Helsinki Ullanlinna - psykiatri syytteessä vaimonsa murhasta 12/2022

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
KZA
Remington Steele
Viestit: 248
Liittynyt: Ti Touko 12, 2015 8:33 pm
Paikkakunta: Kehä 3 ulkopuolella

Re: Hki Ullanlinna - psykiatri epäiltynä vaimonsa murhasta 12/22 ja aiemmasta perhemurhan yrityksestä

Viesti Kirjoittaja KZA »

Mutta oliko se Tikkanen itse joka katoamisilmoituksen teki?

Kun mulle jäänyt mieleen et sen teki joku muu... Vai onko mulla taas menny jotain ohi...? 🤔
Suattaaha se olla mut suattaa olla olemattakii...
Justiinsa
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2022 6:30 pm

Re: Hki Ullanlinna - psykiatri epäiltynä vaimonsa murhasta 12/22 ja aiemmasta perhemurhan yrityksestä

Viesti Kirjoittaja Justiinsa »

Olen aika varma, että luin jostain uutisesta syyttäjän sanoneen että teon jälkeen Tikkanen kääri uhrin maton sisään ja ilmoitti vaimonsa kadonneeksi.

Joku voi toki korjata, jos näin ei ollut.
B€st
Olivia Benson
Viestit: 721
Liittynyt: Ke Tammi 29, 2020 9:58 am

Re: Hki Ullanlinna - psykiatri epäiltynä vaimonsa murhasta 12/22 ja aiemmasta perhemurhan yrityksestä

Viesti Kirjoittaja B€st »

KZA kirjoitti: Ma Marras 13, 2023 12:26 pm Mutta oliko se Tikkanen itse joka katoamisilmoituksen teki?

Kun mulle jäänyt mieleen et sen teki joku muu... Vai onko mulla taas menny jotain ohi...? 🤔
Olennaista asiassa oli kai se, että vaimo ei saapunut töihin. Siitä lähti selvittely liikkeelle. En tiedä onko olennaista kuka sen jälkeen vaimon ilmoitti kadonneeksi. Miten muuten Tikkanen perusteli asiaa kun työpaikalta tai omaisten taholta tiedusteltiin vaimoa: "Kyllä hän aamulla lähti töihin" vai "vaimo ei tullut eilen kotiin"?
Avatar
Sissi
Hetty Wainthropp
Viestit: 453
Liittynyt: Ti Tammi 05, 2010 12:08 pm

Re: Hki Ullanlinna - psykiatri epäiltynä vaimonsa murhasta 12/22 ja aiemmasta perhemurhan yrityksestä

Viesti Kirjoittaja Sissi »

KZA kirjoitti: Ma Marras 13, 2023 12:26 pm Mutta oliko se Tikkanen itse joka katoamisilmoituksen teki?

Kun mulle jäänyt mieleen et sen teki joku muu... Vai onko mulla taas menny jotain ohi...? 🤔
Mun päähän on juurtunut sellainen tapahtumakulku, että ensimmäisenä katoamisilmoituksen teki uhrin ex-puoliso, ilmeisesti lasten huolestuttua (apset olivat silloin vielä molemmat alaikäisiä joten he eivät olisi edes yksin pystyneet toimimaan.) Kaksi naista kulki uhrin kuvan kanssa perjantaina Ullanlinnassa kyselemässä onko kukaan nähnyt tätä naista (työkavreita)? ja myös ullanlinna-ryhmässä facessa oli ilmoitus.
Jotenkin se käsitys on, että Tikkanen ikäänkuin liittyi tähän etsintään ja ja soitti häkeen myös että saisi katseet pois itsestään ja pelattua aikaa jotta voi miettiä seuraavaa siirtoaan. Saikin poliisit uskomaan hetken ajaksi että on huolesta sekaisin oleva puoliso eikä osannut epäillä rikosta.
Mitä mielentilatutkimuksessa tapahtuu: https://www.youtube.com/watch?v=hg_C6Oyy1c0
Niks
Lauri Hanhivaara
Viestit: 135
Liittynyt: Ma Touko 16, 2022 9:12 am

Re: Henkirikosepäily Helsingin Ullanlinnassa

Viesti Kirjoittaja Niks »

HS:n tiedot: Epäilty tekijä on laaja-alaisesti väki­valtaa tutkinut ullanlinnalainen lääkäri

TAPAUKSEN yksityiskohdat eivät ole vielä tiedossa, mutta se tiedetään, että poliisille tehtiin perjantaina ilmoitus kadonneesta henkilöstä.

