Entisen helsinkiläispoliisin paljastusblogi kertoo poliisien sikailusta

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Likeavirgin
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4632
Liittynyt: Su Huhti 19, 2020 8:18 pm

Re: Entisen helsinkiläispoliisin paljastusblogi kertoo poliisien sikailusta

Viesti Kirjoittaja Likeavirgin »

poliisienrikokset kirjoitti:
Ma Kesä 28, 2021 4:00 pm
Ei kaameasti tarvitse blogia lukea että sieltä tulee ilmi ihan poliisin oma tiedote, jossa kerrotaan että poliisiura on takana. Tiedote löytyy myös ihan poliisin omilta sivuilta kun hakee. Myös melko monta kertaa lukee että "oikeusjuttu" on vireillä, sillä tapaukset ovat sisäisen tutkinnan esiselvityksessä. Googleen voi laitella hakuun medioiden juttuja blogista jos ei oikeasti vastauksia löydä.

Ihan mielenkiinnosta, mistä se elämänkallu? Tatuoinneista? Nykyään poliiseilla on paljon tatuointeja, melko vanhoillinen ajatus jos jokainen tatuoitu ihminen on elämänkallu.. Ihan musiikkiuraan ne liittyvät. Pasilassa kun kesällä katselee liikennettä aseman edessä ei siellä tunnista poliisia ja rosvoa toisistaan kuin virkamerkistä :)

Tässä 5 sekunnin tutkinnan tulos:
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007894038.html
Helsingin poliisipäällikkö Lasse Aapio vahvistaa, että blogin kirjoittaja on työskennellyt aikanaan Helsingin poliisilaitoksella.

Aapio muistuttaa, että ihmisillä on sananvapaus, mutta myös vastuu sanoistaan. Poliisi ottaa kerrotut tarinat Aapion mukaan vakavasti.

”Hänen kertomiaan asioita käydään lävitse ja siirretään syyttäjän harkittavaksi. Tällaiset puheet otetaan kyllä aina vakavasti, kun niitä tulee ilmi.”
Ei tuossa missään kerrota, että kyseessä olisi entinen poliisi. Laitossiivojakin työskentelee Helsingin poliisilaitoksella..

poliisienrikokset
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2021 11:48 am

Re: Entisen helsinkiläispoliisin paljastusblogi kertoo poliisien sikailusta

Viesti Kirjoittaja poliisienrikokset »

Skloddi kirjoitti:
Ke Kesä 30, 2021 1:30 pm
Mainitsit, Joakim, ihan alkuvaiheessa, että monet isot mediat ottivat yhteyttä ja halusivat haastatella ja tehdä juttua. Tekikö yksikään lopulta, kun en ainakaan ole missään huomannut? Ja jos ei tehnyt niin oliko syynä tarinoidesi todenperäisyyden uskottavuusongelmat vai mikä?
Hei, Yleltä tuli joku aikaa sitten tämä juttu, se oli toinen niistä medioista jonne annoin haastattelun ja tietoja.
https://yle.fi/uutiset/3-11921990
Heillä oli paljon enemmänkin juttuun, mutta harmillisesti joutuivat vetämään inhimillisistä syistä viime tingassa aika isot jutut pois siitä. Olivat tutkineet parikin tapausta, missä poliisin rikokseen oli saatu näyttöä, mutta uhrit viimetingassa pyysivät ettei heidän osuuttaan julkaistaisi. Medioiden kiinnostus on päinvastoin ollut erittäin isoa ja olen itse päättänyt vieläkin pitäytyä odottelemassa tuloillaan olevaa isoa juttua. En ole siis antanut millekään muulle medialle nyt vielä haastattelua. Olen kyllä luvannut sen tehdä, kun sen aika on eli kun se seuraava juttu on tullut ulos. Toimittajat ovat päinvastoin tutkineet myöskin keissejä ja niille on löytynyt yllättäviäkin lähteitä, jotka ovat vahvistaneet kertomuksiani. Esiselvityksessä ongelma on se, että siinä täytyy saada ihmiset, jotka asioista tietävät antamaan todistus paperille omalla nimellään ja kuten moni varmasti tietää, myös itse, se on tajuttoman kova kynnys varsinkin virassa olevan poliisin lähteä tekemään. Varsinkin tällaisessa tilanteessa, jossa medioiden silmät kokoajan seuraavat.

