Somevaikuttajalta rajuja syytöksiä Sami Hedbergiä ja koomikko Zaania kohtaan – miehet kiistävät kaikki väitteet

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
CharlesBronson
Jessica Fletcher
Viestit: 3092
Liittynyt: Su Touko 10, 2015 4:58 pm

Somevaikuttajalta rajuja syytöksiä Sami Hedbergiä ja koomikko Zaania kohtaan – miehet kiistävät kaikki väitteet

Viesti Kirjoittaja CharlesBronson »

Somevaikuttaja ja esports-toimittaja Miisa Nuorgam syyttää kovin sanoin kahta suomalaista koomikkoa seksuaalisesta ahdistelusta. Nuorgam esitti väitteensä sosiaalisessa mediassa torstaina.

Nuorgam kertoo olleensa töissä Sami Hedbergin kiertueella, jossa hänen mukaansa ahdistelutilanteet tapahtuivat.

– Ennen keikan alkua kiertueen koomikon frendi, toinen koomikko tuli halaamaan ja samalla tarrasi jalkoväliin kiinni. Väliajalla olin menossa syömään ja sama tyyppi odotti mua bäkkärillä alasti. Keikan jälkeen hän ihmetteli miksi ”mökötän” ja perusteli tarraamistaan refleksillä, Nuorgam väittää Twitterissä.

– Tän jälkeen keikkapaikan yökerhon baaritiskillä itse kiertueen koomikko jutteli kaverinsa kanssa, kun yhtäkkiä tarttui mua päästä kiinni ja suuteli, kun odotin omaa tilaustani. Kuohuviinipulloa, itseasiassa. Muistan edelleen.

Nuorgam nimesi somessa kyseisiksi henkilöiksi Sami Hedbergin ja koomikko Zaanin, oikealta nimeltään Jean-Eric Chaumentin.

– No siis toisaalta niin, Sami Hedbergin kiertueella olin! Ja Zaani oli sen frendi, Nuorgam kirjoitti Twitterissä.

Nuorgam väittää, että häntä olisi kehotettu välttämään asian puimista julkisuudessa. Näin väitti somessa:

– Jälkikäteen kerroin mut palkanneelle henkilölle, että nää tapaukset ahdistaa ja jättäydyin kiertueelta, ja sain vastaukseksi, että noi on mun asioita, eikä hän keskustele niistä. Lisäksi sain kehotuksen olla harrastamatta ”jälkipuintia somessa”. Halusin vaan pois, joten suostuin.

– Sitä paitsi oon kantanut syyllisyyttä kaikki nämä vuodet siitä, että mitä jos joku muu nuori nainen päätyy samoihin hommiin. Joku, joka ei uskalla sanoa ”ei” yhtä napakasti ja riuhtoa itseään irti niistä humalaisista käsistä.

IS tavoitti Nuorgamin, mutta hän ei halunnut kommentoida asiaa eikä myöskään kertoa, onko hän ottanut yhteyttä poliisiin.

IS julkaisee artikkelin ja Nuorgamin syytösten kohteena olevien miesten nimet, koska asia on jo saanut laajaa julkisuutta sosiaalisessa mediassa. Nuorgamilla on Instagramissa yli 22 tuhatta seuraajaa ja Twitterissä yli kahdeksan tuhatta seuraajaa.

IS tavoitti molemmat Nuorgamin syytösten kohteina olevat koomikot torstaina. Molemmat kiistävät väitteet jyrkästi.

Sami Hedberg kertoo saaneensa vasta aivan äsken tietoonsa, että Nuorgam syyttää häntä seksuaalisesta ahdistelusta.

– Mun maailma just pysähtyi, ei ollut mitään – ei minkäänlaista tietoa näistä. Tää on aivan absurdia mulle. Nyt liikutaan vähän oudolla alueella, Hedberg sanoo.

Hän kertoo soittaneensa välittömästi työryhmälleen, joka oli töissä samalla kiertueella kuin Nuorgam.

