Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Childofhale
Frank Drebin
Viestit: 394
Liittynyt: Ma Maalis 02, 2020 8:35 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Childofhale »

Joosua kirjoitti:
Ti Kesä 15, 2021 8:59 pm
Detective1 kirjoitti:
Ti Kesä 15, 2021 10:33 am
Seuraavan viestini voi ylläpito poistaa, jos niin katsoo, koska minulle ei ole siihen todisteita. Mutta olen kuullut pariltakin taholta huhua, että syytetty olisi palkannut ihmisiä hoitamaan julkisuuden hallintaa/mainettaan sosiaalisessa mediassa. Tämä selittäisi tietynlaisen ylireagoinnin tälläkin palstalla, jossa jokaisesta aihetta "eri näkökulmasta" käsittelevästä mielipiteestä seuraa raju hyökkäys ja ruotuun palautus. Erilaisia mielipiteitä ei hyväksytä ja oitis vedotaan "raamattuun/pyhään sanaan".
Olen useasti tuuminut eräiden kirjoittajien kiihkomielistä tapaa hyökätä eri mieltä olevia vastaan ja uhkailla heitä tässä Ulvila-osiossa. Se poikkeaa varsin selvästi foorumin muiden osien sisällöstä. Muualla ei tapahdu samanlaisia monen kirjoittajan suorittamia hyökkäyksiä eri mieltä olevia kohtaan.

Olenkin päätynyt epäilemään että joku intressi heillä todennäköisesti asiassa on. Em "puolustajien" palkkaaminen selittäisi kuvaamani ja monien muidenkin tunteman toiminnan todella hyvin. Sanoisin että erittäin hyvin loksahtavat palaset kohdalleen.

Kyllä tuo puolustus niin paljon työtä onkin vaatinut että on todellakin ihan kohtuullista saada siitä jotain korvausta.
Ja tämä teksti on kirjoittajalta, joka syyttää toisia kirjoittajia epäuskottavista salaliittoteorioista...
Totuutta etsiessä on tärkeintä tiedostaa mitä kaikkea ei tiedä.

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10813
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Joosua kirjoitti:
Ti Kesä 15, 2021 8:59 pm
Detective1 kirjoitti:
Ti Kesä 15, 2021 10:33 am
Seuraavan viestini voi ylläpito poistaa, jos niin katsoo, koska minulle ei ole siihen todisteita. Mutta olen kuullut pariltakin taholta huhua, että syytetty olisi palkannut ihmisiä hoitamaan julkisuuden hallintaa/mainettaan sosiaalisessa mediassa. Tämä selittäisi tietynlaisen ylireagoinnin tälläkin palstalla, jossa jokaisesta aihetta "eri näkökulmasta" käsittelevästä mielipiteestä seuraa raju hyökkäys ja ruotuun palautus. Erilaisia mielipiteitä ei hyväksytä ja oitis vedotaan "raamattuun/pyhään sanaan".
Olen useasti tuuminut eräiden kirjoittajien kiihkomielistä tapaa hyökätä eri mieltä olevia vastaan ja uhkailla heitä tässä Ulvila-osiossa. Se poikkeaa varsin selvästi foorumin muiden osien sisällöstä. Muualla ei tapahdu samanlaisia monen kirjoittajan suorittamia hyökkäyksiä eri mieltä olevia kohtaan.

Olenkin päätynyt epäilemään että joku intressi heillä todennäköisesti asiassa on. Em "puolustajien" palkkaaminen selittäisi kuvaamani ja monien muidenkin tunteman toiminnan todella hyvin. Sanoisin että erittäin hyvin loksahtavat palaset kohdalleen.

