Oulu: Hintan koululla traaginen kuolemantapaus

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4530
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Oulu: Hintan koululla traaginen kuolemantapaus

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

Alfred J. Kyy kirjoitti: Su Marras 28, 2021 5:29 pm
Steeffan kirjoitti: La Marras 27, 2021 8:46 pm Jos mietitään kolmatta vaihtoehtoa, sanokaapa te paremmin lainoppineet että minkälaisia tuomioita em. tilanteessa voisi olla odotettavissa?
Olettaen että kiusaajat ovat samasta koulusta, niin ei minkäänlaisia. Suomessa kun rikosoikeudellinen vastuu alkaa 15 vuoden iässä ja ala-aste on siinä kohtaa jo hyvin todennäköisesti lusittu vaikka olisi pari luokkaa tuplattunakin.
Juu, ei tuomioita. Mutta lastensuojelun asiakkuus olisi taattu. Se sitten on eri asia, mitä siitä seuraisi.
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.
Avatar
poliisikoiran pentu
Sabrina Duncan
Viestit: 372
Liittynyt: Pe Elo 03, 2018 9:03 pm

Re: Oulu: Hintan koululla traaginen kuolemantapaus

Viesti Kirjoittaja poliisikoiran pentu »

Sinänsä erityisen pirullinen ja vaarallinen idea tuo hupparihaaste, koska huppari löytyy vähän kaikilta ja mahdollistaa juurikin äkkipikaisen, mutta lopulliseksi jäävän teon. Jos itsarin toteuttamiseen pitäisi nähdä vaivaa, aikaa kuluisi edes vähän niin pahin mielipaha voisi väistyä ja lopputulos olisi toinen. Mutta tässä siis se tekoväline on monella aina mukana.

Uskon, että tytöllä on ollut tekohetkellä tosi paha olla eikä mieleen ole tullut tukijaa tai auttajaa, jolle voisi juuri silloin soittaa/puhua. Ja sitten se vanha haaste on juolahtanut mieleen ja tarjonnut tavan päästä pois, "ratkaista". Luultavasti jokin akuutti, ikävä tilanne juuri samana päivänä on laukaissut pahan olon. Hän on mennyt jostain ihan tolaltaan. Ja taustalla ehkä myös pidempikestoista kiusaamista ja sekä tuo erittäin kuormittava tilanne kotona (sisaruksen sairaus). Itse en osaa kuvitellakaan, että omassa lapsuudessani ketään olisi ainakaan kiusattu, jos perheessä taistellaan vielä vakavaa sairautta vastaan! Ei kyllä kiusattu muutenkaan. Mutta siis miten empatiakyvytöntä ja kovaa meno voi olla!

Sitä joskus mietin, miten sellaiset nuoret ja lapset, joiden lähellä joku "kaveri" (siis kiusattu "kaveri") on tehnyt itsarin, oikein selviävät. Eikö semmoinen syyllisyyden taakka paina loppuelämän, ellei sitten ole ihan paatunut. Ja sitten ovat vielä välinpitämättömät aikuiset, jotka eivät puuttuneet, vaikka heillähän on se vastuu kaikista lapsista ja nuorista, myös kiusaavista.
Avatar
AutumnForever
Martin Beck
Viestit: 755
Liittynyt: Su Touko 09, 2010 5:14 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Oulu: Hintan koululla traaginen kuolemantapaus

Viesti Kirjoittaja AutumnForever »

Oma lapseni täyttää pian 11v. Tiktokin ja snäpin käytön olen kieltänyt, ei kuulu tuon ikäisille mun mielestä. Ja kyllä, seuraan mitä hän puhelimella tekee. Luokallaan on yksi lapsi jolla ei ole älypuhelinta, ja mikäli olen oikein ymmärtänyt, kyseinen lapsi kärsii tästä ja kokee ulkopuolisuutta.

