Onnettomuus Juuassa järjestetyssä rallitapahtumassa - kartturi kuoli

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Harrypotter
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: La Syys 07, 2019 10:16 pm

Re: Onnettomuus Juuassa järjestetyssä rallitapahtumassa - kartturi kuoli

Viesti Kirjoittaja Harrypotter »

viinitty kirjoitti: Ke Kesä 23, 2021 11:58 pm Mitä itse alasta tiedän, suurin osa kiinnittää vyöt ja penkit vaatimustasoa paremmin, loput ovat naurunalaisia idiootteja(karrikoidusti).
Tuo kivi on sellaisessa paikassa(suora, loiva, oikea), että yleensä nuo kaivetaan mahdollisuuksien mukaan ylös, jos on riskiä katastrofille. Tuo heilahtelu kertoo siitä, että ollaan ehkä koekierros vedetty tuurilla tietyllä nopeudella mainiosti pitkällä kokemuksella, joten ollaan vedetty kisa vielä hiukan koerundia kovempaa. Senioristatuksesta päätellen myös kartturi on ollut kokenut, eikä aja ensimmäisiä jokkiksiaan(on muuten sellainen shitshow, jota suosittelen känniviihteeksi).
Tosiaan on ollut juttua penkin tai vöiden kiinnityksestä, enkä väitä pätkääkään siinä vastaan, mutta vaikka kuinka pausetin linkattua videota, en löytänyt niskatukea. Noin järkyttävät kaulan piiskaliikkeet kielivät niskatuen puuttumisesta. Olen törmännyt varsinkin vanhemppien kuskien kohdalla siihen, että luotetaan liikaa omiin taitoihin, koska "ollaan tää ajettu ennen ku mutsis oli syntyny". En nyt tarkoita sitä, että kuski olisi syyllinen tähän, mutta perkele että ne vanhat jäärät haluavat välillä tapella niskatukea vastaan. Miksi? Tuntuu kuulemma inhottavalta. Olen henkilökohtaisesti nähnyt tilanteita, joissa tuki otetaan lähdössä pois(tämä tietysti koskee niitä tukia, joita ei kiinnitetä kypärään).
Kuski ajoi talvella ensimmäisen kisansa 30 vuoteen ja tuo kisa oli kartturin ensimmäinen kisa ikinä. Lähteenä tiimin fb postaus talvelta, se on kyllä jo nyt poistettu.
jtr
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Elo 04, 2015 1:25 am

Re: Onnettomuus Juuassa järjestetyssä rallitapahtumassa - kartturi kuoli

Viesti Kirjoittaja jtr »

Harrypotter kirjoitti: To Kesä 24, 2021 12:53 pm Kuski ajoi talvella ensimmäisen kisansa 30 vuoteen ja tuo kisa oli kartturin ensimmäinen kisa ikinä. Lähteenä tiimin fb postaus talvelta, se on kyllä jo nyt poistettu.
toinen kisa karturille oli. suomussalmi talvella ja nyt tuo viimeisenä juuka. kuskin oon tuntenut -80 luvulta asti. jääradalla on ajaneet useita vuosia huvikseen ni ei oo kuskilla ainakaa ajotaito "ruostunut"
työn sankari
Sabrina Duncan
Viestit: 374
Liittynyt: Pe Kesä 03, 2011 9:38 am

Re: Onnettomuus Juuassa järjestetyssä rallitapahtumassa - kartturi kuoli

Viesti Kirjoittaja työn sankari »

Minusta näyttää siltä kuin pää jäisi kaatuvan auton alle. Raskaan kaluston kuljettajia menehtyy auton kaatuessa ja kuski jää ainakin osittain autonsa alle ikkunasta käsin.
Varvikello
Poliisikoira Rex
Viestit: 264
Liittynyt: Ke Elo 26, 2009 11:26 pm

Re: Onnettomuus Juuassa järjestetyssä rallitapahtumassa - kartturi kuoli

Viesti Kirjoittaja Varvikello »

työn sankari kirjoitti: To Kesä 24, 2021 1:33 pm Minusta näyttää siltä kuin pää jäisi kaatuvan auton alle. Raskaan kaluston kuljettajia menehtyy auton kaatuessa ja kuski jää ainakin osittain autonsa alle ikkunasta käsin.
Sama mulla on mielessä. Takaisin tielle tullessa kartturin pää näyttää osuvan liiankin sopivasti tiehen.
Vastaa Viestiin