Ulvilan surman todelliset rikolliset

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Nice shirt
Axel Foley
Viestit: 2413
Liittynyt: To Joulu 17, 2020 4:58 pm

Re: Ulvilan surman todelliset rikolliset

Viesti Kirjoittaja Nice shirt »

Pieni liekki kirjoitti:
La Loka 01, 2022 5:21 pm
Nice shirt kirjoitti:
La Loka 01, 2022 3:41 pm
ässähai kirjoitti:
Pe Syys 30, 2022 8:10 pm
Ei mulla sellaista kristallipalloa ole että näkisin mitä nyt just tekevät ja etpähän sää sitä just nyt kyselekään. Tiedän tämän juttukokonaisuuden yhdestä osasta kuitenkin niin paljon että juujuu eiköpähän tosiaankin asioiden laita ole niin että varmaan kovasti tutkivat poliisissa tätäkin juttua...
Tässä tulee uteliaaksi, mistä osasta. Mutta et varmaan kerro? Minä olen yrittänyt saada itseni uskomaan, että juu, kyllä tämä Jukan työstä johtuu, mutta en saa. Koko ajan mielessä, että ei Jukkaa työnsä takia murhattu...
Motiivi Jukan murhalle ei ole yleisesti tiedossa, koska asiaa ei ole kattavasti selvitetty. Luultavasti ainoastaan murhaaja tietää, miksi hän on tekonsa tehnyt. Mutta kunnes toisin mahdollisesti todistetaan, niin olen itse siinä käsityksessä, että Jukan murhasi yksittäinen henkilö, jolla oli vaikeuksia omassa elämässään mm. irtisanomisensa takia ja joka oli puolisostaan äärimmäisen mustasukkainen.
Tiedän ketä tarkoitat, mutta eipä ole poliisi mennyt enää hänen oveaan koputtamaan. Olisiko todisteiden puute ja syyttömyys?
Nyt kun tekoäly seuloo työnhakijat, miten on varmistettu etuoikeutettujen esim. vapaamuurareiden jälkipolven pääsy työtehtäviin. Täytyykö algoritmeja muuttaa?

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Ulvilan surman todelliset rikolliset.

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Nice shirt kirjoitti:
La Loka 01, 2022 7:24 pm
Pieni liekki kirjoitti:
La Loka 01, 2022 5:21 pm
Nice shirt kirjoitti:
La Loka 01, 2022 3:41 pm


Tässä tulee uteliaaksi, mistä osasta. Mutta et varmaan kerro? Minä olen yrittänyt saada itseni uskomaan, että juu, kyllä tämä Jukan työstä johtuu, mutta en saa. Koko ajan mielessä, että ei Jukkaa työnsä takia murhattu...
Motiivi Jukan murhalle ei ole yleisesti tiedossa, koska asiaa ei ole kattavasti selvitetty. Luultavasti ainoastaan murhaaja tietää, miksi hän on tekonsa tehnyt. Mutta kunnes toisin mahdollisesti todistetaan, niin olen itse siinä käsityksessä, että Jukan murhasi yksittäinen henkilö, jolla oli vaikeuksia omassa elämässään mm. irtisanomisensa takia ja joka oli puolisostaan äärimmäisen mustasukkainen.
Tiedän ketä tarkoitat, mutta eipä ole poliisi mennyt enää hänen oveaan koputtamaan. Olisiko todisteiden puute ja syyttömyys?
Itse asiassa on kaksi eri henkilöä, joiden tekemiset Ulvilan murhayönä olisi mielestäni tullut tutkia tarkkaan. Toinen heistä on Auerin huppumies ja toinen on Koiviston huppumies. En ole selvillä, kuinka tarkasti näiden miesten kulkemiset on poliisin toimesta tsekattu. En haluaisi kyllä itse jakaa elämääni sellaisen henkilön kanssa, joka on murhannut toisen, jättänyt tekonsa tunnustamatta ja vielä antanut syyttömän ihmisen kärsiä lapsineen kohtuuttomasti oikean murhaajan hiljaiselosta. Taitaisi tällaisella henkilöllä olla vientiä Venäjän sotajoukoissa.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2905
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Ulvilan surman todelliset rikolliset.

Viesti Kirjoittaja ässähai »

Nice shirt kirjoitti:
La Loka 01, 2022 3:41 pm
ässähai kirjoitti:
Pe Syys 30, 2022 8:10 pm
Nice shirt kirjoitti:
Pe Syys 30, 2022 7:21 pm


Varmaan kovasti tutkitaan poliisissa tätä juttua nytkin?

Ei mulla sellaista kristallipalloa ole että näkisin mitä nyt just tekevät ja etpähän sää sitä just nyt kyselekään. Tiedän tämän juttukokonaisuuden yhdestä osasta kuitenkin niin paljon että juujuu eiköpähän tosiaankin asioiden laita ole niin että varmaan kovasti tutkivat poliisissa tätäkin juttua...
Tässä tulee uteliaaksi, mistä osasta. Mutta et varmaan kerro? [...]
Koska minfossa lastentarha sijaitsee lautamies-osiossa, eikä siksikään tässä minfo-osiossa leikitä, niin vastaan sinulle koska kysyt ja haluat tietää setviäksesi asioita, saadaksesi selvyyttä epäselvyyksiin. MUTTA. Vastauksessani sinulle en tällä hetkellä kerro muuta kuin minkä katson roistojenkin tietävän. Siis "mistä osasta". Vastaan--> Minullekin nyt tällä hetkellä riittää, että tiedän että on sellaisiakin virkavastuulla toimivia viranomaisia, jotka tietävät, mitä olen saanut omaa asiaani hoitaessani tietooni, eli mitä kaikkea tiedän laajemman kokonaisuuden yhdestä asianosasta ja mitä taas en voi mitenkään tietää ==>nämä virkavastuulliset osaavat ja pystyvät tekemään tästäkin tilanteesta oikeita päätelmiä sen suhteen, mikä tietooni saamani seikka liittyy mihinkin asiaan sekä tekemään oikeita poissulkuja, eli summa summarum päätymään oikeisiin johtopäätöksiin.

