Poliisiharjoittelija teki ilmiannon vanh. konstaapelista Helsingissä

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Puhelinkortti
Jack Bauer
Viestit: 954
Liittynyt: Ma Helmi 15, 2010 3:09 pm

Re: Poliisiharjoittelija teki ilmiannon vanh. konstaapelista Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Puhelinkortti »

Muutaman kerran sain pamppua poliisilta 80-90 luvuilla. Itse sen kyllä aiheutin omalla käytöselläni, enkä siitä katsonut olevan mitään syytä valittaa, eikä varsikaan uikuttaa kun pamppua tuli. Joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. :D

Kummisetä
Jessica Fletcher
Viestit: 3245
Liittynyt: Ma Joulu 16, 2019 4:52 pm

Re: Poliisiharjoittelija teki ilmiannon vanh. konstaapelista Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

JammuSetä kirjoitti:
Ti Tammi 18, 2022 12:40 pm
Niillä halvoilla ohuilla "Roomalaisilla kymttilöillä" joskus suhauteltiin mihi sattuu. Samaa näkee vieläkin.

Mutta arabeilla näkyy olevan joku miehuuskoe ampua varsinaisia raketteja paljain käsin ja mihin sattuu.
Mistäpä se rättipää pulloja olisi saanutkaan rakettihommia varten, nehän ei saa juoda viinaa...
qurqo kirjoitti:
To Loka 26, 2023 9:01 pm
Ei renkaat mustaa piirrä, kuin lukkiutuneena.
:mrgreen:

Tukulti-Ninurta I
Hetty Wainthropp
Viestit: 487
Liittynyt: Pe Touko 23, 2008 12:26 pm

Re: Poliisiharjoittelija teki ilmiannon vanh. konstaapelista Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Tukulti-Ninurta I »

tosiReiska kirjoitti:
Ti Tammi 18, 2022 12:24 pm
Tukulti-Ninurta I kirjoitti:
Ti Tammi 18, 2022 8:13 am
Mistä hemmetin hatusta te näitä vedätte? Niin kauan kuin itse olen vietellyt Uusia Vuosia Suomessa, niin aina on löytynyt niitä uuvatteja kuin ampuu ihmisjoukkoon raketteja ja silloin poika ei ollut niitä mamuja tms. Suomessa.
Jaa. 60-70 -luvuilla vietin lapsuuden ja nuoruuden Lahdessa, eikä siellä ainakaan ammuttu raketteja ihmisjoukkoon. Enkä silloin, enkä senkään jälkeen ole lehdistä lukenut juttuja, että tätä olisi Suomessa tapahtunut. Luulisi, että tuo olisi ollut niin vaarallista touhua, että jos sitä olisi tapahtunut, niin siitä olisi uutisoitu ja varoiteltu lehdissä.

Kunnes 2000 luvulla siitä alkoi kuulua ensin Ruotsista ja sitten pikkuhiljaa ympäri Euroopan ja lopulta täällä Suomessakin. On siellä joukossa vesipäisiä valkonaamojakin, mutta ne vain seuraavat ihanteidensa jälkiä. Ovat varmaan samanlaisten vuosisataisten serkusavioliittojen tuloksia.

Itse tapaukseen on vaikea ottaa kantaa, kun ei tiedä onko siellä ollut joku Karen harjoittelijana vai mitä on tapahtunut.
Mahtoikohan siihen aikaan vielä ilotulutteet kulkeneet Lahteen saakka? Ja oliko ne edes siihen aikaan rahvaan huveja? Vuosikymmenet myöhemmin isossa kaupungissa ainakin sai todistaa, kun nuoriso humalassa ampui torilla tai auton kattoluukusta/ikkunasta ampui "papattipatteristolla" väkijoukkoon.

Rivienvälistä lukien et ole pysynyt kehityksen mukana ja koet näemmä erilaisuuden ja ulkomaalaiset jotenkin kateuden pramilla, sillä tulkittavissa on että jonkin sortin "Älkää antako pelolle valtaa" ei ole toteutunut vaan pelko erivärisistä tai uskontotaustaisista ihmisistä kytee sisimmässäsi.

