Nordstreamin kaksi kaasuputkea vaurioituvat yhtä aikaa - onnettomuus vai terrorismia?

Aiheet terrorismista ja terroriryhmistä tänne.
Salomonin Tuoma
Harjunpää
Viestit: 331
Liittynyt: To Elo 09, 2018 9:03 pm

Re: Nordstreamin kaksi kaasuputkea vaurioituvat yhtä aikaa - onnettomuus vai terrorismia?

Viesti Kirjoittaja Salomonin Tuoma »

Salomonin Tuoma kirjoitti:
Ke Syys 28, 2022 11:00 pm
Aina, kun tuon tasoisia onnettomuuksia/attentaatteja tapahtuu, jokin/jotkut tahot rikastuvat satoja miljardeja.
Kaikkein vähiten hyötyy valtiollisena tahona Venäjä.

Minusta tämä ei ole ns. "voimannäyttö Venäjältä". Ainoa motiivi olisi tosiaan lykätä kalustoa itämerelle, mutta sekin olisi jo liian myöhäistä kun putket ovat jo seulana. Valtiollisesti Venäjän on siis turha militarisoida itämerta mitään puolustamaan.
Putket tyhjenee viikossa.
Lainaan itseäni koska olen niitä harvoja jotka kykenevät ajattelemaan tätäkin tekoa monelta kannalta.
Tuo motiivi tosiaan voisi tehdä valtiollisena toimijana Venäjästä "pääepäillyn". Lietsotaan länsi sabotaasin tekijäksi, Venäjä uhriutuu ja saa taas tekosyyn ja "oikeutuksen" käyttää taktista ydinasetta noilla alueilla jotka julistanut nyt omikseen.

Sillain säilyy oman kansan tuki. Eivät siellä ihmiset pientä osaa lukuunottamatta kyseenalaista Putinin toimia.

palokirves
Axel Foley
Viestit: 2034
Liittynyt: Pe Elo 02, 2019 11:01 pm

Re: Nordstreamin kaksi kaasuputkea vaurioituvat yhtä aikaa - onnettomuus vai terrorismia?

Viesti Kirjoittaja palokirves »

LiskonKingi kirjoitti:
Pe Syys 30, 2022 4:11 pm

Väitätkö, että ryssillä on tuollaista huipputeknologiaa :mrgreen:

Odotan edelleen ASIALLISIA vastauksia kysymykseeni, enkä näitä tuulesta temmattuja väitteitä Venäjän huipputeknologiasta.
Totta kai on. Niitä voi ostaa. Niitä ei ole pakko itse valmistaa. Osaatko sinä itse rakentaa matkapuhelimen? Tuskin, silti sinulta sellainen löytyy.
Even Steven kirjoitti:
Ke Maalis 01, 2023 10:54 pm
Olen ollut pakkohoidossa viimeiset 10 vuotta.

LiskonKingi
Nikke Knakkertton
Viestit: 160
Liittynyt: To Joulu 04, 2014 7:00 pm

Re: Nordstreamin kaksi kaasuputkea vaurioituvat yhtä aikaa - onnettomuus vai terrorismia?

Viesti Kirjoittaja LiskonKingi »

palokirves kirjoitti:
Pe Syys 30, 2022 4:27 pm
LiskonKingi kirjoitti:
Pe Syys 30, 2022 4:11 pm

Väitätkö, että ryssillä on tuollaista huipputeknologiaa :mrgreen:

Odotan edelleen ASIALLISIA vastauksia kysymykseeni, enkä näitä tuulesta temmattuja väitteitä Venäjän huipputeknologiasta.
Totta kai on. Niitä voi ostaa. Niitä ei ole pakko itse valmistaa. Osaatko sinä itse rakentaa matkapuhelimen? Tuskin, silti sinulta sellainen löytyy.
Ei saatana :mrgreen:
No et varmaan ollut edes tosissasi.
Kuka muka möisi Putinille yhtään mitään?
Eihän ryssä edes osaa käyttää noin monimutkaisia vempeleitä.

Jouko-boy
Harjunpää
Viestit: 312
Liittynyt: Pe Tammi 22, 2021 2:16 am

Re: Nordstreamin kaksi kaasuputkea vaurioituvat yhtä aikaa - onnettomuus vai terrorismia?

