Joo sen tiedän että hän sillä pääasiassa ajaa ja puhunut omanaan. Ja on tosiaan töissä niin on mahdollista että on oikeasti myös oma tai sitten tosiaan on hallitsija vaikka vanhemmat omistaa.poikani kirjoitti: ↑Ke Elo 17, 2022 12:09 pmVoihan se Tesla olla ollut sillä lailla "oma", että se on ollut ainoastaan tai ainakin pääsääntöisesti pojan käytössä. Samoin joku sanoo, että "tässä on mun koti/asunto", vaikka se olisikin äitylin omistama.Tietäjä2001 kirjoitti: ↑Ke Elo 17, 2022 12:06 pmOkei joo hyvin mahdollista jos tää on tietoa? Kuullut kanssa vaan että olisi hänen oma, mutta tosiaan totuus voi olla toinen.
Epäily: 18-vuotias ajoi Teslalla 72-vuotiaan pyöräilijän päälle Helsingissä – pyöräilijä kuoli
-
- Jack Taylor
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ti Elo 16, 2022 3:51 pm
Re: Epäily: 18-vuotias ajoi Teslalla 72-vuotiaan pyöräilijän päälle Helsingissä – pyöräilijä kuoli
-
- Jack Taylor
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ti Elo 16, 2022 3:51 pm
Re: Epäily: 18-vuotias ajoi Teslalla 72-vuotiaan pyöräilijän päälle Helsingissä – pyöräilijä kuoli
Mitenköhän muuten vakuutusyhtiö suhtautuu tollaiseen että ajettu kolari ilman korttia niin tuleeko he esim. auton korjauksessa vastaan? Tiedän että auton vahingot on varmasti pienin murhe tässä, mutta mietin taloudellista puolta että jos vaikka auto on rahoitusyhtiön niin kuka maksaa korjaukset.
Re: Epäily: 18-vuotias ajoi Teslalla 72-vuotiaan pyöräilijän päälle Helsingissä – pyöräilijä kuoli
Mikäli paljastuu että Tesla ei ajanut ylinopeutta niin ei voi kuin ihmetellä mistä paperimassasta ne autot tehdään, 50km/h vauhdista 72-vuotiaan naisen päälle ja vahingot ajoneuvolle ovat kuin hirvikolarissa. Tämän lisäksi sekä pyörä että auto ovat päätyneet usean kymmenen metrin päähän törmäyspaikalta.Tietäjä2001 kirjoitti: ↑Ke Elo 17, 2022 10:49 amMuuhun en osaa ottaa kantaa, mut pyöräilijällä oli kypärä päässä. Se törmäys oli kuitenkin niin kova ettei se kypärä paljon mitään suojannut ja tuulilasissa oli ihmisen kokoinen reikä.Starbalia kirjoitti: ↑Ke Elo 17, 2022 10:27 am Olisi mahtavaa jos paljastuisi;
1) Tesla ajanut rajoitusten mukaisesti
2) Pyöräilijällä ei ollut kypärää päässä
3) Pyöräilijä ei noudattanut väistämisvelvollisuutta
Tuo risteyalue on kyllä aivan perseestä. Pyöräilijät tulevat suoraan nurkan takaa loivaa alamäkeä risteyskohtaan ja yleensä vielä ihan helvetin kovaa. Tässä samassa ylityksessä on tullut todistettua niin monta tilannetta, että dashcamin jos omistaisin olisi jaettavaa palstalaisille ja miksei muillekin. Tuolta tullaan pyörälijöiden toimesta yleensä aivan holtittomasti luottaen siihen, että autoilija kyllä väistää - ei muuten väistä. On keskisormea, on lähdetty pyörällä jahtamaan autoilijaa ja kaiken kukkuraksi ollut myös käsirysyä mikä päättynyt selvittelyyn viereiselle P paikalle.
