"Pökertynyt" mies juoksi tiehensä saatuaan 20€

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Victoria's Secret
Sabrina Duncan
Viestit: 373
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2013 6:36 am

"Pökertynyt" mies juoksi tiehensä saatuaan 20€

Viesti Kirjoittaja Victoria's Secret »

Hyväuskoista koijattiin. Silakka näkisi hieman kuplansa läpi, jos tällainen keissin osuisi kohdalle. Herää kysymys ovatko kaarnavenetehtaan palkka- ja työehtoasiat kunnossa.

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art ... 68446.html

3.8. 17:13 | Päivitetty 3.8. 18:06
Keskelle pyörätietä nälästä ”pökertynyt” mies virkosi ja juoksi tiehensä saatuaan 20 euroa Haagassa: ”Nyt mua taidettiin vähän höynäyttää”

Auttamishaluinen nainen joutui erikoisen episodin kohteeksi Haagassa. Keskellä tietä maannut mies sanoi olevansa niin nälkäinen, ettei pysty kävelemään. Ruokarahat saatuaan hän juoksi tiehensä.

HELSINKILÄINEN Mira Korhonen-Low joutui erikoisen episodin kohteeksi viime viikolla Helsingin Haagassa lähellä Huopalahden rautatieasemaa.

Korhonen-Low oli päivällä pyöräilemässä keskustan suunnalta Pitäjänmäkeen, kun hän näki keskellä pyörätietä makaavan miehen.

”Näin hänet kauempaa ja ajattelin, että voi ei joku on pyörtynyt.”

”Pysäytin pyöräni ja kysyin, oletteko kunnossa.”

Mies ei avannut silmiään tai reagoinut lainkaan.

Korhonen-Low ajatteli, ettei mies välttämättä puhu suomea ja vaihtoi kielen englanniksi.

”YHTÄKKIÄ hän avasi silmänsä. Olin tosi helpottunut.”

”Sanoin hänelle, että soitan apua nyt heti.”

Tämän jälkeen mies nosti kätensä ja pyysi, että hänet autetaan ylös.

Korhonen-Low auttoi miehen ylös, jonka jälkeen mies alkoi itkeä.

”Hän rupesi huonolla englannilla kertomaan, että hänellä on hirveä hätä ja kukaan ei auta häntä.”

Mies kertoi, ettei ole syönyt kolmeen päivään, hänellä ei rahaa ruokaan ja on niin heikkona, ettei jaksa kävellä. Hän asuu Kalasatamassa, eikä hän tiedä miten hän pääsee sinne takaisin.

Korhonen-Low sanoo, ettei mies ei vaikuttanut päihtyneeltä.

”Minut vakuutti vielä enemmän miehen hädästä sairaalaranneke hänen kädessään. Hän osoitti sitä ja sanoi, ettei kukaan auta häntä.”

SEURAAVAKSI mies pyysi rahaa.

”Minulla oli 20 euroa lompakossa, joka oli pyörinyt siellä monta kuukautta. Ajattelin, että annan tämä sitten hänelle, että ehkä se voi auttaa tätä henkilöä.”

Ennen kuin Korhonen-Low ehti sanoa enää mitään, mies lähti juoksemaan juna-aseman suuntaan.

”Oliko hänellä sitten oikeasti hätä, kun yhtäkkiä hän juoksi, vaikka äsken ei pystynyt edes kävelemään. Kun annoin hänelle 20 euroa, hän kysyi, onko minulla antaa 30 euroa.”

Korhonen-Low’lle jäi jälkikäteen tunne, että tarina on keksitty ja koko kuvio etukäteen suunniteltu.

”POLJIN pois ja ajattelin, että nyt mua kyllä taidettiin höynäyttää. Harmitti, koska on ihmisiä, jotka ehkä oikeasti olisivat tehneet sillä rahalla jotain.”

”Jälkikäteen ajattelin, että minulla oli lompakko ihan hänen käden ulottuvilla. Hän ei sentään sitä onneksi yrittänyt ottaa.”