Mutta oli niin tai näin, mamu tai kanttis, niin vaarallista meininkiä ja hyvä että poliisibpuuttuu, mutta se ei ole hyvä, että liialla voimalla, meinaa kyllä se niin vaan on edelleenkin, että "Sitä saa, mitä tilaa!" ja "Sen niität, minkä kylvät!" eli mitä kovemmin poliisi kohtelee kansalaisia, niin sen kovemmin he saa kokea vastarintaa jatkossakin, näin se vaan menee!
" Silmä silmästä, Hammaskeiju hampaasta! "

Rampsin Kari
Alibin satunnaislukija
Viestit: 66
Liittynyt: Su Marras 07, 2021 11:18 am

Re: Poliisiharjoittelija teki ilmiannon vanh. konstaapelista Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Rampsin Kari »

Ilotulitteiden siviilikäytön kieltämistä odotellen...
https://yle.fi/uutiset/3-9999510
Tuolla muutamia kuvia :shock:
Klamydia rallatteli joskus "minä-minä-minä-minä-minä-minä-jeejeejee"! Soveltuu aika hyvin tähänkin "Kyllä minulla pitää olla oikeus paukutella koiranpaska-kissanpieru-pommeja!" mentaliteettiin. :wink:
Siinä kätilö kauhusta kalpeni, kun minä tulin maailmaan...
ja sairaalalaskukin halpeni, pelkäs lääkäri vastuutaan...

Chinaski
Nikke Knakkertton
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 5:13 pm

Re: Poliisiharjoittelija teki ilmiannon vanh. konstaapelista Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Chinaski »

Hyvä että uusi poliisikunta on vähän sivistysvaltioon sopivampaa kuin vanha. Jos poliisi alkaa pahoinpidellä kahlittua, häkki saa heilua.

Kummisetä
Jessica Fletcher
Viestit: 3245
Liittynyt: Ma Joulu 16, 2019 4:52 pm

Re: Poliisiharjoittelija teki ilmiannon vanh. konstaapelista Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

Rampsin Kari kirjoitti:
Ti Tammi 18, 2022 2:54 pm
Ilotulitteiden siviilikäytön kieltämistä odotellen...
https://yle.fi/uutiset/3-9999510
Tuolla muutamia kuvia :shock:
Suojalasien käyttö olisi säästänyt varsin monta typerystä silmävammoilta.
-Ilotulitteiden ampujillehan ne on pakolliset lain mukaan jo vuodesta 2009 mutta ei ole katsojiakaan kielletty käyttämästä.
2018-2019 vuodenvaihteessa 13 sai raketeista silmävammoja, heistä vain 1 oli käyttänyt suojalaseja.
qurqo kirjoitti:
To Loka 26, 2023 9:01 pm
Ei renkaat mustaa piirrä, kuin lukkiutuneena.
:mrgreen:

Papa Legba
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1305
Liittynyt: Ke Elo 22, 2018 8:43 pm

Re: Poliisiharjoittelija teki ilmiannon vanh. konstaapelista Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Papa Legba »

Puhelinkortti kirjoitti:
Ti Tammi 18, 2022 1:12 pm
Muutaman kerran sain pamppua poliisilta 80-90 luvuilla. Itse sen kyllä aiheutin omalla käytöselläni, enkä siitä katsonut olevan mitään syytä valittaa, eikä varsikaan uikuttaa kun pamppua tuli. Joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. :D
Oikea linja. Hyvä.

Oppenheimer
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1360
Liittynyt: To Syys 26, 2013 5:27 pm

Re: Poliisiharjoittelija teki ilmiannon vanh. konstaapelista Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Oppenheimer »

Se, että poliisilaitos on tehnyt asiasta rikosilmoituksen ja skoude hyllytetty, osoittaa, että harjoittelijapoliisi oli oikealla asialla. Joissakin maissa kansalaiset pelkäävät poliisia yhtä paljon kuin rikollisia ja joissakin jopa enemmän. Viitataan tältä osin vaikkapa Valko-Venäjälle, jossa kopituksen perusteeksi riittää, että kansalainen pukeutuu punavalkoiseen paitaan.

