Matkatoimisto Detur vaikeuksissa - Mehmet käänsi kassan?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Matkatoimisto Detur vaikeuksissa - Mehmet käänsi kassan?

Viesti Kirjoittaja poikani »

Ketjussa on nyt monen viestin verran syytetty toimitusjohtajaa siitä, että hän on kähveltänyt yrityksen kassan. Missä näyttö asiasta? Viesteissä ei ole mitään "aavistelua", vaan asiaan on suhtauduttu faktana.
joku Deturin viestinnästä kirjoitti:Detur Finland Oy on osa kansainvälistä DETUR-matkatoimistoketjua. Detur on vuonna 1993 Turkissa perustettu matkatoimisto, jonka pääfilosofia on asiakas- ja palvelukeskeisyys. Viisi vuotta myöhemmin, v. 1998 yritys laajensi toimintojaan pohjoismaihin Detur International –nimellä. Detur Finland Oy perustettiin vuonna 1998 ja Helsinkiin avattiin Suomen toimisto. Seuraavina avattiin toimistot Osloon v. 1999, Tukholmaan v. 2000 ja Kööpenhaminaan v. 2011. Nykypäivänä olemme yksi johtavista matkanjärjestäjistä Skandinavian markkinoilla noin 200 000 vuosittaisella matkustajamäärällä.

- -

Detur on vakiinnuttanut yli 20 toimintavuotensa aikana asemansa Suomessa ja on kuulunut jo yli 5 vuoden ajan korkeimpaan AAA -luottoluokitusluokkaan. Suomen yrityksistä alle 0,3% kuuluu tähän luokkaan. Bisnode BD&B on myös luokitellut Deturin alhaisimpaan riskiluokitusluokkaan.

Deturin hallinto sijaitsee Helsingissä. Matkapaketteja voi ostaa nettisivuillamme ympäri vuorokauden, puhelinpalvelussamma 7 päivänä viikossa sekä valtuutetuista matkatoimistoista kautta maan.
https://www.detur.fi/matkatoimisto
????? ?? ??????.

RL11/6
Axel Foley
Viestit: 2083
Liittynyt: Pe Elo 07, 2020 9:53 am

Re: Matkatoimisto Detur vaikeuksissa - Mehmet käänsi kassan?

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

Fire kirjoitti:
Pe Syys 23, 2022 10:50 pm
ed_gein kirjoitti:
Pe Syys 23, 2022 5:13 pm
Eniten ihmettelen sitä mikä saa kansan ostamaan noita Deturin matkoja.
Mikä saa ihmisen ylipäätään matkustamaan turkkiin ns. lomalle?
Oman käsitykseni mukaan perinteinen Turkin matkaaja on reilusti ylipainoinen, 50+ ikäinen viinalle haiseva läskinaamainen lehmä, joka on hakemassa osmaanikyrpää ja jugurttikastikkeessa lilluvaa kebabbia. Toinen esimerkki on samanikäinen miespuolinen yeni rakia kittaava petostaustainen ja rottanaamainen hinttariluikero. Yhtä kaikki nämä löytyvät suomibaareista, joissa ei tarvitse osata edes englantia. Tämmöiset pakettimatkat on räätälöity niin, että koko reissun pärjää suomenkielellä. Jopa ruoan tilaus onnistuu hotellin räkälästä suomeksi. Turkki on myöskin kehitysmaa, josta saa ostettua hormonivalmisteita ilman reseptiä. Siksi Tony Halmetyyppiset junttiseparit löytää tiensä Turkin kaltaiseen persesilmään. Turkkilaiset ovat kansana hyvin sisäsiittoisia ja mustasukkaisia perusarabeja. Keskiyön pikajuna elokuvassa näytetään millaisia elukoita he ovat.

palakon
Scooby-Doo
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 11:47 pm

Re: Matkatoimisto Detur vaikeuksissa - Mehmet käänsi kassan?

