Vantaan vankilan matkasellimurha tammikuussa 2022 - elinkautistuomiot kahdelle

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Gentle
Theo Kojak
Viestit: 1142
Liittynyt: To Maalis 12, 2020 3:19 pm

Re: Vanki surmattiin Vantaan vankilan matkasellissä

Viesti Kirjoittaja Gentle »

Jazzermasser kirjoitti:
Pe Touko 13, 2022 6:24 pm
Gentle kirjoitti:
Pe Touko 13, 2022 6:16 pm
Pakkohan tosta on vartijalle/-joille tulla sanktioita, toivottavasti asia tutkitaan kunnolla.
Tai ehkä jopa komentoketjussa ylempänä oleville. 8n kyllä surkeasti epäonnistuneet työssään. Ellei sitte tarkotua ollu saada pitkäaikaisvankeja lisää. Eiköhän tämä Suomihomopoika istu lähemmäs 20v.
No eihän vartijat oo siellä kyttäämässä koko aikaa..Asiat hoidetaan keskus radion kautta jos jotain pitää hoitaa..Sitten tulee ruuat päivä aikana ja sitten ilta pala klo 20.00 maissa ..Siinä se muu aika on sitten vaan olemista eikä kukaan tarkkaile mitään..!! Yöllä yökkö kattoo välillä että sellissä on kaikki ok ei muuta..Niin kyllä tuolla aikaa voi tehdä ihan mitä vaan
Niin eli asia on hoidettu päin persettä.

Gentle
Theo Kojak
Viestit: 1142
Liittynyt: To Maalis 12, 2020 3:19 pm

Re: Vanki surmattiin Vantaan vankilan matkasellissä

Viesti Kirjoittaja Gentle »

Marja kirjoitti:
Pe Touko 13, 2022 9:13 pm
Gentle kirjoitti:
Pe Touko 13, 2022 6:16 pm
Pakkohan tosta on vartijalle/-joille tulla sanktioita, toivottavasti asia tutkitaan kunnolla.
Tai ehkä jopa komentoketjussa ylempänä oleville. 8n kyllä surkeasti epäonnistuneet työssään. Ellei sitte tarkotua ollu saada pitkäaikaisvankeja lisää. Eiköhän tämä Suomihomopoika istu lähemmäs 20v.
Apulaisjohtaja Jaakko Jokinen ( turvallisuus) varmasti osaisi vastata näihin asioihin , vartioilla tuskin oikeutta siirrellä vankeja sellistä toiseen varsinkaan toisen vangin pyynnöstä.
Niin en tiedä kuka sen päätöksen tekee, nythän joku siirsi tämän suomalaisen kusipään murhaselliin.

Jaakko Kolmonen
Poliisikoira Rex
Viestit: 279
Liittynyt: La Touko 04, 2013 1:26 pm

Re: Vanki surmattiin Vantaan vankilan matkasellissä

Viesti Kirjoittaja Jaakko Kolmonen »

Solttuetsivä kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 12:13 pm
Jaakko Kolmonen kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 11:20 am
En kuvittele yhtään mitään. Jos on esim. diabetes ateriavälit ja toimenpiteet on jotain muuta kuin nuo täällä mainitut ovet 15.30 kiinni- 07.00 auki ja luukusta iltapala jos muistetaan.
Ei nuo vankilat mitään terveyskeskuksia tai hoitokoteja ole.
Jos ei pysty itse huolehtimaan omasta hoidostaan ja lääkinnästä niin silloin oikea paikka vankisairaala tai vankimielisairaala.