Itse uskon että kyseessä on itsemurha ilman mitään somehaasteita, tai sairauskohtaus.
On päiviä, joina ei huomaa, että
vuoret ovat yhä pystyssä.
On tunteja joina kaikki on pelkkää mustien
rantojen roskaa.
Hetkiä joina ei tunne ketään.
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5143
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Oulu: Hintan koululla traaginen kuolemantapaus

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Täysi-ikäinen kirjoitti: Pe Marras 26, 2021 9:21 pmEn usko tahalliseen itsemurhaan, koska siihen käytettäisi jotain muuta välinettä kuin hupparia.
Sitä käytetään mitä saatavilla on. Vaikka hupparia tai varsinkin sen nyörejä.

Lähellä sattuneissa hirttäytymissä on käytetty mm. älylaitteen laturijohtoa, pakettinauhaa ja villakankaista ohutta kaulaliinaa.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
Avatar
Steeffan
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: La Loka 24, 2015 8:06 pm

Re: Oulu: Hintan koululla traaginen kuolemantapaus

Viesti Kirjoittaja Steeffan »

AutumnForever kirjoitti: Su Marras 28, 2021 9:47 pm
Itse uskon että kyseessä on itsemurha ilman mitään somehaasteita, tai sairauskohtaus.
Uhri oli kiusattu, mutta hänellä oli muutama kaveri. Porukka tyttöjä meni vessaan välitunniksi katsomaan TikTok videoita. Uhrin kaverit eivät olleen tässä porukassa. Tapahtuneen jälkeen muut porukassa olleet tytöt väittivät että he vain lähtivät pois ja uhri totesi että hän jää vielä tänne (vessaan). Hetkeä myöhemmin uhrin löysi hirttäytyneenä oppilaat jotka lähti häntä etsimään. Nyt kun niitä tilastoja otetaan tähän mukaan, ja huomioidaan myös näiden tyttöjen epämääräinen selittely, sairaskohtausta tästä ei saa mitenkään. Itsemurhakin siinä todella kinttaalla.

Harmi, että asia varmaan tosiaan on näin kuten edellä todettiin, että mitään tuomiota tästä ei tulla jakamaan.
Vihattava
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Syys 29, 2021 10:52 pm

Re: Oulu: Hintan koululla traaginen kuolemantapaus

Viesti Kirjoittaja Vihattava »

H.Moilanen kirjoitti: Su Marras 28, 2021 1:38 am
Amy kirjoitti: La Marras 27, 2021 9:37 pm Vaihtoehdot lienee ihan rehti itsemurha tai sitten muut lapset yllyttäneet tai painostaneet "Et uskalla tehdä sitä haastetta". Mutta tuon ikäiset ei kyllä pystyisi tuollaista kovin coolisti salaamaan, kuten joku aiemmin sanoikin että kaikesta ylimääräisestä syntyy tuon ikäisillä hirmuinen hulabaloo.
Olen samaa mieltä, että nuo kaksi vaihtoehtoa ovat kumpikin mahdollisia.

Mitä tulee noin 11-vuotiaiden kykyyn salata tilanteen totuus, pidän mahdollisena, että sen ikäiset pystyvät asian salaamaan ja jatkamaan koulupäivää ilman ulospäin ainakaan suuremmin näkyviä oireita. Mutta siihen vaadittaisiin, että ne lapset ovat jollain tavalla häiriintyneitä ja paatuneita - esimerkiksi rikollisten vanhempien lapsia ja/tai muiden ongelmaperheiden jälkikasvua.

Kirjoitin täällä joitakin kuukausia sitten tapauksesta, jolloin olin itse tuon ikäinen lapsi. Olin silloin yhden kaverini (tyttö) seurassa ja hän halusi meidän liittyvän kahden kaverinsa (poikia) seuraan. Toinen pojista oli mielestäni samaa ikäluokkaa kanssani, tyttö ja toinen pojista vuotta vanhempia. Emme edes olleen poikien kanssa kovin pitkään (30-45min?), mutta sinä ehti tapahtua sellaista, että jompikumpi pojista ampui minua ilmakiväärillä. Jälkikäteen ajateltuna se oli 100% varmasti sellainen tilanne, että tyttö tarkoituksellisesti houkutteli minut ns. ansaan ja pojat olivat minuun nähden sellaisessa sijainnissa, etten voinut heitä ampumahetkellä nähdä. En siis osannut sanoa, kumpi ampui. He kaikki olivat huumerikollisuutta "harrastavien" vanhempien lapsia. Myös oma sukuni vilisee saman alan porukkaa, kuten olen moneen kertaan Murha.infossa kertonut, mutta aivan koko sukuni ei ole niissä bisneksissä kiinni.