– Hänen kanssaan ei ollut mitään ongelmia, kaikki oli kunnossa. Soitin mun henkilökunnan läpi, ketkä olivat töissä, että onko hän tällaisesta irtisanomisesta kertonut. Soitin kolmelle työntekijälle, ja kaikki sanoivat, että aivan outoa. (Nuorgam) ei ole sanonut sanaakaan tällaisesta aikanaan, eikä tällaista keskustelua ole koskaan käyty läpi.

Sami Hedberg on Suomen tunnetuimpia ja menestyneimpiä koomikoita. Hän on esiintynyt lukuisissa tv-sarjoissa ja kotimaisissa elokuvissa. Hänen tapahtumatuotantoon keskittyvä yrityksensä Hedberg Entertainment Oy on perustettu vuonna 2005.

Hedberg kuvailee tilanteen olevan ”ihan hirveä” ja että hänen yrityksensä on hänelle ”isoin asia”.

– Rehellisesti sanon, että mulla meinasi pysähtyä sydän. Miksei hän sitten aikaisemmin sanonut näitä ääneen? Vähän kovilla nyt pelataan, kyse on firmastani ja brändistäni.

– En tiedä, onko tässä jokin kunnianloukkausalue olemassa. Muistan, että kaikki meni silloin hyvin. Siksi tämä on vähän jännä juttu. Etenkin, kun nyt korona-aikana olen yrittänyt pitää yritystä pystyssä. Tällainen lausahdus on aika iso juttu – että (Nuorgam) on irtisanoutunut yrityksestäni tällaisten syytösten takia.

IS tavoitti myös koomikko Zaanin. Hän vahvistaa työskennelleensä Nuorgamin kanssa samaan aikaan kiertueella. Zaan kertoo, että hän oli takahuoneessa alasti, kun Nuorgam saapui hänen tietämättään huoneeseen. Zaan kuitenkin kiistää ”odottaneensa Nuorgamia alasti”.

– Se, että olen ollut alasti bäkkärillä ei ole mikään uutinen kenellekään. Olen ollut alasti festarilavoilla ja vaikka missä.

– Takahuoneet ovat artistien omaa tilaa ja turvapaikka. Jos olen siellä alasti, olen siellä alasti. Minusta on hassua, että vasta nytkö tällainen väittämä tuodaan ilmi.

Hän kiistää kouraisseensa Nuorgamia haarojen välistä.

– En kyllä muista kouraisseeni. En omasta mielestäni ole tällaista tehnyt. Jos hän kerran väittää niin, se on hänen väitöksensä, ja tässä on sana sanaa vastaan, Zaan kommentoi.

– Jos hän kokee minun tehneen jotakin loukkaavaa, siitä olen kyllä pahoillani, mutta en allekirjoita tuollaisia väitteitä.

Mistä väitteet ovat mielestäsi peräisin, jos ne eivät pidä paikkaansa?

– En tiedä. Miisa ei ole koskaan näistä puhunut minulle. Miksi hän ei ole ollut minuun aiemmin yhteydessä, kerta olen yhtenä osapuolena tähän nimettynä? Olisin toivonut, että hän ottaa minuun yhteyttä asiasta.
https://www.is.fi/viihde/art-2000008064555.html
it's my car !

Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Somevaikuttajalta rajuja syytöksiä Sami Hedbergiä ja koomikko Zaania kohtaan – miehet kiistävät kaikki väitteet

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Eiks nää yleensä pitäisi laittaa ekaksi poliisille, eikä someen?

T. Olen #metoo-uhri ja tarvitsen kipeästi julkisuutta, koska tuloni ovat ehtyneet. Todisteena ahdistelusta on vain sanani, sekä pahoin kulunut "lompsani", jota en ole ahdistelun jälkeen puhdistanut.

Oikeudenkäynti käydään some-tuomioistuimessa ja vaadin Hedbergin ja Zaanin urien lopettamista, sekä heidän täytyy maksaa minulle myötäjäisiä, etten kehitä uusia rikoksia miehille.