Kyllä tuo puolustus niin paljon työtä onkin vaatinut että on todellakin ihan kohtuullista saada siitä jotain korvausta.
No kun Aarniokin maksaa meille ruhtinaalliset 30 euroa kuukaudessa, niin arvaa kuinka paljon Auer maksaa! Mutta tosiaan, kovalla työllä on nämä eurot ansaittu, kun ei edes oikein päivätöissä ehdi käymään täällä trollatessa.
viewtopic.php?p=924327#p924327
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Kuolemannaakka kirjoitti:
Ti Kesä 15, 2021 11:02 pm
Joosua kirjoitti:
Ti Kesä 15, 2021 8:59 pm
Detective1 kirjoitti:
Ti Kesä 15, 2021 10:33 am
Seuraavan viestini voi ylläpito poistaa, jos niin katsoo, koska minulle ei ole siihen todisteita. Mutta olen kuullut pariltakin taholta huhua, että syytetty olisi palkannut ihmisiä hoitamaan julkisuuden hallintaa/mainettaan sosiaalisessa mediassa. Tämä selittäisi tietynlaisen ylireagoinnin tälläkin palstalla, jossa jokaisesta aihetta "eri näkökulmasta" käsittelevästä mielipiteestä seuraa raju hyökkäys ja ruotuun palautus. Erilaisia mielipiteitä ei hyväksytä ja oitis vedotaan "raamattuun/pyhään sanaan".
Olen useasti tuuminut eräiden kirjoittajien kiihkomielistä tapaa hyökätä eri mieltä olevia vastaan ja uhkailla heitä tässä Ulvila-osiossa. Se poikkeaa varsin selvästi foorumin muiden osien sisällöstä. Muualla ei tapahdu samanlaisia monen kirjoittajan suorittamia hyökkäyksiä eri mieltä olevia kohtaan.

Olenkin päätynyt epäilemään että joku intressi heillä todennäköisesti asiassa on. Em "puolustajien" palkkaaminen selittäisi kuvaamani ja monien muidenkin tunteman toiminnan todella hyvin. Sanoisin että erittäin hyvin loksahtavat palaset kohdalleen.


Kyllä tuo puolustus niin paljon työtä onkin vaatinut että on todellakin ihan kohtuullista saada siitä jotain korvausta.
No kun Aarniokin maksaa meille ruhtinaalliset 30 euroa kuukaudessa, niin arvaa kuinka paljon Auer maksaa! Mutta tosiaan, kovalla työllä on nämä eurot ansaittu, kun ei edes oikein päivätöissä ehdi käymään täällä trollatessa.
viewtopic.php?p=924327#p924327
En ala arvailemaan mitään euromääriä, koska ne eivät ole merkityksellisiä. Jokaisen on omalta kohdaltaan mietittävä itse mitä haluaa alkaa tekemään, ja millä hinnalla on valmis käyttämään aikaansa. Ja nämä asiat ovat hyvin henkilökohtaisia ja kovin vaikeita sivullisen arvottaa.

Tämä taitaa alkaa mennä jo ohi keskustelun aiheen.

ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2905
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja ässähai »

MikaK kirjoitti:
Ti Kesä 15, 2021 1:56 pm
Auer tunnusti teon tyttärelleen kertomalla että se joka "satutti minua oli isi ja se joka teki pahaa isille olin minä". Valitettavasti poliisi hutiloi tässä(kin) asiassa ja tunnustus ei täyttänyt niin sanottuja kelpoisuusvaatimuksia. Jäi selvittämättä Auerin tarkempi kuvaus teosta jossa hän olisi identifioinut viimeistelyssä käyttämänsä astalon. Näin tämäkin näyttö kuihtui oikeuden äänestyksessä.

MikaK, tarkoitat siis, että tuomioistuimen selville saama prosessuaalinen totuus ei vastannut aineellista totuutta. Monet ovat kanssasi samaa mieltä, kuten myös eri mieltä, ja näin käy aina kun liian paljon salataan pieleen menneissä prosesseissa. Lopputulemana on vain erimielisyyttä, hämmennystä ja oikeusjärjestelmää rikkovaa jälkiporua. Jota harjoitetaan puolin ja toisin. Ja kummallakin puolella kansalaisten näkökulmasta katsottuna oikeutetusti, jos ilmassa haisee systeemivirheiden pimityskatku.

Voitko MikaK kertoa tuosta nostostasi tähän keskusteluun tarkemmin,

1. Mistä seikoista päättelet, että poliisi hutiloi tässä asiassa (Auerin tekemässä teon tunnustamisessa) niin, että tunnustaminen ei täyttänyt ns. kelpoisuusvaatimuksia?

2. Mitä tiedät siitä, miksi peitepoliisi Seppo ei saanut selville seikkoja, jotka olisivat näyttönä vahvistaneet Auerin tekemän teon tunnustamisen?

3. Mitä arvelet, miten oikeuden äänestystulokseen on vaikuttanut peitepoliisi Sepon hankkimat ja näytöksi kelpaavat tosiseikat, jotka ovat tukeneet a) Auerin syyllisyyttä, b) Auerin syyttömyyttä Jukka S. Lahden murhaan?