Että sellainen juttu. Minua osui käteen. Elämä jatkui. Paikallista poliisia ei kiinnostanut (tämäkään). En viihtynyt kyseisten tyyppien seurassa enää tapauksen jälkeen, enkä ole heitä myöhemminkään kaivannut.

Hintan koulun henkilökuntaan lukeutuu monta lestadiolaista. Samoin oppilasiin. Oulun poliisilaitos vilisee lestadiolaisia poliiseja johtoporrasta myöten. Toivottavasti kyseinen yksityiskohta ei häiritse esitutkintaa.
Ihan pakko kommentoida.

Näin lestadiolaisena voin ensiksikin todeta, että kovin suuria määriä meitä ei ole kyseisessä koulussa prosentuaalisesti. Kaverini oli kyseisessä koulussa vielä muutama vuosi sitten, eikä tainnut tuntea suunnilleen ikäisiään lestadiolaisia kuin muutaman.

Tämän lisäksi: miten "lestadiolaisten viliseminen" voisi mielestäsi vaikuttaa esitutkintaan? Ai klassinen "ne kuuluu samaan porukkaan eli piilottelee varmasti jottai". (Tämä väite pitää todella harvoin paikkaansa, mutta toki ulos voi vaikuttaa johdonmukaiselta. Kuulutaanhan sitä samaan porukkaan, vaikkakin porukka on niin suuri, ettei mitään muita kytköksiä ole, jonka takia tuskin suojeltaisiin.) En hyökkää kommenttiasi vastaan, vaan haluan perustelun tuolle. Minfon väki tahtoisi jatkuvasti meidät kaikki hirteen ilman sen suurempia perusteluita, eikä tämä tunnu aina kovin miellyttävältä idealta.

Ajattele omalle kohdalle. Jos olet ateisti ja USKOT, ettei Jumalaa ole, on sekin uskoa. Ja silläkö perusteella minun pitäisi jatkuvasti mollata, katsoa vinoon, kiusata koulussa pienestä pitäen, jatkaa sitä työharjoitteluissa ja vielä työpaikallakin. Ja kun haluat lukea jostain rikoksesta minfosta, olet yhtäkkiä raiskari. (Omakohtaiset kokemukset)

Työpaikallakin on insestipedofiiliraiskariksi minua haukuttu. Tuntupa hyvältä. Meni siinä parit yöt vähän penkin alle.

Ei mulla muuta. Ajatelkaa välillä, mitä sanotte.

Tämä oli melko vuodatus, mutta eiköhän välillä oo ihan hyvä vuodattaa :D Kuppi menee joskus nurin. Mukavaa maanantaita!
Kelaamaton
Sofia Karppi
Viestit: 407
Liittynyt: Pe Huhti 12, 2019 12:15 am

Re: Oulu: Hintan koululla traaginen kuolemantapaus

Viesti Kirjoittaja Kelaamaton »

Vihattava kirjoitti: Ma Marras 29, 2021 9:51 am
H.Moilanen kirjoitti: Su Marras 28, 2021 1:38 am
Amy kirjoitti: La Marras 27, 2021 9:37 pm Vaihtoehdot lienee ihan rehti itsemurha tai sitten muut lapset yllyttäneet tai painostaneet "Et uskalla tehdä sitä haastetta". Mutta tuon ikäiset ei kyllä pystyisi tuollaista kovin coolisti salaamaan, kuten joku aiemmin sanoikin että kaikesta ylimääräisestä syntyy tuon ikäisillä hirmuinen hulabaloo.
Olen samaa mieltä, että nuo kaksi vaihtoehtoa ovat kumpikin mahdollisia.

