Somessa leviää raju video nuoren pahoin­pitelystä - Kannelmäen tapaus

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
AhruMSahruM
Nikke Knakkertton
Viestit: 161
Liittynyt: Su Touko 07, 2023 4:08 pm

Re: Somessa leviää raju video nuoren pahoin­pitelystä

Viesti Kirjoittaja AhruMSahruM »

Kräki kirjoitti:
Pe Touko 26, 2023 11:27 pm
Mannethan nämä
Varmako tieto? Voisi olla, kun hokee samaa asiaa. Onko tuossa huumereviireistä sitten kyse vai mihin holleilla viitataan?

Yxkaksvaan
Martin Riggs
Viestit: 628
Liittynyt: Su Maalis 06, 2022 10:47 am

Re: Somessa leviää raju video nuoren pahoin­pitelystä

Viesti Kirjoittaja Yxkaksvaan »

Helly Hansen jos vetoa pitäisi löydä.
Ei muuta kuin senkkaa nenästä ja sen verran rajusti ettei enää tukene muonavahvuuteemme.
Enkä tarkoittanut uhria vaan tätä toista rottaa.

TooColdToRun
Harjunpää
Viestit: 323
Liittynyt: To Tammi 21, 2021 8:07 pm

Re: Somessa leviää raju video nuoren pahoin­pitelystä

Viesti Kirjoittaja TooColdToRun »

Semimannelta vaikuttaa, puoliveriseltä rotalta.

strömmingen
Sabrina Duncan
Viestit: 373
Liittynyt: Ti Helmi 04, 2020 6:25 pm

Re: Somessa leviää raju video nuoren pahoin­pitelystä

Viesti Kirjoittaja strömmingen »

TiiliaTaalia kirjoitti:
La Touko 27, 2023 12:24 am
Joku kurdi tuo tekijä. Milan jaffin fanikerhoo. :evil:
Siihen suuntaan tuo kurkkuäänteiden käyttäminen viittaa. Lähi-itää tai Pohjois-Afrikkaa.
Manne ei voi sanoa kuutta sanaa ilman nasaaleja.

elf
Remington Steele
Viestit: 213
Liittynyt: La Tammi 14, 2023 1:16 am

Re: Somessa leviää raju video nuoren pahoin­pitelystä

Viesti Kirjoittaja elf »

Kalle-Ville kirjoitti:
Pe Touko 26, 2023 9:48 pm
Alex Ross kirjoitti:
Pe Touko 26, 2023 9:06 pm
AhruMSahruM kirjoitti:
Pe Touko 26, 2023 8:47 pm
Video löytyy ylixeltä.
Laita linkki. En löydä Ylilaudalta mitään viestiä aiheesta. Mamut taas asialla?
Video löytyy myös Telegramista, Twitteristä ja varmaan monesta paikasta muualtakin, mutta en todellakaan halua yhtään enempää nöyryyttää siinä esiintyvää lasta, joka on rikoksen uhri, joten en missään tapauksessa postita mitään linkkejä siitä.
Videossa esiintyvä poika on alaikäinen mutta jo tarpeeksi vanha sanoakseen oman mielipiteensä videon jakamisesta. Poliisi ei maininnut lehtijutussa että poika olisi itse pyytänyt ettei videota jaettaisi. Asianomaisen itsensä pitäisi olla ainoa jolla on oikeus päättää saako sitä jakaa vai ei.

Ihmisillä on outo tapa puhua toisten puolesta. Voihan olla mahdollista ettei asianomaisella itsellään ole mitään videon jakamista vastaan koska eihän hänellä ole mitään hävettävää. Häpeä on noiden ressukoiden itsetunto- ongelmaisten pahoinpitelijöiden. Niin tyhmiä että menevät vielä kuvaamaan oman törttöilynsä koska eivät ymmärrä että nolaavat vain itsensä.

Jos oletetaan automaattisesti ettei videota pitäisi jakaa kysymättä mielipidettä asianomaiselta itseltään, siinä samalla opetetaan että väkivallan uhri on se jonka kuuluu hävetä. Ei ole mitään syytä ruokkia ajatusta että väkivallan uhrin kuuluu hävetä koska hän on se jota säälittävät reppanat yrittävät nöyryyttää koska ovat solmussa itsensä kanssa.

Netissä oli joskus juttu jopa seksuaalisen hyväksikäytön uhrista joka valitti ettei hän itse saa puhua kokemuksistaan julkisesti. Oikeus tuomisti jutun salassapidettäväksi kymmeniksi vuosiksi. En tiedä miten lainsäädäntö toimii ja pitääkö paikkansa mutta onhan se outoa jos ei rikoksen uhri edes itse voi puhua omista kokemuksistaan julkisesti koska häntä tällä tavoin suojellaan. Jos uhri itse haluaa puhua, mutta ei voi koska juttu on salassapidettävä, silloin suojellaan oikeasti tekijöitä.

Ainoastaan asianomaisen pitäisi voida päättää siitä saako videota jakaa vai ei.