Tesloissa on vielä oma kojelautakamera mikä tallentaa kuvaa aina virtojen ollessa päällä. Kaiken lisäksi näissä on tämä kolari toiminto, jossa Tesla tallentaa edelliset 10 minuuttia tapahtumasta kaiken. Eli toisin sanoen tämä on Poliisille varmasti aika helppo selvitettävä.
En osaa ite sanoa minkälaisen vauhdin pitää olla että noin kova törmäys tulee ja toki jos on vähänkään isompikokoisempi ihminen niin ei kai se tuulilasi kestä vaikka vauhti olisi hiljaisempikin.
Mutta joo vierastan kanssa sitä että on jo todettu tappajaksi joka palstalla kun ei ole vielä faktoja eikä syytteitä tai tuomiota. Joo fakta on että hänellä ei ollut korttia, mut sit jos kaikki muuten mennyt lain mukaan kuskin puolelta (nopeudet jne.) niin ei kyllä se ajokorttikaan olisi tässä tapauksessa uhria pelastanut. Toki voidaan jossitella että sit auto ei olisi ollut liikenteessä ja tossa kohtaan, mutta he oli tulossa itsenäisyyspäivän tapahtumasta niin varmasti sit joku toinen olisi ajannut. Mut joo tällainen spekulointi on vähän turhaa kun ei ole vielä faktoja.
Re: Epäily: 18-vuotias ajoi Teslalla 72-vuotiaan pyöräilijän päälle Helsingissä – pyöräilijä kuoli
Jossakin uutisessa kerrottiin että teslan automaattiset jarru ym. toiminnat menevät pois päältä 150 vauhdissa ja tässähän sitä automaattista jarrutusta ei ole tapahtunut. Voisiko olla että vauhti olisi ollut jopa niin kova? Tätä on ehkä jo aikaisemminkin pähkäilty, mutta ei jaksa kaikkia keskusteluja lukea läpi.IGVR kirjoitti: ↑Ke Elo 17, 2022 2:34 pm
Mikäli paljastuu että Tesla ei ajanut ylinopeutta niin ei voi kuin ihmetellä mistä paperimassasta ne autot tehdään, 50km/h vauhdista 72-vuotiaan naisen päälle ja vahingot ajoneuvolle ovat kuin hirvikolarissa. Tämän lisäksi sekä pyörä että auto ovat päätyneet usean kymmenen metrin päähän törmäyspaikalta.
“Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere.”
― Albert Einstein
― Albert Einstein
Re: Epäily: 18-vuotias ajoi Teslalla 72-vuotiaan pyöräilijän päälle Helsingissä – pyöräilijä kuoli
Vastaan lainaamalla itseäni:Kipix kirjoitti: ↑Ke Elo 17, 2022 3:11 pmJossakin uutisessa kerrottiin että teslan automaattiset jarru ym. toiminnat menevät pois päältä 150 vauhdissa ja tässähän sitä automaattista jarrutusta ei ole tapahtunut. Voisiko olla että vauhti olisi ollut jopa niin kova? Tätä on ehkä jo aikaisemminkin pähkäilty, mutta ei jaksa kaikkia keskusteluja lukea läpi.IGVR kirjoitti: ↑Ke Elo 17, 2022 2:34 pm
Mikäli paljastuu että Tesla ei ajanut ylinopeutta niin ei voi kuin ihmetellä mistä paperimassasta ne autot tehdään, 50km/h vauhdista 72-vuotiaan naisen päälle ja vahingot ajoneuvolle ovat kuin hirvikolarissa. Tämän lisäksi sekä pyörä että auto ovat päätyneet usean kymmenen metrin päähän törmäyspaikalta.
Don MC kirjoitti: ↑Ti Elo 16, 2022 6:35 pm Automaattinen jarrutusjärjestelmä ei ehkä ole havainnut pyöräilijää ajoissa, koska tiessä on mutka. Se ei varmaankaan ”katso” sivuilleen niin paljoa, vaan enimmäkseen suoraan eteen. Lisäksi vielä jos pyöräilijä tuli oikealta, niin hän oli senkin takia enemmän tutkan katveessa.
