Helsinki Ullanlinna - psykiatri syytteessä vaimonsa murhasta 12/2022

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Avatar
Francis Munkki
Remington Steele
Viestit: 210
Liittynyt: La Touko 11, 2013 1:14 pm

Re: Henkirikos Helsingin Ullanlinnassa - psykiatri vangittiin epäiltynä vaimonsa taposta

Viesti Kirjoittaja Francis Munkki »

holmesin haamu kirjoitti: La Joulu 24, 2022 12:02 am Pitkäaikainen kiinnostus ja altistuminen väkivaltaan on voinut johtaa näihin tekoihin.
Jostain syystä minä en näe tällaista yhteyttä. Logiikka siis menee, että Tikkanen olisi tutkinut murhafantasioita ja väkivaltaa siksi, että olisi tuntenut viehtymystä ja vetoa siihen? Siis sillä tavalla, että väkivalta olisi hieno mutta aliarvostettu tapa ratkaista ongelmia, mutta hän itsestään epävarmana tyyppinä koki jääneensä siitä ulkopuolelle? Tai halusi ymmärtää, miten se toteutetaan ja miten se etenee? Eikö jonkun lajin harrastaminen tai vapaaotteluiden seuraaminen olisi ajanut saman asian vähän helpommin?

Tai sitten niin, että epävarmana tyyppinä hän koki olevansa alakynnessä verrattuna "oikeisiin" väkivaltaa henkilökohtaisesti käyttäviin tai siihen kykeneviin henkilöihin, kuten ammattirikolliset, vapaaottelijat, muut budolajien harrastajat ja niin edelleen. Pois lukien ammatikseen käyttävät, kuten vaikka vartijat ja poliisit, koska silloin juuri ei pitäisi sotkea henkilökohtaisia syitä asiaan. Joten se maailma kiehtoi tai pelotti häntä jonkinlaisen alemmuudentunteen tai vierauden vuoksi ja hän halusi tiedon avulla hallita sitä?

Tällä mittapuulla se, että nörtti aiheuttaa pikaistuksissaan vaimonsa kuoleman, on aika murheellista verrattuna siihen, että kaksi tatuoitua kaappia seisahtuu vastakkain ja sanoo "minä ja sinä, paljain käsin, kun häiskä tuossa sivussa laskee kolmeen". Eikä varmasti mitään sellaista väkivaltaa, mihin kukaan olisi etukäteen voinut kokea ihailua tai viehtymystä tai pelonsekaista vetoa.
Avatar
Francis Munkki
Remington Steele
Viestit: 210
Liittynyt: La Touko 11, 2013 1:14 pm

Re: Henkirikos Helsingin Ullanlinnassa - psykiatri vangittiin epäiltynä vaimonsa taposta

Viesti Kirjoittaja Francis Munkki »

PewPew kirjoitti: La Joulu 24, 2022 12:38 am Vaikka Tikkanen kuinka olisi ollut tossun alla ja reipas vaimonsa mitätöinyt minkä ehtii, aina on vaihtoehto kävellä ulos ennen kuin pistää kinkulla otsaan. Eli mitä merkitystä sillä on, mikä oli kenenkin rooli.
Nyt teet sen virheen, että sekoitat keskenään sen, a) mitä tapahtui ja b) mitä olisi pitänyt tapahtua. Minä puhuin siitä, mitä tapahtui. Tapa, jolla protestoit asiasta, voi johtua vain siitä, että kuvittelet minun sanoneen että näin pitikin tapahtua.
Avatar
Francis Munkki
Remington Steele
Viestit: 210
Liittynyt: La Touko 11, 2013 1:14 pm

Re: Henkirikos Helsingin Ullanlinnassa - psykiatri vangittiin epäiltynä vaimonsa taposta

Viesti Kirjoittaja Francis Munkki »

Mikisu kirjoitti: La Joulu 24, 2022 12:05 am Oliko uhri siis syyllistynyt liialliseen itsevarmuuteen, iloisuuteen ja – mikä pahinta – puheliaisuuteen?
Tahallisen väärinkäsittämisen edessä olen voimaton. Ihan vapaaehtoisesti.
Mikisu kirjoitti: La Joulu 24, 2022 12:05 am Olen lukenut koko ketjun, mutta en muista sitä, missä on kerrottu epäillyn käytöksestä urheilukaupassa.
Saatan hallusinoida, mutta luulen, että täällä kävi kyseisen kaupan myyjä tai myyjän kanssa keskustellut kertomass asiasta. En ehdi lukea tätä alusta asti uudestaan, jotta voisin varmistaa.
canis lupus
Javier Pena
Viestit: 1889
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2020 11:35 pm

