Sota tulee, oletko valmis? "Selvää on, että jotain sieltä on tulossa. Sitä ei tarvitse arvuutella, tuleeko vai ei."

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.

Valvoja: Moderaattorit

Sota tulee, oletko valmis?

Valmiina rintamalle. Kaunis on kuolla joukkosi eessä.
58
32%
Tarvitsen lisäkoulutusta ja kunnonkohotusta.
34
19%
En ole suorittanut varusmiespalvelusta, mutta olen valmis pikakoulutukseen.
24
13%
Olen sivari. Voin auttaa muuten.
9
5%
Se on sitten käpykaarti tai pakolaiseksi.
33
18%
Ei koske meitä, NATO hoitaa.
21
12%
Kyllä EU ja Frontex suojaavat rajamme.
1
1%
 
Ääniä yhteensä: 180

Paikalla
viivahattu
Christopher Lorenzo
Viestit: 1587
Liittynyt: Ti Touko 02, 2023 10:10 am

Re: Sota tulee, oletko valmis? "Selvää on, että jotain sieltä on tulossa. Sitä ei tarvitse arvuutella, tuleeko vai ei."

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

^ Juuri näin. En minäkään siitä tykkää, että täällä hyysätään kehitysmaalaisia, joilla ei ole aikomustakaan integroitua osaksi suomalaista yhteiskuntaa ja tulla sen tuottaviksi jäseniksi. En tykkää monesta muustakaan asiasta tässä maassa. Tämä on kuitenkin ainoa maa, jota voin nyt tai tulevaisuudessa kutsua kotimaakseni. Kyllä minä sitä kykyni mukaan puolustan jos pakko on. Se on selvä, että jos ryssän ikeen alle jouduttaisiin, niin ainakaan paremmiksi asiat eivät muuttuisi. Tällä hetkellä saan sentään vapaasti ilmaista mielipiteeni ihan mistä sattuu huvittamaan, eikä tarvitse pelätä, että tulee 15 vuotta linnaa, jos tavuviiva menee väärään kohtaan.
QwertyKeyboard
Martin Riggs
Viestit: 633
Liittynyt: To Huhti 25, 2019 4:05 pm

Re: Sota tulee, oletko valmis? "Selvää on, että jotain sieltä on tulossa. Sitä ei tarvitse arvuutella, tuleeko vai ei."

Viesti Kirjoittaja QwertyKeyboard »

Calabash kirjoitti: Ma Maalis 11, 2024 5:18 pm Jotenkin minua huvittaa nykyajattelu. "Ei tätä maata kannata puolustaa, kun täällä on mamuja. Ei kannata, koska EU tekee direktiivejä. Ei kannata, koska maito kaatui eilen."

Narsistuvasta maailmankuvasta tuo kertoo.

Oli aika, jolloin ei niinkään mietitty sitä, mitä maa voi tehdä kansalaisen hyväksi vaan myös sitä, mitä itse voi tehdä maansa hyväksi. Nyt kaikkea mitataan koko ajan sillä, miten yhteiskunta passaa ja silittelee ja uli uli. Tässä mielessä näköjään moni on henkisesti samanlainen pakolainen kuin ne, joita niin vihaa.

Minä en kotoani lähde mihinkään eikä tule kohdallani maailmaan pakolaisongelmaa lisää. En niin kauan kuin oikean käden etusormi liikkuu.
Muista sitten totella tarkkaan kaikkien hyväosaisten ja rikkaiden ohjeita, jotka itse eivät tule lähellekään rintamaa ja muista, että et tee mitään virhettä siellä rintamalla, josta joudut vastuuseen ja saat syytteen palkinnoksi uhrauksistasi. Se kuka täällä tekee paljon päätyy tekemään paljon virheitä ja päätyy saamaan paljon tuomioita. Takalinjojen miehet tarkkailevat kaikkea mitä teet siellä rintamalla kokoajan suurennuslasilla ja mikroskoopilla, sekä kertovat aina jälkikäteen miten siinä sekavassa kaaoksessa sinun olisi pitänyt toimia kun joku virhe tulee. Itse eivät kuitenkaan tule lähellekään rintamaa ottamaan riskejä ja näyttämään miten se tehdään ja miten mikrosekunneissa tehdään aina oikea päätös.