Yli 150km/h en oikein usko, mutta ainakin satasta kuitenkin.
Re: Epäily: 18-vuotias ajoi Teslalla 72-vuotiaan pyöräilijän päälle Helsingissä – pyöräilijä kuoli
Mielestäni on erikoista, että tutkinnanjohtajan tiedossa ei ollut tiistaina onnettomuuspaikan nopeusrajoitus. Toinen mikä tuntuu erikoiselle, on se että paljon oli pohdintaa onko pyörätiessä ollut virheellisiä merkintöjä ; asia olisi varmasti hyvin nopsaa selvitettävissä, niin ei tarvitsisi jossitella.
Tutkinnanjohtaja Lagerbohm:
"Paikkatutkinta on kesken. Tässä vaiheessa ei ole vielä tiedossa, millaista nopeutta auto on ajanut ja mikä on ollut nopeusrajoitus."
"Pyörätien mahdollista virheellistä merkintää selvitetään esitutkinnassa. On luonnollisesti erittäin huolestuttavaa, mikäli väistämisvelvollisuutta osoittava merkintä on ollut virheellinen"
Tutkinnanjohtaja Lagerbohm:
"Paikkatutkinta on kesken. Tässä vaiheessa ei ole vielä tiedossa, millaista nopeutta auto on ajanut ja mikä on ollut nopeusrajoitus."
"Pyörätien mahdollista virheellistä merkintää selvitetään esitutkinnassa. On luonnollisesti erittäin huolestuttavaa, mikäli väistämisvelvollisuutta osoittava merkintä on ollut virheellinen"
-
- James Bond (Daniel Graig)
- Viestit: 17103
- Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am
Re: Epäily: 18-vuotias ajoi Teslalla 72-vuotiaan pyöräilijän päälle Helsingissä – pyöräilijä kuoli
Enemmän täällä: YLEVirhe suojatien merkinnöissä saattaa olla kohtalokas – Helsingin kaupunki myöntää, että Mellunmäen turmaristeys on jäänyt vaille päivitystä
Pyöräilijä kuoli Helsingin Mellunmäessä sunnuntaina suojatiellä, jonka merkinnät olivat harhaanjohtavat. Helsingin kaupunki myöntää, että turhien merkintöjen poistaminen ainakin kymmenistä risteyksistä on edelleen kesken, vaikka laki sitä jo vaatii.
Helsingin kaupunki vakuuttaa poistavansa turhat pyörätien jatke -merkinnät kaupungista vuoden loppuun mennessä.
Pyöräilijä kuoli sunnuntaina Helsingissä suojatiellä, jonka merkinnät ovat harhaanjohtavat. Nykyisen tieliikennelain mukaan pyörätien jatke merkitään tiemerkinnöillä vain, jos ajorataa ajaville on osoitettu väistämisvelvollisuus liikennemerkillä.
Näitä merkkejä ovat kärkikolmio, stop-merkki ja täysin uusi merkki nimeltään väistämisvelvollisuus pyöräilijän tienylityspaikassa. Jälkimmäisessä tapauksessa pyörätien jatkeen on oltava myös rakenteellisesti korotettu.
Onnettomuuspaikalla maassa oli merkinnät pyörätien jatkeesta, vaikka todellisuudessa pyöräilijällä on paikalla väistämisvelvollisuus. Poliisi selvittää mahdollisia virheellisiä merkintöjä osana tapauksen esitutkintaa.
Merkinnät pyörätien jatkeesta näkyivät maassa edelleen siksi, että kaupunki ei ollut poistanut niitä, vaikka siirtymäaika merkintämuutoksille päättyi tämän vuoden kesäkuun alussa.
– Pyöräteiden jatkeita on tehty Helsinkiin lukuisia 2000-luvulla. Olemme jyrsineet niitä pois kaksi vuotta, mutta kaikkia emme ole saaneet vielä poistettua, sanoo Helsingin kaupungin liikenne- ja katusuunnittelupäällikkö Reetta Putkonen.
...