Re: Henkirikos Helsingin Ullanlinnassa - psykiatri vangittiin epäiltynä vaimonsa taposta

Viesti Kirjoittaja canis lupus »

Francis Munkki kirjoitti: La Joulu 24, 2022 1:59 am
Mikisu kirjoitti: La Joulu 24, 2022 12:05 am---

Olen lukenut koko ketjun, mutta en muista sitä, missä on kerrottu epäillyn käytöksestä urheilukaupassa.
Saatan hallusinoida, mutta luulen, että täällä kävi kyseisen kaupan myyjä tai myyjän kanssa keskustellut kertomass asiasta. En ehdi lukea tätä alusta asti uudestaan, jotta voisin varmistaa.
Tätä minäkin ihmettelen, mielestäni oon kahlannut koko ketjun läpi, mut urheilukauppatapaus ei soita mitään kelloja.
Mens malus in corpore sano
padlock
Martin Riggs
Viestit: 620
Liittynyt: Ma Syys 02, 2013 8:52 am

Re: Henkirikos Helsingin Ullanlinnassa - psykiatri vangittiin epäiltynä vaimonsa taposta

Viesti Kirjoittaja padlock »

Bird kirjoitti: Pe Joulu 23, 2022 9:19 pm

Mistä nämä tiedot Tikkasen toteuttamasta väkivallasta? Voisitko ystävällisesti linkata ne tähän ketjuun, kiitos.

Itsehän en vähättele, vaan viittasin siihen, että ei ole tullut vastaan mitään väkivaltaa Tikkasen historiasta. Kukaan ei ole astunut julkisuuteenkaan tällaisten tietojen kanssa, mikä on yllättävää, jos kyseessä oikeasti olisi väkivaltainen henkilö. Kukaan meistä ei myöskään tiedä ex-vaimosta ja hänen tavoistaan mitään.

Lisätäänpä vielä sen verran, että jos jossain Iltalehdessä tai vastaavassa on lukenut miten ex-vaimo kuvaa kokemustaan, ei siitä oikeasti voi päätellä yhtään mitään varmaa. Ihmisen kokemus on subjektiivinen eikä se ole sellaisenaan välttämättä totta. Kokemuksia ei koskaan pidä ottaa objektiivisina "totuuksina". Eikös tässäkin voisi todeta, että näyttö puuttuu. Koko juttu ilmeisesti
roskalehdestä luettua vielä.
Tiedoksi: Henkinen väkivalta on väkivaltaa. Fyysisellä väkivallalla uhkailu on väkivaltaa. Vaimo on kertonut julkisuuteen.
P.S. Kyllä sinä vähättelet.
Jokaisella on oikeus olla yhtä mieltä minun kanssani. - Madonna
Avatar
Francis Munkki
Remington Steele
Viestit: 210
Liittynyt: La Touko 11, 2013 1:14 pm

Re: Henkirikos Helsingin Ullanlinnassa - psykiatri vangittiin epäiltynä vaimonsa taposta

Viesti Kirjoittaja Francis Munkki »

canis lupus kirjoitti: La Joulu 24, 2022 2:03 am Tätä minäkin ihmettelen, mielestäni oon kahlannut koko ketjun läpi, mut urheilukauppatapaus ei soita mitään kelloja.
Tällaiset löysin:
laheydrunsfeld kirjoitti: Ti Joulu 20, 2022 5:08 pm
Skloddi kirjoitti: Ti Joulu 20, 2022 2:19 pm
laheydrunsfeld kirjoitti: Ti Joulu 20, 2022 1:49 pm Tuttu naama meidän keskustan kaupassa. Herra on muutaman kerran käyttäytynyt agressiivisesti myyjiämme kohtaan kun ei ole saanut heti haluamaansa. On kuitenkin aina lopulta poistunut ilman vartijoiden väliintuloa...
Mielenkiintoista. Minkä alan kauppa? Nopean palvelun vaatiminen muiden asiakkaiden ja muun maailman kustannuksella sopisi kyllä kuvaan itsensä "paremmaksi" tuntevasta tohtorista. Toisaalta hessuhopomainen sähläys ei oikein siihen persoonakuvaan istu.
Urheilukauppa.
Mikisu
Martin Riggs
Viestit: 644
Liittynyt: Ti Syys 24, 2013 9:24 pm

Re: Henkirikos Helsingin Ullanlinnassa - psykiatri vangittiin epäiltynä vaimonsa taposta

Viesti Kirjoittaja Mikisu »

