Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
lukutoukka
Christopher Lorenzo
Viestit: 1550
Liittynyt: Ma Huhti 06, 2009 3:02 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja lukutoukka »

Bird kirjoitti: Ma Maalis 29, 2021 8:04 pm
------
Itse mietiskelin tossa Kunta 10 -tuloksia. Huojentavaa, että opettajien kokema henkinen ja fyysinen väkivalta on vähentynyt.
------
Nämä Kunta 10 -tulokset ovat käsitykseni mukaan aika kyseenalaista tavaraa. Näihin kyselyihinhän on vastattu ja jouduttu porukalla esimiehen puhutteluun, kun tietyn osa-alueen vastaukset eivät miellyttäneet esimiestä. :roll: Seuraavalla kerralla osasimme sitten vastata paremmin. :lol:
maxi
Rico Tubbs
Viestit: 1275
Liittynyt: La Loka 14, 2017 8:52 am
Paikkakunta: Joulupukin maa

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja maxi »

Päätutkija kirjoitti: Ma Maalis 29, 2021 11:33 pm
Inanna kirjoitti: Ma Maalis 29, 2021 10:32 pm
JohanPomppas kirjoitti: Ma Maalis 29, 2021 5:26 pm
Jännä muuten, että kun kuulusteluissa käsiteltiin niitä vammoja, joiden syntytapaa ja tekovälineitä ei tiedetä, Veeti ja Heikki vastasivat kysyttäessä millä vammat on aiheutettu "en tiedä" tai jotain sen tapaista. Miksi ei kerrottu että Alexis ne teki välineellä A) kun muuten kyllä osattiin Alexiksen tekemäksi olla vierittämässä kaikki? Olisko syy siinä, että noita välineitä ei tekopaikalta ole löydetty ja se tarkoittaa sitä, että Veeti ja Heikki hakivat ne pois käydessään paikkaa siivoilemassa? Silloinhan herääkin kysymys, miksi he veivät nuo välineet pois, mutta eivät rautaputkea (josta ilmeisesti sormenjäljet oli kuitenkin pyyhitty)? Oliskohan syynä se, ettei noissa välineissä olisi ollutkaan Alexiksen sormenjälkiä ja dna:ta ollenkaan, mutta kikkelikaksikon tahmaisten näppien jälkiä sitäkin enemmän, mikä todistaisi heidän suuremmasta syyllisyydestä murhaan, kuin Alexiksen?
Erittäin hyvä huomio.

Tämä kaksikko tosiaan kävi seuraavana päivänä "siivoilemassa" paikkoja. Samalla kun miettivät miten hävittää ruumis. Vanhin poika ei tähän osallistunut. Herää kysymys miksei ? Olisiko ollut niin, että hänellä ei ollut mitään siellä, mikä huolestutti. Ja näillä kahdella oli, että saadaan syy tämän kolmannen päälle.

Siltähän se näyttää.

Lapsuuden ystävä makaa siellä murjottuna maassa ja nämä vain miettivät itseään. "Siivosivat" jälkiään ja kylmän rauhallisesti poistuivat paikalta viettämään viikonloppua koteihinsa, uhri jäi ja oli muutamien metrien päässä. Ei liikuttanut näitä kahta.