Avatar
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 25883
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2017 8:50 am

Re: Somessa leviää raju video nuoren pahoin­pitelystä

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

Hai sie ,tuuts mun holleil :lol: :lol: :lol:
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti

Jenku
Nikke Knakkertton
Viestit: 197
Liittynyt: Su Syys 01, 2019 3:03 pm

Re: Somessa leviää raju video nuoren pahoin­pitelystä

Viesti Kirjoittaja Jenku »

sebvet kirjoitti:
Pe Touko 26, 2023 10:48 pm
Ei ryssät ja virolaiset tommosta tee.
Kyllä tekee! Heillähän on suorastaan verissä myös naisten hakkaaminen.

Oikeus ennen kaikkea
Sherlock Holmes
Viestit: 7188
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2021 2:48 pm

Re: Somessa leviää raju video nuoren pahoin­pitelystä

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

PERJANTAINA sosiaalisessa mediassa levisi raju video, jossa nuori näyttää pahoinpitelevän rajusti toista nuorta.
Helsingin poliisi kertoo nyt Twitter-tilillään selvittäneensä väkivaltavideon alkuperän. Helsingin poliisin nuorisoryhmä on tutkinut videolla näkynyttä väkivallantekoa.
Poliisin mukaan epäilty törkeä pahoinpitely tapahtui huhtikuussa 2022. Video on ilmeisesti kuvattu Helsingin Kannelmäessä.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009615447.html

Avatar
Jazzermasser
Rico Tubbs
Viestit: 1276
Liittynyt: Ti Heinä 06, 2021 8:10 am

Re: Somessa leviää raju video nuoren pahoin­pitelystä

Viesti Kirjoittaja Jazzermasser »

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e122 ... 6dcc92d6ba

Aika moni on sitä jakanut niin voi olla että sekin homma päätyy tutkintaan... :P
Liitteet
videoo.png
videoo.png (60.92 KiB) Katsottu 1501 kertaa

maaco
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Marras 23, 2022 9:59 am

Re: Somessa leviää raju video nuoren pahoin­pitelystä

Viesti Kirjoittaja maaco »

Onneksi on itsellä ikää jo sen verran, että viihdyn omissa oloissani maalla, uskaltaa pimeälläkin lähteä ulkoilemaan minne haluaa. Yksi syy lisää unohtaa ajatukset nykyajan autottomasta kaupunkiasumisesta.

elf
Remington Steele
Viestit: 213
Liittynyt: La Tammi 14, 2023 1:16 am

Re: Somessa leviää raju video nuoren pahoin­pitelystä

Viesti Kirjoittaja elf »

Jazzermasser kirjoitti:
La Touko 27, 2023 3:43 pm
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e122 ... 6dcc92d6ba

Aika moni on sitä jakanut niin voi olla että sekin homma päätyy tutkintaan... :P
"Pyydämme hienotunteisuutta uhria kohtaan."

Tällaisissa vetoamisissa mietityttää aina onko asianomistaja itse pyytänyt hienotunteisuutta itseään kohtaan vai onko tämä vain viranomaisten pyyntö. :roll:

Vaikka videossa nöyryytetään henkilöä, ei se tarkoita että nöyryytyksen kohteella on itsellään jotakin hävettävää. Videossa ei myöskään näy mitään erityisen intiimiä tai yksityistä, vaan kyse on väkivaltatilanteesta. Yleisön sympatiat ovat pääasiassa uhrin puolella joka tapauksessa. Kaikki rikosten uhrit eivät ajattele samalla tavalla. On myös sellaisia rikosten uhreja jotka haluavat näyttää yhteiskunnalle mitä ovat kokeneet koska tietävät olevansa syyttömiä.

Aina kun vedotaan jonkun puolesta herää kysymys paljonko se targettihenkilö itse on päässyt ääneen omissa asioissaan.

Avatar
sdude
Sofia Karppi
Viestit: 406
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 9:56 am

Re: Somessa leviää raju video nuoren pahoin­pitelystä

Viesti Kirjoittaja sdude »

Sairasta hakata ja potkia lasta. Ählämisählämi tai mikä ulkomaanelävä ikinä olikaan pitää saada vastuuseen teoistaan. Tässä sitä nyt ollaan kun niitä on tänne otettu. Eihän ne tänne kuulu, ei millään perusteella.

Tampereella olen nähnyt samanlaisia tilanteita sillä erotuksella, että ne on jääneet uhoamisen ja kovaäänisen uhkailun asteelle. Eli ählämi nuori vs. rauhallinen suomalainen nuori. Noi mamut on ihan vitun aggressiivisia.
There are some people who always feel happy. They're called psychopaths

annaanna

Re: Somessa leviää raju video nuoren pahoin­pitelystä

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Elf kirjoitti:
Videossa esiintyvä poika on alaikäinen mutta jo tarpeeksi vanha sanoakseen oman mielipiteensä videon jakamisesta.

