60.232177, 25.112957
Google mapsissa on tilanne n. kymmenen vuoden takaa. Tänään maisema on ihan toisen näköinen.
60.232177, 25.112957
Nopeusrajoitus tuossa on 50 km/h. Turvallinen nopeus tuossa, tuo suojatie huomioiden, on n. 35-40 km/h. Kuten olen sanonut: ajan siitä mennen tullen päivittäin. t. nimim. Kokemusta onVonBiden kirjoitti: ↑Ti Elo 16, 2022 4:57 pmTESLA-KUSKILLA ei ollut voimassa olevaa ajo-oikeutta, mutta auto oli poliisin mukaan luvallisesti hänen käytössään. Miestä epäillään kuolemantuottamuksesta, liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja ajoneuvon kuljettamisesta oikeudetta.
Tutkinnanjohtajan mukaan törmäyksellä oli useita silminnäkijöitä, ja hätäkeskukseen tuli useampia ilmoituksia tapahtuneesta. Poliisi jatkaa tapauksen tutkintaa muun muassa puhuttamalla todistajia.
Eihän missään ole varmistettu, etteikö tuo intialainen teslan ratissa olisi täyttä paskapuhetta ja rasismia? Kuulostaisi melko oudolta, että jollain kehitysmaan köyhillä olisi tesloja, tai omakotitalo Helsingissä...
ja kuvista voi päätellä sekä tukan, että paidan värin. Ei muuta.
Mikä nopeusrajoitus tuossa on? 50km/h 70km/h?
Tesla on kuvien perusteella tullut tuolta sillan suunnasta, mikäli pyöräilijä on tullut tuolta vasemmalta niin merkittävää ylinopeutta liikkunut sähköauto on hyvin voinut jäädä sillan ja mutkan katveeseen. Muutenkin ihan järjetön tieosuus ajaa lujaa, pelkkä ajan kysymys on ollut jos tuo kuljettaja on tosiaankin aikaisemminkin kaahannut alueella.LuuMurusina kirjoitti: ↑Ti Elo 16, 2022 5:03 pm60.232177, 25.112957
Google mapsissa on tilanne n. kymmenen vuoden takaa. Tänään maisema on ihan toisen näköinen.
LuuMurusina kirjoitti: ↑Ti Elo 16, 2022 5:17 pm En ole liittänyt tähän (vielä) kuvia, joihin tekstissä viitataan.
https://yle.fi/uutiset/3-12577928
Pyöräilijä kuoli Helsingissä suojatiellä, jonka merkinnät ovat harhaanjohtavat – poliisi selvittää mahdollista virhettä
Helsingin seudun pyöräilijät ry:n toiminnanjohtajan mukaan yksi paikallisista aktiiveista on laskenut, että Helsingissä on sata paikkaa, joissa pyörätien jatke -merkinnät näkyvät yhä maassa, vaikka pyöräilijällä on paikalla väistämisvelvollisuus.
[Lainausta lyhennetty]
Kyseinen liikennemerkki puuttuu yliajopaikasta.
B7 Väistämisvelvollisuus pyöräilijän tienylityspaikassa
Merkillä osoitetaan, että ajoneuvolla ja raitiovaunulla on väistettävä ajorataa pyörätien jatkeella ylittävää polkupyöräilijää. Merkillä voidaan osoittaa vain rakenteellisesti korotettu pyörätien jatke. Merkki voidaan sijoittaa ajoradan oikealle puolelle, yläpuolelle, ajoradalla olevalle korokkeelle tai ajoradan vasemmalle puolelle.
Tosiaan kahden vuoden siirtymäaika meni jo, joten tuossa pitäisi olla myös pyörätien jatkeen kyltti. Nyt siinä on vain suojatien kyltti.
Pyörätien jatke – mikä muuttuu uuden tieliikennelain myötä?
10.06.2020
.
.
Tienpitäjille on annettu kahden vuoden siirtymäaika siihen, että pyörätien jatkeen ajoratamerkinnät vastaavat väistämisvelvoitetta. Tien päällä muutos ei siis näy heti eikä vielä kesänkään aikana. Ajoratamerkintöjen sijaan huomio kannattaakin kiinnittää liikennemerkkeihin ja liikennetilanteeseen kokonaisuutena.
”Kun pyöräilijä lähestyy ajoradan ylityspaikkaa, huomio kannattaa olla tilanteessa kokonaisuutena. Onko ajoradan liikenteelle osoitettu väistämisvelvollisuus liikennemerkein? Onko samansuuntaiselta tieltä tulossa kääntyvä ajoneuvo ja onhan sen kuljettaja huomannut minut?”, neuvoo Liikenneturvan yhteyspäällikkö Leena Piippa.
Tällä hetkellä tien päällä voi tulla vastaan kuvan mukaisia tilanteita, joissa pyörätien jatke on merkitty ajoratamaalauksin, mutta risteyksessä ei ole väistämistä osoittavaa liikennemerkkiä.
Kahden vuoden siirtymäajan jälkeen pyöräilijän tienylityspaikka on korjattava joko osoittamalla ajoradan liikenteelle väistämisvelvollisuus liikennemerkillä tai muuttamalla ajoratamaalaukset suojatiemerkinnöiksi. Alla olevassa kuvaparissa esimerkit.
”Siirtymäajan jälkeen tiemerkinnät antavat vihjeen siitä, kuka tilanteessa on väistämisvelvollinen. Jos ajoradan yli kulkee pelkkä suojatieraidoitus, antaa se pyöräilijälle vihjeen siitä, että tämä on väistämisvelvollinen ajorataa ylittäessään”, Piippa toteaa.
4 §
Tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus
Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi.
Onhan tuokin mahdollista, että autoilija olisi polkaissut jarrua ennenkuin hätäjarrutus on aktivoitunut. Sekin selviää ajotietokoneesta.Don MC kirjoitti: ↑Ti Elo 16, 2022 6:35 pm Automaattinen jarrutusjärjestelmä ei ehkä ole havainnut pyöräilijää ajoissa, koska tiessä on mutka. Se ei varmaankaan ”katso” sivuilleen niin paljoa, vaan enimmäkseen suoraan eteen. Lisäksi vielä jos pyöräilijä tuli oikealta, niin hän oli senkin takia enemmän tutkan katveessa.
Yli 150km/h en oikein usko, mutta ainakin satasta kuitenkin.
Eikös nuo ole Destian hommia? Asiasta on varmaan maksettu, mutta työ jäänyt yksityistämisen seurauksena tekemättä, kuten monessa muussakin asiassa Suomessa.
Totta. Saattaahan kyseessä olla sporttinen ikäihminen vailla merkkejä ikääntymisestä. Tästä on vaikea tehdä päätelmää. Itse jo alle viiskymppisenä huomaa että ei silti kannata kaikkia ennen niin mieluisia vauhtilajeja harrastaa kun lajiin vaadittava fyysisyys ja reaktiot ei ole ennallaan.