Diabetes tai jokin muu sairaus, jos ei pysty itse kontrolloimaan ja hoitamaan sitä niin ei kannata joutua vankilaan.
Ne jotka ei osaa itse hoitaa itseään ja eivät hae vankisairaalaan, kuolevat piste
Meinaat että ruisku taskussa kuljetaan! Täällä ollut esillä vartijoiden osuus kuka mihinkin sviittiin on laitettu, siirretty, pyynnöstä tai pyytämättä. Esillä myös miksi apua ei ole saatu tahi pyydetty ulkoilun ym. yhteydessä.
Verä ny vähä sääki perkele eihä sun oo saatana eres hiki

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Vanki surmattiin Vantaan vankilan matkasellissä

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Oppenheimer kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 11:35 am
Hermione kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 10:14 am
Mulla on tullut tässä mieleen Anneli Auerin vankilahaastattelu ajalta jolloin hän oli istumassa serituomiota. Löytyy kyllä youtubesta joten en linkitä koska on aika lailla OT tähän keskusteluun. Hän kertoi olevansa tavallisella osastolla ja muut vangit olleet tottakai kiinnostuneita hänen tuomiostaan mutta kohtelevan häntä täysin normaalisti. Vilja-Eerikan murhaaja-äitipuoli puolestaan joutui lusimaan samaan aikaan liskolla eristyksissä oman turvallisuutensa vuoksi.

Naiset saattavat olla miehiäkin raadollisempia lapsiin kohdistuneista rikoksista tuomittuja naisia kohtaan.
Mikä on näkemyksesi, miksi Auer sai normaalin kohtelun? Hänet tuomittiin omien lastensa seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Lapset olivat huomattavan nuoria.
Asia selvinnee sen haastattelun katsomalla joten en esitä omia näkemyksiäni, suosittelen katsomaan jos kiinnostaa. Päätän OT:n tästä aiheesta tähän :)

Oppenheimer
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1360
Liittynyt: To Syys 26, 2013 5:27 pm

Re: Vanki surmattiin Vantaan vankilan matkasellissä

Viesti Kirjoittaja Oppenheimer »

Hermione kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 1:32 pm
Oppenheimer kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 11:35 am
Hermione kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 10:14 am
Mulla on tullut tässä mieleen Anneli Auerin vankilahaastattelu ajalta jolloin hän oli istumassa serituomiota. Löytyy kyllä youtubesta joten en linkitä koska on aika lailla OT tähän keskusteluun. Hän kertoi olevansa tavallisella osastolla ja muut vangit olleet tottakai kiinnostuneita hänen tuomiostaan mutta kohtelevan häntä täysin normaalisti. Vilja-Eerikan murhaaja-äitipuoli puolestaan joutui lusimaan samaan aikaan liskolla eristyksissä oman turvallisuutensa vuoksi.

Naiset saattavat olla miehiäkin raadollisempia lapsiin kohdistuneista rikoksista tuomittuja naisia kohtaan.
Mikä on näkemyksesi, miksi Auer sai normaalin kohtelun? Hänet tuomittiin omien lastensa seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Lapset olivat huomattavan nuoria.
Asia selvinnee sen haastattelun katsomalla joten en esitä omia näkemyksiäni, suosittelen katsomaan jos kiinnostaa. Päätän OT:n tästä aiheesta tähän :)
Auerin lätinät eivät ole millään tavalla kiinnostavia. Same.

MackBolan
Nikke Knakkertton
Viestit: 158
Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 2:56 pm

Re: Vanki surmattiin Vantaan vankilan matkasellissä

Viesti Kirjoittaja MackBolan »

tokkaukko kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 11:09 am
Jaakko Kolmonen kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 9:28 am
Luulisi vankiloissa olevan esim. diabetesta tai epilepsiaa sairastavia jolloin silmälläpito on välttämätöntä.

Oletteko te jotaki idiootteja vai mitä moinen kuvitelma että pamput ravaa kokoajan kyselemässä selleissä kuulumisia ja sitten vielä yökkökin ramppaa koko yön,ketjun mukaan saatana 2-3 tunnin välein.

"Hei nukutsä? onko kaikki ok?"

Tämä koko yön vaikka ovien sulkemisen jälkeen klo19, klo 21,klo 00,klo03 ja klo 06. tai hulluimman mukaan 2 tunnin välein klo19 21,klo23,klo01 klo03,klo05 ja herätys klo07.