Blogin taustalla pyörii kokoajan isot rattaat ja paljon isoja juttuja on tulossa kun niitä tutkitaan ja selvitellään. Minulla itselläni on myös parikin isompaa tapausta, jota työstän ja ohjaan uhreja saamaan apua asiaan. Koneistot blogin taustalla ovat melkoisen järeät juuri nyt ja mitä enemmän ihmiset ovat alkaneet luottamaan blogiin ja minun tarkoitukseeni todellakin auttaa ihmisiä, on alkanut tulemaan pikkuhiljaa isompia ja vakavempia juttuja. En osaa sanoa vielä milloin se iso juttu tulee ulos, mutta olen antanut toimittajille täyden työrauhan siihen, eli siksi en anna haastatteluita nyt muille, jotta saavat rauhassa tehdä mahdollisimman hyvän ja perusteellisen jutun aiheesta ja blogin tärkeistä tarkoituksista.

Sanotaan näin, että kyllä poliisi tietää että juttuni ovat totta ja tekijätkin sen tietävät, mutta todistajien ja asioiden saaminen paperille ei olekaan niin helppo asia. Sen vuoksi myös esiselvityskin kestää koska siellä ei takuulla ole helppoa sisäisellä tutkinnalla kun tietää että jutut ovat totta mutta jotain pitäisi saada siihen paperiin.

YT Joakim

Eki-setä
Neuvoja-Jack
Viestit: 578
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2018 8:27 am

Re: Entisen helsinkiläispoliisin paljastusblogi kertoo poliisien sikailusta

Viesti Kirjoittaja Eki-setä »

Aina on ollut rikollisia ja moraalittomia poliiseja. Aivan varmasti heitä on nytkin ja on pelkästään hyvä, että joku yrittää mädännäisyyttä paljastaa.

Nice shirt
Axel Foley
Viestit: 2398
Liittynyt: To Joulu 17, 2020 4:58 pm

Re: Entisen helsinkiläispoliisin paljastusblogi kertoo poliisien sikailusta

Viesti Kirjoittaja Nice shirt »

"Erikoissyyttäjä Heidi Savurinne Valtakunnansyyttäjän toimistosta sanoo, että Suomi on niin pieni maa ja täällä on suhteessa vähän poliiseja, ettei poliisirikosten tutkimiselle voida pyhittää omaa erikoistutkinta-virastoa, kuten joissain suuremmissa maissa.

– Sen sijaan oma kyseiseen rikostyyppiin keskittynyt tutkintaryhmä voisi olla realistisempi vaihtoehto, Savurinne toteaa."

Edellinen Ylen artikkeli.

Onpa ihme näkemys Savurinteeltä. Olen täysin päinvastaista mieltä. Virasto OLISI perustettava.
Se on lakko ny!

QwertyKeyboard
Neuvoja-Jack
Viestit: 578
Liittynyt: To Huhti 25, 2019 4:05 pm

Re: Entisen helsinkiläispoliisin paljastusblogi kertoo poliisien sikailusta

Viesti Kirjoittaja QwertyKeyboard »

Suurin syy siihen, että viranomaisvaltuuksien väärikäyttöä esiintyy ovat tavalliset kansalaiset, jotka vaativat joka hemmetin rikosjutussa kovempia otteita ja lisää valtuuksia viranomaisille, koskaan pysähtymättä miettimään mihin se johtaa. Ei osata miettiä kokonaisuuksia ja asioita monelta kannalta. Mietitään vain sitä yksittäistä rikosta. Jos näille vaatijoille yrittää puhua järkeä se on aina pelkkää sormen heristystä ja rikollisten ymmärtämistä.

poliisienrikokset
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2021 11:48 am

Re: Entisen helsinkiläispoliisin paljastusblogi kertoo poliisien sikailusta

Viesti Kirjoittaja poliisienrikokset »

Nice shirt kirjoitti:
La Elo 07, 2021 12:33 pm
"Erikoissyyttäjä Heidi Savurinne Valtakunnansyyttäjän toimistosta sanoo, että Suomi on niin pieni maa ja täällä on suhteessa vähän poliiseja, ettei poliisirikosten tutkimiselle voida pyhittää omaa erikoistutkinta-virastoa, kuten joissain suuremmissa maissa.

