Entisen helsinkiläispoliisin paljastusblogi kertoo poliisien sikailusta

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Entisen helsinkiläispoliisin paljastusblogi kertoo poliisien sikailusta

Viesti Kirjoittaja Hermione »

BigDane kirjoitti:
To Huhti 08, 2021 2:17 pm
Hermione kirjoitti:
To Huhti 08, 2021 9:40 am
Omaisuusrikoksia poliisi ei ole pitkään aikaan tutkinut, kirjaamisen jälkeen ne lentävät roskakoriin.
Ja mistähän näin päättelet?
Tietäisit, jos olet rikosilmoituksia tehnyt. Niistä saattaa tulla joskus aikanaan kirje, että rikosilmoitus on kirjattu, sen jälkeen mitään ei kuulu mitään enää koskaan.

BigDane
Poliisikoira Rex
Viestit: 267
Liittynyt: La Joulu 29, 2018 11:42 pm

Re: Entisen helsinkiläispoliisin paljastusblogi kertoo poliisien sikailusta

Viesti Kirjoittaja BigDane »

Hermione kirjoitti:
To Huhti 08, 2021 2:58 pm
BigDane kirjoitti:
To Huhti 08, 2021 2:17 pm
Hermione kirjoitti:
To Huhti 08, 2021 9:40 am
Omaisuusrikoksia poliisi ei ole pitkään aikaan tutkinut, kirjaamisen jälkeen ne lentävät roskakoriin.
Ja mistähän näin päättelet?
Tietäisit, jos olet rikosilmoituksia tehnyt. Niistä saattaa tulla joskus aikanaan kirje, että rikosilmoitus on kirjattu, sen jälkeen mitään ei kuulu mitään enää koskaan.
Voi kuule, tietäisitkin.. Se että sun kohdalle on noin sattunut, ei tarkoita sitä, etteikö niitä tutkittaisi. Avaa toki asiaa enemmän, millaisesta rahallisesta arvosta oli esimerkiksi kyse?

Jos sulle on noin tapahtunut niin ota ihmeessä kirjaamoon yhteyttä ja pyydä esitutkintapöytäkirja. Muista lisätä viestiin, että vaadit lainmukaisen vastaanottokuittauksen. Mikäli esitutkinta on keskeytetty tai sitä ei ole tehty, pyydä selvitys miksi tai miksei sitä ole koskaan aloitettukaan.

MsLemon
Alibin satunnaislukija
Viestit: 63
Liittynyt: Ti Huhti 13, 2021 10:24 pm

Re: Entisen helsinkiläispoliisin paljastusblogi kertoo poliisien sikailusta

Viesti Kirjoittaja MsLemon »

Reilusti yli kymmenen vuotta täällä pyörinyt, mutta nyt oli pakko rekisteröityä kun liippasi niin läheltä tämä tapaus. Luin aivan muita juttuja foorumilta kun etäisesti tuttu kasvo pomppasi esiin.
Luettuani enemmän, totta se oli. Sama mies! Tunnen kyseisen ihmisen n. 10 vuoden takaa ja jos nimeä ja tietoa, että on ollut poliisi niin enpä olisi tuntenut.
Silloin ei ollut yhtään (näkyvää ainakaan) tatuointia ja täysin eri tyyppinenkin mies. Mitä mahtanut tässä välissä vuosien aikana tapahtua.

Itse tapauksesta: poliisina joo on työskennellyt, jäi sairauslomalle masennuksen (muidenkin asioiden takia joita tähän en voi laittaa) takia. Blogissa lukee kyllä aikajanat ja jutut täysin eri tavalla miten itse tiedän niiden menevän. Hän ei kauaa tehnyt töitä kentällä kun ”joutui” toimistotöihin sattuneiden syiden takia. Ja sen jälkeen loppui nekin. En usko millään, että oli poliisina 2020 enää.

Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Entisen helsinkiläispoliisin paljastusblogi kertoo poliisien sikailusta

Viesti Kirjoittaja poikani »

MsLemon kirjoitti:
Ti Huhti 13, 2021 11:03 pm
Tunnen kyseisen ihmisen n. 10 vuoden takaa ja jos nimeä ja tietoa, että on ollut poliisi niin enpä olisi tuntenut.
Voisitko kirjoittaa tuon parilla eri tavalla, suomeksi. Nyt lainaamani teksti ei kerro oikein mitään.
????? ?? ??????.

Eväs
Remington Steele
Viestit: 211
Liittynyt: Ti Joulu 11, 2018 6:18 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Entisen helsinkiläispoliisin paljastusblogi kertoo poliisien sikailusta

Viesti Kirjoittaja Eväs »

MsLemon kirjoitti:
Ti Huhti 13, 2021 11:03 pm
Hän ei kauaa tehnyt töitä kentällä kun ”joutui” toimistotöihin sattuneiden syiden takia.
Mitäs nämä sattuneet syyt ovat vai tarkoitatko tuota masennusta?

MsLemon
Alibin satunnaislukija
Viestit: 63
Liittynyt: Ti Huhti 13, 2021 10:24 pm

Re: Entisen helsinkiläispoliisin paljastusblogi kertoo poliisien sikailusta

Viesti Kirjoittaja MsLemon »

poikani kirjoitti:
Ke Huhti 14, 2021 12:41 am
MsLemon kirjoitti:
Ti Huhti 13, 2021 11:03 pm
Tunnen kyseisen ihmisen n. 10 vuoden takaa ja jos nimeä ja tietoa, että on ollut poliisi niin enpä olisi tuntenut.
Voisitko kirjoittaa tuon parilla eri tavalla, suomeksi. Nyt lainaamani teksti ei kerro oikein mitään.
Tekstissä se jo luki. Ei ollut tatuointeja, ei soittanut missään bändeissä, ei ollut medioissa jauhamassa mitään vaan oli hiljainen, sulkeutunut. Eli täysin eri ihminen. Ulkonäöltä en olisi tuntenut ilman nimeä ja tietoja. Ei todellakaan ole pitkää uraa poliisissa ja syy miksi ne hommat jätti ei todellakaan ole tyyliin ”kyllästyi itkemään piilossa työvuorossa”. Mielenkiinnolla odotan mitä tässä hän ajan takaa ja mitkä on motiivit tähän. Luonnollisestakaan ei ole pelkoa, että Poliisin suunnasta avattaisiin enemmän ”masennuksen” jne syitä.

poliisienrikokset
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2021 11:48 am

Re: Entisen helsinkiläispoliisin paljastusblogi kertoo poliisien sikailusta

Viesti Kirjoittaja poliisienrikokset »

Laitan tänne suoran kopion omalta FB sivulta aiheesta.

Sain blogin lukijalta vinkin juuri siitä mustamaalaamisesta, josta olen puhunut. Tässä silmiin pisti se miten "taidolla ja vaivalla" se on tehty. Aloittaa oikein, että nyt oli pakko rekisteröityä. Suurkiitos lukijalle vinkistä. Laitan tähän suorat lainaukset foorumilta, jossa tämä oli ja omat vastaukset.
En tule todellakaan reagoimaan joka ikiseen tälllaiseen. Tämä in vain täydellinen esimerkki kirjotuksesta, missä minua maalataan. Jos reagoisiin kaikkiin menisit päivät siinä. Blogin asia on tärkeä enkä siitä luovu, vaikka siihen menisi kaikki aika. Tämä olkoon nyt vain seuraajille äärimmäisen hyvä esimerkki, mitä se parhaillaan ja taitavimmillaan voi olla. Ilmoittakaa silti minulle edelleen, jos huomaatte jotain vastaavaa. Varsinkin jos joku esiintyy minuna. Niitäkin tulee takuulla ja ne on sitten jo vakavempia juttuja.
Tässä teksti löytyy tosiaan Murha.info foorumilta:

"Reilusti yli kymmenen vuotta täällä pyörinyt, mutta nyt oli pakko rekisteröityä kun liippasi niin läheltä tämä tapaus. Luin aivan muita juttuja foorumilta kun etäisesti tuttu kasvo pomppasi esiin.
Luettuani enemmän, totta se oli. Sama mies! Tunnen kyseisen ihmisen n. 10 vuoden takaa ja jos nimeä ja tietoa, että on ollut poliisi niin enpä olisi tuntenut.
Silloin ei ollut yhtään (näkyvää ainakaan) tatuointia ja täysin eri tyyppinenkin mies. Mitä mahtanut tässä välissä vuosien aikana tapahtua.
Itse tapauksesta: poliisina joo ole työskennellyt, ji nsairauslomalle masennuksen (muidenkin asioiden takia joita tähän en voi laittaa) takia. Blogissa lukee kyllä aikajanat ja jutut täysin eri tavalla miten itse tiedän niiden menevän. Hän ei kauaa tehnyt töitä kentällä kun ”joutui” toimistotöihin sattuneiden syiden takia. Ja sen jälkeen loppui nekin. En usko millään, että oli poliisina 2020 enää.
Tekstissä se jo luki. Ei ollut tatuointeja, ei soittanut missään bändeissä, ei ollut medioissa jauhamassa mitään vaan oli hiljainen, sulkeutunut. Eli täysin eri ihminen. Ulkonäöltä en olisi tuntenut ilman nimeä ja tietoja. Ei todellakaan ole pitkää uraa poliisissa ja syy miksi ne hommat jätti ei todellakaan ole tyyliin ”kyllästyi itkemään piilossa työvuorossa”. Mielenkiinnolla odotan mitä tässä hän ajan takaa ja mitkä on motiivit tähän. Luonnollisestakaan ei ole pelkoa, että Poliisin suunnasta avattaisiin enemmän ”masennuksen” jne syitä."