Ilmoituksen mukaan Ullanlinnassa asuva vuonna 1975 syntynyt nainen ei ollut palannut kotiinsa työpäivän jälkeen perjantaina. HS:n tietojen mukaan uhrin läheiset olivat huolissaan naisesta jo perjantaina ja julkaisivat hänestä ilmoituksen Ullanlinnaan liittyvässä Facebook-ryhmässä.

Tää pätkä on uutisesta sivulta 10
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009274168.html

Muistelin itsekkin että läheiset, ei siis syytetty, tai työpaikka olisi tehnyt katoamisilmoituksen ja lähdin kaivelemaan alun uutisointia asiasta.

Sivulla 12 oli mainittu että ex-mies olisi ollut ilmoituksen takana.
Idiootitkin tarvitsevat ystäviä
Bou
Jack Bauer
Viestit: 924
Liittynyt: La Syys 17, 2011 3:46 pm

Re: Hki Ullanlinna - psykiatri epäiltynä vaimonsa murhasta 12/22 ja aiemmasta perhemurhan yrityksestä

Viesti Kirjoittaja Bou »

Kyllä minullakin on muistikuva, että kaksi eri tahoa olisi tehnyt poliisille katoamis ilmon. Tikkanen itse ja joku muu. Ilmojen ajankohdasta en ole varma mutta miten jäi käsitys, että Tikkasen ilmo olisi vasta toinen järjestyksessä. Oikaiskaa paremmin muistavat.
Ja kyllä Ullanlinnan fb sivuilla taisi olla uhrin lasten isän tekemä katoamis ilmoitus jonka vuoksi naapurit tajusivat olla hereillä ja joku sitten heistä käräyttikin tekijän porttikongista. Että pisteet ex-miehelle!
Avatar
Miss Holmes #1
Javier Pena
Viestit: 1770
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2021 3:23 am

Re: Hki Ullanlinna - psykiatri epäiltynä vaimonsa murhasta 12/22 ja aiemmasta perhemurhan yrityksestä

Viesti Kirjoittaja Miss Holmes #1 »

Tämä kuva 19.12.22 julkaistusta jutusta.
Näyttäisi tyynyiltä tai joltain.

Mutta pääasia se, että tuskin tutkinta on siirtänyt mitään parvekkeelle, vaan se mitä siellä ikinä on, on ollut siellä jo silloin, kun Tikkanen pidätettiin.
Liitteet
IMG_1643.jpeg
IMG_1643.jpeg (113.01 KiB) Katsottu 1529 kertaa
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
Yrjö Yrjönpoika
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1330
Liittynyt: Pe Elo 04, 2023 10:05 am

Re: Hki Ullanlinna - psykiatri epäiltynä vaimonsa murhasta 12/22 ja aiemmasta perhemurhan yrityksestä

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

Miss Holmes #1 kirjoitti: Ma Marras 13, 2023 6:29 pm Tämä kuva 19.12.22 julkaistusta jutusta.
Näyttäisi tyynyiltä tai joltain.

[Kuva tyynyitä parvekkeella]

. . tuskin tutkinta on siirtänyt mitään parvekkeelle, vaan se mitä siellä ikinä on, on ollut siellä jo silloin, kun Tikkanen pidätettiin.