Hyväosaisilla on aina niin tärkeä työ, että he voivat jatkaa sitä jopa sodan keskellä työantajansa hakemalla varauksella ja aluetoimiston myöntämällä luvalla. Ja oikeasti rikkailla on sitten se kaksoiskansalaisuus ja bisnekset ulkomailla - varsinkin silloin kun sattuu olemaan sota päällä - rikastuminen jatkuu samalla kun nuoruutesi kuluu siellä rintamalla ilman, että itse hyödyt siitä sodasta killinkiäkään.

Sillä aikaa se köyhä poika saa kunnian kantaa kaikki sodan haitat harteillaan. Kaikki hehkuttavat, miten kova jätkä se köyhä on, kun se taistelee ilmaiseksi - samalla kun muut voivat jatkaa rahastamista.

Sitten kun menetät jalkasi siellä sodassa pääseet jonottamaan julkisen puolen terveydenhoitoon leikkausjonoon vuosiksi ja saat mitallin josta voi saada ebayssä viisi euroa ja kympin jos oikein hyvä tuuri käy kun myyt sen. :wink:

Jos tästä huolimatta vielä olet sitä mieltä, että rintamalle meno kannattaa sitten olet sotilasainesta, mutta ainakaan et mene sinne tietämättä riskejä ja sitä millainen palkka odottaa riskiesi vastineeksi.
Calabash
Roger Murtaugh
Viestit: 891
Liittynyt: To Heinä 09, 2015 2:54 pm

Re: Sota tulee, oletko valmis? "Selvää on, että jotain sieltä on tulossa. Sitä ei tarvitse arvuutella, tuleeko vai ei."

Viesti Kirjoittaja Calabash »

QwertyKeyboard kirjoitti: Ma Maalis 11, 2024 8:36 pm. Se kuka täällä tekee paljon päätyy tekemään paljon virheitä ja päätyy saamaan paljon tuomioita. Takalinjojen miehet tarkkailevat kaikkea mitä teet siellä rintamalla kokoajan suurennuslasilla ja mikroskoopilla
No niin, sillä lailla sitten niin. :roll:

*pltmtxtvp*tm
Huutaja Jaana
Vic Mackey
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulu 09, 2022 8:54 am

Re: Sota tulee, oletko valmis? "Selvää on, että jotain sieltä on tulossa. Sitä ei tarvitse arvuutella, tuleeko vai ei."

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

"Marokon Kauhu"
Miksi meidän pitäisi "auttaa" pulskeita muslimiukkoja, jotka tunkevat tänne vielä Putlerin avustamana?
Eikö mielestäsi tämä homma ole jo aika lailla nähty?
Itse en halua yhtään muslimia Suomeen lisää, edellisistäkin pitää päästä eroon.
Putler rakastaa islamia ja musuja: Pitäköön ne.
Perseennuolimista alkuun, toisin kuin allekirjoittanut, kirjoitat tänne aina pelkkää ja täyttä asiaa mutta nyt pieni olennainen lisäys tuohon mitä kirjoitit:

Venäjä roudaa näitä hätää kärsiviä somaleita meidän itärajalle yhteistyössä Turkin kanssa. Turkki on NATOmaa joks tekee hybridisotatoimia siis itseään, NATOa vastaan.

Turkki on laitettava ruotuun niin nopeasti kuin mahdollista.Kuka sen tekee ja miten?!?
soitit 112 vaa kaljarahan perässä
Eldoctore
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: To Joulu 15, 2022 7:22 pm

Re: Sota tulee, oletko valmis? "Selvää on, että jotain sieltä on tulossa. Sitä ei tarvitse arvuutella, tuleeko vai ei."

