Lahti: Mies ammuttiin jengitiloissa - murhasyytteet kaatuivat oikeudessa

Sana on vapaa, jos uskaltaa...
Hurttivallu
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Syys 15, 2021 2:51 pm

Re: Lahdessa murha jengien välillä

Viesti Kirjoittaja Hurttivallu »

Olen seurannut palstaa sen alusta alkaen ja mieleen on jäänyt muutama ketju missä omaisten hätä on otettu ns. "omaksi" ja on esim. etsitty kadonnutta porukalla.
Sitten on toinen ääripää, josta tämä ketju jää mieleen siitä miten kylmä ihminen voi omaista kohtaan olla.
Spekulointi kuuluu palstalle, omaisten armoton nimittely ei.
Osanotto leskelle!

Seuraneiti
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Helmi 19, 2020 8:05 pm

Re: Lahdessa murha jengien välillä

Viesti Kirjoittaja Seuraneiti »

Hyi olkoon millasta tekstiä jengi suoltaa tänne. On oksettavaa ja usko ihmiskuntaan jälleen kerran menetetty. Vaikka te ette toisen elämäntyylistä välittäisi, ei se oikeuta ketään tällaseen kielenkäyttöön. Onko teille opetettu käytöstapoja ollenkaan?
Toivon, että modet ottaa tästä ketjusta kopin.

Tsemppiä Heidille ja osanotot. En voi edes kuvitella mitä käyt läpi. Äläkä anna näiden mennä ihon alle, hävettää osan puolesta täällä

Murheli
Vic Mackey
Viestit: 1991
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2016 12:34 pm

Re: Lahdessa murha jengien välillä

Viesti Kirjoittaja Murheli »

Asiallinen keskustelu tapahtuneesta on mielestäni OK, ei tuollainen erittäin asiaton nimittely. Ja vielä uhrin omaisen.

Mutta tärkeintä viestissäni on tämä: Osanottoni Heidille ja muille omaisille, sekä ystäville. Olkaa vahvoja, ja niin jonain päivänä menettämisen tuska helpottaa
Voi voi, kun päättyi elämän koi

peikkonen
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: To Kesä 30, 2016 12:51 am

Re: Lahdessa murha jengien välillä

Viesti Kirjoittaja peikkonen »

Kic Kell kirjoitti:
Pe Tammi 14, 2022 11:50 am
Aiemmin ketjussa kyseltiin, että minkälainen mies tämä Pete Ruuskanen oli miehiään..
Katselin Peten somen kaverilistat läpi ja huomasin, että meillä on pari yhteistä tuttua, jota en tiennyt. Olen itse Peteen törmännyt muutaman kerran -90 luvulla. En siis itse kuulu kyseisen herran tuttaviin, mutta tiedän tyypin.
Oli sen verran sekopää jo nuorena, että oli parempi kiertää kaukaa. Hakemalla haki tappeluita joka viikonloppu. Oli välillä myös itse ottavana osapuolena ja kai se kävi luonteen päälle niin pahasti, että oli heti etsittävä seuraava uhri ja hakattava se varoittelematta. Ulkopuolista sivustapäin turpaan varoittamatta nyrkillä tai kuten pahimmillaan, pesäpallomailalla. Taskussa oli aina jotain nyrkkiä kovempaa.

Käräjiä käräjien perään. Hullu kusipää ainakin silloin 90-luvulla.
En mä kyllä muista että Pete ois ikinä riitaa hakemalla hakenut, edes kultaisina rundiaikoina, itseään ja kavereitaan puolusti kyllä.

riemuralli
Alibin satunnaislukija
Viestit: 62
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2015 7:42 pm

Re: Lahdessa murha jengien välillä

Viesti Kirjoittaja riemuralli »

Tämä on jo kohtalaisen rankkaa vittuilua Kirkaa kohtaan heittää ilmoille että olisi muka solan liivit hänen päällä nähty :D
Muistelen, että olisin sääsän nähnyt joskus 90-luvun taitteessa/alussa paikallisen SOLAn liiveissäkin. Voi tosin olla että muistan ne liivit väärinkin.