Ei tätä oikein millään muulla voi selittää, kuin kävivät hävittämässä todistusaineistoa.
Hyvä huomio tosiaan. Kukaan ei tiedä, onko tuolta viety pois ja hävitetty jotain lyömävälineitä, tai astaloita.
Kukaan ei myöskään tiedä, onko kyseinen kaksikko, tai jompikumpi heistä käynyt paikalla useamman kerran.
Niin tämähän on ollut esillä ketjussa jo aiemmin kun sitä lueskelee tarkoin.Ei mikään uusi hyvä huomio.
Eli siivosivat seuraavana päivänä paikkoja vieden tyhjiä tölkkejä, jättäen tyhjän viinapullon josta ei olleet itse juoneet, veivätkö mahdollisesti sen rautatangon jota Neramo oli pidellyt kädessä kun paikalta löytyi vain sellainen jossa oli useamman tunnistamattoman ihmisen dna.ta mutta ei tämän kolmikon kenenkään.
Ketjua lukeneena varmaan muistatte että Alexis oli hukannut lompakon ja nappikuulokkeet ja laturin tuonne alueelle pyytäen näitä kahta jos menette sinne niin katelkaa löytyykö.
Nämä eivät olleet niitä ottaneet/ hakeneetkaanko? koska poliisi on sieltä löytänyt ainakin nappikuulokkeet ja olikohan laturinkin?

Mitä ne Alexiksen tavaroita hakisi? Järkevämpää jättää sinne todistusaineistona.
Elämä on laiffii
Pahani Julmu
Lauri Hanhivaara
Viestit: 126
Liittynyt: To Touko 28, 2020 10:38 am

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Pahani Julmu »

Kalle-Ville kirjoitti: La Maalis 27, 2021 5:18 pm
Kanssaeläjä kirjoitti: La Maalis 27, 2021 2:09 pm
Saa nähdä mitä mielentilatutkimuksessa käy ilmi, veikkaan että ei kukaan näistä syyntakeeton.
Minä puolestani veikkaan, että ainakin yksi heistä on syyntakeeton. Mielentilatutkimuksia on säästösyistä vähennetty, mikä on tehnyt varsin pahoin päästään sekaisin oleville rikollisille helpommaksi välttää niitä, mutta usein kolmesta tutkittavasta löytyy mielentilatutkimuksessa se syyntakeeton, kuten löytyi esim. Kampin polttomurhassakin. Näin jo ihan siksi, että kun ylipäänsä edes tutkitaan niin niitä syyntakeettomiakin löytyy.
Minä epäilen, että jos joku todetaan, niin se on Alexis ja hänkin alentuneesti syyntakeeton, eli ei pakkohoitoa ja alennus vankeustuomiosta.
siiantaika
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1374
Liittynyt: Su Loka 18, 2020 6:58 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja siiantaika »

Kalle-Ville kirjoitti: La Maalis 27, 2021 5:18 pm
Kanssaeläjä kirjoitti: La Maalis 27, 2021 2:09 pm Saa nähdä mitä mielentilatutkimuksessa käy ilmi, veikkaan että ei kukaan näistä syyntakeeton.
Minä puolestani veikkaan, että ainakin yksi heistä on syyntakeeton. Mielentilatutkimuksia on säästösyistä vähennetty, mikä on tehnyt varsin pahoin päästään sekaisin oleville rikollisille helpommaksi välttää niitä, mutta usein kolmesta tutkittavasta löytyy mielentilatutkimuksessa se syyntakeeton, kuten löytyi esim. Kampin polttomurhassakin. Näin jo ihan siksi, että kun ylipäänsä edes tutkitaan niin niitä syyntakeettomiakin löytyy.
Mielentilatutkimus ei ole mitään arpapeliä, että kun testataan riittävän monta kertaa, niin jokaisesta saadaan hullu. Tässä on vaikea nähdä mitään todellista syytä edes mielentilatutkimuksen pyytämiselle. Oletan kyseen olevan vain varman päälle pelaamisesta, kun rikos on raaka ja tekijät vieläpä alaikäisiä.

Veeti ja Heikki olivat jo aiemmin pahoinpidelleet Atsoa ja he olivat myös aika tarkasti suunnitelleet tämänkin illan kuviot. Heidän osaltaan on siis täysin selvää, ettei kyse ole mistään yllättävästä psykoosista.