Mitä tulee noin 11-vuotiaiden kykyyn salata tilanteen totuus, pidän mahdollisena, että sen ikäiset pystyvät asian salaamaan ja jatkamaan koulupäivää ilman ulospäin ainakaan suuremmin näkyviä oireita. Mutta siihen vaadittaisiin, että ne lapset ovat jollain tavalla häiriintyneitä ja paatuneita - esimerkiksi rikollisten vanhempien lapsia ja/tai muiden ongelmaperheiden jälkikasvua.

Kirjoitin täällä joitakin kuukausia sitten tapauksesta, jolloin olin itse tuon ikäinen lapsi. Olin silloin yhden kaverini (tyttö) seurassa ja hän halusi meidän liittyvän kahden kaverinsa (poikia) seuraan. Toinen pojista oli mielestäni samaa ikäluokkaa kanssani, tyttö ja toinen pojista vuotta vanhempia. Emme edes olleen poikien kanssa kovin pitkään (30-45min?), mutta sinä ehti tapahtua sellaista, että jompikumpi pojista ampui minua ilmakiväärillä. Jälkikäteen ajateltuna se oli 100% varmasti sellainen tilanne, että tyttö tarkoituksellisesti houkutteli minut ns. ansaan ja pojat olivat minuun nähden sellaisessa sijainnissa, etten voinut heitä ampumahetkellä nähdä. En siis osannut sanoa, kumpi ampui. He kaikki olivat huumerikollisuutta "harrastavien" vanhempien lapsia. Myös oma sukuni vilisee saman alan porukkaa, kuten olen moneen kertaan Murha.infossa kertonut, mutta aivan koko sukuni ei ole niissä bisneksissä kiinni.

Että sellainen juttu. Minua osui käteen. Elämä jatkui. Paikallista poliisia ei kiinnostanut (tämäkään). En viihtynyt kyseisten tyyppien seurassa enää tapauksen jälkeen, enkä ole heitä myöhemminkään kaivannut.

Hintan koulun henkilökuntaan lukeutuu monta lestadiolaista. Samoin oppilasiin. Oulun poliisilaitos vilisee lestadiolaisia poliiseja johtoporrasta myöten. Toivottavasti kyseinen yksityiskohta ei häiritse esitutkintaa.
Ihan pakko kommentoida.

Näin lestadiolaisena voin ensiksikin todeta, että kovin suuria määriä meitä ei ole kyseisessä koulussa prosentuaalisesti. Kaverini oli kyseisessä koulussa vielä muutama vuosi sitten, eikä tainnut tuntea suunnilleen ikäisiään lestadiolaisia kuin muutaman.

Tämän lisäksi: miten "lestadiolaisten viliseminen" voisi mielestäsi vaikuttaa esitutkintaan? Ai klassinen "ne kuuluu samaan porukkaan eli piilottelee varmasti jottai". (Tämä väite pitää todella harvoin paikkaansa, mutta toki ulos voi vaikuttaa johdonmukaiselta. Kuulutaanhan sitä samaan porukkaan, vaikkakin porukka on niin suuri, ettei mitään muita kytköksiä ole, jonka takia tuskin suojeltaisiin.) En hyökkää kommenttiasi vastaan, vaan haluan perustelun tuolle. Minfon väki tahtoisi jatkuvasti meidät kaikki hirteen ilman sen suurempia perusteluita, eikä tämä tunnu aina kovin miellyttävältä idealta.

Ajattele omalle kohdalle. Jos olet ateisti ja USKOT, ettei Jumalaa ole, on sekin uskoa. Ja silläkö perusteella minun pitäisi jatkuvasti mollata, katsoa vinoon, kiusata koulussa pienestä pitäen, jatkaa sitä työharjoitteluissa ja vielä työpaikallakin. Ja kun haluat lukea jostain rikoksesta minfosta, olet yhtäkkiä raiskari. (Omakohtaiset kokemukset)

Työpaikallakin on insestipedofiiliraiskariksi minua haukuttu. Tuntupa hyvältä. Meni siinä parit yöt vähän penkin alle.

Ei mulla muuta. Ajatelkaa välillä, mitä sanotte.

