Espoo, Lintuvaara: Vartija kurittaa romaninaista

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Kummisetä
Jessica Fletcher
Viestit: 3249
Liittynyt: Ma Joulu 16, 2019 4:52 pm

Re: Espoo, Lintuvaara: Vartija kurittaa romaninaista

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

"sitä saa mitä tilaa, ehkä opit sen sä nyt
jos kaiken itse pilaa, on turha olla pettynyt"
Lauloi Yölintu ja sopii tähän kuin nyrkki silmään.
qurqo kirjoitti: To Loka 26, 2023 9:01 pm Ei renkaat mustaa piirrä, kuin lukkiutuneena.
:mrgreen:
Jannes
Hetty Wainthropp
Viestit: 462
Liittynyt: La Heinä 23, 2016 3:22 pm

Re: Espoo, Lintuvaara: Vartija kurittaa romaninaista

Viesti Kirjoittaja Jannes »

Totta kai tapaus paisuu naurettavuuksiin, onhan tässä nyt rumani* rosvoa taas retuutettu, pieni poloinen raukkaparka voidaan nyt nostaa jalustalle jotta on helpompaa suudella jalkoja.

*edit: vihapuhe muutettu uuskieleksi :)
Slaikka
Sofia Karppi
Viestit: 434
Liittynyt: Ke Loka 21, 2020 1:25 am

Re: Espoo, Lintuvaara: Vartija kurittaa romaninaista

Viesti Kirjoittaja Slaikka »

Nämä mielenilmaukseen osallistuvat joutavat samoihin karjavaunuihin mustalaisten kanssa.
annaanna

Re: Espoo, Lintuvaara: Vartija kurittaa romaninaista

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Kummisetä kirjoitti: La Kesä 05, 2021 3:17 pm "sitä saa mitä tilaa, ehkä opit sen sä nyt
jos kaiken itse pilaa, on turha olla pettynyt"
Lauloi Yölintu ja sopii tähän kuin nyrkki silmään.
No niin sopii!

Missä ovat ne ponnistelut, joita ovat itse tehneet esimerkiksi varastelun lopettamisen suhteen? Onko niin, että kaikki eivät varasta, mutta kaikki sen hiljaisesti hyväksyvät?

Suoraan sanottuna tuosta uhriutumisvuodatuksesta lähinnä huokuu harmitus, kun "elinkeinon harjoittamista" häiritään vartijoiden ja poliisin toimesta. Kun kauppoihin ja huoltiksille purjehditaan rikoksentekoväline päällä, niin totta mooses henkilö, jolle maksetaan palkkaa myymälävarkauksien torjumisesta, valpastuu :shock:.

Mikäli lasten huutelu on yksipuolista, eikä esimerkiksi omien lasten nyrkkeilyharrastukseen kunnan sosiaalitoimelta saaduilla harrastusmaksuilla koulitut pojat käytä nyrkkejä, niin on syytä olla nyreissään, koska romanina olemisessa ei ole mitään vikaa. Mutta mustalaisakassa, joka varastaa, käyttäytyy häpeämättömästi ja kailottaa syljeskellen, on vikaa.

Menisin buuaaman moiselle vastamielenosoitusmielessä, jos paikalla olisin. Kyllä niin on huonosti valittu taistelu.
Avatar
Villeri
Jessica Fletcher
Viestit: 3028
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2018 8:40 am

Re: Espoo, Lintuvaara: Vartija kurittaa romaninaista

Viesti Kirjoittaja Villeri »

URSA kirjoitti: La Kesä 05, 2021 3:12 pm Siis ne oikeasti aloittaa jotain gypsy lives matter-liikettä yhden myymälävarkaan filmaamisen takia? Luulin tuota aluksi vitsiksi.

Tapaus paisuu täysin naurettavaksi. Tässä jutussa ei edes sanalla mainita naisen väkivaltaisuutta ja varkautta.
Huutelua, vartijoiden ja poliisien pysäyttelyä, syrjintää kaupassa, koulussa ja työnhaussa – tätä on monen romanin arki
Vai että oikein työnhaussa syrjitään :D Mahtaakohan otanta olla kuinka iso?

Mutta onhan se nyt yhtä vittua, että kun joku vain kertoo bussin ajaneen rasistisesti ohi tai Ku Klux Klanin lähetelleen hirttoköysiä tai itsensä mentyä varastamaan ja perseilemään, niin valtakunnan media ulvoo suruaan rasismista, vaikkei pakosti tiedetä onko mitään edes tapahtunut tai rasismin uhri on koko paskan aloittaja tai ainoa toimija.

Mutta taas kerran löydettiin hienosti kaikki ongelmat oman ryhmän ulkoa, media legitimoi tulkinnan ja voidaan hyvillä mielin olla tekemättä mitään niille oikeille ongelmille. Ei muuta kuin kaljaa hameeseen!
Avatar
Rasvamaha
Neuvoja-Jack
Viestit: 561
Liittynyt: Ti Loka 13, 2020 2:05 pm

Re: Espoo, Lintuvaara: Vartija kurittaa romaninaista

Viesti Kirjoittaja Rasvamaha »

No varastikos tuo akka jotain vai ei. Ja saakohan syytteen vartijan vastustamisesta
Muistakaa jatkossakin äänestää SDP, Vasemmistoliitto, tai Vihreät. Saamme näin paskemman Suomen.
Drebin!
Sofia Karppi
Viestit: 440
Liittynyt: Pe Helmi 19, 2021 2:05 pm

Re: Espoo, Lintuvaara: Vartija kurittaa romaninaista

Viesti Kirjoittaja Drebin! »

Slaikka kirjoitti: La Kesä 05, 2021 3:40 pm Nämä mielenilmaukseen osallistuvat joutavat samoihin karjavaunuihin mustalaisten kanssa.
mä olen niin sataprosenttisesti samaa mieltä kanssasi
Twisted
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Touko 26, 2021 4:06 pm

Re: Espoo, Lintuvaara: Vartija kurittaa romaninaista

Viesti Kirjoittaja Twisted »

Voisin kuvitella, että alkoholisteja tässä maassa on enemmän kuin romaneja, mites heidän vastuunkantonsa? Nekin on valinnu juovansa niinkuin jotkut romanit valitsevat varkauden tien.