John down
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: La Joulu 18, 2021 1:02 pm

Re: Lahdessa murha jengien välillä

Viesti Kirjoittaja John down »

Osanotot Heidi ja kaikille omaisille. Ei näihin oikein sanoja ole. Hyvä mies oli Pete.

Dope Boy
Axel Foley
Viestit: 2021
Liittynyt: To Marras 17, 2016 10:52 pm

Re: Lahdessa murha jengien välillä

Viesti Kirjoittaja Dope Boy »

mikä aoikoinaan lahdessa vaikuttanut SOLA jengi oikein oli? Ja mistä tuo lyhenne tulee?
"If you aim for a king, you better not miss"

Liipolaman
Lauri Hanhivaara
Viestit: 144
Liittynyt: Su Kesä 24, 2018 6:32 pm

Re: Lahdessa murha jengien välillä

Viesti Kirjoittaja Liipolaman »

Dope Boy kirjoitti:
Su Tammi 16, 2022 8:22 am
mikä aoikoinaan lahdessa vaikuttanut SOLA jengi oikein oli? Ja mistä tuo lyhenne tulee?
Sola on edelleen hengissä, vaikka aika matalaa profiilia pitävät.

veniard
Harjunpää
Viestit: 323
Liittynyt: La Joulu 29, 2012 11:18 pm

Re: Lahdessa murha jengien välillä

Viesti Kirjoittaja veniard »

Tämähän rupee menemään mielekiintoiseksi keskusteluksi. JOS todella leski täällä kirjoittelee eikä feikki profiili, ja torppaa täällä esitetyt teoriat mihinkä on ammuttu. Hieman epäilystä herättävää.... Jos todella Heidi niin sanallinen arkku kun on selkeästi avattu niin tapauksen faktoja olisi kiva kuulla.

Mitä tulee kielen käyttöön uhria saati leskeä kohtaan niin sellaista asiatonta kuraahan se on tämä sivusto pullollaan. Monasti tuntuu että tänne kirjoittaa provot, päihteiden vaikutuksen alaisia, nuoria, ja lienee mielenterveys ongelmaisia ihmisiä. Itse en kirjoita mitään mitä en kirjoittaisi naamakuvalla varustettuna some profiilina.

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10564
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Lahdessa murha jengien välillä

Viesti Kirjoittaja damfin »

Dope Boy kirjoitti:
Su Tammi 16, 2022 8:22 am
mikä aoikoinaan lahdessa vaikuttanut SOLA jengi oikein oli? Ja mistä tuo lyhenne tulee?
Eikös tuo SOLA syntynyt siitä kun kaksi kaverusta Sodankylässä hommasivat vanhat soliferit, ja kylällä päristeltyään paikalliset alkoivat kiroamaan heitä helvetin perkeleiksi, tästä innostuneena kaverit sitten vuokrasivat vanhan peltihallin lahdesta ja muuttivat sinne, pitkän yön yli kaljapäissään miettivät liiveihinsä nasevaa nimeä ja päätyivät Sodankylä Lahti lyhennykseen SOLA, itsekkään kyllä eivät aivan varmaksi muista lähtikö lyhenne sittenkin sanoista Solifer Lahti mutta kun jengiin liittyneillä uusilla jäsenillä ei ollut Solifereita niin päätyivät tuohon Sodankylä Lahti nimitykseen.

Saattaa olla että tarina ei pidä täysin paikkaansa, mutta tuollainen mielikuva minulla tuosta lyhenteestä on.

NoKamala
Armas Tammelin
Viestit: 72
Liittynyt: Su Joulu 19, 2021 11:02 am
Paikkakunta: Sing Sing

Re: Lahdessa murha jengien välillä

Viesti Kirjoittaja NoKamala »

SOLA toimii edelleen.