Viesti Kirjoittaja Eldoctore »

Kaikki jotka on sitä mieltä et en mä tätä maata puolusta kun on sitä ja tätä & tota, ovat oikeasti niin vitullisen kyynisesti masentuneita, että eikö olis parempi tulla tekemään se väistämätön itsensäkautta poistuminen hieman laajennettuna versiona rintamalle? Pitäis vielä bonuksena sukulaiset sankarina, vaikka tarkoitus olikin vaan mennä kuolemaan
JanitaSlim
Jessica Fletcher
Viestit: 3032
Liittynyt: Pe Syys 18, 2020 5:51 pm

Re: Sota tulee, oletko valmis? "Selvää on, että jotain sieltä on tulossa. Sitä ei tarvitse arvuutella, tuleeko vai ei."

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

QwertyKeyboard kirjoitti: Ma Maalis 11, 2024 8:36 pm
Calabash kirjoitti: Ma Maalis 11, 2024 5:18 pm Jotenkin minua huvittaa nykyajattelu. "Ei tätä maata kannata puolustaa, kun täällä on mamuja. Ei kannata, koska EU tekee direktiivejä. Ei kannata, koska maito kaatui eilen."

Narsistuvasta maailmankuvasta tuo kertoo.

Oli aika, jolloin ei niinkään mietitty sitä, mitä maa voi tehdä kansalaisen hyväksi vaan myös sitä, mitä itse voi tehdä maansa hyväksi. Nyt kaikkea mitataan koko ajan sillä, miten yhteiskunta passaa ja silittelee ja uli uli. Tässä mielessä näköjään moni on henkisesti samanlainen pakolainen kuin ne, joita niin vihaa.

Minä en kotoani lähde mihinkään eikä tule kohdallani maailmaan pakolaisongelmaa lisää. En niin kauan kuin oikean käden etusormi liikkuu.
Muista sitten totella tarkkaan kaikkien hyväosaisten ja rikkaiden ohjeita, jotka itse eivät tule lähellekään rintamaa ja muista, että et tee mitään virhettä siellä rintamalla, josta joudut vastuuseen ja saat syytteen palkinnoksi uhrauksistasi. Se kuka täällä tekee paljon päätyy tekemään paljon virheitä ja päätyy saamaan paljon tuomioita. Takalinjojen miehet tarkkailevat kaikkea mitä teet siellä rintamalla kokoajan suurennuslasilla ja mikroskoopilla, sekä kertovat aina jälkikäteen miten siinä sekavassa kaaoksessa sinun olisi pitänyt toimia kun joku virhe tulee. Itse eivät kuitenkaan tule lähellekään rintamaa ottamaan riskejä ja näyttämään miten se tehdään ja miten mikrosekunneissa tehdään aina oikea päätös.

Hyväosaisilla on aina niin tärkeä työ, että he voivat jatkaa sitä jopa sodan keskellä työantajansa hakemalla varauksella ja aluetoimiston myöntämällä luvalla. Ja oikeasti rikkailla on sitten se kaksoiskansalaisuus ja bisnekset ulkomailla - varsinkin silloin kun sattuu olemaan sota päällä - rikastuminen jatkuu samalla kun nuoruutesi kuluu siellä rintamalla ilman, että itse hyödyt siitä sodasta killinkiäkään.

Sillä aikaa se köyhä poika saa kunnian kantaa kaikki sodan haitat harteillaan. Kaikki hehkuttavat, miten kova jätkä se köyhä on, kun se taistelee ilmaiseksi - samalla kun muut voivat jatkaa rahastamista.