Suomessa asiat ovat toistaiseksi toisin ja poliisilaitos lienee kansalaisten arvostama viranomainen. Toki Aarnio ja muutama kamunsa on rapauttanut luottamusta ihan reippaanlaisesti. Poliisin ylilyönti uudenvuoden yönä on saattanut olla ymmärrettävä, jos tilanne on ollut kiihkeä. Tuskin kuitenkaan moni haluaa kehityksen liikkuvan siihen suuntaan, että panssariautosta pöllähtää kommandopipoisia vihreitä miehiä pamputtelemaan tai muuten pahoinpitelemään kansalaisia milloin milläkin perusteella tai erityisesti ilman mitään perustetta.

napalanko
Rico Tubbs
Viestit: 1281
Liittynyt: La Marras 05, 2016 6:52 pm

Re: Poliisiharjoittelija teki ilmiannon vanh. konstaapelista Helsingissä

Viesti Kirjoittaja napalanko »

No nykyään pääsee poliisiksi Homot ja sivarit ja naisetkin, ja mitä poikkeavampi niin varmemmin pääsee :mrgreen:
Viimeksi muokannut napalanko, Ti Tammi 18, 2022 8:48 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Neuvostoliitto 💯 1922-2022

Avatar
Suihkuputki
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Syys 01, 2021 9:36 am

Re: Poliisiharjoittelija teki ilmiannon vanh. konstaapelista Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Suihkuputki »

Rampsin Kari kirjoitti:
Ti Tammi 18, 2022 2:54 pm
Ilotulitteiden siviilikäytön kieltämistä odotellen...
https://yle.fi/uutiset/3-9999510
Tuolla muutamia kuvia :shock:
Klamydia rallatteli joskus "minä-minä-minä-minä-minä-minä-jeejeejee"! Soveltuu aika hyvin tähänkin "Kyllä minulla pitää olla oikeus paukutella koiranpaska-kissanpieru-pommeja!" mentaliteettiin. :wink:
Siviilikäytön totaalinen kieltäminen saattaa aiheuttaa sen, että sitten alkaa mäiskyyn omatekoiset korvikkeet. Siinä saattaa silmien lisäks mennä vähän muutakin.

Likeavirgin
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4632
Liittynyt: Su Huhti 19, 2020 8:18 pm

Re: Poliisiharjoittelija teki ilmiannon vanh. konstaapelista Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Likeavirgin »

Chinaski kirjoitti:
Ti Tammi 18, 2022 3:00 pm
Hyvä että uusi poliisikunta on vähän sivistysvaltioon sopivampaa kuin vanha. Jos poliisi alkaa pahoinpidellä kahlittua, häkki saa heilua.
Näinpä. Tälläkin palstalla on paljon niitä akselatioranismeja joiden mielestä väärä vallankäyttö on ihan jees ja poliisilla on toimivaltuudet kurmottaa jo raudoitettua, koska onhan hän syyllistynyt jo johonkin niin väkivalta on oikea ratkaisua. Nämä akselatioranismit palstalla eivät ole vielä ymmärtäneet, että väkivalta synnyttää vaan lisää väkivaltaa. Varsinkin, jos sitä väkivaltaa kohdistetaan ihmiseen, joka ei ole edes kenellekkään vaaraksi ympäristössään.

Nuorella poliisille pitäisi Saulin antaa mitali. Teki miehen työn. Ja tämä väärään vallankäyttöön syyllistynyt poliisi pitäisi erottaa välittömästi. Poliisin ammatti on palveluammatti. Hän voi jatkaa samansorttisia töitä esim. pellekerhon velanperijänä tms.

Likeavirgin
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4632
Liittynyt: Su Huhti 19, 2020 8:18 pm

Re: Poliisiharjoittelija teki ilmiannon vanh. konstaapelista Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Likeavirgin »