Ai saatana että on mahtava nukkua,siihen vielä joka väliin se lukkojen ja salpojen kolina 15-20min per osasto.Ne ei ole mitään äänettömiä nättejä abloylukkoja sitten salpoineen päivineen.

Jos saisin päättää, vartijat voisi kolistella salpoja ja kysellä vointeja joka tasatunti 24/7, ja puolelta vielä varmistaa asian. Ei pidä tehdä jekkua jos perse ei kestä kakkua, kun ei näiden pidä mitään lepokoteja olla.
Itse tapaukseen, kyllä näiden samassa sellissä olleiden todistajienkin pitäisi tuomiot saada. Johan lakikin velvoittaa puuttumaan jos joku uhkaa toisen terveyttä ja henkeä.
Miksi elää kalliisti, kun Mononen hautaa halvalla..?

Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Vanki surmattiin Vantaan vankilan matkasellissä

Viesti Kirjoittaja poikani »

MackBolan kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 3:31 pm
Jos saisin päättää, vartijat voisi kolistella salpoja ja kysellä vointeja joka tasatunti 24/7, ja puolelta vielä varmistaa asian. Ei pidä tehdä jekkua jos perse ei kestä kakkua, kun ei näiden pidä mitään lepokoteja olla.
Tuollahan sitä saadaankin tasapainoisia ihmisiä ilahduttamaan meitä muita sitten kun vapaus koittaa. Kyllä vapauden vieminen on riittävä rangaistus.
MackBolan kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 3:31 pm
Itse tapaukseen, kyllä näiden samassa sellissä olleiden todistajienkin pitäisi tuomiot saada. Johan lakikin velvoittaa puuttumaan jos joku uhkaa toisen terveyttä ja henkeä.
Ei kenenkään oman hengen ja terveyden uhalla kuitenkaan tarvitse puuttua väkivaltaan. Muutenhan puoli Suomea olisi saanut tuomion, kun yleensä esimerkiksi katuväkivaltaan ei kukaan puutu.
????? ?? ??????.

salapolize
Susikoski
Viestit: 49
Liittynyt: La Kesä 20, 2020 8:44 pm

Re: Vanki surmattiin Vantaan vankilan matkasellissä

Viesti Kirjoittaja salapolize »

poikani kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 3:37 pm
MackBolan kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 3:31 pm
Jos saisin päättää, vartijat voisi kolistella salpoja ja kysellä vointeja joka tasatunti 24/7, ja puolelta vielä varmistaa asian. Ei pidä tehdä jekkua jos perse ei kestä kakkua, kun ei näiden pidä mitään lepokoteja olla.
Tuollahan sitä saadaankin tasapainoisia ihmisiä ilahduttamaan meitä muita sitten kun vapaus koittaa. Kyllä vapauden vieminen on riittävä rangaistus.
MackBolan kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 3:31 pm
Itse tapaukseen, kyllä näiden samassa sellissä olleiden todistajienkin pitäisi tuomiot saada. Johan lakikin velvoittaa puuttumaan jos joku uhkaa toisen terveyttä ja henkeä.
Ei kenenkään oman hengen ja terveyden uhalla kuitenkaan tarvitse puuttua väkivaltaan. Muutenhan puoli Suomea olisi saanut tuomion, kun yleensä esimerkiksi katuväkivaltaan ei kukaan puutu.
Juu onhan se helposti sanottu ku tehty, mutta kuitenkin tais olla 3 30-40 vuotiasta sellissä niin ei olis muuta tarvinnu ku kolmestaan mennä väliin ja olis homma ollu seis. Mut ei niille nyt mitään tuomiota voi langettaa ettei menny väliin. Tai kolmestaan painaa hälynappia ym..

