Toimittaja Sanna Kiiski teki lukuisia petoksia mm. arvoesineillä - 1 v 10 kk ehdollista

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Oikeus ennen kaikkea
Sherlock Holmes
Viestit: 7196
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2021 2:48 pm

Toimittaja Sanna Kiiski teki lukuisia petoksia mm. arvoesineillä - 1 v 10 kk ehdollista

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

IS:n haastattelema uhri kertoo, että valtava vyyhti alkoi viime keväänä, kun hän sai Sanna Kiiskeltä yllättävän ehdotuksen.
Seiska uutisoi torstaina, että poliisi tutkii toimittaja ja juontaja Sanna Kiisken, 47, toimintaa ja epäiltyä törkeää petosta ja identiteettivarkautta. Lehden mukaan Kiiski väitti tekevänsä pilottijaksoa uuteen Arvoa vai ei -tv-ohjelmaan. Kiiski pyysi ohjelmaa varten kymmeniltä ihmisiltä arvoesineitä, mutta vei Seiskan tietojen mukaan ison osan niistä panttilainaamoon ja hyötyi niistä rahallisesti.

IS ei tavoittanut Kiiskeä kommentoimaan asiaa torstaina. Sanna Kiiski selitti Seiskalle tekojensa motiiviksi, että hän oli jäänyt rikollisille velkaa. Hän vetosi myös siihen, ettei muista viimeisestä kahdesta vuodesta mitään.
– Kaikki alkoi, kun sairastuin kolme vuotta sitten pahaan masennukseen. Väärän lääkityksen vuoksi minulle pamahti mania, joka oli päällä 24/7. Samalla ajauduin peliriippuvuuteen, Kiiski sanoo Seiskalle.

IS:n tietojen mukaan muun muassa arvokkaita koruja saapui ”kuvauslainaan” Kiiskelle ensin yrityksiltä, mutta myöhemmin myös yksityishenkilöiltä. Korujen arvo liikkui jopa kymmenissä tuhansissa euroissa.

Iltasanomissa pitkä juttu aiheesta: https://www.is.fi/viihde/art-2000008430589.html

Otsikko päivitetty; epäiltynä :arrow: syytteessä. Päivitetty uudelleen tuomion myötä
-NILS-

Mukava valkku
Sofia Karppi
Viestit: 402
Liittynyt: Su Touko 16, 2021 11:22 pm

Re: Seiska: Sanna Kiisken epäillään tehtailleen lukuisia petoksia arvoesineillä

Viesti Kirjoittaja Mukava valkku »

Sanna taitaa päästä tekemään tosi-tv:tä Hämeenlinnan vastavalmistuneessa naisvankilassa.
– Minä olen ihminen ja kaipaan joskus iloa, valoa ja hauskuutta

Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5262
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Seiska: Sanna Kiisken epäillään tehtailleen lukuisia petoksia arvoesineillä

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Onkohan se roudannut kaikki kamat samaan panttilainaamoon? :shock:
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.

Avatar
Jazzermasser
Rico Tubbs
Viestit: 1276
Liittynyt: Ti Heinä 06, 2021 8:10 am

Re: Seiska: Sanna Kiisken epäillään tehtailleen lukuisia petoksia arvoesineillä

Viesti Kirjoittaja Jazzermasser »

SItä se teettää kun halutaan olla niin julkkista ja tehdä isoa tulosta..

Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5262
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Toimittaja Sanna Kiiski epäiltynä lukuisista petoksista arvoesineillä

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Mä en edes tiennyt, kuka on Sanna Kiiski, ennenkuin kerran googlasin varta vasten.

Olin vaan kiinnittänyt huomiota, että on usein otsikoissa. :mrgreen:
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.

Avatar
vaivaishiiri
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 119
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 6:51 pm

Re: Toimittaja Sanna Kiiski epäiltynä lukuisista petoksista arvoesineillä

Viesti Kirjoittaja vaivaishiiri »

Pelivelkoja ja velan perintää ilmeisesti. Kukahan tuo mainittu "seurapiirikaunotar" on ? Täytyy sanoa, että melko kekseliäs tapa hankkia kavaltamalla varoja.

Avatar
Mind Over Matter
Martin Riggs
Viestit: 615
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2011 5:33 pm

Re: Toimittaja Sanna Kiiski epäiltynä lukuisista petoksista arvoesineillä

Viesti Kirjoittaja Mind Over Matter »

Ja tällainen Kiiski oli muutama vuosi sitten johdattelemassa Moomin Cafea pörssilistoille, huh huh.

ktaina
Adrian Monk
Viestit: 2874
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 10:52 am
Paikkakunta: Rannikolla tuulee

Re: Toimittaja Sanna Kiiski epäiltynä lukuisista petoksista arvoesineillä

Viesti Kirjoittaja ktaina »

Syyskuussa oli jo juttua tästä...