Viesti Kirjoittaja palakon »

Hermione kirjoitti:
Pe Syys 23, 2022 9:55 pm
En ole ikinä ymmärtänyt miksi ihmiset menee jollekin pakettimatkalle. Miksi ei vaan osteta lentolippuja ja varata hotellia itse?.
Pakettimatkojen kuluttajana ja suomalaiseen keskiluokkaan kuuluvana vastaan, että ihan puhtaasti rahan takia. Varsin tiedostavana kuluttajana olen aina tsekannut, minkä verran maksaisi itse järjestettynä, mutta esimerkiksi tänä syksynä 4000 € pakettimatka perheeltä on vähintään 5500 € itse tilattuna. Toistaiseksi on käynyt tuuri, että on ymmärtänyt varmistaa myös matkatoimistot ja sen vuoksi Detur on ollut nono, mutta mistä sitä ikinä tietää vaikka turvallisemmatkin toimistot menisivät nurin.

Avatar
Fire
Rico Tubbs
Viestit: 1207
Liittynyt: Ti Maalis 19, 2019 10:20 pm

Re: Matkatoimisto Detur vaikeuksissa - Mehmet käänsi kassan?

Viesti Kirjoittaja Fire »

palakon kirjoitti:
Pe Syys 23, 2022 11:26 pm
Hermione kirjoitti:
Pe Syys 23, 2022 9:55 pm
En ole ikinä ymmärtänyt miksi ihmiset menee jollekin pakettimatkalle. Miksi ei vaan osteta lentolippuja ja varata hotellia itse?.
Pakettimatkojen kuluttajana ja suomalaiseen keskiluokkaan kuuluvana vastaan, että ihan puhtaasti rahan takia. Varsin tiedostavana kuluttajana olen aina tsekannut, minkä verran maksaisi itse järjestettynä, mutta esimerkiksi tänä syksynä 4000 € pakettimatka perheeltä on vähintään 5500 € itse tilattuna. Toistaiseksi on käynyt tuuri, että on ymmärtänyt varmistaa myös matkatoimistot ja sen vuoksi Detur on ollut nono, mutta mistä sitä ikinä tietää vaikka turvallisemmatkin toimistot menisivät nurin.
Täytyy tosin olla erityisen häiriintynyt henkilö jos haluaa turkkiin matkustaa lomallaan ja vielä maksaa siitä tuhansia euroja.

Whicher
Jane Marple
Viestit: 1044
Liittynyt: Ke Loka 28, 2015 2:16 am

Re: Matkatoimisto Detur vaikeuksissa - Mehmet käänsi kassan?

Viesti Kirjoittaja Whicher »

poikani kirjoitti:
Pe Syys 23, 2022 11:09 pm
Ketjussa on nyt monen viestin verran syytetty toimitusjohtajaa siitä, että hän on kähveltänyt yrityksen kassan. Missä näyttö asiasta? Viesteissä ei ole mitään "aavistelua", vaan asiaan on suhtauduttu faktana.
Tätä samaa yritin edellisellä sivulla turhaan peräänkuuluttaa. Modekin on jättänyt otsikon siltä osin entiselleen muokatessaan.

Kysymysmerkki otsikon lopussa!
-NILS-

MikaK
Jane Marple
Viestit: 1096
Liittynyt: Ke Syys 18, 2019 9:29 pm

Re: Matkatoimisto Detur vaikeuksissa - Mehmet käänsi kassan?

Viesti Kirjoittaja MikaK »

Hermione kirjoitti:
Pe Syys 23, 2022 9:55 pm
En ole ikinä ymmärtänyt miksi ihmiset menee jollekin pakettimatkalle. Miksi ei vaan osteta lentolippuja ja varata hotellia itse? Jos pakettimatkalle ihan välttämättä haluaa lähteä, niin ostetaan luotolla, mikä on muutenkin ihan fiksua kun tilaa jotain mitä ei saa välittömästi.
Yhdet työkaverit siksi kun sanovat että töissä saa säätää niin paljon kaikkea että lomallaan eivät enää jaksa vaan istuvat valmiisiin lentoihin, hotellikuljetuksiin yms. Ja onhan matkatoimistoilla usein hyviä diilejä hotellien kanssa. Etenkin pariskuntana matkaavan on vaikea saada lentoja ja viikon majoitusta niihin hintoihin kun hotellit on jo lähes satasen yö noissa kohteissa. Lisäksi reittilennoilla ei pääse kaikkiin rantakohteisiin suoraan. Onhan se aika säätämistä monesti. Toki luottokortilla kannattaa maksaa, onhan noita lentoyhtiöitäkin kaatunut ja en ole perehtynyt tarkkaan mutta eiköhän se ollut korona eikä TJ joka tämänkin Deturin kaatoi. Kaksi viimeistä (korona)vuotta miljoonan tappiolla. Eipä silti, eikös se Matkaoppaat ja Alanyan sankarit tosi-tv kertonyt tästä toimistosta ja ei kyllä oikein hyvää mainosta ollut se sekoilu.