Viesti Kirjoittaja Jouko-boy »

sikakoira kirjoitti:
Pe Syys 30, 2022 1:31 pm
Jouko-boy kirjoitti:
Pe Syys 30, 2022 12:54 pm
Biden kaasuputkea koskevien puheiden kohdalla tuntuu joiltain unohtuvan, että Nord Stream kakkosta ei ole missään vaiheessa otettu käyttöön. Putki ehdittiin toki täyttää kaasulla, joka sieltä nyt vuotaa ulos, mutta Euroopan markkinoille sen läpi ei ehtinyt mitään virrata.

Bidenin puhe on lehdistötilaisuudesta, jonka hän piti helmikuun alussa yhdessä Washingtonissa vierailleen Saksan liittokansleri Olaf Scholtzin kanssa. Itse kaasuhankkeenhan keskeytti 21. helmikuuta nimenomaan Saksa, ja siihen päälle USA lätkäisi pakoteet hankkeesta vastuussa olevalle Nord Stream 2 AG:lle, mikä puolestaan ajoi yhtiöni maksukyvyttömyyteen. Se oli sillä selvä siis.

Riippumatta siitä kuka ikinä teki mitä, pitäisi olla selvää, että tuo Bidenin puhe ei näihin räjähdyksiin liity.
No kyllähän sen nyt pitäisi olla täysin selvää että nimenomaan räjäytyksiin se puhe liittyi kun Biden totesi linjan lakkaavan olemasta konstilla taikka toisella mikäli Venäjä Ukrainaan astuu :lol:

Aika huvittavaa kun asiaa nyt koitetaan kiistellä kun se nyt on päivänselvää :wink:
Ai Biden siis ilmoitti helmikuun alussa putkien räjäyttämisestä ja sitten vajaan kahdeksan kuukauden kuluttua niihen viimein posautettiin reikä? Tässä välissä vielä käynnistämätön hanke oli pysäytetty saksalaisten taholta ja linjasta vastuussa oleva firmakin mennyt nurin. Eikös tämä nyt ole vähän älytöntä?

palokirves
Axel Foley
Viestit: 2034
Liittynyt: Pe Elo 02, 2019 11:01 pm

Re: Nordstreamin kaksi kaasuputkea vaurioituvat yhtä aikaa - onnettomuus vai terrorismia?

Viesti Kirjoittaja palokirves »

LiskonKingi kirjoitti:
Pe Syys 30, 2022 4:40 pm
palokirves kirjoitti:
Pe Syys 30, 2022 4:27 pm
LiskonKingi kirjoitti:
Pe Syys 30, 2022 4:11 pm

Väitätkö, että ryssillä on tuollaista huipputeknologiaa :mrgreen:

Odotan edelleen ASIALLISIA vastauksia kysymykseeni, enkä näitä tuulesta temmattuja väitteitä Venäjän huipputeknologiasta.
Totta kai on. Niitä voi ostaa. Niitä ei ole pakko itse valmistaa. Osaatko sinä itse rakentaa matkapuhelimen? Tuskin, silti sinulta sellainen löytyy.
Ei saatana :mrgreen:
No et varmaan ollut edes tosissasi.
Kuka muka möisi Putinille yhtään mitään?
Eihän ryssä edes osaa käyttää noin monimutkaisia vempeleitä.
Osaisitko sinä? Miksi joku ei olisi myynyt niitä ryssille?
Even Steven kirjoitti:
Ke Maalis 01, 2023 10:54 pm
Olen ollut pakkohoidossa viimeiset 10 vuotta.

LiskonKingi
Nikke Knakkertton
Viestit: 160
Liittynyt: To Joulu 04, 2014 7:00 pm

Re: Nordstreamin kaksi kaasuputkea vaurioituvat yhtä aikaa - onnettomuus vai terrorismia?

Viesti Kirjoittaja LiskonKingi »

palokirves kirjoitti:
Pe Syys 30, 2022 5:12 pm
LiskonKingi kirjoitti:
Pe Syys 30, 2022 4:40 pm
palokirves kirjoitti:
Pe Syys 30, 2022 4:27 pm


Totta kai on. Niitä voi ostaa. Niitä ei ole pakko itse valmistaa. Osaatko sinä itse rakentaa matkapuhelimen? Tuskin, silti sinulta sellainen löytyy.
Ei saatana :mrgreen:
No et varmaan ollut edes tosissasi.
Kuka muka möisi Putinille yhtään mitään?
Eihän ryssä edes osaa käyttää noin monimutkaisia vempeleitä.
Osaisitko sinä? Miksi joku ei olisi myynyt niitä ryssille?
Olen NDT-tarkastaja, joten en kyllä osaisi.
Kuka niitä olisi myynyt?
Pohjois-Koreako? :mrgreen:

Avatar
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 25883
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2017 8:50 am

Re: Nordstreamin kaksi kaasuputkea vaurioituvat yhtä aikaa - onnettomuus vai terrorismia?

