Vantaa: Poliisi laittoi "hirttoköyden" parvekkeelta roikkuvan varkaan kaulaan - sairaalareissu

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Vantaa: Poliisi laittoi "hirttoköyden" parvekkeelta roikkuvan varkaan kaulaan - sairaalareissu

Viesti Kirjoittaja poikani »

Iltalehti kirjoitti:Epäilty varas sairaalaan: Piilotteli parvekkeelta roikkuen – poliisi pujotti hihnan kaulaan ja nosti ylös

Moottoripyörävarkauden selvittely sai odottamattoman käänteen Vantaalla, kun poliisi joutuikin pelastustehtäviin.

Poliisin tiedotteen mukaan Vantaan Hakunilassa tapahtui maanantai-iltana epäilty moottoripyörävarkaus.

Poliisi sai tiedon, että anastuksesta epäilty henkilö oleskeli eräässä kerrostalossa ja suoritti etsinnän asuntoon. Epäilty löytyi piileskelemästä parvekkeelta, roikkuen sen kaiteen ulkopuolella.

Epäilty ei suostunut tulemaan takaisin parvekkeelle eikä ottamaan apua vastaan. Kun poliisi yritti nostaa epäiltyä takaisin asuntoon, hän veti kätensä takaisin eikä hänestä saatu otetta.

Pelastuslaitoksen yksikkö saapui apuun, sillä pudotus parvekkeelta oli yli 20 metriä ja tilanne oli haastava, käy ilmi poliisin tiedotteesta. Poliisin mukaa hyppypatjaa ei olisi saatu parvekkeen alle ajoissa, eikä nostokurkea olisi saatu tarpeeksi lähelle asuntoa.

Epäilty saatiin lopulta turvaan tämän kaulaan kiepautetun hihnan avulla, poliisi kertoo. Hihnan tarkoitus oli estää henkilön putoaminen, mikäli hän irtoaisi auttajien otteesta. Epäilty sai ensiapua tapahtumapaikalla ja kuljetettiin sen jälkeen sairaalaan.

Poliisi pyytää, että tapahtumasta kuvattua videomateriaalia ei levitettäisi yksityisyydensuojan suojaamiseksi. Materiaalia jakamalla voi syyllistyä rikokseen.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5bee ... 70dbfd848e

Tänään klo 13:10

Hakunila... kuka olisi saattanut arvata...

Olisivat vaikka keittäneet kahvit ja odotelleet moottoripyörävarkaan elämänhalun palaamista.
????? ?? ??????.

Avatar
Tarkastaja Levisi
Angus MacGyver
Viestit: 6600
Liittynyt: La Heinä 18, 2020 4:44 pm

Re: Vantaa: Poliisi laittoi "hirttoköyden" parvekkeelta roikkuvan varkaan kaulaan - sairaalareissu

Viesti Kirjoittaja Tarkastaja Levisi »

https://www.lansi-savo.fi/uutissuomalainen/4141051

11.5.2021 13:12

Epäilty moottoripyörävaras roikkui parvekkeelta, poliisi turvautui ”viimeiseen keinoon” – kiepsautti hihnan kaulan ympärille

Epäilty majaili kerrostalossa. Kun poliisi meni asuntoon, epäilty piileskeli parvekkeella kaiteen väärällä puolella roikkuen.

Epäilty ei suostunut tulemaan pyydettäessä takaisin parvekkeelle. Hän ei myöskään suostunut ottamaan apua vastaan.

Kun poliisipartio yritti nostaa epäiltyä takaisin parvekkeelle, hän veti käsiään takaisin, kun niistä saatiin ote.

Tilanteessa jouduttiinkin turvautumaan viimeisenä keinona hihnaan, joka kiepautettiin henkilön kaulan ympäri.

Tällä voitiin varmistaa, ettei henkilö lipsahda nostaessa auttajien käsistä kokonaan.

Paikalla olleet viranomaiset tiedostivat, että hihnan käyttämiseen liittyi riskejä, mutta toisaalta putoaminen olisi ollut erittäin kohtalokasta.