Leggio
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: To Tammi 30, 2020 7:55 pm

Re: Lahdessa murha jengien välillä

Viesti Kirjoittaja Leggio »

riemuralli kirjoitti:
Su Tammi 16, 2022 2:57 am
Tämä on jo kohtalaisen rankkaa vittuilua Kirkaa kohtaan heittää ilmoille että olisi muka solan liivit hänen päällä nähty :D

Muistelen, että olisin sääsän nähnyt joskus 90-luvun taitteessa/alussa paikallisen SOLAn liiveissäkin. Voi tosin olla että muistan ne liivit väärinkin.
Onko noin? Sitten muistan väärin. Oli sitten jonkun muun kerhon. Aika varma oon kuitenkin, että niissä liiveissä luki myös "Lahti". Liikuttiin noihin aikoihin osittain samoissa piireissä ja juteltiinkin sillointällöin, mutta ei mitään kavereita koskaan oltu. Kirkaksi en muista, että silloin olisi kukaan kutsunut. No näistä on 30-vuotta aikaa niin saattaa taas muisti pettää.

Avatar
Anti-Bini Laden
Jack Bauer
Viestit: 937
Liittynyt: Pe Kesä 07, 2013 8:49 pm
Paikkakunta: Pakistan
Viesti:

Re: Lahdessa murha jengien välillä

Viesti Kirjoittaja Anti-Bini Laden »

On tippunut kyl taso minfossa huolella.
Alusta asti seuranneena kyseistä forumia, ei voi muuta sanoa.

Voimia läheisille.
Oli sitten sattunut mitä tahansa, ja minkä mutkien kautta, mutta tämä tuskin oli päämäärä kenelläkään.
" Paha asettaa tekijän mytologiseen narratiiviin joka on
epävarmuutta siedettävämpi vaihtoehto "

Ämätööri
Scooby-Doo
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2022 3:12 pm

Re: Lahdessa murha jengien välillä

Viesti Kirjoittaja Ämätööri »

Voi pyhä lehmä !
Näistäkin sivuista on tullut sossutätien oma kirjoitusalusta.
Eikö vauva FI enää riitä ?
Täällä voi totuus iskeä päin meikattua kasvoa, kuten pirihuorien kirjoitukset.
Rikollinen elämä, ansaitsee sitä paskaa mitä itse tekevät kun kuppaavat yhteiskuntaa.
Aamattilaisen asialla

Puhelinkortti
Jack Bauer
Viestit: 954
Liittynyt: Ma Helmi 15, 2010 3:09 pm

Re: Lahdessa murha jengien välillä

Viesti Kirjoittaja Puhelinkortti »

Heidy80 kirjoitti:
La Tammi 15, 2022 8:10 pm
Taavi kirjoitti:
La Tammi 15, 2022 8:02 pm
Heidy80 kirjoitti:
La Tammi 15, 2022 6:13 pm

Nyt olet asian ytimessä että asian vatvominen loppuu tähän. Ja hei aina voi laittaa mulle viestiä kun tätä mun profiilia täällä jaettu ympäri Suomea. Tulkaa ihmeessä kertomaan mikä vaivaa teidän päätä.
Otan osaa suruusi. Näiden aivottomien viesteistä ei kannata välittää. Erittäin sopimatonta kohdella surevia ihmisiä näin. :cry:
Kyllähän ääntä maailmaan mahtuu mutta harvasta on tulla sanomaan samat asiat mitkä kirjoittaa niin naamatusten. Tervetuloa !!!
Tuo haukkujakaarti koostuu niistä virtuaalimaailmassa elävistä rappanoista, joille on jo kova temppu lähteä raittiiseen ilmaan asuntolan tai äitinsä ulko-ovesta. Livenä vieraan ihmisen näkeminen onkin sitten jo ylivoimainen suoritus. :D

Vastaa Viestiin