Alexis on uudempi tuttavuus, joten hänen mielentilastaan on vaikea sanoa. Mielentilatutkimus ei ole binäärinen eli että täytyy olla joko "täysipäinen" tai "hullu"; voi olla myös jotain siltä väliltä. Jos Alexis on esimerkiksi älykkyydeltään delfiinin tasolla, niin hänet saatetaan todeta alentuneesti syyntakeettomaksi sillä verukkeella, että hänellä on kehitysvamma. (Autismi!!!!!)

Se varmaan vetäisi maton monen foorumilaisen jalkojen alta, kun kävisi ilmi, että he ovat pilkanneet kehitysvammaisia.
Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6458
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Helsingin poliisi selvittää Koskelan murhaan liittyvän koulun ja lastensuojelun toimintaa – useita henkilöitä puhutettu
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hel ... #gs.wyevdf
Helsingin poliisi on jatkanut esiselvitystä, joka koskee Koskelassa surmatun nuoren kanssa toimineita viranomaistahoja, kuten koulua ja lastensuojelua.
Hyvä että kivakouluakin on selvitetty.
siiantaika
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1374
Liittynyt: Su Loka 18, 2020 6:58 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja siiantaika »

JohanPomppas kirjoitti: Ma Maalis 29, 2021 11:33 pm Ihan mielenkiinnosta teille, jotka pillastutte autismi/asperger spekuloinnista... Miksi se on teidän mielestä niin leimaavaa, mutta sitten omatkin spekulointinne siitä, että uhri olisi ollut nippa nappa 16 -vuotiaana jo niin pahasti päihderiippuvainen ja humalahakuista juopottelua harrastava, että menee hakattavaksi saadakseen alkoholia ja huumeita, ei ole leimaavaa?
Varmaan nyt puhutaan kolmesta eri kategoriasta: 1) aspergermaanikot 2) narkkariksi uskovat 3) loput ihmiset, jotka eivät tykkää esittää perättömiä arvailuita uhrin henkisistä tai fyysisistä ominaisuuksista.

Enpä ole itse edes aiemmin huomannut, että joku olisi arvellut Atson olevan päihderiippuvainen ja hakeutuneen tähän seuraan päihteiden vuoksi. Toivottavasti ei ollut olkiukko.
maxi kirjoitti: Ma Maalis 29, 2021 10:06 pm
lukutoukka kirjoitti: Ma Maalis 29, 2021 5:37 pm Rikoksen uhriksi voi päätyä ketä tahansa, millaisin omainaisuuksin onkin varustautunut. Nuoren hyväuskoisuus on paha riskitekijä.
En allekirjoita. Täytyy ensin hakeutua sellaisiin piireihin jossa on altis rikoksen uhriksi.
Miksi "täytyy hakeutua"? Miksei voi vain sattumalta ystävystyä sellaisten ihmisten kanssa, jotka alkavat hyvin nopeasti käyttää hyväksi eri tavoin?

Minunkin ensimmäiset kaverini olivat aika epäilyttävää sakkia jo esiteini-iässä: oli roskaamista, tupakointia, varastelua ja varmaan joku juopottelikin. Seikkailtiin teollisuusalueilla ja joskus jopa tutkittiin syrjästä löytyneitä rekkoja ja vajoja. Eivät nämä tyypit minua kuitenkaan käyttäneet hyväksi mutta olin selvästi sellaisessa huonossa seurassa, jonka mukana tuli tehtyä kaikenlaista tyhmää, mitä en olisi yksin ja ilman ulkoisia vaikutteita koskaan ajatellutkaan. Yksi kaveri tosin tykkäsi vähän "pyöritellä" minua satunnaisesti, koska hän oli mielestään oppinut jostain itsepuolustuslajeja ja minä olin porukan ainoa häntä pienikokoisempi. Ei hänkään tainnut varsinaisesti satuttaa mutta kamppasi joskus jne.
maxi
Rico Tubbs
Viestit: 1275
Liittynyt: La Loka 14, 2017 8:52 am
Paikkakunta: Joulupukin maa

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja maxi »

siiantaika kirjoitti: Ti Maalis 30, 2021 8:49 am .
Miksi "täytyy hakeutua"? Miksei voi vain sattumalta ystävystyä sellaisten ihmisten kanssa, jotka alkavat hyvin nopeasti käyttää hyväksi eri tavoin?