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

Jouko-boy kirjoitti:
Pe Syys 30, 2022 5:05 pm
sikakoira kirjoitti:
Pe Syys 30, 2022 1:31 pm
Jouko-boy kirjoitti:
Pe Syys 30, 2022 12:54 pm
Biden kaasuputkea koskevien puheiden kohdalla tuntuu joiltain unohtuvan, että Nord Stream kakkosta ei ole missään vaiheessa otettu käyttöön. Putki ehdittiin toki täyttää kaasulla, joka sieltä nyt vuotaa ulos, mutta Euroopan markkinoille sen läpi ei ehtinyt mitään virrata.

Bidenin puhe on lehdistötilaisuudesta, jonka hän piti helmikuun alussa yhdessä Washingtonissa vierailleen Saksan liittokansleri Olaf Scholtzin kanssa. Itse kaasuhankkeenhan keskeytti 21. helmikuuta nimenomaan Saksa, ja siihen päälle USA lätkäisi pakoteet hankkeesta vastuussa olevalle Nord Stream 2 AG:lle, mikä puolestaan ajoi yhtiöni maksukyvyttömyyteen. Se oli sillä selvä siis.

Riippumatta siitä kuka ikinä teki mitä, pitäisi olla selvää, että tuo Bidenin puhe ei näihin räjähdyksiin liity.
No kyllähän sen nyt pitäisi olla täysin selvää että nimenomaan räjäytyksiin se puhe liittyi kun Biden totesi linjan lakkaavan olemasta konstilla taikka toisella mikäli Venäjä Ukrainaan astuu :lol:

Aika huvittavaa kun asiaa nyt koitetaan kiistellä kun se nyt on päivänselvää :wink:
Ai Biden siis ilmoitti helmikuun alussa putkien räjäyttämisestä ja sitten vajaan kahdeksan kuukauden kuluttua niihen viimein posautettiin reikä? Tässä välissä vielä käynnistämätön hanke oli pysäytetty saksalaisten taholta ja linjasta vastuussa oleva firmakin mennyt nurin. Eikös tämä nyt ole vähän älytöntä?
Ei nyt suoraan puhunut räjäyttämisistä mutta muuten juurikin noin tapahtui.
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti

palokirves
Axel Foley
Viestit: 2034
Liittynyt: Pe Elo 02, 2019 11:01 pm

Re: Nordstreamin kaksi kaasuputkea vaurioituvat yhtä aikaa - onnettomuus vai terrorismia?

Viesti Kirjoittaja palokirves »

LiskonKingi kirjoitti:
Pe Syys 30, 2022 5:21 pm

Olen NDT-tarkastaja, joten en kyllä osaisi.
*pltmtxtvp*tm

Nyt ymmärrän, kun luulet,ettei noita robotteja olisi toimitettu aiemmin Venäjälle. Luulit, että niitä ei huolleta ollenkaan. OK.Ota opiksesi.
Even Steven kirjoitti:
Ke Maalis 01, 2023 10:54 pm
Olen ollut pakkohoidossa viimeiset 10 vuotta.

palokirves
Axel Foley
Viestit: 2034
Liittynyt: Pe Elo 02, 2019 11:01 pm

Re: Nordstreamin kaksi kaasuputkea vaurioituvat yhtä aikaa - onnettomuus vai terrorismia?

Viesti Kirjoittaja palokirves »

*pltmtxtvp*tm
Even Steven kirjoitti:
Ke Maalis 01, 2023 10:54 pm
Olen ollut pakkohoidossa viimeiset 10 vuotta.

LiskonKingi
Nikke Knakkertton
Viestit: 160
Liittynyt: To Joulu 04, 2014 7:00 pm

Re: Nordstreamin kaksi kaasuputkea vaurioituvat yhtä aikaa - onnettomuus vai terrorismia?

