Tutkimus: Suomalaiset karsastavat romaneja, somaleja ja muslimeja naapureina

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Tutkimus: Suomalaiset karsastavat romaneja, somaleja ja muslimeja naapureina

Viesti Kirjoittaja poikani »

Svimba kirjoitti:
Ma Heinä 26, 2021 6:26 pm
Olen niiiiin onnellinen kun vihdoin ja viimein pääsin pois kerrostalohelvetistä!!! Ostin omakotitalon 50-kilsaa Helsingistä, eikä ole ikävä.
Täällä saa huudattaa musaa täysillä, vetää röökiä missä vaan, pitää bileitä yötä päivää ym. eikä kukaan valita.
Kiitos, että muutit. Vähän kauempanakin olisi varmasti tilaa.
????? ?? ??????.

mauri
Susikoski
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Syys 30, 2020 9:26 pm

Re: Tutkimus: Suomalaiset karsastavat romaneja, somaleja ja muslimeja naapureina

Viesti Kirjoittaja mauri »

Mikä alkaa kirjaimella N ja loppuu i ja et halua koskaan kutsua afrikkalaista siksi?



Naapuri

Svimba
Neuvoja-Jack
Viestit: 568
Liittynyt: Pe Maalis 30, 2018 4:54 pm

Re: Tutkimus: Suomalaiset karsastavat romaneja, somaleja ja muslimeja naapureina

Viesti Kirjoittaja Svimba »

Kiitos, että muutit. Vähän kauempanakin olisi varmasti tilaa.
No missä mä sit kävisin duunissa? Ei täällä pöndellä ole töitä.
Sit ku pääsen eläkkeelle ostan jostain hevonvitun helvetistä ISON talon, tooosi isolla tontilla ja hommaan sinne tosi ison uima-altaan.

Onnex täällä pöndellä ei ole ählämejä, ne haluu discoon läpsyttelemään.
jee, MV-LEHTI on taas hengissä!!

Iivis
Perry Mason
Viestit: 3946
Liittynyt: Ti Kesä 23, 2015 11:50 am

Re: Tutkimus: Suomalaiset karsastavat romaneja, somaleja ja muslimeja naapureina

Viesti Kirjoittaja Iivis »

Olen asunut moskeijan naapurissa Helsingissä ja on kyllä ollut pahimmat naapurit ikinä. Kiitos heille, opin karttamaan muslimeita.

Avatar
viinitty
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1345
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2020 5:02 pm

Re: Tutkimus: Suomalaiset karsastavat romaneja, somaleja ja muslimeja naapureina

Viesti Kirjoittaja viinitty »

Entisistä romaninaapureista sen verran, etteivät ikinä perseilleet asuintalossaa, muualla kylläkin. Kotitalossa oltiin kuin herranlahjat, koska "en kai mä nyt oman talon häkkivarastoa keikkaa ko kaik tiätävät kuka se o ollu eikä täl nimel paljoo kämppii haeta". Maahanmuuttajia harvemmin kiinnostaa perus käytöstavat, enkä niitä naapureiksi ottaisi. Osa ollut ja elänyt niin hijaa, että olen useita kuukausia luullut seinänaapurin kämpän olevan tyhjillään. Enemmistö pitää kuitenkin niin järkyttävää meteliä, ettei välillä edes melunestokuulokkeet ole auttaneet ja osa on jopa heittänyt roskansa parvekkeelta.

Eräs exäni naapuriin muuttanut muslimiperhe kuunteli radiota miltei vuorokauden ympäri. Ei siinä muuten mitään, mutta se volyymi meni tappiin aina hetkeä ennen rukoushetkeä, että sen vitun jollotuksen kuulisi varmasti hautaankin asti.
Kesälomalla kun olin viikon sitä kuunnellut, menin miltei itkua vääntäen naapurin oven taakse pyytämään, että pitäisivät toosansa pienemmällä. Perheen äiti pyyteli vuolaasti anteeksi ja kertoi, ettei tiennyt äänen kuuluvan niin hyvin läpi. Radio pysyi sen jälkeen säällisellä tasolla ja vältyttiin suunnitteilla olevalta viharikokselta, jonka olisin varmasti tehnyt mielenterveyteni pettäessä.
Mitkä hiton salaliittoteoriat?!