Minunkin ensimmäiset kaverini olivat aika epäilyttävää sakkia jo esiteini-iässä: oli roskaamista, tupakointia, varastelua ja varmaan joku juopottelikin. Seikkailtiin teollisuusalueilla ja joskus jopa tutkittiin syrjästä löytyneitä rekkoja ja vajoja. Eivät nämä tyypit minua kuitenkaan käyttäneet hyväksi mutta olin selvästi sellaisessa huonossa seurassa, jonka mukana tuli tehtyä kaikenlaista tyhmää, mitä en olisi yksin ja ilman ulkoisia vaikutteita koskaan ajatellutkaan. Yksi kaveri tosin tykkäsi vähän "pyöritellä" minua satunnaisesti, koska hän oli mielestään oppinut jostain itsepuolustuslajeja ja minä olin porukan ainoa häntä pienikokoisempi. Ei hänkään tainnut varsinaisesti satuttaa mutta kamppasi joskus jne.
[/quote]

Eli toisinsanoen hakeuduit porukkaan mukaan kun olisit voinut jättäytyä pois kun huomasit millaista porukka oli...sitä sanotaan hakeutumiseksi.
Uskallan väittää, että monet nuoret hakeutuvat tietynlaisiin porukoihin kunhan ovat ensin itse omassa päässään seuloneet missä ja ketkä ovat saman kaltaisia.
Tiedän tapauksia joissa nuori on hakeutunut näiden alamaailma tyyppien mukaan saadakseen alkoholia ja huumeita. Sitten ovat tajunneet kun heitä on käytetty seksuaalisesti hyväksi...että ei vittu mitä porukkaa teen ilmotuksen ja hyvä niin että ovat tehneet.
Elämä on laiffii
lukutoukka
Christopher Lorenzo
Viestit: 1550
Liittynyt: Ma Huhti 06, 2009 3:02 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja lukutoukka »

Ne varhaislapsuuden tai ensimmäisten luokkien kaverit voivat olla vielä 16-vuotiaalle sellaisia, että vaikka he sekaantuvat teini-iässä asioihin, jotka ovat teinille hämmentäviä, niin nuoren on vaikeaa irrottautua heistä. Puhumattakaan, jos kyseiset tyypit ovat saaneet jonkinlaisen otteen ihmisestä, jolla kiristää tätä.
Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5040
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Hermione »

"Hakeutumisesta"... Kaksi näistä murhaajista oli ollut uhrin elämässä varhaislapsuudesta lähtien ja vanhemmat tuttavia keskenään. Eli ei voi tässä kohtaa puhua tiettyyn seuraan hakeutumisesta. Ennemminkin vaikuttaa siltä, mitä täällä on jo spekuloitu, että uhria on vuosikaudet "koulutettu" rooliinsa. On erittäin kylmäävää, ettei kukaan tätä huomannut. Voi olla, että näiden osallisten vanhemmat läheltä seuranneena tulleet tavallaan sokeaksi nähdä poikien keskinäistä dynamiikkaa, tai sitten asioita on tapahtunut silloin, kun vanhemmat eivät ole olleet näkemässä ja kuulemassa.
lukutoukka
Christopher Lorenzo
Viestit: 1550
Liittynyt: Ma Huhti 06, 2009 3:02 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja lukutoukka »

Meidän lapset ja muiden kakarat on vanha viisaus naapurusten lapsista. Vaikka kiusaajien vanhemmat olisivat huomanneet poikien asenteen uhria kohtaan, ovat ehkä vain kääntäneet pään toiseen suuntaan. Jos pojat ovat vielä puhuneet uhrin päälle vikoja ja tekoja, niin ovat mielissään uskoneet nämä jutut. Ehkä pojat ovat näytelleet hyvääkin kaveria uhrin vanhempien edessä. :(