Tämä oli melko vuodatus, mutta eiköhän välillä oo ihan hyvä vuodattaa :D Kuppi menee joskus nurin. Mukavaa maanantaita!
Ei millään pahalla mitään lahkoa kohtaan, mutta kyllä etelässä ainakin lestadiolaiset on hyvinkin toisiinsa kytkeytynyttä porukkaa, jotka valheillaan saattavat jopa hallita alueen kiinteistöhuoltoa/asuntojenmyyntiä. Olen vierestä todennut erittäin rankan käden kusettamista ja empatiakyvyn puutetta. Kiusaamisesta olen saanut käsityksen, että sitä lestat ei pahemmin harrasta ainakaan näkyvässä muodossa, omissa pikku piireissä sitten jauhetaan paskaa. Että ihan lahkoa saa syyttää maineensa pilaamisesta. Sama kuin ravimiehissä. Ei ole helppoa olla kuulumatta enemmistöön tässä rajussa maailmassa, toivon sinulle kaikkea hyvää!

Alempaan : Olen todistanut tätä kuule aivan vierestäni työskennellessäni lestadiolaisten kanssa. En sano, että kaikkia pitää laittaa samaan kastiin, mutta kaikki jotka kanssa olen enemmän ollut tekemisissä, ovat olleet empatiakyvyttömiä valehtelijoita. Sanon, että tämmöisen maineen ovat lestadiolaisen luoneet. Enkä ole varmasti ainoa, joka näin ajattelee. Olen pahoillani jos joudut kärsimään tästä.
Viimeksi muokannut Kelaamaton, Ma Marras 29, 2021 10:28 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Valitettavasti COVID-19 Pandemia on todiste siitä, että ihmiskunta on ajautumassa kohti tuhoa äärettömällä tyhmyydellään. Sairas maailma.
Vihattava
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Syys 29, 2021 10:52 pm

Re: Oulu: Hintan koululla traaginen kuolemantapaus

Viesti Kirjoittaja Vihattava »

[/quote] Ei millään pahalla mitään lahkoa kohtaan, mutta kyllä etelässä ainakin lestadiolaiset on hyvinkin toisiinsa kytkeytynyttä porukkaa, jotka valheillaan saattavat jopa hallita alueen kiinteistöhuoltoa/asuntojenmyyntiä. Olen vierestä todennut erittäin rankan käden kusettamista ja empatiakyvyn puutetta. Kiusaamisesta olen saanut käsityksen, että sitä lestat ei pahemmin harrasta ainakaan näkyvässä muodossa, omissa pikku piireissä sitten jauhetaan paskaa. Että ihan lahkoa saa syyttää maineensa pilaamisesta. Sama kuin ravimiehissä.
[/quote]

Joo tokihan se näin on, että kun asuntomyyjäporukka mielestäsi kusettaa (onkohan heitä tuomittu? Ovatko edelleen lestadiolaisia, vai vaan joskus olleet?) Niin minutkin pitää laittaa samaan kastiin. Todella jees. Täältä katsottuna sinun porukassasi, eli ei-lestadiolaisissa on kusettajia, raiskareita, tappajia, narkkeja ja juoppoja joten myös sinä kuulut heihin. No, tähän voisi laittaa vasta-argumentin, että "ei noin voi sanoa, kun on kyseessä niin iso porukka". No, ei mekään ihan pieni poppoo olla. Tämä argumentti toimii siis molempiin suuntiin.

Multakin on kysytty, että onko vanhemmat raiskannu mua. Kysyjä oli 12v poika, jota omat vanhemmat oli kohdelleet kaltoin. Ja ilmeisen hienosti oli isä opettanu lastaan.

Pysyisin mielelläni Hintan koulun tapahtumien aiheessa. En vaan voinu sivuuttaa taas yhtä kommenttia ja kysyä siihen perusteluita edellisessä kommentissani.
Criminal Minds
Poliisikoira Rex
Viestit: 264
Liittynyt: Pe Heinä 17, 2015 2:56 pm

Re: Oulu: Hintan koululla traaginen kuolemantapaus

Viesti Kirjoittaja Criminal Minds »

Koskelan murhaajatkin meni muina "miehinä" kaupan kautta kotiinsa, syömään pitsaa ja kattomaan netflixiä, kun uhri oli kidutettu hengiltä ja jätetty kylmään yöhön.