Minä olen muuten Nuorkamin Miisa, minä tykkään somettaa itsestäni ja sexsystä kehostani:
Nuorkami antaa itsestään kivan kuvan julkisuuteen somessa.jpg
Nuorkami antaa itsestään kivan kuvan julkisuuteen somessa.jpg (60.62 KiB) Katsottu 10648 kertaa
https://twitter.com/miisanuorgam/status ... 38434?s=20

Kannattaisiko hänen teettää hätäsektio aivoilleenkin, koska kaikki ei ole nyt kyllä kunnossa siellä?


PS. Kumpaa itse kähmisit, väkisin tuota some-tyrkkyä diilihenkilöä vai luvan kanssa häntä?

5632448-n.jpg
5632448-n.jpg (46.95 KiB) Katsottu 9189 kertaa
Alimman kuvan kokoa kohtuullistettu
-NILS-
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.

Avatar
CharlesBronson
Jessica Fletcher
Viestit: 3092
Liittynyt: Su Touko 10, 2015 4:58 pm

Re: Somevaikuttajalta rajuja syytöksiä Sami Hedbergiä ja koomikko Zaania kohtaan – miehet kiistävät kaikki väitteet

Viesti Kirjoittaja CharlesBronson »

Uskomatonta, miten lehdistö vainoaa uhria.
Siis hyväksikäytettyä, etnisesti syrjittyä naispuoleista kääpiötä. :shock:
tunturineekerin_vastine.png
tunturineekerin_vastine.png (289.16 KiB) Katsottu 10616 kertaa
it's my car !

Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9988
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Somevaikuttajalta rajuja syytöksiä Sami Hedbergiä ja koomikko Zaania kohtaan – miehet kiistävät kaikki väitteet

Viesti Kirjoittaja poikani »

En hetkeäkään epäile, etteikö esimerkiksi tuo Suomen epähauskin läski olisi yrittänyt jotakin, mutta kun on sana sanaa vastaan, nämä jutut olisi hyvä pitää poissa julkisuudesta. Emme voi tietää, miten juttu meni, niin se on voi voi. Kannattaa potkaista saman tien munille, niin juttu tulee hoidettua sillä tavoin.
????? ?? ??????.

Avatar
Taakibörsta
Harjunpää
Viestit: 309
Liittynyt: To Touko 11, 2017 3:21 pm

Re: Somevaikuttajalta rajuja syytöksiä Sami Hedbergiä ja koomikko Zaania kohtaan – miehet kiistävät kaikki väitteet

Viesti Kirjoittaja Taakibörsta »

Mikä juttu tää on et jälkikäteen syytellään? Ei saatu mitä halusi vai mikä juttu täs meetoo jutus on oikein menos? Vois kuvitella et vois sanoo suoraan et näpit irti?

THS
Hetty Wainthropp
Viestit: 452
Liittynyt: To Helmi 04, 2016 12:29 am

Re: Somevaikuttajalta rajuja syytöksiä Sami Hedbergiä ja koomikko Zaania kohtaan – miehet kiistävät kaikki väitteet

Viesti Kirjoittaja THS »

Uskon, että Hedberg ei ole mitään tehnyt, mutta Zaan ei ole uskottava. Ensinnäkin tuon alastomuuden hän myöntää ja "En kyllä muista kouraisseeni. En omasta mielestäni ole tällaista tehnyt. Jos hän kerran väittää niin, se on hänen väitöksensä, ja tässä on sana sanaa vastaan, Zaan kommentoi." Tuo on ylimielisen ihmisen vastaus, ja jos ei ole kourinut, varmasti muistaisi.
:D

hutkivajournalisti
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 11:22 am

Re: Somevaikuttajalta rajuja syytöksiä Sami Hedbergiä ja koomikko Zaania kohtaan – miehet kiistävät kaikki väitteet

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

Kuka ahdistelisi muka Miisa Nuogramia? Sama lehmä, joka kertoi pikkupojan lähettäneen hänelle kikkelikuvia. Ilman todisteita tietenkin.
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.