Nice shirt
Axel Foley
Viestit: 2413
Liittynyt: To Joulu 17, 2020 4:58 pm

Re: Ulvilan surman todelliset rikolliset.

Viesti Kirjoittaja Nice shirt »

ässähai kirjoitti:
Su Loka 02, 2022 11:31 am
Nice shirt kirjoitti:
La Loka 01, 2022 3:41 pm
ässähai kirjoitti:
Pe Syys 30, 2022 8:10 pm



Ei mulla sellaista kristallipalloa ole että näkisin mitä nyt just tekevät ja etpähän sää sitä just nyt kyselekään. Tiedän tämän juttukokonaisuuden yhdestä osasta kuitenkin niin paljon että juujuu eiköpähän tosiaankin asioiden laita ole niin että varmaan kovasti tutkivat poliisissa tätäkin juttua...
Tässä tulee uteliaaksi, mistä osasta. Mutta et varmaan kerro? [...]
Koska minfossa lastentarha sijaitsee lautamies-osiossa, eikä siksikään tässä minfo-osiossa leikitä, niin vastaan sinulle koska kysyt ja haluat tietää setviäksesi asioita, saadaksesi selvyyttä epäselvyyksiin. MUTTA. Vastauksessani sinulle en tällä hetkellä kerro muuta kuin minkä katson roistojenkin tietävän. Siis "mistä osasta". Vastaan--> Minullekin nyt tällä hetkellä riittää, että tiedän että on sellaisiakin virkavastuulla toimivia viranomaisia, jotka tietävät, mitä olen saanut omaa asiaani hoitaessani tietooni, eli mitä kaikkea tiedän laajemman kokonaisuuden yhdestä asianosasta ja mitä taas en voi mitenkään tietää ==>nämä virkavastuulliset osaavat ja pystyvät tekemään tästäkin tilanteesta oikeita päätelmiä sen suhteen, mikä tietooni saamani seikka liittyy mihinkin asiaan sekä tekemään oikeita poissulkuja, eli summa summarum päätymään oikeisiin johtopäätöksiin.
Hienosti kryptattu viesti. Eli tutkinnat jatkuvat kiivaina.
Nyt kun tekoäly seuloo työnhakijat, miten on varmistettu etuoikeutettujen esim. vapaamuurareiden jälkipolven pääsy työtehtäviin. Täytyykö algoritmeja muuttaa?

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Ulvilan surman todelliset rikolliset.

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Nice shirt kirjoitti:
Su Loka 02, 2022 8:45 pm
ässähai kirjoitti:
Su Loka 02, 2022 11:31 am
Nice shirt kirjoitti:
La Loka 01, 2022 3:41 pm


Tässä tulee uteliaaksi, mistä osasta. Mutta et varmaan kerro? [...]
Koska minfossa lastentarha sijaitsee lautamies-osiossa, eikä siksikään tässä minfo-osiossa leikitä, niin vastaan sinulle koska kysyt ja haluat tietää setviäksesi asioita, saadaksesi selvyyttä epäselvyyksiin. MUTTA. Vastauksessani sinulle en tällä hetkellä kerro muuta kuin minkä katson roistojenkin tietävän. Siis "mistä osasta". Vastaan--> Minullekin nyt tällä hetkellä riittää, että tiedän että on sellaisiakin virkavastuulla toimivia viranomaisia, jotka tietävät, mitä olen saanut omaa asiaani hoitaessani tietooni, eli mitä kaikkea tiedän laajemman kokonaisuuden yhdestä asianosasta ja mitä taas en voi mitenkään tietää ==>nämä virkavastuulliset osaavat ja pystyvät tekemään tästäkin tilanteesta oikeita päätelmiä sen suhteen, mikä tietooni saamani seikka liittyy mihinkin asiaan sekä tekemään oikeita poissulkuja, eli summa summarum päätymään oikeisiin johtopäätöksiin.
Hienosti kryptattu viesti. Eli tutkinnat jatkuvat kiivaina.
Kyllähän tässä on tosi mielenkiintoisia asioita vireillä. Aika sitten näyttää, mikä palikka liikahtaa ensimmäisenä ja mistä suunnalta jotain putkahtaa julkisuuteen. Olen omasta puolestani yrittänyt viestittää viranomaisten suuntaan, että on olemassa asioita, joiden kuntoon hoitamisessa viranomaistenkin olisi hyvä olla oma-aloitteisia.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2108
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: 50virkarikollisen sadat törkeät rikokset Ulvilan oikeusmurhissa edelleen rankaisematta vaan palkittuina ja ylennetty

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

Päämiäs kirjoitti:
La Syys 24, 2022 6:58 am
JOKAPERKELE SAAPUI SINUN KOTIISI

Kirjamessuluettelon näköinen Se löytyi pikkuvihkonen kannessa ja sisäkannessa mm. Jokaperkele jaettiin tällä viikolla, jotta suomalaiset ja lapset saataisiin aivopestyä hihhuleiksi hyväksikäyttäen sepitettyä Sotahysteriaa ja peloteltua alistamista vahingollisen Naton terrorivaltaan.
Mitään katumusta ja anteeksipyyntöä rikoksistaan ei valehtelevalta valapatto gynekologilta kuulu:

https://seloytyi.fi/stoorit/loysimme-vo ... rmaajalle/
Päämiäs kirjoitti:
Ti Kesä 27, 2017 3:27 pm
Uudet lukijat, tietämättömät ja lukutaidottomat oikeusmurhia ymmärtämättömät saattavat näistä joistakin sisotalon liikaa yksinkertaistavista viesteistä saada virheellisiä käsityksiä.
Suomessa ei ole ketään eikä mitään elintä, joka tarkastaisi tuomioita. Siksipä itse itselleen juridisen koskemattomuuden väärentäneet tuomarit tekevät täysin mielivaltaisesti mitä huvittaa ja joka päivä laittomuuksia. Puolet kelvottomista tuomareista on ammattirikollisia.
Kuten Amerikassakin Suomessahan on tunnetusti Syyllisyysolettama, joten syytetty joutuu itse todistamaan syyttömyytensä. Ilman todisteita tuomitaan 10v vankilaan, kuten Aarnionkin tuomiot osoittavat. Oikeustieteelliset tiedekunnat heikolla ja ahneella opiskelijamateriaalilla ja professoreineen kuten fasisti Utriainen ovat vitsi. Vain emeritiukset Virolainen ja Aurejärvi ovat kritisoineet mätää tuomarointia. Suomessa on olemattomampi "tuomiokynnys" kuin tyranni Erdoganin Turkissa.
Vain asianomistajilla on valitusoikeus, mutta asian substanssioikeellisuutta ei tutkita koskaan, vaan vain tuomion näennäistä lainmukaisuutta. Kelvottomin korkein oikeus ei korjaa edes tiedettyjä laittomia tuomioita, vaan vain erittäin harvoja itse viitsimiään kiinnostustapauksia. Kuin lääkäri vaivautuisi hoitamaan vain kiinnostavimmat potilaat ja pääosa jää kuolemaan.
sisotalo kirjoitti:Tuomiot on tarkastettu lukuisia kertoja. Niissä ei ole mitään Suomen lain vastaista. Kysymys on tuomarien harkinnasta sen välillä mitä syyttäjä esittää ja mitä puolustus tuo esiin. Myöskään esitutkimuksessa ei ole mitään laitonta.
Pätevän rkom Joutsenlahden päästyä vapaaksi murhatutkimuksesta joka ei hänelle edes olisi kuulunut, koko esitutkinta 1.8.08 jälkeen oli sarja pelkkiä jatkuvia törkeitä virkarikoksia. Jo aikaisemmin syyttömäksi todistettua vaimoa ei saa alkaa epäillä laittomasti.
Ryk Sontaoja, Jukka Harjunpää ja Kusiraana väärensivät vaimon syyllisyyden. Demonisyytäjät Valekama ja pikkuKulli Kalmala väärensivät syytteen vaikka laki kieltää todisteettomat syytteet. Ammattirikolliset Kari Laurén, Riikka Sandholm, Annette Sontamaa ja Martti Juntikka tuomitsivat elinkautiset ilman ENSIMMÄISTÄKÄÄN TODISTETTA. Juomareilla ei ole mitään omaa harkintaa syyttäjien rikollisista aivottomuuspiereskelyistä vaan kaikkien tuomioiden on perustutteva puhtaasti todisteisiin, jotka kaikki todistivat Auerin syyttömyyden - jopa vale"tunnustus", mihin vain syytön voidaan aivopestä!
Muita kymmeniä rikollisia mm.
valtakunnanrikollinen Matti Nissinen
apulaisrikollinen Jorma Kalske
valtionsyyttäjä Jorma Äijälä
Kyhä Kalle Pentti joht. kihlakunnan syyttäjä loosi 151
Heli Haapalehto
Paula Pajula
Päivi Ranki
Elise Salpaoja
presidentti Timo Esko
laamanni Simo Simola päävastuullisena törkeistä virkarikoksistaan
Nina Porkka nuorimpana naiskiintiöläisenä
Kari Lahdenperä
viskaali Esko Junnila
sisotalo kirjoitti:Sensijaan tutkin millä tavalla voitaisiin päästä eteenpäin mielipiteen muokkauksessa ja viime kädessä juriidisesti. Ammottava aukko on, että puolustus ei anna tietoja joiden perusteella voisi ymmärtää miksi näin onnettomasti kävi. Ei ole mitään tietoa siitä miksi Kukka ja Auer, osittain, sai väärän tuomion.
Tavoite on järkevä.
Kaipaamasi tiedot ovat tuomioistuimien arkistossa. Senkun menet kesäyönä etsimään.
Väärät tuomiot em. rikolliset antoivat, koska se tapana Suomessa ja aivan tavanomaista.
Syyttömät Kukka ja Auer olivat niin herkkäuskoisia, että itse keksivät naurettavien valeraiskausten puolustukseksi, mistä lasten valheet olisivat voineet lähteä liikkeelle: eli parista läimäytyksestä ja tukistuksesta sekä saunassa löylykauhalla hätistämisestä, mitkä tyhmyyksissään menivät tunnustamaan, mitä käytettiin AINOANA todisteena heitä vastaan. Lisänä raiskaajapuoskarinna Joka-perseen omilla piiroksillaan väärentämät arpikartat, vaikka arpia ei oikeasti ole olemassakaan vaan täysin normaaleja ihon rakennevaihteluita.
sisotalo kirjoitti:Täällä on kaksi kirjoittajaa, suhteellisen uusia, jotka väittävät toimivansa Auerin tukijoukkona. Kukkaa ei aktiivisti kukaan puolusta, ei edes hänen oma sisarensa. Mitään aineistoa hänen syyllisyydestään ei ole edes vuodatettu niille parille journalistille, jotka salaisia papereita kertovat lukeneensa
Syytöntä Kukkaa ei ole tarve sen enempää puolustaa, koska kaikki sivistyneet jo tietävät hänetkin viattomaksi. Mitään aineistoa Kukan syyllisyydestä ei ole olemassakaan. Alla LP:n taksikuski-linkit paljastavat kaiken tarpeellisen ja salassapidon salliman.
Vaikutat juuri niin tyhmältä ihmiseltä, kuin oletkin.
Vain Jeesus voi auttaa sinua, ja jopa sekin tuntuu ylivoimaiselta vaatimukselta.
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty

Nice shirt
Axel Foley
Viestit: 2413
Liittynyt: To Joulu 17, 2020 4:58 pm

Re: Ulvilan surman todelliset rikolliset.

