Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Pahani Julmu
Lauri Hanhivaara
Viestit: 126
Liittynyt: To Touko 28, 2020 10:38 am

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Pahani Julmu »

Shrlck kirjoitti: To Maalis 04, 2021 8:40 am
Pahani Julmu kirjoitti: Ke Maalis 03, 2021 3:06 pm Toivottavasti Atson isä pitää Ylilaudalla tehdyn "lupauksensa"...
Mikä homma?
"Atsolle haettiin apua kaikin keinoin, syy lastikaan oli pääasiassa kun atsoa ei saanut menemään kouluun. Itse olen siihen päätökseen antanut puoltavan lausunnon,koska olin yksinhuoltajana ja uupunut myös työelämässäni, enkä kyennyt olemaan 24/7 kontroloimassa töiden takia lähtikö kouluun...
Nyt tuntuu hirveältä, että olen poikaani patistanut kouluun ja jopa vapaa ajalla ulkoilemaan tms, veetin tai muiden kanssa. Voitte kuvitella mikä tuska nyt on kun tajuaa syyt masennukseen ja ongelmiin kouluelämässä ja loppuaikoina vapaa ajan elämässäkin..!
Syitä haettiin yhdessä esim, koulun lukuisten työntekijöiden kansaa, lastensuojelun, perhetyöntekijöiden, sosiaalityöntekijöiden, lääkärien, nuorisopsykiatrien, terkkareiden, perhetui työntekijän jne jne kanssa Atsosta!
Mitä mieltä tuomiosta olen?
Toivottavasti lyhyt, pääsen suoraan verikostoon!
Ei mitään sääliä, kurkku auki joko minun toimesta tai myötäeläjien! Terveisiä tekijöille, ette saa suojaa suomessa, ette missään. Monen tuhannen ihmisen viha kostautuu ja mun ei tarvitse edes liata käsiäni. Vaikka todella haluaisin itse antaa lapseeni kohdistuneita perversioita kostaa, hakkaa teitä ja kusta suuhun...niin jätän tämän ns karman haltuun ja te kärvennytte helvetin erikois lieskoissa, pitkääm ja hitaasti, itkette niin saatanasti ..itkette ja yritätte kuolla..repiä suonianne auki päästäksenne nopeammin..ivallinen naurunne tulee kaikumaan päässänne loputtomiin..
Hetken tuskan teitte, loputon on teidän tuskanne!
Ystävällisin terveisin: Atson isä, Jani Liuhanen"
mobiililaiteukkeli
Neuvoja-Jack
Viestit: 567
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2015 3:05 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja mobiililaiteukkeli »

Shrlck kirjoitti: To Maalis 04, 2021 10:54 am Eikö media voisi pienellä kannustamisella, lukuisilla juttuvinkeillä ym. kirjoittaa tästä epäoikeudenmukaisuudesta, johon tämä uhkaa päättyä ... Kirjoittaa esim siitä kuinka kansa huutaa kovinta mahdollista rangaistusta myös "osan aikaa paikalta pois olleelle henkilölle" eli Heikki Evert Juutiselle. Sais siinä toimittaja-isikin vähän lukemista. Jos riittävän moni tähän painostaa, luulen että joku media tarttuisi.
Kyllähän siitä on jo kirjoitettu, mm. psykiatri Alo Jüriloon haastattelussa hän on todennut, että tuleva tuomio ei välttämättä käy ihmisten oikeudentajuun. Media tai kansa ei valitettavasti tuomioon voi vaikuttaa, kun se annetaan lakiin, ei yleiseen mielipiteeseen, perustuen.
Oon ihan tavallinen suomalainen mies. Mä käytän harmaita housuja ja tykkään katsella kun kala syö ja syntyy renkaita.
Shrlck
Susikoski
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2021 8:35 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Shrlck »