MackBolan
Nikke Knakkertton
Viestit: 158
Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 2:56 pm

Re: Vanki surmattiin Vantaan vankilan matkasellissä

Viesti Kirjoittaja MackBolan »

poikani kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 3:37 pm
MackBolan kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 3:31 pm
Jos saisin päättää, vartijat voisi kolistella salpoja ja kysellä vointeja joka tasatunti 24/7, ja puolelta vielä varmistaa asian. Ei pidä tehdä jekkua jos perse ei kestä kakkua, kun ei näiden pidä mitään lepokoteja olla.
Tuollahan sitä saadaankin tasapainoisia ihmisiä ilahduttamaan meitä muita sitten kun vapaus koittaa. Kyllä vapauden vieminen on riittävä rangaistus.
MackBolan kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 3:31 pm
Itse tapaukseen, kyllä näiden samassa sellissä olleiden todistajienkin pitäisi tuomiot saada. Johan lakikin velvoittaa puuttumaan jos joku uhkaa toisen terveyttä ja henkeä.
Ei kenenkään oman hengen ja terveyden uhalla kuitenkaan tarvitse puuttua väkivaltaan. Muutenhan puoli Suomea olisi saanut tuomion, kun yleensä esimerkiksi katuväkivaltaan ei kukaan puutu.
Ei tietenkään oman hengen uhalla, mutta tässä ollaan tapettu miestä toista vuorokautta, ja pienen vihjeen voi antaa vartijoille ilman oman hengen menettämistäkin. Katuväkivaltaan puuttumatta jättäminen on vähän toista kuin suljetussa tilassa murhaa vierestä seuraaminen.
Johan sen (puuttumisen laiminlyönti) todistaminenkin oikeudessa on ihan pässinlihaa. Toki aina voi väittää nukkuneensa 36 tuntia putkeen.
Ja puhun nyt siis vain mihin laki velvoittaa, vaikka itse kyllä olisin puuttunut asiaan, kuten uskoakseni suurin osa ns tervejärkisistä ihmisistä.
Miksi elää kalliisti, kun Mononen hautaa halvalla..?

Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Vanki surmattiin Vantaan vankilan matkasellissä

Viesti Kirjoittaja poikani »

MackBolan kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 4:01 pm
Ei tietenkään oman hengen uhalla, mutta tässä ollaan tapettu miestä toista vuorokautta, ja pienen vihjeen voi antaa vartijoille ilman oman hengen menettämistäkin. Katuväkivaltaan puuttumatta jättäminen on vähän toista kuin suljetussa tilassa murhaa vierestä seuraaminen.
Johan sen (puuttumisen laiminlyönti) todistaminenkin oikeudessa on ihan pässinlihaa. Toki aina voi väittää nukkuneensa 36 tuntia putkeen.
Ja puhun nyt siis vain mihin laki velvoittaa, vaikka itse kyllä olisin puuttunut asiaan, kuten uskoakseni suurin osa ns tervejärkisistä ihmisistä.
En tiedä, onko jossakin näkynyt kuvia, mutta en minä ainakaan tiedä millaisia hiirulaisia nämä muut vangit ovat olleet. Vaikka heillä onkin ollut miesylivoima, niin se ei tarkoita, että he olisivat pärjänneet näille kahdelle murhaajalle. Lisäksi yksittäinen vanki ei ole voinut olla varma siitä, tulevatko muut avuksi, jos itse yrittää mennä väliin.

Tietysti olisi voinut juosta vartijoiden syliin ja huutaa: "Apua, täällä murhataan vankia!" Vaikea kuitenkaan näin ulkopuolisena arvioida, onko sekin tuntunut tuossa tilanteessa riskialttiilta tempulta.
????? ?? ??????.