– Sen sijaan oma kyseiseen rikostyyppiin keskittynyt tutkintaryhmä voisi olla realistisempi vaihtoehto, Savurinne toteaa."

Edellinen Ylen artikkeli.

Onpa ihme näkemys Savurinteeltä. Olen täysin päinvastaista mieltä. Virasto OLISI perustettava.
Tähän vastaan ehdottomasti samoin kuin sinä. Ei ole mitenkään perusteltavaa ettei muka resurssit riitä poliisin valvontaan. Suomessa on lähes 8000 poliisimiestä ja valvonta on samalla tasolla kuin jossain Kongon "demokraattisessa" tasavallassa. Tuo lause herätti paljonkin keskustelua kun kritisoin sitä blogissa melkoisen avoimesti samoin kuin poliisijohdon vastausta Ylen artikkeliin. Naurettavia vertauksia mm se, että kuka nyt vastasikaan mainitsi Aarnio tapauksen esimerkkinä, että poliisin valvonta toimii. Herranjumala jokainen järki ihminen tajuaa, jos on seurannut sitä alusta saakka kun KRP (jossa ihmeellisen hyviä poliiseja on kun koskaan ei sieltä käryä kukaan) selvisi kuin koira veräjästä samoin kuin mm itse herra Aapio. Aarnion elinkautinen siitä, ettei mies kirjaimellisesti tehnyt mitään kuten Lapin OKTT professori analysoi tuomiota ei ole todellakaan selvää oikeusvaltion toimintaa.

Olen aika lailla ehkä jo mennyt vaarallisille alueille puhumalla Aapio tapauksesta ja blogi on poikinut aika paljonkin erikoisia kontakteja, juttuja yms mitä siihen liittyy ihmisiltä, jotka eivät todellakaan halua sitä omaa tietoaan muuhun julkisuuteen. Varmasti otan senkin tapauksen jossain välissä käsittelyyn, jos löytyy medioilta siihen tarpeaksi taustatukea saada rikostoimittajia, tarvittaessa asianajajia yms mukaan. Se on kuitenkin niin vaarallinen tapaus Suomessa kuten moni ehkä on ajatellutkin niin siinä menee lonkerot niin syvälle jopa tuomioistuimeen, että siihen pesään sohaiseminen on kaikkea muuta kuin turvallista. Onhan siitä minua varoitettukin, mutta mielummin elää seisten kuin kuolee polvillaan.

Mutta tosiaan itse lausuntoon ettei ole mahdollista Suomeen luoda kunnon poliisia valvovaa jurudista elintä on täyttä paskaa suoraan sanottuna. Minulla on siihen erittäin pätevä ehdotus jonka piakoin tuon esiin ja se ei paljonkaan yhteiskunnan varoja tule kuluttamaan. Nyt poliisin valvonta on naurettavaa. Lainaan vielä kerran kommenttia joka sai melkein kahvit lentämään nenästä kun luin SPJL:n eli suomen poliisijärjestön liiton puheenjohtajan Jonne Rinteen kommenttia poliisin valvonnasta joka meni about "kyllä poliisi osaa jäävätä itsensä jos vaikka kalakaveria pitäisi tutkia". Voi herran pieksut.. ei siihen juuri muuta voi sanoakaan. Kun ja jos itse löisin julki jokaisen tapauksen jota minulle on tullut, joista olen blogin aikana keskustellut, kaikki vinkit, pelokkaat viestit niin kyllä poliisien tekemät rikokset olisivat ihan eri numeroissa kuin tänä päivänä. Onhan se toki poliisille edullista että nyt omat valvoo ja voi luottaa siihen että voi tehdä mitä vain jäämättä kiinni.

Se kuitenkin toivottavasti blogin etenemisen myötä tulee muuttumaan.

YT Joakim

Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Entisen helsinkiläispoliisin paljastusblogi kertoo poliisien sikailusta

Viesti Kirjoittaja poikani »

Nykytilanteessa en ikinä tekisi rikosilmoitusta poliisista, vaan kostaisin asian henkilölle laittomasti.
????? ?? ??????.