Kaupunki käy onnettomuuden syyt läpi
Liikenne- ja katusuunnittelupäällikkö Reetta Putkonen tunnistaa, että vaikka nykyisen lainsäädännön mukaan pelkällä pyörätien jatkeella ei ole juridista ohjaavuutta, turhat merkinnät voivat hämmentää.
Tilanteessa, jossa pyörätien jatke on merkitty maahan, ajoradan käyttäjälle pitäisi siis olla merkitty väistämisvelvollisuus.
– Pyöräilijä kuitenkin ensisijaisesti katsoo niitä katumerkintöjä, jotka koskettavat häntä, eikä niinkään muiden liikkujien liikennemerkkejä. Selkeät liikennejärjestelyt ovat tärkeä kriteeri turvalliselle liikkumiselle.
Hän pitää Mellunmäessä sattunutta onnettomuutta hyvin valitettavana.
– Tulemme käymään asian läpi kaupungissa, kuten teemme muidenkin vakavaan loukkaantumiseen tai kuolemaan johtaneiden onnettomuuksien kanssa. Nyt odotamme, että poliisi ja onnettomuustutkintalautakunta saavat työnsä tehtyä.
Helsingin kaupunki myöntää, että turhien merkintöjen poistaminen ainakin kymmenistä risteyksistä on edelleen kesken, vaikka laki sitä jo vaatii.
17.8.2022 12:45, päivitys 13:47
Kuten arvostamani nimimerkki kirjoitti:
GLBT / HLBT-porukkaa pitää mielistellä, ettei vaan tule syytteitä ahdasmielisyydestä sekä fobioista. Eiköhän se syy ollut siinä.
- Pääsi sitten lainvaatimat muutokset siinä unhoittumaan...
IltaSanomatHelsinki uusii nopealla tahdilla kaikki 100 000 liikennemerkkiään – sukupuolet katoavat, millimetrien kokoisista muutoksista tulee suuria kustannuksia
...
Laissa siirtymäajaksi merkkien vaihdolle on määritelty kymmenen vuotta, mutta Helsingin kaupungin rakentamispalveluliikelaitos Stara on määrätty tekemään työ huomattavasti lain vaatimuksia nopeammin.
...
22.9.2020 10:44
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
- Hello Piggy
- Agentti Scully
- Viestit: 667
- Liittynyt: Su Heinä 21, 2019 1:19 pm
Re: Epäily: 18-vuotias ajoi Teslalla 72-vuotiaan pyöräilijän päälle Helsingissä – pyöräilijä kuoli
Taitaa tolla tappajateslakuskin perheellä olla suhteita ja syvät taskut kun koitetaan viedä muiden tahojen puolesta syy pyöräilijän ja tiemerkintöjen niskaan. Miksi pitää järjestää tuollainen show kun eihän tuosta tule kuin sakot ja ehdollista. Asia kun ollaan puitu käräjillä niin siihen aikaan on varmastikin kortti takas taskussa ja uudempi tesla ajossa. Tietäjällä tietoa mitä perhe tekee työkseen ja tämä poika myöskin? Ei kai itämainen ravintola?
-
- Adrian Monk
- Viestit: 2983
- Liittynyt: Pe Syys 18, 2020 5:51 pm
Re: Epäily: 18-vuotias ajoi Teslalla 72-vuotiaan pyöräilijän päälle Helsingissä – pyöräilijä kuoli
Ne saa parempaa / enemmän palkkaa, kun tutkivat etanavauhdilla. Eikai tuohon muuta selitystä ole, ettei tutkinnanjohtaja viitsi katsoa paikalle mennessään mikä tiellä sallittu ylin nopeus onhemma kirjoitti: ↑Ke Elo 17, 2022 3:24 pm Mielestäni on erikoista, että tutkinnanjohtajan tiedossa ei ollut tiistaina onnettomuuspaikan nopeusrajoitus. Toinen mikä tuntuu erikoiselle, on se että paljon oli pohdintaa onko pyörätiessä ollut virheellisiä merkintöjä ; asia olisi varmasti hyvin nopsaa selvitettävissä, niin ei tarvitsisi jossitella.