Tässä teki vartija väärin ja tässä teki tuo nainen väärin ja varmasti molemmat saavat siitä rangaistuksen.
Slaikka
Sofia Karppi
Viestit: 434
Liittynyt: Ke Loka 21, 2020 1:25 am

Re: Espoo, Lintuvaara: Vartija kurittaa romaninaista

Viesti Kirjoittaja Slaikka »

Hahaa! Ei saaneet mannet sympatiaa. Hienoa Suomi!
Svimba
Neuvoja-Jack
Viestit: 568
Liittynyt: Pe Maalis 30, 2018 4:54 pm

Re: Espoo, Lintuvaara: Vartija kurittaa romaninaista

Viesti Kirjoittaja Svimba »

Muakin lähtee usein vartija seuraamaan kaupassa. Matkustaessani joudun melkein aina tulliin tutkittavax (se on yxi syy mixen tykkää reissata).
Monta kertaa kun olen ollut ulkona, on vastaan tulleet kytät pysäyttäneet ja tutkineet taskut ja repun.
Näytän kuulemma NARKKARILTA!!!
Eikös tämä ole syrjintää? Voiko tästä valittaa johonkin?
jee, MV-LEHTI on taas hengissä!!
Likeavirgin
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4632
Liittynyt: Su Huhti 19, 2020 8:18 pm

Re: Espoo, Lintuvaara: Vartija kurittaa romaninaista

Viesti Kirjoittaja Likeavirgin »

Svimba kirjoitti: Su Kesä 06, 2021 5:58 am Muakin lähtee usein vartija seuraamaan kaupassa. Matkustaessani joudun melkein aina tulliin tutkittavax (se on yxi syy mixen tykkää reissata).
Monta kertaa kun olen ollut ulkona, on vastaan tulleet kytät pysäyttäneet ja tutkineet taskut ja repun.
Näytän kuulemma NARKKARILTA!!!
Eikös tämä ole syrjintää? Voiko tästä valittaa johonkin?
Miksi sinun pitäisi valittaa asianmukaisesta kohtelusta johonkin? Lakkaat vetämästä niitä huumeita niin poliisikaan ei aina pysäytä ja katso, että montako varastettua puhelinta, tai huumenyssäkkää on repussa.
Svimba
Neuvoja-Jack
Viestit: 568
Liittynyt: Pe Maalis 30, 2018 4:54 pm

Re: Espoo, Lintuvaara: Vartija kurittaa romaninaista

Viesti Kirjoittaja Svimba »

Likeavirgin kirjoitti: Su Kesä 06, 2021 6:46 am

Miksi sinun pitäisi valittaa asianmukaisesta kohtelusta johonkin? Lakkaat vetämästä niitä huumeita niin poliisikaan ei aina pysäytä ja katso, että montako varastettua puhelinta, tai huumenyssäkkää on repussa.
En mä vedä ku joskus tyyliin kerran kuussa vähän poretta. En todellakaan näytä omasta mielestäni narkilta, mut nyt kun on kaiken maailman kehopositiivisuus ym. läskit on kauniita ym.näytän katukuvassa tosi laihalta kun niin moni muu on ylipainoinen.
Olen normaalipainoinen.
jee, MV-LEHTI on taas hengissä!!
Leisure Suit
Sabrina Duncan
Viestit: 358
Liittynyt: Ti Tammi 29, 2013 4:18 pm
Paikkakunta: Hki FiN

Re: Espoo, Lintuvaara: Vartija kurittaa romaninaista

Viesti Kirjoittaja Leisure Suit »

Eikö tässä oikeesti syytteitä ole nostettu romania vastaan joka julkaisee videon nettiin jonka johdosta kauppa ja vartija ovat joutuneet maalituksen ja tappouhkausten kohteeksi?

On lukuisia esimerkkejä joissa esim huoltomoyrittäjät ovat saaneet syytteen ja tuomion julkaisemalla videon kun joku on tehnyt rikoksen.

Eikö laki ole sama kaikille?
Avatar
Moderaattorit
Moderaattori
Viestit: 1492
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 3:20 pm

Re: Espoo, Lintuvaara: Vartija kurittaa romaninaista

Viesti Kirjoittaja Moderaattorit »

Muutama viesti siirretty JR-puolelle ketjuun Mustalaiset. Jos on tarve kertoa aiheesta yleensä, niin sitten sinne. Tämä ketju on tarkoitettu selkkaukselle Espoon Lintuvaarassa.
-NILS-
Ne tietää, jotka tietää...
Karoliina
Scooby-Doo
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Touko 24, 2021 6:20 pm

Re: Espoo, Lintuvaara: Vartija kurittaa romaninaista

Viesti Kirjoittaja Karoliina »

Itke mulle joki, Yhyy. Vartija on rasisti ja minä myös. BLM, ja otetaan videokuvaa ja räkästään päin naama, ei totella käskytyksiä ja tehdään itsesäälivideo omista rötöstyksistä, kuinka kaikki kansa ovat heitä vastaan. Mites nämä yrittäjät ja mitä niiltä viedään? Rakastetaan ja sallitaan kaikki, koska kaikki kohtelee heitä kaltoin. Töihin siitä.hyi.
Vastaa Viestiin