Pahani Julmu kirjoitti: To Maalis 04, 2021 10:58 am
Shrlck kirjoitti: To Maalis 04, 2021 8:40 am
Pahani Julmu kirjoitti: Ke Maalis 03, 2021 3:06 pm Toivottavasti Atson isä pitää Ylilaudalla tehdyn "lupauksensa"...
Mikä homma?
"Atsolle haettiin apua kaikin keinoin, syy lastikaan oli pääasiassa kun atsoa ei saanut menemään kouluun. Itse olen siihen päätökseen antanut puoltavan lausunnon,koska olin yksinhuoltajana ja uupunut myös työelämässäni, enkä kyennyt olemaan 24/7 kontroloimassa töiden takia lähtikö kouluun...
Nyt tuntuu hirveältä, että olen poikaani patistanut kouluun ja jopa vapaa ajalla ulkoilemaan tms, veetin tai muiden kanssa. Voitte kuvitella mikä tuska nyt on kun tajuaa syyt masennukseen ja ongelmiin kouluelämässä ja loppuaikoina vapaa ajan elämässäkin..!
Syitä haettiin yhdessä esim, koulun lukuisten työntekijöiden kansaa, lastensuojelun, perhetyöntekijöiden, sosiaalityöntekijöiden, lääkärien, nuorisopsykiatrien, terkkareiden, perhetui työntekijän jne jne kanssa Atsosta!
Mitä mieltä tuomiosta olen?
Toivottavasti lyhyt, pääsen suoraan verikostoon!
Ei mitään sääliä, kurkku auki joko minun toimesta tai myötäeläjien! Terveisiä tekijöille, ette saa suojaa suomessa, ette missään. Monen tuhannen ihmisen viha kostautuu ja mun ei tarvitse edes liata käsiäni. Vaikka todella haluaisin itse antaa lapseeni kohdistuneita perversioita kostaa, hakkaa teitä ja kusta suuhun...niin jätän tämän ns karman haltuun ja te kärvennytte helvetin erikois lieskoissa, pitkääm ja hitaasti, itkette niin saatanasti ..itkette ja yritätte kuolla..repiä suonianne auki päästäksenne nopeammin..ivallinen naurunne tulee kaikumaan päässänne loputtomiin..
Hetken tuskan teitte, loputon on teidän tuskanne!
Ystävällisin terveisin: Atson isä, Jani Liuhanen"

Ohhoh. Aikamoista... Olisiko Atson isä todella tullut ylilaudalle jakamaan tuollaista? En tyyppiä tunne, niin en osaa sanoa, mutta kirjoitusvirheitä aikakin vilisee teksti. Jossain vaiheessa vauva.fi sivustolla oli jokin Atson isän allekirjoittama viesti, myös mutta siitä vain kuvakaappauksia netissä, kun ketju poistettiin ja lopulta myös nuo kuvat. En ehtinyt lukemaan läpi.


Joka tapauksessa, oli autenttinen viesti tai ei, niin oikeutta toivon minäkin. Jos sitä ei lain varjolla saa, niin sitten muuten. Ja varmasti hirmuinen tuska, kun tajuaa patistaneensa poikaa kouluun ja ulos hakattavaksi. Osanotto omaisille ja voimaa jatkaa eteenpäin kaikesta huolimatta. Karma is a bitch.
Shrlck
Susikoski
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2021 8:35 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Shrlck »

mobiililaiteukkeli kirjoitti: To Maalis 04, 2021 11:09 am
Shrlck kirjoitti: To Maalis 04, 2021 10:54 am Eikö media voisi pienellä kannustamisella, lukuisilla juttuvinkeillä ym. kirjoittaa tästä epäoikeudenmukaisuudesta, johon tämä uhkaa päättyä ... Kirjoittaa esim siitä kuinka kansa huutaa kovinta mahdollista rangaistusta myös "osan aikaa paikalta pois olleelle henkilölle" eli Heikki Evert Juutiselle. Sais siinä toimittaja-isikin vähän lukemista. Jos riittävän moni tähän painostaa, luulen että joku media tarttuisi.
Kyllähän siitä on jo kirjoitettu, mm. psykiatri Alo Jüriloon haastattelussa hän on todennut, että tuleva tuomio ei välttämättä käy ihmisten oikeudentajuun. Media tai kansa ei valitettavasti tuomioon voi vaikuttaa, kun se annetaan lakiin, ei yleiseen mielipiteeseen, perustuen.
En nyt tarkoittanut psykiatrin tai muun asiantuntijan mielipidettä, vaan ihan rehellistä ja raakaa kansan raivoa eritoten Juutisen keplottelua kohtaan. Ei media päätökseen voi vaikuttaa, mutta ihmisten yleiseen mielikuvaan ja näkemykseen kylläkin....
ElisaDay
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: La Heinä 18, 2020 10:46 am

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja ElisaDay »

