Kankaanpää: Pyöräilijä kuoli törmättyään betoniporsaaseen alikulkutunnelissa
Re: Kankaanpää: Pyöräilijä kuoli törmättyään betoniporsaaseen alikulkutunnelissa
Ei tuota betoniporsaan asettamista keskelle tietä voi kuvata kuin yhdellä sanalla, ilkivalta. Varsinkin, kun kyse on ollut tahallisesta toiminnasta.
Suomessa taitaa edelleen kuolla tieliikenteessä suhteellisesti ottaen enemmän väkeä kuin esimerkiksi Ruotsissa tai Norjassa, ja kovin puheissa selitetään, miten tavoitteena on saada liikennekuolemien määrä alas, mutta käsittämätöntä höpötystä se on, jos käytännön tasolla liikenneympäristön suunnittelu perustuu ansoitukseen ja ilkivaltaan.
Suomessa taitaa edelleen kuolla tieliikenteessä suhteellisesti ottaen enemmän väkeä kuin esimerkiksi Ruotsissa tai Norjassa, ja kovin puheissa selitetään, miten tavoitteena on saada liikennekuolemien määrä alas, mutta käsittämätöntä höpötystä se on, jos käytännön tasolla liikenneympäristön suunnittelu perustuu ansoitukseen ja ilkivaltaan.
- poikani
- Telkkaridekkareiden asiantuntija
- Viestit: 9987
- Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
- Paikkakunta: ?? ???????
Re: Kankaanpää: Pyöräilijä kuoli törmättyään betoniporsaaseen alikulkutunnelissa
Kylläpä nyt vedetään överiksi. Suomi on liikenneturvaltaan maailman parhaita maita. Hyvä esimerkki on parin vuoden jakso, jolloin Helsingissä ei kuollut yhtään jalankulkijaa. Asukkaita kuitenkin tuollaiset 650 000 ja tavattomasti muualta vierailevia lisäksi. Liikenteessä kuolleista erittäin suuri osa on törkeästi liikennesääntöjä rikkovia.
????? ?? ??????.
-
- Jessica Fletcher
- Viestit: 3006
- Liittynyt: Pe Syys 18, 2020 5:51 pm
Re: Kankaanpää: Pyöräilijä kuoli törmättyään betoniporsaaseen alikulkutunnelissa
Miten Helsinki liittyy Kankaanpäähän ja millä törkeällä tavalla pyöräilijä Kankaanpäässä mahtoi rikkoa liikennesääntöjä ajaessaan betoniporsaaseen pimeässä tunnelissa?poikani kirjoitti: ↑Su Elo 07, 2022 5:40 pmKylläpä nyt vedetään överiksi. Suomi on liikenneturvaltaan maailman parhaita maita. Hyvä esimerkki on parin vuoden jakso, jolloin Helsingissä ei kuollut yhtään jalankulkijaa. Asukkaita kuitenkin tuollaiset 650 000 ja tavattomasti muualta vierailevia lisäksi. Liikenteessä kuolleista erittäin suuri osa on törkeästi liikennesääntöjä rikkovia.
Turha tälläisia ansoja on whataboutismilla perustella.
Re: Kankaanpää: Pyöräilijä kuoli törmättyään betoniporsaaseen alikulkutunnelissa
ipr kirjoitti: ↑Su Elo 07, 2022 5:24 pm Ei tuota betoniporsaan asettamista keskelle tietä voi kuvata kuin yhdellä sanalla, ilkivalta. Varsinkin, kun kyse on ollut tahallisesta toiminnasta.
Suomessa taitaa edelleen kuolla tieliikenteessä suhteellisesti ottaen enemmän väkeä kuin esimerkiksi Ruotsissa tai Norjassa, ja kovin puheissa selitetään, miten tavoitteena on saada liikennekuolemien määrä alas, mutta käsittämätöntä höpötystä se on, jos käytännön tasolla liikenneympäristön suunnittelu perustuu ansoitukseen ja ilkivaltaan.
Nimenomaan edesvastuuttomasta ansoituksesta tuossa on kyse ollut.
Kankaanpääläisjärkeä Ihmishengestä vastuussa myös betoniporsaan "oikeasta" sijoittelupaikasta huolehtineet.
Teoilla on seurauksensa.
Kaikenlaiset täällä jankuttavat kirjoittajat eivät tunnu edelleenkään käsittävän, että betoniporsaan asettamisen syy oli mielivaltainen ja uhreina olisi voinut ajanmittaan olla muitakin kuin aikuiset pyöräilijät.