Tutkinnanjohtaja Lagerbohm:
"Paikkatutkinta on kesken. Tässä vaiheessa ei ole vielä tiedossa, millaista nopeutta auto on ajanut ja mikä on ollut nopeusrajoitus."
"Pyörätien mahdollista virheellistä merkintää selvitetään esitutkinnassa. On luonnollisesti erittäin huolestuttavaa, mikäli väistämisvelvollisuutta osoittava merkintä on ollut virheellinen"
- poikani
- Telkkaridekkareiden asiantuntija
- Viestit: 9987
- Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
- Paikkakunta: ?? ???????
Re: Epäily: 18-vuotias ajoi Teslalla 72-vuotiaan pyöräilijän päälle Helsingissä – pyöräilijä kuoli
a) Fysiikan lait eivät kunnioita ikää, vaan esimerkiksi massaa. Takaisin peruskouluun, mars!
b) Auton vahingot ovat uutiskuvasta päätellen liki olemattomat. Mene optikolle.
????? ?? ??????.
Re: Epäily: 18-vuotias ajoi Teslalla 72-vuotiaan pyöräilijän päälle Helsingissä – pyöräilijä kuoli
Ylillaudalle joku laittoi videon, jossa ajaa viittäkymppiä eli sallittua nopeutta tuosta kohdasta. Olettaen että teslakuski on tosiaan ajanut tuolta samasta suunnasta kuin videon lataaja (itse en tunne tuota aluetta niin hyvin), niin tuo paikka on kyllä vähän sellainen, että jos tuolta yhtäkkiä joku polkupyörällä viilettää suojatielle, niin se voi tulla jo sallitussa nopeudessa aika yllättäen näkökenttään. Lievälläkin ylinopeudella saa jo varmaan tuhoa aikaan jos huonosti käy. En oikein usko että on mitään satasta tuossa kaahannut.
https://ylilauta.org/satunnainen/130688710#188490332
https://ylilauta.org/satunnainen/130688710#188490332
-
- Adrian Monk
- Viestit: 2874
- Liittynyt: To Helmi 05, 2015 10:52 am
- Paikkakunta: Rannikolla tuulee
Re: Epäily: 18-vuotias ajoi Teslalla 72-vuotiaan pyöräilijän päälle Helsingissä – pyöräilijä kuoli
Teslan alle kuolleen pyöräilijän muistoksi tuotiin haamupyörä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4240 ... 2106c7f653
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4240 ... 2106c7f653
-
- Sofia Karppi
- Viestit: 415
- Liittynyt: Su Touko 16, 2021 11:22 pm
Re: Epäily: 18-vuotias ajoi Teslalla 72-vuotiaan pyöräilijän päälle Helsingissä – pyöräilijä kuoli
Tähänastisen uutisoinnin perusteella auton korjauksen maksaa edesmenneen pyöräilijän perikunta.Tietäjä2001 kirjoitti: ↑Ke Elo 17, 2022 12:15 pm Mitenköhän muuten vakuutusyhtiö suhtautuu tollaiseen että ajettu kolari ilman korttia niin tuleeko he esim. auton korjauksessa vastaan? Tiedän että auton vahingot on varmasti pienin murhe tässä, mutta mietin taloudellista puolta että jos vaikka auto on rahoitusyhtiön niin kuka maksaa korjaukset.