Murhasta Tuli Totta kirjoitti: To Maalis 04, 2021 12:23 am
Itseä kiinnostaa myös tuo, kun nuoret olivat ryhmächattailleet murhan tiimoilta, niin jäi sellainen kuva, että Veeti ja Heikki ikäänkuin pumppasivat Alexisilta tietoa kuinka paljon tämä muistaa. Kun Alexis kysyi mitä siellä oikein tapahtui, V+H vastasivat, "sä et haluu tietää" ja petasivat itselleen pienempää tuomiota Alexisin muistamattomuudella. Joka sittemmin näytti olleen oikein hyvä taktiikka.
Tämä on itsellekin iskenyt silmään vahvasti etp:stä. Nämä kaksi V ja H ovat, huomatessaan, ettei A muista illasta mitään, alkaneet syöttää A:lle tarinaa siitä kuinka A teki sitä ja tätä ja niin paljon enemmän kuin he. Tätä viestittelyä pitäisi pitää raskauttavana todisteena sekä H:ta että V:tä vastaan. Nyt kerrotusta tarinastahan voi puolet olla valetta/muunneltua totuutta kun sekä H että V ovat vyöryttäneet A:n kontolle asioita, joita ovat itse mahdollisesti tehneet. Todella raivostuttava tyyppejä etenkin H, jonka kuulustelut on olleet kaikista näistä niukimmat ja laskelmoidusti vastaillut. Kaksi muuta ovat sentään kertoneet laveammin ja ottaneet myös vastuuta myöntäessään osuutensa tapahtumiin.

H:sta tulee väkisinkin kylmäävä fiilis kuten vanhemmistaankin kun kehtaavat vaatia vapautumista yms. Mitä on mahtanut H:n isällä pyöriä päässä kun on kuullut mihin on poikansa silloin 4.12. kuskannut.
L'amourha
Jessica Fletcher
Viestit: 3073
Liittynyt: To Elo 24, 2017 8:02 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja L'amourha »

Pahani Julmu kirjoitti: To Maalis 04, 2021 10:16 am
petteri poloinen kirjoitti: Ke Maalis 03, 2021 7:17 pm jossain oli (en jaksanut lukea linkkejä) että uhrin perhe ja tekijöiden perheet olisiva lähentyneet ja kokevat yhdessä surua ja toivovat että keskustelupalstoilla käytävä aggressiivinen ja epäinhimillistävä keskustelu poistuisi, siitä ei seuraa mitään hyvää, aggressiiviset ja epäinhimillistävät viestit ovat yhtä pahoja kuin alkuperäinen tekokin.

Jos pitää paikkansa että uhrin ja tekijäoden perheet pitävät jotenkin yhtä niin onhan siinä varmasti anteeksipyyntöjä ja suruvalitteluja esitetty.
Lopetas nyt poloinen! Tuollaisen teon jälkeen ei varmasti kaveerata tekijöiden vanhempien kanssa, ei ainakaan Juutisten, jotka kieltää kaiken!
Tuo poloisen höpinä johtuu siitä hesarin jutusta jossa haastateltiin Hyvinkään paloittelumurhan uhrin isää. Tämä isä kertoi tutustuneensa tekijöiden vanhempiin oikeudenkäynneissä, käytti sanaa solidaarisuus heidän keskeisistä väleistä.
Tätä poloisen väitettä korjailtiin jo jokunen sivu sitten.

Itse aloin miettimään oliko tämä kyseinen hesarin juttu tilaustyö. Jutussa puhutaan paljon tästä Koskelan tapauksesta, Hyvinkään uhrin isä oli hesarin toimittaja, Juutisen isääkin on arvuuteltu toimittajaksi.

Vielä lopuksi, me olemme syyllisiä Atson kuolemaan. Näin maalailee Hyvinkään uhrin isä:
Marttila on myös seurannut rikoksiin keskittyvillä nettisivuilla käytyä keskustelua poikansa murhasta. Hän sanoo, että ihmiset esittävät täysin keksittyjä, perverssejä fantasioitaan tapauksesta. On puhuttu jopa kannibalismista.

”Jos mietitään, mistä näiden lasten ja nuorten viha kumpuaa, mistä he saavat tekoihinsa mallit, niin vastaus löytyy näiltä palstoilta.”

On aikuisia, jotka harrastavat rikosten yksityiskohdilla mässäilyä ja keksivät niitä vielä itse lisää. Se on sairasta, Marttila sanoo.

Kommenttipalstoilla on vaadittu tekijöiden kiduttamista, teloittamista ja raiskaamista vankilassa. Sieltä se viha tulee.