Tässä minun vastaukseni
-Ei ollut ei tatuointeja silloin. Eipä ollut monella muullakaan poliisilla, ne joilla oli, silloiset säännöt olivat että ne pitää piilossa. Ihmiset muuttuu vuosien varrella myös ulkonäkönsä puolesta. "Joutui" toimistöihin, ei minua koskaan siirretty kentältä toimistotöihin.
Ulkomaalaispoliisissa vasta sen tapauksen jälkeen, josta olenkin kertonut, että alkoi se ajojahti yhden blogin kirjoituksen perusteella, jonka ehdin sinne laittaa. Siinä kritisoin poliisijohtoa ja sen aikaista ulkomaalaispoliisin toimintaa. Eli juu en lähtenyt siitä Lasse Aapion aloittamasta ajojahdista aikanaan tekemään medioihin juttua, koska en edes olisi jaksanut. Keskustelin kyllä erään Hesarin toimittajan kanssa, joka olisi aiheesta halunut tehdä silloin jutun, mutta päädyin että ei sen aikainen terveys olisi kestänyt sitä. Äänestin itse omilla jaloillani silloin itseni lopulta pois.
Tein kyllä Ulkomaalaispoliisissa toimistotöitä siellä suurimman osan ajastani, pääaikainen työni oli tehdä turvapaikka kuulusteluja. Hain itse töihin ulkomaalaispoliisiin sen jälkeen, kun olin ollut siellä työkierrolla ja totesin että homma kiinnostaa. Ainoastaan saattomatkat minulta silloin kiellettiin.
Kovasti tämä henkilö minua mukamas tuntee, mutta unohtaa sellaisenkin pienen yksityiskohdan, jos olisi oikeasti minut tuntenut, että Itiksen aikoina soitin silloin bändissä nimeltä Murdershock. Myin bändin demoja laitoksella 5 euron kappalehintaan ja niitä monikin osti, osa jopa tykkäsi. Levyboxi oli kahvihuoneen pöydällä. Oman vuoron jätkät tekivät vitsinä mulle kultalevyn demosta jonka luovuttivat porukalla. Siitä saattaa olla mulla kuvakin jossain jäljellä.
Puhuu myös erityyppisestä miehestä, jos tuntee 10 vuoden takaa niin miten tuntee minut nyt? Mielenkiintoinen väite myös masennuksesta josta olen avannut ihan muulla tavalla kuin "kyllästyi itkemään". Itkut tein kyllä ihan kotona, en koskaan laitoksella, saatikka siten että joku olisi edes tajunut asiaa kuinka huonosti voin tiettyjen asioiden vuoksi.
Väittää minua hiljaiseksi ja sulkeutuneeksi.. Noh jokainen entinen työkaveri varmasti muistaa minut nimenomaan päinvastaisena persoonana ja siitä, että Itiksessä juoksin "pannuhuoneessa" muutaman kerran kun kirjoitin poliisien sisäiselle kanavalle hauskoja juttuja tai termejä, joita laitoksella muut vuorot totesivat että pakko aamulla aina lukea ekana ootko ehtiny mitään kirjoittamaan ennen ku sieltä parhaat vitsit poistetaan. Myös ulkomaalaisyksikössä olin hyvin pidetty henkilö, maine oli enemmänkin että Lindholmin kanssa reissut on aina parhaita koska vapaa-aika kun alkaa niin bileet on irti Olin myös aina heittämässä läppää ja kirjoitin silloin myös blogia, jonne teksti päätyi, josta ajojahti alkoi.
Blogin nimi oli ADHD tourette miehen elämää. Joku saattaa sen etäisesti muistaa, silloin blogilla oli päälle 15000 seuraajaa pelkästään.
Miksi myös poliisin pitäisi avata minun masennukseni syitä? Mitä ihmettä se tarkoittaa? Pitäisikö minun koko elämä laittaa yhteen pakettiin että saan kirjoittaa jotain?
Mutta tällaisia tapauksia tulee ja paljon, tässä erittäin hyvä esimerkki siitä ja edelleen kehotan ihmisiä ymmärtämään, että monella on syitä nyt mustamaalata minua. Jopa näinkin "taitavasti".
En usko että kyseessä on poliisi, tosin vaikeaa sanoa, mutta poliisi ymmärtäisi esim että minulla on nimikirjaotteet, joista näkee virka urani. Kyllähän se on jo tullut selväksi monesta paikasta, että luovutin virkani itse pois lokakuussa 2020. En ole koskaan väittänyt, että olisin tehnyt muuta poliisityötä masennusvuosien vuosien välissä kuin lyhyen jakson vuonna 2015.



Yst terveisin blogin kirjoittaja Joakim Lindholm

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Entisen helsinkiläispoliisin paljastusblogi kertoo poliisien sikailusta

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Hei Joakim, onko blogiisi tulossa uusia kirjoituksia? Olen mielenkiinnolla seurannut. Todella rankan aiheen olet nostanut pöydälle, mutta eihän huonoa johtamiskulttuuria ja mätiä yksilöitä muuten saa kitkettyä.

Toivon sinulle jaksamista.

poliisienrikokset
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2021 11:48 am

Re: Entisen helsinkiläispoliisin paljastusblogi kertoo poliisien sikailusta

Viesti Kirjoittaja poliisienrikokset »

Hei, kyllä sinne on tulossa minunkin kirjoituksiani vielä paljon. Nyt ollaan odotusvaiheessa, että milloin isot mediat alkavat tekemään ensimmäisiä uutisia lukijoiden jutuista, joita on tullut todella paljon. Itsekin tekisi mieli kirjoittaa lisää juttuja, mutta täytyy nyt antaa medioille työrauha sekä haastattelujen että kirjoitusten suhteen, että saavat tehdä työnsä mahdollisimman hyvin ja tarkasti. Samoin myös viralliselle tutkinnalle, jossa ollaan nyt omista teksteistä esiselvitys vaiheessa. Se on syy miksi olen toistaiseksi kieltäytynyt myös kaikista haastatteluista paitsi yhdestä, joka tulee ulos vasta noin 3 viikon päästä ja ei varsinaisesti koske ainoastaan blogia toisin kuin uutisointien. Se ei ole henkilökohtaista mitään mediaa kohtaan, vaan ihan toimintamalli, ettei lähdettäisi kiirehtimään kuka ensimmäisenä laittaa rajuimmat otsikot ulos ja siinä äkkiä blogin tarkoitus kärsii, jos jotain tulee ulos ilman perusteellista selvitystä.