En epäile, etteikö 11v pysty olemaan asiasta hiljaa vähän aikaa, aika pianhan kuitenkin tyttö löytyi??
Don MC

Re: Oulu: Hintan koululla traaginen kuolemantapaus

Viesti Kirjoittaja Don MC »

Vihattava kirjoitti: Ma Marras 29, 2021 9:51 am Jos olet ateisti ja USKOT, ettei Jumalaa ole, on sekin uskoa.
Anteeksi, mutta tuo pisti itseäni niin pahasti silmään, että pitää kommentoida OT:na.
Tuo on valitettavasti väärin ja täysin päinvastoin. Minä ateistina nimenomaan EN USKO mihinkään jumalaan. Se ei siis ole uskon asia ollenkaan, vaan sitä nk. uskoa johonkin yliluonnolliseen minulla ei vain yksinkertaisesti ole. Oen uskonnoton.
Tämä menee uskovaisilla kovin usein väärin, koska heidän elämänsä pyörii niin tiukasti sen ympärillä että asioihin pitää USKOA. Heille ei ole olemassa mitään sellaista kuin ”ei uskoa”.

Näetkö eron:
USKOO jonkun läsnäoloon tai poissaoloon.
EI USKO jonkun läsnäoloon tai poissaoloon.
Avatar
Alfred J. Kyy
Lauri Hanhivaara
Viestit: 141
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2019 6:30 pm

Re: Oulu: Hintan koululla traaginen kuolemantapaus

Viesti Kirjoittaja Alfred J. Kyy »

Don MC kirjoitti: Ma Marras 29, 2021 10:35 am
Vihattava kirjoitti: Ma Marras 29, 2021 9:51 am Jos olet ateisti ja USKOT, ettei Jumalaa ole, on sekin uskoa.
Anteeksi, mutta tuo pisti itseäni niin pahasti silmään, että pitää kommentoida OT:na.
Tuo on valitettavasti väärin ja täysin päinvastoin. Minä ateistina nimenomaan EN USKO mihinkään jumalaan. Se ei siis ole uskon asia ollenkaan, vaan sitä nk. uskoa johonkin yliluonnolliseen minulla ei vain yksinkertaisesti ole. Oen uskonnoton.
Tämä menee uskovaisilla kovin usein väärin, koska heidän elämänsä pyörii niin tiukasti sen ympärillä että asioihin pitää USKOA. Heille ei ole olemassa mitään sellaista kuin ”ei uskoa”.

Näetkö eron:
USKOO jonkun läsnäoloon tai poissaoloon.
EI USKO jonkun läsnäoloon tai poissaoloon.
Pahoittelut OT:n jatkamisesta.

Kyllä tässä on Vihattava oikeilla jäljillä. Ateisti nimenomaan uskoo että Jumalaa ei ole olemassa. Sitten on agnostikkoja jotka ajattelevat ettei ole tarpeeksi tietoa kummastakaan vaihtoehdosta eivätkä näin ollen usko oikein mitään. Mutta monet ateistit ovat todella vahvoja uskossaan. Ja se heille toki suotakoon.
KyöpelinVuoren Olga
Armas Tammelin
Viestit: 89
Liittynyt: To Helmi 25, 2021 3:18 pm

Re: Oulu: Hintan koululla traaginen kuolemantapaus

Viesti Kirjoittaja KyöpelinVuoren Olga »

nojotaaspomppas,,,,,,,
Pohjois-Pohjanmaalla, kyllä oli les%&#olaiset nitä suurimpia kiusaajia, ja opettajina kun oli läjä T=)(/&%loita, ni oppangannamstyle mitensiinä sitten kävikään

OT,mutta l#¤&tat kiitos pysykää seuroissanne,P-Pmaan suurimpia rikollisia.
"Stop telling lies about me - so I won`t tell the truth about you"
Don MC

Re: Oulu: Hintan koululla traaginen kuolemantapaus

Viesti Kirjoittaja Don MC »

^^ Eri mieltä:
Atheism, in the broadest sense, is an absence of belief in the existence of deities.
https://en.wikipedia.org/wiki/Atheism

Eli suomennettuna ateismi on jumalolentoihin uskon puuttuminen.
Uskoa ei ole. Se EI ole sama kuin että uskoo ettei jokin ole olemassa.