”Eivät nuorten teot tyhjästä synny. Jos aikuisten maailma on tällainen, ei ihme, jos on nuortenkin.”
Surfin' USA - Parasta waterboarding-musaa ikinä
RoyGrace
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 11:10 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja RoyGrace »

Kaksi kaverusta väittävät että kehottivat Alexisia lopettamaan väkivallan joissain tilanteissa. Oliko tämä vain heidän kertomaansa vai oliko siitä videotodisteita?
L'amourha
Jessica Fletcher
Viestit: 3073
Liittynyt: To Elo 24, 2017 8:02 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja L'amourha »

RoyGrace kirjoitti: To Maalis 04, 2021 11:37 am Kaksi kaverusta väittävät että kehottivat Alexisia lopettamaan väkivallan joissain tilanteissa. Oliko tämä vain heidän kertomaansa vai oliko siitä videotodisteita?
Pelkkää keskinäistä kerrontaa. Ainoa videoitu lopettamispuhe on se jossa Neramo käskee Atsoa lopettamaan vastustelun kun juottaa väkisin viinaa tälle.
Surfin' USA - Parasta waterboarding-musaa ikinä
RoyGrace
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 11:10 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja RoyGrace »

L'amourha kirjoitti: To Maalis 04, 2021 11:45 am
RoyGrace kirjoitti: To Maalis 04, 2021 11:37 am Kaksi kaverusta väittävät että kehottivat Alexisia lopettamaan väkivallan joissain tilanteissa. Oliko tämä vain heidän kertomaansa vai oliko siitä videotodisteita?
Pelkkää keskinäistä kerrontaa. Ainoa videoitu lopettamispuhe on se jossa Neramo käskee Atsoa lopettamaan vastustelun kun juottaa väkisin viinaa tälle.
Näin arvelinkin. Mihinkään mitä nämä kaksi mulkvistia suoltaa ei voi luottaa.
ElisaDay
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: La Heinä 18, 2020 10:46 am

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja ElisaDay »

RoyGrace kirjoitti: To Maalis 04, 2021 11:37 am Kaksi kaverusta väittävät että kehottivat Alexisia lopettamaan väkivallan joissain tilanteissa. Oliko tämä vain heidän kertomaansa vai oliko siitä videotodisteita?
Vain heidän kertomaa. Tosin videolla, jossa V pakko juottaa uhria niin voi ehkä olla tulkinnanvaraista sanooko V uhrille "lopeta äijä" vai toteaako sen A:lle joka potki tuolloin uhria ja sitten samaan hengenvetoon jatkaa uhrille puhumista että "mä oon sun puolella" tmv. Tätä vaikea arvioida tietenkään kun ei itse oo ko videota nähnyt, mutta ymmärtääkseni V puhutellut muutenkin A:ta äijäksi ja uhria puhutteli tuossa videossakin nimeltä, joten tästä syystä itselle jäi etp:n luettuani kuva, että V nimenomaan sanoo tuon "Lopeta äijä" A:lle. Mutta silti eihän kumpikaan näistä lapsuudenkavereista oo oikeasti halunnut A:n lopettavan, varmasti vain kannustaneet häntä. Heitä oli kaksi, aika helppoa heidän ois yhteistuumin ollut saada yksi poika kuriin.
petteri poloinen
Martin Riggs
Viestit: 620
Liittynyt: La Elo 22, 2020 2:44 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja petteri poloinen »

Väitetty Atson isä siis suoraan nimeeä V:n, että katuu että kannusti Atsoa olemaan V:n kanssa että poika piristyisi ja nyt selvisi tällaista, V ja Atso siis asuivat lähekkäin ja H:n kanssa Atso ei koskaan ollut yksin tekemisissä, ilman että V oli yhdysmiehenä ja mukana.

Jos "isä" lähtee kostamaan niin ensimmäinen kohde on se naapurin poika V joka näytteli ystävää nutta olikin kiusaaja ja suunnitteli murhaa.

A on tavallaan silmissäni syyntakeeton tomppeli, oli mukana murhassa ilman mitään näkyvää syytä ja tuntematta uhria, vain koska halusi olla kaveriporukassa.

H on yhtä paska kuin muut mutta todisteiden valossa tuli paikalle 20.40 kun Atso oli jo maassa ja häntä potkittu päähän ja pahimmat vammat eivät (nykyisen tiedon valossa) ole hänen aiheuttamiaan.

