Oulu: Kaksoissurma Välivainion Talvitiellä 6.5.2023 - 14 vuotta vankeutta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
aumari
Vic Mackey
Viestit: 1976
Liittynyt: Ke Touko 22, 2013 1:46 pm

Re: Oulu: Kaksoissurma Välivainion Talvitiellä

Viesti Kirjoittaja aumari »

Tämä se taas on semmoinen ketju, ettei jotkut ole viitsinyt lukea aiempia kommentteja.

Niks
Lauri Hanhivaara
Viestit: 133
Liittynyt: Ma Touko 16, 2022 9:12 am

Re: Oulu: Kaksoissurma Välivainion Talvitiellä

Viesti Kirjoittaja Niks »

Millavaan kirjoitti:
La Touko 13, 2023 7:01 pm
Mää luovutan. En oo itsekään mikään mustalaisten ylin ystävä mutta mun mielestä tässä ei oo mitään epäselvää. Esa ampui vaimonsa ja tämän rainerin mutta jatkakaa ihmeessä.
Allekirjoitan tän kyllä ihan täysin. Oon seurannut ketjua alusta saakka ja monia sivuja lukenu uudestaan ja uudestaan mutta vieläkään en oo saanu tästä mitään muuta järkevää ajatusta.

Onko maalaisjärki nykyään joku lisävaruste ihmisen kehityksessä? Se kun tuntuu puuttuvan aika monelta 🙄
Idiootitkin tarvitsevat ystäviä

feverlag

Re: Oulu: Kaksoissurma Välivainion Talvitiellä

Viesti Kirjoittaja feverlag »

Tuskin mitään pitäviä todisteita löytyy Esaa kohtaan, niin kummosta tuomiota tule, mitä nää muut ylipäänsä pyöri sen tontilla.

EaG
Scooby-Doo
Viestit: 25
Liittynyt: To Huhti 19, 2018 1:08 pm

Re: Oulu: Kaksoissurma Välivainion Talvitiellä

Viesti Kirjoittaja EaG »

alberto89 kirjoitti:
La Touko 13, 2023 9:00 pm
Millavaan kirjoitti:
La Touko 13, 2023 6:44 pm
TrueAnsa kirjoitti:
La Touko 13, 2023 6:40 pm
Onkohan kurtti jo vapautettu vai vieläkö kopissa?
Onko muka edes ollut? Mun tietääkseni ei liity tähän mitenkään.
Jaa taasko se tuo nimi Kurtti nousi pintaan😅 Eikös se jo jossain mainittu, ettei tosiaan liity tähän juttuun🤔🤭
Oli laskettu käsittääkseni vapaaksi heti seuraavana päivänä.

jolkuttelija
Nikke Knakkertton
Viestit: 175
Liittynyt: La Kesä 04, 2022 11:50 am

Re: Oulu: Kaksoissurma Välivainion Talvitiellä

Viesti Kirjoittaja jolkuttelija »

feverlag kirjoitti:
Su Touko 14, 2023 5:11 am
Tuskin mitään pitäviä todisteita löytyy Esaa kohtaan, niin kummosta tuomiota tule, mitä nää muut ylipäänsä pyöri sen tontilla.
Niin tuskinpa yhtään mitään löytyy. Poliisilla aina tapana esittää todennäköisin syin epäiltynä vangitsemista täysin vailla todisteita. :roll:

Täytyy toivoa, että poliisi laittaa vauhtia tutkintaansa, kun ei tiedä mihin tämän ketjun keskustelu vielä laukkaa. :lol:

Millavaan
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1352
Liittynyt: Su Elo 28, 2022 8:31 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Oulu: Kaksoissurma Välivainion Talvitiellä

Viesti Kirjoittaja Millavaan »

En toistaiseksi puutu tähän enempää mutta mistä ihmeestä te jotkut ootte edes repineet koko Kurtin? Aluperinkin sanottiin että kiinni otettiin kaksi henkilöä ja kaksi henkilöä on myös vangittu ja heidän nimensä olen käräjillä kysynyt. Toinen tuskin liittyy asiaan muutoin kuin että oli paikalla ja on lojaali lapsuuden ystävälleen..

alberto89
Alibin satunnaislukija
Viestit: 63
Liittynyt: Ke Touko 13, 2020 11:32 pm
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Re: Oulu: Kaksoissurma Välivainion Talvitiellä

Viesti Kirjoittaja alberto89 »

Millavaan kirjoitti:
Su Touko 14, 2023 12:34 pm
En toistaiseksi puutu tähän enempää mutta mistä ihmeestä te jotkut ootte edes repineet koko Kurtin? Aluperinkin sanottiin että kiinni otettiin kaksi henkilöä ja kaksi henkilöä on myös vangittu ja heidän nimensä olen käräjillä kysynyt. Toinen tuskin liittyy asiaan muutoin kuin että oli paikalla ja on lojaali lapsuuden ystävälleen..
Samaa mietin 😃
Paha saa lopulta aina palkkansa.