Henkilö saatiin nostettua parvekkeen yli asuntoon. Hän sai paikalla ensihoitoa, minkä jälkeen hänet toimitettiin sairaalaan.
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.

URSA
James Bond (David Niven)
Viestit: 11302
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: Vantaa: Poliisi laittoi "hirttoköyden" parvekkeelta roikkuvan varkaan kaulaan - sairaalareissu

Viesti Kirjoittaja URSA »

Toivottavasti ei ollut värillinen eikä video leviä. Muuten tietysti alkaa BLM-henkinen kiljuminen miten rasistit poliisit yrittivät hirttää varkaan. Fiksu pakoyritys.

Kummisetä
Jessica Fletcher
Viestit: 3245
Liittynyt: Ma Joulu 16, 2019 4:52 pm

Re: Vantaa: Poliisi laittoi "hirttoköyden" parvekkeelta roikkuvan varkaan kaulaan - sairaalareissu

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

Olisivat vaan antaneet sekakäyttäjän pudota sillä korkeuttahan oli ilmeisen riittävästi siihen että maailma olisi taas hiukan parempi paikka.
qurqo kirjoitti:
To Loka 26, 2023 9:01 pm
Ei renkaat mustaa piirrä, kuin lukkiutuneena.
:mrgreen:

Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Vantaa: Poliisi laittoi "hirttoköyden" parvekkeelta roikkuvan varkaan kaulaan - sairaalareissu

Viesti Kirjoittaja poikani »

Kummisetä kirjoitti:
Ti Touko 11, 2021 2:50 pm
Olisivat vaan antaneet sekakäyttäjän pudota sillä korkeuttahan oli ilmeisen riittävästi siihen että maailma olisi taas hiukan parempi paikka.
Laskin, että vähän yli 20 metrin pudotuksessa osumanopeus Äiti Maahan olisi yli 70 km/h. Taitaisi sen jälkeen jäädä kaksipyöräisten anastaminen vähemmälle.

Kuva
"Nigga stole my bike!" Kuvituskuva.
????? ?? ??????.

Nanijay
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Kesä 03, 2019 8:56 am

Re: Vantaa: Poliisi laittoi "hirttoköyden" parvekkeelta roikkuvan varkaan kaulaan - sairaalareissu

Viesti Kirjoittaja Nanijay »

Tää ei varmasti selvinnyt tuosta "pelastusoperaatiosta" hengissä..

TheFirstFate1
Harjunpää
Viestit: 324
Liittynyt: Ti Maalis 16, 2021 11:25 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vantaa: Poliisi laittoi "hirttoköyden" parvekkeelta roikkuvan varkaan kaulaan - sairaalareissu

Viesti Kirjoittaja TheFirstFate1 »

Poliisi perustelee tilannetta pakkotilanteena...
Okei, no itse kyllä luulen, että poliisi ja syyttäjä olisi hanakasti syyttämässä tavan kansalaista jos itse tekisi samoin "pakkotilanteessa".
Mutta hyvä että meillä on vähän eri säännöt poliiseilla ja tavan kansalaisilla :D
Mikäs pahan tappais...?

Infoaja
Alibin satunnaislukija
Viestit: 51
Liittynyt: Ti Marras 03, 2020 2:36 pm

Re: Vantaa: Poliisi laittoi "hirttoköyden" parvekkeelta roikkuvan varkaan kaulaan - sairaalareissu

Viesti Kirjoittaja Infoaja »

TheFirstFate1 kirjoitti:
La Touko 15, 2021 7:03 pm
Poliisi perustelee tilannetta pakkotilanteena...
Okei, no itse kyllä luulen, että poliisi ja syyttäjä olisi hanakasti syyttämässä tavan kansalaista jos itse tekisi samoin "pakkotilanteessa".
Mutta hyvä että meillä on vähän eri säännöt poliiseilla ja tavan kansalaisilla :D
Ei nyt ihan äkkiseltään tule kyllä mieleen yhtään juttua, missä olisi nostettu syyte itsemurhan estämisestä ja hengen pelastamisesta. Mut sulla oli ilmeisesti jotain parempaa tietoa?