Solttuetsivä
Axel Foley
Viestit: 2406
Liittynyt: La Maalis 19, 2016 1:22 pm

Re: Vanki surmattiin Vantaan vankilan matkasellissä

Viesti Kirjoittaja Solttuetsivä »

MackBolan kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 4:01 pm
poikani kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 3:37 pm
MackBolan kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 3:31 pm
Jos saisin päättää, vartijat voisi kolistella salpoja ja kysellä vointeja joka tasatunti 24/7, ja puolelta vielä varmistaa asian. Ei pidä tehdä jekkua jos perse ei kestä kakkua, kun ei näiden pidä mitään lepokoteja olla.
Tuollahan sitä saadaankin tasapainoisia ihmisiä ilahduttamaan meitä muita sitten kun vapaus koittaa. Kyllä vapauden vieminen on riittävä rangaistus.
MackBolan kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 3:31 pm
Itse tapaukseen, kyllä näiden samassa sellissä olleiden todistajienkin pitäisi tuomiot saada. Johan lakikin velvoittaa puuttumaan jos joku uhkaa toisen terveyttä ja henkeä.
Ei kenenkään oman hengen ja terveyden uhalla kuitenkaan tarvitse puuttua väkivaltaan. Muutenhan puoli Suomea olisi saanut tuomion, kun yleensä esimerkiksi katuväkivaltaan ei kukaan puutu.
Ei tietenkään oman hengen uhalla, mutta tässä ollaan tapettu miestä toista vuorokautta, ja pienen vihjeen voi antaa vartijoille ilman oman hengen menettämistäkin. Katuväkivaltaan puuttumatta jättäminen on vähän toista kuin suljetussa tilassa murhaa vierestä seuraaminen.
Johan sen (puuttumisen laiminlyönti) todistaminenkin oikeudessa on ihan pässinlihaa. Toki aina voi väittää nukkuneensa 36 tuntia putkeen.
Ja puhun nyt siis vain mihin laki velvoittaa, vaikka itse kyllä olisin puuttunut asiaan, kuten uskoakseni suurin osa ns tervejärkisistä ihmisistä.
Kaksi väkivaltarikollista, murhan yrityksestä istuvaa.
Itse en olisi kyllä nähnyt ja kuullut mitään.
Tuohon kun menet puuttumaan niin olisi ollut kaksi kuollutta sellissä yöllä. Uhrin lisäksi vasikointia yrittänyt.

Jos vankilassa aikoo selviytyä, tai yleensäkin kovien väkivaltarikollisten kanssa niin silloin ei kannata sekaantua asioihin.
Oma henki lähtee jos nokkansa työntää toisten asioihin.

Tälläinen tapaus niin itse ainakin olisin toiminut: en näe enkä kuule mitään ja kuulusteluissa kertoisin vain että
en nähnyt enkä kuullut mitään, Jotain hässäkkää siellä on voinut olla. Luin vain kirjaa ja olin keskittynyt siihen kirjaan ja en nähnyt enkä kuullut mitään.

Ja uskoisin että näin olisi toiminut lähes kaikki.
Joku itsemurhakandi tai Darwinin palkinnon saantia haaveileva olisi puuttunut pahoinpitelyyn matkasellissä kun kaksi väkivaltarikollista
tappaa uhria.

Avatar
Jazzermasser
Rico Tubbs
Viestit: 1276
Liittynyt: Ti Heinä 06, 2021 8:10 am

Re: Vanki surmattiin Vantaan vankilan matkasellissä

Viesti Kirjoittaja Jazzermasser »

Sellimurhasta syytetty teki kurkun­leikkaamista kuvaavan eleen, kun oikeus kuuli todistajaa – Syyttäjien mukaan todistajiin yritetään vaikuttaa poikkeuksellisella tavalla
Matkasellissä olleet vangit ovat kertoneet oikeudelle pelosta ja uhkailusta.


https://www.aamulehti.fi/rikos/art-2000008832469.html

Eiarmoa
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Touko 20, 2022 6:31 pm

Re: Vanki surmattiin Vantaan vankilan matkasellissä

Viesti Kirjoittaja Eiarmoa »

Kyllä ihmiset on vittu sekaisin

Haetteko te vartijoista syyllistä kun pedofiili raiskari tapettiin??!! Kerrankin, vihdoin ja viimein Suomessa joku pedari raiskari sai ansionsa mukaan.