Avatar
John Kimble
Michael Knight
Viestit: 4124
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 5:19 pm

Re: Matkatoimisto Detur vaikeuksissa - Mehmet käänsi kassan?

Viesti Kirjoittaja John Kimble »

Whicher kirjoitti:
La Syys 24, 2022 12:10 am
poikani kirjoitti:
Pe Syys 23, 2022 11:09 pm
Ketjussa on nyt monen viestin verran syytetty toimitusjohtajaa siitä, että hän on kähveltänyt yrityksen kassan. Missä näyttö asiasta? Viesteissä ei ole mitään "aavistelua", vaan asiaan on suhtauduttu faktana.
Tätä samaa yritin edellisellä sivulla turhaan peräänkuuluttaa. Modekin on jättänyt otsikon siltä osin entiselleen muokatessaan.
Jokuhan tässä on vetänyt välistä asiakkaiden maksamat hotellirahat. Vai epäilettekö hotellien huijanneen asiakkaita.
Radiopuhelin kirjoitti:
Ma Heinä 30, 2012 2:01 pm
Ulkomaalaisia ei tuomita heppoisimmilla perusteilla kuin suomalaisia. Korostuminen raiskaustilastoissa johtuu vain siitä että maahanmuuttajat yksinkertaisesti raiskaavat enemmän.

Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Matkatoimisto Detur vaikeuksissa - Mehmet käänsi kassan?

Viesti Kirjoittaja poikani »

John Kimble kirjoitti:
La Syys 24, 2022 1:26 am
Jokuhan tässä on vetänyt välistä asiakkaiden maksamat hotellirahat.
Siltä näyttää, mutta kuka?
John Kimble kirjoitti:
La Syys 24, 2022 1:26 am
Vai epäilettekö hotellien huijanneen asiakkaita.
En minä ainakaan.
????? ?? ??????.

Avatar
John Kimble
Michael Knight
Viestit: 4124
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 5:19 pm

Re: Matkatoimisto Detur vaikeuksissa - Mehmet käänsi kassan?

Viesti Kirjoittaja John Kimble »

poikani kirjoitti:
La Syys 24, 2022 1:41 am
John Kimble kirjoitti:
La Syys 24, 2022 1:26 am
Jokuhan tässä on vetänyt välistä asiakkaiden maksamat hotellirahat.
Siltä näyttää, mutta kuka?
Detur Finland Oy

Päättäjätiedot
Vastuuhenkilöt

Toimitusjohtaja
Mehmet Ahishali, toimitusjohtaja (9/2004)

Hallituksen puheenjohtaja
Haluk Semiz, hallituksen puheenjohtaja (9/2020)

https://www.finder.fi/Matkatoimisto/Det ... dot/130220

2020 ja 2021 lähes miljoona euroa per vuosi tappiota tuottanut firma.
Radiopuhelin kirjoitti:
Ma Heinä 30, 2012 2:01 pm
Ulkomaalaisia ei tuomita heppoisimmilla perusteilla kuin suomalaisia. Korostuminen raiskaustilastoissa johtuu vain siitä että maahanmuuttajat yksinkertaisesti raiskaavat enemmän.

Whicher
Jane Marple
Viestit: 1044
Liittynyt: Ke Loka 28, 2015 2:16 am

Re: Matkatoimisto Detur vaikeuksissa - Mehmet käänsi kassan?