Viesti Kirjoittaja Nice shirt »

Pieni liekki kirjoitti:
Su Loka 02, 2022 8:52 pm
Nice shirt kirjoitti:
Su Loka 02, 2022 8:45 pm
ässähai kirjoitti:
Su Loka 02, 2022 11:31 am


Koska minfossa lastentarha sijaitsee lautamies-osiossa, eikä siksikään tässä minfo-osiossa leikitä, niin vastaan sinulle koska kysyt ja haluat tietää setviäksesi asioita, saadaksesi selvyyttä epäselvyyksiin. MUTTA. Vastauksessani sinulle en tällä hetkellä kerro muuta kuin minkä katson roistojenkin tietävän. Siis "mistä osasta". Vastaan--> Minullekin nyt tällä hetkellä riittää, että tiedän että on sellaisiakin virkavastuulla toimivia viranomaisia, jotka tietävät, mitä olen saanut omaa asiaani hoitaessani tietooni, eli mitä kaikkea tiedän laajemman kokonaisuuden yhdestä asianosasta ja mitä taas en voi mitenkään tietää ==>nämä virkavastuulliset osaavat ja pystyvät tekemään tästäkin tilanteesta oikeita päätelmiä sen suhteen, mikä tietooni saamani seikka liittyy mihinkin asiaan sekä tekemään oikeita poissulkuja, eli summa summarum päätymään oikeisiin johtopäätöksiin.
Hienosti kryptattu viesti. Eli tutkinnat jatkuvat kiivaina.
Kyllähän tässä on tosi mielenkiintoisia asioita vireillä. Aika sitten näyttää, mikä palikka liikahtaa ensimmäisenä ja mistä suunnalta jotain putkahtaa julkisuuteen. Olen omasta puolestani yrittänyt viestittää viranomaisten suuntaan, että on olemassa asioita, joiden kuntoon hoitamisessa viranomaistenkin olisi hyvä olla oma-aloitteisia.
Niin 16-vuotta kohta mennyt. En tiedä tarkoitetaanko vireillä olevilla asioilla Seri-juttuja. Ne ei minua kiinnosta, vaan itse murha ja motiivi. Odottavan aika on pitkä.

Entä, jos viranomaiset eivät ole oma-aloitteisia. Mitä silloin tapahtuu?
Nyt kun tekoäly seuloo työnhakijat, miten on varmistettu etuoikeutettujen esim. vapaamuurareiden jälkipolven pääsy työtehtäviin. Täytyykö algoritmeja muuttaa?

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Ulvilan surman todelliset rikolliset.

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Kuolemannaakka kirjoitti:
Pe Syys 30, 2022 12:37 pm
Joosua kirjoitti:
Ke Syys 28, 2022 5:47 pm
Kuolemannaakka kirjoitti:
Ti Syys 27, 2022 11:18 pm
Piti tästä Joki-Erkkilöiden kertomuksesta myös tänne postailla, mutta olikin muut ehtineet ensin.

En halua tässä nyt sen enempää herjata toisten uskomuksia, vaikka itse en käsitä jumaliin uskomista, enkä kuulu kirkkoonkaan.
Mutta siis, onko nyt ihan varmaa, etteikö tällaisia jutteleva henkilö voisi olla jotenkin epätieteellinen tutkimuksissaan?
""Kerran naissopraano lauloi äärettömän kauniisti: Jumala voi kaiken parantaa. Kaksi ensimmäistä sanaa tulivat voimakkaasti, kaksi viimeistä hiljaisemmin. Laulu kosketti ja hoiti minua syvästi. Muut eivät sitä kuulleet. Olen varma, että se oli enkelin laulua, joka auttoi minua etsimään Jeesusta".

Siis ko. hyväksikäytön ja näkymättömien arpien etsijä kuulee päässään enkelten laulua ja kertoilee siitä vakavana yhä tänä päivänä. Eikä kukaan vihjaa esim psykoosiin? Olen ihan vilpittömästi iloinen, jos on saanut lohdutuksen tyttärensä menetykseen vaikka sitten enkelin laulua kuulemalla, mutta onko tämän tyyppisesti asioihin suhtautuvia ihmisiä syytä pitää asiantuntijoina rikosjutuissa, jotka ovat ihan reaalimaailman asioita ja joiden tutkimisessa ei saisi oikaista eikä olettaa missään kohtaa, vaan pitäisi pohjata fyysisiin, mitattaviin todisteisiin ja maailmankuvaan?
Tällä foorumilla ei esittämäsi kysymys saa kovin mittavaa huomiota. Jos asia koskisi itselleni tärkeää ihmistä, yrittäisin saada asiasta julkisen. Esimerkiksi jonkun iltapäivälehden avulla. Tai jos tämä ei onnistuisi niin sitten sosiaalisen median avulla.
Et taida Joosua muistaa, että Joki-Erkkilän metodeista tehtiin ihan siviilivoimin "kanteluita" Duodecimiin mikä johti siihen, että Joki-Erkkilän suurimmaksi osaksi kirjoittama käypä hoito -suositus lapsen seksuaalisen hyväksikäytön tutkimisesta poistettiin netistä.
Että on tässä jotain aikaan saatu. Ehkä saadaan lisääkin joskus.
Käypä hoito- suositukset eivät kaikki perustu tieteellisesti todistettuihin tutkimuksiin, vaan ovat nimensä mukaisesti vain suosituksia. Kun tietoa tulee lisää tai löydetään parempia menetelmiä niin vanhoja suosituksia poistetaan ja uusia tulee tilalle. Tämä on hyvä käytäntö. Näin paras tieto on käytettävissä.

Jos olette jollain kantelutulvalla saaneet Joki-Erkkilän suosituksen poistumaan niin en ymmärrä mitä merkitystä saavutuksellanne on. Itsetuntoa sillä tietty voi kohottaa. Jos omaa heikon itsetunnon niin siinä mielessä varmaan ihan hyvä asia.
Jos todella pidätte asiaa merkityksellisenä tuomion kannalta niin kipin kapin hakemaan valituslupaa korkeimmasta oikeudesta.

ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2905
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Ulvilan surman todelliset rikolliset.

Viesti Kirjoittaja ässähai »

Nice shirt kirjoitti:
Ti Loka 04, 2022 1:30 pm
Niin 16-vuotta kohta mennyt. En tiedä tarkoitetaanko vireillä olevilla asioilla Seri-juttuja. Ne ei minua kiinnosta, vaan itse murha ja motiivi. Odottavan aika on pitkä.

Entä, jos viranomaiset eivät ole oma-aloitteisia. Mitä silloin tapahtuu?
Silloin ei tapahtu yhtään sen enempää kuin tähänkään mennessä on tapahtunut tilanteissa missä viranomaiset eivät ole oma-aloitteisia.

Spekulaatiota murhan motiivista:
Jukka ilmeisesti sai tietää vuonna 2005-2006 viranomaisten toiminnasta ja toimimattomuudesta jotain niin huolestuttavaa, että hän katsoi tarpeelliseksi selvittää omatoimisesti asioita lisää. Ja sitten selvittelyissään hän sai tietää seikkoja, joita joku taho halusi salata kaikin mahdollisin keinoin - vaikka murhaamalla. Niissä puukoniskuissa puhui ihmisen ahneus rahalle ja vallalle, ja ehkä psykopaatin sadismi. Kuka olikaan se asiantuntija, joka lausunnossaan kertoi, että yksi isku oli lyöty Jukan pernaan ja siitä seurasi tappava sisäinen hidas verenvuoto... onkohan näin tapettu aiemmin ketään, varmaankin, mutta ei se sitä merkitse että Jukan murhaaja olisi tappanut ennenkin. <--Edellinen on spekulointia kuten tämäkin-->Jukka on ehkä saanut tuota häntä huolestuttavaa tietoa entisen työpaikkansa kautta, TE-toimistoon liittyvän kantelutiedon/kantelukäsittelytiedon kautta. Kantelu oli tehty oikeaskanslerin toimistoon ja kantelun selvittelyssä on ilmennyt jotain hälytyskelloja soitattavaa asiaa, jota ei kuitenkaan ole tuolloin ymmärretty selvittää viranomaistoiminnassa. Jukka ehkä asian oikean laidan hoksasi ja siksi Jukka murhattiin.

Oletan, että Jukka sai tietää rikoksen tunnusmerkeistä psykoterapiatoiminnassa. Ainakin Jukan entisessä työpaikassa on toivotettu ystävällisesti voimia henkilölle, joka vuonna 2016-2017 oli sinne yhteydessä erään viranomaisasian tiimoilta ja selvitti samalla sote-palveluissa tapahtuneita virheitä - lopulta ilmeni rankkaa väärinkäytöstä psykoterapiasektorilla ja

Kun yksityisektorilla toimivissa omistajilleen ja ammattilaisille rahakkaissa sotepalveluissa ei toimi omavalvonta, niin ei siellä silloin toimi viranomaistenkaan suorittama valvonta - tästä on jo nykyään näyttöä mielin määrin. Valvira ja Avi ovat kädettömiä valvojia myös oman sisäisen valvonnan puutteensa vuoksi ja etenkin aina silloin kun kunnan ja sairaanhoitopiirin ja Kelan ja yksityissektorin omavalvonta ja muu valvontajärjestelmä ei toimi. Mutta hipheihurraa, onneksi on ne asiakkaat ja potilaat ja heidän omaisensa joita voi syyttää tai moitiskella, jos ei tule valituksia, vaikka sitten valittajia olisi vastatoimin jopa estetty valittamasta... Ehkä Jukka ymmärsi mitä psykoterapiakentällä oli mennyt/menossa pahasti pieleen. Psykoterapiapotilaiden potilasturvallisuus on arpapeliä. Kun valvontaketjun osapuolten lähtökohta on ollut ja on, että psykoterapiapotilaiden täytyy selvittää vakavia ongelmia kahden kesken sellaisenkin psykoterapeutin kanssa, jonka toiminnasta on jo viranomaisten tiedossa erikoista häiriökäytöstä, niin eihän siitä muuta seuraa kuin huonoa, niin potilaille kuin myös eri organisaatioille yhteiskunnassa, kuten oikeuslaitokselle.
Vaikuttavasta_valvonnasta_valvira_avi_omavalvonta_ammattihenkilöt_muut_virkavastuulliset_siirtävät_valvontavastuun_potilaille_jos_mikään_muu_ei_enää_jumalauta_auta.PNG
Vaikuttavasta_valvonnasta_valvira_avi_omavalvonta_ammattihenkilöt_muut_virkavastuulliset_siirtävät_valvontavastuun_potilaille_jos_mikään_muu_ei_enää_jumalauta_auta.PNG (32.28 KiB) Katsottu 2206 kertaa

ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2905
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Ulvilan surman todelliset rikolliset.

Viesti Kirjoittaja ässähai »

Joosua kirjoitti:
Ti Loka 04, 2022 5:54 pm
Kuolemannaakka kirjoitti:
Pe Syys 30, 2022 12:37 pm
Joosua kirjoitti:
Ke Syys 28, 2022 5:47 pm


Tällä foorumilla ei esittämäsi kysymys saa kovin mittavaa huomiota. Jos asia koskisi itselleni tärkeää ihmistä, yrittäisin saada asiasta julkisen. Esimerkiksi jonkun iltapäivälehden avulla. Tai jos tämä ei onnistuisi niin sitten sosiaalisen median avulla.
Et taida Joosua muistaa, että Joki-Erkkilän metodeista tehtiin ihan siviilivoimin "kanteluita" Duodecimiin mikä johti siihen, että Joki-Erkkilän suurimmaksi osaksi kirjoittama käypä hoito -suositus lapsen seksuaalisen hyväksikäytön tutkimisesta poistettiin netistä.
Että on tässä jotain aikaan saatu. Ehkä saadaan lisääkin joskus.
Käypä hoito- suositukset eivät kaikki perustu tieteellisesti todistettuihin tutkimuksiin, vaan ovat nimensä mukaisesti vain suosituksia. Kun tietoa tulee lisää tai löydetään parempia menetelmiä niin vanhoja suosituksia poistetaan ja uusia tulee tilalle. Tämä on hyvä käytäntö. Näin paras tieto on käytettävissä.