Kyllä tätä pelleä säälivät pitäs tappaa samalla tavalla.

Hyvä että tunkivat harjan perseeseen, hyvä että kiduttivat kunnolla ja hyvä että tukehdutti pedari raiskarin hengiltä. Ties kuinka monta raiskausta ja hyväksikäyttötapausta jäi nyt tekemättä kun pikku pedari tapettiin.
Murhaajille ja vartijoille mitalit.

Ruvetkaa nyt vittu säälimään vielä saatana.

MackBolan
Nikke Knakkertton
Viestit: 158
Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 2:56 pm

Re: Vanki surmattiin Vantaan vankilan matkasellissä

Viesti Kirjoittaja MackBolan »

Solttuetsivä kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 5:02 pm
Kaksi väkivaltarikollista, murhan yrityksestä istuvaa.
Itse en olisi kyllä nähnyt ja kuullut mitään.
Tuohon kun menet puuttumaan niin olisi ollut kaksi kuollutta sellissä yöllä. Uhrin lisäksi vasikointia yrittänyt.

Jos vankilassa aikoo selviytyä, tai yleensäkin kovien väkivaltarikollisten kanssa niin silloin ei kannata sekaantua asioihin.
Oma henki lähtee jos nokkansa työntää toisten asioihin.

Tälläinen tapaus niin itse ainakin olisin toiminut: en näe enkä kuule mitään ja kuulusteluissa kertoisin vain että
en nähnyt enkä kuullut mitään, Jotain hässäkkää siellä on voinut olla. Luin vain kirjaa ja olin keskittynyt siihen kirjaan ja en nähnyt enkä kuullut mitään.

Ja uskoisin että näin olisi toiminut lähes kaikki.
Joku itsemurhakandi tai Darwinin palkinnon saantia haaveileva olisi puuttunut pahoinpitelyyn matkasellissä kun kaksi väkivaltarikollista
tappaa uhria.
Tämä asenne on aika sääli, sun täytyy toivoa että kohdalle sattuu juuri se itsemurhakandi tai Darwinin palkinnon saannista haaveileva ohikulkija, kun joku häärää sun kimpussasi pahat mielessä. Sun kohdallasi lukisin kyllä sitä kirjaa.
Mutta itse en kylläkään kuulu kumpaakaan ryhmään, osaan puuttua asiaan ilman itsemurhan uhkaa tai pokaalin himoa silmissä. On puututtu ja tullaan puuttumaan jatkossakin.
En tässäkään tapauksessa olisi suositellut näille todistajille vartijan kirkumista paikalle, vankilassa niistä kun joutuu ongelmiin vasikoimisena, mutta on siellä päivän mittaan mahdollisuuksia kertoa siitä hienovaraisemminkin.
Miksi elää kalliisti, kun Mononen hautaa halvalla..?

Avatar
Moniker
Armas Tammelin
Viestit: 80
Liittynyt: To Touko 19, 2022 1:09 pm

Re: Vanki surmattiin Vantaan vankilan matkasellissä

Viesti Kirjoittaja Moniker »