Sitten kun menetät jalkasi siellä sodassa pääseet jonottamaan julkisen puolen terveydenhoitoon leikkausjonoon vuosiksi ja saat mitallin josta voi saada ebayssä viisi euroa ja kympin jos oikein hyvä tuuri käy kun myyt sen. :wink:

Jos tästä huolimatta vielä olet sitä mieltä, että rintamalle meno kannattaa sitten olet sotilasainesta, mutta ainakaan et mene sinne tietämättä riskejä ja sitä millainen palkka odottaa riskiesi vastineeksi.
Ja mitä tulee siihen, että mitä voisin tehdä maani hyväksi niin moni varmaankin näkee nykyaikana sen niin, että kun tekee niska märkänä maansa eteen niin hyöty jää kuitenkin melko laihaksi, kun siellä on näitä sulle ja mulle miehiä, että naisia jakamassa sen toisilleen julkisella sektorilla. Samaan aikaan ollaan kuitenkin ottamassa kaksin käsin siltä duunarilta, joka maan eteen tekee.

Vanhemmat ikäluokat ovat pilanneet tämän maan.
OikeusEnnenKakkia
Susikoski
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Marras 29, 2022 12:25 am

Re: Sota tulee, oletko valmis? "Selvää on, että jotain sieltä on tulossa. Sitä ei tarvitse arvuutella, tuleeko vai ei."

Viesti Kirjoittaja OikeusEnnenKakkia »

Eldoctore kirjoitti: Ti Maalis 12, 2024 12:42 am Kaikki jotka on sitä mieltä et en mä tätä maata puolusta kun on sitä ja tätä & tota, ovat oikeasti niin vitullisen kyynisesti masentuneita, että eikö olis parempi tulla tekemään se väistämätön itsensäkautta poistuminen hieman laajennettuna versiona rintamalle? Pitäis vielä bonuksena sukulaiset sankarina, vaikka tarkoitus olikin vaan mennä kuolemaan
Minä en pane tikkuakaan ristiin kommari suomen puolesta ja lähden itse pakolaiseksi. Maa on jo täysin pilalla. Mitä täällä on enää puolustamisen arvoista ? Tulkoot vanjat tai miljoona matua minun puolestani. Menolippua tästä hankkimaan vaan. Jääkää te muut pitämään hauskaa onnellisessa maassa
Avatar
K.O
Frank Drebin
Viestit: 395
Liittynyt: To Heinä 30, 2020 9:49 am

Re: Sota tulee, oletko valmis? "Selvää on, että jotain sieltä on tulossa. Sitä ei tarvitse arvuutella, tuleeko vai ei."

Viesti Kirjoittaja K.O »

Suomi voisi hyökätä vaikka heti Venäjälle. Saadaan elintilaa. Odotan innolla, että pääsen kiduttamaan ryssiä.
QwertyKeyboard
Martin Riggs
Viestit: 633
Liittynyt: To Huhti 25, 2019 4:05 pm

Re: Sota tulee, oletko valmis? "Selvää on, että jotain sieltä on tulossa. Sitä ei tarvitse arvuutella, tuleeko vai ei."

Viesti Kirjoittaja QwertyKeyboard »

JanitaSlim kirjoitti: Ti Maalis 12, 2024 12:53 am
Ja mitä tulee siihen, että mitä voisin tehdä maani hyväksi niin moni varmaankin näkee nykyaikana sen niin, että kun tekee niska märkänä maansa eteen niin hyöty jää kuitenkin melko laihaksi, kun siellä on näitä sulle ja mulle miehiä, että naisia jakamassa sen toisilleen julkisella sektorilla. Samaan aikaan ollaan kuitenkin ottamassa kaksin käsin siltä duunarilta, joka maan eteen tekee.