Jos olette jollain kantelutulvalla saaneet Joki-Erkkilän suosituksen poistumaan niin en ymmärrä mitä merkitystä saavutuksellanne on. Itsetuntoa sillä tietty voi kohottaa. Jos omaa heikon itsetunnon niin siinä mielessä varmaan ihan hyvä asia.
Jos todella pidätte asiaa merkityksellisenä tuomion kannalta niin kipin kapin hakemaan valituslupaa korkeimmasta oikeudesta.

Eikös se ole poistunut epäluotettavaksi osoittautuneen asiantuntijan vuoksi.

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10813
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Ulvilan surman todelliset rikolliset.

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Joosua kirjoitti:
Ti Loka 04, 2022 5:54 pm
Kuolemannaakka kirjoitti:
Pe Syys 30, 2022 12:37 pm
Joosua kirjoitti:
Ke Syys 28, 2022 5:47 pm


Tällä foorumilla ei esittämäsi kysymys saa kovin mittavaa huomiota. Jos asia koskisi itselleni tärkeää ihmistä, yrittäisin saada asiasta julkisen. Esimerkiksi jonkun iltapäivälehden avulla. Tai jos tämä ei onnistuisi niin sitten sosiaalisen median avulla.
Et taida Joosua muistaa, että Joki-Erkkilän metodeista tehtiin ihan siviilivoimin "kanteluita" Duodecimiin mikä johti siihen, että Joki-Erkkilän suurimmaksi osaksi kirjoittama käypä hoito -suositus lapsen seksuaalisen hyväksikäytön tutkimisesta poistettiin netistä.
Että on tässä jotain aikaan saatu. Ehkä saadaan lisääkin joskus.
Käypä hoito- suositukset eivät kaikki perustu tieteellisesti todistettuihin tutkimuksiin, vaan ovat nimensä mukaisesti vain suosituksia. Kun tietoa tulee lisää tai löydetään parempia menetelmiä niin vanhoja suosituksia poistetaan ja uusia tulee tilalle. Tämä on hyvä käytäntö. Näin paras tieto on käytettävissä.

Jos olette jollain kantelutulvalla saaneet Joki-Erkkilän suosituksen poistumaan niin en ymmärrä mitä merkitystä saavutuksellanne on. Itsetuntoa sillä tietty voi kohottaa. Jos omaa heikon itsetunnon niin siinä mielessä varmaan ihan hyvä asia.
Jos todella pidätte asiaa merkityksellisenä tuomion kannalta niin kipin kapin hakemaan valituslupaa korkeimmasta oikeudesta.
"Käypä hoito -suositukset ovat riippumattomia, tutkimusnäyttöön perustuvia kansallisia hoitosuosituksia. Niissä käsitellään tärkeitä suomalaisten terveyteen ja sairauksien hoitoon ja ehkäisyyn liittyviä kysymyksiä. Suosituksia laaditaan lääkäreille, terveydenhuollon ammattihenkilöstölle ja kansalaisille hoitopäätösten pohjaksi."
Kyllä tuo minusta kuulostaa ihan siltä, että niitä on tarkoitus pitää totena.
Ja jos nyt meillä on juttu, jossa oikeudenkäynneissä ainoana fyysisiä todisteita esittäneenä asiantuntijana käytetyn henkilön kirjoittamat "Lapsen seksuaalisen hyväksikäytön tutkiminen"- hoitosuositukset poistetaan, niin minusta tässä olisi hyvinkin pohjaa sille, että katsottaisiin, mitä jutusta jää jäljelle, jos ko. asiantuntijan itse kehittämät tutkimusmetodit ja niiden tulokset poistetaan oikeudenkäyntiaineistosta. Sinne ei nimittäin jäisi enää kuin ristiriitaisia ja monissa kohdin vääriksi todistettavia pikkulasten tarinoita, ja psykologien lausuntoja niistä. Psykologien, joille ennen heidän lausuntojaan oli kerrottu, että fyysisiä todisteita hyväksikäytöstä oli Joki-Erkkilän metodeilla löytynyt.


Väärien metodien poistaminen käytöstä on erityisen tärkeää tulevia lapsen hyväksikäyttötutkimuksia varten. Siinä se enemmän auttaa, kuin Ulvilan jutussa, josta annettuja tuomioita ei edes oletettu uhri, eli Amanda, saanut valituksellaan kumottua. Toivottavasti jatkossa juttuja tutkitaan oikein, ja jos näin käy, niin tästä saavutuksesta pitäisi olla erittäin ylpeä. Suurempaa tavoitetta tuskin voi olla.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Ulvilan surman todelliset rikolliset.

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Kuolemannaakka kirjoitti:
Ke Loka 05, 2022 3:53 pm
Joosua kirjoitti:
Ti Loka 04, 2022 5:54 pm
Kuolemannaakka kirjoitti:
Pe Syys 30, 2022 12:37 pm


Et taida Joosua muistaa, että Joki-Erkkilän metodeista tehtiin ihan siviilivoimin "kanteluita" Duodecimiin mikä johti siihen, että Joki-Erkkilän suurimmaksi osaksi kirjoittama käypä hoito -suositus lapsen seksuaalisen hyväksikäytön tutkimisesta poistettiin netistä.
Että on tässä jotain aikaan saatu. Ehkä saadaan lisääkin joskus.
Käypä hoito- suositukset eivät kaikki perustu tieteellisesti todistettuihin tutkimuksiin, vaan ovat nimensä mukaisesti vain suosituksia. Kun tietoa tulee lisää tai löydetään parempia menetelmiä niin vanhoja suosituksia poistetaan ja uusia tulee tilalle. Tämä on hyvä käytäntö. Näin paras tieto on käytettävissä.