Francis Munkki kirjoitti: La Joulu 24, 2022 1:59 am

Tahallisen väärinkäsittämisen edessä olen voimaton. Ihan vapaaehtoisesti.
En viitannut juuri sinun viestiisi, en teknisesti enkä piiloisesti, enkä lukenut siitä tuota mitä itse kirjoitin. Sain vain myös inspiraation tarkastella, mihin uhri olisi voinut syyllistyä. Miehet tuntuvat yleisesti kuormittuvan naisten puheesta herkästi. Ihan validi spekulaatio tässä tapauksessa, jossa sisäsyntyistä painetta pääkopassa on ollut jo valmiiksi. Ja yleensäkin puolison syytä on aina moni asia, joten tämän hengiltä päästämällä luulisi helpottavan. Ainakin Bobi oli lastauspuuhissa vapautuneelta vaikuttanut.
Harmaasusi
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 108
Liittynyt: Pe Marras 17, 2017 11:50 pm

Re: Henkirikos Helsingin Ullanlinnassa - psykiatri vangittiin epäiltynä vaimonsa taposta

Viesti Kirjoittaja Harmaasusi »

canis lupus kirjoitti: La Joulu 24, 2022 2:03 am
Francis Munkki kirjoitti: La Joulu 24, 2022 1:59 am
Mikisu kirjoitti: La Joulu 24, 2022 12:05 am---

Olen lukenut koko ketjun, mutta en muista sitä, missä on kerrottu epäillyn käytöksestä urheilukaupassa.
Saatan hallusinoida, mutta luulen, että täällä kävi kyseisen kaupan myyjä tai myyjän kanssa keskustellut kertomass asiasta. En ehdi lukea tätä alusta asti uudestaan, jotta voisin varmistaa.
Tätä minäkin ihmettelen, mielestäni oon kahlannut koko ketjun läpi, mut urheilukauppatapaus ei soita mitään kelloja.
Täällä tai Yliksellä, mutta muistaakseni Minfossa, keskustassa sijaitsevan urheilukaupan myyjä toi esiin, että tyyppi ollut hyvinkin tuttu heidän liikkeessään, jossa käynyt vaatimassa tuotteita tai palveluita joita ei juuri heti ole ollut tarjota.
padlock
Martin Riggs
Viestit: 620
Liittynyt: Ma Syys 02, 2013 8:52 am

Re: Henkirikos Helsingin Ullanlinnassa - psykiatri vangittiin epäiltynä vaimonsa taposta

Viesti Kirjoittaja padlock »

Kiinnostaa tietää miten tämä pariskunta tapasi. Jos Tikkanen on aiemmin ollut kiinnostunut itseään 15 vuotta nuoremmista kaunottarista kuten täällä mainittu, niin tämä vaimo ei ole hänen tyyppiään. Syy naimisiin menoon voisi siis olla taloudellinen. Tavanneet Victorian eron aikaan. Olisiko Victoria ollut asiakas, joka olisi hakenut keskusteluapua erosta johtuviin ongelmiin? Nimen perusteella ja muutenkin kyselemällä Roopelle olisi varmasti nopeasti selvinnyt että tämän ex-mies on miljonääri eikä heillä ole avioehtoa, että tässä on tarjolla upporikas nainen.
Jokaisella on oikeus olla yhtä mieltä minun kanssani. - Madonna
stereotypia
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2018 8:58 pm

Re: Henkirikos Helsingin Ullanlinnassa - psykiatri vangittiin epäiltynä vaimonsa taposta

Viesti Kirjoittaja stereotypia »

Eli psykologi Tuomo Tikkanen ei ole Roopen isä, onko tästä varmuus?
Hetty
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2022 8:54 am

Re: Henkirikos Helsingin Ullanlinnassa - psykiatri vangittiin epäiltynä vaimonsa taposta

Viesti Kirjoittaja Hetty »

Mikisu kirjoitti: La Joulu 24, 2022 12:05 am Oliko uhri siis syyllistynyt liialliseen itsevarmuuteen, iloisuuteen ja – mikä pahinta – puheliaisuuteen? Kuka mies voisikaan olla kilahtamatta, jos nainen lörpöttelee iloisesti koko ajan? Pitäähän sellainen kuristaa. (Oma veikkaukseni on, että uhri joko kuristettiin johdolla tai tukahdutettiin tyynyllä. Jälkimmäisestä ei jääne yhtä selviä jälkiä, ja jotain ilmiselviä jälkiä uhrissa on ollut.)