Että ilmeisesti nuorehkoja jannuja päätetty "kouluttaa" yhteistuumin Kankaanpäässä.... Alueen asukkailta saadun palautteen mukaan betonieste siirrettiin tunneliin, koska tunnelin ulkopuolella autot kiersivät esteen ja jatkoivat ajoaan tunneliin.
Kun noista alikuluista ajellaan läpi joka puolella Suomea, niin monessako on moinen porsaansiirtelyoperaatio toteutettu, koska valitettu ja käskytetty . Tuskin missään. Koska ajateltu moisen ansoituksen seurauksia.
Siihen olisi autolla/mopoautoilla liikkuneet törmänneet ja alamäkeen ajelleet apupyöristään luopuneet pikkulapset, ekaluokalaiset ja muutkin koululaiset. Seniorit niillä kankeilla pyöräkelkoillaan eivät myöskään ketterästi ajolinjojaan muuttele.
Sama kuin kiristäisi lippusiiman keskelle alikulkua muutaman heijastimen kanssa. "Koska siitä ajellaan mopoilla."
- poikani
- Telkkaridekkareiden asiantuntija
- Viestit: 9987
- Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
- Paikkakunta: ?? ???????
Re: Kankaanpää: Pyöräilijä kuoli törmättyään betoniporsaaseen alikulkutunnelissa
Suomen liikenneturvallisuus, josta Helsinki esimerkkinä: Lue se ipr-nimimerkin hysteerinen viesti, niin ehkä asia valkenee sinullekin.JanitaSlim kirjoitti: ↑Su Elo 07, 2022 5:53 pmMiten Helsinki liittyy Kankaanpäähän ja millä törkeällä tavalla pyöräilijä Kankaanpäässä mahtoi rikkoa liikennesääntöjä ajaessaan betoniporsaaseen pimeässä tunnelissa?poikani kirjoitti: ↑Su Elo 07, 2022 5:40 pmKylläpä nyt vedetään överiksi. Suomi on liikenneturvaltaan maailman parhaita maita. Hyvä esimerkki on parin vuoden jakso, jolloin Helsingissä ei kuollut yhtään jalankulkijaa. Asukkaita kuitenkin tuollaiset 650 000 ja tavattomasti muualta vierailevia lisäksi. Liikenteessä kuolleista erittäin suuri osa on törkeästi liikennesääntöjä rikkovia.
En minä väittänyt viestissäni pyöräilijän rikkoneen liikennesääntöjä, vaan kumosin nimimerkin hysteerisen väitteen siitä, että täällä "ansoituksen ja ilkivallan" vuoksi on huonot tilastot liikenneturvallisuudesta. Pyöräilijä tosin vaaransi liikenteen, koska käytti liian suurta tilannenopeutta. Hän ajoi kuolemaan johtavaa vauhtia, vaikka ei edes nähnyt eteensä. Mitä jos siinä olisi ollut jalankulkija? Niin.
Tämä ei ollut ansa. Sinä et tiedä mitä whataboutismilla tarkoitetaan. Mene pois.JanitaSlim kirjoitti: ↑Su Elo 07, 2022 5:53 pmTurha tälläisia ansoja on whataboutismilla perustella.
????? ?? ??????.
Re: Kankaanpää: Pyöräilijä kuoli törmättyään betoniporsaaseen alikulkutunnelissa
Se onneksi moninkertaisesti todennäköisempää vielä onkin, että alikulussa törmää nukkumassa olevaan pulsuun kuin betoniporsaaseen.
Raisiossa oli tällä viikolla vähän vastaava tilanne kuin tämä Kankaanpään keissi. Pyörätie oli vedetty vanhan kaivonkannen päälle, joka oli nyt pettänyt ja keskelle tietä ilmestynyt metrin kanttiinsa leveä syvä kuoppa. Kansalaiset olivat hysteerisinä soitelleet hätäkeskukseen ja poliisia oli pyydetty paikalle. Aika nopeasti ansa olikin sitten ilmeisesti merkitty asianmukaisesti ja kaupunki lupaili hetimmiten korjata tien. Kuoppa on tietysti myös hiukan hankalampi havaita kuin betoniporsas, mutta periaatteessa on hyvin samasta asiasta kyse; molemmat kyllä näkee, kun pitää silmät auki ja katsoo eteensä.