– Minä olen ihminen ja kaipaan joskus iloa, valoa ja hauskuutta
-
- Sofia Karppi
- Viestit: 446
- Liittynyt: Pe Syys 04, 2020 7:59 pm
Re: Epäily: 18-vuotias ajoi Teslalla 72-vuotiaan pyöräilijän päälle Helsingissä – pyöräilijä kuoli
Eli pyöräilijä ollut syyllinen? Vai onko taas iltapulujen kesätyöläiset pyöritelleet asiaa lapsen ajatusmaailmassaan?Mukava valkku kirjoitti: ↑Ke Elo 17, 2022 6:44 pmTähänastisen uutisoinnin perusteella auton korjauksen maksaa edesmenneen pyöräilijän perikunta.Tietäjä2001 kirjoitti: ↑Ke Elo 17, 2022 12:15 pm Mitenköhän muuten vakuutusyhtiö suhtautuu tollaiseen että ajettu kolari ilman korttia niin tuleeko he esim. auton korjauksessa vastaan? Tiedän että auton vahingot on varmasti pienin murhe tässä, mutta mietin taloudellista puolta että jos vaikka auto on rahoitusyhtiön niin kuka maksaa korjaukset.
- John Kimble
- Michael Knight
- Viestit: 4124
- Liittynyt: La Helmi 03, 2018 5:19 pm
Re: Epäily: 18-vuotias ajoi Teslalla 72-vuotiaan pyöräilijän päälle Helsingissä – pyöräilijä kuoli
Katumerkinnät eivät ole ollenkaan relevanttia tämän päälleajon kannalta, vaan ilmeisesti Yle on syystä tai toisesta yrittänyt tässä saada huomiota pois Teslan kuljettajasta ohjaamalla keskustelua sivuraiteille. Katumerkintöjä ei ole ikinä käytetty osoittamaan väistämisvelvollisuutta vaan sen osoittaa aina liikennemerkki tai sen puute. Pyörätien jatke -maalaus ei ole ikinä antanut pyöräilijälle etuajo-oikeutta. Näin tässäkin tapauksessa. En ole ikinä kuullut kenenkään katsovan suojatiemaalauksia väistämisvelvollisuutta päätellessä, eikä merkinnät usein edes näy talvella.Villeri kirjoitti: ↑Ke Elo 17, 2022 8:13 amKerroin, että Helsingin katumerkintöjä ei hoida Destia, ja että ne merkinnät kyllä saa kuntoon, jos vain tahtoa löytyy.JanitaSlim kirjoitti: ↑Ke Elo 17, 2022 1:57 amVonBiden kysyy kenen vastuulla asiat ovat ja sinä öyhötät asian vierestä. Niin tuttua ja turvallista äärioikeistoaVilleri kirjoitti: ↑Ti Elo 16, 2022 9:47 pm
Kyllä ne hommat onnistuu, jos tahtotila on oikea:"Laissa siirtymäajaksi merkkien vaihdolle on määritelty kymmenen vuotta, mutta Helsingin kaupungin rakentamispalveluliikelaitos Stara on määrätty tekemään työ huomattavasti lain vaatimuksia nopeammin"
https://www.is.fi/autot/art-2000006644176.html
Eikä raha ole este:"Liikennemerkkien vaihtaminen uuden lain mukaisiksi maksaa pelkästään Helsingissä noin 15 miljoonaa euroa"
https://www.is.fi/autot/art-2000006648101.html
Varmaan se äärioikeistolainen osuus oli sitten maailman tärkeimmän asian, sukupuolineutraaliuden, epäsuora kritisointi. Siihen nyt kuitenkin löytyi pikavauhtia 15 miljoonaa, vaikka asia oli jo tärkeimmältä osin kunnossa - liikennemerkit olivat jo oikein.
Satun muuten tietämään, että Stara ei suostu tekemään katuopasteita edes kaikille kaupungin omille virastoille, vaikka se olisi vähän ikään kuin heidän hommansa.
Tämä ei liene kovin relevanttia itse tapauksen kannalta, mutta tiemerkinnät olisivat kunnossa, jos oikeita tahoja kiinnostaisi tai se olisi agendalle tärkeä.
Radiopuhelin kirjoitti: ↑Ma Heinä 30, 2012 2:01 pm Ulkomaalaisia ei tuomita heppoisimmilla perusteilla kuin suomalaisia. Korostuminen raiskaustilastoissa johtuu vain siitä että maahanmuuttajat yksinkertaisesti raiskaavat enemmän.