Vanhemmat ikäluokat ovat pilanneet tämän maan.
Sotimiseen liittyy todella paljon kaikkia riskejä joita voi vähentää sopivilla varusteilla, mutta niitäpä ei monilla suomen joukolla (lue suurummalla osalla) ole ollenkaan, koska ballistisiinsuojaliiveihin, pimeänäkölaitteisiin tai dronejen torjunta kalustoon kipeästi tarvitut rahat on tuhlattu vuosien varrella kehitysapuun, julkisen sektorinpalkankorotuksiin, eläkkeisiin ja muuhun tälläiseen. Rahat on suomessa jaettu jo vuosia sitten viimeistä velkasenttiä myöten sellaisille ihmisille, joille itselleen ei tule siitä mitään haittaa, että nämä varusteet puuttuvat siltä vankeusrangaistuksen uhalla aseelliseen maanpuolustukseen lähetettävältä. Eläkeläiset pysyvät sodassa eläkkeellä, julkisen sektorin työntekijät jatkavat viroissaan, koska laki näin määrää, että työ on elintärkeää joka vapauttaa reservistä. Oikeasti rikkailla on niin tärkeät bisnekset, että se vapauttaa rintamalta tai niin tärkeät bisnekset ulkomailla, että ei ehdi suomeen enää ollenkaan kun sota alkaa. Sama koskee kaikki muitakin ryhmiä jolle rahaa on jaettu kaksin käsin. Paitsi tietenkin se ei koske sitä asevelvollista ja hänen tarpeitaan säilyä elossa hyvien varusteiden ansiosta.

Asevelvolliselle se taas on aika vittumainen tilanne jos joutuu syksyn säkkipimeydessä taistelemaan ilman mitään pimeänäkölaitteita Venäläisiä erikoisjoukkoja vastaan joilla on kaikki mahdolliset lämpökamerat ja pimeänäkölaitteet kun itse ei näe säkkipimeydessä mitään, mutta vastapuoli näkee sinut kokoajan kirkkaasti. Samoi se, että mitään suojaa droneja vastaan ei ole kun niitä ei ole koskaan hankittu kun rahat on jaettu pakoiskeskuksien perustamiseen ja kehitysapuun. Jos asevelvollinen ilmottaa haluan kunnon varusteet en halua kuolla turhaan leimataan maanvaivaksi.

Tietenkin nyt kun Ukrainan sodan myötä paska on alkanut osua tuulettimeen jotkut poliitikot ovat keksineet ehdottaa reserviläisille veronalennuksia, jotta nämä voivat omilla rahoillaan hankkia itselleen suojavarusteita ja pimeänäkölaitteita, jotta voivat rahoittaa itselleen elossapysymisen kannalta välttämättömät varusteet kun kumminkin rangaistuksien uhalla joutuvat rintamalle. Venäjällähän tehdään tätä samaa asevelvolliselle annetaan vain ruostunut rynnäkkökivääri ja ikivanha teräskypärä ja kehoitetaan omilla rahoilla hankkimaan loput varusteet. Tosin veronalennuksetkin ovat jääneet puheiden tasolle, koska se raha mikä alennetaan veroja on aina joltain muulta ryhmältä pois.
Avatar
Medborgare
Harjunpää
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulu 10, 2012 11:40 pm

Re: Sota tulee, oletko valmis? "Selvää on, että jotain sieltä on tulossa. Sitä ei tarvitse arvuutella, tuleeko vai ei."

Viesti Kirjoittaja Medborgare »

EU:n ja Frontexin vetoapuun on tähän mennessä luottanut ihan yksi minfolainen :)

Kyllä sekin jotain kertoo.
Maan tavan mukaan asialla ovat nimettömät sankarit, jotka ovat erityisen aktiivisia murha.info -sivustolla ja Iltalehden keskustelusivuilla, jotka ovat suomenkielisen netin surkeimmat likaviemärit.

http://www.mikkoniskasaari.fi/node/181
Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4667
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Sota tulee, oletko valmis? "Selvää on, että jotain sieltä on tulossa. Sitä ei tarvitse arvuutella, tuleeko vai ei."