Autolijatkin aina kovasti valittavat, jos on kuoppia tiessä, että kuka korvaa, jos rikkoo auton ajaessaan kuoppaan. Luulen, että valittaisivat betoniporsaistakin, vaikka voihan siellä kauriiseenkin törmätä – ja onneksi paljon todennäköisemmin törmääkin, ihan niin kuin pyörätien alikulussakin todennäköisemmin törmää nukkuvaan juoppoon kuin betoniporsaaseen.
Raisiossa oli tällä viikolla vähän vastaava tilanne kuin tämä Kankaanpään keissi. Pyörätie oli vedetty vanhan kaivonkannen päälle, joka oli nyt pettänyt ja keskelle tietä ilmestynyt metrin kanttiinsa leveä syvä kuoppa. Kansalaiset olivat hysteerisinä soitelleet hätäkeskukseen ja poliisia oli pyydetty paikalle. Aika nopeasti ansa olikin sitten ilmeisesti merkitty asianmukaisesti ja kaupunki lupaili hetimmiten korjata tien. Kuoppa on tietysti myös hiukan hankalampi havaita kuin betoniporsas, mutta periaatteessa on hyvin samasta asiasta kyse; molemmat kyllä näkee, kun pitää silmät auki ja katsoo eteensä.
Autolijatkin aina kovasti valittavat, jos on kuoppia tiessä, että kuka korvaa, jos rikkoo auton ajaessaan kuoppaan. Luulen, että valittaisivat betoniporsaistakin, vaikka voihan siellä kauriiseenkin törmätä – ja onneksi paljon todennäköisemmin törmääkin, ihan niin kuin pyörätien alikulussakin todennäköisemmin törmää nukkuvaan juoppoon kuin betoniporsaaseen.
Re: Kankaanpää: Pyöräilijä kuoli törmättyään betoniporsaaseen alikulkutunnelissa
Jos pyörällä pimeässä ajaessa ei näe eteensä vaan ajaa kuin sokea, joka on oppinut reitin, onko vika pyöräilijässä vai reitissä? Ei ole kovin vaikea kysymys tämäkään mielestäni, kun laki jo vaatii pyörään valon jos pimeällä ajaa.
Re: Kankaanpää: Pyöräilijä kuoli törmättyään betoniporsaaseen alikulkutunnelissa
Niin, totta kai pyöräilijässä on vikaa isosti, jos ajaa päin betoniporsasta. Ei se silti sitä mihinkään muuta, että betoniporsaan asettaminen keskelle tietä on ilkivaltaa, eikä vain hauska källi. Useimmiten, kun onnettomuus sattuu, on vikaan menty jo useammassa asiassa.
Valoja muuten ei laki vaadi pyörään sen takia, että pyöräilijä näkisi eteensä, vaan siksi, että muut tienkäyttäjät näkisivät pyöräilijän. Tähän liittyen laki vaatii pyörään myös takavalon, joka ei auta pyöräilijää näkemään, mutta auttaa muita näkemään pyöräilijän. Looginen johtopäätös tästä on, että olisi ollut suotavaa tehdä betoniporsaskin pimeällä edes näkyväksi, kuten pyöräilijänkin pitää lain mukaan itsensä tehdä.
Valoja muuten ei laki vaadi pyörään sen takia, että pyöräilijä näkisi eteensä, vaan siksi, että muut tienkäyttäjät näkisivät pyöräilijän. Tähän liittyen laki vaatii pyörään myös takavalon, joka ei auta pyöräilijää näkemään, mutta auttaa muita näkemään pyöräilijän. Looginen johtopäätös tästä on, että olisi ollut suotavaa tehdä betoniporsaskin pimeällä edes näkyväksi, kuten pyöräilijänkin pitää lain mukaan itsensä tehdä.
Re: Kankaanpää: Pyöräilijä kuoli törmättyään betoniporsaaseen alikulkutunnelissa
Betoniporsaan laittaminen keskelle tietä on liikenteenohjausta. Ei ilkivaltaa, eikä hauska tai vähemmän hauska källi.
Kyllä vaan, usein onnettomuus on useamman tekijän summa, mutta toisinaan ei tarvita kuin yksi turvallisuudesta välinpitämätön pyöräilijä, joka jatkaa ajamista liian kovalla vauhdilla, vaikka ei näe eteensä.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
-
- James Bond (Daniel Graig)
- Viestit: 17110
- Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am
Re: Kankaanpää: Pyöräilijä kuoli törmättyään betoniporsaaseen alikulkutunnelissa
Satakunnan KansaMies ajoi pimeässä päin betoniporsasta ja kuoli – Esitutkinta valmistui: Yhtä henkilöä syytä epäillä virkavelvollisuuden rikkomisesta ja kuolemantuottamuksesta
Kankaanpään Toivontien viime toukokuinen pyöräilyturma on edennyt syyttäjälle.
