaa ja luopua omista oikeuksistaan vaikka kuinka olisi oikeassa(mukava maata sairaalassa mutta olinpas oikeassa) . Kyllä ainakin itse henk. kohtaisesti tykkään jalankulkiessani päästää isot autot menemään ja odottelen itse kiltisti suojatien laidassa koska ne jalat nyt vaan pysähtyy nopeammin kuin se bussi.

Ja suojatie ei suojaa ketään koska auton alle jää samallalailla oli suojatietä tai ei, joten suojatiellä ei ole suojaavaa vaikutusta kuten nimi antaa ymmärtää eli nimi on ehdottomasti väärä. Silloin se olisi suojatie jos sen ympärillä olisi suojakaiteet niin, että kyseistä suojatietä ylittäessä olisi mahdotonta jäädä auton alle. Suojatien valkoiset viivat ei suojaa ketään vaan autot ajaa niiden viivojen yli ihan kuin niitä viivoja myöten kävelevän jalankulkijan.
Viimeksi muokannut delirium12, To Loka 29, 2020 11:56 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On olemassa valmiiksi pureksittua tietoa lukeneita ihmisiä paljon mutta liian vähän järjellä ajattelevia. :roll:
delirium12
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: Ti Tammi 10, 2012 6:33 pm

Re: Rovaniemi: Bussikuski ajoi suojatietä ylittänyttä päin - keski-ikäinen mies kuoli

Viesti Kirjoittaja delirium12 »

Maalaisjärkeä on hyvä käyttää lakia soveltaessa, jos lakeja aletaan noudattaa millin tarkasti varsinkin niitä pienimpiäkin niin eihän minkään teosta tule yhtään mitään. Ei edes lakeja valvovat viranomaiset noudata kaikkia lakeja vaan oikovat niitä soveltaen, ihminen on ihminen koittakaa hyväksyä.
On olemassa valmiiksi pureksittua tietoa lukeneita ihmisiä paljon mutta liian vähän järjellä ajattelevia. :roll:
hutkivajournalisti
Adrian Monk
Viestit: 2941
Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 11:22 am

Re: Rovaniemi: Bussikuski ajoi suojatietä ylittänyttä päin - keski-ikäinen mies kuoli

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

delirium12 kirjoitti: To Loka 29, 2020 11:47 pm Tottakai lakia täytyy kunnioittaa ja noudattaa, mutta joskus vaan oman turvallisuuden vuoksi on hyvä joustaa ja luopua omista oikeuksistaan vaikka kuinka olisi oikeassa(mukava maata sairaalassa mutta olinpas oikeassa) . Kyllä ainakin itse henk. kohtaisesti tykkään jalankulkiessani päästää isot autot menemään ja odottelen itse kiltisti suojatien laidassa koska ne jalat nyt vaan pysähtyy nopeammin kuin se bussi.
Kuitenkin koko ajan meuhkaat, että lait ovat shaibaa. Syyllinen löytyy aina ratin takaa, jos suojatiellä jonkun päälle ajetaan. Nuo sinun juttusi ovat samaa taso, kuin jutut, joissa raiskauksen uhreja syyllistetään, koska ovat pukeutuneet liian paljastavasti.
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.
JanitaSlim
Adrian Monk
Viestit: 2983
Liittynyt: Pe Syys 18, 2020 5:51 pm

Re: Rovaniemi: Bussikuski ajoi suojatietä ylittänyttä päin - keski-ikäinen mies kuoli

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Joku neropatti kertoo vielä miten 76 tonninen yhdistelmä ei pysähdy jäällä suojatielle, kun kyseessä on tapaus, jossa 10t bussi on ajanut syyssäällä jalankulkijan ylitse tappavasti..

Liikennesäännöt koskevat autoilijoita painoi auto sitten 600kg, tai 100 000 kg.
delirium12
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: Ti Tammi 10, 2012 6:33 pm

Re: Rovaniemi: Bussikuski ajoi suojatietä ylittänyttä päin - keski-ikäinen mies kuoli

Viesti Kirjoittaja delirium12 »

On pöyristyttävää huomata, että vielä vuonna 2020 on noin musta-valkoisia on/off tyyppejä olemassa. Tarkoitan tällä sitä, että katsotte vaan lakikirjaa ja sen ansiosta annatte suojatielle liian suuren arvon ihan niinkuin olen jo aiemmin todennut sen, että suojatie ei suojaa ketään ja sen suojatien ympärillä ei ole suojaavia turvarakenteita. Tämän vuoksi suojatien nimi tulisi muuttaa, että vajaa älyiset kaupunkilaiset eivät erehtyisi luulemaan kyseessä olevan kuolematon astuessaaan näiden valkoisten viivojen päälle.

Nykyinen suojatielaki ei vaan ole yksinkertaisesti toimiva ja sen vuoksi juuri näitä ikäviä onnettomuuksia tapahtuu. Suojatien kohdalla kaikki vastuu on siirretty autoilijalle oli se sitten ammattikuljettaja rekkoineeen tai ei mutta sillä lienee tuskin merkitystä niinkuin jotkut pienisieluiset ovat tähän seikkaan takertuneet.