Nice shirt
Axel Foley
Viestit: 2398
Liittynyt: To Joulu 17, 2020 4:58 pm

Re: Entisen helsinkiläispoliisin paljastusblogi kertoo poliisien sikailusta

Viesti Kirjoittaja Nice shirt »

poliisienrikokset kirjoitti:
Su Elo 15, 2021 12:47 pm
Ei ole mitenkään perusteltavaa ettei muka resurssit riitä poliisin valvontaan. Suomessa on lähes 8000 poliisimiestä ja valvonta on samalla tasolla kuin jossain Kongon "demokraattisessa" tasavallassa. Tuo lause herätti paljonkin keskustelua kun kritisoin sitä blogissa melkoisen avoimesti samoin kuin poliisijohdon vastausta Ylen artikkeliin. Naurettavia vertauksia mm se, että kuka nyt vastasikaan mainitsi Aarnio tapauksen esimerkkinä, että poliisin valvonta toimii. Herranjumala jokainen järki ihminen tajuaa, jos on seurannut sitä alusta saakka kun KRP (jossa ihmeellisen hyviä poliiseja on kun koskaan ei sieltä käryä kukaan) selvisi kuin koira veräjästä samoin kuin mm itse herra Aapio. Aarnion elinkautinen siitä, ettei mies kirjaimellisesti tehnyt mitään kuten Lapin OKTT professori analysoi tuomiota ei ole todellakaan selvää oikeusvaltion toimintaa.

Mutta tosiaan itse lausuntoon ettei ole mahdollista Suomeen luoda kunnon poliisia valvovaa jurudista elintä on täyttä paskaa suoraan sanottuna. Minulla on siihen erittäin pätevä ehdotus jonka piakoin tuon esiin ja se ei paljonkaan yhteiskunnan varoja tule kuluttamaan. Nyt poliisin valvonta on naurettavaa.

YT Joakim
Katsoin tuolta tuota sotilaallista ryhmän koon määritelmää ja se oli 5-10 sotilasta. Jos Suomen poliiseja valvoisi tuo määrä, nämä ryhmäläiset tietenkin laitettaisiin jonkin poliisilaitoksen pariin huoneeseen ja olisivat tekemisissä muiden poliisien kanssa. Pian ystävyyssuhteet olisi luotu, ehkä käytäisiin kaljalla ym. ja yksi "erityisryhmäpoliisi" valvoisi 800 muuta poliisia Suomessa. Siis, jos olisi 10 "valvontapoliisia". Erikoissyyttäjä ei selvästi halua "keikuttaa venettä". Ryhmä olisi turvallinen valinta siihen.
Se on lakko ny!

Olympialainen
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Touko 25, 2021 9:06 pm

Re: Entisen helsinkiläispoliisin paljastusblogi kertoo poliisien sikailusta

Viesti Kirjoittaja Olympialainen »

koojii kirjoitti:
Su Touko 09, 2021 3:43 pm
Onhan sitä tapauksia, missä haetaan perheellisiä ihmisiä kodista kesken viikonlopun vieton ja laitetaan koppiin niin, ettei saa edes perheelle syytä ilmoittaa. Sitten pidetään se 4vrk kopissa ja painostetaan tunnustamaan rikos, josta ei ole mitään tietoa. Syynä se, että on esim ollut tekemisissä henkilön kanssa joka tehtaillut rikoksia, tai lainannut rahaa kaverille, joka sitten käynyt niillä ostamassa huumehia.

Suomihan on saanut noottia ihan eu-tuomioistuimesta asti tutkintavankeudesta ja pidätysajasta.

Toki ymmärrän, että ne on ne ainoat kovat keinot mitä poliisilla on, ja monihan laulaa juuri sen takia kopissa kaiken. Sääliksi vaan käy henkilöitä, jotka menettävät työnsä, maineensa ja/tai terveytensä tuollaisen takia ollessaan oikeasti syyttömiä.

Tiedän esim henkilökohtaisesti tapauksen, jossa korkeakoulutettu, kaikin puolin nuhteeton ja hyvämaineinen, vaikutusvaltaisessa ammatissa oleva, vanhempi henkilö ei saanut lääkkeitään poliisivankilassa (jotka olivat vieläpä mukana). Tarkoitus oli tietenkin saada tunnustamaan rikos sillä varjolla, että pelkää terveytensä puolesta. Kantelua oli asianajajan mielestä turha tehdä, vaikka tutkinta sittemmin keskeytettiin, kun kaveri todettiin syyttömäksi. Noh, hän joutui tämän takia sairaalaan kesken kopissaolon. Eipä tuntunut tutkijan elämää paljon painavan kun päivän jälkeen oman perheensä luokse paineli syömään vaimon tekemää lasagnea ja leikkimään lastensa kanssa asiakkaan viettäessä yön sairaalassa.