Mr Butterfly
Armas Tammelin
Viestit: 78
Liittynyt: Ti Elo 04, 2020 4:13 pm

Re: Tutkimus: Suomalaiset karsastavat romaneja, somaleja ja muslimeja naapureina

Viesti Kirjoittaja Mr Butterfly »

Jaakko Kolmonen kirjoitti:
Ma Heinä 26, 2021 2:11 pm
Mr Butterfly kirjoitti:
Ma Heinä 26, 2021 12:02 pm
Omakotiasujan ei tarvi näistä ihmisryhmistä välittää tai sietää heitä naapureina. Syykin on selvä; talon hankkiminen maksaa ja harvalta löytyy niin isoja summia tililtä. Vaatii siis lainan, jonka takaisinmaksu vaatii palkkatuloja. Nämä ryhmät kun elävät etuuksilla, niin lainaa ei tyhminkään pankkiiri myönnä. Eli vuokra-asuntoihin nämä ajautuvat muiden riesaksi.
Paskapuhetta. Minäkin tiedän useamman. 2 täyden rahan tarjousta myyntikohteesta ja eräs ok talo jossa asunut 2 eri sukua 1980- 2010. Mikä ei ilmeisesti ennen olisi käynyt laatuun. Ja naapurustossa evp op pankinjohtaja ym. öky taloja.
Mielipide vaan ja yhtä totta kuin sinun havaintosi.

Tessu
Christopher Lorenzo
Viestit: 1530
Liittynyt: La Tammi 05, 2013 2:51 am

Re: Tutkimus: Suomalaiset karsastavat romaneja, somaleja ja muslimeja naapureina

Viesti Kirjoittaja Tessu »

En tiedä nykyajasta mutta -70 luvulla yksi kaverini asui vanhempiensa kanssa puutalossa jossa myös asui romaaneja,empä muista että olisi ollu mitään hankaluuksia itsellä siellä...mutta en sitten tiedä oliko heillä?
Oli kaupungin iso puutalo jossa vuokralla millon ketäkin.
Toinen tapaus kävi toiselle kaverille kerrostaloalueella kun romaani hänet ryösti,mutta...se romaani ei ollutkaan siltä alueelta oli kuulemma niidene talojen romaanit lähteny selvittämään kuka ryöstön teki,silläkään kaverilal ei ollut mitään ongelmaa omanasuin alueen romaanien kanssa.
itse en noista tiedä,koetan pysytellä pois sekä heidän että maahanmuuttajien tieltä,olipa tuolla muutamissa kurssipaikoissakin eri ihmisryhmiä mutta eipä niistä vaivaa ollut kun omissa porukoissa oltiin.
Ongelmia voi tulla missä ja kenen kanssa vaan,kerran tulikin mutta se jo eriasia.

Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2643
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tutkimus: Suomalaiset karsastavat romaneja, somaleja ja muslimeja naapureina

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Oma kerrostalorappuni Helsingin Kannelmäessä on ollut vain suomalaisten asuttama ainakin vuodesta 2013. Nyt yläkertaan on muuttanut nimestä ja ulkoasusta päätellen intialainen tai bangladesilainen perhe. Isä, äiti ja kolme 6-10-vuotiasta lasta. Lapset eivät koskaan metelöi rappukäytävässä, kulkevat lähes armeijamaisessa jonomuodostelmassa rappujen toista laitaa. Ulkona kyllä sitten mekastavat kuten kai kaikki tuonikäiset lapset. Joten ei kaikki mamut ole niin pahoja naapureina. (unohdin otsikoinnin, romaneista somaleista ja muslimeista naapureina ei onneksi ole kokemusta.)
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"

Svimba
Neuvoja-Jack
Viestit: 568
Liittynyt: Pe Maalis 30, 2018 4:54 pm

Re: Tutkimus: Suomalaiset karsastavat romaneja, somaleja ja muslimeja naapureina

Viesti Kirjoittaja Svimba »

Muistan kun oon joskus lukenut lehdistä, miten kerran uutena vuotena kytät oli soitettu paikalle kun somaliperhe oli ammuskellut ilotulitteita olohuoneessansa.
Ja yx toinen somppuperhe oli ammuskellut ilotulitteita parvekkeelta.
Ja kerran oli juttua siitä kuinka noi ählämit on tuhonneet kerrostalo asuntoja, kun ne on makuuhuoneessa alkaneet kasvattaa/viljelemään porkkanoita ym.
Siis paljaalle lattialle heittäneet vaan mullat ja vettä päälle, siemenet sekaan.
Yx tuttu kertoi ku se oli töissä sossussa, miten yx somppuperhe oli saanut kämpän, ja joskus viikon päästä perheen isä oli soittanut sossuun ja kysynyt: milloin te tuutte tyhjentää tämän?
Siis ne oli paskoneet vessanpöntön täyteen ja luulivat että sossu tyhjentää sen!!!
jee, MV-LEHTI on taas hengissä!!