Gentle
Theo Kojak
Viestit: 1142
Liittynyt: To Maalis 12, 2020 3:19 pm

Re: Somevaikuttajalta rajuja syytöksiä Sami Hedbergiä ja koomikko Zaania kohtaan – miehet kiistävät kaikki väitteet

Viesti Kirjoittaja Gentle »

Ja nyt on kai löytynyt viestejä missä tämä nainen kertoo työntekijälle näistä jutuista. Tiedä sitte mikä on totuus, mutta jos niitä viestejä on ja miehet puhuu muuta niin tuntuu pikkusen oudolta niidenkin jutut.
Ja minkä helvetin takia jonkun pitää pyöriä munasilteen bäkkärillä. Joku fetissihän sekin on et pitää esitellä paikkojaan


Kummisetä
Jessica Fletcher
Viestit: 3237
Liittynyt: Ma Joulu 16, 2019 4:52 pm

Re: Somevaikuttajalta rajuja syytöksiä Sami Hedbergiä ja koomikko Zaania kohtaan – miehet kiistävät kaikki väitteet

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

Jostain syystä erittäin vahva fiilis että lappalaisakka puhuu paskaa.
qurqo kirjoitti:
To Loka 26, 2023 9:01 pm
Ei renkaat mustaa piirrä, kuin lukkiutuneena.
:mrgreen:

Slaikka
Sofia Karppi
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 21, 2020 1:25 am

Re: Somevaikuttajalta rajuja syytöksiä Sami Hedbergiä ja koomikko Zaania kohtaan – miehet kiistävät kaikki väitteet

Viesti Kirjoittaja Slaikka »

Ihme että Miisalle sitten sattuu ja tapahtuu?Ulkonäkönsä puolesta voisi liittyä tissinnäyttäjiin.

Kräki
Olivia Benson
Viestit: 722
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2020 8:34 am

Re: Somevaikuttajalta rajuja syytöksiä Sami Hedbergiä ja koomikko Zaania kohtaan – miehet kiistävät kaikki väitteet

Viesti Kirjoittaja Kräki »

Nyt kyllä haetaan vähän kyseenalaista julkisuutta. Vieno epäiäillys kyllä tämän miisan jutuista. Kuten ylläoleva mainitsikin,niin ulkonäkönsä puolesta tosiaan tämä kuuluu feminismiympyröihin. Manskulla istuviin vätyksiin.

Avatar
viinitty
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1345
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2020 5:02 pm

Re: Somevaikuttajalta rajuja syytöksiä Sami Hedbergiä ja koomikko Zaania kohtaan – miehet kiistävät kaikki väitteet

Viesti Kirjoittaja viinitty »

Aika spesifiä ollakseen kusetusta ja uskottavuutta lisää myös se, että Miisalla on selkeä kuvaus siitä, kuka tekee, mitä tekee ja milloin tekee. Tuo Zaanin selitys on kyllä ihan vitun ontuva ja kertoo siitä, että hänellä on tapana kouria työntekijöitä. Luulisi ihmisen muistavan sellaiset teot, jotka ovat omia toimintamalleja vastaan.
Mitkä hiton salaliittoteoriat?!

Oppenheimer
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1357
Liittynyt: To Syys 26, 2013 5:27 pm

Re: Somevaikuttajalta rajuja syytöksiä Sami Hedbergiä ja koomikko Zaania kohtaan – miehet kiistävät kaikki väitteet

Viesti Kirjoittaja Oppenheimer »

Seksuaalinen ahdistelu, puhumattakaan raiskauksesta, on vakava asia. Siksipä niihin liittyviä syytöksiä ei pitäisi heitellä aivan kevyesti, vaikka haluaisikin lättynsä julkisuuteen.

Männävuosina kirjailija Katja Ketun kirjojen menekki oli sen verran heiveröistä, että hän päätti nostaa profiiliaan kaappausyritystä koskevalla väitteellä. Kolme miestä oli yrittänyt repiä häntä autoon Kampissa ravintolaillan päätteeksi raiskatakseen hänet.