Ehkä verentahrimia vuodevaatteita "tuulettumassa"?
Ulrica

Re: Hki Ullanlinna - psykiatri epäiltynä vaimonsa murhasta 12/22 ja aiemmasta perhemurhan yrityksestä

Viesti Kirjoittaja Ulrica »

Makuuhuoneessa on tekoaikaan ollut sälekaihtimet.
Avatar
Miss Holmes #1
Javier Pena
Viestit: 1770
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2021 3:23 am

Re: Hki Ullanlinna - psykiatri epäiltynä vaimonsa murhasta 12/22 ja aiemmasta perhemurhan yrityksestä

Viesti Kirjoittaja Miss Holmes #1 »

Voi hyvin olla, että Tikkanen on itse ensimmäisenä tehnyt katoamisilmoituksen.
Jos vaimoa on kysellyt lapset, ex ja ystävät, on saattanut olla vaikeaa vähätellä tilannetta.
Ehkä toisen ilmoituksen on tehnyt ex tai lapset, epäileväisenä siitä tekikö Tikkanen ilmoitusta vai ei, vaikka lupasi.

Tottakai ihmisestä ’hohkaa’ välinpitämättömyys ilmoituksen tekemiseen, jos ns kadonnut makaa kuolleena jaloissa.
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
Akim711
Susikoski
Viestit: 39
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2017 1:35 pm

Re: Hki Ullanlinna - psykiatri epäiltynä vaimonsa murhasta 12/22 ja aiemmasta perhemurhan yrityksestä

Viesti Kirjoittaja Akim711 »

B€st kirjoitti: Ma Marras 13, 2023 1:25 pm
KZA kirjoitti: Ma Marras 13, 2023 12:26 pm Mutta oliko se Tikkanen itse joka katoamisilmoituksen teki?

Kun mulle jäänyt mieleen et sen teki joku muu... Vai onko mulla taas menny jotain ohi...? 🤔
Olennaista asiassa oli kai se, että vaimo ei saapunut töihin. Siitä lähti selvittely liikkeelle. En tiedä onko olennaista kuka sen jälkeen vaimon ilmoitti kadonneeksi. Miten muuten Tikkanen perusteli asiaa kun työpaikalta tai omaisten taholta tiedusteltiin vaimoa: "Kyllä hän aamulla lähti töihin" vai "vaimo ei tullut eilen kotiin"?
Luultavasti sanoi, että lähti aamulla töihin, jos olisi sanonut, ettei tullut edes illalla töistä kotiin, olisi suuri vaara että esim. naapuri olisi tullut vaimoa vastaan ulko-ovella torstai-iltana, jolloin Tikkanen olisi heti jäänyt kiinni valheesta ja aivan varmasti vaimo oli yhteydessä torstai-iltana lapsiinsa/ystäviinsä, kertonut, että täällä valmistellaan viikonlopun pikkujoulua, jolloin Tikkanen ei voinut valehdella, ettei vaimoa ole illallakaan näkynyt.
Avatar
Miss Holmes #1
Javier Pena
Viestit: 1770
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2021 3:23 am

Re: Hki Ullanlinna - psykiatri epäiltynä vaimonsa murhasta 12/22 ja aiemmasta perhemurhan yrityksestä

Viesti Kirjoittaja Miss Holmes #1 »

Siinä tuo seiska juttu.
8.11.2023 16:08 Teksti: Monica Ollas
Ei herkille! Syyte: Tikkanen surmasi vaimonsa raa'alla tavalla.

Julkisesta haastehakemuksesta ilmenee, että Tikkanen oli syyttäjän mukaan tappanut vaimonsa lyömällä häntä päähän kynttilänjalalla tai vastaavalla esineellä ainakin viisi kertaa.

Psykiatrina työskennellyt Roope Bob Tikkanen, 49, sai 2. marraskuuta syytteet murhasta ja törkeästä varkaudesta.

Jutun valmisteluistunto pidettiin Helsingin käräjäoikeudessa tänään keskiviikkona. Sen myötä myös jutun haastehakemus tehtiin julkiseksi.

Syyttäjä hakee elinkautista vankeusrangaistusta Tikkaselle ja vaatii, että Tikkanen pidetään vangittuna, kunnes käräjäoikeus antaa ratkaisunsa.

Julkisesta haastehakemuksesta ilmenee, että Tikkanen oli syyttäjän mukaan tappanut vaimonsa lyömällä häntä päähän kynttilänjalalla tai vastaavalla esineellä ainakin viisi kertaa.

