Nainen löi miestä veitsellä selkään; "olin leikkaamassa kinkkua kun uhri heilahti"

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Ei mitään hajua
Martin Beck
Viestit: 832
Liittynyt: Ma Marras 21, 2022 12:01 am

Nainen löi miestä veitsellä selkään; "olin leikkaamassa kinkkua kun uhri heilahti"

Viesti Kirjoittaja Ei mitään hajua »

Tapon yrityksestä syytetty: Mies puukotti ehkä itseään selkään
Syyttäjä vaatii vankeusrangaistusta epäillystä tapon yrityksestä, joka tapahtui uudenvuoden aattona Iissä.


Jussi Korhonen
[email protected]
Tänään klo 13:11

Oulun käräjäoikeudessa on käsitelty tällä viikolla Iissä uudenvuodenaattona tapahtunutta epäiltyä tapon yritystä.

Syyttäjän mukaan nainen yritti tappaa yksityisasunnossa miehen lyömällä tätä veitsellä selkään.

Syyttäjän haastehakemuksessa kerrotaan, että miehelle syntyi pistohaava vasemman lapaluun alapuolelle. Syyttäjä katsoo, että syntynyt vamma olisi hoitamattomana johtanut miehen kuolemaan.

Nainen kiistää tapon yrityksen ja vaihtoehtoisen syytteen törkeästä pahoinpitelystä. Ennakkovastauksessaan nainen sanoo pitävänsä mahdollisena, että vamman on aiheuttanut joku muu tai että mies on aiheuttanut sen itse itselleen.

Siinäkin tapauksessa, että syntynyttä vammaa pidettäisiin naisen aiheuttamana, tulisi sitä hänen mielestään pitää vahinkona.

Syyttäjä vaatii naiselle vähintään kolmen ja puolen vuoden vankeusrangaistusta. Nainen otettiin kiinni 31. joulukuuta tunti ennen vuodenvaihdetta, ja hän on edelleen vangittuna.

Käräjäoikeuden on määrä antaa tuomionsa 27. maaliskuuta.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d066 ... 6033175f7a

Otsikko päivitetty tuomionluvun myötä
-NILS-

Avatar
swaghettiyolognese
Frank Drebin
Viestit: 393
Liittynyt: Pe Kesä 21, 2019 3:47 pm

Re: Tapon yrityksestä syytetty: Mies puukotti ehkä itseään selkään

Viesti Kirjoittaja swaghettiyolognese »

"En se minä ollut, ja jos se olinkin minä niin se oli vahinko. Mutta se en ollut minä. Mutta se oli vahinko." :mrgreen:
RL11/6 kirjoitti:
Ti Tammi 02, 2024 2:41 am
Kyllä me kaipaamme kovasti Adolf Hitleriä

Matti Ja Maija
Rico Tubbs
Viestit: 1232
Liittynyt: Pe Helmi 25, 2022 11:32 am

Re: Tapon yrityksestä syytetty: Mies puukotti ehkä itseään selkään

Viesti Kirjoittaja Matti Ja Maija »

Vähän kuin tämä uutinen amerikasta:

"Eräässä Yhdysvaltojen etelävaltioiden pikkukaupungissa löydettiin kerran neekerin ruumis lihakoukussa riippumassa.

Vainajan kädet ja jalat oli sidottu rautakettingillä selän taakse, hänessä oli 17 luodin reikää ja 63 erilaista tikarin iskujälkeä tai viiltohaavaa.

Hänen kasvonsa oli rusikoitu muodottomaksi eikä ruumiissa ollut yhtään ehjää luuta.

Paikallinen sheriffi - joka oli valkoinen - sanoi että kyseessä oli omituisin itsemurha, mitä hän koskaan oli nähnyt.

:D
Slava Ukraini! <3

Kummisetä
Jessica Fletcher
Viestit: 3245
Liittynyt: Ma Joulu 16, 2019 4:52 pm

Re: Tapon yrityksestä syytetty: Mies puukotti ehkä itseään selkään

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

^linkkiä uutiseen? :idea:
qurqo kirjoitti:
To Loka 26, 2023 9:01 pm
Ei renkaat mustaa piirrä, kuin lukkiutuneena.
:mrgreen:

Armanjakki
Alibin satunnaislukija
Viestit: 55
Liittynyt: Su Heinä 23, 2017 8:33 pm

Re: Tapon yrityksestä syytetty: Mies puukotti ehkä itseään selkään

Viesti Kirjoittaja Armanjakki »

Mulla odottelee samanlainen oikeudenkäynti. Ex väittää mun puukottaneen itse itseäni. ”Kiva” nähdä miten tässä käy ennenku menee oikeuteen.