Sitten ihmetellään, kun luotto poliisiin on osalla kansalaisia heikko.

Sellainen tiedoksi, että poliisivankilaan ei saa tuoda ulkopuolelta mitään lääkkeitä. Itse mukanaan tuomia reseptilääkkeitäkään ei saa käyttää, koska ei voida varmistua siitä, mitä ne pillerit todellisuudessa sisältävät. Siksi KAIKKI lääkkeet tilataan poliisivankilalle apteekista kiinniotetun reseptien mukaisesti. Ja tätä lääkkeiden jakoa hoitavat vartijat, jotka eivät suinkaan itse juokse siellä apteekissa, vaan terveydenhuoltohenkilöstö toimittaa niitä lääkkeitä poliisivankilalle, kun ehtivät. Poliisin tutkijat eivät liity lääkeasioihin mihinkään, eikä tuollainen lääkejuttu ole mitään poliisitaktiikkaa. Sen voin sanoa ihan rehellisesti useita kertoja tutkintavankeudessa istuneena monisairaana henkilönä.

QwertyKeyboard
Neuvoja-Jack
Viestit: 578
Liittynyt: To Huhti 25, 2019 4:05 pm

Re: Entisen helsinkiläispoliisin paljastusblogi kertoo poliisien sikailusta

Viesti Kirjoittaja QwertyKeyboard »

Olympialainen kirjoitti:
La Loka 23, 2021 8:54 pm
Sellainen tiedoksi, että poliisivankilaan ei saa tuoda ulkopuolelta mitään lääkkeitä. Itse mukanaan tuomia reseptilääkkeitäkään ei saa käyttää, koska ei voida varmistua siitä, mitä ne pillerit todellisuudessa sisältävät. Siksi KAIKKI lääkkeet tilataan poliisivankilalle apteekista kiinniotetun reseptien mukaisesti. Ja tätä lääkkeiden jakoa hoitavat vartijat, jotka eivät suinkaan itse juokse siellä apteekissa, vaan terveydenhuoltohenkilöstö toimittaa niitä lääkkeitä poliisivankilalle, kun ehtivät. Poliisin tutkijat eivät liity lääkeasioihin mihinkään, eikä tuollainen lääkejuttu ole mitään poliisitaktiikkaa. Sen voin sanoa ihan rehellisesti useita kertoja tutkintavankeudessa istuneena monisairaana henkilönä.
Jep näin se menee.Kaikki lääkkeet ja lääke reseptit tulevat noissa laitoksissa pelkästään hoitohenkilökunnan kautta. Vartijat ja poliisit eivät edes tiedä mitä lääkkeitä kenellikin on määrätty sen tietää ainoastaan kiinniotettu ja häntä hoitava terveydenhoitohenkilöstö, joka toimittaa lääkkeet doseteissa vartijoille. Vartija näkee dosetin läpi pillerit, mutta veikkampa, että hyvin harva vartija oikeasti tietää pillerin muodosta mitä se on. Eivätkä he tiedä miksi joku lääke on määrätty. Jos vartija jättäisi jonkun lääkkeet dosetista jakamatta hän ottaisi aikamoisen riskin, koska hän ei voi tietää mistään miten tärkeä se lääke on. Se voi olla vaikka hylkimisen estolääke, jota ilman kiinniotettu, jolla on elinsiirrännäinen kuolee.