Vaikka oltiin Helsingin ytimessä, tapahtuma ei ollut tarttunut yhteenkään valvontakameraan eikä sillä ollut ensimmäistäkään silminnäkijää. Mitään tietoja autosta Kettu ei pystynyt antamaan.

Aika nopeasti poliisi siirsi asian sinne, minne se kuuluikin eli roskikseen. Mutta saihan toki ovela Kettu osansa julkisuudesta ja muutama feministi saattoi käydä jopa kirjaostoksilla.

En epäile Nuorgamin kertomusta. Sitä en kuitenkaan voi sulattaa, että samat muidut, jotka tyrkyttävät paljaasta perseestään otettuja fotoja julkisuuteen, itkevät ja natisevat kikkelikuvista. Miten paljon niitä oikeasti lähetetään?

En halua nähdä Miisa Nuorgamin, Maisa Torpan, Sara Siepin, Pippa Laukan tai kenenkään muunkaan naurettavan tyrkyn ahteria edes vahingossa millään palstalla.

Sami Hedbergin vitsejä en myöskään menisi kuulemaan, en vaikka siitä maksettaisi.

Bird
Neuvoja-Jack
Viestit: 557
Liittynyt: Su Marras 15, 2020 10:40 pm

Re: Somevaikuttajalta rajuja syytöksiä Sami Hedbergiä ja koomikko Zaania kohtaan – miehet kiistävät kaikki väitteet

Viesti Kirjoittaja Bird »

Oppenheimer kirjoitti:
Pe Kesä 18, 2021 7:06 am
En epäile Nuorgamin kertomusta. Sitä en kuitenkaan voi sulattaa, että samat muidut, jotka tyrkyttävät paljaasta perseestään otettuja fotoja julkisuuteen, itkevät ja natisevat kikkelikuvista. Miten paljon niitä oikeasti lähetetään?
Kyllä niitä lähetetään, niitä lähetetään pyytämättä myös meille ei-tyrkyille, vaatteet päällä olijoillekin. Enemmän toki tulee ns.tavallisia iskuyrityksiä, treffipyyntöjä. Samaa mieltä olen kyllä siitä, että jos menee tunkemaan nettiin tissejään, takamustaan tai alastoman kehonsa, on aivan helvetin typerää olettaa, että miehet kohtelee kuin kukkaa kämmenellä seksistä viis.

Valta on kiinnostava ilmiö ja muistan lukeneeni, että tuohon dickpick-ilmiöönkin se liittyi. Tapailin aikoinaan ulkoministeriössä työskentelevää miestä, joka alkuun näyttäytyi varsin rauhallisena ja asiallisena herrasmiehenä. Kerran työpäivän aikana, metrolla matkustaessani kilahti viestillä dickpick tältä. Täysin kontekstiin sopimattomasti. Pyysin häntä miettimään, miksi hän toimii noin, mitä hän saa ja rehellinen vastaus oli "Valtaa". Sanoin miehelle heipat ja sen jälkeen tuli viestikaupalla huoraksi haukkumista. Yritti muistaakseni reilun vuoden saada mieleni muuttumaan. Tais olla kova paikka miehelle. Valtahan siinä hänen näkökulmastaan vietiin.

Valtataisteluhan tässä vaikuttaa muutenkin olevan meneillään joidenkin naisten ja miesten välillä. Naiset saa hetkellisen vallan tunteen tehdessään näille asioille jotain (vaikka sitten somessa) ja miehet saa hetkellisen vallan tunteen haukkuessaan näitä rumiksi lehmiksi netissä.

Anyway, uskon kyllä noi jutut, ovat just niin tyypillisiä kuvauksiltaan. Jopa entinen pomoni on tehnyt samankaltaista. Mutta se, mitä en ymmärrä on toi helvetin someen julkaiseminen. Toisaalta emme voi tietää onko Miisa yrittänyt selvittää asioita ensin muita kanavia pitkin ja tämä someen julkaisu onkin vain viimeinen niitti. Toi Zaan kuulostaa ihan joltain hörhöltä, ei tässä asiassa uskottavuutta kyllä yhtään.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell

Vastaa Viestiin