Viesti Kirjoittaja Whicher »

Whicher kirjoitti:
La Syys 24, 2022 12:10 am
Tätä samaa yritin edellisellä sivulla turhaan peräänkuuluttaa. Modekin on jättänyt otsikon siltä osin entiselleen muokatessaan.

Kysymysmerkki otsikon lopussa!
-NILS-
My bad. Nyt tosiaan on. Se on tullut "kevyesti muokatun otsikon" ja oman ensimmäisen ihmettelyni jälkeen, mutta oli jo paikallaan kun ylläolevan kirjoitin.

ed_gein
Sofia Karppi
Viestit: 448
Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 2:19 pm

Re: Matkatoimisto Detur vaikeuksissa - Mehmet käänsi kassan?

Viesti Kirjoittaja ed_gein »

strömmingen kirjoitti:
Pe Syys 23, 2022 10:43 pm
Hermione kirjoitti:
Pe Syys 23, 2022 9:55 pm
En ole ikinä ymmärtänyt miksi ihmiset menee jollekin pakettimatkalle. Miksi ei vaan osteta lentolippuja ja varata hotellia itse? Jos pakettimatkalle ihan välttämättä haluaa lähteä, niin ostetaan luotolla, mikä on muutenkin ihan fiksua kun tilaa jotain mitä ei saa välittömästi.
En ole ikinä ymmärtänyt miksi ihmiset haluavat lomallakin varata lentonsa ja hotellinsa itse, kun ne saa niin kätevästi ostettua samasta matkatoimistosta. Kun työuran aikana matkusteli ympäriinsä ja tappeli hotellivarausten ja lentojen ylibuukkausten kanssa, sitä osaa arvostaa että lomalla ei tarvitse muuta kuin istua sinulle osoitettuun paikkaan ja nauttia elämästä ja pienistä pulloista.
Silloin tietää mitä saa, en ole ikinä tapellut hotellien enkä lentojen kanssa jos olen ne itse varannut. Lentoja on ehkä takana noin 1500-2000 ja hotelliöitä tuhansia. Mutta jos ei osaa niin ei osaa tai sitten sihteeri mokailee.
Eihän pakettimatkoilla edes pääse kuin muutamaan paikkaan.

Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Matkatoimisto Detur vaikeuksissa - Mehmet käänsi kassan?

Viesti Kirjoittaja poikani »

ed_gein kirjoitti:
La Syys 24, 2022 10:14 pm
strömmingen kirjoitti:
Pe Syys 23, 2022 10:43 pm
En ole ikinä ymmärtänyt miksi ihmiset haluavat lomallakin varata lentonsa ja hotellinsa itse, kun ne saa niin kätevästi ostettua samasta matkatoimistosta. Kun työuran aikana matkusteli ympäriinsä ja tappeli hotellivarausten ja lentojen ylibuukkausten kanssa, sitä osaa arvostaa että lomalla ei tarvitse muuta kuin istua sinulle osoitettuun paikkaan ja nauttia elämästä ja pienistä pulloista.
Silloin tietää mitä saa, en ole ikinä tapellut hotellien enkä lentojen kanssa jos olen ne itse varannut. Lentoja on ehkä takana noin 1500-2000 ja hotelliöitä tuhansia. Mutta jos ei osaa niin ei osaa tai sitten sihteeri mokailee.
Eihän pakettimatkoilla edes pääse kuin muutamaan paikkaan.
Se on kuin syöminen. Toiset menevät ravintolaan tai tilaavat sieltä, tai syövät eineksiä. Toiset tekevät ruoan itse. Jälkimmäisellä tavalla tietää mitä saa, mutta onhan se työläämpää. Turha tästä kai on kiistellä, kun ketjun juju on kadonneet rahat eikä lomamatkan toteuttaminen.
????? ?? ??????.

QwertyKeyboard
Neuvoja-Jack
Viestit: 590
Liittynyt: To Huhti 25, 2019 4:05 pm

Re: Matkatoimisto Detur vaikeuksissa - Mehmet käänsi kassan?

