Alakoululainen pahoinpideltiin Vantaalla koulun pihalla maanantaina

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5116
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Alakoululainen pahoinpideltiin Vantaalla koulun pihalla maanantaina

Viesti Kirjoittaja meitzi »

poikani kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 12:35 pm
Kun olin itse lapsi, meidän koulullamme pahoinpideltiin joka välitunti. Ainoastakaan ei uutisoitu.
Meillä ei ihan joka välitunti sentään mutta vähintään kerran päivässä oli joku tilanne jossain kohtaa välituntialuetta. Siis jostain 3-luokasta alkaen ja jatkui jonnekin seiskaan kasiin. Meillä oli toki varmaan pienempi koulukin, ala-asteella noin 400 oppilasta, ja välitunnit jaettu kahteen pihaan siten, ettei 1-2 luokka ole tekemisissä isompien kuin 3 luokkalaisten kanssa. Kolmasluokkalaiset saivat itse päättää kummalla pihalla ovat. Yläasteella oli noin 350 oppilasta.

Onneksi nykyisin asioihin puututaan herkemmin, eikä anneta moisen meiningin vakioitua tavalliseksi arjeksi.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi

Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Alakoululainen pahoinpideltiin Vantaalla koulun pihalla maanantaina

Viesti Kirjoittaja poikani »

meitzi kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 9:28 pm
poikani kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 12:35 pm
Kun olin itse lapsi, meidän koulullamme pahoinpideltiin joka välitunti. Ainoastakaan ei uutisoitu.
Meillä ei ihan joka välitunti sentään mutta vähintään kerran päivässä oli joku tilanne jossain kohtaa välituntialuetta. Siis jostain 3-luokasta alkaen ja jatkui jonnekin seiskaan kasiin. Meillä oli toki varmaan pienempi koulukin, ala-asteella noin 400 oppilasta, ja välitunnit jaettu kahteen pihaan siten, ettei 1-2 luokka ole tekemisissä isompien kuin 3 luokkalaisten kanssa. Kolmasluokkalaiset saivat itse päättää kummalla pihalla ovat. Yläasteella oli noin 350 oppilasta.
Ei minunkaan koulussani tilanne ollut joka vuosi noin paha, mutta ehkäpä parin vuoden ajan se oli todella sellaista gladiaattorimeininkiä, jos nyt nuorista pojista voi moista ilmaisua käyttää. Kun kello soi tunnin loppumisen merkiksi, se oli kuin nyrkkeilykehän kello. Vähintään pari jätkää tappeli ja muut kannustivat plus peittelivät näkyvyyttä, että opettajat eivät huomaisi. Mitenkään aina ei ollut kumpikin osapuoli halukas tappelemaan, mutta sitähän ei keltään kyselty. Vasta jälkikäteen olen ajatellut, että olihan se aikamoinen kokemus. Nykyään olisi varmasti tehty asialle jotakin, mutta ennen "pojat olivat poikia".

Olen todella hämmästynyt, että täällä muutama kyseenalaistaa jutun. Meillä ei käytetty kotona koskaan huumeita, mutta ei tulisi mieleenkään kyseenalaistaa sitä, jos joku kertoo isän ja äidin vetäneen kamaa. Ihmeellistä omaan napaan tuijottamista.
????? ?? ??????.

Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5116
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Alakoululainen pahoinpideltiin Vantaalla koulun pihalla maanantaina

Viesti Kirjoittaja meitzi »

poikani kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 9:33 pm
Ei minunkaan koulussani tilanne ollut joka vuosi noin paha, mutta ehkäpä parin vuoden ajan se oli todella sellaista gladiaattorimeininkiä, jos nyt nuorista pojista voi moista ilmaisua käyttää. Kun kello soi tunnin loppumisen merkiksi, se oli kuin nyrkkeilykehän kello. Vähintään pari jätkää tappeli ja muut kannustivat plus peittelivät näkyvyyttä, että opettajat eivät huomaisi. Mitenkään aina ei ollut kumpikin osapuoli halukas tappelemaan, mutta sitähän ei keltään kyselty. Vasta jälkikäteen olen ajatellut, että olihan se aikamoinen kokemus. Nykyään olisi varmasti tehty asialle jotakin, mutta ennen "pojat olivat poikia".
Mä aloitin kouluni -79 ja on hiukan sellainen käsitys, että minua muutamia vuosia vanhempien kohdalla olisi ollut tuollainen jakso. Siinä mielessä samoja perintöjä oli vielä, että ei todellakaan läheskään aina toinen osapuoli ollut halukas "ottamaan erää", mutta tilanne oli väistämätön jos oli kohteeksi valikoitunut. Viimeistään koulun jälkeen kotimatkalla, jossa ei enää tarvinnut välittää valvovista silmistä, joten edes pakeneminen ei enää auttanut, koska kannustajat tarvittaessa jahtasi ja kampitti odottamaan turpaan vetäjää.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi

Avatar
Marokon Kauhu
Perry Mason
Viestit: 3691
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 9:06 pm
Paikkakunta: Rio Grande

Re: Alakoululainen pahoinpideltiin Vantaalla koulun pihalla maanantaina

Viesti Kirjoittaja Marokon Kauhu »

poikani kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 8:26 pm
Eikä edelleenkään ollut mikään slummi, vaan ihan normaali helsinkiläinen asuinalue.