Kummisetä kirjoitti:
Ti Tammi 18, 2022 5:52 pm
Rampsin Kari kirjoitti:
Ti Tammi 18, 2022 2:54 pm
Ilotulitteiden siviilikäytön kieltämistä odotellen...
https://yle.fi/uutiset/3-9999510
Tuolla muutamia kuvia :shock:
Suojalasien käyttö olisi säästänyt varsin monta typerystä silmävammoilta.
-Ilotulitteiden ampujillehan ne on pakolliset lain mukaan jo vuodesta 2009 mutta ei ole katsojiakaan kielletty käyttämästä.
2018-2019 vuodenvaihteessa 13 sai raketeista silmävammoja, heistä vain 1 oli käyttänyt suojalaseja.
Samaan aikaan kuitenkin raketteja ampui useampi miljoona ihmistä saamatta vammoja. Ei typeryksiä voida suojella valtion taholta kaikelta. Varsinkaan, jos eivät osaa a) ampua raketteja turvallisesti b) koska eivät osaa a:ta eivät osaa myöskään b:tä eli käyttää suojalaseja, jotka suojelisivat heitä siltä, että eivät osaa a:ta.

Avatar
PiikkiSika
Adrian Monk
Viestit: 2808
Liittynyt: To Tammi 14, 2016 11:52 pm

Re: Poliisiharjoittelija teki ilmiannon vanh. konstaapelista Helsingissä

Viesti Kirjoittaja PiikkiSika »

napalanko kirjoitti:
Ti Tammi 18, 2022 8:45 pm
No nykyään pääsee poliisiksi Homot ja sivarit ja naisetkin, ja mitä poikkeavampi niin varmemmin pääsee :mrgreen:
...ja mikäli toiminta muuttuu samalla tällaiseksi, niin aivan tun jees! Käräytelköön itte toisensa sukupuuttoon :mrgreen:
! ! ! Eläköön EU-direktiivit ja kansan syväkyykky ! ! !

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Poliisiharjoittelija teki ilmiannon vanh. konstaapelista Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Kovin moni tuntuu pitävän kiinniotetun ja raudoitetun henkilön pahoinpitelyä hyväksyttävänä.

Suomessa ei ole laissa säädetty väkivaltaa rangaistusmuotona, eikä poliisin ei kuulu olla kuten Judge Dredd jakamassa pikatuomioita. Jos poliisihenkilö kuvittelee elävänsä sarjakuvan dystopiassa niin ei tällöin sovellu poliisiksi lainkaan.

Perustellusta syystä tietyt tehtävät on erotettu toisistaan - poliisi valvoo järjestystä ja estää rikoksia. Poliisi myös tutkii rikoksia. Syyttäjä syyttää rikoksista, rikoksista epäillyllä ja syytetyllä on oikeus avustajaan. Oikeus langettaa tuomion. Rise toimeenpanee vapausrangaistukset.

Kiinniotetun ja raudoitetun henkilön rankaisu väkivallalla ei mahdu sivistysvaltiossa hyväksyttäviin asioihin.

Mitä tulee roskasakkiin joka ampuu ilotulitteita päin muita ihmisiä, on mulla mielipide mitä pitäisi tällaisille tapahtua. Mutta jätän mielipiteen omaan tietooni.

Karhere
Roger Murtaugh
Viestit: 881
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2019 1:27 pm

Re: Poliisiharjoittelija teki ilmiannon vanh. konstaapelista Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Karhere »

Hermione kirjoitti:
Ma Tammi 17, 2022 10:45 pm
Mikähän mahtaa olla harjoittelijan haluttuus työpariksi tämän ilmiannon jälkeen.

Toiminta kuitenkin oli hyvä. Valtiovallan valtuuttama väkivallan käyttäjä ei saa käyttää siviilihenkilöä laajenpia valtuuksiaan väärin ja jos tarvitaan työsuoritteessa väkivaltaa, sen täytyy olla juuri oikein mitoitettua ja tunteet täytyy pitää kurissa työtehtäviä suoritettaessa. Jos uuden polven poliiseissa on henkilöitä jotka uskaltavat puuttua arvoasteikossa itseään korkeammalla olevan työparin toimintaan, niin ehkä on toivoa että poliisivoimista siistiytyy ennen pitkää ainakin pahimmat mätämunat pois.
Taas kaikki poliiin vihaajat vauhdissa, raudoitettu ja vastusti vieläkin poliisia, totta kai sellaisen saa ruhoittaa. Toivottavasti tuo epäpätevä harjoittelija ei pääse koskaan poliisiksi, en luottaisi siihen yhtään.

Vastaa Viestiin