Itse asiassa taitaa olla tämä toisen päälle syyn asettaminen tuttua puuhaa pojille jo ennen Alexiksen mukaan ottoa.
Missu
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 95
Liittynyt: Ma Joulu 28, 2020 8:23 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Missu »

Inanna kirjoitti: Ma Maalis 29, 2021 11:31 pm Olisiko jo otsa-ohimolohkorappeumaa ilmassa ?
Altzaimer🤔
maxi
Rico Tubbs
Viestit: 1275
Liittynyt: La Loka 14, 2017 8:52 am
Paikkakunta: Joulupukin maa

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja maxi »

Hermione kirjoitti: Ti Maalis 30, 2021 9:51 am "Hakeutumisesta"... Kaksi näistä murhaajista oli ollut uhrin elämässä varhaislapsuudesta lähtien ja vanhemmat tuttavia keskenään. Eli ei voi tässä kohtaa puhua tiettyyn seuraan hakeutumisesta. Ennemminkin vaikuttaa siltä, mitä täällä on jo spekuloitu, että uhria on vuosikaudet "koulutettu" rooliinsa. On erittäin kylmäävää, ettei kukaan tätä huomannut. Voi olla, että näiden osallisten vanhemmat läheltä seuranneena tulleet tavallaan sokeaksi nähdä poikien keskinäistä dynamiikkaa, tai sitten asioita on tapahtunut silloin, kun vanhemmat eivät ole olleet näkemässä ja kuulemassa.
Ei puhutakaan tästä yhdestä tapauksesta vaan esimerkki oli hieman laajempi kuvaus nuorten käyttäytymismekanismista. Käy ilmi kun lukee tarkemmin ajatuksella.
Kyseinen Koskelan tapaus on jo varsin selvä mitä on ollut taustalla, miten näitä voidaan ennakoida ja ehkäistä varhaisella reagoinnilla. Myös mahdolliset tulevat rangaistukset ja mielentilatutkimukset ovat pöyhitty läpikotaisin.
Tiedostan, että kyse on ollut varhaislapsuuden jonkinlaisesta luottokaveruudesta josta kaksi yksilöä ovat alkaneet käyttäytyä kieroutuneesti, ei niinkään käpyrauhasen toiminnnasta johtuen vaan varmasti ihan muista syistä.

Tuo että uhri on ” koulutettu” rooliinsa on minun tuoma julkaisu tähän ketjuun, joten jotain myös on jäänyt mieleen muillakin kirjoituksistani.
Elämä on laiffii
siiantaika
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1374
Liittynyt: Su Loka 18, 2020 6:58 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja siiantaika »

maxi kirjoitti: Ti Maalis 30, 2021 9:12 amEli toisinsanoen hakeuduit porukkaan mukaan kun olisit voinut jättäytyä pois kun huomasit millaista porukka oli...sitä sanotaan hakeutumiseksi.
Ei se ole mitään hakeutumista vaan normaalia ihmisten parissa liikkumista. Miksi olisin jättäytynyt pois porukasta? En minä kokenut noita ihmisiä vastenmielisiksi. Joskus vaan tehtiin asioita, jotka olisi voinut jättää tekemättäkin.
maxi
Rico Tubbs
Viestit: 1275
Liittynyt: La Loka 14, 2017 8:52 am
Paikkakunta: Joulupukin maa