Viesti Kirjoittaja LiskonKingi »

palokirves kirjoitti:
Pe Syys 30, 2022 5:31 pm
LiskonKingi kirjoitti:
Pe Syys 30, 2022 5:21 pm

Olen NDT-tarkastaja, joten en kyllä osaisi.
*pltmtxtvp*tm

Nyt ymmärrän, kun luulet,ettei noita robotteja olisi toimitettu aiemmin Venäjälle. Luulit, että niitä ei huolleta ollenkaan. OK.Ota opiksesi.
Olen varmastikkin yhtä tyhmä, kuin ryssä.
Ei ryssä osaa käyttää edes leivänpaahdinta, saati jotain hitech-putkirobottia. :mrgreen:
Kyllä sinun pitäisi se tietää.

Kaikenlaiset robotit ja niiden osat ovat olleet pakotelistoilla jo vuosia ennen NS2 rakennuslupaa.
Tämäkin sinun pitäisi tietää, koska olet itse niin täällä kertonut. :mrgreen:

palokirves
Axel Foley
Viestit: 2034
Liittynyt: Pe Elo 02, 2019 11:01 pm

Re: Nordstreamin kaksi kaasuputkea vaurioituvat yhtä aikaa - onnettomuus vai terrorismia?

Viesti Kirjoittaja palokirves »

LiskonKingi kirjoitti:
Pe Syys 30, 2022 5:44 pm

Olen varmastikkin yhtä tyhmä, kuin ryssä.
Ei ryssä osaa käyttää edes leivänpaahdinta, saati jotain hitech-putkirobottia. :mrgreen:
Kyllä sinun pitäisi se tietää.

Kaikenlaiset robotit ja niiden osat ovat olleet pakotelistoilla jo vuosia ennen NS2 rakennuslupaa.
Tämäkin sinun pitäisi tietää, koska olet itse niin täällä kertonut. :mrgreen:
Pienet vihreät miehetkö niihin huoltotöihin on tarkoitettu? Jos olet yhtä tyhmä, kuin ryssä, niin miksi irvailet sitten heidän tyhmyydelleen? Ehkäpä asiasta puhuneet asiantuntijat sitten ovat vielä tyhmempiä, kuin ryssät. Saattaa olla, en kuitenkaan usko.
Krutihinin mukaan Gazprom on saattanut tehdä iskun putkeen lähetettävällä huoltorobotilla, jota alan teknikot kutsuvat ”siaksi”. Kyseessä on putkeen lähetettävä kauko-ohjattava robotti, jolla tarkistetaan kaasuputkien vaurioita kameroiden avulla.

Robottien avulla voidaan myös esimerkiksi tiivistää putkien liitoksia käyttöiän pidentämiseksi ja tehdä muita huoltotöitä. Markkinoilla on useita erilaisia kaasuputkien huoltorobotteja.

”On hyvin helppoa lähettää sellainen tiettyyn kohtaan putkea ja sitten räjäyttää se”, Krutihin sanoo.
Even Steven kirjoitti:
Ke Maalis 01, 2023 10:54 pm
Olen ollut pakkohoidossa viimeiset 10 vuotta.

LiskonKingi
Nikke Knakkertton
Viestit: 160
Liittynyt: To Joulu 04, 2014 7:00 pm

Re: Nordstreamin kaksi kaasuputkea vaurioituvat yhtä aikaa - onnettomuus vai terrorismia?

Viesti Kirjoittaja LiskonKingi »

palokirves kirjoitti:
Pe Syys 30, 2022 5:51 pm
LiskonKingi kirjoitti:
Pe Syys 30, 2022 5:44 pm

Olen varmastikkin yhtä tyhmä, kuin ryssä.
Ei ryssä osaa käyttää edes leivänpaahdinta, saati jotain hitech-putkirobottia. :mrgreen:
Kyllä sinun pitäisi se tietää.

Kaikenlaiset robotit ja niiden osat ovat olleet pakotelistoilla jo vuosia ennen NS2 rakennuslupaa.
Tämäkin sinun pitäisi tietää, koska olet itse niin täällä kertonut. :mrgreen:
Pienet vihreät miehetkö niihin huoltotöihin on tarkoitettu? Jos olet yhtä tyhmä, kuin ryssä, niin miksi irvailet sitten heidän tyhmyydelleen? Ehkäpä asiasta puhuneet asiantuntijat sitten ovat vielä tyhmempiä, kuin ryssät. Saattaa olla, en kuitenkaan usko.
Kuten varmaankin olet huomannut, niin ei ryssä mitään huolla, vaan jättää paikalleen mätänemään.
Enkä irvaile kenenkään kustannuksella, koska minulla ei siihen ole varaa.
Puhun vain totuuksia.

palokirves kirjoitti:
Pe Syys 30, 2022 5:51 pm
Krutihinin mukaan Gazprom on saattanut tehdä iskun putkeen lähetettävällä huoltorobotilla, jota alan teknikot kutsuvat ”siaksi”. Kyseessä on putkeen lähetettävä kauko-ohjattava robotti, jolla tarkistetaan kaasuputkien vaurioita kameroiden avulla.