MikaK
Jane Marple
Viestit: 1096
Liittynyt: Ke Syys 18, 2019 9:29 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja MikaK »

ässähai kirjoitti:
Ke Kesä 16, 2021 8:37 am
MikaK kirjoitti:
Ti Kesä 15, 2021 1:56 pm
Auer tunnusti teon tyttärelleen kertomalla että se joka "satutti minua oli isi ja se joka teki pahaa isille olin minä". Valitettavasti poliisi hutiloi tässä(kin) asiassa ja tunnustus ei täyttänyt niin sanottuja kelpoisuusvaatimuksia. Jäi selvittämättä Auerin tarkempi kuvaus teosta jossa hän olisi identifioinut viimeistelyssä käyttämänsä astalon. Näin tämäkin näyttö kuihtui oikeuden äänestyksessä.

MikaK, tarkoitat siis, että tuomioistuimen selville saama prosessuaalinen totuus ei vastannut aineellista totuutta. Monet ovat kanssasi samaa mieltä, kuten myös eri mieltä, ja näin käy aina kun liian paljon salataan pieleen menneissä prosesseissa. Lopputulemana on vain erimielisyyttä, hämmennystä ja oikeusjärjestelmää rikkovaa jälkiporua. Jota harjoitetaan puolin ja toisin. Ja kummallakin puolella kansalaisten näkökulmasta katsottuna oikeutetusti, jos ilmassa haisee systeemivirheiden pimityskatku.

Voitko MikaK kertoa tuosta nostostasi tähän keskusteluun tarkemmin,

1. Mistä seikoista päättelet, että poliisi hutiloi tässä asiassa (Auerin tekemässä teon tunnustamisessa) niin, että tunnustaminen ei täyttänyt ns. kelpoisuusvaatimuksia?

2. Mitä tiedät siitä, miksi peitepoliisi Seppo ei saanut selville seikkoja, jotka olisivat näyttönä vahvistaneet Auerin tekemän teon tunnustamisen?

3. Mitä arvelet, miten oikeuden äänestystulokseen on vaikuttanut peitepoliisi Sepon hankkimat ja näytöksi kelpaavat tosiseikat, jotka ovat tukeneet a) Auerin syyllisyyttä, b) Auerin syyttömyyttä Jukka S. Lahden murhaan?
1. Siitä että Auerilta ei kysytty tarkempaa kuvausta siitä miten teko tehtiin. Se että hän surmasi Jukan ei ollut riittävä tunnustus. Olisi pitänyt kaivaa sellaista tietoa jonka vain tekijä voi tietää kuten mikä oli "astalo" jolla teko viimeisteltiin, minne se piilotettiin teon jälkeen ja miten siitä hankkiuduttiin eroon. Sen jälkeen tunnustuksesta ei olisi voinut kävellä vapaaksi asianajajien suotuisalla avustuksella "minua vaan painostettiin enkä ollut nukkunut hähähää" ikään kuin joku syytön tunnustaisi painostuksenkaan alla "ai niin minähän se olin antakaa elinkautinen".

perusasiamies
Roger Murtaugh
Viestit: 880
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2015 8:12 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja perusasiamies »

MikaK kirjoitti:
Ke Kesä 16, 2021 2:37 pm
1. Siitä että Auerilta ei kysytty tarkempaa kuvausta siitä miten teko tehtiin. Se että hän surmasi Jukan ei ollut riittävä tunnustus. Olisi pitänyt kaivaa sellaista tietoa jonka vain tekijä voi tietää kuten mikä oli "astalo" jolla teko viimeisteltiin, minne se piilotettiin teon jälkeen ja miten siitä hankkiuduttiin eroon. Sen jälkeen tunnustuksesta ei olisi voinut kävellä vapaaksi asianajajien suotuisalla avustuksella "minua vaan painostettiin enkä ollut nukkunut hähähää" ikään kuin joku syytön tunnustaisi painostuksenkaan alla "ai niin minähän se olin antakaa elinkautinen".
Aueriltahan kysyttiin tuosta tekovälineestä siinä muistijälkitestissä. Siinähän hän reagoi poikkeavasti muutamaan kysymykseen. Tarkemmin seuraaviin:

1. Surmattiinko Jukka Lahti kirveellä?
2. Surmasitko sinä Jukka Lahden?
3. Tiedätkö Jukka Lahden surmaajan henkilöllisyyden?
4. Tunnetko Jukka Lahden surmaajan?