Jos joku ei ole saanut reseptiä johonkin lääkkeeseen sen päätöksen on aina tehnyt lääkäri. Ei vartijoilla tai poliisilla ole edes mitään koulutusta arvioida kenenkään lääkkeiden tarpeita tai muutakaan tietoa hoidosta tai lääkkeistä.

koojii
Armas Tammelin
Viestit: 86
Liittynyt: Pe Kesä 19, 2020 12:58 pm

Re: Entisen helsinkiläispoliisin paljastusblogi kertoo poliisien sikailusta

Viesti Kirjoittaja koojii »

Olympialainen kirjoitti:
La Loka 23, 2021 8:54 pm
koojii kirjoitti:
Su Touko 09, 2021 3:43 pm
Onhan sitä tapauksia, missä haetaan perheellisiä ihmisiä kodista kesken viikonlopun vieton ja laitetaan koppiin niin, ettei saa edes perheelle syytä ilmoittaa. Sitten pidetään se 4vrk kopissa ja painostetaan tunnustamaan rikos, josta ei ole mitään tietoa. Syynä se, että on esim ollut tekemisissä henkilön kanssa joka tehtaillut rikoksia, tai lainannut rahaa kaverille, joka sitten käynyt niillä ostamassa huumehia.

Suomihan on saanut noottia ihan eu-tuomioistuimesta asti tutkintavankeudesta ja pidätysajasta.

Toki ymmärrän, että ne on ne ainoat kovat keinot mitä poliisilla on, ja monihan laulaa juuri sen takia kopissa kaiken. Sääliksi vaan käy henkilöitä, jotka menettävät työnsä, maineensa ja/tai terveytensä tuollaisen takia ollessaan oikeasti syyttömiä.

Tiedän esim henkilökohtaisesti tapauksen, jossa korkeakoulutettu, kaikin puolin nuhteeton ja hyvämaineinen, vaikutusvaltaisessa ammatissa oleva, vanhempi henkilö ei saanut lääkkeitään poliisivankilassa (jotka olivat vieläpä mukana). Tarkoitus oli tietenkin saada tunnustamaan rikos sillä varjolla, että pelkää terveytensä puolesta. Kantelua oli asianajajan mielestä turha tehdä, vaikka tutkinta sittemmin keskeytettiin, kun kaveri todettiin syyttömäksi. Noh, hän joutui tämän takia sairaalaan kesken kopissaolon. Eipä tuntunut tutkijan elämää paljon painavan kun päivän jälkeen oman perheensä luokse paineli syömään vaimon tekemää lasagnea ja leikkimään lastensa kanssa asiakkaan viettäessä yön sairaalassa.

Sitten ihmetellään, kun luotto poliisiin on osalla kansalaisia heikko.

Sellainen tiedoksi, että poliisivankilaan ei saa tuoda ulkopuolelta mitään lääkkeitä. Itse mukanaan tuomia reseptilääkkeitäkään ei saa käyttää, koska ei voida varmistua siitä, mitä ne pillerit todellisuudessa sisältävät. Siksi KAIKKI lääkkeet tilataan poliisivankilalle apteekista kiinniotetun reseptien mukaisesti. Ja tätä lääkkeiden jakoa hoitavat vartijat, jotka eivät suinkaan itse juokse siellä apteekissa, vaan terveydenhuoltohenkilöstö toimittaa niitä lääkkeitä poliisivankilalle, kun ehtivät. Poliisin tutkijat eivät liity lääkeasioihin mihinkään, eikä tuollainen lääkejuttu ole mitään poliisitaktiikkaa. Sen voin sanoa ihan rehellisesti useita kertoja tutkintavankeudessa istuneena monisairaana henkilönä.
Näinhän se menee, että omia lääkkeitä ei saa käyttää. Mutta mitäs tehdään kun säännöllisesti tarkkaan kellonaikaan otettava lääke pitäisi saada, reseptit on kunnossa, mutta ilmoitetaan, että "ei ole"/"ei tule". Kyseinen herra oli siellä kuitenkin useamman päivän, eikä lääkkeitä näkynyt. Lääkkeiden mukana olemisen pointti lähinnä oli se, että jos niitä (vieläpä hyvin yleisiä) lääkkeitä ei nyt mitenkään saada toimitettua paikalle, niin viime kädessä jos henkilön omaa terveyttä arvostetaan, niin varmaan pienempi paha olisi antaa ne omat lääkkeet.

Ja ei. Kyseessä ei ollut millään tavalla huumaava lääke, ei millään tavalla mahdollinen väärinkäyttää, ja vieläpä erittäin yleisesti lääkärin määräämä, jota löytyy 100% varmasti jokaisen apteekin hyllystä. Aiheuttaa myös erittäin ikävät sivuvaikutukset ja pahimmillaan hengen vaarallisen tilan jos annos jää ottamatta.

Ei tuohon ole yhtäkään tekosyytä puolustustelemaan viranomaisten toimintaa ko. asiassa.