Korhoselle ei ole aiemmin tapahtunut vastaavaa Helsingissä.

”Olen kyllä antanut kodittomille rahaa ja tämä on ensimmäinen kerta, kun mulle tuli olo, että tämä oli huijaus.”

”Olen vähän pettynyt ja ehkä jatkossa vähän kyynisempi.”
Linkki vaihdettu, otsikko lisätty ja uutista lyhennetty pykälä 21:n perusteella
-NILS-

Kräki
Olivia Benson
Viestit: 724
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2020 8:34 am

Re: "Pökertynyt" mies juoksi tiehensä saatuaan 20€

Viesti Kirjoittaja Kräki »

Haha,oisi antanut satasen tai pari.
Että noi on tyhmiä!

Avatar
viinitty
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1345
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2020 5:02 pm

Re: "Pökertynyt" mies juoksi tiehensä saatuaan 20€

Viesti Kirjoittaja viinitty »

Sinne meni ne silakkahuutelut. Ei sitten vieläkään voida olla sotkematta poliittista paskaa näihin keskusteluihin?

Tuo huijaustyylihän on ollut pitkälti tunnettu jo vaikka kuinka kauan. Mikäli ymmärsin oikein tuosta jutusta, niin on antanut aiemmin rahaa "kodittomille", eli ilmeisesti kerjäläisille esim. Kampin edessä? Kyllä pitää hyväuskoinen olla, että tuollaiseen menee. Noh, oppirahat on maksettu ja kannattaisi olla jatkossa olla antamatta rahaa vieraille.
Mitkä hiton salaliittoteoriat?!

Papa Legba
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1305
Liittynyt: Ke Elo 22, 2018 8:43 pm

Re: "Pökertynyt" mies juoksi tiehensä saatuaan 20€

Viesti Kirjoittaja Papa Legba »

"Minulla oli 20 euroa lompakossa, joka oli pyörinyt siellä monta kuukautta". Onko niin että käteistä ei nykyään käytetä? Järkeä ei tietystikään käytetä, ei ole käytetty pariin sukupolveen.

Penaattori
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Touko 22, 2019 10:03 pm

Re: "Pökertynyt" mies juoksi tiehensä saatuaan 20€

Viesti Kirjoittaja Penaattori »

Täytyy kyllä ihan rehellisesti myöntää että minä en ole käyttänyt käteistä viimmeiseen kahteen ja puoleen vuoteen vaan ihan kortilla olen maksanu kaikki pienimmätkin ostokset. Nimittäin inhoan kantaa niitä pirun seteleitä ja kolikkoja jossain ”lompakossa” kun helpommalakin pääsee kun käyttää vaan sitä korttilompakkoa 👍🏻

Mukava valkku
Sofia Karppi
Viestit: 402
Liittynyt: Su Touko 16, 2021 11:22 pm

Re: "Pökertynyt" mies juoksi tiehensä saatuaan 20€

Viesti Kirjoittaja Mukava valkku »

Tuo HS-lehden versio tarinasta poikkesi viikonloppuna jodelissa pyörineestä siinä, että hs-lehti on totuttuun tapaan suodattanut pois rikoksesta epäillyn tuntomerkit.
– Minä olen ihminen ja kaipaan joskus iloa, valoa ja hauskuutta

trubaduuri
Sofia Karppi
Viestit: 442
Liittynyt: Pe Syys 04, 2020 7:59 pm

Re: "Pökertynyt" mies juoksi tiehensä saatuaan 20€

Viesti Kirjoittaja trubaduuri »

Juna-asemalla myydään luultavasti huimausaineita?

ammattiamatööri
Jack Bauer
Viestit: 902
Liittynyt: Ma Syys 14, 2020 5:03 pm

Re: "Pökertynyt" mies juoksi tiehensä saatuaan 20€

Viesti Kirjoittaja ammattiamatööri »