Jos olette jollain kantelutulvalla saaneet Joki-Erkkilän suosituksen poistumaan niin en ymmärrä mitä merkitystä saavutuksellanne on. Itsetuntoa sillä tietty voi kohottaa. Jos omaa heikon itsetunnon niin siinä mielessä varmaan ihan hyvä asia.
Jos todella pidätte asiaa merkityksellisenä tuomion kannalta niin kipin kapin hakemaan valituslupaa korkeimmasta oikeudesta.
"Käypä hoito -suositukset ovat riippumattomia, tutkimusnäyttöön perustuvia kansallisia hoitosuosituksia. Niissä käsitellään tärkeitä suomalaisten terveyteen ja sairauksien hoitoon ja ehkäisyyn liittyviä kysymyksiä. Suosituksia laaditaan lääkäreille, terveydenhuollon ammattihenkilöstölle ja kansalaisille hoitopäätösten pohjaksi."
Kyllä tuo minusta kuulostaa ihan siltä, että niitä on tarkoitus pitää totena.
Ja jos nyt meillä on juttu, jossa oikeudenkäynneissä ainoana fyysisiä todisteita esittäneenä asiantuntijana käytetyn henkilön kirjoittamat "Lapsen seksuaalisen hyväksikäytön tutkiminen"- hoitosuositukset poistetaan, niin minusta tässä olisi hyvinkin pohjaa sille, että katsottaisiin, mitä jutusta jää jäljelle, jos ko. asiantuntijan itse kehittämät tutkimusmetodit ja niiden tulokset poistetaan oikeudenkäyntiaineistosta. Sinne ei nimittäin jäisi enää kuin ristiriitaisia ja monissa kohdin vääriksi todistettavia pikkulasten tarinoita, ja psykologien lausuntoja niistä. Psykologien, joille ennen heidän lausuntojaan oli kerrottu, että fyysisiä todisteita hyväksikäytöstä oli Joki-Erkkilän metodeilla löytynyt.


Väärien metodien poistaminen käytöstä on erityisen tärkeää tulevia lapsen hyväksikäyttötutkimuksia varten. Siinä se enemmän auttaa, kuin Ulvilan jutussa, josta annettuja tuomioita ei edes oletettu uhri, eli Amanda, saanut valituksellaan kumottua. Toivottavasti jatkossa juttuja tutkitaan oikein, ja jos näin käy, niin tästä saavutuksesta pitäisi olla erittäin ylpeä. Suurempaa tavoitetta tuskin voi olla.
Oikeudenkäyntihän käytiin suljetuin ovin ja aineisto on salattu, joten ei voida tietää mitä kaikkea näyttöä on oikeudessa esillä ollut.

Oikeudessa on varmasti huolellisesti punnittu lasten kertomuksia. Kertomuksia tarkemmin tuntematta olet näköjään varsin raa'asti ja julmasti valmis tuomitsemaan uhrien kertomukset valheellisiksi. Kuulostaa karmealta. Toivottavasti te annelistit ette koskaan pääse käsiksi uhreihin. Seuraisi varmasti henkistä väkivaltaa ja aivopesua jolla yrittäisitte saada uhrit muuttamaan mieltään teidän "totuutenne" mukaiseksi.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Ulvilan surman todelliset rikolliset.

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Nice shirt kirjoitti:
Ti Loka 04, 2022 1:30 pm

Niin 16-vuotta kohta mennyt. En tiedä tarkoitetaanko vireillä olevilla asioilla Seri-juttuja. Ne ei minua kiinnosta, vaan itse murha ja motiivi. Odottavan aika on pitkä.

Entä, jos viranomaiset eivät ole oma-aloitteisia. Mitä silloin tapahtuu?
Luulisin, että joku sitten jossain vaiheessa selittelee, miksi Ulvilan murha on jätetty tutkimatta, vaikka vihjetietoa on vuosien varrella asiasta poliisille toimitettu ja todistettu perheenäiti tekoon täysin syyttömäksi.

Seri-tuomioiden purkuasiat etenevät omaan tahtiinsa. Ja, jos viranomaiset ovat yhtään seuranneet tiettyjen henkilöiden tekemisiä, niin he tietävät harvinaisen hyvin, että seri-tuomiot tämän tapauksen tiimoilta saaneet henkilöt ovat näihin tekoihin syyttömiä eikä mitään lapsiin kohdistuneita seksuaalirikoksia ole heidän tekeminään tapahtunut. Tässä tapauksessa pahimmat lapsiin kohdistuneet kajoamiset ovat tehneet heidät tutkineet lääkärit. Tällaisista tutkimuksistakin voivat jäädä elinikäiset traumat, mikäli lapset eivät ymmärrä, mitä heille tehdään. Lääkärit vaan tutkivat joka paikasta, kuten vanhin tytärkin on aikoinaan "Ulvilan murhamysteeri"-dokumenttielokuvassa kertonut.

Olisi mielenkiintoista tietää, miten paljon korkeinta oikeutta täytyy väitettyjen seksuaalirikosten uhrien vakuuttaa, ennen kuin tuomioistuin lähtee lainvoimaisia tuomioita purkamaan. Oma-aloitteisesti voisivat virkamiehet halutessaan toimia, jos näkisivät tärkeänä ristiriitaisten tuomioiden kriittisen tarkastelun. Tuomiot on kuitenkin annettu samoilla lasten kertomuksilla.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Nice shirt
Axel Foley
Viestit: 2413
Liittynyt: To Joulu 17, 2020 4:58 pm

Re: Ulvilan surman todelliset rikolliset.

Viesti Kirjoittaja Nice shirt »

Pieni liekki kirjoitti:
Ke Loka 05, 2022 9:19 pm
Nice shirt kirjoitti:
Ti Loka 04, 2022 1:30 pm

Niin 16-vuotta kohta mennyt. En tiedä tarkoitetaanko vireillä olevilla asioilla Seri-juttuja. Ne ei minua kiinnosta, vaan itse murha ja motiivi. Odottavan aika on pitkä.