Nanijay
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Kesä 03, 2019 8:56 am

Re: Vantaa: Poliisi laittoi "hirttoköyden" parvekkeelta roikkuvan varkaan kaulaan - sairaalareissu

Viesti Kirjoittaja Nanijay »

Kenen henki pelastui :roll:

TheFirstFate1
Harjunpää
Viestit: 324
Liittynyt: Ti Maalis 16, 2021 11:25 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vantaa: Poliisi laittoi "hirttoköyden" parvekkeelta roikkuvan varkaan kaulaan - sairaalareissu

Viesti Kirjoittaja TheFirstFate1 »

Infoaja kirjoitti:
Su Touko 16, 2021 1:08 am
TheFirstFate1 kirjoitti:
La Touko 15, 2021 7:03 pm
Poliisi perustelee tilannetta pakkotilanteena...
Okei, no itse kyllä luulen, että poliisi ja syyttäjä olisi hanakasti syyttämässä tavan kansalaista jos itse tekisi samoin "pakkotilanteessa".
Mutta hyvä että meillä on vähän eri säännöt poliiseilla ja tavan kansalaisilla :D
Ei nyt ihan äkkiseltään tule kyllä mieleen yhtään juttua, missä olisi nostettu syyte itsemurhan estämisestä ja hengen pelastamisesta. Mut sulla oli ilmeisesti jotain parempaa tietoa?
Itsemurha ei ole laitonta tai kiellettyä Suomessa ja kyllä, itsemurhaa yrittävä henkilö voi Suomen lakien mukaan nostaa auttajaansa vastaan syytteen jälkikäteen, jos hän on vammautunut pelastusyrityksessä.
Ollaan itse asia käsitelty asiaa tuolla turvallisuuspuolen koulutuksissa.
Ilmeisesti kaulasta nostettu henkilö kuitenkin sai jotain vammoja, sillä hänet on sairaalaan toimitettu. Ja hänellä on täysi oikeus nostaa kanne mikäli hän toipuu menettelystä " pakkotilanteessa."
Itse nyt viittasin siihen, että menepä ihan normaalina kansalaisena nostaan jotain kaulasta köydellä, vaikka jos henkilö roikkuisi sillan kaiteen toisella puolella tai vaikka kalliolla, ja tästä koituisi nostettavalle vaikka aivovamma, niin kyllä oon 100% varma siitä, että virkakoneistolla olisi sanottavaa asiaan ;)
Mikäs pahan tappais...?

Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Vantaa: Poliisi laittoi "hirttoköyden" parvekkeelta roikkuvan varkaan kaulaan - sairaalareissu

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Ja jos poliisi olisi vain seurannut katseella ja antanut mp-varkaan tippua, mistä sitten valitettaisiin? Heeboa ei voinut noin vain päästää itsemurhailemaan, koska oli mp-rosvo. Poliisilla ei mahda olla mitään nerokasta laitetta, jolla vastahakoinen parvekkeeltaroikkuja saadaan alas ja itse asiassa tätä voi pitää melkoisen hyvänä improvisaationa?

Pelastuslaitoksella olisi paremmat järjestelmät, mutta arvaamattoman henkilön käsittelyyn laittaisin itse kyllä poliisin.

Jos poliisit olisivat paskiaisia olleet, olisivat antaneet heebon mennä ja vaikka vielä sähköä päähän, mutta nyt joutui mp-varas taipumaan vahvemman, viisaamman ja yleisesti paremman edessä. Kerrankin hyvä voitti!

Puhun mp-varkaasta, enkä epäillystä siksi, että kuka syytön kikkailisi jossain parvekkeen ulkopuolella, jos ei tietäisi tehneensä jotain mistä tulee vähintään kopitusta?
Toki joku hullu, mutta kaipa heilläkin on oikeus mp-varkauksiin, näin ihmisoikeusvaltiossa, kun olemme?
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.