Asiallinen kirjoitti:
Ti Elo 03, 2021 10:41 pm
Juuri aamulehdestä luin, että seksuaalirikokset on kasvaneet aivan älyttömästi. Nyt on jo kiire tehdä jotain.
Suomi paskottu kohta täysin ja lopullisesti.
Turha vaiva. Jotta vältettäisiin Ruotsin tie niin tässä on noin kymmenen vuotta aikaa ja radikaaleja toimia pitäisi alkaa tekemään nyt. Päinvastoin poliittinen ilmapiiri väkipakolla haluaa kansainvälisen tunnelman ja kiima sen rakentamiseksi on niin kova, että kaikki ihanat pikku lieveilmiöt peittyvät sen alle. Eihän me täällä vieläkään voida puhua maahanmuuton ongelmista yhteiskunnallisesti niin miten helvetissä jotain toimia ennaltaehkäisevästi saataisiin ajoissa aikaan?

Se nyt vaan menee niin. Sitten voidaan joskus voivotella, että mikä meni pieleen kun kantaväestö rupeaa siirtymään pois alueilta jotka ovat lopullisesti rikastettuja. Nyt se muuttoliike on aika marginaalista mutta tulee kyllä kasvamaan radikaalisti tässä lähivuosien aikana.

hutkivajournalisti
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 11:22 am

Re: "Pökertynyt" mies juoksi tiehensä saatuaan 20€

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

Haisee kyllä vahvasti mustalaiselta. Jostain päin Itä-Eurooppaa.
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.

Karhere
Roger Murtaugh
Viestit: 881
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2019 1:27 pm

Re: "Pökertynyt" mies juoksi tiehensä saatuaan 20€

Viesti Kirjoittaja Karhere »

hutkivajournalisti kirjoitti:
Ti Elo 03, 2021 8:26 pm
Ajattelin jutun luettuani, että vain persu voi olla noin tyhmä. En ollut väärässä, sillä Mira Korhonen-Low on persu.

https://www.mtvuutiset.fi/vaalitulokset ... w-0416/415
Tyypillinen silakka öyhötys ja itku persuista. Jos joku makaa kadulla täytyy sitä pysähtyä kysymään mikä hätänä. No Auttaminen ei sovi punavihervassareille, ne vain pilkkaavat auttajia.

tokkaukko
Christopher Lorenzo
Viestit: 1694
Liittynyt: Su Syys 15, 2019 1:12 pm

Re: "Pökertynyt" mies juoksi tiehensä saatuaan 20€

Viesti Kirjoittaja tokkaukko »

Penaattori kirjoitti:
Ti Elo 03, 2021 9:17 pm
Täytyy kyllä ihan rehellisesti myöntää että minä en ole käyttänyt käteistä viimmeiseen kahteen ja puoleen vuoteen vaan ihan kortilla olen maksanu kaikki pienimmätkin ostokset. Nimittäin inhoan kantaa niitä pirun seteleitä ja kolikkoja jossain ”lompakossa” kun helpommalakin pääsee kun käyttää vaan sitä korttilompakkoa 👍🏻
Järkyttävää että joku kantaa mukana jotain korttilompakkoa ja jotain kortteja,useita kappaleitako kun kotelokin on,joka tilillä joku 17.50€? Osta korttireppu tai jopa kortinkuljetus vetokärry?Vitun kätevä pitää kortteja mukana ku sitoo vyönlenksuun peräkärryn kiinni että onko KORTTEJA MUKANA eikä tarvi lompakkoa ollenkaan!!
Itse maksan mobiililla kaikki,joko nordeasta tai mahdollisuuksien mukaan bitcoinilla cryptotililtä,jos ei btc käy(käy subwayssa ja jätkäsaaren salessa) niin vaihdan bitcoinia EUR ja maksan missä tahansa ja mitä tahansa pois bitcoin (Binance)mastercardin kautta vilauttamalla puhelinta vain.Kortti on siis linkattu puhelimeen,en kanna sitä kortteja niinkö joku juntti mukana.