Viesti Kirjoittaja dazu »

^^Mielellään ei anneta mitään sirpaleliivejä, jos menen sotaan, koska ne painavat perkeleesti. Kypäräkin on painava ja tulee niska kipeäksi. Pelkkä rynnäkkökivääri riittää ja M-39 karvalakki ja M-62 maastopuku. Suurin osa tapoista tulee tehtyä puukolla. Sen ostan itse Lapista.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
QwertyKeyboard
Martin Riggs
Viestit: 633
Liittynyt: To Huhti 25, 2019 4:05 pm

Re: Sota tulee, oletko valmis? "Selvää on, että jotain sieltä on tulossa. Sitä ei tarvitse arvuutella, tuleeko vai ei."

Viesti Kirjoittaja QwertyKeyboard »

dazu kirjoitti: Ke Maalis 13, 2024 11:21 am ^^Mielellään ei anneta mitään sirpaleliivejä, jos menen sotaan, koska ne painavat perkeleesti. Kypäräkin on painava ja tulee niska kipeäksi. Pelkkä rynnäkkökivääri riittää ja M-39 karvalakki ja M-62 maastopuku. Suurin osa tapoista tulee tehtyä puukolla. Sen ostan itse Lapista.
Modernissa sodassa 90% haavoittumisista ja kuolemista seuraa epäsuorasta tulesta, droneista tiputetuista pommeista ja niiden aiheuttamista sirpaleista, joten se on ihan oma valinta jos niitä sirpaleliivejä ei käytä. Sirpalesuojien käyttämättömyys lisää kuoleman ja vammautumisen riskiä huomattavasti.

Esimerkiksi jos Venäjä hyökkää Suomeen ja sodassa kuolee 100 000 suomalaista sotilasta, joista 90 000 kaatuu pommien sirpaleisiin. Sirpaleliiveillä näistä kuolemista saadaan poistettu noin puolet eli 45 000 kuolemaa. Eli 45 000 Suomalaista kuolee ihan turhaan sen takia, että valtio säästi muutaman satamiljoonaa ja jätti sirpaleliivit hankkimatta. Tai no säästi ja säästi valtio ei säästänyt vaan antoi ne sirpaleliivi rahat kaikkina etuina sellaisille ihmisryhmille, jotka itse eivät mene lähellekään rintamalinjaa tai sotaa, joita itseään ei haittaa vaikka nämä sirpaleliivit puuttuvat suomalaisilta sotilailta.
Avatar
nipsunapsu
Axel Foley
Viestit: 2054
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 3:29 pm

Re: Sota tulee, oletko valmis? "Selvää on, että jotain sieltä on tulossa. Sitä ei tarvitse arvuutella, tuleeko vai ei."

Viesti Kirjoittaja nipsunapsu »

dazu kirjoitti: Ke Maalis 13, 2024 11:21 am ..
Suurin osa tapoista tulee tehtyä puukolla. Sen ostan itse Lapista.
Oletko jo kuivaharjoitellut mielessäsi kuinka silvot puukollasi nuo uhrit?
Unfit for the Future: The Need for Moral Enhancement
https://academic.oup.com/book/12206
🧐
Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4667
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Sota tulee, oletko valmis? "Selvää on, että jotain sieltä on tulossa. Sitä ei tarvitse arvuutella, tuleeko vai ei."

Viesti Kirjoittaja dazu »

^"Kyllä tänne sellainen tieto tuli, että meidän Matti olisi tappanut kolmekymmentä ryssää heti ensimmäisenä päivänä... puukolla". :D

Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
EL Coyote
Armas Tammelin
Viestit: 85
Liittynyt: La Elo 11, 2018 8:57 am

Re: Sota tulee, oletko valmis? "Selvää on, että jotain sieltä on tulossa. Sitä ei tarvitse arvuutella, tuleeko vai ei."

Viesti Kirjoittaja EL Coyote »

K.O kirjoitti: Ti Maalis 12, 2024 8:14 am Suomi voisi hyökätä vaikka heti Venäjälle. Saadaan elintilaa. Odotan innolla, että pääsen kiduttamaan ryssiä.

No jos taistelutoverit olis yleisesti sun tasolla niin taidanpa jäädä käpykaartiin. Kevyet mullat vaan teille.
Vastaa Viestiin