Maniaan sairastunut Sanna Kiiski pyytää anteeksi rahasotkujaan: ”Salailu ei enää auta” – kertoo katuvansa.
https://www.seiska.fi/kotimaa/maniaan-s ... uta-kertoo

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17032
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Toimittaja Sanna Kiiski epäiltynä lukuisista petoksista arvoesineillä

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Tv-ohjelman varjolla muiden arvotavaroita pantannut Sanna Kiiski kertoo, kuinka joutui petosepäilyjen kohteeksi: ”Keksin mania­päissäni hyvän idean”

”Asianhoitajani teki rikosilmoituksen minun pyynnöstäni.”

Törkeästä petoksesta epäilty ja kohun keskelle joutunut toimittaja ja juontaja Sanna Kiiski kertoo nyt IS:lle oman näkemyksensä tapahtumista, jotka liittyvät hänen suunnittelemaansa Arvoa vai ei -tv-sarjaan ja sen varjolla tehtyihin väärinkäytöksiin.
– Olen tehnyt väärin, mutta en ole valmis ottamaan kaikkea kuraa niskaani.

IS:n useista lähteistä saamien tietojen mukaan Kiiski haalii itselleen tv-ohjelman varjolla hyväuskoisilta arvo-omaisuutta ja hankki itselleen rahaa panttaamalla koruja ja muita arvoesineitä.
– Ihan niin kuin minulla olisi tällä tavaroita, söisin kermaleivoksia ja eläisin leveästi. Nukun exäni sohvalla ja yritän saada itseni kuntoon, Kiiski kertoi IS:lle torstaina.

HELSINGIN poliisi sai 4. lokakuuta asianhoitajan tekemän tutkintailmoituksen, jossa toisena epäiltynä on Sanna Kiiski. IS on nähnyt kyseisen tutkintailmoituksen.

Asianimikkeinä ovat törkeä petos ja identiteettivarkaus. Epäillyt teot ovat tapahtuneet 28.5.–28.9.

Sanna Kiiski sanoo, että hän itse halusi antaa tapaukset poliisin tutkittavaksi.
– Asianhoitajani teki rikosilmoituksen minun pyynnöstäni. En ollut siinä kohtaa kykenevä hoitamaan asioitani.

Sanna Kiiski kertoo, että hän romahti syyskuussa ja joutui Auroran sairaalaan hoidettavaksi. Hän kertoo antaneensa asianhoitajalleen tehtäväksi viedä poliisille esiselvityksen kaikista koruista ja arvoesineistä, joita hän ei ole palauttanut ihmisille sovitussa ajassa.
– Kun menin sairaalaan, minulle oli tärkeää, että joku ottaa kopin siitä sotkusta, jonka olen saanut aikaan. Kaikki ihmiset olivat jo vihaisia ja uhkailivat poliisilla.

Sanna Kiiski kertoo ajatelleensa, että on parempi nostaa kädet pystyyn ja selvittää asiat pohjia myöten virallista tietä.

Kiiski kertoo, ettei häntä ole vielä kuulusteltu.
– Haluan pyytää kaikilta niiltä anteeksi, jotka ovat kärsineet minun sekoilustani. Sen takia asia on nyt poliisilla ja toivottavasti jossain kohtaan pääsen kuulusteluun.

SANNA Kiisken mukaan pantattuja tavaroita ei ole kymmeniä.
– Niitä on noin 20. Siinä on erilaisia firmoja ja yksityishenkilöitä, joilta olen vuokrannut sopimuksella tavaroita pilotin kuvauksiin.

Sanna Kiiski kertoo, että hän sai vuosi sitten idean tv-ohjelmasta, jossa arvioidaan ihmisten studioon tuomia esineitä. Hän esitteli ideaansa useammalle taholle.

Hän ajatteli, että kun hän saa pilotin valmiiksi, ohjelma ostetaan.
– Leikin upporikasta ja rutiköyhää niin kuin moni tekee. Elin kädestä suuhun.

Sanna Kiiski kertoo vieneensä tavarat panttilainaamoon, koska hän teki tuotantoa, johon rahat eivät riittäneet.
– Keksin maniapäissäni hyvän idean. Sehän on tietenkin väärin, mutta kun on maniasumussa, sitä tekee sellaista ja ajattelee, että rahaa tulee kohta. Saan myytyä pilotin ja pääsen tästä eteenpäin.

Hän arvelee saaneensa tavaroita panttaamalla itselleen muutamia tuhansia euroja.