Viime toukokuussa noin 60-vuotiaan miehen hengen vaatineen pyöräilyonnettomuuden esitutkinta on valmistunut.
Poliisin esitutkinnan perusteella onnettomuudessa on syytä epäillä yhtä henkilöä virkavelvollisuuden rikkomisesta ja kuolemantuottamuksesta. Tutkinta on edennyt syyttäjälle.
Asian käsittelyn tarkkaa aikataulua ei voida vielä arvioida.
KANKAANPÄÄN kaupunki oli asettanut Toivontien kevyenliikenteenväylän alikulun keskelle betoniporsaan estämään ajoneuvoliikennettä.
Kuolemaan johtanut onnettomuus tapahtui, kun yöllisellä pyöräretkellä ollut noin 60-vuotias mies ajoi pimeään tunneliin, törmäsi keskellä ajoväylää olleeseen betoniporsaaseen ja menehtyi saamiinsa vammoihin. Onnettomuuden uhrin löysi varhaisella aamulenkillä ollut henkilö noin kello puoli kolmen aikaan aamuyöllä.
Vain päivää ennen onnettomuutta Kankaanpään katuvaloverkossa aloitettiin niin sanottu kesäsammutus, eli ydinkeskustaa lukuun ottamatta kaupungin katuvaloverkko oli sammutettuna. Myös alikulkutunnelit kuuluivat kesäsammutuksen piiriin.
Esitutkinnan valmistumisesta uutisoi ensimmäisenä Yle verkkosivuillaan.
25.1.2023 11:01
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Re: Kankaanpää: Pyöräilijä kuoli törmättyään betoniporsaaseen alikulkutunnelissa
Pitäisköhän onnettomuuksien välttämiseksi yhteiskunnan pistää joku kampanja spandexeille, että jos et näe missä ajat ja minne ajat, niin älä aja.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
Re: Kankaanpää: Pyöräilijä kuoli törmättyään betoniporsaaseen alikulkutunnelissa
Syytteen perusteella ei. Ennemmin ne koulutusresurssit kunnan työtekijöille aiheeseen mihin kannattaa betoniporsaita laittaa ja mihin ei. Seuraavat betoniporsaat saattavat muutoin löytyä moottoritieltä.
Re: Kankaanpää: Pyöräilijä kuoli törmättyään betoniporsaaseen alikulkutunnelissa
Vielä on toivoa, että oikeudessa todetaan toisin. En oikeasti halua sellaisessa yhteiskunnassa, jossa aina jotain tehdessä pitää puolet ajasta tuhlata sen pohtimiseen, että onko mahdollista loukata itsensä jos täydellisen välinpitämättömästi sokkona painaa menemään. Kevyen liikenteen väylästä on kuitenkin vielä aika paljon matkaa motariin.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
Re: Kankaanpää: Pyöräilijä kuoli törmättyään betoniporsaaseen alikulkutunnelissa
Syyte on siis kuolemantuottamuksesta ja virkavelvollisuuden rikkomisesta.meitzi kirjoitti: ↑To Tammi 26, 2023 1:35 amVielä on toivoa, että oikeudessa todetaan toisin. En oikeasti halua sellaisessa yhteiskunnassa, jossa aina jotain tehdessä pitää puolet ajasta tuhlata sen pohtimiseen, että onko mahdollista loukata itsensä jos täydellisen välinpitämättömästi sokkona painaa menemään. Kevyen liikenteen väylästä on kuitenkin vielä aika paljon matkaa motariin.
Täysin järjenköyhää ja vastuutonta laittaa betonimöhkäle pyörätielle ja vieläpä kohtaan, jonne on muutenkin heikko näkyvyys.
"Oliko Kankaanpään 'reppurännin' valitettava onnettomuus vain ajan kysymys? Keskelle alikulkutunnelia asetettu betoniporsas suorastaan huusi onnettomuutta. Lukion suunnalta pyöräilevät saavat pelkän painovoiman avustuksella hyvät vauhdit tunneliin tultaessa. Vakavan onnettomuuden todennäköisyys oli todennäköinen."
https://www.satakunnankansa.fi/kolumnit ... 25437.html