Olen lukenut koko ketjun, mutta en muista sitä, missä on kerrottu epäillyn käytöksestä urheilukaupassa. Oliko se jonkin keskustelupalstan tai Jodelin juoru vai iltapäivälehtitasolla varmistettu asia? Kaikenlaiset muistelijat tietysti aktivoituvat tällaisten tapausten inspiroimina, en tiedä paljonko painoa noille sitten pitää panna. Tuollaisia pätijämulkkujahan Helsinki on pullollaan.

Kiinnostelee kyllä vanhempien ammatit, kehystävät asetelmaa omalla tavallaan. Omassa suvussani näen arvomaailman erilaisuuden nyt eläkkeellä olevien ja oman ikäpolveni välillä. Suvun suuret ikäluokat pitävät yliopistokoulutusta ja titteleitä arvossa, eikä juuri mikään voi olla hienompaa kuin olla lääkäri. Jos oma lapsi on tällä saralla onnistunut, asia tuodaan esiin aina kun on tilaisuus, niin naapureille kuin satunnaiselle hyvän päivän tutulle kaupassa. Kaikkien on syytä tietää.
Olen samoilla linjoilla tekotavasta. Voisi olla myös muovipussilla tukahduttaminen.
Avatar
devil_doll
Javier Pena
Viestit: 1881
Liittynyt: Su Huhti 04, 2010 5:22 am
Paikkakunta: From Hell

Re: Henkirikos Helsingin Ullanlinnassa - psykiatri vangittiin epäiltynä vaimonsa taposta

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

Vauvalla joku kirjoitti että kun tuli tieto että tekijä on psykiatri niin hän oli heti ajatellut juuri tätä ihmistä. Opiskelukaverit voisi varmaan kertoa mielenkiintoisia juttuja, pershäröisten toiminta tavat kun eivät muutu pitkässä juoksussakaan.

Itse ajattelin kun uhria kuvailtiin työpaikalla ilopilleriksi, että sellainen iloisuus juuri ärsyttää kauheasti narsisteja, jotka eivät pysty aitoa iloa kokemaan kaunaisuutensa vuoksi. Ja myös, että tietysti naisparka oli tavallista iloisempi työpaikalla kun siellä sai olla rauhassa toisin kuin himassa.
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
Bird
Neuvoja-Jack
Viestit: 557
Liittynyt: Su Marras 15, 2020 10:40 pm

Re: Henkirikos Helsingin Ullanlinnassa - psykiatri vangittiin epäiltynä vaimonsa taposta

Viesti Kirjoittaja Bird »

padlock kirjoitti: La Joulu 24, 2022 2:05 am
Bird kirjoitti: Pe Joulu 23, 2022 9:19 pm
Mistä nämä tiedot Tikkasen toteuttamasta väkivallasta? Voisitko ystävällisesti linkata ne tähän ketjuun, kiitos.

Itsehän en vähättele, vaan viittasin siihen, että ei ole tullut vastaan mitään väkivaltaa Tikkasen historiasta. Kukaan ei ole astunut julkisuuteenkaan tällaisten tietojen kanssa, mikä on yllättävää, jos kyseessä oikeasti olisi väkivaltainen henkilö. Kukaan meistä ei myöskään tiedä ex-vaimosta ja hänen tavoistaan mitään.

Lisätäänpä vielä sen verran, että jos jossain Iltalehdessä tai vastaavassa on lukenut miten ex-vaimo kuvaa kokemustaan, ei siitä oikeasti voi päätellä yhtään mitään varmaa. Ihmisen kokemus on subjektiivinen eikä se ole sellaisenaan välttämättä totta. Kokemuksia ei koskaan pidä ottaa objektiivisina "totuuksina". Eikös tässäkin voisi todeta, että näyttö puuttuu. Koko juttu ilmeisesti
roskalehdestä luettua vielä.
Tiedoksi: Henkinen väkivalta on väkivaltaa. Fyysisellä väkivallalla uhkailu on väkivaltaa. Vaimo on kertonut julkisuuteen.
P.S. Kyllä sinä vähättelet.
Taisin kirjoittaa epäselvästi, jos pointtini ei ole edelleenkään selvä. En tajua mistä vähättely; luitko kirjoitukseni kontekstista irrallaan ja tulkitsit. Olen itsekin traumaselviytyjä sen lisäksi, että teen töitä näiden asioiden parissa, joten en todellakaan vähättele. Osallistuin keskusteluun, missä kirjoitettiin kutakuinkin totena asioita, joista ei ajankohtaisesti voi kirjoittaa totena. Edelleen; me ei tiedetä vielä juuri mistään mitään. Minfossa on ollut sääntö, että jos kommentoit, kommentissasi pitää olla jotain ihan uutta ketjun sisältöön. Siitä pitää ilmetä onko se spekulointia, kuulopuheita, omaa tulkintaa, "tietoa" vai mitä. Täällä on nyt tuutattu kaikista eniten ja jo ihan varmana "R.T. on hirveä psykopaatti-narsisti ja autolla ajo oli tahallinen. Tikkanen oli väkivaltainen hullu." Sitä ei ole tarvinnut tuutata enää pitkään aikaan siitäkään huolimatta, että se edelleen on mahdollinen skenaario. Myös autojankkauksesta useampi on yrittänyt jo sanoa, että riittää jo, emme voi tietää.