Tietysti muistijälkitesti on eri asia kuin tunnustus, mutta juuri tuo poikkeava reagointi kirveeseen on minusta Auerin kannalta äärimmäisen huono juttu.... Mielestäni pystyn tarvittaessa osoittamaan, että tekoväline on kirves, mutta vaatis jonkun verran vaivaa, enkä ole nähnyt vaivan arvoiseksi.

Muistijälkitestin aikoihinhan poliisi uskoi tekovälineen olevan sorkkarauta. Vain surmaaja olisi voinut tietää, että poliisi on väärässä...

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

MikaK kirjoitti:
Ke Kesä 16, 2021 2:37 pm
1. Siitä että Auerilta ei kysytty tarkempaa kuvausta siitä miten teko tehtiin. Se että hän surmasi Jukan ei ollut riittävä tunnustus. Olisi pitänyt kaivaa sellaista tietoa jonka vain tekijä voi tietää kuten mikä oli "astalo" jolla teko viimeisteltiin, minne se piilotettiin teon jälkeen ja miten siitä hankkiuduttiin eroon. Sen jälkeen tunnustuksesta ei olisi voinut kävellä vapaaksi asianajajien suotuisalla avustuksella "minua vaan painostettiin enkä ollut nukkunut hähähää" ikään kuin joku syytön tunnustaisi painostuksenkaan alla "ai niin minähän se olin antakaa elinkautinen".
Mikä sinun mielestäsi on vialla Auerin ja hänen vanhimman tyttärensä alkuperäisissä kertomuksissa, jotka sopivat täydellisesti häketallenteeseen ja murhapaikalta dokumentoituihin jälkiin? Mitään ei tarvitse lähteä lavastamaan eikä vääristelemään, koska meillä on olemassa näiden kahden silminnäkijän mahdollisimman pian murhatapahtuman jälkeen tallennetut todistajapuhuttelut olemassa, joiden perusteella on tiedossa kuinka Jukka S. Lahti otettiin hengiltä ulkopuolisen tappajan toimesta.

Näen, että olisi erittäin tärkeää työstää valmiiksi muistaakseni jo vuodesta 2018 pöytälaatikossa viimeistelyä vaille valmiina maannut artikkeli "Miten syntyvät väärät tuomiot?". Harmi, että itselläni painavat hieman muut kiireet päälle, joten minusta on vähän kehnosti apua tässä asiassa. Mielessä asia kuitenkin on, ja toivon, että toiset siihen tarttuvat ja auttavat asiaa eteenpäin.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

perusasiamies kirjoitti:
Ke Kesä 16, 2021 3:51 pm
MikaK kirjoitti:
Ke Kesä 16, 2021 2:37 pm
1. Siitä että Auerilta ei kysytty tarkempaa kuvausta siitä miten teko tehtiin. Se että hän surmasi Jukan ei ollut riittävä tunnustus. Olisi pitänyt kaivaa sellaista tietoa jonka vain tekijä voi tietää kuten mikä oli "astalo" jolla teko viimeisteltiin, minne se piilotettiin teon jälkeen ja miten siitä hankkiuduttiin eroon. Sen jälkeen tunnustuksesta ei olisi voinut kävellä vapaaksi asianajajien suotuisalla avustuksella "minua vaan painostettiin enkä ollut nukkunut hähähää" ikään kuin joku syytön tunnustaisi painostuksenkaan alla "ai niin minähän se olin antakaa elinkautinen".
Aueriltahan kysyttiin tuosta tekovälineestä siinä muistijälkitestissä. Siinähän hän reagoi poikkeavasti muutamaan kysymykseen. Tarkemmin seuraaviin:

1. Surmattiinko Jukka Lahti kirveellä?
2. Surmasitko sinä Jukka Lahden?
3. Tiedätkö Jukka Lahden surmaajan henkilöllisyyden?
4. Tunnetko Jukka Lahden surmaajan?

Tietysti muistijälkitesti on eri asia kuin tunnustus, mutta juuri tuo poikkeava reagointi kirveeseen on minusta Auerin kannalta äärimmäisen huono juttu.... Mielestäni pystyn tarvittaessa osoittamaan, että tekoväline on kirves, mutta vaatis jonkun verran vaivaa, enkä ole nähnyt vaivan arvoiseksi.