Uhrin päähän syntyi lyöntien seurauksena syviä haavoja, ja osa lyönneistä osui takaraivoon. Lisäksi Tikkanen oli syyttäjän mukaan potkinut naista useita kertoja.

Uhrille oli väkivallan seurauksena lisäksi aiheutunut haavoja hänen päähänsä, suun ympärille, silmiin sekä mustelmia ympäri vartaloaan.

Haastehakemusta ilmenee, että uhri oli yrittänyt puolustautua esimerkiksi puremalla ja raapimalla Tikkasta. Miehelle oli aiheutunut haavoja hänen kasvoihinsa, ja hänellä oli myös iso mustelma vasemmassa reidessä.
:
:
Cut. Pykälä 21.
-NILS-
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
Yrjö Yrjönpoika
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1330
Liittynyt: Pe Elo 04, 2023 10:05 am

Re: Hki Ullanlinna - psykiatri epäiltynä vaimonsa murhasta 12/22 ja aiemmasta perhemurhan yrityksestä

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

Miss Holmes #1 kirjoitti: Ti Marras 14, 2023 1:56 am Siinä tuo seiska juttu.
Syyttäjä hakee elinkautista vankeusrangaistusta Tikkaselle • • •

Syyttäjän mukaan teko oli harkittu, ja toteutettu erittäin raa’alla ja julmalla tavalla. Motiivi on syyttäjän näkemyksen mukaan ollut mustasukkaisuus.

Tikkasen murhaoikeudenkäynti alkaa tiistaina 14. marraskuuta.

Tänks.!!

Hieman tuossa jäi mietityttämään, että...
"Motiivi on syyttäjän näkemyksen mukaan ollut mustasukkaisuus"

Olen jostain saanut sen käsityksen, että liitto oli jo jotenkin tuulisessa tilassa ja menossa kohti avioeroa, jonka realisoituessa Tikkaselle jäisi käteen ekonomisesti pelkkä "mustapekka".

Jos niin olisi, pitäisin teon motiiveja myös taloudellisiin seikkoihin perustuvina, kun oletan, että mustasukkaisuudesta johtuvat tappamiset ovat tavallisimmin äkkipikaistuksissa tapahtuneita, kumppanin menettämisen pelon ja tuskan aiheuttamia ylilyöntejä, eivätkä niinkään suunnitelmallisia.

No, enpä tosiaankaan voi tietää kuinka asetelmat aivan oikeasti sitten olivat.
Mahdetaankohan oikeudenistunto pitää suljetuin ovin? Jostain luin, että Tikkasen advokaatti olisi sellaista esittänyt.
Paikalla
Cadi John
Martin Beck
Viestit: 787
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2023 3:05 pm

Re: Hki Ullanlinna - psykiatri epäiltynä vaimonsa murhasta 12/22 ja aiemmasta perhemurhan yrityksestä

Viesti Kirjoittaja Cadi John »

Ei Tikkanen mitään vuodevaatteita ”tuuletellut”. Hän laittoi nuo siivoamisen rekvisiitaksi ettei rullalla olevaan mattoon kiinnitetä huomiota jos siellä yksinään nököttää. Sitten kiireesti Lasolilla kämppä puhtaaksi keskellä yötä.

Myös vaimon siirto (mihin lie oli tarkoitus viedä) ei mennyt suunnitellusti huolestuneiden omaisten takia. Poliisitkin kävi joten hätäinen yritys siirtää ruumis autoon lauantai aamulla. Oliko tarkoitus siirtää jo perjantaina..

Naurettavaa myös yrittää jäävää syyttäjä joka opiskeli samassa lukiossa ja jolle tuskin edes puhunut mitään saatika ollut samoilla tunneilla jos eri kurssit. Syy voi olla, ettei tämä narsisti halua kenenkään ns. tutun tietävän hänen mt-ongelmista. Onhan hän esittänyt niin mahtavaa kaikki vuodet. Tuskin aikaa halusi pelata syyttäjän vaihdolla.
Vastaa Viestiin