Sen verran tarkistelin vielä herralta tarinaa, että kuulemma vastaus jonka sai oli "meidän lääkärimme ei tarjoa tuota lääkettä, yritämme etsiä korvaavan"... jota ei sitten ikinä tullut. Aikaa oli kuitenkin päiviä.

Eväs
Remington Steele
Viestit: 211
Liittynyt: Ti Joulu 11, 2018 6:18 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Entisen helsinkiläispoliisin paljastusblogi kertoo poliisien sikailusta

Viesti Kirjoittaja Eväs »

Millonkohan niiiitä uutisia tulee? Koko kesän on "ihan just" ollut tulossa tähän liittyviä uutisia..

poliisienrikokset
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2021 11:48 am

Re: Entisen helsinkiläispoliisin paljastusblogi kertoo poliisien sikailusta

Viesti Kirjoittaja poliisienrikokset »

Eväs kirjoitti:
Ke Loka 27, 2021 9:53 am
Millonkohan niiiitä uutisia tulee? Koko kesän on "ihan just" ollut tulossa tähän liittyviä uutisia..
Ensimmäinen Hesarin juttu juuri tuli sunnuntaina, joka nimenomaan liittyy blogin aiheeseen. Jos meni ohi, niin "Virkamerkin Varjossa" sunnuntain jutuista löytyy.

Joakim

Linkki ketjuun: https://murha.info/rikosfoorumi/viewtop ... 20&t=34039
-NILS-

YJT
Remington Steele
Viestit: 205
Liittynyt: Ma Elo 17, 2020 11:35 am

Re: Entisen helsinkiläispoliisin paljastusblogi kertoo poliisien sikailusta

Viesti Kirjoittaja YJT »

Täytyy sanoa, että on sikäli hyvin tongittu juttu, että Joakim ei ole toiminut poliisina enää vuosiin, eli ei virassa ollessaan ole voinut kuulla tästä - ja juttu joka tapauksessa olisi luultavasti salattu niin että sitä ei edes pääse tarkastelemaan muut kuin nimetyt henkilöt. Toki on mahdollista, että joku - esim jutussa mainittu eläkkeellä oleva seksirikostutkija - olisi paljastanut tapauksen jollekulle blogistille joka sitten olisi vuotanut jutun lehteen, mutta jos sen olisi halunnut vuotaa julkisuuteen, niin olisihan se helpompi ollut vuotaa suoraan lehtiin, ja pitkän linjan rikostutkijalla luultavasti olisi valmiina jotain kontaktejakin mediassa.

Kyynisempi henkilö voisi todeta, että blogille ja siinä esitetyille väitteille voisi yrittää saada uskottavuutta esim omimalla jonkun toisen tekemän paljastuksen tyyliin "pari päivää sitten lehdessä oli tällainen juttu, se on minun vuotamani" - lehden toimittaja kuitenkaan tuskin tulee kertomaan, kuka todellisuudessa on kyseisen jutun vuotanut julkisuuteen. Vähän niinkuin terroristijärjestö voi omia jonkin iskun omiin nimiinsä, kunhan kaikki tekijät ovat kuolleet eivätkä näin voi korjata virheellisiä väittämiä. Sellaisia iskujahan tunnetaan montakin, jotka useampikin terroristijärjestö on väittänyt tekemikseen. Ja kotimaasta muistetaan esim tapaus Pyllytär, jossa useampikin some-vaikuttaja väitti olleensa Twitterissä vaikuttanut nimimerkki Pyllytär, kunnes Taponen kertoi olleensa kirjoitusten takana.

poliisienrikokset
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2021 11:48 am

Re: Entisen helsinkiläispoliisin paljastusblogi kertoo poliisien sikailusta

Viesti Kirjoittaja poliisienrikokset »

YJT kirjoitti:
Ke Loka 27, 2021 4:33 pm
Täytyy sanoa, että on sikäli hyvin tongittu juttu, että Joakim ei ole toiminut poliisina enää vuosiin, eli ei virassa ollessaan ole voinut kuulla tästä - ja juttu joka tapauksessa olisi luultavasti salattu niin että sitä ei edes pääse tarkastelemaan muut kuin nimetyt henkilöt. Toki on mahdollista, että joku - esim jutussa mainittu eläkkeellä oleva seksirikostutkija - olisi paljastanut tapauksen jollekulle blogistille joka sitten olisi vuotanut jutun lehteen, mutta jos sen olisi halunnut vuotaa julkisuuteen, niin olisihan se helpompi ollut vuotaa suoraan lehtiin, ja pitkän linjan rikostutkijalla luultavasti olisi valmiina jotain kontaktejakin mediassa.