Entä, jos viranomaiset eivät ole oma-aloitteisia. Mitä silloin tapahtuu?
Luulisin, että joku sitten jossain vaiheessa selittelee, miksi Ulvilan murha on jätetty tutkimatta, vaikka vihjetietoa on vuosien varrella asiasta poliisille toimitettu ja todistettu perheenäiti tekoon täysin syyttömäksi.

Seri-tuomioiden purkuasiat etenevät omaan tahtiinsa. Ja, jos viranomaiset ovat yhtään seuranneet tiettyjen henkilöiden tekemisiä, niin he tietävät harvinaisen hyvin, että seri-tuomiot tämän tapauksen tiimoilta saaneet henkilöt ovat näihin tekoihin syyttömiä eikä mitään lapsiin kohdistuneita seksuaalirikoksia ole heidän tekeminään tapahtunut. Tässä tapauksessa pahimmat lapsiin kohdistuneet kajoamiset ovat tehneet heidät tutkineet lääkärit. Tällaisista tutkimuksistakin voivat jäädä elinikäiset traumat, mikäli lapset eivät ymmärrä, mitä heille tehdään. Lääkärit vaan tutkivat joka paikasta, kuten vanhin tytärkin on aikoinaan "Ulvilan murhamysteeri"-dokumenttielokuvassa kertonut.

Olisi mielenkiintoista tietää, miten paljon korkeinta oikeutta täytyy väitettyjen seksuaalirikosten uhrien vakuuttaa, ennen kuin tuomioistuin lähtee lainvoimaisia tuomioita purkamaan. Oma-aloitteisesti voisivat virkamiehet halutessaan toimia, jos näkisivät tärkeänä ristiriitaisten tuomioiden kriittisen tarkastelun. Tuomiot on kuitenkin annettu samoilla lasten kertomuksilla.
Jossainhan sanottiin, että poliisi ei kestä toista Ulvilaa. Miksi siis kaikki (no ehkei ihan kaikki) uskovat, että tapaus avattaisiin. Mielestäni lehdetkään ei enää nykyään tartu niin hanakasti tähän juttuun.
Nyt kun tekoäly seuloo työnhakijat, miten on varmistettu etuoikeutettujen esim. vapaamuurareiden jälkipolven pääsy työtehtäviin. Täytyykö algoritmeja muuttaa?

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Ulvilan surman todelliset rikolliset

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Nice shirt kirjoitti:
To Loka 06, 2022 6:00 pm
Pieni liekki kirjoitti:
Ke Loka 05, 2022 9:19 pm
Nice shirt kirjoitti:
Ti Loka 04, 2022 1:30 pm

Niin 16-vuotta kohta mennyt. En tiedä tarkoitetaanko vireillä olevilla asioilla Seri-juttuja. Ne ei minua kiinnosta, vaan itse murha ja motiivi. Odottavan aika on pitkä.

Entä, jos viranomaiset eivät ole oma-aloitteisia. Mitä silloin tapahtuu?
Luulisin, että joku sitten jossain vaiheessa selittelee, miksi Ulvilan murha on jätetty tutkimatta, vaikka vihjetietoa on vuosien varrella asiasta poliisille toimitettu ja todistettu perheenäiti tekoon täysin syyttömäksi.

Seri-tuomioiden purkuasiat etenevät omaan tahtiinsa. Ja, jos viranomaiset ovat yhtään seuranneet tiettyjen henkilöiden tekemisiä, niin he tietävät harvinaisen hyvin, että seri-tuomiot tämän tapauksen tiimoilta saaneet henkilöt ovat näihin tekoihin syyttömiä eikä mitään lapsiin kohdistuneita seksuaalirikoksia ole heidän tekeminään tapahtunut. Tässä tapauksessa pahimmat lapsiin kohdistuneet kajoamiset ovat tehneet heidät tutkineet lääkärit. Tällaisista tutkimuksistakin voivat jäädä elinikäiset traumat, mikäli lapset eivät ymmärrä, mitä heille tehdään. Lääkärit vaan tutkivat joka paikasta, kuten vanhin tytärkin on aikoinaan "Ulvilan murhamysteeri"-dokumenttielokuvassa kertonut.

Olisi mielenkiintoista tietää, miten paljon korkeinta oikeutta täytyy väitettyjen seksuaalirikosten uhrien vakuuttaa, ennen kuin tuomioistuin lähtee lainvoimaisia tuomioita purkamaan. Oma-aloitteisesti voisivat virkamiehet halutessaan toimia, jos näkisivät tärkeänä ristiriitaisten tuomioiden kriittisen tarkastelun. Tuomiot on kuitenkin annettu samoilla lasten kertomuksilla.
Jossainhan sanottiin, että poliisi ei kestä toista Ulvilaa. Miksi siis kaikki (no ehkei ihan kaikki) uskovat, että tapaus avattaisiin. Mielestäni lehdetkään ei enää nykyään tartu niin hanakasti tähän juttuun.
Juha Rautaheimon kirjassa Hermo, on mainitsemasi toteamus. Ko kirjassa hyvin lyhyesti mutta kuitenkin erittäin asiantuntevasti käsitellään jutun tutkinnan epäkohdat. Kirja on muutenkin mielenkiintoinen ja sitä voi hyvin suositella. Mainittakoon että Rautaheimo on maamme ehdotonta huippua asiantuntemuksessaan väkivaltarikoksista. Hän on ollut tutkinnanjohtajana monissa vaikeissa rikostapauksissa, jotka on onnistuneesti selvitetty.

Kohta annelistit alkavat parkua tuttua virttä että Rautaheimo ei ole asiaan perehtynyt, tai jopa harhaanjohdettu. Mutta ei kannata antaa sen häiritä, koska se kuuluu asiaan.

Vastaa Viestiin