Kiisken mukaan hän on myös yksi jutun uhreista. Hän kertoo, että on kärsinyt pelaamisongelmasta, joka johti velkaantumiseen rikollisille tahoille. Velkojat hakkeroivat hänen puhelimensa.
–  Minä olen identiteettivarkauden uhri, hän muotoilee.
Enemmän täällä: IltaSanomat
26.11.2021 5:00
Elin kädestä suuhun.
Miksi hän tuo seksielämäänsä esille?
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

Avatar
Jazzermasser
Rico Tubbs
Viestit: 1276
Liittynyt: Ti Heinä 06, 2021 8:10 am

Re: Toimittaja Sanna Kiiski epäiltynä lukuisista petoksista arvoesineillä

Viesti Kirjoittaja Jazzermasser »

Siis kun ollut yrittäjä ja tullut niinkuin takkiin hommassa ja mennyt ulosottoon perittävät niin miksi hän ei ole sitten tehnyt velka saneerausta ja hakenut käräjän kautta siihen ratkaisun? Sitten kun jonkun aikaa olisi maksellut sovittua summaa pois niin olisi loput saatavat saanut anteeksi..Eihän tälläinen muitten omaisuuksien varastaminen ole kovinkaan fiksu ideana kun tulos on sitten se että pääsee poliisin haastateltavaksi aika nopealla aika taululla..

SatuSetä
Harjunpää
Viestit: 333
Liittynyt: Ma Loka 29, 2018 6:35 pm

Re: Toimittaja Sanna Kiiski epäiltynä lukuisista petoksista arvoesineillä

Viesti Kirjoittaja SatuSetä »

Jazzermasser kirjoitti:
Pe Marras 26, 2021 5:30 pm
Siis kun ollut yrittäjä ja tullut niinkuin takkiin hommassa ja mennyt ulosottoon perittävät niin miksi hän ei ole sitten tehnyt velka saneerausta ja hakenut käräjän kautta siihen ratkaisun? Sitten kun jonkun aikaa olisi maksellut sovittua summaa pois niin olisi loput saatavat saanut anteeksi..Eihän tälläinen muitten omaisuuksien varastaminen ole kovinkaan fiksu ideana kun tulos on sitten se että pääsee poliisin haastateltavaksi aika nopealla aika taululla..
Manioissaan ihmiset voivat tehdä vaikka mitä... On ihan omakohtaista kokemusta näistä. Ei se toki mikään syy ole rikoksia tehdä tai anteeksiantaa, mutta maniapäissään tuollainen bi-polaarinen ihminen on jopa vaarallinen.

Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Toimittaja Sanna Kiiski epäiltynä lukuisista petoksista arvoesineillä

Viesti Kirjoittaja poikani »

Luulen, että suurin osa suomalaisista ei ole ikinä kuullut Sanna Kiiskistä, ennen kuin korkeintaan tämän rikosuutisen nähtyään.
????? ?? ??????.

THS
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: To Helmi 04, 2016 12:29 am

Re: Toimittaja Sanna Kiiski epäiltynä lukuisista petoksista arvoesineillä

Viesti Kirjoittaja THS »

Siinä vaiheessa, kun on jäänyt kiinni ja näyttö on selvä, on turha olla pahoillaan. Olisi sitä ollut aikaisemmin, niin joku voisi uskoa.
:D

Killipilli
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: Su Loka 31, 2021 3:49 pm

Re: Toimittaja Sanna Kiiski epäiltynä lukuisista petoksista arvoesineillä

Viesti Kirjoittaja Killipilli »

poikani kirjoitti:
Pe Marras 26, 2021 8:43 pm
Luulen, että suurin osa suomalaisista ei ole ikinä kuullut Sanna Kiiskistä, ennen kuin korkeintaan tämän rikosuutisen nähtyään.
Oli vuosia Huomenta Suomen aamu tv:n juontajana. Hyvinkin tuttu persoona koko Suomen yli 25 v väestölle.

Gurney
Axel Foley
Viestit: 2494
Liittynyt: Ti Huhti 02, 2013 9:37 am

Re: Toimittaja Sanna Kiiski epäiltynä lukuisista petoksista arvoesineillä

Viesti Kirjoittaja Gurney »

Ei kai tuo ole koskaan käynyt täysillä. Esimerkkiksi Muumi -kahvilat. Kusinen tyhjä kahvila, jossa oli muutama muumitaulu ja yksi hylly, jossa jotain ostettavaa muumi krääsää. Tarjottavat ylihinnoiteltuja sämpylöitä muovikääreessä.

Jos saa Muumi- brändiin oikeudet niin ihan oikeasti olisi pikkuisen voinut panostaa. Kuka tahansa järkevä olisi voinut luoda oikeasti kunnollisen Muumikahvilan kunnon sisustuksella ja oikeasti korkealaatuisella tarjottavalla. Esson baarikin oli high class tuohon yritelmään verrattuna.
Jos tosiasiat näyttävät olevan keskenään ristiriidassa, se tarkoittaa sitä, että joku niistä ei ole tosiasia

Vastaa Viestiin