Muistijälkitestin aikoihinhan poliisi uskoi tekovälineen olevan sorkkarauta. Vain surmaaja olisi voinut tietää, että poliisi on väärässä...
Haluaisiko MikaK, perusasiamies tai Joosua esittää meille muille perustellun johtopäätöksensä siitä, miksi Auer reagoi muistijälkitestissä siten kuin hän vuosia sitten (useampi vuosi miehensä kuoleman jälkeen) reagoi? Minulle tämä asia on päivänselvä, mutta en halua laittaa sanoja suuhunne, vaan annan teidän kertoa. Annan teidän myös selvittää, mitä Auer vastasi oheisiin kysymyksiin, kun jälleen ilmeisen tarkoitushakuisesti jätitte Auerin vastaukset kirjoittamatta näkyviin.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

perusasiamies kirjoitti:
Ke Kesä 16, 2021 3:51 pm
Mielestäni pystyn tarvittaessa osoittamaan, että tekoväline on kirves, mutta vaatis jonkun verran vaivaa, enkä ole nähnyt vaivan arvoiseksi.
Jos pystyt tuon asian osoittamaan, niin olen valmis näkemyksiäsi kuuntelemaan. Valitettavasti läppärini ei suostunut äsken yhteistyöhön, jotta olisin saanut kahlattua esitutkinta-aineiston kirveen osalta, joten joku muu voisi palautella mieleen, mitä oli Palonpääntie 5:n autotallissa olleen auton takakontissa säilytyksessä murhan jälkeisenä päivänä.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

MikaK
Jane Marple
Viestit: 1096
Liittynyt: Ke Syys 18, 2019 9:29 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja MikaK »

Pieni liekki kirjoitti:
Ke Kesä 16, 2021 6:55 pm
Mikä sinun mielestäsi on vialla Auerin ja hänen vanhimman tyttärensä alkuperäisissä kertomuksissa, jotka sopivat täydellisesti häketallenteeseen ja murhapaikalta dokumentoituihin jälkiin? Mitään ei tarvitse lähteä lavastamaan eikä vääristelemään, koska meillä on olemassa näiden kahden silminnäkijän mahdollisimman pian murhatapahtuman jälkeen tallennetut todistajapuhuttelut olemassa, joiden perusteella on tiedossa kuinka Jukka S. Lahti otettiin hengiltä ulkopuolisen tappajan toimesta.
Juuri mikään Auerin kertomuksissa ei sovi häketallenteeseen. Pelkästään jo poliisinkin rekontruktio paikalta todistaa sen ettei nauhalta kuulu ääniä jotka sieltä olisi pitänyt kuulua lasinsirujen päällä kävelemisestä yms. Tämä vahvistaa sen ettei ketään ulkopuolista ollut paikalla. Lapsetkaan eivät havainneet mitään ulkopuoliseen viittaavaa vaikka olisi pitänyt nähdä huppis ajamassa äitiään takaa sekä DNA:ta ym. Noissa Annelin kuulusteluissahan se totuus on luettavissa. Oli riitaa ja veitsi otettiin esiin. Loppu on historiaa.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

MikaK kirjoitti:
To Kesä 17, 2021 12:43 pm
Pieni liekki kirjoitti:
Ke Kesä 16, 2021 6:55 pm
Mikä sinun mielestäsi on vialla Auerin ja hänen vanhimman tyttärensä alkuperäisissä kertomuksissa, jotka sopivat täydellisesti häketallenteeseen ja murhapaikalta dokumentoituihin jälkiin? Mitään ei tarvitse lähteä lavastamaan eikä vääristelemään, koska meillä on olemassa näiden kahden silminnäkijän mahdollisimman pian murhatapahtuman jälkeen tallennetut todistajapuhuttelut olemassa, joiden perusteella on tiedossa kuinka Jukka S. Lahti otettiin hengiltä ulkopuolisen tappajan toimesta.
Juuri mikään Auerin kertomuksissa ei sovi häketallenteeseen. Pelkästään jo poliisinkin rekontruktio paikalta todistaa sen ettei nauhalta kuulu ääniä jotka sieltä olisi pitänyt kuulua lasinsirujen päällä kävelemisestä yms. Tämä vahvistaa sen ettei ketään ulkopuolista ollut paikalla. Lapsetkaan eivät havainneet mitään ulkopuoliseen viittaavaa vaikka olisi pitänyt nähdä huppis ajamassa äitiään takaa sekä DNA:ta ym. Noissa Annelin kuulusteluissahan se totuus on luettavissa. Oli riitaa ja veitsi otettiin esiin. Loppu on historiaa.
Voisitko kertoa meille muille, kuinka Ulvilan murha mielestäsi suoritettiin? Olisi myös hyvä, jos kertoisit, miten Auer on liikkunut ja mitä hän on tehnyt Tähtisentiellä hätäpuhelun aikana. Selvitä lisäksi meille muille, mitä Auerin vanhin tytär on tehnyt hätäpuhelun aikana. Hän on todistettavasti ainoa lapsista, joka on ollut hereillä isänsä murhan aikana.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10813
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Voitte Mika & co lukea yhdestä kirjasta sen Auerin "tunnustuksen", että mahtoiko hän nyt tunnustaakaan itse asiassa.