Jaaha.
Tuon ikäisten vanhemmilta kysytään lupia kuvien julkaisuun koulun sivulla.
Miten käytännössä näitä julkaisulupia mielestäsi noissa yhteyksissä kysellään :shock:
Pahoinpitelyn tai seksuaalirikoksen uhrin ei lähtökohtaisesti tarvitse hävetä yhtään mitään. Tämä on totta
Poliisi ei maininnut lehtijutussa että poika olisi itse pyytänyt ettei videota jaettaisi. Asianomaisen itsensä pitäisi olla ainoa jolla on oikeus päättää saako sitä jakaa vai ei.
Videon kuvaajan ei olisi sitä pitänyt jakaa. Muuta kuin poliisille. Tietenkään.
Ihmisillä on outo tapa puhua toisten puolesta. Voihan olla mahdollista ettei asianomaisella itsellään ole mitään videon jakamista vastaan koska eihän hänellä ole mitään hävettävää. Häpeä on noiden ressukoiden itsetunto- ongelmaisten pahoinpitelijöiden. Niin tyhmiä että menevät vielä kuvaamaan oman törttöilynsä koska eivät ymmärrä että nolaavat vain itsensä.
Todistusaineistoa, hyvää sellaista ilmeisesti. Helppo on sanoa että toimitettava poliisille, mutta rehellisyyden nimissä en tiedä kuinka helkkarin vaikeaa, tai mahdotonta se käytännössä on. Veikkaan että on. Edes saada yhteys elävään poliisiin.
Netissä oli joskus juttu jopa seksuaalisen hyväksikäytön uhrista joka valitti ettei hän itse saa puhua kokemuksistaan julkisesti. Oikeus tuomisti jutun salassapidettäväksi kymmeniksi vuosiksi. En tiedä miten lainsäädäntö toimii ja pitääkö paikkansa mutta onhan se outoa jos ei rikoksen uhri edes itse voi puhua omista kokemuksistaan julkisesti koska häntä tällä tavoin suojellaan. Jos uhri itse haluaa puhua, mutta ei voi koska juttu on salassapidettävä, silloin suojellaan oikeasti tekijöitä.
Erikoinen käsitys ja päätelmä siitä, että ne asiakirjat on päätetty julistaa salaisiksi. Uhrin yksityisyyden, terveystietojen ynnä muun varjelemkseksi. Onko joku uhri tosiaan asian noin käsittänyt.
Entä sinä, uskotko asian olevan noin Suomessa.
Tuossahan estetään se, ettei esimerkiksi luokkakaverit tai muut henkilöt voi tilailla pöytäkirjoija, joissa käydään läpi uhrin ja tekijän kertomuksia, tapahtumakuvauksia, todisteeksi otettuja kuvia ja muuta. Anoppi tilata iltalukemkseksi :shock:

Tottakai voi kertoa, puhua ja purkaa tunteitaan. Ihan niin julkisesti kuin haluaa. Jos itse olisin moisessa tilanteessa, nimeäisin tekijän muitta mutkitta, jos ei siinä paljastumivaaraan joutuisi joku muu mahdollinen uhrinsa.

Avatar
Kalle-Ville
Axel Foley
Viestit: 2432
Liittynyt: To Tammi 17, 2008 5:48 pm

Re: Somessa leviää raju video nuoren pahoin­pitelystä

Viesti Kirjoittaja Kalle-Ville »

elf kirjoitti:
La Touko 27, 2023 10:14 am

Videossa esiintyvä poika on alaikäinen mutta jo tarpeeksi vanha sanoakseen oman mielipiteensä videon jakamisesta. Poliisi ei maininnut lehtijutussa että poika olisi itse pyytänyt ettei videota jaettaisi. Asianomaisen itsensä pitäisi olla ainoa jolla on oikeus päättää saako sitä jakaa vai ei.
On outo ajatus, että alaikäinen osaisi päättää itse häntä koskevista asioista ylipäänsä pätevällä tavalla.

Vielä oudompi ajatus on se, että alaikäinen, josta on kuvattu nöyryytystarkoituksessa video levitettaväksi internettiin haluaisi itse sellaisen nöyryytysvideonsa levittämisen sallia.
Suomen kansalaiset ovat muka tasa-arvoisia ja yhdenvertaisia lain edessä, mutta toisilla meistä tätä tasa-arvoisuutta ja yhdenvertaisuutta on jostakin syystä kuitenkin enemmän kuin muilla.

Mach 1
Lauri Hanhivaara
Viestit: 132
Liittynyt: To Tammi 05, 2023 10:58 pm

Re: Somessa leviää raju video nuoren pahoin­pitelystä

Viesti Kirjoittaja Mach 1 »

TiiliaTaalia kirjoitti:
La Touko 27, 2023 12:24 am
Joku kurdi tuo tekijä. Milan jaffin fanikerhoo. :evil:
Tunnet/tiedät siis tämän potkijan , tiedätkö nimen myös ?

Vastaa Viestiin