Jos palataan vähän tähän ketjun aiheeseen, niin onko nykyään uutiskynnys vain noin matala, vai onko oppilas pahoinpidelty suunnilleen aivovammaan asti?
Stadissa on se karu meininki.


Olisiko ollut aseita tai muuten ihan kunnon hengenlähdön uhka tilanteessa?
Ilmeisesti nämä hommat on monikultuurisuuden leviämisen myötä koventuneet entisestään.
- Kilo kokaiinia, kolme yhden hinnalla
- Kilo kokaiinia, en oo joutumassa linnaan
- Sösssön sössön
- Äbälä wäbälä
Milan Jaff - jolle annettiin näin ensi alkuun 10 vuotta linnaa

Manntag
Lauri Hanhivaara
Viestit: 125
Liittynyt: Ti Heinä 14, 2020 6:58 pm

Re: Alakoululainen pahoinpideltiin Vantaalla koulun pihalla maanantaina

Viesti Kirjoittaja Manntag »

poikani kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 8:26 pm
Jos palataan vähän tähän ketjun aiheeseen, niin onko nykyään uutiskynnys vain noin matala, vai onko oppilas pahoinpidelty suunnilleen aivovammaan asti?
Tähän kyllä kiinnostaisi saada selvyyttä, kellään tarkempaa tietoa tapahtuneesta?
Mitähän sanaa mustista käytetään espanjankielisissä maissa?

Matti Ja Maija
Rico Tubbs
Viestit: 1231
Liittynyt: Pe Helmi 25, 2022 11:32 am

Re: Alakoululainen pahoinpideltiin Vantaalla koulun pihalla maanantaina

Viesti Kirjoittaja Matti Ja Maija »

Ainiin, jäi sanomatta vielä, sain itsekkin turpaan koulussa, kun ei heille kelvannut minun ulkonäkö, sain ikävästi kiusausta ja pilkkaa, no onneksi monelle koulukiusaajalle on KARMA käynyt kylässä, niin osa makaa horsmaa ja toiset eivät pääse koskaan enää ihmistenilmoille.

Mutta minä se vaan porskutan yhteikunnassa töissä ja yms.

En ole yhtään katkera.

ps. en ole heille mitään tehnyt, mutta, kun karma iskee, niin se on jännä juttu.
Slava Ukraini! <3

annaanna

Re: Alakoululainen pahoinpideltiin Vantaalla koulun pihalla maanantaina

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Sheriflock kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 11:21 am
Käytöshäiriöiset somppulapset asialla.
Käyttäjä Sheriflock on asettanut esille alaikäisiä syyllistävän viestin ilman lähdetietoa.
Ei pitäisi olla mahdollista :shock:

Sheriflock
Lauri Hanhivaara
Viestit: 127
Liittynyt: Ti Kesä 20, 2017 12:48 pm

Re: Alakoululainen pahoinpideltiin Vantaalla koulun pihalla maanantaina

Viesti Kirjoittaja Sheriflock »

annaanna kirjoitti:
Su Touko 22, 2022 6:36 am
Sheriflock kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 11:21 am
Käytöshäiriöiset somppulapset asialla.
Käyttäjä Sheriflock on asettanut esille alaikäisiä syyllistävän viestin ilman lähdetietoa.
Ei pitäisi olla mahdollista :shock:
Anteeksi. Kuulin tämän erään lapsen vanhemmalta.

Aasinajaja
Nikke Knakkertton
Viestit: 184
Liittynyt: To Joulu 19, 2019 12:19 pm

Re: Alakoululainen pahoinpideltiin Vantaalla koulun pihalla maanantaina

Viesti Kirjoittaja Aasinajaja »

Gurney kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 3:40 pm
poikani kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 12:35 pm
Kun olin itse lapsi, meidän koulullamme pahoinpideltiin joka välitunti. Ainoastakaan ei uutisoitu.
Kun olin itse lapsi, meidän koululla ei koskaan pahoinpidelty ketään.

Missä lie slummisssa olet lapsuutesi viettänyt jos tuo oli normaalia?
Ihmettelin vähän samaa. Kävin itse ala-asteen, yläasteen ja lukion itä-Helsingissä pahamaineisessa Kontulan ala-/yläasteella ja HYLlissä, ja varsinkin tuollaisten "joukolla yhden kimppuun" tapaukset olivat erittäin harvinaisia elleivät jopa olemattomia. Kiusaamista kyllä (varmasti) oli mutta ei selkeitä pahoinpitelyitä.

Tosin siitä on niin kauan aikaa että silloin koulun oppilaat olivat kovinkin kalpeita, vaikka oli siellä joukossa toki Bomfunk MC:n Raymond Ebanks vähän väriä antamassa. Vaikutti silloin ihan sopuisalta ja positiiviselta kaverilta (ei kuulunut lähipiiriini, oltiin eri vuosiluokilla), hän nyt ei ainakaan mitään joukkotappelua olisi aloittanut. Toisaalta hän onkin maailmankansalainen, syntynyt Lontoossa, isä leppoisa jamaikalainen.

Avatar
Moderaattorit
Moderaattori
Viestit: 1484
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 3:20 pm

Re: Alakoululainen pahoinpideltiin Vantaalla koulun pihalla maanantaina

Viesti Kirjoittaja Moderaattorit »

Oliko ketjun aiheeseen kenelläkään mitään annettavaa, vai jatketaanko vielä omien kouluaikojen kertaamisella? Poistettu muutama trollausviesti.
-NILS-
Ne tietää, jotka tietää...

Vastaa Viestiin