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja maxi »

siiantaika kirjoitti: Ti Maalis 30, 2021 2:05 pm
maxi kirjoitti: Ti Maalis 30, 2021 9:12 amEli toisinsanoen hakeuduit porukkaan mukaan kun olisit voinut jättäytyä pois kun huomasit millaista porukka oli...sitä sanotaan hakeutumiseksi.
Ei se ole mitään hakeutumista vaan normaalia ihmisten parissa liikkumista. Miksi olisin jättäytynyt pois porukasta? En minä kokenut noita ihmisiä vastenmielisiksi. Joskus vaan tehtiin asioita, jotka olisi voinut jättää tekemättäkin.
Siitä pääsee aasinsiltaa pitkin aiheeseen oikean ja väärän erottaminen toisistaan.
Monet tuntemani ihmiset kertoessaan omasta lapsuudestaan ja sitten nuoruudestaan ovat sanoneet oikean ja väärän erottamisesta toisistaan olevan jossain ikävaiheessa vaikeaa. On niitäkin jotka jo lapsena tajuavat riippuen luonteesta ja kasvatuksesta mihin on opastettu, sen mikä on oikein ja mikä väärin.
Nykyaikaan kun kasvatus on väljempää kuin ennen on tämä harmaalla alueella tarpominen varmaan yleisempää.
Monesti tiedostetaan tekevänsä väärin, mutta tehdään kuitenkin. Silloin helposti ajautuu virran mukana myös rikoksiin.
Vaimo toimiessaan kaupanalalla kertoi myymälävarkauksista ja siitä miten helposti erotti ne poikaporukat jotka aikoivat näpistää karkkihyllystä myös sen kuka oli vain mukana ja antoi toisten tehdä kun itse tiesi sen luvattomaksi.
Elämä on laiffii
Inanna
Rico Tubbs
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Heinä 24, 2017 5:38 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Inanna »

maxi kirjoitti: Ti Maalis 30, 2021 7:18 am

Niin tämähän on ollut esillä ketjussa jo aiemmin kun sitä lueskelee tarkoin.Ei mikään uusi hyvä huomio.
Eli siivosivat seuraavana päivänä paikkoja vieden tyhjiä tölkkejä, jättäen tyhjän viinapullon josta ei olleet itse juoneet, veivätkö mahdollisesti sen rautatangon jota Neramo oli pidellyt kädessä kun paikalta löytyi vain sellainen jossa oli useamman tunnistamattoman ihmisen dna.ta mutta ei tämän kolmikon kenenkään.
Ketjua lukeneena varmaan muistatte että Alexis oli hukannut lompakon ja nappikuulokkeet ja laturin tuonne alueelle pyytäen näitä kahta jos menette sinne niin katelkaa löytyykö.
Nämä eivät olleet niitä ottaneet/ hakeneetkaanko? koska poliisi on sieltä löytänyt ainakin nappikuulokkeet ja olikohan laturinkin?

Mitä ne Alexiksen tavaroita hakisi? Järkevämpää jättää sinne todistusaineistona.
Olin kyllä havainnut tämän aiemmin. Ja lukenut tätä samaa litaniaa mitä nyt laskettelet tuossa yllä.

Ongelma tuossa on, että me emme tiedä mitä he kävivät siellä siivoilemassa. Se on näiden kahden tekijän sanan varassa. Että kaljatölkkejä tai jotain.

Menin itsekin tuohon lankaan ensin. Nyt hmmmm...

Epäilen hyvin vahvasti, että he nimenomaan kävivät hävittämässä todistusaineistoa omaan osuuteensa tässä murhassa, pätkääkään välittämättä uhrista ja kohtalostaan edelleenkään. Poistivat kaiken puhelimistaan, tietämättä, että ne videot ja chatit saadaan takaisin. Ajattele jos ei olisi saatu ?

Nyt joku kukkahattuilija voi ajatella, että muutama vuosi "karanteenissa" tekee näistä uusia miehiä.

Itse en usko tällaisiin ihme parantumisiin. Nämä yksinkertaisesti pitäisi synnyttää uudestaan, sitten jotain mahdollisuuksia ehkä.
Vastaa Viestiin