Avatar
SYLWAR
Adrian Monk
Viestit: 2788
Liittynyt: La Elo 20, 2011 1:24 am
Paikkakunta: Västernorrland SWE

Re: Vantaa: Poliisi laittoi "hirttoköyden" parvekkeelta roikkuvan varkaan kaulaan - sairaalareissu

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

Tää asetelma on kyllä mun mieleen. Kytät tulee ja laittaa parvekkeelta roikkuvalle moottoripyörävarkaalle narun kaulaan...tuosta vois melkein jo pullakahvit tarjota kytille... :mrgreen:
Parsan imeskely on portti kohti kovempien huumeiden käyttöä.
Parsakaalia kannabiksena myyneelle kaksikolle ja sitä ostaneelle miehelle tuomiot huumausainerikoksesta Jyväskylässä

dippainssi
Jane Marple
Viestit: 1095
Liittynyt: La Kesä 20, 2020 8:05 pm

Re: Vantaa: Poliisi laittoi "hirttoköyden" parvekkeelta roikkuvan varkaan kaulaan - sairaalareissu

Viesti Kirjoittaja dippainssi »

Oppiipahan.
Allahia ei ole olemassa.

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Vantaa: Poliisi laittoi "hirttoköyden" parvekkeelta roikkuvan varkaan kaulaan - sairaalareissu

Viesti Kirjoittaja Joosua »

On Anoi Kaa kirjoitti:
Su Touko 16, 2021 3:08 pm
Ja jos poliisi olisi vain seurannut katseella ja antanut mp-varkaan tippua, mistä sitten valitettaisiin? Heeboa ei voinut noin vain päästää itsemurhailemaan, koska oli mp-rosvo. Poliisilla ei mahda olla mitään nerokasta laitetta, jolla vastahakoinen parvekkeeltaroikkuja saadaan alas ja itse asiassa tätä voi pitää melkoisen hyvänä improvisaationa?

Pelastuslaitoksella olisi paremmat järjestelmät, mutta arvaamattoman henkilön käsittelyyn laittaisin itse kyllä poliisin.

Jos poliisit olisivat paskiaisia olleet, olisivat antaneet heebon mennä ja vaikka vielä sähköä päähän, mutta nyt joutui mp-varas taipumaan vahvemman, viisaamman ja yleisesti paremman edessä. Kerrankin hyvä voitti!

Puhun mp-varkaasta, enkä epäillystä siksi, että kuka syytön kikkailisi jossain parvekkeen ulkopuolella, jos ei tietäisi tehneensä jotain mistä tulee vähintään kopitusta?
Toki joku hullu, mutta kaipa heilläkin on oikeus mp-varkauksiin, näin ihmisoikeusvaltiossa, kun olemme?
Juuri näin. En usko että poliisikoulussa on millään tunnilla ollut puhetta kuinka parvekkeella roikkuva henkilö pelastetaan. Eikä tämmöiseen kyllä mitään välineitäkään normipartiolla ole. Tuossa tilanteessa on yritettävä nopeasti keksiä jotain sillä mitä on käsillä ko hetkellä.

Ei näytä hyvältä jos konstat soittaa pelastuslaitokselle ja pyytää virka-apua ja odottaa palomiehiä tumput suorana ja roikkuja putoaa sillä välin 20m asfalttiin. Vaikka siinäkään ei periaatteessa ole mitään väärää. Ei vaan osaaminen ja välineet riittäneet.

Ja kannattaa muistaa että kaikki tämä varmasti kuvataan ja on heti juutuupissa.

Avatar
PiikkiSika
Adrian Monk
Viestit: 2808
Liittynyt: To Tammi 14, 2016 11:52 pm

Re: Vantaa: Poliisi laittoi "hirttoköyden" parvekkeelta roikkuvan varkaan kaulaan - sairaalareissu

Viesti Kirjoittaja PiikkiSika »

Pakko olla alkuasukas-rosvo, vai miks muuten gyybelit ois yrittäny hirttää sitä?
! ! ! Eläköön EU-direktiivit ja kansan syväkyykky ! ! !

Vastaa Viestiin