Millavaan
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1352
Liittynyt: Su Elo 28, 2022 8:31 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Tapon yrityksestä syytetty: Mies puukotti ehkä itseään selkään

Viesti Kirjoittaja Millavaan »

No itse tiedän ihmisen joka oikeasti puukotti itseään että saisi syytettyä minua siitä, lopulta hänet tuomittiin laittomasta ilmiannosta. Tästä oon täällä kertonutkin joskus. Se oli kyllä kauhea paikka kun mut otettiin kiinni vaikka mulla ei ollut mitään hajua mitä on tapahtunut..

Tuttiritari
Remington Steele
Viestit: 204
Liittynyt: La Kesä 18, 2022 10:51 pm

Re: Tapon yrityksestä syytetty: Mies puukotti ehkä itseään selkään

Viesti Kirjoittaja Tuttiritari »

Sitä ei tuolla suunnalla kannata esittää kysymystä "Mitä tehtäisi?" tai voi tulla puukosta. No ei vaan nyt kyllä haiskahtaa varsin viinanhuuruiselle illalle, koska sen verran epämääräinen selitys :D.

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17032
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Nainen löi miestä veitsellä selkään; "olin leikkaamassa kinkkua kun uhri heilahti"

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Tämän perhepiirissä sattuneen ikävän välikohtauksen tuomion uutisointi mennä hujahti ihan ohi - annettu jo pari kuukatta sitten:
Nainen puukotti avomiestään selkään – Yritti selittää kinkkuonnettomuudeksi

Syyttäjä vaatii vankeusrangaistusta epäillystä tapon yrityksestä, joka tapahtui uudenvuoden aattona Iissä.

Oulun käräjäoikeus on tuominnut Sirkka Maria Kaarina Kellokummun tapon yrityksestä kolmen vuoden kuuden kuukauden vankeuteen.

Oikeuden mukaan vuonna 1965 syntynyt Kellokumpu löi uudenvuoden aattona Pohjois-Pohjanmaalla Iissä sijaitsevassa yksityisasunnossa avomiestään veitsellä selkään.

Tuomiosta käy ilmi, että kapeateräinen 16-senttinen keittiöveitsiveitsi upposi uhrin vasemman lapaluun alapuolelle vajaan kuuden sentin syvyyteen. Oikeus katsoi, että naisen täytyi pitää uhrin kuolemaa kuolemaa varmana tai vähintäänkin varsin todennäköisenä seurauksena.

Nainen kiisti tapon yrityksen ja vaihtoehtoisen syytteen törkeästä pahoinpitelystä.
...

Oikeudenkäynnissä näistä väitteistä kuitenkin luovuttiin. Nainen myönsi aiheuttaneensa uhrille syntyneen vamman, mutta hän selitti sitä vahingoksi.

Nainen kertoi tuomion mukaan, että hän oli ollut leikkaamassa kinkkua, uhri oli heilunut ja osunut puukkoon vahingossa.

Oikeuden mukaan näyttö ei kuitenkaan tukenut naisen esittämää vaihtoehtoista tapahtumankulkua.
...

Oulun käräjäoikeuden tuomio ei ole lainvoimainen.
Enemmän täällä: muokattu 16.3. uutisesta tuomion osalta
Iltalehti
28.3.2023 14:48

Tapauksesta uutisoi myös Kaleva:

Nainen löi miestä veit­sel­lä selkään Iissä – tuo­mit­tiin tapon yri­tyk­ses­tä 3,5 vuo­dek­si van­ki­laan

Oulun käräjäoikeus antoi maanantaina tuomionsa Iissä viime vuodenvaihteessa tapahtuneesta veriteosta.

Nainen löi tuolloin yksityisasunnossa miestä yhden kerran keittiöveitsellä selkään. Mies sai hengenvaarallisia vammoja ja kuljetettiin sairaalaan hoitoon.

Tuomiosta ilmenee, että tapahtumiin liittyy runsasta alkoholin käyttöä. Asunnossa oli teon sattuessa läsnä useita muitakin henkilöitä.

Nainen kertoi esitutkinnassa, että heillä oli ollut miehen kanssa riitaa ja sen taustalla oli mustasukkaisuutta.

Oikeudessa kertomus oli erilainen.
...
27.03.2023 14:03
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

Sbelle
Armas Tammelin
Viestit: 71
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2023 5:02 pm

Re: Nainen löi miestä veitsellä selkään; "olin leikkaamassa kinkkua kun uhri heilahti"

Viesti Kirjoittaja Sbelle »

Hullu nainen

Vastaa Viestiin