Tampereen lapsisurma 22.5.2021 - Äiti syyntakeeton

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Pelleyks1
Harjunpää
Viestit: 327
Liittynyt: To Heinä 26, 2018 7:12 am

Re: Äidin epäillään surmanneen lapsensa Tampereella

Viesti Kirjoittaja Pelleyks1 »

incendio kirjoitti:
Su Touko 30, 2021 2:46 pm
Pelleyks1 kirjoitti:
Su Touko 30, 2021 7:49 am
Tuossa vk profiilissa jo se on siis hänen profiilinsa missä kirjoittelee englanniksi ja ilmeisesti venäjäksi niin hän puhuu itsestään toisessa personaassa tarkoitan siis esim tuota "likes her life in moscow..." tai sitten hän kirjoittaa jostain muusta tai joku kirjoittaa hänen puolestaan.
Sosiaalisen median pitkäaikainen käyttö voi tosin aiheuttaa jakomielitautia ja sosiaaliset mediat kietovat ihmisiä saatanalliseen vaikutuspiiriinsä.
Ihan pimeetä pähkäilyä. Ihan oli trendinä jokunen vuosi sitten kirjoittaa somepäivityksiä lyhyesti kolmannessa persoonassa esim. minä voisin kirjoittaa "Nauttii siideriä terassilla 😎" ja tämä on ihan normaali tapa kirjoittaa.
Ihan huuhaa kommentti teikäläisellä siis. Naisen postauksissa ei ole mitään kummallista.
Se oli tarkoituskin... En ollut ihan tosissani mutta kyllä tolla voi jo melkein todistaa että on syyntakeeton.

Sabine
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Kesä 01, 2021 12:28 pm

Re: Äidin epäillään surmanneen lapsensa Tampereella

Viesti Kirjoittaja Sabine »

^^ eikö teistä kenelläkään ollut Facebook- tiliä 10 vuotta sitten?
Taitaa olla tuon äidin käyttämän somen idea sama, eli Facebookissa oli statukset muotoiltu näin:

”Laura Mäkelä (keksitty nimi) is...” ja ihmiset täydensivät kuulumisensa siihen perään. Minullakin oli usein jotain että ”.. is going for a walk and then eating pizza”, mikä kuulostaa nyt aivan typerältä mutta siihen aikaan some toimi noin. Eli epäilempä että tässä ei ole kyse mistään persoonallisuushäiriöasiasta (ainakaan vielä tuolloin) vaan tuo mainittu foorumi toimi samoin kuten FB. Ja nuo päivityksethän olivat tosi vanhoja.

Pelleyks1
Harjunpää
Viestit: 327
Liittynyt: To Heinä 26, 2018 7:12 am

Re: Äidin epäillään surmanneen lapsensa Tampereella

Viesti Kirjoittaja Pelleyks1 »

Ok. Olin väärässä. Naisen kirjoitukset ovat täysin normaaleja eivätkä viittaa millään tavoin persoonallisuushäiriöön.

Mee6
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Touko 24, 2021 7:47 pm

Re: Äidin epäillään surmanneen lapsensa Tampereella

Viesti Kirjoittaja Mee6 »

Kummasti se vaan loppu koko keskustelu heti, kun nimi saatiin selville.. 🤐

Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5262
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Äidin epäillään surmanneen lapsensa Tampereella

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Mee6 kirjoitti:
Ke Kesä 02, 2021 6:56 pm
Kummasti se vaan loppu koko keskustelu heti, kun nimi saatiin selville.. 🤐
Sehän on vaan hyvä! Niin paljon vääriä teattereita niiden henkilökuntaa tähän yritettiin sulloa.

Asiaan palataan enemmän täälläkin varmaan taas, kun syyte nostetaan.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.

trubaduuri
Sofia Karppi
Viestit: 442
Liittynyt: Pe Syys 04, 2020 7:59 pm

Re: Äidin epäillään surmanneen lapsensa Tampereella

Viesti Kirjoittaja trubaduuri »

Teatterissa työskentely on varmasti sellainen ala jossa mielenterveysongelmat lähtevät kasvamaan jollei ole jo työn aloittamisen hetkellä kovin pinnalla. Siinä ihmisen täytyy roolisuorituksissaan esittää eri persoonaa mitä itse on. Tästä voi olla hyvinkin haitallisia traumoja mielenterveydelle, mikä taas saattaa olla yhtenä syynä tekemilleen asioille.

Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4528
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Äidin epäillään surmanneen lapsensa Tampereella

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

Mee6 kirjoitti:
Ke Kesä 02, 2021 6:56 pm
Kummasti se vaan loppu koko keskustelu heti, kun nimi saatiin selville.. 🤐
Täällä Minfossa hiljeni julkinen keskustelu, mutta ei se tarkoita, etteikö muualla jutut jatkuisi. Täällähän on vähän sellainen linja, että jutuille täytyy melkeinpä olla mediajutut lähteiksi, jos jotain uutta haluaa ottaa puheeksi. Vaihtoehtoisesti muut vahvat lähteet hyväksytään, mutta huhujuttuihin suhtaudutaan varauksellisesti. Perusasioita tässä ketjussa jo varsin kattavasti spekuloitiinkin ja kun media ei ole uutta kertonut, ei tähän ketjuun taida toistaiseksi olla paljon lisättävää. Se ei tarkoita, etteikö juttu edelleen kiinnostaisi tai etteikö sitä muualla käsiteltäisi. Nämä keskustelut näkyvät kaikille halukkaille, joten siksikään täällä ei voi ihan kaikesta mahdollisesta höpötellä.
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.

Avatar
keskusrikospoliisi
Susikoski
Viestit: 43
Liittynyt: La Touko 16, 2015 11:35 am

Re: Äidin epäillään surmanneen lapsensa Tampereella

Viesti Kirjoittaja keskusrikospoliisi »

Mee6 kirjoitti:
Ke Kesä 02, 2021 6:56 pm
Kummasti se vaan loppu koko keskustelu heti, kun nimi saatiin selville.. 🤐
Tästäkin ketjusta kun ottaisi pois sisällöltään tyhjät viestit ja copy-paste uutiset niin jäljelle ei jäisi kuin otsikko.

feikkieditti: Toki tämäkin viesti silloin kohtaisi deleteä.

TheFirstFate1
Harjunpää
Viestit: 324
Liittynyt: Ti Maalis 16, 2021 11:25 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Äidin epäillään surmanneen lapsensa Tampereella

Viesti Kirjoittaja TheFirstFate1 »

Eli kyseinen nainen on siis ukrainalainen tai ainakin Venäjään päin menevä...
Ei ollut siis ihan sellainen mamu, josta porukka täällä tykkää jauhaa, joten keskustelu hiljeni kokonaan - ei yllätä.
Eihän Suomettumisen ja Kekkosen aikaan saanut puhua pahaa venäjänkielistä, eikä tiettyjen sensorien mukaan saa nykyäänkään... Putin voi salakuunnella xD

Tekijä on edelleen sairaalahoitoa vaativassa tilassa, joten voi olla mahdollista, että emme koskaan saa tietää perimmäistä syytä lapsenmurhaan, mutta Itä-Euroopassa on yleistä ollut aina tämmöiset asiat, etenkin jos siihen liittyy huoltajuuskiistaa sun muuta.
Mikäs pahan tappais...?

Epione
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Elo 19, 2019 12:16 am

Re: Äidin epäillään surmanneen lapsensa Tampereella

Viesti Kirjoittaja Epione »

Mulla on teoria.
Mä oon miettinyt että mikä asia lastenvaunuissa saa soittamaan hätäkeskukseen? Ja miten joku kiinnittää huomion yksinäisiin lastenvaunuihin noinkin syrjäisellä paikalla ja yrittää etsiä niiden omistajaa?
Mun arvaus on että se vauva on itkenyt siellä vaunuissa, siks ne vaunut on ees huomattu ja siks häkeen soitettin niin pian. Ja se onkin isompi lapsista, joka on kuollut.

Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5262
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Äidin epäillään surmanneen lapsensa Tampereella

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Epione kirjoitti:
To Kesä 03, 2021 3:51 pm
Mulla on teoria.
Mä oon miettinyt että mikä asia lastenvaunuissa saa soittamaan hätäkeskukseen? Ja miten joku kiinnittää huomion yksinäisiin lastenvaunuihin noinkin syrjäisellä paikalla ja yrittää etsiä niiden omistajaa?
Mun arvaus on että se vauva on itkenyt siellä vaunuissa, siks ne vaunut on ees huomattu ja siks häkeen soitettin niin pian. Ja se onkin isompi lapsista, joka on kuollut.
Tää ei olis hassumpi teoria muuten, mutta kun uutisoitu lastenvaunujen löytyneen tyhjänä :roll:
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.

Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4528
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Äidin epäillään surmanneen lapsensa Tampereella

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

ruusumaa kirjoitti:
To Kesä 03, 2021 4:23 pm
Epione kirjoitti:
To Kesä 03, 2021 3:51 pm
Mulla on teoria.
Mä oon miettinyt että mikä asia lastenvaunuissa saa soittamaan hätäkeskukseen? Ja miten joku kiinnittää huomion yksinäisiin lastenvaunuihin noinkin syrjäisellä paikalla ja yrittää etsiä niiden omistajaa?
Mun arvaus on että se vauva on itkenyt siellä vaunuissa, siks ne vaunut on ees huomattu ja siks häkeen soitettin niin pian. Ja se onkin isompi lapsista, joka on kuollut.
Tää ei olis hassumpi teoria muuten, mutta kun uutisoitu lastenvaunujen löytyneen tyhjänä :roll:
On myös uutisoitu, että lapsen vedestä löytäneet kuvittelivat (toivoivat?) hetken ajan löytäneensä vedestä nuken. Harvempi luulisi parivuotiasta nukeksi, mutta puolen vuoden ikäistä voisi vielä nukeksi luullakin - ainakin hetken aikaa järkytyksen hetkellä.

Lehtien nettisivuilta poistettiin muutamia aihetta koskeneita uutisjuttuja, kun tapahtumasta oli kulunut useampia päiviä. Silloin myös poliisi pyysi lisätietoja tapaukseen liittyen.
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.

Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5262
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Äidin epäillään surmanneen lapsensa Tampereella

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

^^ Joo, yritin etsiä kaikki mitä on uutisoitu, enkä tosiaan löytänyt kaikkea.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.

Mee6
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Touko 24, 2021 7:47 pm

Re: Äidin epäillään surmanneen lapsensa Tampereella

Viesti Kirjoittaja Mee6 »

ruusumaa kirjoitti:
To Kesä 03, 2021 4:23 pm
Epione kirjoitti:
To Kesä 03, 2021 3:51 pm
Mulla on teoria.
Mä oon miettinyt että mikä asia lastenvaunuissa saa soittamaan hätäkeskukseen? Ja miten joku kiinnittää huomion yksinäisiin lastenvaunuihin noinkin syrjäisellä paikalla ja yrittää etsiä niiden omistajaa?
Mun arvaus on että se vauva on itkenyt siellä vaunuissa, siks ne vaunut on ees huomattu ja siks häkeen soitettin niin pian. Ja se onkin isompi lapsista, joka on kuollut.
Tää ei olis hassumpi teoria muuten, mutta kun uutisoitu lastenvaunujen löytyneen tyhjänä :roll:
Ihan käypä teoria ehkä tämäkin. Itse olen ajatellut, että vaunuissa olisi ollut esim. jatkuen soiva puhelin ja siksi löytäjä hätääntynyt🙄

Justina
Nikke Knakkertton
Viestit: 175
Liittynyt: Ma Loka 19, 2009 8:51 am

Re: Äidin epäillään surmanneen lapsensa Tampereella

Viesti Kirjoittaja Justina »

Nyt on sitten nimi ja opiskeluhistoria tiedossa. Työhistoria on hämäränpeitossa, ehkä oli ikuinen opiskelija.

Vastaa Viestiin