Lukijoiden jutuissa on se etu, että lähes kaikki ovat erittäin tuoreita tapauksia Se on myös blogin idea, että saisi mahdollisimman laajasti niitä mätiä yksilöitä ympäri maata esiin. Minun tiedot kun koskevat ainoastaan Helsinkiä. Lukijoilta on tullut jo nyt hurja määrä tapauksia, joita mediat ovat tutkineet täyspäiväisesti. Siellä on todella paljon juttuja, joita toimittajat jo ovat nyt kyenneet toteamaan että löytyy todistajia yms. Myös itse teen taustalla kokoajan liikkeitä, joita tulee blogiin jossain vaiheessa. Ne vain vievät aikaa, eikä niistä voi kertoa ennen kuin ovat täyttä faktaa. Olen blogissani pitäytynyt alusta asti siinä, että kerron sinne ainoastaan ne asiat joissa muistan tekijät ja tapahtumat täysin varmasti.

Seuraavat viikot ovat hyvin mielenkiintoista seurattavaa varsinkin, miten poliisijohto ympäri maata reagoi ja suorittaa tutkinnan väitteistä, joita mm mediat tulevat kertomaan. Tämä kaikki vie minulta suunnattomasti aikaa. Ensinnäkin saattaa niitä juttuja eteenpäin. Käydä itse ensin läpi pienemmällä seulalla, etten medioita kuormita asioilla joissa ei esim rikosnimikkeet täyty tai on selvinnyt hyvin pian että ei ole kyse muusta kuin että saisi tehdä kiusaa jne.Suurin osa jutuista onneksi(noin80%) ovat olleet sellaisia että niistä näkee heti, että tässä nyt saattaa olla jotain, vaikka ei tietty olekaan kirjoitettu kuten rikosilmoitukset. Täytyy muistaa että kansalta tuleva teksti on täysin erilaista, kuin viranomaisten kirjoittama ja se vaatii aikaa ja paneutumista jokaiseen asiaan yksitellen.

Nyt olen juossut lähinnä näiden medioiden haastatteluissa yms. Ongelma osassa omissa jutuissa on, että vaikka saataisiinkin todettua oikeiksi, rikokset saattavat olla vanhentuneita. Siksi lukijoiden jutut ovat nyt äärimmäisen tärkeitä, ei pelkästään siksi että selviäisi asia maanlaajuisesti, vaan sieltä saattaa löytyä hyvinkin esim samoja henkilöitä koskevia juttuja. Lukioiden jutuista lähes kaikki ovat olleet hyvin tuoreita, jolloin esitutkinta on pakko suorittaa, koska rikokset eivät ole vanhentuneita. Itsellä on myös juttuja, joita en ole tutkinnan kannalta vielä voinut kirjoittaa blogiin. Juttuja tosiaan on tulossa, mutta nyt joutuu olemaan maltillisesti ja antaa heidän tehdä seuraavat liikkeet, joilla siihen laajempaan tutkintaan on resursseja ja kontakteja. Blogiahan teen täysin yksin ja siihen on nyt jo kulunut kaikki aika ja raha jota minulla on. Täytyy myös täytyy osata ottaa etäisyyttä aiheeseen etten roiku asiassa joka päivä aamusta iltaan. Omat jutut ovat olleet ja ovat sen verran kipeitä edelleen, että on melkoisen huojentunut olo, ettei niitä tarvitse nyt heti ainakaan enää repiä niin rajusti auki

Mutta tosiaan seuraavat viikot tulevat olemaan todella mielenekiintoisia.

YT Joakim

Tuota Notta
Scooby-Doo
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Elo 24, 2020 9:55 pm

Re: Entisen helsinkiläispoliisin paljastusblogi kertoo poliisien sikailusta

Viesti Kirjoittaja Tuota Notta »

Kiva kuulla, naamakirjaa ei monikaan taida lukea.