Pieni Liekki tuossa jo kysyikin sen ihan back to basics -kysymyksen: eli kun meillä on tapahtumista nauha ja nauhasta vielä litterointi, niin voisitteko ystävällisesti kertoa sieltä sen paikan, missä Auer Lahden surmaa? Eikös sen pitäisi olla ihan helppo juttu? Nehän on ihan oikeita ihmisiä siellä olleet, eikä haamuja. Te voitte ottaa vaikka kaverin mukaan näyttelemään Lahtea ja tehdä täydellisen murhatalon pohjapiirustuksen ja sitten vaan näyttelette ja testaatte. Ja sitten kerrotte, miten kaikki meni. Missä kohtaa lähti henki?

Mutta se on yllättävän vaikea juttu, eikä edes syyttäjä osannut sitä kertoa. Mutta JOTENKIN surmasi kumminkin.


Kuka vaan saa tähän vastata, ja minähän olen jo vuosia sitten luvannut sen 20e sille, joka tällaisen esityksen tekee. Mutta ei kukaan tee. Eihän me opita mitään, jos ette kerro. Taisi olla nimenomaan perusasiamies, joka joskus uhosi sellaisen voivansa tehdä, mutta joutuikin toteamaan, ettei osaakaan. Kuitenkin kyseessä on vain 59 sekuntia ja pikkuinen huonetila. Jos siellä pamputtelee astaloalla 5 iskua, hakkaa veitsellä keuhkon puhki ja vielä tallaa naamallekin, niin luulisi sen sieltä hyvinkin erottuvan.

Minähän olen oman versioni tehnyt noin puolen sekunnin tarkkuudella, enkä pelkästään Auerin liikkeistä, vaan myös tytön ja jopa ulkopuolisen surmaajankin, jonka askeleita ei yleisen tiedon mukaan nauhalta edes kuulu! Mutta jostain syystä jokainen voi toistaa sen version ihan livenä. Asiat nimittäin helpottuvat aika merkittävästi, jos talossa on kolmaskin henkilö. Silloin niiden muiden ei tarvitse lentää, vaan he voivat kävellä ja juosta ja puhua puhelimessa.
Viimeksi muokannut Kuolemannaakka, To Kesä 17, 2021 10:19 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

Childofhale
Frank Drebin
Viestit: 394
Liittynyt: Ma Maalis 02, 2020 8:35 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Childofhale »

MikaK kirjoitti:
To Kesä 17, 2021 12:43 pm
Juuri mikään Auerin kertomuksissa ei sovi häketallenteeseen. Pelkästään jo poliisinkin rekontruktio paikalta todistaa sen ettei nauhalta kuulu ääniä jotka sieltä olisi pitänyt kuulua lasinsirujen päällä kävelemisestä yms. Tämä vahvistaa sen ettei ketään ulkopuolista ollut paikalla. Lapsetkaan eivät havainneet mitään ulkopuoliseen viittaavaa vaikka olisi pitänyt nähdä huppis ajamassa äitiään takaa sekä DNA:ta ym. Noissa Annelin kuulusteluissahan se totuus on luettavissa. Oli riitaa ja veitsi otettiin esiin. Loppu on historiaa.
Jos jokaiselta murhapaikalta löytyisi aina tekijän DNA:ta, lähes jokainen murha ratkaistaisiin. Jos nenä ja suu on suojattu, niinkuin Auer on kuvannut, on täysin mahdollista että DNA:ta ei löydy tekopaikalta, vaikka sitä joku millitippa olisi jossain voinut ollakin.