Robottien avulla voidaan myös esimerkiksi tiivistää putkien liitoksia käyttöiän pidentämiseksi ja tehdä muita huoltotöitä. Markkinoilla on useita erilaisia kaasuputkien huoltorobotteja.

”On hyvin helppoa lähettää sellainen tiettyyn kohtaan putkea ja sitten räjäyttää se”, Krutihin sanoo.
Toi Krutihin on todettu jo nato-trolliksi, ja moneen kertaan. :mrgreen:

Aasinajaja
Nikke Knakkertton
Viestit: 184
Liittynyt: To Joulu 19, 2019 12:19 pm

Re: Nordstreamin kaksi kaasuputkea vaurioituvat yhtä aikaa - onnettomuus vai terrorismia?

Viesti Kirjoittaja Aasinajaja »

LiskonKingi kirjoitti:
Pe Syys 30, 2022 3:37 pm
Niin miten ryssä muka kykenisi räjäyttämään 80metrin syvyydessä ja NATOn tukikohdan vieressä vittu 4 pommia, eikä kukaan heitä huomanneet.
1. Putken sisässä kulkeva huoltobotti, jolloin syypää olisi todennäköisimmin Gazprom. Ehkä Gazpromin johtaja tekikin "itsemurhan" kun ei suostunut ominpäin tällaiseen operaazioneen.
2. Miehittämätön vedenalainen alus.
3. Vanhat kunnon räpylämiehet elikkäs sukeltajasankarit.

*pltmtxtvp*tm

LiskonKingi
Nikke Knakkertton
Viestit: 160
Liittynyt: To Joulu 04, 2014 7:00 pm

Re: Nordstreamin kaksi kaasuputkea vaurioituvat yhtä aikaa - onnettomuus vai terrorismia?

Viesti Kirjoittaja LiskonKingi »

Aasinajaja kirjoitti:
Pe Syys 30, 2022 6:04 pm
LiskonKingi kirjoitti:
Pe Syys 30, 2022 3:37 pm
Niin miten ryssä muka kykenisi räjäyttämään 80metrin syvyydessä ja NATOn tukikohdan vieressä vittu 4 pommia, eikä kukaan heitä huomanneet.
1. Putken sisässä kulkeva huoltobotti, jolloin syypää olisi todennäköisimmin Gazprom. Ehkä Gazpromin johtaja tekikin "itsemurhan" kun ei suostunut ominpäin tällaiseen operaazioneen.
2. Miehittämätön vedenalainen alus.
3. Vanhat kunnon räpylämiehet elikkäs sukeltajasankarit.

Arvaan jo eräiden kiihkoputinilaisten vastauksen: Öyh, röyh, pröööt, Biden on nazzi, wöööh, gääk, muistakaa mitä tapahtui Vietnamissa, kyllä putin on niin hyvä ettäs jottas juu!
1: Ei Gazpomilla ole kuin nyrkit ja kyrpä. Ei todellakaan mitään robotteja.
2:Ryssän sukellusveneet on ruostuneita sillipurkkeja, joilla ei noin pitkälle edes pääsisi.
3:No nythän vitsin heitit :mrgreen: Ne vodkassa marinoidut kaalipieruja pääselevät urpot ei sukella 80metriin muutakuin vainaina.

palokirves
Axel Foley
Viestit: 2034
Liittynyt: Pe Elo 02, 2019 11:01 pm

Re: Nordstreamin kaksi kaasuputkea vaurioituvat yhtä aikaa - onnettomuus vai terrorismia?

Viesti Kirjoittaja palokirves »

*pltmtxtvp*tm
Even Steven kirjoitti:
Ke Maalis 01, 2023 10:54 pm
Olen ollut pakkohoidossa viimeiset 10 vuotta.

Vastaa Viestiin