Viesti Kirjoittaja QwertyKeyboard »

Asiakastieto.fi sivuilta ja muilta vastaavilta sivuilta voi tilata täydet luottotiedot ja taloudelliset tiedot Detur Oy:sta muutamalla kympillä, mutta julkisten tietojenkin perusteella firma on ihan konkurssikypsä. Silleen hauska, että porukka on valmiita maksamaan tuhansia euroja jollekin firmalle, jonka taloudellista tilannetta he eivät tarkasta ollenkaan.

Itse tarkastan firman taustat aina kun ostan mitään kalliimpaa vaikka se maksaisikin muutaman kympin, niin jos sillä säästää itsensä harmeilta ja useiden tuhansien eurojen menetyksiltä nopeasti se maksaa itsensä takaisin. Jos firman talous on kuralla niin maksu tulee sitä mukaan kun ostamani asiat toimitetaan tai kaupat peruuntuvat kokonaan. Itse en ainakaan suostu rahoittamaan jonkun konkurssikypsän firman toimintaa lainaamalla sille rahaa etukäteen vaikka sellainen toimintatapa olisi sen firman mielestä juuri hyvä.

Kaippa nämä deturissa rahansa menettäneet ovat juuri näitä mummoja ja pappoja, jotka eivät osaa käyttää mitään julkisia rekistereitä tai käyttää luotto- ja taloustietoja keräävien firmojen palveluita luotetaan vain siihen turkkilaisen miehen sanaan kuin kallioon, jolla on perävalotakuu.

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Matkatoimisto Detur vaikeuksissa - Mehmet käänsi kassan?

Viesti Kirjoittaja Hermione »

ed_gein kirjoitti:
La Syys 24, 2022 10:14 pm
strömmingen kirjoitti:
Pe Syys 23, 2022 10:43 pm
Hermione kirjoitti:
Pe Syys 23, 2022 9:55 pm
En ole ikinä ymmärtänyt miksi ihmiset menee jollekin pakettimatkalle. Miksi ei vaan osteta lentolippuja ja varata hotellia itse? Jos pakettimatkalle ihan välttämättä haluaa lähteä, niin ostetaan luotolla, mikä on muutenkin ihan fiksua kun tilaa jotain mitä ei saa välittömästi.
En ole ikinä ymmärtänyt miksi ihmiset haluavat lomallakin varata lentonsa ja hotellinsa itse, kun ne saa niin kätevästi ostettua samasta matkatoimistosta. Kun työuran aikana matkusteli ympäriinsä ja tappeli hotellivarausten ja lentojen ylibuukkausten kanssa, sitä osaa arvostaa että lomalla ei tarvitse muuta kuin istua sinulle osoitettuun paikkaan ja nauttia elämästä ja pienistä pulloista.
Silloin tietää mitä saa, en ole ikinä tapellut hotellien enkä lentojen kanssa jos olen ne itse varannut. Lentoja on ehkä takana noin 1500-2000 ja hotelliöitä tuhansia. Mutta jos ei osaa niin ei osaa tai sitten sihteeri mokailee.
Eihän pakettimatkoilla edes pääse kuin muutamaan paikkaan.
Nimenomaan. Tätä ei ehkä ymmärrä jos kokemus matkoista on se vuosittainen reissu "etelään". Jos matkustaminen on jokaviikkoista, niin helpoimmin ja nopeimmin asiat sujuu kun varaa itse.

ed_gein
Sofia Karppi
Viestit: 448
Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 2:19 pm

Re: Matkatoimisto Detur vaikeuksissa - Mehmet käänsi kassan?

Viesti Kirjoittaja ed_gein »

Suomalaisia tuntuu vaivaavan liiallinen matkustushimo. Aina pitää päästä jonnekin ja jos on halpa tarjous niin siihen tartutaan. Ei osata laskea, että se 200€ on liian vähän lennosta ja hotellista Välimerelle viikoksi. Onhan näitä ollut ennenkin. Tämäkin turkkilainen ja jo 25 vuotta sitten.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kymppi-Matkat


Ei tämä saamarin tyhmä kansa ikinä opi, ei tällainen ansaitse edes olla itsenäinen.

Vastaa Viestiin