Bird
Neuvoja-Jack
Viestit: 557
Liittynyt: Su Marras 15, 2020 10:40 pm

Re: Entisen helsinkiläispoliisin paljastusblogi kertoo poliisien sikailusta

Viesti Kirjoittaja Bird »

Oli vain ajan kysymys, koska tännekin tulee MsLemonin kirjoituksen kaltaisia yritelmiä. Mielestäni se ei ollut edes mitenkään erityisen taidokkaasti tehty.

Hyvä tosiaan pysyä ensisijaisesti linjalla, että ei lähde näihin millään lailla reagoimaan. Kaikki energiat tärkeään työhön ja omaan hyvinvointiin.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell

Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6414
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Entisen helsinkiläispoliisin paljastusblogi kertoo poliisien sikailusta

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Ihan hyvä asia tämä on, koska on eräitä juttuja mitkä on tutkinnallisesti totaalisesti tunaroitu tai niitä joissa on ihminen kadoksissa.
Tietyistä syistä johtuen. Kaikein pahin tilanne on kun paikalla on leipääntynyt poliisi ja tai poliittinen pelaaja, lisäksi tekjiä on liian tuttu.

L'amourha
Jessica Fletcher
Viestit: 3070
Liittynyt: To Elo 24, 2017 8:02 pm

Re: Entisen helsinkiläispoliisin paljastusblogi kertoo poliisien sikailusta

Viesti Kirjoittaja L'amourha »

poliisienrikokset kirjoitti:
To Huhti 15, 2021 7:35 am
Se on syy miksi olen toistaiseksi kieltäytynyt myös kaikista haastatteluista paitsi yhdestä...
Nyt olen juossut lähinnä näiden medioiden haastatteluissa yms.
YT Joakim
Niin että miten se nyt oikein menikään?
Surfin' USA - Parasta waterboarding-musaa ikinä

ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2905
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Entisen helsinkiläispoliisin paljastusblogi kertoo poliisien sikailusta

Viesti Kirjoittaja ässähai »

L'amourha kirjoitti:
To Huhti 15, 2021 9:15 am
Niin että miten se nyt oikein menikään?
Lue uudestaan Joakimin kommentti, josta pätkäisit omaan kommenttiisi sitaatit. Lue kommentti tarkkaan. Jos et vieläkään huomaa, mistä asioista missäkin kohdassa kyse, niin laita Joakimin kommentti exceliin, ja analysoi sitten siitä. Jeps, kyllä se sitten siitä, olen varma että huomaat mistä eri asioista Joakim kommentissaan puhuu.

Toki itse kunkin on hyvä olla ainakin sen verran epäluuloinen, ettei ole ihan sinisilmäinen. Tai mikä pahempaa, joudu hyväksikäytetyksi koska on niin vitun tyhmä.

Olkoon voima kanssasi, Joakim.

poliisienrikokset
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2021 11:48 am

Re: Entisen helsinkiläispoliisin paljastusblogi kertoo poliisien sikailusta

Viesti Kirjoittaja poliisienrikokset »

Tuota Notta kirjoitti:
To Huhti 15, 2021 8:08 am
Kiva kuulla, naamakirjaa ei monikaan taida lukea.
Kyllä ja sehän on minun oma sivuni, joka on täysin irrallinen blogista. Siellä käytän omaa sananvapauttani puhumalla paljon muistakin asioista kuin blogiin liittyvistä. Blogin pidän täysin erillään ja sinne laitan pelkästään totuuksia ja yritän pysyä mahdollisimman vähällä, että tulisi omia mielipiteit mukaan. Musahommat on kuitenkin omassa elämässä ykkös asia ja se on oman FB:ni avoimuuden tarkoitus.

Laitan tähän yhden jutun jonka kirjoitin juuri omaan blogiini. Olisi mielenkiintoista täällä seurata järkeviä kommentteja ja mitä ajattelette aiheesta ja kirjoituksestani, joka on nimenomaan mielipide kirjoitus hyvin vakavasta aiheesta.

Vastaa Viestiin