Hermione kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 10:36 am
Vielä kommentoin Monikerin viestiä, ihan harvinaisen puhuttava ensimmäinen viesti minfolle.
Moniker kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 10:00 am
Tutkintavangit eivät ole yleisesti ottaen "liskolla" vaan itsekin olin Vantaalla erään seksuaalirikollisen kanssa samassa sellissä. Toinen vanki vaati häntä tuijottamaan seinää vasten niin kauan kun kopissa oli. Tämä kiusaamisen uhri oli selvästi jälkeenjäänyt eikä ymmärtänyt lainkaan tilannetta. Jankkasi vain että hänellä on nyt kasvun paikka. Tämä kiusaajakaan ei hänkään mikään hierarkian korkein kukkanen ollut, joten tämän kehitysvammaisen kiusaaminen oli kätevä tapa osoittaa kollegiaalisuutta. Helsingin vankilassakin oli kaksi raiskaria osastolla ja kysyin sitten eräältä vartijalta jutellessamme että miksi he ovat samalla osastolla kun he jo pelkästään rikoksensa puolesta ovat vaarassa, niin vartija sanoi että heidän rikokseensa liittyy jotain epäselvyyksiä. Ja tokihan sitä voi olettaa että vangit kyllä ymmärtävät jos tuomari on perseillyt tuomiossaan. Kerran myös meidän osastolle tuli eräs homoja raiskannut ja ryöstellyt henkilö jolla oli ovet lukossa koko ajan, paitsi kerran kun olin menossa kahville naapuriselliin vain huomatakseni että kaikilla muilla oli salvat kiinni ja olin kahdestaan tämän sankarin kanssa käytävällä. Hieman säikähti kun kävin katsomassa kuka tuntemattoman näköinen hessu on. Muut toki olisivat antaneet nuudeleita jos olisin hänet siihen kameroiden alle piessyt, mutta se kulta on katinkultaa, enkä pamppujen metkuihin lähtenyt mukaan.
Ymmärsinkö oikein, että arvelet pamppujen aiheuttaneen tällaisen, tavallaan vaaratilanteen seksuaalirikolliselle?
Jos tämä tapaus nyt jotain ihmetyttää, niin minua ei. Onhan esimerkiksi Helsingin vankilasta löytynyt kopista jonka kamera on rikki itsensä tappaneena henkilö joka ei osoittanut mitään merkkejä itsetuhoisuudesta hakattuaan poliisin kuulusteluissa. Kaiken lisäksi rundissa on hyvin vaikeaa tappaa itseään.
Tästä aiheestahan löytyy täältä oma keskustelu, ja kyllähän se kysymyksiä herättää että mitä hittoa oikein tapahtui. Kovin on vaikeaa uskoa "itsemurhaan". Tuossa oli aika monta kummallista sattumaa ettei tapahtumainkulkua saatu selvitettyä.
Ja itsekin olen ollut viranomaisen murhayrityksen kohteena ja jos puhun siitä ääneen, laitetaan minut psykiatriselle osastolle vaikka sanomani voisi lukea papereistanikin.
Tämä.

Ei tarvitse täällä kertoa mitä tapahtui, eikä itse asiassa kannata koska samalla on mahdollisuus että henkilöllisyytesi paljastuu. Mutta koska ilmapiiri on muuttunut poliisirikoksia ja risehenkilöstön rikoksia kohtaan, niin tuskin psykiatriselle joudut jos teet asiasta rikosilmoituken ja asia selvitettäisiin. Murhayritys ei ihan parissa hassussa vuodessa vanhene.
Vähintäänkin hyvin kyseenalaista pitää seksuaalirikoksesta tuomittua normiosastolla. "Eno" kyllä oli tarkasti vartioituna, mutta korkean profiilin vangit saavat muutenkin vippikohtelua ettei tule sanomista aivan kuten poliisikin käy vaikka ostamassa julkkikselle uuden Mersun varastetun tilalle saadakseen positiivista näkyvyyttä Instagramissa.

Kyllä se omerta on hyvin vahvasti läsnä viranomaistoiminnassa yhä tänäkin päivänä. Viranomaiset ovat vasikkalinjoistakin hyvin huolissaan sillä ovat itse niin kovia maalittamaan. Itse esimerkiksi olen kuulemma Breivikin suuri ihailija ja sekös onkin monta viranomaista saattanut ovelleni.

E: Jälleen vähän ot. Jos poliisin ammattijärjestö pelkää hyvien poliisien jäävän alakynteen pahojen maalittaessa, niin silloin ei puhuta parista henkilöstä, vaan nk. kriittinen massa on ylitetty rankasti. Näin paljon poliisi luottaa poliisiin.
Tietä käyden tien on vanki, vapaa on vain umpihanki

Vastaa Viestiin