Mitä urheilukauppa -kohtaukseen tulee; persoonallisuushäiriön lisäksi sopii myös maniassa ärtymyksen vallassa olevan ylilyönniksi. Mihin muuhun se voisi sopia? Olisko jotain uutta?

Hyvää joulua kaikille!

Edit. Muokattu pois ylimääräinen sana ja autocorrectin touhut.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
haapa
Susikoski
Viestit: 49
Liittynyt: Ke Syys 25, 2019 9:22 am

Re: Henkirikos Helsingin Ullanlinnassa - psykiatri vangittiin epäiltynä vaimonsa taposta

Viesti Kirjoittaja haapa »

stereotypia kirjoitti: La Joulu 24, 2022 7:45 am Eli psykologi Tuomo Tikkanen ei ole Roopen isä, onko tästä varmuus?
Tuomo Tikkanen ei ole Roopen isä. Hänen lapsensa ovat eri nimisiä.

Somen perusteella he vaikuttaisivat olevan sukulaisia: Tuomon vaimo ja ainakin toinen lapsista ovat (olivat) Roopen Facebook-kavereita, Tuomokin todennäköisesti, koska tykkäyksiä oli antanut. Samoin Roopen kaksoissisko oli perheestä saanut tykkäyksiä.

Tuomo Tikkanen oli Psykologiliiton puheenjohtaja yli 20 vuotta ja hän on ollut vaikutusvaltainen, näkyvä henkilö alalla. Mielestäni on perusteltua, että heidän suhteestaan tämän verran kirjoittaa näkyviinkin, kun sitä aika moni kuitenkin arvailee.
Bird
Neuvoja-Jack
Viestit: 557
Liittynyt: Su Marras 15, 2020 10:40 pm

Re: Henkirikos Helsingin Ullanlinnassa - psykiatri vangittiin epäiltynä vaimonsa taposta

Viesti Kirjoittaja Bird »

padlock kirjoitti: La Joulu 24, 2022 2:05 am
Bird kirjoitti: Pe Joulu 23, 2022 9:19 pm

Mistä nämä tiedot Tikkasen toteuttamasta väkivallasta? Voisitko ystävällisesti linkata ne tähän ketjuun, kiitos.

Itsehän en vähättele, vaan viittasin siihen, että ei ole tullut vastaan mitään väkivaltaa Tikkasen historiasta. Kukaan ei ole astunut julkisuuteenkaan tällaisten tietojen kanssa, mikä on yllättävää, jos kyseessä oikeasti olisi väkivaltainen henkilö. Kukaan meistä ei myöskään tiedä ex-vaimosta ja hänen tavoistaan mitään.

Lisätäänpä vielä sen verran, että jos jossain Iltalehdessä tai vastaavassa on lukenut miten ex-vaimo kuvaa kokemustaan, ei siitä oikeasti voi päätellä yhtään mitään varmaa. Ihmisen kokemus on subjektiivinen eikä se ole sellaisenaan välttämättä totta. Kokemuksia ei koskaan pidä ottaa objektiivisina "totuuksina". Eikös tässäkin voisi todeta, että näyttö puuttuu. Koko juttu ilmeisesti
roskalehdestä luettua vielä.
Tiedoksi: Henkinen väkivalta on väkivaltaa. Fyysisellä väkivallalla uhkailu on väkivaltaa. Vaimo on kertonut julkisuuteen.
P.S. Kyllä sinä vähättelet.
Joidenkin mielestä henkinen väkivalta olisi jo näytetty toteen, minulle ei ole tullut vastaan. Kannattaa olla muutenkin tarkkana; ex-vaimo ei ole tuonut julkisuuteen yhtään mitään, vaan Iltaroskan toimittaja tilasi huoltajuusriidan paperit ja kirjoitti niistä mitä halusi ja eritoten; mistä näkökulmasta halusi. Näin ne asiat muuttuu ja vääristyy matkan varrella.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Vastaa Viestiin