Mielestäni lakia tulisi muuttaa niin, että näille jalankulkijoillekkin annettaisiin vastuita/velvoitteita katua ylittäessään tai astuessaan suojatielle. Yhteisillä vastuilla ja huomioimisilla voitaisiin saada aikaan se, että kukaan ei enään koskaan menettäisi henkeään näiden suojatieksi kutsuttujen valkoisten viivojen päällä.

Nyt tilanne on huono ja ei toimiva, koska kaikki havannointi ja vastuu on tosiaan sillä moottorikulkuneuvon kuljettajalla, jonka ajoneuvon ohjaamosta näkyväisyys on monesti huono.

Jalankulkijalle heijastin pakko olisi myös välttämätön ajatellen juuri näitä syksy pimeitä.

Jos tämä onnettomuus olisi sattunu pari päivää aiemmin niin silloin olisi ollut lumimaassa ja tie jäinen.
On olemassa valmiiksi pureksittua tietoa lukeneita ihmisiä paljon mutta liian vähän järjellä ajattelevia. :roll:
JohanPomppas
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1375
Liittynyt: Su Loka 20, 2019 12:44 am

Re: Rovaniemi: Bussikuski ajoi suojatietä ylittänyttä päin - keski-ikäinen mies kuoli

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

delirium12 kirjoitti: Pe Loka 30, 2020 8:25 am On pöyristyttävää huomata, että vielä vuonna 2020 on noin musta-valkoisia on/off tyyppejä olemassa. Tarkoitan tällä sitä, että katsotte vaan lakikirjaa ja sen ansiosta annatte suojatielle liian suuren arvon ihan niinkuin olen jo aiemmin todennut sen, että suojatie ei suojaa ketään ja sen suojatien ympärillä ei ole suojaavia turvarakenteita. Tämän vuoksi suojatien nimi tulisi muuttaa, että vajaa älyiset kaupunkilaiset eivät erehtyisi luulemaan kyseessä olevan kuolematon astuessaaan näiden valkoisten viivojen päälle.
Rahtaa se perseesi joskus sieltä auton penkiltä ja lähde tallaamaan katuja, niin ehkä sullekin se suojatien merkitys kirkastuu... Yksikään jalankulkija ei kuvittele olevansa kuolematon astuessaan suojatielle. Ihan sillain kainosti se jalankulkija kuvittelee, että arvoisa läskiperse auton ratissa vähän höllää jalkaa kaasulta, jopa ihan pysähtyy, että jalkaisin liikkuvakin pääsee ylittämään tien. Muussa tapauksessahan sitä saa odottaa maailman tappiin, että tien yli pääsee, jos "vastuu" "onnettomuuksissa" siirretään jalankulkijalle edes osittain.
delirium12
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: Ti Tammi 10, 2012 6:33 pm

Re: Rovaniemi: Bussikuski ajoi suojatietä ylittänyttä päin - keski-ikäinen mies kuoli

Viesti Kirjoittaja delirium12 »

JohanPomppas kirjoitti: Pe Loka 30, 2020 5:10 pm
delirium12 kirjoitti: Pe Loka 30, 2020 8:25 am On pöyristyttävää huomata, että vielä vuonna 2020 on noin musta-valkoisia on/off tyyppejä olemassa. Tarkoitan tällä sitä, että katsotte vaan lakikirjaa ja sen ansiosta annatte suojatielle liian suuren arvon ihan niinkuin olen jo aiemmin todennut sen, että suojatie ei suojaa ketään ja sen suojatien ympärillä ei ole suojaavia turvarakenteita. Tämän vuoksi suojatien nimi tulisi muuttaa, että vajaa älyiset kaupunkilaiset eivät erehtyisi luulemaan kyseessä olevan kuolematon astuessaaan näiden valkoisten viivojen päälle.
Rahtaa se perseesi joskus sieltä auton penkiltä ja lähde tallaamaan katuja, niin ehkä sullekin se suojatien merkitys kirkastuu... Yksikään jalankulkija ei kuvittele olevansa kuolematon astuessaan suojatielle. Ihan sillain kainosti se jalankulkija kuvittelee, että arvoisa läskiperse auton ratissa vähän höllää jalkaa kaasulta, jopa ihan pysähtyy, että jalkaisin liikkuvakin pääsee ylittämään tien. Muussa tapauksessahan sitä saa odottaa maailman tappiin, että tien yli pääsee, jos "vastuu" "onnettomuuksissa" siirretään jalankulkijalle edes osittain.
Kuuleppas perseilijä minä kävelen lähes päivittäin suojatien yli ja monta kertaa valitettavasti tämän keskittämis politiikan ansiosta missä kaikki tungetaan kasvukeskuksiin asumaan. Olisin onnellinen jos minun ei tarvisi kävellä koskaan suojatien ylitse koska asuisin niin syrjässä.
On olemassa valmiiksi pureksittua tietoa lukeneita ihmisiä paljon mutta liian vähän järjellä ajattelevia. :roll:
Vastaa Viestiin