Ei H olie kiistänyt lyöneensä, käsittääkseni tunnusti sen aika alussa ilman mitään todisteitakaan, että ensin H:n äiti oli soittanut poliisille että poika on ollut mukana kuolemaan johtavassa pahoinpitelyssä ja heti perään että poika onkin myös "vähän" lyönyt mukana.

Eivät myöskään V tai A ole myöntänyt murhaa, kaikki väittävät vain pahoinpidelleensä ja että Atson kuolema ei ollut tarkoituksena.

Siis kaikki kolme keplottelevat parhaillaan irti murhatuomiosta, kukin parhaansa mukaan.

H:lla näyttö riittää vain pahoinpitelyyn (siis näytetyt aiheutetut uhrin fyysiset vammat) ja sen puolustus myöntää, mutta syyttäjä vaatii tuomiota murhasta yhteisvastuullisesti, pojat olivat kaikki mukana lyömässä ja heidän on täytynyt ymmärtää että lopputuloksena on uhrin kuolema.
Greenwich Mean
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Maalis 02, 2015 1:28 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Greenwich Mean »

ElisaDay kirjoitti: To Maalis 04, 2021 11:55 am
RoyGrace kirjoitti: To Maalis 04, 2021 11:37 am Kaksi kaverusta väittävät että kehottivat Alexisia lopettamaan väkivallan joissain tilanteissa. Oliko tämä vain heidän kertomaansa vai oliko siitä videotodisteita?
Vain heidän kertomaa. Tosin videolla, jossa V pakko juottaa uhria niin voi ehkä olla tulkinnanvaraista sanooko V uhrille "lopeta äijä" vai toteaako sen A:lle joka potki tuolloin uhria ja sitten samaan hengenvetoon jatkaa uhrille puhumista että "mä oon sun puolella" tmv. Tätä vaikea arvioida tietenkään kun ei itse oo ko videota nähnyt, mutta ymmärtääkseni V puhutellut muutenkin A:ta äijäksi ja uhria puhutteli tuossa videossakin nimeltä, joten tästä syystä itselle jäi etp:n luettuani kuva, että V nimenomaan sanoo tuon "Lopeta äijä" A:lle. Mutta silti eihän kumpikaan näistä lapsuudenkavereista oo oikeasti halunnut A:n lopettavan, varmasti vain kannustaneet häntä. Heitä oli kaksi, aika helppoa heidän ois yhteistuumin ollut saada yksi poika kuriin.

Ja jos nyt olisivat oikeasti pelänneet Alexista, kuten väittävät, helppoahan heidän olisi ollut vaikka juosta kauemmas "turvaan" ja soittaa apua. Vaikka Heikin isä paikalle, jos ei pollareille ilkeä soittaa.
Kummisetä
Jessica Fletcher
Viestit: 3249
Liittynyt: Ma Joulu 16, 2019 4:52 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

Koko lauma mielisairaalaan tahdosta riippumattomaan hoitoon vähintään 20 vuodeksi.
qurqo kirjoitti: To Loka 26, 2023 9:01 pm Ei renkaat mustaa piirrä, kuin lukkiutuneena.
:mrgreen:
RoyGrace
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 11:10 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja RoyGrace »

ElisaDay kirjoitti: To Maalis 04, 2021 11:55 am
Vain heidän kertomaa. Tosin videolla, jossa V pakko juottaa uhria niin voi ehkä olla tulkinnanvaraista sanooko V uhrille "lopeta äijä" vai toteaako sen A:lle joka potki tuolloin uhria ja sitten samaan hengenvetoon jatkaa uhrille puhumista että "mä oon sun puolella" tmv.
Aivan kuin olisi yrittänyt manipuloida uhria luottamaan häneen ja sen takia käskenyt Alexisia lopettamaan. Kieroa näytelmää.
Kynneppää
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: Pe Tammi 01, 2021 10:44 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Kynneppää »

RoyGrace kirjoitti: To Maalis 04, 2021 11:37 am Kaksi kaverusta väittävät että kehottivat Alexisia lopettamaan väkivallan joissain tilanteissa. Oliko tämä vain heidän kertomaansa vai oliko siitä videotodisteita?
Ei ole muita todisteita kuin Heikin ja Veetin puheet. Lapsuudenystävät liittoutuivat Alexista vastaan. Kaikkea mitä he Alexiksen tekemisistä sanovat pitää tarkastella tältä pohjalta. He eivät kerro toistensa tekemisistä ja vähättelevät tai vaikenevat omista tekemisistään. Kaikki Alexiksen päälle, mikä mahdollista.
Vastaa Viestiin