Lapset eivät havainneet mitään ulkopuoliseen viittaavaa? Mitä ihmettä? Vanhin tytärhän todisti lukuisia kertoja, että näki tekijän poistuvan ikkunasta.
Viimeksi muokannut Childofhale, To Kesä 17, 2021 10:16 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Totuutta etsiessä on tärkeintä tiedostaa mitä kaikkea ei tiedä.

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10813
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

perusasiamies kirjoitti:
Ke Kesä 16, 2021 3:51 pm
MikaK kirjoitti:
Ke Kesä 16, 2021 2:37 pm
1. Siitä että Auerilta ei kysytty tarkempaa kuvausta siitä miten teko tehtiin. Se että hän surmasi Jukan ei ollut riittävä tunnustus. Olisi pitänyt kaivaa sellaista tietoa jonka vain tekijä voi tietää kuten mikä oli "astalo" jolla teko viimeisteltiin, minne se piilotettiin teon jälkeen ja miten siitä hankkiuduttiin eroon. Sen jälkeen tunnustuksesta ei olisi voinut kävellä vapaaksi asianajajien suotuisalla avustuksella "minua vaan painostettiin enkä ollut nukkunut hähähää" ikään kuin joku syytön tunnustaisi painostuksenkaan alla "ai niin minähän se olin antakaa elinkautinen".

Tietysti muistijälkitesti on eri asia kuin tunnustus, mutta juuri tuo poikkeava reagointi kirveeseen on minusta Auerin kannalta äärimmäisen huono juttu.... Mielestäni pystyn tarvittaessa osoittamaan, että tekoväline on kirves, mutta vaatis jonkun verran vaivaa, enkä ole nähnyt vaivan arvoiseksi.

Muistijälkitestin aikoihinhan poliisi uskoi tekovälineen olevan sorkkarauta. Vain surmaaja olisi voinut tietää, että poliisi on väärässä...
Olishan se nyt vaivan arvoista sentään, kun hovioikeuden mukaan tekoväline oli sorkkamainen astalo, esim sorkkarauta. KRP päätyi myös samaan ratkaisuun, kuten verijälkiasiantuntija Mika Taurukin.
Se on kummaa, kun toiset ei koskaan viitsi nähdä sitä vaivaa. He vaan tietävät asioita, ilman vaivannäköä.


Minä ainakin haluaisin varmuuden siitä astalosta. En itse tiedä sitä.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10813
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Perusasiamies: ei nyt mennyt sun astaloteorian perustelu ihan nappiin:


KRP:n labra antoi astalosta ensimmäisen sorkkarautalausunnon 8.12.2009.
Auer oli muistitestissä 18.9.2009, eli tätä ennen.


Alkututkinta (myös Santaoja) piti astalona nimenomaan kirvestä, eli Auerin muistijalkitestiin saakka astalo oli "virallisesti" retkikirves. Tätä käytettiin myös ikkunanrikkomisrekoissa. Mäkinen todisti vielä myöhemmin oikeudessakin (2013) käsityksensä siitä, että astalo oli retkikirves.
Jukan sukulaisille oli myös pian surman jälkeen epävirallisesti kerrottu, että astalo oli kirves.

2013 käräjien tuomiossa astalo oli kirves. Välillä se muuttui sorkkaraudaksi ja viimeisessä tuomiossa oli sorkkarauta (jopa niin varmoin äänenpainoin, että todettiin, ettei kirves ole liittynyt surmaan, kun kritisoitiin ikkunanrikkomisrekoja.) Nämä pohjattiin Taurun lausuntoon. Nuorimpien lasten mukaan astalo oli vasara (koska tästä puhuttiin minfossa kesäkuussa 2010, mistä he juttunsa ottivat).

Käsittelen astaloasiaakin aika monen sivun verran tuossa kirjassa mitä ei voi lukea, koska olisi tosiaan kiva tietää, mikä se on, minulle käy mikä vaan. Olen kääntynyt sorkkaraudan kannalle, koska sorkkamaiset jäljet uhrilla on ohimossaan ja koska ovessa olevat yhtenäiset verivalumat saattavat sittenkin olla olkavarren puukotuksen aiheuttamia, eikä astalosta lainkaan. Nehän tässä on hämänneet, koska terän suunta vaikuttaa roiskeisiin.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

Vastaa Viestiin