Ja ennenkö joku keksii että mitäpä jos hukkaat puhelimen,niin siinäpä hukkaan,ei niihin mobiilimaksuihin kukaan pääse käsiksi siltikään vaikka puhelin olis aukikin.En ole Nacci.
Jos peli on epäreilu,älä pelaa.

Habahouhou
Armas Tammelin
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Heinä 30, 2018 2:08 pm

Re: "Pökertynyt" mies juoksi tiehensä saatuaan 20€

Viesti Kirjoittaja Habahouhou »

Minä tyhmänä olisin antanut nälkäiselle rammalle syötävää ja juotavaa. Mies varmaan vieläkin makaisi maassa.

Eikös tämä auttaminen mennyt hienosti. Ensin mies ei pystynyt kävelemään, mutta kun sai rahaa niin pystyi juoksemaan :D

Likeavirgin
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4632
Liittynyt: Su Huhti 19, 2020 8:18 pm

Re: "Pökertynyt" mies juoksi tiehensä saatuaan 20€

Viesti Kirjoittaja Likeavirgin »

ammattiamatööri kirjoitti:
Ti Elo 03, 2021 11:01 pm
Asiallinen kirjoitti:
Ti Elo 03, 2021 10:41 pm
Juuri aamulehdestä luin, että seksuaalirikokset on kasvaneet aivan älyttömästi. Nyt on jo kiire tehdä jotain.
Suomi paskottu kohta täysin ja lopullisesti.
Turha vaiva. Jotta vältettäisiin Ruotsin tie niin tässä on noin kymmenen vuotta aikaa ja radikaaleja toimia pitäisi alkaa tekemään nyt. Päinvastoin poliittinen ilmapiiri väkipakolla haluaa kansainvälisen tunnelman ja kiima sen rakentamiseksi on niin kova, että kaikki ihanat pikku lieveilmiöt peittyvät sen alle. Eihän me täällä vieläkään voida puhua maahanmuuton ongelmista yhteiskunnallisesti niin miten helvetissä jotain toimia ennaltaehkäisevästi saataisiin ajoissa aikaan?

Se nyt vaan menee niin. Sitten voidaan joskus voivotella, että mikä meni pieleen kun kantaväestö rupeaa siirtymään pois alueilta jotka ovat lopullisesti rikastettuja. Nyt se muuttoliike on aika marginaalista mutta tulee kyllä kasvamaan radikaalisti tässä lähivuosien aikana.
Nämähän liittyvät ketjun aiheeseen millä tapaa?

20€ varmaan tuli tarpeeseen miehelle kuitenkin, ei kai kukaan jaksa 20€ takia nähdä tuollaista vaivaa, kun voi olla varma, että jokainen ei rahaa kanniskele mukanaan ja vielä harvempi on halukas rahasta luopumaan. Ehkä kauppa oli menossa kiinni ja miehelle tuli kiire. Hauska tapaus jokatapauksessa. Voi vaan kuvitella naisen hölmistyneen ilmeen, kun autettava pinkoo menemään niin, että katu vaan pölisee takana :lol:

holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7396
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: "Pökertynyt" mies juoksi tiehensä saatuaan 20€

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

Tälläistä se on nykyisin. Tämä ei ole mikään yksittäistapaus, vaan on 90/100

holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7396
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: "Pökertynyt" mies juoksi tiehensä saatuaan 20€

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

Habahouhou kirjoitti:
Ke Elo 04, 2021 12:36 am
Minä tyhmänä olisin antanut nälkäiselle rammalle syötävää ja juotavaa. Mies varmaan vieläkin makaisi maassa.

Eikös tämä auttaminen mennyt hienosti. Ensin mies ei pystynyt kävelemään, mutta kun sai rahaa niin pystyi juoksemaan :D
Suomen nykyhallitus tekee samaa, mutta isommalla pensselillä. Nostavat sadoilla miljoonilla euroilla kehitysapua.

Vastaa Viestiin