Kyynisempi henkilö voisi todeta, että blogille ja siinä esitetyille väitteille voisi yrittää saada uskottavuutta esim omimalla jonkun toisen tekemän paljastuksen tyyliin "pari päivää sitten lehdessä oli tällainen juttu, se on minun vuotamani" - lehden toimittaja kuitenkaan tuskin tulee kertomaan, kuka todellisuudessa on kyseisen jutun vuotanut julkisuuteen. Vähän niinkuin terroristijärjestö voi omia jonkin iskun omiin nimiinsä, kunhan kaikki tekijät ovat kuolleet eivätkä näin voi korjata virheellisiä väittämiä. Sellaisia iskujahan tunnetaan montakin, jotka useampikin terroristijärjestö on väittänyt tekemikseen. Ja kotimaasta muistetaan esim tapaus Pyllytär, jossa useampikin some-vaikuttaja väitti olleensa Twitterissä vaikuttanut nimimerkki Pyllytär, kunnes Taponen kertoi olleensa kirjoitusten takana.

Juttu ei ole mitenkään minun tekemä, eikä liity minuun muutoin, kun että on äärimmäisen iso ja tärkeä blogin sanoman kannalta. Kaikki kunnia menee toimittajalle, joka on jutun tehnyt. Juttu liittyy nimenomaan blogiin siten, että siinä puhutaan samasta tärkeästä asiasta, eli siitä, miten on poliisin oma rikostutkinta toiminut kun on tutkittu poliisin rikosepäilyä. Kannattaa nyt rauhassa seurailla tulevaa. Kyseessä on nimenomaan nyt toimittaja, jonka työstä olen puhunut ja jonka kanssa olen blogin asioissa tehnyt yhteistyötä.

Paljon on kyllä pimennossa juttuja, joita on blogiin tullut. Juttuja, joita ei ole tutkittu, on peitelty yms. Niitä olen luvalla lähettänyt eteenpäin ja toki siellä on paljon asioita, mitä ei voi saada tietää kuin itse asianomistajilta. Eli ihan aiheesta kyllä olen siitä ulkopuolisesta valvonnasta niin lujaa puhunut ja tämä Hesarin juttu nyt oli jälleen iso näyttö siitä, että sellaiselle todellakin olisi tarvetta. Blogin sähköpostit ovat kokonaisuudessaan todella karu arkisto, jota ei ole lisäkseni nähnyt kuin toimittaja. Toki siellä on paljon asioita, joiden todenperää ei voi tietää, mutta kyllä riittää tavaraa joissa sitä todellakin on.

Jos joku nyt oikeasti enää kaikkien puolen vuoden sisällä tulleiden uutisointien jälkeen jaksaa epäillä blogin väitteitä, niin sitä en itse enää jaksa edes todistella. Niistä tietää kyllä lisäkseni muitakin ja ne kulkevat varmasti omaa tietään eteenpäin. Suurin enemmistö on blogin ja sen tarkoituksen puolella. Myös todella suuri määrä poliiseja, jotka ymmärtävät kaiken tarkoituksen. Tarkoitus on kuitenkin tehdä hyvää. Olen kuitenkin jatkuvasti ollut nimenomaan miehistön puolella ja puolustanut heitä ja arvostellut johtoa sellaisilla teksteillä ja sanoilla, jota ei virassa oleva poliisi voi tehdä ilman seuraamuksia.

Sitten on niitä, joita jostain syystä blogi ja varsinkin minä ärsyttää. Sitä välillä ihmettelen, että miksi? Jos oma työ kestää ulkopuolisen tarkastelun, niin siitä seuraa ainoastaan lisää arvostusta ja kunnioitusta. Joillakin toki sitten on jotain peiteltävää ja ehkä jopa pelättävää. Jos näin on, niin tuskin toivoo, että se oma nimi näkyy jossakin blogin sähköpostissa.

Vastaa Viestiin