Avatar
Jazzermasser
Rico Tubbs
Viestit: 1276
Liittynyt: Ti Heinä 06, 2021 8:10 am

Re: Tutkimus: Suomalaiset karsastavat romaneja, somaleja ja muslimeja naapureina

Viesti Kirjoittaja Jazzermasser »

No en tiedä mutta itse kerran asuin romaneitten naapurissa luhtitalossa niin ihan asiallista väkeä oli ja no kyllähän siellä ravasi sitä sukulais porukkaa mutta olivat omissa oloissaan ja toki välillä sana pari vaihdeltiin kanssa.Joten ei ne kaikki ole niitä mellastajia.
Onneksi nyt on tämä kerrostalo yheisö sellainen ettei tänne pääse niin romaanit kuin muutkaan kansalaiset kun on yksityisten asuntoja kaikki.

Svimba
Neuvoja-Jack
Viestit: 568
Liittynyt: Pe Maalis 30, 2018 4:54 pm

Re: Tutkimus: Suomalaiset karsastavat romaneja, somaleja ja muslimeja naapureina

Viesti Kirjoittaja Svimba »

Kaupungin kerrostalot on aivan hirveitä.
Ne on täynnä romaneja, somppuja, työttömiä juoppoja, narkkareita ja sekakäyttäjiä.
jee, MV-LEHTI on taas hengissä!!

metallikukko
Neuvoja-Jack
Viestit: 535
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:47 pm

Re: Tutkimus: Suomalaiset karsastavat romaneja, somaleja ja muslimeja naapureina

Viesti Kirjoittaja metallikukko »

Itse asuin taposta /taponyrityksestä lusimassa käyneen romanin seinänaapurina ja parhaiten mieleen miten kaveri jaksoi joka ilta naida akkansa kanssa, joka uikutti kuin ajokoira.

Tämän kulttuurieroista johtuvan ongelman voi ratkaista kahdella tapaa.

Ensimmäinen vaihtoehto on laittaa hienostoalueille tuleviin kerrostaloasuntoihin rakennusluvan ehdoksi ,että joka neljäs kämppä on vähemmistöille korvamerkitty vuokra-asunto ja valtio tulisi vähän vastaan rakennuttajaa rahallisesti tässä asiassa .

Toinen halvempi vaihtoehto on ,että valtio ostaa syrjäseuduilta halpoja omakotitaloja /vanhoja maatiloja pihapiireineen jonne asutetaan näitä yhteisökeskeisien kansojen edustajia.

Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2643
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tutkimus: Suomalaiset karsastavat romaneja, somaleja ja muslimeja naapureina

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

metallikukko kirjoitti:
Ti Heinä 27, 2021 8:45 am
Toinen halvempi vaihtoehto on ,että valtio ostaa syrjäseuduilta halpoja omakotitaloja /vanhoja maatiloja pihapiireineen jonne asutetaan näitä yhteisökeskeisien kansojen edustajia.
Pakolaisiahan asutetaan maaseudun pikkupaikoille mutta muutamassa vuodessa he valuvat Helsinkiin. Täällä kun asuu serkut ja pikkuserkut. Suomen perustuslaissa on liikkumisvapaus ja vapaus valita asuinpaikkansa. Me veronmaksajat sitten kustannamme näiden asumistuet stadin sikakalleissa vuokra-asunnoissa.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"

Svimba
Neuvoja-Jack
Viestit: 568
Liittynyt: Pe Maalis 30, 2018 4:54 pm

Re: Tutkimus: Suomalaiset karsastavat romaneja, somaleja ja muslimeja naapureina

Viesti Kirjoittaja Svimba »

^^^joo, tänne pöndelle joka vuosi otetaan tietty määrä pakoloisia, kun niistä kait maxetaan, mut ne ei onnex kauan täällä viihdy kun ne haluaa diskoon läpsyttelemään ja raiskailemaan.
jee, MV-LEHTI on taas hengissä!!

Jagge
Neuvoja-Jack
Viestit: 530
Liittynyt: Ke Heinä 22, 2020 6:35 am

Re: Tutkimus: Suomalaiset karsastavat romaneja, somaleja ja muslimeja naapureina

Viesti Kirjoittaja Jagge »

En minä ainakaan lähde tästä ennakkoluulosta syyttämään Suomalaisia.

Mustalaiset, somalit ja islamilaiset ovat itse toiminnallaan antaneet aiheen suhtautua heihin tietyllä varauksella ja ennakkoluulolla.

Vastaa Viestiin