Agnostikot taas perustelevat näkemystään todennäköisyysperiaatteella. Jumalan olemassaolo (tai olematta olo) on niin epätodennäköistä, ettei siihen kannata uskoa ja tuhlata omia voimavarojaan.


EDIT:
Esimerkiksi minulla ateismi esiintyy täydellisenä välinpitämättömyytenä kaikkiin uskonnon asioihin liittyen. Mua ei noi jutut vaan liikuta enkä suo niille ajatustakaan (paitsi ehkä tätä kirjoittaessani). En myöskään tuputa ateismiani muille. Ei liikuta pennin vertaa.
Poikkeuksen tekee kaikenmaailman hörhöt, jotka tekevät terroritekoja uskontonsa nimeen. Silloin mietin kyllä että pitäisiköhän tasapuolisuuden nimessä KAIKKI uskonnot kieltää.
Avatar
Penaalipena
Martin Riggs
Viestit: 637
Liittynyt: La Kesä 06, 2020 9:28 pm

Re: Oulu: Hintan koululla traaginen kuolemantapaus

Viesti Kirjoittaja Penaalipena »

Steeffan kirjoitti: Ma Marras 29, 2021 1:30 am
AutumnForever kirjoitti: Su Marras 28, 2021 9:47 pm
Itse uskon että kyseessä on itsemurha ilman mitään somehaasteita, tai sairauskohtaus.
Uhri oli kiusattu, mutta hänellä oli muutama kaveri. Porukka tyttöjä meni vessaan välitunniksi katsomaan TikTok videoita. Uhrin kaverit eivät olleen tässä porukassa. Tapahtuneen jälkeen muut porukassa olleet tytöt väittivät että he vain lähtivät pois ja uhri totesi että hän jää vielä tänne (vessaan). Hetkeä myöhemmin uhrin löysi hirttäytyneenä oppilaat jotka lähti häntä etsimään. Nyt kun niitä tilastoja otetaan tähän mukaan, ja huomioidaan myös näiden tyttöjen epämääräinen selittely, sairaskohtausta tästä ei saa mitenkään. Itsemurhakin siinä todella kinttaalla.
Onko sinulla jotain faktaa tälle kertomalkesi?
Ryssätrolli on saastainen olento, jota siviilien kärsimys naurattaa.
Vihattava
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Syys 29, 2021 10:52 pm

Re: Oulu: Hintan koululla traaginen kuolemantapaus

Viesti Kirjoittaja Vihattava »

Uutisointia aiheesta lukenu ja pakko kyllä kallistua VAHVASTI itsemurhan piiriin, itseasiassa pidän jo faktana.

Uutisista voi lukea sen, ettei kyseessä ole sairaskohtaus. Ihan vaan siksi, ettei sitä kerrota. Toki se kerrottaisiin, jotteivät itsemurha- tai muutkaan huhut pääsisi valloilleen.

Koska poliisi ei valehtilisi rikoksen osuudesta, ei tässä voi myöskään olla kyse rikollisuudesta.

Samaa voi soveltaa tässä: yksi kolmesta on nainen. Ei ensimmäinen, eikä kolmas. No mikähän vaihtoehto jäis jäljelle.

Olen myös vahvasti sitä mieltä, että itsemurha on tehty joko kiusaamisen tai muun ulkopuolelta vaikuttaneen syyn vuoksi. Esimerkiksi sextortion tai muut seksuaaliset teot.

Epäsuorasti olen kuullut luotettavasta lähteestä tämän olleen itsemurha, mutta mitään pitävää pohjaa väitökselle ei ole.

Voimia omaisille. En tiiä, kestäisikö oma pää, jos oma lapseni tekisi vastaavaa :(
Vastaa Viestiin