AhruMSahruM
Nikke Knakkertton
Viestit: 161
Liittynyt: Su Touko 07, 2023 4:08 pm

Re: Oulu: Kaksoissurma Välivainion Talvitiellä

Viesti Kirjoittaja AhruMSahruM »

aumari kirjoitti:
La Touko 13, 2023 10:54 pm
AhruMSahruM kirjoitti:
La Touko 13, 2023 7:03 pm
Millavaan kirjoitti:
La Touko 13, 2023 7:01 pm
Mää luovutan. En oo itsekään mikään mustalaisten ylin ystävä mutta mun mielestä tässä ei oo mitään epäselvää. Esa ampui vaimonsa ja tämän rainerin mutta jatkakaa ihmeessä.
Tuo on se toinen mahdollisuus. Omaa persettä ei liikuta millään tapaa oli näin, tai noin.
Ei ehkä omaa persettäs liikuta, mutta ihan ykkösvänkääjä täällä oot.
Jos ymmärrät poliisin toimintamalleja niin poliisikin muodostaa ennen oikeutta mahdollisia vaihtoehtoisia tapahtumakulkuja ja tutkii niitä mahdollisuuksien mukaan.

Jos te olisitte päättämässä niin hovimestari olisi aina syyllinen, anteeksi nyt vaan. Kaikki ei välttämättä aina ole sitä miltä se ensialkuun näyttää. Teillä ei välttämättä ymmärrys riitä monimutkaisempaan ajatteluun.

Kalinka Holmes
Harjunpää
Viestit: 296
Liittynyt: To Loka 30, 2014 9:15 pm

Re: Oulu: Kaksoissurma Välivainion Talvitiellä

Viesti Kirjoittaja Kalinka Holmes »

alberto89 kirjoitti:
Su Touko 14, 2023 12:48 pm
Millavaan kirjoitti:
Su Touko 14, 2023 12:34 pm
En toistaiseksi puutu tähän enempää mutta mistä ihmeestä te jotkut ootte edes repineet koko Kurtin? Aluperinkin sanottiin että kiinni otettiin kaksi henkilöä ja kaksi henkilöä on myös vangittu ja heidän nimensä olen käräjillä kysynyt. Toinen tuskin liittyy asiaan muutoin kuin että oli paikalla ja on lojaali lapsuuden ystävälleen..
Samaa mietin 😃
Ketjusta löytyy (ainakin) kaksi silminnäkijää sille, että Kurtti on haettu Haukuputaalta kodistaan poliisin toimesta pari päivää Välivainion tapahtumien jälkeen.

Jari Linna
Poliisikoira Rex
Viestit: 287
Liittynyt: Pe Syys 29, 2017 2:11 am

Re: Oulu: Kaksoissurma Välivainion Talvitiellä

Viesti Kirjoittaja Jari Linna »

Kuunnelkaa nyt kun sanon tämän vain yhden kerran.
Tapossa käytetty ase on jo virkavallan hallussa ja sen historiaa selvitetään. Palaan asiaan kun on enemmän kerrottavaa.

Sivussa seurataan
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Joulu 02, 2019 12:26 pm

Re: Oulu: Kaksoissurma Välivainion Talvitiellä

Viesti Kirjoittaja Sivussa seurataan »

Ketjusta löytyy (ainakin) kaksi silminnäkijää sille, että Kurtti on haettu Haukuputaalta kodistaan poliisin toimesta pari päivää Välivainion tapahtumien jälkeen.
Onkohan T. Viitala sotkeutunut tähänkin Kurtin lisäksi?

Lainaus korjattu
-NILS-

AhruMSahruM
Nikke Knakkertton
Viestit: 161
Liittynyt: Su Touko 07, 2023 4:08 pm

Re: Oulu: Kaksoissurma Välivainion Talvitiellä

Viesti Kirjoittaja AhruMSahruM »

Niks kirjoitti:
Su Touko 14, 2023 1:39 pm
AhruMSahruM kirjoitti:
Su Touko 14, 2023 12:53 pm
Jos te olisitte päättämässä niin hovimestari olisi aina syyllinen, anteeksi nyt vaan. Kaikki ei välttämättä aina ole sitä miltä se ensialkuun näyttää. Teillä ei välttämättä ymmärrys riitä monimutkaisempaan ajatteluun.
Tää sun muiden lynkkaus ja teorioiden arvostelu alkaa olla aika raastavaa monessakin ketjussa.
Kukaan ei tajua sun mielestä mistään mitään, kaikki teoriat on sun mielestä täyttä p*skaa.
Kannattaisko pitää pieni tauko sivustolta?
Itse olen erimieltä. Se ei ole mitään lynkkausta, että ollaan erimieltä siitä, että syylliset on jo selvillä. Jos olisivat niin eihän poliisi enää tutkisi koko asiaa vai kuinka? Mutta se on hyvä, että täällä ihmiset tietävät poliisiakin paremmin tapahtumat, vaikka eivät ole paikalla edes käyneet :lol:

EaG
Scooby-Doo
Viestit: 25
Liittynyt: To Huhti 19, 2018 1:08 pm

Re: Oulu: Kaksoissurma Välivainion Talvitiellä

Viesti Kirjoittaja EaG »

alberto89 kirjoitti:
Su Touko 14, 2023 12:48 pm
Millavaan kirjoitti:
Su Touko 14, 2023 12:34 pm
En toistaiseksi puutu tähän enempää mutta mistä ihmeestä te jotkut ootte edes repineet koko Kurtin? Aluperinkin sanottiin että kiinni otettiin kaksi henkilöä ja kaksi henkilöä on myös vangittu ja heidän nimensä olen käräjillä kysynyt. Toinen tuskin liittyy asiaan muutoin kuin että oli paikalla ja on lojaali lapsuuden ystävälleen..
Samaa mietin 😃
Siitä syystä, että a) Kurtti oli otettu kiinni tapahtumapäivänä, tapahtumapaikan lähistöltä ja ilm laskettu vapaaksi sama päivänä, sekä b) otettu uudelleen kiinni kotoaan Haukiputaalta ja laskettu seuraavana päivänä taas vapaaksi.

EDIT: Ilmeisesti kiinniotot eivät ole ko. tapahtumaan kuitenkaan liittyneet, mutta tuskin täysin sattumastakaan on ollut kyse.

Oulu920
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: La Huhti 20, 2013 11:07 pm

Re: Oulu: Kaksoissurma Välivainion Talvitiellä

Viesti Kirjoittaja Oulu920 »

AhruMSahruM kirjoitti:
Ma Touko 15, 2023 8:19 am
aumari kirjoitti:
Ma Touko 15, 2023 2:14 am
Niks kirjoitti:
Su Touko 14, 2023 1:39 pm


Tää sun muiden lynkkaus ja teorioiden arvostelu alkaa olla aika raastavaa monessakin ketjussa.
Kukaan ei tajua sun mielestä mistään mitään, kaikki teoriat on sun mielestä täyttä p*skaa.
Kannattaisko pitää pieni tauko sivustolta?
Olen samaa mieltä.
Itse olen erimieltä. Se ei ole mitään lynkkausta, että ollaan erimieltä siitä, että syylliset on jo selvillä. Jos olisivat niin eihän poliisi enää tutkisi koko asiaa vai kuinka? Mutta se on hyvä, että täällä ihmiset tietävät poliisiakin paremmin tapahtumat, vaikka eivät ole paikalla edes käyneet :lol:

Poliisi kyllä tutkii, vaikka syyllinen olisikin selvillä. Oikeudenkäyntiä ja tuomion antamista varten pitää tietää jokainen yksityiskohta, joka tapauksesta on löydettävissä.

Harvemmin tänne mitään kirjoitan, mut silloin, kun oikeasti tiedän jotain tai huhuja kuullut niin sitten sanon. Ahkerasti kyllä luen ja tosi rasittavaa on erilaiset skenaariot ihan puhtaalla mielikuvituksella lukea sivukaupalla. Ne vaan sekoittaa kokonaiskuvaa. Eri asia vaik jossain "selvittämättömissä" keisseissä erillaisia teorioita tehdä tai puhtaita huhujakin kertoa, mut mielikuvituksen tuotteet on aika tylsää luettavaa.

Itse asiaan liittyen, niin naisuhrilla ei romaniverta tietääkseni ole ollut vaan ihan valkolaisvanhemmat kumpikin. Raikusta taas kuullut, et huumeita tosiaan olisi "työkseen" myynyt. Uhrit mahdollisesti olleet samalla ylä-asteella jo Haukiputaalla. Mut ei samalla luokalla, kun mustalaisethan harvoin tavallisella luokalla ovat tuohon aikaan olleet.

aumari
Vic Mackey
Viestit: 1976
Liittynyt: Ke Touko 22, 2013 1:46 pm

Re: Oulu: Kaksoissurma Välivainion Talvitiellä

Viesti Kirjoittaja aumari »

Eilisessä Rikospaikassa kerrottiin toisen uhrin olevan entinen vaimo ja kyseessä mustasukkaisuus.

Vastaa Viestiin